Jump to content

Recommended Posts

Posted
4 godziny temu, Piotr ET22 napisał(a):

Jakbyś spojrzał trochę bardziej w lewo za tym rowerzystą to tam na góreczce prawdopodobnie pite jest piwko przez ekipę 🙂To rowerzysta mikol bo wcale nie ma zamiaru przechodzić na tym przejściu tylko czeka tam na każdy pociąg nawet o 3:00 (multi)

 

Ja nie oczekuję od ekipy zbyt wiele - w sumie zostałem pozytywnie zaskoczony, więc niech tak zostanie. XD 

Posted

Jak tam, strumyk u maszynisty KD oglądają? Jak tam Wasze wrażenia? Tak na gorąco mówiąc, to parowóz wielu z nas tutaj odpali sobie dwa razy: pierwszy i ostatni. Patrząc na datę w scenariuszu z ciufcią (1980 rok) myślałem, że pokażą trasę na lata 80. No klops, bo data datą, ale to jest jak najbardziej aktualna sceneria obecna w grze. Z innych rzeczy- widać wreszcie jakąś pracę kamery w kabinie. Graficznie chyba bez zmian, roślinność jak była, taka ciągle jest. Łudziłem się, że skończą się w pełnej wersji pola jednego krzaczka, ciągnące się aż po horyzont. Cóż, jeszcze nie teraz.

  • I agree 1
Posted
49 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Jak tam, strumyk u maszynisty KD oglądają? Jak tam Wasze wrażenia? Tak na gorąco mówiąc, to parowóz wielu z nas tutaj odpali sobie dwa razy: pierwszy i ostatni. Patrząc na datę w scenariuszu z ciufcią (1980 rok) myślałem, że pokażą trasę na lata 80. No klops, bo data datą, ale to jest jak najbardziej aktualna sceneria obecna w grze. Z innych rzeczy- widać wreszcie jakąś pracę kamery w kabinie. Graficznie chyba bez zmian, roślinność jak była, taka ciągle jest. Łudziłem się, że skończą się w pełnej wersji pola jednego krzaczka, ciągnące się aż po horyzont. Cóż, jeszcze nie teraz.

Obejrzałem, bo byłem ciekaw parowozu. Wiem, że nauczę się nim jeździć w trybie jednoosobowym i to w zasadzie tyle - poczekam, aż będzie dostępny w trybie wieloosobowym (a będzie, tylko nie wiadomo kiedy dokładnie). Podobno w momencie kiedy powstawał scenariusz z parowozem to trasa z lat 80 nie była jeszcze gotowa. 
Jakiejś rewolucji nie widać i niektórzy będą zawiedzeni (a jest ku temu kilka powodów). 

  • I agree 2
Posted
2 minuty temu, Marcin Szczecin napisał(a):

Jak dobrze usłyszałem na live to będzie SAVE. 

Włochaty mówił, że będzie możliwość zapisu (również to słyszałem), po czym zrzut ekranu z "czatu" pokazuje co innego 

222.png

333.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Posted (edited)

A o co chodzi z tym kiblem polregio ?                   W jednym momencie na twitchu mijał kibla polregio czyżbyśmy o czymś nie wiedzieli? Niespodzianka może się szykuje?😀

Edited by Piotrek13____
Posted

 

 

30 minut temu, Piotrek13____ napisał(a):

Nie spodzianka może się szykuje?😀

Spotkałeś się kiedyś z jakąś spodzianką?

 

 

1 godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

Jak tam, strumyk u maszynisty KD oglądają? Jak tam Wasze wrażenia? 

 

 

Są pewne pozytywy: w momencie gdy mijał go Pendo nie było mikroprzycięć.

Praca parowozu mi się momentami kompletnie nie podobała. Coś było nie tak z dymem. 

 

ciufa.jpg

  • I agree 3
Posted (edited)
4 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Są pewne pozytywy: w momencie gdy mijał go Pendo nie było mikroprzycięć.

Akurat wyraźnie widziałem serię przycięć. Ale łudzę się, że może to taka wersja jeszcze dla dev'ów
🙂 

4 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Praca parowozu mi się momentami kompletnie nie podobała. Coś było nie tak z dymem.

Faktycznie para dziwnie się zachowuje. Z różnych źródeł pod różnym kątem (z lewej tuż przed budką to chyba wylot z generatora), ale konsekwentnie dość prosto - jak po sznurku. Tymczasem dym powinien chyba zachowywać się bardziej jak na zdjęciu, a przynajmniej spójnie:

http://parowozy.net/images/parowozy/ty2/07.jpg

Edited by qbahn
Posted

Tutaj takie informacje się nie pojawiają, ale na Discordzie jest ciekawy wątek a propos rozrywania składów. Mechanika ciekawa, ale IMHO nie pasująca do simrailowego multi.

image.png.fd02dcfc534a96d45333cd7145226720.png

Posted
17 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Graficznie chyba bez zmian, roślinność jak była, taka ciągle jest. Łudziłem się, że skończą się w pełnej wersji pola jednego krzaczka, ciągnące się aż po horyzont. Cóż, jeszcze nie teraz.

to chyba dopiero się zmieni gdy entuzjaści będą mapy robić. Kiedyś zgłosiłem uwagę, że dorosłe sosny są żałosne - podobne z wyglądu do niczego. Nawet błąd zaakceptowano, by go potem usunąć. Więc można się domyślać jaki to ma priorytet.

  • Haha 2
  • I agree 1
Posted (edited)

Pobieżnie przejrzałem dzisiejszy stream (po francusku) i wygląda na to że wszyscy ogrywają te same scenariusze. 

W Kozłowie udało mi się dojrzeć platformy na bocznicy, więc postęp jest. Ale śmieszna sprawa: na publicznej prezentacji nowości @Aurel ma ustawiony język tekstów francuski, komendy AI chatboxa w okienku są podawane po polsku, a na radio słuchać "szszsz, hamsia, hamsia, hamsia, szszsz".  XDDDDD

No nie, słuchajcie, ja rozumiem że dźwięków może "nie było kiedy", ale chatbox AI po polsku?

Edited by PL_Andrev
  • I agree 2
Posted
8 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Pobieżnie przejrzałem dzisiejszy stream (po francusku) i wygląda na to że wszyscy ogrywają te same scenariusze. 

Nie zauważyłeś elementów losowych w scenariuszu? Np że u Piotrka masz inny skład po lewej stronie w Kozłowie a u francuza inny? I tak samo na innych stacjach. Niedźwiedz masz Kolprem z cementem w Kade i Cargounit platformy u Franzuza.  Pojawiły sie elementy losowe w scenariuszach. 

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Lua jest na tyle cywilizowana w uzyciu, że w tym momencie można sobie nawet zrobić jeden scenariusz, gdzie do wyboru są różne lokomotywy, warianty przebiegu trasy i rozkłady, a nawet można zaczynać w różnych miejscach i jeszcze podpiąć to losowo. Pod tym kątem w zasadzie limit to wyobraźnia i godziny spędzone na napisanie tego.

  • Like 9
Posted

Na francuskim nagraniu było widać właśnie nowy wygląd wyboru pogody oraz składu do scenariusza co cieszy.

Posted (edited)
On 12/9/2024 at 1:08 PM, mluczak.kutno said:

Tutaj takie informacje się nie pojawiają, ale na Discordzie jest ciekawy wątek a propos rozrywania składów. Mechanika ciekawa, ale IMHO nie pasująca do simrailowego multi.

image.png.fd02dcfc534a96d45333cd7145226720.png

Na singlu da się rozerwać skład. Jednak wygląda to mega nie realistycznie.. Jest problem z fizyką.  Wagony mogą przez siebie wtedy przelecieć itp. W multi to problem bo z punktu LUA to każda rozerwana część składu to osobny TrainSet..

Przykład: Wagon uciekł bo skład się rozerwał, ale przenikł przez wykolejoną lokomotywę.
image.thumb.png.d2d4a6d0866508a7addc779c34ab6d42.png

I jak królik pisze. LUA to król. I można w obecnym patchu na checkpointy. Zrobiłem PoC tego, ale wymagało by to napisania sensownego frameworka. Jest też bug, że nie da się radia z poziomu LUA w player trainsecie ustawić, a to też wymaganie, aby checkpointy działały lub teleportacja do innego składu.

Proszę państwa proszę zapoznać się z tym najlepszym sposobem interakcji z graczem. On pozwala na tyle, że głowa boli 🙂

https://wiki.simrail.eu/en/LUA/functions/ShowMessageBox

Edited by LycanAnanas
Posted
3 godziny temu, Królik Uszasty napisał(a):

Lua jest na tyle cywilizowana w uzyciu, że w tym momencie można sobie nawet zrobić jeden scenariusz, gdzie do wyboru są różne lokomotywy, warianty przebiegu trasy i rozkłady, a nawet można zaczynać w różnych miejscach i jeszcze podpiąć to losowo. 

I to jest idealny materiał na Sneak Peek :classic_cool:

 

25 minut temu, LycanAnanas napisał(a):

Na singlu da się rozerwać skład. Jednak wygląda to mega nie realistycznie.. Jest problem z fizyką.  Wagony mogą przez siebie wtedy przelecieć itp. W multi to problem bo z punktu LUA to każda rozerwana część składu to osobny TrainSet..

Dlaczego to problem? Może to tylko brak dodatkowej mechaniki. Zerwanie składu to identyczna sytuacja jak przy manewrach - odcięcie pary uruchamia hamulec, więc wagon powinien się zatrzymać. A samoczynnie zahamowanego składu nie da się już przepchnąć.

Jedyne pytanie to czy serwer to udźwignie, gdyby gracze sobie sami odczepiali kolejne wagony. Ale rozumiem że wtedy tor sygnalizowałby zajętość i szybko doszłoby do paraliżu ruchu.

 

Posted

Jedyny minus to taki, że za wyjątkiem Batowic i Kr Głównego nie ma żadnych ciekawszych nastawni. Chyba że coś nowego na CMK, bo na trasie Sędziszów- Bukowno też lipa.

  • I agree 2
Posted

Starszy dyżurny ruchu to dla wytrwałych będzie.  O dziwo nic starego nie zaliczyło. Jedynie oznaczenie z dystansem zostało zaliczone.

Posted (edited)
Godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Kr Głównego

Ktoś się zdziwi po aktualizacji:)   Przewiń do pokazywania dyżurek. 

 

 

Edited by misiek_131415
  • Thanks 1
Posted
3 godziny temu, Tom_89 napisał(a):

Na francuskim nagraniu było widać właśnie nowy wygląd wyboru pogody oraz składu do scenariusza co cieszy.

Ale czy to jest w ramach wyboru w grze, czy jest to funkcja edytora?

  • Thanks 1
Posted (edited)

 

image.png.b13fa0cdc2e1e5781503317baa61abdd.png

Na discordzie deweloperzy piszą, żeby ignorować opinie Polaków, bo są Polakami, po czym sami pejoratywnie nawiązują do najtańszych wojenek regionalnych mieszkańcy vs reszta Polski

WarszawaKrakow - The Old Capital  - Wychodzimy na pole
KrakowWarszawa - The New Capital - Wychodzimy na dwór
SosnowiecAchievement - Prepare your ID 
KatowicePlatform5 - Raiders of the lost platform


Już widzę jak ktokolwiek spoza Polski próbuje googlować o co chodziło w dwóch ostatnich achievementach 😉 

Zdecydujcie się kogo darzycie sympatią, bo na razie to próbujecie zjeść ciastko i mieć ciastko.

 

Edited by Bazinga
  • Sad 1
  • Haha 1
  • I agree 1
Posted (edited)

Taka ciekawostka - ktoś na discordzie wyłapał, że wersja stacji Zastów pokazana na streamie różni się od tej ze screenów z czerwcowego sneak peeka.

image.thumb.png.5d48b163707e897453a073fe1bb577b2.png


Wygląda na to że stacja została "cofnięta" do stanu sprzed modernizacji? Zniknął nowy peron, który został dobudowany w 2020 roku.

image.thumb.png.3beda31a8cc6d2f024f93ba2896c2264.pngimage.thumb.png.59b320129e186dac9c21d41ba7b91d99.png

Edited by jumps

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy