Jump to content

Recommended Posts

Posted

Proponuję wydrukować sobie cały ten temat i rozdać wszystkim zainteresowanym 🙂 Koszt papieru i tonera będzie, ale wiedza bezcenna 🙂 

  • Like 1
Posted (edited)

Jeszcze troszkę informacji, widać, że generalnie PlayWay ma dobrze rozpoznane problemy/potrzeby, co z tego wyniknie to inna sprawa.

Zrzut_ekranu_2025-01-15_222447.png

Zrzut_ekranu_2025-01-15_221724.png

Screenshot_2025-01-15-22-01-50-68_0b2fce7a16bf2b728d6ffa28c8d60efb.jpg

Edited by zbynak
  • Like 1
  • Thanks 3
Posted

Mnie zainteresowała kwestia testów z grupą 20-30 graczy Steam, przecież to jakiś żart! Każdy z nas po odpaleniu wersji po wyjściu z EA widział dziesiątki błędów. Mam nadzieje, że PlayWay tego wytłumaczenia nie kupił

  • I agree 3
Posted
7 godzin temu, Conrad napisał(a):

Mnie zainteresowała kwestia testów z grupą 20-30 graczy Steam, przecież to jakiś żart! Każdy z nas po odpaleniu wersji po wyjściu z EA widział dziesiątki błędów. Mam nadzieje, że PlayWay tego wytłumaczenia nie kupił

To chyba nie jestem jednym z Was :) - ja nie widziałem ani jednego błędu, a raczej niespełnione obietnice (pociągi na bocznicach, linia podmiejska do Wawy, dyżurki Kraków-Wawa-Dańdówka, edytor, save). 

Nie zapominaj, że jeżeli byli to gracze, to raczej nie działali wg jakieś check-listy dodanych usprawnień, tylko cieszyli się grą. Dodatkowo nie sprawdzali już istniejącej zawartości (brak gadaczki na peronach, spadek ruchu na Śląsku), pewnie większość skupiła się na nowej trasie / dyżurkach. A tam raczej problemów nie było (?).

Na premierę to nawet składów było więcej, czuło się "ruch" i tu (przynajmniej w moim przypadku) był naprawdę efekt "wow" (z minusem za brak Bronowic, Płaszowa i brakiem ruchu w tych kierunkach) - za to Katowice świeciły pustkami. 

Aczkolwiek - żeby mnie community nie ubiczowła - pewne wątpliwości co do słów prezesa budzi scenariusz samouczka Ty2 i sample samochodów w scenerii '80. A to na pewno byłoby testowany przez testerów. Ciekawe że tych problemów nie było na streamach przed wyjściem EA.

Posted

20-30 osób testowało i nikt nie zauważył, że jadąc pociągiem 73xx jest komunikat brak zatrzymania na stacji Myszków i minus 1000 pkt? Albo w Sędziszowie jadąc w kierunku krańca mapy przy peronie wskaźnik W6b i po nadaniu RP1 nie zalicza punktów? To samo za Włoszczową w stronę Olszamowic, drugi przejazd. Rozkład jazdy w wielu przypadkach napięty jak guma w stringach, boty w dalszym ciągu, choć już mniej, kierują na boczny tor, bez potrzeby. I naprawdę z kilkudziesięciu osób nikt nie zauważył? Nikt nie zauważył błędów z Pendolino w singlu? 

  • I agree 3
Posted
24 minuty temu, zbynak napisał(a):

@MirekmiraS Te błędy są z nami od lat, to nie jest kwestia niezauważenia, tylko braku poprawy. Końcowy efekt jest taki sam, ale powód jednak inny 😉

Niektóre są stare, powtarzające się, ale są i nowe, jak choćby nowy RJ czy błędy z podwójnym Pendolino, czy też  błędy z parowozem o ktirych czytałem. Sugerujesz że testerzy je wyłapali a twórcy mimo tego nie naprawili i wydali grę z błędami? Nie wiem, być może. Jeśli byłeś testerem, to zakładam, że masz wiedzę w tym temacie. 

Odnośnie jeszcze RJ. Wczoraj posiedziałem trochę dłużej w Starzynach. Zauważyłem, że pociąg 132xxx niepotrzebnie ma kilkanaście minut  PT w Psarach. Bo jeśli w Psarach wyprawi go się zgodnie z RJ, to w niedługim czasie za nim leci Pendolino i jest sytuacja, że dziobak musi czekać w Sprowie, bo towar nie zdąży jeszcze dojechać do Kozlowa. 

Posted
3 godziny temu, MirekmiraS napisał(a):

20-30 osób testowało i nikt nie zauważył, że jadąc pociągiem 73xx jest komunikat brak zatrzymania na stacji Myszków i minus 1000 pkt? Albo w Sędziszowie jadąc w kierunku krańca mapy przy peronie wskaźnik W6b i po nadaniu RP1 nie zalicza punktów?

Załóżmy że jako gracz dostałeś dostęp "exlusive" na 2-3 godziny aby potestować najnowszy build. Mając do dyspozycji całą nową trasę do Krakowa z dyżurkami już widzę jak jedziesz na Myszków czy Sędziszów.... XDDDD

Posted
Godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Załóżmy że jako gracz dostałeś dostęp "exlusive" na 2-3 godziny aby potestować najnowszy build. Mając do dyspozycji całą nową trasę do Krakowa z dyżurkami już widzę jak jedziesz na Myszków czy Sędziszów.... XDDDD

No weź się nie wygłupiaj, że do testów się dostaje tylko na 3 godz. 😁

  • Haha 2
  • SIMRAIL Team
Posted
5 godzin temu, MirekmiraS napisał(a):

Odnośnie jeszcze RJ. Wczoraj posiedziałem trochę dłużej w Starzynach. Zauważyłem, że pociąg 132xxx niepotrzebnie ma kilkanaście minut  PT w Psarach. Bo jeśli w Psarach wyprawi go się zgodnie z RJ, to w niedługim czasie za nim leci Pendolino i jest sytuacja, że dziobak musi czekać w Sprowie, bo towar nie zdąży jeszcze dojechać do Kozlowa.

To musimy poprawić. Oryginalnie to ten postój służył na przepuszczenie TLK do Krakowa, tylko po cięciach rozkładu te pociągi teraz jeżdżą naprzemiennie.

  • Thanks 5
Posted
Godzinę temu, Królik Uszasty napisał(a):

(...) tylko po cięciach rozkładu (...)

Po cięciach czego? :classic_ohmy: Przecież wg informacje z Dev Live Q&A z 2024 miało być do 200 składów na mapie.

Dodatkowo siedząc wczoraj na Szeligach zorientowałem się że obecnie NIC nie jeździ od /na Marków. Już nie wspominam że w stosunku wielkość nastawni / obciążenie ruchem to Kraków Gł. będzie bił rekordy...

 

  • Haha 1
  • I agree 1
Posted
22 godziny temu, Conrad napisał(a):

Mnie zainteresowała kwestia testów z grupą 20-30 graczy Steam, przecież to jakiś żart! Każdy z nas po odpaleniu wersji po wyjściu z EA widział dziesiątki błędów. Mam nadzieje, że PlayWay tego wytłumaczenia nie kupił

Te 20 osób to żart, szczególnie, że 3/4 discorda bardzo chętnie wzięłaby udział w testach.

  • I agree 2
  • SIMRAIL Team
Posted
5 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Po cięciach czego? :classic_ohmy: Przecież wg informacje z Dev Live Q&A z 2024 miało być do 200 składów na mapie.

Dodatkowo siedząc wczoraj na Szeligach zorientowałem się że obecnie NIC nie jeździ od /na Marków. Już nie wspominam że w stosunku wielkość nastawni / obciążenie ruchem to Kraków Gł. będzie bił rekordy...

Na Marków nigdy nic nie jeździło.

  • Thanks 1
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

...zaś sama CMK jest niewdzięczna pod tym kątem, że nie ma wjazdów dwustronnych, idąc od dołu mapy w górę wyjazdy się w kierunkach: Zawiercie w górę, Psary w górę, Knapówka w dół, Włoszczowa w górę (ostatni!), Idzikowice w dół, Szeligi w dół. Oznacza to, że cokolwiek do Szelig/Markowa (towarowego) musiałoby i tak przepatatajać albo całą CMK, albo przynajmniej od Włoszczowy - czyli i tak większość. Gdyby układ posterunków/węzłów był bardziej przyjazny pod tym kątem, upchalibyśmy tam jakieś krótkie przeszkadzajki, ot nawet jak te luzaki na Dłubnię.

  • Thanks 2
  • I agree 2
Posted (edited)
On 1/16/2025 at 7:28 AM, PL_Andrev said:
On 1/15/2025 at 11:00 PM, Conrad said:

 

To chyba nie jestem jednym z Was 🙂 - ja nie widziałem ani jednego błędu, a raczej niespełnione obietnice (pociągi na bocznicach, linia podmiejska do Wawy, dyżurki Kraków-Wawa-Dańdówka, edytor, save). 

 

Przecież build na tzw. "exit z early access" walił po oczach prostokątem z "thumbnail here", kilka pozycji w menu odpalało scenariusz "stój na S1 w nieskończoność", a jedna deterministycznie crashowała grę. Proszę Cię 🙂

Edited by dos1
  • I agree 7
Posted
13 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Gdyby układ posterunków/węzłów był bardziej przyjazny pod tym kątem, upchalibyśmy tam jakieś krótkie przeszkadzajki, ot nawet jak te luzaki na Dłubnię.

Racja, najkrótszy możliwy odcinek to Marków-Czarca* lub Marków-Żelisławice. W sumie rzeczywiście przeszkadzajki w postaci luzaków ot, raz na 2 godziny byłyby całkiem dobrym pomysłem - po drodze jest wiele możliwości mijanek, a luzaki nie powodują korków (szczególnie w nocy gdy spada ruch). Muszę to wrzucić do sugestii, może ktoś z dev-teamu zlituje.

* Szeligi mają Marków mimo ze nic tam nie jeździ. Ciekawe że dyżurka we Włoszczowej w ogóle nie obsługuje wyjazdu na Czarncę.

 image.jpeg.a4f8949f60e101638c0079796a6168dc.jpeg

  • I agree 1
Posted
29 minut temu, MALECKI napisał(a):

Może trochę zmienając temat... (ale jednak w temacie): jak bardzo "coming soon" jest obecnie DLC do Łodzi?

Na Discrodzie można przeczytać coś takiego. Odnośnie wypowiedzi Pana Eridora, zrozumiałem to tak, jakby scenariusze odnoszące się do dodatku z Łodzią były w fazie pół gotowej - jeśli wypowiedź zrozumiałem źle, to przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Sądzę, że nikt nie będzie w stanie odpowiedzieć koledze, jak bardzo "coming soon" jest Łódź. 

Łódź.jpg

Łódź2.jpg

  • Like 1
  • I agree 1
Posted (edited)

Jak spadła taka krytyka za zbyt szybkie wyjście z EA to teraz sobie poczekamy następny rok na Łódź 🙂 Bo będą chcieli wydać w stanie idealnym... Tzn oni odebrali, że zbyt szybkie bo my tu pisaliśmy, że było ogromne opóźnienie i mimo dłuższego czasu i tak wyszło jak wyszło. Ale teraz producenci skupiają się, że za szybko... Nie chodzi Panowie, że za szybko bo poślizg był 9 miesięcy tylko, że MIMO poślizgu jest tak dużo błędów... No więc teraz aby Łódź była czysta jak kropla to "coming soon" będzie nam długo towarzyszyło 🙂 Ale może się pomylę i nas szybko zaskoczą.

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted
W dniu 13.01.2025 o 22:22, adamets2 napisał(a):

Dla mnie kompletnie nie zrozumiała decyzja, która teraz ostro wkur... nawet graczy nastawionych wyłącznie na multik. Kto tam w tym SimKol rządzi albo rządził i co tam się u licha dzieje? Bo to wygląda wszystko jakby każdy miał jakieś pomysły i coś wdrażał... Jakby nie było jednej stanowczej i asertywnej osoby nadającej jakiś kierunek...

Jak dla mnie zablokowanie dostępu nowym do multiplayera jest efektem narzekania niektórych ludzi tutaj, że nooby psują im grę i trzeba coś z tym zrobić bo gra będzie do śmieci (podobnie jak mogło to być z wymuszeniem wyjścia z EA bo pełno ludzi się tu pluło o to, że nadal nie wyszliśmy). Ja bym osobiście uszanował oba rozwiązania odnoście (nie )blokowania serwera nowym akurat, natomiast skoro to budzi aż takie emocje i dzieli społeczność, to moim rozwiązaniem byłby (jak zwykle) podział, czyli serwery dla wszystkich i serwer(y) dla doświadczonych / hardkorowców (którzy moim zdaniem biorą grę zbyt mocno na serio), nawet taki z regulaminem rodem z TD2.

Za to przyszedł mi do głowy jeszcze jeden aspekt tego, na który nikt nie wpadł, a który wydaje mi się ważny: 2 godziny na przetestowanie i oddanie gry na Steamie. I tak jak uważam, że MS Flight Simulator jedzie chamówę po bandzie (odwalając taki numer, że odpalasz po zakupie grę, czas na testowanie ci leci, a on 4 godziny ściąga obowiązkowego update'a i to na szybkim światłowodzie zanim w ogóle cokolwiek zobaczysz), tak też tu jest niefajne, że ktoś może kupować grę w szczególności dla multiplayer, a nie może go nawet na 5 minut przetestować bo musi obowiązkowo kwitnąć te 2 godziny gdzieś indziej. Wiem, że to nie było intencjonalne, ale jednak jest to chamówa i niektórzy kupujący się sromotnie zawiodą, a część z nich prewencyjnie zwróci grę zanim czas na testowanie się skończy.

 

W dniu 13.01.2025 o 23:28, MirekmiraS napisał(a):

Teraz dopiero niedawno doczytałem na forum że to raczej nikt celowo nie zablokował multi  dla nowych, tylko występuje to jako błąd i dotyczy nowych graczy używających gforce now.

😮😬🤯🤕
 

W dniu 13.01.2025 o 23:28, MirekmiraS napisał(a):
W dniu 13.01.2025 o 22:22, adamets2 napisał(a):

To już szybciej jakieś obowiązkowe samouczki powinni zrobić na dyżurki

Szybciej? Na przedwczoraj powinny być.

Nie no... Przecież Playtesty to trochę dawniej wyszły już... 😛
 

W dniu 14.01.2025 o 06:55, PL_Andrev napisał(a):

To prawda - instrukcja i samouczek to antyreklama, zachęcająca aby w ciągu 2 godzin zwrócić produkt do sklepu. 

No nie do końca. Mnie osobiście ten pierwszy samouczek (ten jeszcze z Prologa) kupił totalnie. Stwierdziłem, że jest interaktywny (potrafi dobrze podpowiadać nawet jak knocisz nie to co trzeba - nie mówiąc nawet o tym, że POZWALA knocić, a nie np. blokuje wszystkie inne wajchy podczas samouczka), co daje gigantyczne możliwości (w porównaniu do takiego TSW) - i chciałem więcej tej gry. Natomiast to, że te obecne są bardzo mocno niedopracowane to już jest wynikiem tego, że cała gra i społeczność generalnie poszły w odstawkę i szefostwo najwyraźniej położyło na tym wszystkim laskę (wszystko przecież się sypie obecnie, a nie tylko to - totalnie wszystko).

Np. może mi ktoś wyjaśni, bo do tej pory nie wiem, co to za zjawisko jest, że jak dojeżdżam do peronu to słyszę coś w stylu "Pociąg osobowy do Katowic.", bo zakładam, że w normalnym świecie takie rzeczy nie występują w kabinie maszynisty.  Nikt tego nigdy nie poruszył na forum chyba. Moją teorią od zawsze było, że jest to placeholder, dźwięk, który miał zostać wymieniony na dźwięk szczekaczki z peronu i był tam wstawiony jedynie w celu sprawdzenia czy dobrze się to aktywuje i który komunikat. Jeśli mam rację, to to jest przecież wpadka tak lamerska, że to jest koniec.

Powiedzmy to sobie szczerze: to co oni wypuścili oficjalnie jako "pełną wersję", to według definicji z inżynierii oprogramowania nie spełnia kryteriów nie tylko oficjalnego release'a, nie tylko wersji Beta (która może jeszcze zawierać błędy), ale nawet wersji Alpha (która nie tylko zawiera błędy, ale też brakuje w niej implementacji części funkcjonalności ze specyfikacji wymagań). A wersji Alpha to generalnie raczej się nie puszcza w świat... (zwłaszcza za kasę i przez serwis z niezależnymi opiniami od klientów, o ile oczywiście nie jest się samobójcą/sabotażystą).

No kurde, jakoś inne zespoły wypuszczają kolejne aktualizacje do swojej gry na EA w lepszym stanie niż tutaj jest na "pełnej wersji"... W takim Derail Valley na przykład NIGDY nie udało mi się doświadczyć ani jednego buga, przez setki godzin gry w trybie EA. A był to wtedy zespół 9-osobowy, z czego programistów było 5 (nie śledzę, może teraz jest więcej, wcześniej było jeszcze mniej). To chyba o czymś świadczy.

I tak jak ktoś tu wcześniej napisał ze 2 strony wyżej, że jesteśmy dla nich grupą darmowych testerów, którzy się nie liczą, bo prawdziwe deale to oni robią z innymi firmami, tak ja bym jeszcze do tego dołożył jedną cegiełkę: ta gra to jest po prostu ich portfolio reklamowe - darmowa próbka jak może wyglądać ich symulator szkoleniowy kiedy jakaś firma rozważa ich zatrudnienie (na zasadzie "Zobaczcie jak realistycznie wyglądają nasze symulatory! Do tego stopnia, że grę z tego nawet zrobiliśmy na Stemia, która zarabia kasę!"). A pamiętajcie, że korpo-lud  w celach szkoleniowych nie potrzebuje mieć aż tak realistycznych krzaczków i kałuż jak Wy, więc nawet z takimi niedociągnięciami taka reklama wygląda dobrze. Idea była zapewne taka, że jak się zwróci lub będzie mocno zarabiać małym kosztem (który nie zakłóci poważniejszych prac) to "pomyślimy co dalej, a jak nie to przynajmniej będziemy mieć publiczne portfolio". A jeśli tak jest, to absolutnie nie dziwi mnie całkowity brak serca do tej gry na tym etapie oraz jej ubicie. Klientom się powie, że "oceny na Steam są słabe bo 'hejterzy' zawsze się plują i chcą niemożliwych rzeczy, ale weźcie sobie odpalcie grę i zobaczcie sami jak to wygląda" - i zapewne wygląda to dużo lepiej niż każy inny suchy symulator robiony do szkoleń firmowych - bo było robione tak żeby nawet wymagająca grupy graczy to łyknęła.

 

W dniu 14.01.2025 o 06:55, PL_Andrev napisał(a):

Mamy przykład z obecnym ficzerem na dyżurkach: pojawia się asysta (która brzmi jak groźba) a ty człowieku domyśl się o którą kontrolkę chodzi. I jeszcze żeby była sensowna informacja (PZK, KoB, Po1) - ale nie, po co: masz wcisnąć Bo_Bbl znajdź se to w ciągu 60 sekund a jak nie, to wyjazd z serwera XD

Serio tak to teraz wygląda...? O boże...
 

W dniu 14.01.2025 o 07:15, broniewskijarek napisał(a):

To wszystko da się podpiąć pod jedno określenie: "wygaszanie popytu".

Klasyk Kłameusz nazwałby to "wygaszanie oczekiwań".

 

W dniu 14.01.2025 o 09:24, PL_Andrev napisał(a):

nie są w stanie tego samba ogarnąć na szybko tak małym zespołem. A pewnie do tego dochodzi jeszcze bieżąca praca (niezwiązana z SimRail)

A co jeśli to MY jesteśmy pracą niezwiązaną z SimRail (firmą), bo prawdziwą pracą to są prawdziwe, sowicie opłacone projekty szkoleniowe dla firm kolejowych oraz support do nich? Co jeśli gra to był tylko "skok w bok", bo nadarzyła się okazja zarobić za pół darmo "na dzieciach" jeszcze.

 

W dniu 14.01.2025 o 09:24, PL_Andrev napisał(a):

No i nie zapominajmy że dział PR (o ile istnieje) to całkowicie zlewa SimRail. 

Dział PR (o ile istnieje) to jest do natychmiastowej wymiany, w całości. Tu nie ma czego ratować.

 

W dniu 14.01.2025 o 09:24, PL_Andrev napisał(a):

ale gdyby sam DLC Gagarin kosztował 20zł, to przynajmniej 2000 kopii by się sprzedało. A model, kabina, podmiana lokomotywy w rozkładzie można ogarnąć w miesiąc (o ile nie mniej) pracy jednego doświadczonego już pracownika. Aczkolwiek może być tak, że wg Pana Prezesa po tak marne grosze nie warto się schylać...

Ja bym w inną stronę kombinował: "Zrobimy nową lokomotywę, wydamy ją w grze i dzieci nam ją sfinansują - a my będziemy mogli startować z ofertą do firmy X i mówić, że wyrobimy się w 3 miesiące ze stworzeniem symulatora tej lokomotywy, podczas gdy inne firmy będą chciały dużo więcej czasu, nawet możemy im demo pokazać bardzo szybko. A na końcu jeszcze ich skasujemy za to samo (co nam już te dzieci opłaciły) drugi raz, tylko jeszcze więcej kasy! xD".
Bardziej bym w tę stronę szedł. Albo jesteśmy eksperymentem, potencjalną żyłą złota w nowej branży, albo służymy za darmowych testerów, darmowych sponsorów oraz portfolio.

 

W dniu 14.01.2025 o 10:12, ShazzShank napisał(a):

Jezu jakie to typowo Polskie jest by coś stworzyć dobrego, a potem zepsuć.. ah 

No właśnie to w tym wszystkim boli najbardziej. Że szansa była niesamowita. Jak można było tak debilnie zmarnować tak dobry projekt... To się we łbie nie mieści. Ktokolwiek tym realnie zarządza, skutecznie upierdzielił łeb żyle złota i fejmu. Chyba sabotażysta jakiś z konkurencji się tam zatrudnił do tego... 😕 (bo to chyba niemożliwe żeby tak tragiczne błędy wizerunkowe oraz tyle razy z rzędu popełniać z czystej głupoty.) Niezależnie "czy to jest głupota czy już zdrada", ja bym dawno podziękował już temu panu.

 

W dniu 14.01.2025 o 10:54, misiek_131415 napisał(a):
W dniu 14.01.2025 o 09:24, PL_Andrev napisał(a):

A model, kabina, podmiana lokomotywy w rozkładzie można ogarnąć w miesiąc (o ile nie mniej)

EN57 podobno pół roku robili. A Ty w jedna osobę Gagarina w miesiąc zrobisz.  Nieźle. O ile nie w mniej. Nieźle.

W miesiąc to pewnie sam model 3D co najwyżej. Do tego dochodzi jeszcze CAŁA SYMULACJA wszystkich układów i połączenie tego wszystkiego ze sobą - i tu właśnie pojawia się banda frajerów, która kupi nie skończone DLC i sfinansuje tę robótkę "a my to sobie potem spokojnie sprzedamy do firmy jako szkolenie za grubą kasę i to jeszcze w rewelacyjnym terminie i z wodotryskami wizualnymi dla graczy!".

 

W dniu 14.01.2025 o 13:12, adamets2 napisał(a):

ale nie jesteś do tego zmuszony. Bo część ludzi nawet, żeby sobie sprawdzić przez 2 godz. kiedy mają czas na zwrot może chcieć od razu sprawdzić jak działa multi

O proszę, ktoś jednak zwrócił na to uwagę także. 👊

 

W dniu 14.01.2025 o 14:33, MirekmiraS napisał(a):

żeby nie przekraczać 600 A, bo wywali przekaźniki, nie każdy wie, co wtedy zrobić. Zaznaczam, za pierwszym razem. To akurat jest w samouczku

Nie do końca. Samouczek ostrzega o tym, ale jak jesteś "za dobry" to nie posłuchasz i nie wywalisz tego przekaźnika - a więc się nie nauczysz co masz wtedy zrobić! (To jest moim zdaniem mocne niedociągnięcie tego samouczka zresztą - powinien to wymusić, jak hamowanie awaryjne w TSW. Najlepiej przy ruszaniu kolejnego z peronu, jeśli gracz tego nie zrobił już wcześniej sam.)

 

W dniu 14.01.2025 o 14:33, MirekmiraS napisał(a):

Dlatego samouczki powinny być obowiązkowe przed wejściem na multi i powinny być one bardziej dopracowane.

A może (jeśli nie chcecie się bawić w serwery profesjonalne i poligony doświadczalne) zwykłe ostrzeżenie wystarczy? Komunikat w stylu "Jazda pociągiem nie jest łatwa i jeśli nie robiłeś tego nigdy wcześniej, uczenie się na torach obsługi pociągu może spowodować zator lub katastrofę i psuć rozgrywkę innym graczom. Sugerujemy, abyś najpierw przeszedł samouczek i pograł w trybie jednego gracza, a jeśli nie będziesz wiedział co zrobić, po prostu wyszedł do menu lub włączył bota, aby bot naprawił sytuację. Czy na pewno chcesz kontynuować?". Ja po przeczytaniu takiego czegoś albo bym wyszedł pograć najpierw w ten samouczek, albo bym wszedł na 5 minut mimo wszystko żeby sprawdzić jak to wygląda i czy warto zatrzymać czy zwrócić grę, a gdyby się coś działo to bym szybko wyszedł (i ew. wrócił ponownie). Natomiast jak ktoś ma głęboko w duszy innych graczy (bo tak, albo ponieważ generalnie jest trollem), no to takiego i tak nie zatrzymacie, bo on jak zrobi ten samouczek to i tak przyjdzie robić specjalnie gnój na multi, więc tu żadne samouczki nie pomogą.

Moim marzeniem jest jednak, żeby były nie tylko samouczki, ale też egzaminy i licencje na lokomotywy - tak żeby był cel gry i motywacja do nauki, jak ktoś chce sobie czymś fajniejszym "prestiżowym" pojeździć na multi z innymi. ("Ooo, ten to tym zapierdziela! Kurde jak on zdał ten egzamin, dobry jest! Też muszę spróbować jeszcze raz."). Zapewne wiele osób nie podzieli mojej wizji, ale cóż, mówię tylko co ja bym chciał tam zobaczyć.

Natomiast to, że nie ma ani jednego samouczka z semaforów tylko trzeba zgadywać lub po necie szukać (i to jeszcze po polsku dla obcokrajowców), to jest hańba.
To samo tyczy się innych rzeczy i procedur. Ale wiecie co? Może tak właśnie ma być. Wersja demo, a nie kompletny kurs. Przecież oni to chcą sprzedać firmie kolejowej, a my jesteśmy tylko reklamą tego, nie? Jakby dali nam to tamci też by dostali za darmo (za kilkaset zł) i pracowników swoich na tym szkolili, a przecież mają być skasowani na grubą kasę za to, a nie jakieś tam śmieszne grosze! Nie myślicie, że to właśnie TO może być powodem tego, dlaczego jest tak genialny interaktywny silnik do tutoriali, a mimo to nic nam na nim konkretnego nie zrobili?? Po prostu wersja demo... "Dzieciom tyle wystarczy do zabawy."

 

W dniu 14.01.2025 o 14:33, MirekmiraS napisał(a):

Ja na początku kariery najpierw przejechałem wszystko na singlu, niektóre scenariusze po kilka razy, zanim odważyłem się wejść na multi. Bo na początku się bałem, że zaraz coś tam spierdzielę swoją jazdą i sie ludzie będą na mnie wkurzać.

Ja to samo. Z jednej strony to dobrze o nas świadczy, z drugiej źle o społeczności mikoli, która jest nietolerancyjna (lub przynajmniej bywają takie bolesne przypadki). Szczerze to bym wolał atmosferę życzliwości i chęci pomocy zielonym w nauce, niż fanatyzm i regulaminy przewinień i zasady blokowania konta. Internety generalnie tak mają i tego się chyba nie przeskoczy (bez zamknięcia wszystkich w totalitaryzmie i całkowitej cenzurze Internetu - czyli wylania dziecka z kąpielą), natomiast (obiektywnie patrząc, z perspektywy "out of the box"), Polacy ogólnie naprawdę są bardziej chamscy, roszczeniowi i mniej życzliwi niż ludzie na zachodzie (i dla nich to my jesteśmy dziwni - np. że idzie taki Polak i robi tzw. "Polish face" (😑) zamiast kulturalnie się uśmiechnąć i przywitać na ulicy czy nawet w budynku wchodząc do małego wspólnego pomieszczenia. Oczywiście nikt Ci nie powie, że to jest gówno warte, bo oni w połowie przypadków się uśmiechają i są życzliwi a tak naprawdę myślą, że jesteś śmieciem i tylko udają przyjaciół, przez co nigdy nie wiesz na czym tak naprawdę stoisz z kimś (bo Polak by Ci już dawno powiedział w twarz mniej lub bardziej bezpośrednio żebyś spierdzielał i byś się z takim po prostu nie zadawał, a tak Ty żyjesz w iluzji że masz kumpla, a tamten się też tylko męczy bo musi udawać miłego ziomka, np. w robocie) - ale jednak OFICJALNIE są "życzliwsi" i "bardziej kulturalni". Jak to mawiał stary klasyk: plusy dodatnie i plusy ujemne. Albo jest miło, albo wiesz na czym stoisz. Kto co woli. Natomiast powiem Wam, że po paru latach za granicą też nabrałem takich odruchów i jak przyjechałem do PL to mnie zaczęło razić to, że ludzie mnie traktują na ulicy jak jakąś przezroczystą chmurę powietrza odbytniczego, którą generalnie trzeba jak najszybciej ominąć, nie narażając na nią żadnych swoich zmysłów. Także te dobre rzeczy warto podłapywać, natomiast nie czujcie się, że jesteście najgorszym narodem, tak jak to Polacy sami sobie próbują wmówić (być może np. pod wpływem mediów sponsorowanych przez jakichś Niemców, którzy potrzebują żebyśmy byli ich rezerwuarem taniej siły roboczej i rynkiem zbytu, która gardzi tym co polskie i kupuje tylko niemieckie produkty i w niemieckim sklepie - wiecie rozumiecie). Będąc w kraju widzicie tylko to co Was boli i słyszycie to co mówią inni o świecie. Prawda jest taka, że jest to bardzo mocno zniekształcone, a niektórym zależy na tym żeby tak pozostało. W końcu po co komu na świecie dumny, silny naród polski, nie? Lepiej żeby byli pokorni i godzili się na słabe życie i wykorzystywanie.

 

W dniu 14.01.2025 o 21:31, en57 napisał(a):
W dniu 14.01.2025 o 09:50, PL_Andrev napisał(a):

Naprawdę chce Ci się czytać "trwają prace nad poprawkami w scenerii Koluszki, Skierniewice, [wstaw dowolną] ?

Generalnie takie pisanie to można do wszystkiego zastosować. I jest to czcze gadanie.... 

Bo tu się znowu kłania Komunikacja. Można napisać suchy nic nie mówiący tekst, można napisać konkretny dużo mówiący tekst, można napisać ekscytujący (może nawet zabawny) doskonały tekst (jak to robią w Factorio) i można też nakręcić filmik i po prostu pokazać co się zmieniło i jak wygląda przed i po lub co najmniej po (jak to robią w Derail Valley). Wszystko zależy od kompetencji i od "chcenia". Generalnie nawet jeśli się nie ma zasobów na to, to przynajmniej dobry tekst można napisać a nie na odwal się (a potem mówić "i po co mamy to pisać i tak nikt tego nie czyta, olejmy to").

 

W dniu 15.01.2025 o 19:01, zbynak napisał(a):

Dla tych co nie widzieli na Discordzie, wrzucam świeże info, pojawia się jakaś nadzieja na zmiany na lepsze:

Dziękować. Ja nie mieć społecznościówek, do których wszyscy inni z góry zakładać, że wszyscy mieć konta.

PS: do dziś pamiętam jak lata temu usłyszałem "Jak nie masz konta na fejsbuku to nie istniejesz." - ciężko opisać to uczucie, które mnie ogarnęło po usłyszeniu tego... To było coś w rodzaju mieszanki zgorszenia, niedowierzania i politowania...
(Tak, miałem kiedyś konto na fb - "nówka, nie śmigana", żeby sprawdzić o co tyle szumu jest - a potem skasowałem, korzystając z możliwości dołączenia do ogólnoświatowego protestu przeciwko pogwałcenia prywatności użytkowników nową polityką (braku) prywatności tego serwisu, kiedy to inni ludzie (tzw. "normalni") też masowo kasowali konta - także chociaż tyle pożytku było z mojego założenia konta u tego hackera, który już od młodości wybił się na kradzieży danych osobowych, za co zresztą do tej pory co chwilę płaci milionowe odszkodowania, jak go znowu przyłapią. Na szczęście podobno dzisiaj już fejsik niemodny jest i małolaty coś innego używają do ekshibicjonizmu na przemysłową skalę i zasilania big data oraz AI w dane do profilowania). Niech żyje Brave New World.

  • I agree 1
Posted
11 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Jak spadła taka krytyka za zbyt szybkie wyjście z EA to teraz sobie poczekamy następny rok na Łódź 🙂 Bo będą chcieli wydać w stanie idealnym...

Z drugiej strony do tej pory nie odnotowałem żadnych objawy zjawiska "nauka na błędach", także ten... No ale zobaczymy, bo może się coś zmieni po tej zmianie prezesa.

PS:
Odwołaliśmy prezesa! 😛 Taka jest prawda! Jakbyśmy nie narzekali i siedzieli cicho to wszystko by przeszło, udziałowcy by się nie dowiedzieli i nie wkurzyli i nic by się nie zmieniło na lepsze. A tak przynajmniej będzie szansa. Jednak nie jesteśmy całkiem bezużyteczni i bezsilni. 😛 (i żeby nie było, te najbardziej soczyste opinie na Steam to też zapewne od ludzi stąd, a nie jakiś tam "Steam"! Nasi nawet po angielsku pisali, widziałem.)

  • I disagree 5
  • I agree 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy