Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 07.12.2024 | The next summary of the week will be published on 07.12.2024

Recommended Posts

Posted

Proszę o zwiększenie wymagań dla graczy chcących grać jako dyżurni ruchu na najbardziej obleganym serwerze PL2.
Na tym serwerze jest mnóstwo graczy i nie jest to serwer na naukę dyżurowania.

Przykład z dzisiaj, dyżurny z Psar puszcza pociągi na Kraków jeden za drugim, przez co Pendolino stało na łącznicy  Psary -> Starzyny i czekało aż towarowy dojedzie do Kozłowa, bo tylko wtedy EC zostanie puszczony ze Sprowej, więc zwolni szlak dla tego czekającego na łącznicy Pendolino. Przez to w Starzynach stało Pendolino, ja w Sprowej.

Jeden nieogarnięty dyżurny zablokował cały szlak Psary - Kozłów.

A w Korytowie też był jakiś kolejny ananas.

Proszę administrację o przemyślenie tej sprawy, bo jest mnóstwo innych serwerów, gdzie można się uczyć, a nie najbardziej oblegany serwer w grze.

  • Haha 8
  • I agree 9
Posted
17 godzin temu, Masterczulki napisał(a):

(...) jest mnóstwo innych serwerów, gdzie można się uczyć, a nie najbardziej oblegany serwer w grze.

Co da zwiększenie wymagań? Koleś pójdzie na inny pusty serwer i tam prześpi 10-20h na Pilichowicach albo na Rawskiej. Nie wiesz też dlaczego dyżurny podjął taką a nie inną decyzję. Może towar też miał spore opóźnienie, może chciał aby ślimak jak najszybciej zjechał z CMK, a może dając zielone jeszcze nie widział Pendo na liniach i zanim się towar rozpędził to Pendo już był na wyjazdowym. Z drugiej strony to kooperacja z innymi graczami daje najwięcej przyjemności i trudno się dziwić czemu taki gracz idzie właśnie na PL2. Z drugiej strony ciężko winić dyżurnego który wchodzi właśnie na dyżurkę, a poprzednik wypuścił towar na szlak gdy EIJ/ECE czekały na czerwonym (było, akurat grałem towarowym).  

Ale ananasy się zdarzają, a cyrk dopiero będzie jak manewrówki wprowadzą. Aczkolwiek chyba najlepszym systemem byłby naliczanie dyżurnemu czasu za przelot EIJ + ECE (od podania światła wjazdowego do wyjazdowego) i odejmowanie tego czasu od niezbędnego do objęcia danej nastawni.

BTW. Czasami myślę że najwięcej zabawy mają właśnie dyżurni, którzy spotykają się z jakąś sytuację kryzysową i muszą ją rozwiązać. Ale nic nie zrobisz jak np. Dańdówka nie poda Ci zgody na przejazd, albo Idzikowice pompują wszystko na Opoczno, gdzie peron jest w dość paskudnej lokalizacji.

  • Like 1
  • I agree 1
Posted

Twórcy powinni pomyśleć nad jakimś algorytmem, który punktowałby decyzje dyżurnych i w przypadku błędów, (dziwnych decyzji) blokowana byłaby część dyżurek.  
W SR mają być zaimplantowane awarie urządzeń SRK, a na razie bez tej "atrakcji", ludzie mają problem z ogarnianiem pulpitu, SWDR i zapowiadaniem. 

  • Like 1
  • I agree 1
  • 1 month later...
Posted

Popieram ręcami i nogami. Jakiś system doboru / dopuszczenia musi być. W tej chwili jest dramat. Czekając na upatrzony posterunek widać jak z listy znikają wolne posterunki, by za chwilę pojawić się znowu. Dzieciaki wpadają, popstrykają i wychodzą bo za trudne. Nim bot lub gracz z powrotem to ogarnie to robi się problem na linii i składy stoją. niestety nie mam pomysłu jak to zrobić.

Może ustawić jeden serwer jako szkoleniowy i dopiero po zaliczeniu iluś tam godzin na konkretnym posterunku, ten posterunek byłby dostępny na pozostałych serwerach.

Przykładowo: żeby wejść na posterunek Idzikowice musisz zaliczyć 20h Idzikowic na serwerze szkoleniowym, ale żeby wejść na Idzikowice na szkolenowym musisz zaliczyć na nim najpierw Psary itd. Taki system małych kroków. Wtedy nawet matoł załapie o co w tym idzie 🙂

To oczywiście tylko taki mglisty zarys, ale coś przydało by się zrobić w tym kierunku.

  • I agree 4
Posted
W dniu 23.11.2023 o 17:07, Falan napisał(a):

Twórcy powinni pomyśleć nad jakimś algorytmem, który punktowałby decyzje dyżurnych i w przypadku błędów, (dziwnych decyzji) blokowana byłaby część dyżurek.  
W SR mają być zaimplantowane awarie urządzeń SRK, a na razie bez tej "atrakcji", ludzie mają problem z ogarnianiem pulpitu, SWDR i zapowiadaniem. 

A możesz podać chociaż dwa przykłady błędnych decyzji które AI interpretowałoby jako błędne?

Pamiętaj że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Co dla jednych może się wydawać dziwną decyzją dla drugich może być całkowicie rozsądne.

Jedyny rozsądny system jaki do tej pory widziałem w grach dostępu graczy do wyższych funkcji gry istnieje w grze Roblox, rozgrywka pod nazwą SRC.

Bardzo polecam Wam zobaczyć w jaki sposób awanse na wyższe stanowiska jest rozwiązany właśnie w tej prostej rozgrywce. 

A jest tam zaimplementowane wszystko to o co prosicie tutaj twórców aby było w SimRail (z wyjątkiem wydarzeń losowych).

  • Like 1
Posted (edited)

 

Witam.

Ostatnio miałem podobne sytuacje i postanowiłem, że pogram tak i tak aby specjalnie sprawdzić jak to wygląda z obu stron.

Włoszczowa  ---3 odcinki---> Knapówka  ---5 odcinków--->  Psary --- 21 odcinków--->  Góra Włodowska

Nawet gdyby:

- towarowy nie wyjeżdżał ze stacji Psary (lekko licząc minimum 3-4 minuty do prędkości rozkładowej i jechał przelotem przez Psary dając max 100 km/h

- dyżurny z Knapówki dał info na chacie, że przelot do Psary podany dla „Pendolino” z minutę wcześniej

- „Pendolino” nie „waliło” 250 Psary -> Góra Włodowska (nagminne), a jedynie 200

- wszystkie inne pociągi były idealnie o czasie (po za „towarowym” lub Pendolino”) i nie było zamieszania dla Dyżurnego.

To i tak „Dziobak” jadąc dwa razy szybciej dogoni „towara” już w połowie drogi do Góry Włodowskiej

 

Dalej:

Jakby Dyżurny dostał sygnał na chacie już od Włoszczowej (2 stacje wcześniej), że jedzie np. „1321” (przelot/wylot) podany. To i nawet wtedy "Pendolino" nadal dogoni towarowy przed samą Górą Włodowską. Przy czym cały czas mówimy o idealnej sytuacji.

Ba, nawet licząc przez rozkład jazdy i wiedząc z doświadczenia ile trzeba mieć czasu - to też często nie są one wypełnione i nie wiadomo kiedy „na stacji” będzie dany pociąg miał przyjazd rzeczywisty.

Jedyna opcja aby nie spowolnić „Dziobaka” to zablokować towarowy oglądając w drugim oknie mapę z pociągami (mało to "symulatorowe") gdy "Pendolino" jest ponad dwie stacje wcześniej.

Dodatkowo wytłumaczyć dla gracza „towara” że musi stać np. kolejne 15 minut bo jedzie „pendolino”, a przed przyjazdem wychodzi gracz i czekamy na bota (po czym jadą kolejne pociągi ekspresowe :)

Ten esej nie obejmuje połowy sytuacji i ukazuje, że idealne przejazdy to nie na tak zatłoczonym serwerze i mi się to podoba - życie.

 

Pomijając sytuacje nazwijmy to braku predyspozycji lub ewidentnie złośliwe to reszta to granie z normalnymi życzliwymi ludźmi, zapaleńcami takimi jak my co mogą popełniać błędy.

PS Pamiętajmy złość zjada zdrowie tego co jest zły, a nie tego co zawinił. (fakt bezsprzeczny ale mnie też często zjada 😉

Pozdrawiam

 

Edited by votes
  • Thanks 1
  • I agree 3
Posted
7 godzin temu, votes napisał(a):

„Pendolino” nie „waliło” 250 Psary -> Góra Włodowska (nagminne), a jedynie 200

I tu się z tobą nie zgodzę bo są tacy gracze którzy jadę ile fabryka dała i uważają że SimRail to Need For Speed  reszta jest ok

  • I agree 2
Posted
28 minut temu, Arkadio40 napisał(a):

I tu się z tobą nie zgodzę bo są tacy gracze którzy jadę ile fabryka dała i uważają że SimRail to Need For Speed  reszta jest ok

Pełna zgoda. Miałem przypadek gdzie pendolino przeleciało mi przez Idzikowice w kierunku Opoczna 230 km/h, oczywiście mechanik bez kontaktu. Za późno pomyślałem, że mogłem mu przecież wygasić semafor😁

  • I agree 4
Posted (edited)
1 godzinę temu, Arkadio40 napisał(a):

I tu się z tobą nie zgodzę bo są tacy gracze którzy jadę ile fabryka dała i uważają że SimRail to Need For Speed  reszta jest ok

Tak samo uważam, że większość graczy jest ok, nawet super. Co nie zmienia faktu, że ostatnio prawie codziennie spotykam kogoś kto zamyka budzik na 250.

Prędkość podałem jako tylko jeden z wielu możliwych powodów, a każdy z wymienionych może de facto spowodować zaistniałą sytuację z "doganianiem".

Dużym problemem tej stacji jest po prostu słaba świadomość sytuacyjna ruchu od strony Knapówki (bez zerkania na mapę).  Aby pociąg dwa razy szybszy nie dogonił wolniejszego musi mieć do pokonania dwa razy dłuższą drogę. Jeżeli z jednej strony mamy 21 odcinków z drugiej 5 to o zbliżaniu "szybkiego" pociągu wiadomo czasem o te "16 odcinków za późno".

(wiem rozkład - ale wystarczy brak jednego wpisu i już się może zdarzyć ...)

PS Myślę, że dobrze pograć i "na pociągach" i "na stacjach" to inaczej się wtedy "widzi" świat tego symulatora i poczynania innych graczy.

Pozdrawiam

 

 

Edited by votes
  • I agree 3
Posted (edited)

Zobaczycie co się zacznie dziać jak gra pójdzie na ekspansję na świat 🙂 Obawiam się, że tryb multiplayer podzieli los znanego z ETS2 - Truckers MP gdzie dzieci dla zabawy celowo rozbijały ciężarówki innych graczy. Powodowali celowo kolizje i wypadki. Po początkowym zachwycie sporo ludzi odeszło z Truckers MP, a SCS software dało tryb konwój gdzie można zrobić własny serwer i zaprosić wyłącznie znajomych albo dać wolny, ale nie ma całkowicie otwartego trybu.

W ruchu kolejowym trolling może okazać się jeszcze gorszy. Wszystko przed wami 🙂 Piszę - "przed wami" bo ja bardziej preferuję single choć oczywiście chciałbym aby niepożądane zjawiska nie miały miejsca na multiku.

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted
9 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Obawiam się, że tryb multiplayer podzieli los znanego z ETS2 - Truckers MP gdzie dzieci dla zabawy celowo rozbijały ciężarówki innych graczy

Nie podzieli losu TMP ze względu że nie masz możliwości by uderzyć kogoś (chyba że ktoś dostanie na SZ) a tak nawet jakby chciał to go dalej Semafor nie puści   to po 1. Po 2 bardziej doświadczeni gracze nie pozwolą na to by trolle się pojawiły bo zaraz ich uspokoimy

  • Like 1
  • I agree 1
Posted

Mnie bardziej chodziło o blokowanie szlaku jadąc np. 20km/h albo zablokowanie stacji nie ruszając się z niej. Inny typ trollingu.

  • I agree 1
Posted

Mamy oddział szybkiego reagowania przeciw trollingu oraz system raportów, więc taka osoba posiedzi 15-30 minut i wyleci może też z banem jeśli raporty zostały złożone. Wątpie, żeby ktoś siedział 16 godzin na innej nastawni tylko po to, żeby sparaliżować ząbkowice i wyrwać bana. Simrail jest symulatorem kolejowym, więc nie będzie tłumu graczy w porównaniu do etsa, bo po prostu to jest nudne. Pomijając fakt, że w truckersmp, żeby spraliżować słynną drogę trzeba ustawić się w bok i może po godzinie dostanie kicka robią przy tym długi korek w obie strony na około 100 graczy w obie strony. W simrailu średnio przez godzinę przejeżdża około 25 pociągów przez warszawę zachodnią, więc co tu porównywać? Szczególnie, że ets nie restartuje serwerów (o ile nie ma problemów techincznych/aktualizacji), bo spowodowałoby to rozłączenie 3000 graczy, a u nas 100, gdzie nasze restarty serwerów są wyznaczone w określonych godzinach. Dla mnie porównanie simraila do ets nie ma sensu ze względu na duże różnice pomiędzy sobą.

  • I agree 6
Posted (edited)

Ale ja nie mówię, że teraz tylko jak gra zrobi się równie popularna co ETS2 - czego producentom z całego serca życzę. Wtedy może odział szybkiego reagowania nie nadążyć 🙂 Po za tym serwery mogą być większe jak będzie coraz więcej graczy. Wydaje mi się, że coraz więcej osób gra w symulatory pociągów. Ja jak 2 lata temu grałem wyłącznie w ciężarówki to pociągi i samoloty też wydawały mi się nudne i nie zamierzałem w ogóle kupować, a obecnie pociągi zrównały się z ilością godzin z ciężarówkami i autobusami. Ale miejmy nadzieję, że na multi nie dojdzie do jakiś problemów lub nie nastąpi to w najbliższym czasie.

Jak ogłosił SimRail - ponad 80000 osób ma tą grę na swojej liście życzeń. Nawet jak 2/10 kupi po wyjściu z EA to wciąż będzie 16000 graczy. Bardzo ciekawe ile już osób kupiło i jaki procent  z nich gra na multi. Kiedyś o to pytałem, ale podano mi liczbę osób jaka wyświetla się na dole strony np. teraz 398/1556 ale to 1556 to nie jest całkowita liczba osób, które zakupiły grę tylko może ilość graczy dzisiaj jaka była na multi, albo całej pojemności multi?

Edited by adamets2
Posted

Liczba graczy na serwerze zależy od ilości pociągów na mapie. Liczba nastawni nie zmienia się jeśli zostanie dodana jakaś nowa (nie dotyczy EU2). Jeśli jest 120 pociągów na mapie to może wejść 120 maszynistów (pomijam pociągi poza granicą mapy). Te liczby liczby na dole wskazują ile aktualnie graczy jest na wszystkich serwerach na całkowitą liczbę miejsc dla graczy na wszystkich serwerach. Dlatego maksymalna liczba dynamicznie się zmienia ze względu na ilość pociągów.

  • I agree 1
Posted (edited)
Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Kiedyś o to pytałem, ale podano mi liczbę osób jaka wyświetla się na dole strony np. teraz 398/1556 ale to 1556 to nie jest całkowita liczba osób, które zakupiły grę tylko może ilość graczy dzisiaj jaka była na multi, albo całej pojemności multi?

Ilość pociągów łącznie jadących na wszystkich serwerach. Więc jak jest 398/1556, to na wszystkich serwerach multiplayer znajduje się 1556 pociągów, z czego 398 jest obecnie prowadzonych przez graczy, reszta przez boty.

Edited by jumps
  • Thanks 1
  • I agree 2
Posted (edited)

Odbiegamy trochę od tematu, ale jeśli to nie tajemnica (a może być tajemnicą handlową i to zrozumiem) to ciekawe czy SimRail może się pochwalić ile osób zakupiło tą grę. W ten sposób można by oszacować ile w ogóle korzysta z multi. Jaki procent graczy korzysta z multi. Bo jeśli to jest poniżej 10% to kto wie czy nie lepiej bardziej rozwijać single. Jeśli załóżmy obłożenie serwerów zazwyczaj jest na poziomie 500 graczy to bardzo wątpię żeby np. tylko 1000 osób kupiło (wtedy by to stanowiło 50%). Jeśli np. już kupiło z 40000 ludzi, a gra z 500 to jest na poziomie 1-2% na multi. Ale to tylko dywagacje.

Edited by adamets2
Posted
1 godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Odbiegamy trochę od tematu, ale jeśli to nie tajemnica (a może być tajemnicą handlową i to zrozumiem) to ciekawe czy SimRail może się pochwalić ile osób zakupiło tą grę. W ten sposób można by oszacować ile w ogóle korzysta z multi. Jaki procent graczy korzysta z multi. Bo jeśli to jest poniżej 10% to kto wie czy nie lepiej bardziej rozwijać single.

Wydaje mi sie ze już w którymś wątku było robione to porównanie, ale strona SteamDB pokazuje aktualną ilość graczy grających w daną grę, więc można sobie porównać do liczby graczy online na serwerach multiplayer. Obecnie według SteamDB grę ma uruchomioną 424 graczy, z czego 291 jest zalogowanych na serwerach, co daje 68% graczy obecnie grających na multi. Biorąc pod uwagę obecny stan singleplayera ten wynik jakoś nie szokuje.

.image.png.1329827a6281b1276efc81580cdfd4a6.pngimage.png.c3a4f160a0ccc9580c5b590cfc3d3e72.png
 

  • I agree 1
Posted (edited)

Panowie ale wsrod tych graczy co podajecie sa takze gracze na singlu

Max wszystkich serwerow multiplayer - a tak naprawde 1 tylko ze podzielonego - to 1000 slotow. Przy 700 zaczynaja byc lagi, przy 900 juz sie prawie nie da grac.

A wszelkie inne informacje znajdziecie tutaj: 

 

https://stats.simkol.pl/public-dashboards/dcbf3e3cb7f44c97b3ae733a55ac6640?orgId=1&from=1700933641534&to=1700940490216&refresh=1m

 

Enjoy

 

Edited by Kaczy
Posted
32 minuty temu, Kaczy napisał(a):

Panowie ale wsrod tych graczy co podajecie sa takze gracze na singlu

Napisałem że łącznie graczy jest 424, a na multiplayer 291. To się chyba zgadza? W tej chwili na forum pokazuje 132 graczy i strona którą wysłałeś też pokazuje 132 graczy.

  • I agree 1
Posted (edited)

@jumps, ale to też do końca nie oddaje stanu faktycznego bo ludzie z różnych części świata grają o różnych porach. Tych samych 497 w jednym dniu to może być innych w innym dniu. Nie sądzę aby 421 graczy kupiło tą grę. Raczej to będą tysiące. Jakby 421 kupiło to by SimRail nie miał miliona zysku 🙂

No nic - producenci sami mają takie dane. Zobaczymy jak dalej będą rozwijać ten projekt.

Edited by adamets2
  • I agree 1
Posted
8 minut temu, adamets2 napisał(a):

@jumps, ale to też do końca nie oddaje stanu faktycznego bo ludzie z różnych części świata grają o różnych porach. Tych samych 497 w jednym dniu to może być innych w innym dniu. Nie sądzę aby 421 graczy kupiło tą grę. Raczej to będą tysiące. Jakby 421 kupiło to by SimRail nie miał miliona zysku 🙂

No nic - producenci sami mają takie dane. Zobaczymy jak dalej będą rozwijać ten projekt.

No oczywiście, liczba 497 o której mówiłem to liczba osób które mają uruchomioną grę w danym momencie, to raczej mały ułamek liczby osób które gre mają zakupioną.

  • I agree 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy