Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Sn1ck3rs

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
1 godzinę temu, GoppelPL napisał(a):

Ekscytujący tryb gry polegający na podkręcaniu napięcia w sieci w miejscach, gdzie jest duże natężenie ruchu pociągów. Myślę, że ludzie będą na tym nocki zarywać! 

SimRail jest symulatorem pracy maszynisty i dyżurnego ruchu. 

Przeceniasz znacząco skalę wyzwania, bo automatyka podstacji może samoczynnie przełączać zaczepy transformatorów i włączać/wyłączać dodatkowe zespoły prostownikowe zależnie od obciążenia i temperatury.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie z programistycznego punktu widzenia taka symulacja jest bardzo skomplikowana. Już w pewnym stopniu dodaliście dodatkową warstwę symulacji, ale uproszczoną.

Pamiętajmy też, że pełna symulacja sieci trakcyjnej podniesie wymagania sprzętowe gry. Akurat tylko procesora i ramu, ale nadal. Mówię tu o trybie jednego gracza. Bo w trybie dla wielugraczy to serwer prowadzi tą symulację i jedynie wysyła jej wynik do klientów.

Cieszy mnie zmiana na większą transparentność i kontakt z graczami. Fajnie było by dostać tydzień przed dostęp do API LUA nawet nie jakieś super dokładniej dokumentacji. Sam obecnie mam zaczęte 2-3 scenariusze z którymi czekam na wyjście z EA który pewnie zmieni API.

Swoja drogą planujecie jakiś framework do scenariuszy? Tak aby był u strukturyzowany sposób zapisu kroków itp. co mogło by być początkiem wsparcia dla checkpointów? Bo jednym z takich scenariuszy który testuje jest taki który wspiera checkpointy 🙂

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Cytat

Prace wykonane w dniach 28.10.2024 r. - 15.11.2024 r.

TRYB WIELOOSOBOWY

  • dodano torowisko w kierunku stacji Koniecpol, Borowa Górka, Kraków Główny Towarowy w celu uruchomienia tam pociągów w trybie wieloosobowym

Hmmm... to jest dość interesujące.

Koniecpol - oprócz nastawni Żelisławice (pokazana na SneakPeak z 29 lutego)  można spodziewać się dodania obsługi ruchu towaroweo-pasażerskiego na kierunku Kraków-Częstochowa, co istotnie zwiększy obciążenie linii Psary-Tunel. Tu się aż prosi o mały add-on tj. trójkąt Koniecpol-Częstochowa-Myszków ;).

Borowa Górka* - prawdopodobnie chodzi o dodanie ruchu towarowo-pasażerskiego z Krakowa przez Trzebinię (linia 133).  Obie nastawnie AI (Borowa Górka i Kraków Towarowy) mogą symulować / spawnować składy na trasie 133 jak to robią Mysłowice i Jęzor. Stacji rozrządowych Jaworzno Szczakowa / Jęzor raczej się nie spodziewam (jako że preferuje grę jako nastawniczy powiem "a szkoda").

Kraków Gł. Towarowy - część ruchu może być tu manewrowa, tj. doprowadzenie składu od strony Tunelu (przez Krk-Batowice, zmiana czoła pociągu i odjazd na towarowy. "Dodano torowisko w kierunku stacji" sugeruje że samej stacji końcowej Towarowy nie zobaczymy. 

 * Bobrowa Górka?

Edited by PL_Andrev
Link to comment
Share on other sites

Cytat

TRASA Tunel - Kraków

  • prace na stacjach: Dziadówka, Baranówka, Kraków Główny

@uetam Rzeczywiście jest taka stacja jak Dziadówka?

Za wiki:

Pstroszyce – przystanek kolejowy w Pstroszycach Pierwszych, w województwie małopolskim, w Polsce. Na stacji zatrzymują się pociągi osobowe do Kielc, Ostrowca Świętokrzyskiego i Krakowa. Do 2023 przystanek nosił nazwę Dziadówki.

Edited by PL_Andrev
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Rzeczywiście jest taka stacja jak Dziadówka?

Za wiki:

Skoro symulator oddaje stan na rok 2018, a do 2023 była to Dziadówka to wszystko się zgadza.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Koniecpol - oprócz nastawni Żelisławice (pokazana na SneakPeak z 29 lutego)  można spodziewać się dodania obsługi ruchu towaroweo-pasażerskiego na kierunku Kraków-Częstochowa, co istotnie zwiększy obciążenie linii Psary-Tunel. Tu się aż prosi o mały add-on tj. trójkąt Koniecpol-Częstochowa-Myszków ;).

Borowa Górka* - prawdopodobnie chodzi o dodanie ruchu towarowo-pasażerskiego z Krakowa przez Trzebinię (linia 133).  Obie nastawnie AI (Borowa Górka i Kraków Towarowy) mogą symulować / spawnować składy na trasie 133 jak to robią Mysłowice i Jęzor. Stacji rozrządowych Jaworzno Szczakowa / Jęzor raczej się nie spodziewam (jako że preferuje grę jako nastawniczy powiem "a szkoda").

Kraków Gł. Towarowy - część ruchu może być tu manewrowa, tj. doprowadzenie składu od strony Tunelu (przez Krk-Batowice, zmiana czoła pociągu i odjazd na towarowy. "Dodano torowisko w kierunku stacji" sugeruje że samej stacji końcowej Towarowy nie zobaczymy.

 

Koniecpol - 29 lutego pokazano Żyrardów. Też na Ż;) 

Borowa Górka - Obecnie mamy w prawdziwym rozkładzie pociągi osobowe Kraków - Olkusz i Kraków - Wolbrom przez Szczakową i Bukowno. I ja bym na to postawił. Że będą pojawiać się w Bukownie i taki krótki fajny przejazd do Wolbromia albo może jakiś wariant do Olkusza.  Rozruszało by to troszkę nastawnie Bukowno. Coś by więcej się działo. Tylko że nie wiem jak miały by się dematerializować w Wolbromiu lub obracać bez manewrów w multi. Ale jestem bardzo na tak za czymś nowym w Bukownie. 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.11.2024 o 17:44, Królik Uszasty napisał(a):

Przeceniasz znacząco skalę wyzwania, bo automatyka podstacji może samoczynnie przełączać zaczepy transformatorów i włączać/wyłączać dodatkowe zespoły prostownikowe zależnie od obciążenia i temperatury.

No tak. Automatyka wiele może... wystarczy spojrzeć na ruch w SR prowadzony przez algorytmy symulujące DR. 😉 Co prawda, niekiedy kreatywność tychże jest przedziwna, jednak jak mniemam - wyjście z EA odsłoni ich potencjał w pełnej krasie 😉 

Swoją drogą, to faktycznie jest SI (AI) czy raczej jakieś inne podejście stosujecie?

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.11.2024 o 14:51, misiek_131415 napisał(a):

Borowa Górka - Obecnie mamy w prawdziwym rozkładzie pociągi osobowe Kraków - Olkusz i Kraków - Wolbrom przez Szczakową i Bukowno. I ja bym na to postawił. Że będą pojawiać się w Bukownie i taki krótki fajny przejazd do Wolbromia albo może jakiś wariant do Olkusza.  Rozruszało by to troszkę nastawnie Bukowno. Coś by więcej się działo. Tylko że nie wiem jak miały by się dematerializować w Wolbromiu lub obracać bez manewrów w multi. Ale jestem bardzo na tak za czymś nowym w Bukownie. 

W wariancie z EZT nie ma potrzeby manewrów (aczkolwiek zmiana czoła podlega pod manewr tj. skład się nie de-/re-spawnuje*). Z drugiej strony te składy nie jeżdżą na tyle często żeby istotnie rozruszać Bukowno.

* swego czasu @Królik Uszasty w temacie manewrów wspominał że nie mieli wtedy jeszcze rozwiązań na przypadek wykolejenia takich składów, i to między innymi jest powodem opóźnień we wprowadzeniu manewrów dla multi. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Marne to może pocieszenie dla SimRail ale "wielki" Microsoft zanotował chyba jeszcze bardziej gigantyczną wtopę z MFSF 2024 🙂 Widać w symulatorach, a właściwie grach to już staje się norma 🙂 

A jest działająca pauza?

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Wiecie... wiem, że to jest nierealne, ale chciałbym w SimRailu widzieć takie update'y i komunikację...

image.thumb.png.9e9dfb2a7aafe6b1075b66de36a7173a.png

link

Swoją drogą to już dziś!!

Byłem zbyt zajęty docieraniem do Gleby żeby to wcześniej zauważyć ;]
(i ledwo to przeżyłem!)

Jak sobie tak człowiek glebnie na Glebę, to nawet nie zauważy tych wszystkich dni do wyjścia kolejnego update'a SimRail! 😉 A tam są jeszcze co najmniej 3 inne... Ja na tym chyba z kilka tysięcy godzin natrzepię teraz... Także cenowo wyjdzie mnie ten DLC taniej za godzinę gry niż prąd na kompa, który na to zużyję! 😄 (ktoś to kiedyś policzył w opiniach na Steamie i naprawdę mu tak wyszło :D) I to, to ja rozumiem, że uczciwa cena DLC! 😉

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Jak sobie tak człowiek glebnie na Glebę, to nawet nie zauważy tych wszystkich dni do wyjścia kolejnego update'a SimRail! 😉 A tam są jeszcze co najmniej 3 inne... Ja na tym chyba z kilka tysięcy godzin natrzepię teraz... Także cenowo wyjdzie mnie ten DLC taniej za godzinę gry niż prąd na kompa, który na to zużyję! 😄 (ktoś to kiedyś policzył w opiniach na Steamie i naprawdę mu tak wyszło :D) I to, to ja rozumiem, że uczciwa cena DLC! 😉

A jeszcze zestawiając te dane to już kosmos !

https://www.gram.pl/news/miliardy-dolarow-wydane-na-gry-ze-steam-ktorych-nigdy-nie-uruchomiono-gracze-kupuja-w-pakietach-i-promocjach

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Conrad napisał(a):

W skali całego świata graczy Steama to na pewno musi to być pokaźna suma. Przy takich liczbach użytkowników, to takie "drobne" przypadające statystycznie na jednego z nich, to już jest kosmos łącznie. Dlatego przecież banksterzy robią te wszystkie "drobne prowizje" też.

Ale wiesz co? Sam mam kilka takich gier (ale niedużo i bardzo tanich) - i wiesz co? I tak się to opłaca dużo bardziej niż jakbym miał bulić abonament za jakiegoś game passa po 50 euro miesięcznie. Po pierwsze jak ja dorwę dobrą grę to ją męczę do skutku, o wiele dłużej niż miesiąc czy dwa (a jak tyle kosztuje pass, to już mi się to zwraca). Po drugie jak się ma za dużo gier to człowiek nie ceni tych gier i nie chce mu się ich kończyć i generalnie wszystkie go nudzą i potem "nie ma w co grać". Zróbcie sobie prosty eksperyment i pokasujcie wszystko z dysku i zróbcie zasadę, że wolno mieć tylko jedną grę (góra dwie) na raz zainstalowaną, a zobaczycie co się stanie. Ja tak miałem przez długi czas, ponieważ nie miałem miejsca na dysku, a samo GTA5 waży tonę. Polecam taki eksperyment. Jak tylko dokupiłem dysk i poinstalowałem wszystko co chciałem, to od razu zaczęło być "kurde, nie ma w co zagrać". Mówią, że od przybytku głowa nie boli, ale to nie do końca prawda jest. Takie coś człowieka strasznie rozpuszcza i rozleniwia.

PS:

image.png.39de46aa01badc5c4a9c75f1aa8677fb.png

😉

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Widać w symulatorach, a właściwie grach to już staje się norma

Może znalazł się dość kontrowersyjny sposób mobilizacji twórców, kosztem reputacji i komfortu? 😉 Poza tym, jak by jeszcze odwlekali premierę, to musieliby zmieniać nazwę tytułu na MSFS 2025, a to koszt. 😄 

Edited by qbahn
Link to comment
Share on other sites

Jak na starcie zanotowali tak spektakularną wtopę to nie wiem jak długo będą musieli to odkręcać bo przytłaczająca ilość komentarzy na steam jest negatywna. I sam nie do końca jestem w ogóle przekonany czy koncepcja dogrywania online aż tylu szczegółów się sprawdzi. A co do komentarzy to zobaczycie, że za jakiś czas rok, może dwa komentarze do gier będzie można dodawać po 2 albo 3 miesiącach 🙂 Po jedne korpo czyli producenci gier AAA przekonają inne korpo czyli steam żeby sobie nie niszczyć hajsu 🙂 To tylko kwestia odpowiednich "argumentów" i ich siły. Wielkie korporacje dymają ludzi w XXI na wszystkie sposoby, a to dopiero początek 🙂 Ale to głębszy temat. Tymczasem my czekamy na stan wojenny 🙂 

Link to comment
Share on other sites

On 11/12/2024 at 9:58 PM, PeVoo said:

Niektóre tego typu rzeczy (jak robić lub co znnaczą) wiem tylko dlatego, że ktoś z Was tutaj mi je napisał w odpowiedzi na coś. Co ma powiedzieć 90% graczy, których tu w ogóle nie ma nawet, a co dopiero czytać to wszystko?

Przede wszystkim pierwszy samouczek powinien zaprojektować game designer, który o kolei nie ma najmniejszego pojęcia. Gdy gra mi pierwszy raz powiedziała "zamknij wyłącznik szybki", rozglądałem się i szukałem, która szybka ma wyłącznik 😛

  • Haha 3
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

dla mnie jest to fajna, konkretna zmiana na plus. Jeszcze tylko zrobić coś z tą trawą i niską roślinnością...

Wygląd to dobrze, byle nie wymagało RTX5090l😆 

Z trawą będą jeszcze walczyć, z tego co pamiętam. Ale o niskiej roślinności niczego nie czytałem.

  • Haha 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Może koło mostu średnicowego nie ma drzew, kominów wentylacyjnych metra za to są ławki wokół nich.

Ale są za to bez sensowne gokarty które tylko bzykają i ich nie widać bo widać je z podmiejskiej średnicy. Którą da się przejechać, ale tylko z Wschodniej do Zachodniej bo z Zachodniej do Wschodniej pociąg się wykoleja xDD

Brak Wawa Śródmieście to taki błąd.. TYLE TRAS jedną zmianą można dodać.

Btw. jak checie scenariusz na podmiejską średnicę to mogę szybko cos naskrobać i wrzucić. Scenariusz typu testy.

Edited by LycanAnanas
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, qbahn napisał(a):

Niestety, ale roślinnością gra nie rozpieszcza. Nie tylko tym. Ale to nie AAA.

A jak Wam się podobają takie roślinności i kropelki na szybie:
 


A oto co ludzie piszą pod tym filmem:

image.thumb.png.f0888da7e86fc0c2332a2812ada5773b.png

A tak w ogóle to polecam obejrzenie tego filmu w całości i ocenienie ile jedna mała firemka pasjonatów może zrobić w jednym update'cie (od lutego), który "ma nas zająć na czas kiedy oni będą pracować nad czymś większym"... Porównamy to sobie potem z tym czym zaskoczy nas SimRail na święta :]

Zwracam też uwagę na to jak oni bardzo dbają o to, żeby ich gra nie była nudna i powtarzalna i żeby zawsze było co robić i po co jeździć (cel i motywacja) - oraz na konfigurowalność rozgrywki (ułatwień) w każdym aspekcie - to są rzeczy, o które apelowałem od samego początku. Oprócz gotowych konfiguracji z poziomami trudności (dla leniwych lub zielonych) mają jeszcze nawet opcję Custom. Ja jednak muszę Mikołaja o to VR poprosić w końcu... 😛 (i rozpykać tę nową wersję na nim - od zera całą karierę w trybie bez ułatwień patrząc tylko "z oczu" i bez teleportów i kamer zewnętrznych, zwłaszcza, że zasady się dość mocno zmieniły teraz i są nowe yardy, których układów jeszcze nie znam).

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Od jakiegoś czasu w ogóle nie uruchamiam SR, ale widzę, że żadne nowości mnie nie ominęły 😜 Ileż można wałkować to samo. Na razie SR drepcze w miejscu.
BTW mignęła mi wypowiedź o sieci trakcyjnej. Błagam, nie idźmy tą drogą.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy