Jump to content

ED250, zadajnik prędkości, kran hamulca i klawiatura.


HTD

Recommended Posts

Mam takie pytanie, jak szybko ustawiać zadajnik prędkości na konkretną wartość? Klawisze plus i minus przestawiają go albo o 1 (przy wciskaniu plusa), co jest zbyt wolne, albo o nieliniowo przyśpieszającą wartość, czyli najpierw o 5, 10, 15 i chyba nawet więcej. W dół krótkie naciśnięcie odejmuje 5, co jest dość sensowne i fajnie, żeby działało też w górę. Jak chcę szybko o 10 w dół i wcisnę 2 razy, to przeskakuje na zero! Ogólnie wbicie się w potrzebną prędkość szybko jest niesamowicie trudne. W dodatku podczas klikania zadajnikiem pociąg nie zmienia od razu prędkości, przez co hamowanie ED odbywa się zwykle zbyt późno. W Elfie klikając na gotową prędkość na zadajniku raz, że można było bardzo, bardzo precyzyjnie wbić się w punkt zatrzymania czy ograniczenia prędkości, to jeszcze prędkość zadana była całkiem nieźle widoczna na wyświetlaczu. Przydałoby się tą prędkość zadaną gdzieś w GUI umieścić, bo żeby była czytelna w ED250 trzeba mocno przybliżyć widok, a wtedy nie widać sygnalizacji za oknem.

Inny problem mam z kranem hamulca w tej jednostce. Chodzi on skokowo jakby zacinając się na poszczególnych pozycjach, dodatkowo chyba trzeba na niego stale patrzeć żeby wiedzieć jaki stopień hamowania ustawiłem. Znów - wtedy się nie patrzy na szlak i to nie jest bezpieczne. Moje tymczasowe obejście problemu to po prostu wciśnięcie Num3 tak długo, aż żółty pasek zacznie szybko rosnąć, ale to z reguły jest hamowanie pełne. A czasem bym chciał zahamować łagodniej, ale się boję że zahamuję za lekko i nie zdążę się zatrzymać. Czyli z tym hamowaniem jest albo za dużo, albo za mało siły hamującej, rzadko udaje mi się wstrzelić we właściwą, no chyba że hamuję z 40km/h wtedy regulacja siły hamowania ED działa jakoś tak lepiej. Też dałoby się łatwo zrobić, pod warunkiem że najpierw udałoby się szybko ustawić zadajnik prędkości na tą wartość. A z klawiatury to jest po prostu tak siermiężne i nieprecyzyjne, że w sumie ruletka. Mało tego, szybkie wciśnięcie klawisza hamowania 2 razy powoduje czasem przejście kranu w skrajne górne lub dolne położenie, co też nie jest pożądane. Można go myszą obsługiwać, ale to jest również średnio wygodne.

Nie miałem problemu z hamowaniem w siódemce ani w kiblu. Tam to jakoś bardziej intuicyjnie działało. Tymczasem w ED250 to taka jazda szarpana. Albo hamowanie w opór, albo leciutkie zwalnianie i mało co pomiędzy. W sumie tempomatu można nie używać, ale jak już jest to fajnie żeby jakoś bardziej sensownie działał.

Link to comment
Share on other sites

Hamulce powinny być poprawione to prawda, natomiast jeśli chodzi o tempomat w ED250 to:

  • Przytrzymując "+" dosłownie prędkość wzrasta 1 km/h potem przez malutką chwilę o 5km/h, a potem o 10 km/h
  • Zazwyczaj przędkości wzrastają kiedy cyfra jedności wynosi 5 np. 155, 165 itd.
  • Przytrzymując "-" pierwsza prędkość spadnie o 5km/h, a potem o 20 km/h
  • Przy dużych prędkościach ustaw sobie +1 km/h. Najlepiej jak jest ograniczenie 160 lub 200 km/h to ustaw tempomat na 161/201 km/, ponieważ pociąg +/- 2 km/h zaniża dają niewiele mocy przy płaskim terenie co ciężko trochę jest mu dobić do wskazanej prędkości
  • Nie naciskaj gwałtownie "-" bo właśnie wyłączysz tempomat. Wystarczy przerwa 0,5 - 1 sek.
  • Praktyka czyni mistrza. Musisz wyczuć jak działa tempomat w głowie sobie policzyć opóźnienie zmieniania tempomatu, a w przyszłości będziesz z wyczuciem regulować prędkość
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Nastawianie prędkości tempomatu w ED250 działa dokładnie tak samo jak w rzeczywistości - z tą różnicą, że nie trzeba potwierdzać prędkości naciśnięciem przycisku.

 

Co do hamulca, rozważam usunięcie wyróżnionych pozycji pełnego hamowania ed i pierwszego stopnia hamowania pn - wtedy działanie byłoby płynne w całym zakresie hamowania służbowego, podobnie jak w EU07.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Nastawianie prędkości tempomatu w ED250 działa dokładnie tak samo jak w rzeczywistości - z tą różnicą, że nie trzeba potwierdzać prędkości naciśnięciem przycisku.

Co do hamulca, rozważam usunięcie wyróżnionych pozycji pełnego hamowania ed i pierwszego stopnia hamowania pn - wtedy działanie byłoby płynne w całym zakresie hamowania służbowego, podobnie jak w EU07.

Jest to rozwiązanie, które pozwoli skonfigurować w przyszłości kontroler (np. potencjometr) na różne pozycje wg ustawienia kranu. 

Link to comment
Share on other sites

Co do tempomatu, domyślam się, że rzeczywisty dokładnie tak zadaje prędkość, ALE, nie wyłącza się chyba po dwukrotnym szybkim cyknięciu w dół? Żeby wyłączyć, trzeba go chyba przesunąć w skrajne dolne położenie, czego raczej nie zrobi się przypadkowo.

Z tym wstrzelaniem się w czas to jest delikatna sprawa, bo mam wrażenie, że symulacja nie zawsze łapie wciśnięcia z milisekundową precyzją. Szczególnie na nieco wolniejszych maszynach. Ale domyślam się, że to akurat da się trochę poprawić programowo.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy