Jump to content

EN57 Zawiercie - Katowice, nie da się przejść?


PeVoo

Recommended Posts

Ja akurat staram sie przejsc ten scenariusz po raz "enty" i ciagle cos. Rozumiem, ze trzeba przejsc go bez zadnych bledow, ale, jesli ja za wczesnie sie zatrzymam na stacji (nie pojawia mi sie jeszcze napis "mozesz sie juz zatrzymac") i nawet po odczekaniu 30 sekund nie moge znowu uruchomic pociag by "dobic" do miejsca zatrzymania, to cos jest nie tak.
Jesli ja wjezdzam na stacje i zatrzymuje sie w odpowiednim miejscu, to po odtwarciu/zamknieciu drzwi po 20 sekundach moge odjechac ze stacji spokojnie. Wiec dlaczego nie moge naprawic ten blad, dobic do miejsca zatrzymania i odjechac? Nie widze zadnych ustawien w trudnosci gry, chyba, ze robie cos nie tak to prosze o poprawienie mnie.

Link to comment
Share on other sites

Jedyne opcje trudności jakie można wyłączyć to: wyłączenie czuwaka i radio na automacie.

Jeszcze na tym scenariuszu nie jechałem, choć sobie go zostawiłem na deser więc się nie wypowiem. Natomiast z Katowic do Zawiercia jechało mi się super dobrze, na ponad 5000pkt i mam bardzo miłe wspomnienia.

Natomiast cały temat sugeruje to co pisałem w wielu innych tematach: grę trzeba uprościć albo dodać opcje upraszczające. Mam wrażenie, że producenci za bardzo skupili się na multi kosztem single. Mam nadzieję, że to tylko wrażenie. A ktoś kto jeździ na multi ma wywalone na wszystkie te opcje uruchamiania bo pociąg mu już jedzie jak włącza grę więc obrońcy multi - ja do końca to nie wiem czy właśnie w multi nie ma arcadowych graczy 🙂 Jak się wprowadzi te manewry, o które tak bardzo walczycie to zacznie się jęk i płacz na steam 🙂

Pozwolę sobie coś zasugerować producentom - dosyć fajne rozwiązanie jest w TramSim - po lewej stronie jest coś takiego jak podręczny helper i jak tramwaj nie jedzie są podpowiedzi typu - czy włączyłeś to i to, czy włączyłeś pantograf itd. W TSW4 nie ma nic takiego w rozkładach, a też by się przydało. Bo ja mając ze 30 różnych symulatorów i grając w jeden tytuł średnio raz na 10 dni trudno żebym pamiętał jak włączyć każdy IBIS w Omsi2, każdy pociąg w TSW4 i tutaj. Fajnie, żeby w rozkładach, jak powstaną były jakieś podpowiadajki jak w samouczku (oczywiście do włączenia lub wyłączenia). Wtedy nie było by takich problemów jak opisywany w tym temacie.

A tak w ogóle to SimRail to bardzo fajna gra 🙂

Edited by adamets2
  • I disagree 2
Link to comment
Share on other sites

No tak... Tylko producenci nie naprawili samouczka jakimś hotfixem itp i ludzie nie wiedzą, że trzeba ustawić nastawnik na neutralny. Ja jak przechodziłem samouczek jeszcze można było normalnie. A wiedziałem o tym błędzie z tego forum. A ile osób się odbije, które nie wejdą na steam poczytać dyskusji i nie są tutaj? To przykład na to jak można w bezsensowny sposób tracić klientów. I po co w ogóle było to zmieniać? Bo co? Bo realizm? Realizm, owszem, ale nie w taki sposób, żeby ludzie oddali tą grę po 2 godzinach i dostali zwrot. A samo opanowanie uruchomienia pociągów jest trudniejsze niż w TSW4 (nie mówię o multi - bo tam po prostu się jedzie).

Link to comment
Share on other sites

Znowu... Gra do bólu prosta (patrząc na chociażby taką Maszynę) ma stać się jeszcze prostrzą? Co tu zostało do ułatwiania, oprócz zrobienia sterowania pociągiem rodem z GTA? Realizm jest fajny. To że deweloperzy nie ogarniają tematu naprawy błędów już fajne nie jest. Więc zamiast gadać o upraszczaniu gry, ciśnij lepiej deweloperów o trochę lepszą jakość swojego produktu 🙂 Może wtedy coś się poprawi?

Ps. Ostatnio oglądałem na YT uruchamianie Vectrona w TSW4. Jakoś tych przełączników i wajch nie było mniej niż w lokach z SR.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

@mluczak.kutno ale co rozumiemy przez uproszczenie? Bo to pojemne znaczeniowo słowo. Ja tego nie definiuję bo jestem tylko graczem, a nie devem. W TSW4 jest to tak rozwiązane, że w samouczku (i pewno części scenariuszy) odpalamy też sporo zanim ruszymy. Za to w rozkładach jest trudniej niż w SimRail na multi, ale łatwiej niż w SimRail na singlu. W rozkładach pociąg jest jakby wstępnie rozgrzany. Jest podniesiony pantograf, ale trzeba zazwyczaj wyłączyć jakiś bezpiecznik i oczywiście zluzować hamulce. SimRail dopiero raczkuje więc nawet nie ma rozkładów i być może w rozkładach też tak będzie jak w TSW4 (mówimy cały czas i singlu). Wg mnie powinno tak być i nie chodzi o mnie tylko o to, żeby dużo ludzi kupowało. Mnie tak bardzo się podoba SimRail, że po prostu chcę dla tego projektu jak najlepiej, żeby (egoistycznie) mieć super grę 🙂 A będzie tylko wtedy się rozwijał jak najwięcej ludzi go kupi.

Jaka może być jeszcze forma uproszczenia? Już częściowo to jest! A nie m nawet w TSW4 - czyli wywoływane z pada z przycisku Y menu podręczne. Ale co by się jeszcze przydało w ramach uproszczenia? Ano podpowiedzi już w scenariuszach czy w przyszłości na rozkładach (w szczególności jak dojdą manewry) co po kolei włączyć. No i nie może być tak, że w samouczku nie ma info, że należy w EN57 przestawić nastawnik na neutral (jeśli tego nie ma) bo samouczek przechodziłem jeszcze przed tym. Uproszczenie wcale nie musi być w sprzeczności z realizmem, a przez uproszczenie można rozumieć właśnie np. podpowiedzi.

Jak zachęcicie devów do utrudniania to może będziecie mieć super realistyczną grę która... stanie w miejscu... Bo jak się nie sprzeda, nie będzie nowych DLC, updateów itd itd, a tego nikt z nas nie chce... Nie ma co się oszukiwać... Obecnie gry kupują przeważnie dzieci. Zresztą nie tylko gry... Cała machina filmowa i handlowa jest na to nastawiona. A większość dzieci, szczególnie made in USA i UE chce łatwo, szybko i przyjemnie 🙂 Po prostu gra nie może być za trudna...

No i widzę jeszcze jeden problem jak już tak luźno rozmawiamy. Mnie to akurat bardzo nie przeszkadza choć save by się bardzo przydał. Na trasie Warszawa - Katowice za Grodziskiem Mazowieckim aż do Zawiercia są bardzo długie i bardzo nudne odcinki po 15km. Generalnie symulatory pociągów zawsze zmagają się z nudą więc wybiera się ciekawe trasy. Dlatego w innych tematach pisałem o tych zwierzątkach, ale może być coś innego. Oczywiście realnego. Nie chodzi mi o słonie na peronach jak w TSW4 🙂 Do Grodziska od strony Warszawy jest ciekawie, a od strony Katowic do Zawiercia, ale na tym odcinku za Grodziskiem to chyba z 2 postoje aż do Zawiercia i z 60km jazdy... Natomiast bardzo fajna i ciekawa trasa jest z Katowic do Sędziszewa.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Cała machina filmowa i handlowa jest na to nastawiona. A większość dzieci, szczególnie made in USA i UE chce łatwo, szybko i przyjemnie 🙂 Po prostu gra nie może być za trudna...

Właśnie dlatego drogi kolego nowe gry i filmy w ogromnej większości są jakie są, czyli nijakie, bez duszy i charakteru. Bo potencjalnego widza i gracza traktuje się jak kompletnego idiotę, który nie potrafi samodzielnie myśleć i wyciągać wniosków. Myślę, że ogólnie będzie to pozytywne dla społeczności na dłuższą metę, jeżeli tacy właśnie niemyślący gracze się od niej odbiją a pozostaną Ci bardziej ambitni.

13 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Na trasie Warszawa - Katowice za Grodziskiem Mazowieckim aż do Zawiercia są bardzo długie i bardzo nudne odcinki po 15km. Generalnie symulatory pociągów zawsze zmagają się z nudą więc wybiera się ciekawe trasy.

Jeżeli dla Ciebie prowadzenie pociągu po szlaku jest nudne i potrzebujesz cały czas jakiegoś zastrzyku adrenaliny, to to nie jest gra dla Ciebie w mojej opinii. Zagraj sobie w RDR2. Tam na względnie krótkim odcinku trasy, napadniesz na pociąg, będzie strzelanina, wysadzą Ci most, pociąg spadnie w przepaść... Na pewno nie będziesz się nudził 😂

  • Like 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Corrazone napisał(a):

 Myślę, że ogólnie będzie to pozytywne dla społeczności na dłuższą metę, jeżeli tacy właśnie niemyślący gracze się od niej odbiją a pozostaną Ci bardziej ambitni.

Nie będzie... Bo jak się produkt nie sprzeda to nie będzie wspierany. Zostanie garstka "ambitnych" i co z tego? Nie będzie DLC, update, gra stanie w miejscu.

 

 

Godzinę temu, Corrazone napisał(a):

Jeżeli dla Ciebie prowadzenie pociągu po szlaku jest nudne i potrzebujesz cały czas jakiegoś zastrzyku adrenaliny, to to nie jest gra dla Ciebie w mojej opinii. Zagraj sobie w RDR2. Tam na względnie krótkim odcinku trasy, napadniesz na pociąg, będzie strzelanina, wysadzą Ci most, pociąg spadnie w przepaść... Na pewno nie będziesz się nudził 😂

 

Nie rozumiesz jęz. polskiego? Zaczynam zdanie od tego: "No i widzę jeszcze jeden problem jak już tak luźno rozmawiamy. Mnie to akurat bardzo nie przeszkadza..." a Ty mi piszesz, że dla mnie jest nudne. Nie, nie jest... Dla mnie jest odprężające. Trudno, żeby producenci dali UFO. Zrobili scenerię jaką jest i to zrobili doskonale. W gry akcji nie gram żadne. Tylko symulatory i strategie i ekonomiczne jak np. Transport Fever 2. Pisałem, że dla wielu graczy może być to za nudne. Polityka Dovetail jest jaka jest, ale być może celowo dają trasy max 1 godzinę. Ja marzyłem o dłuższych i wreszcie je mam. I bardzo dobrze, ale może by przydałoby się jakieś urozmaicenie na tych dłuższych odcinkach. Jakiego rodzaju - pozostawiam producentom. Pisałem o zwierzątkach - to mój pomysł, ale mogą być inne rozwiązania. W każdym razie jak dla mnie to właściwie wszystko na obecny stan w SimRail mi się podoba.

 

 

Link to comment
Share on other sites

@adamets2Ale to Ty dzwonisz... Tylko Ty, wielokrotnie, w rożnych tematach wspominasz o uproszczeniach, wysokim poziomie trudności czy właśnie o nudzie podczas jazdy. Zasłaniasz się wielokrotnie stwierdzeniami, że "dla mniej jest okey, ale to, to czy siamto może odpychać nowych graczy". Jeżeli te wszystkie rzeczy by Ciebie nie dotyczyły, to tak kurczowo byś się w tych tematach nie wypowiadał. 

Ale jeżeli rzeczywiście dla Ciebie wszystko jest jednak okey i Tobie owe rzeczy nie przeszkadzają, to proszę nie pisać o problemach, które nie istnieją i nie wypowiadać się w imieniu nowych graczy, bo ich zdanie może być zupełnie inne. Jeżeli już chcesz się wypowiadać, co nowi gracze by chcieli bądź nie, albo co im się podoba lub nie, to najpierw wypadało by jakieś badania ankietowe przeprowadzić w tych kwestiach. 

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

@Corrazone wyluzuj... 😁 Dyskutujemy tylko o fajnej gierce... Wrzuć na luz...

Podaję swoje przemyślenia. Lepiej żeby było więcej spojrzeń niż tylko jedno. Dla was manewry i hamulce w wagonach. Dla mnie świat gry 🙂 Dyskusja się toczy jak się ścierają różne koncepcje, a nie poklepywanie po plecach i jedno spojrzenie.

Ostatecznie to nie nasz biznes tylko właścicieli firmy, a właściwie akcjonariuszy bo to SA. Ale zarząd spółki będzie odpowiadał za wyniki sprzedaży. O wyniki sprzedaży niech się martwią głównie: ACRX Investments Limited i Fundacja Rodzinna Kostowscy.

Ale my też się powinniśmy martwić o właściwy rozwój tego projektu jak chcemy sobie pojeździć fajnymi pociągami na fajnych trasach 🙂 Każdy ma prawo do trochę innego wizerunku rozwoju. Decyzje ostatecznie będą podejmować: PlayWay S.A. i SimRail S.A. 🙂

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

 

Hej,

Ja również doradzam uzbroić się w cierpliwość.

Simrail, pomimo wielu niedociągnięć, jest świetnym projektem, który wciąż się rozwija. I rozwija się w dobrą stroną, a każda forma rozwoju wymaga czasu i pieniędzy. Jest to jedyny projekt komercyjny (pomijając microsoft train simulator), który z założenia pretenduje do miana "real train simulator", w który zaangażowanych jest wielu pasjonatów i pracowników kolei.

Jak każdy projekt - wymaga czasu na naprawy błedów, tworzenie nowych tras czy składów, a także nowych technologii (np. generowanie tras na podstawie map fotogrametrycznych, co znacznie przyspieszy tworzenie nowych szlaków).

Wychodzę z założenia, że jest aktualnie wiele ważnych rzeczy do zrobienia (jak np. jazda manewrowa, lokomotywy spalinowe czy tworzenie nowych tras), więc sprawy takie jak jelenie, dziki czy "krowy na polu w zimie" (btw polecam kolejny post 🙂

 

czy cokolwiek wchodzącego/wjeżdżającego na tory, (tak na poważnie są to sytuacje awaryjne, które się może kiedyś pojawią) schodzą na razie na dalszy plan.

I tak -

1 Tryb arcade
Tutaj chyba jest ok. Myślę, że skoro ktoś decyduję się, żeby kupić simraila, interesuje się choć trochę pociągami i poczyta o tym, jak uruchomić daną lokomotywę i przejdzie tutoriale, które są bardzo dobrze przygotowane. Jazda z HUDem jest prosta i na start można się szybko nauczyć podstaw obsługi dostępnych maszyn. Fakt faktem - nie jest to TSW, ale nie o to chyba chodzi w jakimkolwiek symulatorze, żeby przypominał grę na telefon dla dzieci z jednym zielonym przyciskiem ON i czerwonym OFF.


2 Tryb real sim
Tutaj oczywiście tylko multiplayer, ponieważ w singlu jak na razie nie ma dostępnych RJ oraz ograniczenia prędkości (jazda bez HUD please 🙂) to sprawa mocno umowna, podobnie jak zdarzające się czerwone sygnalizatory wjazdowe/wyjazdowe, o których nie mamy wcześniejszej informacji (poczekajmy na edytor i ETCS). Multi sprawdza się wyśmienicie, jest wielu graczy podchodzących do tego poważnie, ruch pociągów oraz rozkłady, z których można na bieżąco śledzić ograniczenia prędkości. Sygnalizacja w multi również działa bez zarzutu.


Jak na razie tryb single jest zdecydowanie najsłabszym ogniwem, jakkolwiek wymusza to poniekąd bardziej dogłębną analizę tematu i pozwala lepiej poznać lokomotywy i szlaki. Nie można mieć wszystkiego od razu, trzeba się po prostu uzbroić w cierpliwość. Mam nadzieję, że dojdzie w bardzo niedalekiej przyszłości do tego, że twórcy zaczną na tej platformie poważnie zarabiać (podrzucam pomysł wydawania np. jednego DLC co miesiąc w cenie ok.40-50zl, czyli przysłowiowe dwie paczki fajek), co wpłynęłoby znacząco na rozwój tego projektu. Rzeczywistość zapewne rozbija się o siły i środki - czyli ilość osób tworzących ten program oraz pieniądze na rozwój, które trzeba dostać lub uzbierać. Bolączka każdego symulatora bez wyjątku. Mam nadzieję, że się nie poddacie i pociągniecie te wagony na właściwą stację.

Pozdrawiam,
Darek

PS. Doradzam również, a raczej przede wszystkim, zwrócić uwagę na wkład twórców i społeczności (pozdrawiam @GoppelPL) w pomoc dla graczy w rozwiązywaniu problemów wszelakich i wkład w to, żeby było jeszcze lepiej.

 

 

Edited by jazzmanPL
  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

@jazzmanPL dla mnie akurat to single jest trudniejsze niż multi. Jak wejdziesz na pusty serwer na multiku to jedziesz na uruchomionej lokomotywie i nawet nie musisz umieć odpalać pociągów. Nie ma żadnych torów zastępczych itd 🙂 A na singlu jest. Obecnie single jest trudniejszy. I odniosę się jeszcze do tego, że piszesz, że to jedyny projekt komercyjny robiony przez pracowników kolei. No nie 🙂

Spójrz sobie na JR EAST Train Simulator - robiony przez  East Japan Railway Company 🙂 Tam to na filmikach z gier prawdziwi maszyniści w mundurach jeżdżą... 🙂 I nawiasem mówiąc gra jest tak prosta jak Sonic 🙂 Właściwie 2 przyciski. Bardzo ją lubię (mimo wielu ograniczeń)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2024 o 18:57, jazzmanPL napisał(a):

Wychodzę z założenia, że jest aktualnie wiele ważnych rzeczy do zrobienia (jak np. jazda manewrowa, lokomotywy spalinowe czy tworzenie nowych tras), więc sprawy takie jak jelenie, dziki czy "krowy na polu w zimie" (btw polecam kolejny post 🙂

czy cokolwiek wchodzącego/wjeżdżającego na tory, (tak na poważnie są to sytuacje awaryjne, które się może kiedyś pojawią) schodzą na razie na dalszy plan.

Szanuję twoje zdanie, ale o tym decydują twórcy. Co jeśli mają inne priorytety niż nam się wydaje? 😉 Nasza rola ogranicza się do zgłaszania wszystkiego, co zauważamy, a wydaje się nieprawidłowe - to wielokrotnie było potwierdzane na tym forum, przez osoby z zespołu SimRail.

Link to comment
Share on other sites

Czytając Twoje posty (a jest ich wiele) również odnoszę wrażenie, że ten projekt nie jest dla Ciebie, ponieważ nie spełnia Twoich oczekiwań i nigdy nie spełni. To, czego szukasz, nie jest i nigdy nie będzie priorytetem ani dla twórców, ani dla domyślnego użytkownika.

Musisz rozgraniczyć dwa pojęcia - gra i symulator. Jak sam mówisz, szukasz rozrywki "na 5 minut", a uruchomienie lokomotywy jest dla Ciebie za trudne, natomiast sam temat mało Cię interesuje. Nie miej więc za złe użytkownikom, że doradzają Ci mniej wymagającą rozrywkę, jak RDR2 czy GTA. Tam też można prowadzić pociągi, a do tego rozjeżdżać ludzi i latać z pistoletem. Podchodzisz do tego na zasadzie oderwania od rzeczywistości i zabawy, a ten projekt ma zupełnie inne założenia niż bycie zamiennikiem przerwy na papierosa tudzież 30 minutowej gierki polegającej na przejechaniu pokemona z długimi uszami. I nikt nie ma Ci tego za złe - masz do tego prawo.

JR east natomiast to film wgrany do fototekstur pociągu skaczącego na torach jak australijski kangur, więc dumnym mianem symulatora obdarzyłbym prędzej TSW czy inny "train coś tam world" niż ten japoński program. Chcesz zabawy na dwa przyciski?  Kontynuuj przygodę z takimi programami, bo dobrze sprawdzają się w swojej roli, i jak widać również na takie coś jest zapotrzebowanie.

Jak już wiesz, ten projekt tworzy małe studio, które jeździ po stacjach W WOLNYM CZASIE oraz twórcy niezależni, nie pobierający za swoją pracę wynagrodzenia. Oni po pracy nie grają w GTA, tylko chcą zrobić coś fajnego dla społeczności ZAINTERESOWANEJ NA POWAŻNIE KOLEJĄ. Nigdy nie był to projekt tworzony "dla mas" na zasadzie gry. 

Chcąc dodać swoje pomysły, zawsze możesz zrobić to w odpowiednim dziale, natomiast spamowanie postów po raz nty (bo mleko się wylało, a zupa była za słona, a ja tych cukierków jeść nie będę) nie ma sensu. Zresztą ten post dotyczy zupełnie czego innego, bo scenariusza na danej trasie w trybie single oraz sposobu na to, jak go przejść W AKTUALNYM STANIE. Trochę dosadnie, ale zauważ że moderatorzy lub pracownicy kolei zaangażowani w ten projekt zawsze odpowiadają na Twoje (jak to mówią "trollowe") posty, pomimo tego, że wcale nie powinni, bo oni również pracują i czytając gorzkie żale, mają po prostu dość.

Tryb multi wcale nie jest łatwiejszy, bo "można wskoczyć do jadącego pociągu"; powstał z myślą o ludziach, którzy bardzo dobrze już wiedzą, jak ten pociąg obsłużyć, jeżdżą na rozkładach i chcą się nauczyć trasy. Natomiast tryb single aktualnie jest przebudowywany, a wypuszczenie edytora otworzy drzwi dla tego projektu na świat.

Miast szukać popleczników w swojej odysei, aby symulator uprościć (co z założenia jest błędne, bo symulator dąży do zwiększenia realizmu) oraz opowiadać o swoim życiu (ja szkolę się na symulatorach wartych miliony dolcow w dwoch sektorach transportu od 20 lat - w pracy i hobbystycznie, i co z tego - nikogo to nie obchodzi a ja nie odczuwam żadnej potrzeby żeby o tym opowiadać), skupiłbym się więc raczej na czymś innym. Całkiem na poważnie - jest np. "symulator" kozy tudzież stróża parkingowego albo np. pracownika stacji benzynowej - ponoć fajna rozrywka, sporo osób w to ciśnie. Ale nie każdego to bawi - mnie np w ogóle, i zdecydowanie wolę posiedzieć w manulach od ep07 lub poczytać o stycznikach, przekaźnikach i rozruchu oporowym.

Daltego też polecam uaktywnić się na japońskich forach lub tych od TSW - tam na pewno pomogą i wezmą sobie Twoje rady bardziej do serca.

Pozdrawiam,

Darek 

Edited by jazzmanPL
  • I disagree 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, qbahn said:

Szanuję twoje zdanie, ale o tym decydują twórcy. Co jeśli mają inne priorytety niż nam się wydaje? 😉 Nasza rola ogranicza się do zgłaszania wszystkiego, co zauważamy, a wydaje się nieprawidłowe - to wielokrotnie było potwierdzane na tym forum, przez osoby z zespołu SimRail.

Nie wiem jakie mają priorytety. Po udpate'ach sądzę natomiast, że poruszają się w dobrym kierunku i zamierzam ich dalej supportować. Każdy ma wybór i nikt nikogo do niczego nie zmusza.

Link to comment
Share on other sites

@jazzmanPL zarzucasz mi, ze spamuję ten temat, ale sam to ciągniesz zmuszając mnie do odpowiedzi...

Bardzo proszę nie oceniaj czy SR jest grą dla mnie czy nie i czy spełni czy nie spełni moich oczekiwań bo na dzień dzisiejszy spełnia znacznie więcej oczekiwań niż wielu osób z tego forum... Dla mnie ta gra już teraz jest super i porównując z innymi symulatorami pociągów, jej obecnie poświęcam najwięcej czasu, a poświęcałbym jeszcze więcej jakby był save, ale nie mam tyle czasu aby wygospodarować 3 godziny na jazdę w singlu, a na multi to te trasy gdzieś w środku nie do końca mnie jarają.

Podałem przykład JRE tylko po to, żeby odpowiedzieć ci na zarzut, że tu robią tą grę osoby związane z kolejnictwem. Tam też! I to chyba bardziej związani. Więc jak widzisz można być kimś związanym z koleją i zrobić symulator z obsługą 2 przycisków! Nie pisałem jednak ani słowa o swoich ocenach czy porównaniu do SR!

Cała twoja wypowiedź nacechowana jest sarkazmem i ironią - zupełnie niepotrzebnie. Mamy wolność słowa, a ja jestem dokładnie takim samym klientem jak ty i tak samo zakupiłem ten produkt. A to forum dotyczy gry. Jak w wolnych chwilach lubisz poczytać o stycznikach, przekaźnikach i rozruchu oporowym to bardzo mnie to cieszy 🙂 Fajnie, że są tacy pasjonaci co tak kochają swoją pracę, że nawet w nią grają. Serio... Ale pozwól na to, że ktoś może mieć inne spojrzenie.

A co do tego, że grę tworzy małe studio... No cóż robią tą grę 2 spółki notowane na giełdzie papierów wartościowych... Nie wiem czy to małe studio czy nie i nie wiem skąd masz informacje, że to ma być zamknięty projekt dla cyt. "dla społeczności ZAINTERESOWANEJ NA POWAŻNIE KOLEJĄ" a nie cyt. "projekt tworzony "dla mas" na zasadzie gry"... Bardzo proszę o informację skąd takie info lub potwierdzenie przez kogoś z zespołu SimRail czy to nie ma być gra??? Na steam widnieje, że gra... Płaci się pieniądze... 🙂 No chyba jednak gra... 🙂 No chyba coś ci się pomyliło z Maszyną... Być może błędnie, ale założyłem, że producenci chcą głównie zarobić i jak każda firma sprzedająca swój produkt najważniejszy ma być zysk 🙂   A już zupełnie mnie rozwala tekst, że to ma nie być na zasadzie gry...  😂 Więc no czego? Program symulacyjny to w PKP a nie na steam 😂, sam zresztą pisałeś, że na nim się uczysz.

A na marginesie, jeśli SR zrobiło rzeczywiście małe studio to tym większy szacunek się im należy jak świetną grę zrobili. Chciałbym, jeśli jest rzeczywiście małe, żeby stało się wielkie i sprzedało tyle kopii, żeby kąpali się w szampanie, a wypłaty mieli co najmniej 5 cyfrowe. A to zapewni tylko sprzedaż dla mas 🙂

Nie śmiałbym wchodzić na forum PKP i pisać o zwierzątkach na peronach... Ale na miłość boską - tak TO JEST GRA czy tego chcesz czy nie chcesz... Jest system punktacji, osiąga się rangi, odblokowuje osiągnięcia na steam... Owszem - to GRA...

Z opisu na steam: SimRail to nowa era symulatorów kolejowych. Realistyczna fizyka jazdy, scenerie generowane na podstawie danych geodezyjnych oraz rozbudowany tryb multiplayer to tylko niektóre elementy, które zawiera gra. Dołącz do podróży... i zwiedź około 500 km prawdziwych tras odwzorowanych ze wszystkimi szczegółami. Zasiądź za sterami składów… z różnych epok i bezpiecznie doprowadź je do stacji końcowej na czas.

Jak widzisz - tak zachęcają do kupna tej gry producenci. Jest mowa o scenerii, o podróżowaniu - o tym wszystkim co dla mnie jest ważne i jakie zgłaszam sugestie. Nie zachęcają klientów do kupna poprzez  naukę o stycznikach, przekaźnikach i rozruchu oporowym. Więc wydaje mi się, że - tak jak najbardziej zależy im na jak największej sprzedaży dla ludzi, a nie wyłącznie maniaków super realizmu na kolei 🙂     

 

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 86 / 88
          • Percentage filling 98%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 22 / 85
          • Percentage filling 26%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 53 / 91
          • Percentage filling 58%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 11 / 86
          • Percentage filling 13%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 64 / 90
          • Percentage filling 71%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 5 / 93
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 91
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 80 / 83
          • Percentage filling 96%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 5 / 93
          • Percentage filling 5%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 6 / 85
          • Percentage filling 7%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 18 / 84
          • Percentage filling 21%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 88
          • Percentage filling 5%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 39
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 14 / 89
          • Percentage filling 16%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 8 / 86
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 34 / 34
          • Percentage filling 100%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 563 / 1781 Total players
    • 32% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy