HTD Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 Stan wyjściowy aby odtworzyć błąd: Jeśli klawisze przypisane są domyślnie, na klawiaturze numerycznej klawisze z Ctrl nie są przypisane. Odtworzenie błędu: Przypisać kombinację Ctrl+Num1 do otwierania drzwi lewych, Ctrl+Num2 do zamykania drzwi, Ctrl+Num3 do otwierania drzwi prawych. Przypisanie powinno zostać wykonane bez żadnych problemów, bo te kombinacje klawiszy nie są przypisane domyślnie do żadnych innych funkcji. Jakkolwiek gra pokazuje nieprawidłowy konflikt z tymi samymi fizycznymi klawiszami, ale bez modyfikatora Ctrl, czyli dla kranu hamulca (Num 3). Ostrzeżenie (wskazywane ikoną wykrzyknika na żółtym kółku) nie jest niestety jedynym problemem. Użycie kombinacji z Ctrl powoduje również zadziałanie przypisania bez Ctrl i na odwrót. Tzn próba zwiększenia pozycji kranu hamulca zespolonego spowodowała otwarcie drzwi (i naliczanie punktów karnych za jazdę z otwartymi drzwiami). Podobnie ustawiłem kombinację Ctrl+Num+. dla syreny. Pomimo braku konfliktu, wciśnięcie samej kropki na klawiaturze numerycznej bez klawisza Ctrl powoduje uruchomienie syreny. Wygląda, że gra ignoruje w ogóle modyfikatory Ctrl, Alt i Shift za wyjątkiem funkcji, gdzie takie przypisanie jest domyślne i dotyczy funkcji włącz / wyłącz. Sama idea użycia modyfikatora do rozróżnienia pomiędzy włączaniem a wyłączaniem funkcji ma jak najbardziej sens i jest wygodna, jakkolwiek nie powinna być wymuszana przez program, jeśli istnieje możliwość dowolnego przypisywania klawiszy przez użytkownika. Każda kombinacja klawiszy, włączając jednoczesne wciśnięcia Shift, Alt i Ctrl a nawet Win - powinna być traktowana dokładnie tak samo jak wszystkie inne, i jak wciśnięcie klawisza bez modyfikatora.
SIMRAIL Team Sui Posted November 29, 2023 SIMRAIL Team Posted November 29, 2023 Klawisze Num2, Num 3 to domyślnie zaciągnięcie hamulców. Hamulce i nastawniki nie mogą mieć modyfikatorów, bo inaczej zignorowałby szybki przeskok do pozycji (domyślnie shift), więc rozpoznają dowolny element na tym samym klawiszu jako konflikt - bo jest konfliktem klawiszy. Jest to wyjątek, ale inaczej wymagałby zdublowania tych klawiszy (a i tak skończyłoby się na dość negatywnym odzewie ze strony graczy). Podobnymi wyjątkami są klawisze poruszania, biegu, interakcji itd. Rozpoznanie wciśnięcia syreny może się różnić w zależności od pojazdu - zidentyfikowałem dzisiaj błąd, który występuje przy pojazdach, gdzie interakcja odbywa się przez wciśnięcie przycisku w kabinie, gdzie modyfikator klawiszy nie był rozpoznawany. Klawisze Windowsa zostaną dodane do ignorowanych podczas tworzenia przypisania.
DoS Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 Podpinam się do tematu test sr.mp4 tam gdzie jest wstawiony modyfikator, u mnie z aut SimRail_log_2023-12-19_21-02-58.txt omatu modyfikator daje bez oczekiwania na drugi klawisz
Recommended Posts