Jump to content

Bilboardy i plakaty reklamowe / malowanie / oklejanie pociągów reklamami, a monetyzacja dla dodatkowych przychodów dla producenta [dyskusja/kij w mrowisko ;) ]


Recommended Posts

No właśnie.

W skrócie mówiąc : jestem autentycznie ciekawy, czy komuś z Państwa z SimKolu i SimRail przyszedł już do głowy taki pomysł? Nie wierzę, że jestem pierwszy 😉

Skoro mamy malowanie różnych firm kolejowych (Cargounit, KM, KŚ, PKP IC/Cargo) na pojazdach, może inne firmy skusiłyby się np. na dynamicznie ładowane* statyczne lub 'video' bilboardy przy torach albo plakaty na peronach albo na budynkach koło linii kolejowych?. To mogłoby zapewnić Wam dodatkowy przychód (a nam fanom dzięki temu np sponsorowane/tańsze DLC, pojazdy i trasy)

*z zachowaniem preferencji prywatności i anonimowości też, rzecz jasna...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, stary_ortalion napisał(a):

No właśnie.

W skrócie mówiąc : jestem autentycznie ciekawy, czy komuś z Państwa z SimKolu i SimRail przyszedł już do głowy taki pomysł? Nie wierzę, że jestem pierwszy 😉

Skoro mamy malowanie różnych firm kolejowych (Cargounit, KM, KŚ, PKP IC/Cargo) na pojazdach, może inne firmy skusiłyby się np. na dynamicznie ładowane* statyczne lub 'video' bilboardy przy torach albo plakaty na peronach albo na budynkach koło linii kolejowych?. To mogłoby zapewnić Wam dodatkowy przychód (a nam fanom dzięki temu np sponsorowane/tańsze DLC, pojazdy i trasy)

Niby ciekawy pomysł, z drugiej strony myślę że przychód z takich reklam byłby na tyle marginalny że nie wpłynąłby w żadnym stopniu na koszty DLC, ponadto takich reklam musiałoby być naprawdę dużo a bilbordy w środku lasu przy CMK co kilometr trochę oszpeciły by scenerię. Dodatkowo gracze którzy już zakupili grę mogliby nie do końca być zadowoleni, że w produkcie który kupili nagle pojawiły się reklamy i nie dostają nic w zamian (nie każdy ma zamiar kupować DLC), a no i do tego prawdopodobnie dochodzą jakieś umowy z przewoźnikami gdzie zapewne są jakieś zapisy że ich logo nie może być wykorzystywane do promocji innych produktów.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Jeden z symulatorów eksperymentował z reklamami Bidstack.

W dużym skrócie i uogólnieniu, jeśli się mylę proszę mnie poprawić, były (są - nie wiem, dawno nie odpalałem wspomnianego tytułu) to banery, głównie w okolicach miast i stacji z wyświetlanymi reklamami online, o których wspomniał kolega @stary_ortalion. Często im to nie trybiło i co najważniejsze, można było w menu je wyłączyć na standardowe statyczne assety.

Czy twórcy mieli z tego tytułu jakiś profit? Pojęcia nie mam, ale jakiś pomysł to jest, zwłaszcza że symulatory są raczej dla węższej grupy odbiorców. Nawet jeśli nie w celu obniżenia cen DLC to chociażby na zredukowanie, bo nie wierzę że na pokrycie, kosztów utrzymywania serwerów i przedłużenia żywotności produktu.

Link to comment
Share on other sites

Bilbordy są przeliczane na ilość oczu na godzinę i idzie to w tysiącach, więc nie sądzę żeby było zainteresowanie rynku, za mało graczy. Więcej sensu miałaby stylizacja reklam pod realne, z własnymi tekstami i hasłami.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy