Jump to content

Błąd przypisania klawiszy z modyfikatorami (Shift, Alt, Ctrl).


HTD

Recommended Posts

Stan wyjściowy aby odtworzyć błąd:

Jeśli klawisze przypisane są domyślnie, na klawiaturze numerycznej klawisze z Ctrl nie są przypisane.

Odtworzenie błędu:

Przypisać kombinację Ctrl+Num1 do otwierania drzwi lewych, Ctrl+Num2 do zamykania drzwi, Ctrl+Num3 do otwierania drzwi prawych.

Przypisanie powinno zostać wykonane bez żadnych problemów, bo te kombinacje klawiszy nie są przypisane domyślnie do żadnych innych funkcji.

Jakkolwiek gra pokazuje nieprawidłowy konflikt z tymi samymi fizycznymi klawiszami, ale bez modyfikatora Ctrl, czyli dla kranu hamulca (Num 3).

Ostrzeżenie (wskazywane ikoną wykrzyknika na żółtym kółku) nie jest niestety jedynym problemem. Użycie kombinacji z Ctrl powoduje również zadziałanie przypisania bez Ctrl i na odwrót. Tzn próba zwiększenia pozycji kranu hamulca zespolonego spowodowała otwarcie drzwi (i naliczanie punktów karnych za jazdę z otwartymi drzwiami).

Podobnie ustawiłem kombinację Ctrl+Num+. dla syreny. Pomimo braku konfliktu, wciśnięcie samej kropki na klawiaturze numerycznej bez klawisza Ctrl powoduje uruchomienie syreny. Wygląda, że gra ignoruje w ogóle modyfikatory Ctrl, Alt i Shift za wyjątkiem funkcji, gdzie takie przypisanie jest domyślne i dotyczy funkcji włącz / wyłącz.

Sama idea użycia modyfikatora do rozróżnienia pomiędzy włączaniem a wyłączaniem funkcji ma jak najbardziej sens i jest wygodna, jakkolwiek nie powinna być wymuszana przez program, jeśli istnieje możliwość dowolnego przypisywania klawiszy przez użytkownika. Każda kombinacja klawiszy, włączając jednoczesne wciśnięcia Shift, Alt i Ctrl a nawet Win - powinna być traktowana dokładnie tak samo jak wszystkie inne, i jak wciśnięcie klawisza bez modyfikatora.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Klawisze Num2, Num 3 to domyślnie zaciągnięcie hamulców. Hamulce i nastawniki nie mogą mieć modyfikatorów, bo inaczej zignorowałby szybki przeskok do pozycji (domyślnie shift), więc rozpoznają dowolny element na tym samym klawiszu jako konflikt - bo jest konfliktem klawiszy. Jest to wyjątek, ale inaczej wymagałby zdublowania tych klawiszy (a i tak skończyłoby się na dość negatywnym odzewie ze strony graczy). Podobnymi wyjątkami są klawisze poruszania, biegu, interakcji itd.

Rozpoznanie wciśnięcia syreny może się różnić w zależności od pojazdu - zidentyfikowałem dzisiaj błąd, który występuje przy pojazdach, gdzie interakcja odbywa się przez wciśnięcie przycisku w kabinie, gdzie modyfikator klawiszy nie był rozpoznawany.

Klawisze Windowsa zostaną dodane do ignorowanych podczas tworzenia przypisania.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy