Jump to content

Błąd przypisania klawiszy z modyfikatorami (Shift, Alt, Ctrl).


HTD

Recommended Posts

Stan wyjściowy aby odtworzyć błąd:

Jeśli klawisze przypisane są domyślnie, na klawiaturze numerycznej klawisze z Ctrl nie są przypisane.

Odtworzenie błędu:

Przypisać kombinację Ctrl+Num1 do otwierania drzwi lewych, Ctrl+Num2 do zamykania drzwi, Ctrl+Num3 do otwierania drzwi prawych.

Przypisanie powinno zostać wykonane bez żadnych problemów, bo te kombinacje klawiszy nie są przypisane domyślnie do żadnych innych funkcji.

Jakkolwiek gra pokazuje nieprawidłowy konflikt z tymi samymi fizycznymi klawiszami, ale bez modyfikatora Ctrl, czyli dla kranu hamulca (Num 3).

Ostrzeżenie (wskazywane ikoną wykrzyknika na żółtym kółku) nie jest niestety jedynym problemem. Użycie kombinacji z Ctrl powoduje również zadziałanie przypisania bez Ctrl i na odwrót. Tzn próba zwiększenia pozycji kranu hamulca zespolonego spowodowała otwarcie drzwi (i naliczanie punktów karnych za jazdę z otwartymi drzwiami).

Podobnie ustawiłem kombinację Ctrl+Num+. dla syreny. Pomimo braku konfliktu, wciśnięcie samej kropki na klawiaturze numerycznej bez klawisza Ctrl powoduje uruchomienie syreny. Wygląda, że gra ignoruje w ogóle modyfikatory Ctrl, Alt i Shift za wyjątkiem funkcji, gdzie takie przypisanie jest domyślne i dotyczy funkcji włącz / wyłącz.

Sama idea użycia modyfikatora do rozróżnienia pomiędzy włączaniem a wyłączaniem funkcji ma jak najbardziej sens i jest wygodna, jakkolwiek nie powinna być wymuszana przez program, jeśli istnieje możliwość dowolnego przypisywania klawiszy przez użytkownika. Każda kombinacja klawiszy, włączając jednoczesne wciśnięcia Shift, Alt i Ctrl a nawet Win - powinna być traktowana dokładnie tak samo jak wszystkie inne, i jak wciśnięcie klawisza bez modyfikatora.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Klawisze Num2, Num 3 to domyślnie zaciągnięcie hamulców. Hamulce i nastawniki nie mogą mieć modyfikatorów, bo inaczej zignorowałby szybki przeskok do pozycji (domyślnie shift), więc rozpoznają dowolny element na tym samym klawiszu jako konflikt - bo jest konfliktem klawiszy. Jest to wyjątek, ale inaczej wymagałby zdublowania tych klawiszy (a i tak skończyłoby się na dość negatywnym odzewie ze strony graczy). Podobnymi wyjątkami są klawisze poruszania, biegu, interakcji itd.

Rozpoznanie wciśnięcia syreny może się różnić w zależności od pojazdu - zidentyfikowałem dzisiaj błąd, który występuje przy pojazdach, gdzie interakcja odbywa się przez wciśnięcie przycisku w kabinie, gdzie modyfikator klawiszy nie był rozpoznawany.

Klawisze Windowsa zostaną dodane do ignorowanych podczas tworzenia przypisania.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 52 / 78
          • Percentage filling 67%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 44
          • Percentage filling 2%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 9 / 82
          • Percentage filling 11%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 68
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 8 / 76
          • Percentage filling 11%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 75
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 15 / 80
          • Percentage filling 19%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 48
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 77
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 79
          • Percentage filling 10%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 21 / 27
          • Percentage filling 78%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 13 / 27
          • Percentage filling 48%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 163 / 1509 Total players
    • 11% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy