Jump to content

Wykolejenia składów


Recommended Posts

Często się zdarza jak dyżuruje ze brakuje dużo składów na małych stacjach wtedy jest pusto i nuda wieje .
Po wykolejeniu bot powinien przejąć pociąg lub inny gracz a ten grać co się wykoleił np.  1 godzinę brak możliwości wyboru składy  

 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, Kaczy napisał(a):

Jasne, za malo dzieciakow sie obecnie rozwala, zrobmy tak zeby jezdzili vmax przez kazdy rozjazd bez zadnych konsekwencji

I te pojawiajace sie sklady tuz przed twoim zderzakiem bo ktos tam gdzie sie wykoleil xD 

Nie raz dzieciaki grają lepiej od dorosłych ( nie wszyscy dzieciaki robią problemy w grze  , ale grałem (dyżurując )z ogarniętymi dzieciakami ). I nie raz widziałem jak dorośli tez jeżdżą ile fabryka dała  . 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Szczerzę, to nie jest dobry pomysł, bo w 95% procentach jest błąd graczy że się wykoleją, bo jadą ile fabryka dała, albo nie słuchają dyżurnych, a te 5% procent to od dyżurnych(sam doświadczyłem takie coś). Tak jak aktualnie jest, jest git. Bo po co ma jakiś gracz co celowo jechał za szybko dostać jeszcze jedną szansę. I też jakby go wywaliło, to dużo to nie da, 1 godzinę przerwy, I znów takie coś może zrobić. Dlatego No, taki beż sensu temat, jedynie co to można się o konsekwencjach takich wykolejeń mówić, to znaczy bardziej większe kary czy coś w tym rodzaju

Edited by WerferPL34
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Nie ma takiej możliwości. Cofnięcie pociągu do semaforu może spowodować pojawienie się dwóch pociągów w tym samym miejscu i jeszcze większe konsekwencje. Szkoda czasu na wprowadzanie niebezpiecznych fanaberii

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Nie uważam się za jakiegoś super mechanika, ale przejechałem już ponad 4000km i nigdy nie wykoleiłem składu. Nie wiem co trzeba zrobić by się wykoleić, nawet zdarzyło mi się przez chwilową nieuwagę ze 3 razy wjechać w rozjazd pod 40km/h z prędkością 70km/h ale nic się nie stało. Jednak grając jako dyżurny ruchu widziałem kilka razy jak gość nie przestrzega semafora i znika.

Fajnie by było jakby w nadchodzącym update (jeśli się kiedyś pojawi) dodali animację wykolejenia się pociągu. Tak, wiem, sporo roboty z fizyką itp ale skoro to ma być symulator zachowań na kolei, to jednak animacja wykolejenia by się przydała. Po 10 sekundach od wykolejenia pociąg by znikał. Fajnie jakby mechanik, który doprowadził do wykolejenia składu dostawał bana na kilka godzin. To by motywowało ludzi do poprawnej jazdy.

Edited by Domin92
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

A ja proponuje na odwrót - wykolejony skład zostaje, tarasuje tory (powiedzmy na 30 min) i mamy jako zdarzenie losowe. Maszyniści/dyżurni uruchamiają Radio-stop i wdrażane są odpowiednie procedury np. w miarę możliwości puszczanie pociągów na objazdy 🙂 Oczywiście ci co regularnie za dużo rozmyślnie pociągi wykolejają to blokada graczy na jakiś czas 😉

  • Confused 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, glina20 napisał(a):

A ja proponuje na odwrót - wykolejony skład zostaje, tarasuje tory (powiedzmy na 30 min) i mamy jako zdarzenie losowe. Maszyniści/dyżurni uruchamiają Radio-stop i wdrażane są odpowiednie procedury np. w miarę możliwości puszczanie pociągów na objazdy 🙂 Oczywiście ci co regularnie za dużo rozmyślnie pociągi wykolejają to blokada graczy na jakiś czas 😉

Nawet ciekawy pomysł, ale wtedy musiałyby być surowe kary za wykolejenie, by ludzie nie praktykowali tego nagminnie. Oczywiście z poprawną fizyką i animacją wykolejenia pociągu, jeśli ten poleci z odpowiednią siłą na inny skład obok, ten drugi również ulegnie wykolejeniu. No cóż, zdarzenie losowe 😛

Edited by Domin92
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Domin92 napisał(a):

 

 Fajnie jakby mechanik, który doprowadził do wykolejenia składu dostawał bana na kilka godzin. To by motywowało ludzi do poprawnej jazdy.

Wystarczyłby "odpoczynek" na parę godzin, jako powiedzmy...rekonwalescencja po wypadku 😉 I może nie na 30 minut, ale takie 10-20 w sam raz

Edited by KOlorowy
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Oczywiście jeśli ktoś np po tych 4 godzinach bana znów prowadzi pociąg i znów wykoleja, to wtedy ban na 16 godzin. Potem na 3 dni. I tak coraz dłuższe bany dla dzieciaków, którym się nudzi i nagminnie wykolejają pociągi. Jeśli ktoś wykolei pociąg raz na tydzien-dwa no to wtedy standardowa kara tych 4 godzin. Ja bym tak to widział.

Jeszcze taki pomysł z semaforami - tu osobiście bym pozwolił ludziom przejeżdżać na S1 zamiast ich cofać (tak jak jest w TD2), co dodałoby realizmu, jednak tak jak wyżej, takie zachowania również skutkowałyby surowymi karami, jeśli ludzie by łamali przepisy nagminnie. Bywało kilka razy że na nastawni siedział jakiś obywatel wschodu z którym nijak nie dało się porozumieć i stałem z 20 minut na S1 składem EC. Tu też by się przydało jakoś to rozwiązać.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, Domin92 napisał(a):

Oczywiście jeśli ktoś np po tych 4 godzinach bana znów prowadzi pociąg i znów wykoleja, to wtedy ban na 16 godzin. Potem na 3 dni. I tak coraz dłuższe bany dla dzieciaków, którym się nudzi i nagminnie wykolejają pociągi. Jeśli ktoś wykolei pociąg raz na tydzien-dwa no to wtedy standardowa kara tych 4 godzin. Ja bym tak to widział.

Jeszcze taki pomysł z semaforami - tu osobiście bym pozwolił ludziom przejeżdżać na S1 zamiast ich cofać (tak jak jest w TD2), co dodałoby realizmu, jednak tak jak wyżej, takie zachowania również skutkowałyby surowymi karami, jeśli ludzie by łamali przepisy nagminnie. Bywało kilka razy że na nastawni siedział jakiś obywatel wschodu z którym nijak nie dało się porozumieć i stałem z 20 minut na S1 składem EC. Tu też by się przydało jakoś to rozwiązać.

Pamiętaj jednak, że to tylko gra i większość nowych graczy nie będzie miała jakiegokolwiek pojęcia o prowadzeniu pociągów. Umiejętne hamowanie - w szczególności ciężkimi składami towarowymi - to sztuka, która wymaga wielu godzin praktyki. Normalnym jest, że początkujący maszyniści będą przestrzelać semafory na stój dość często. Karanie ich banami, to w mojej opinii dość duża przesada. 

Wydaję mi się, że obecny system jest w miarę okey. Ci co zawinili dostają karne punkty lub tracą możliwość dalszej jazdy, i co ważniejsze - nie wpływają zbyt negatywnie na rozgrywkę innych. 

Takie surowe zasady o których piszesz, mogły by być na osobnych serwerach typu "hardcore", o ile by takie kiedykolwiek powstały.

Edited by Corrazone
  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Domin92 napisał(a):

Nawet ciekawy pomysł, ale wtedy musiałyby być surowe kary za wykolejenie, by ludzie nie praktykowali tego nagminnie. Oczywiście z poprawną fizyką i animacją wykolejenia pociągu, jeśli ten poleci z odpowiednią siłą na inny skład obok, ten drugi również ulegnie wykolejeniu. No cóż, zdarzenie losowe 😛

Nie idźmy za daleko.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Corrazone napisał(a):

Pamiętaj jednak, że to tylko gra i większość nowych graczy nie będzie miała jakiegokolwiek pojęcia o prowadzeniu pociągów. Umiejętne hamowanie - w szczególności ciężkimi składami towarowymi - to sztuka, która wymaga wielu godzin praktyki. Normalnym jest, że początkujący maszyniści będą przestrzelać semafory na stój dość często. Karanie ich banami, to w mojej opinii dość duża przesada. 

Dlatego jest tryb single, by gracze nauczyli się podstaw kierowania pociągiem. Tam mogą robić co im się żywnie podoba.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Domin92 napisał(a):

Dlatego jest tryb single, by gracze nauczyli się podstaw kierowania pociągiem. Tam mogą robić co im się żywnie podoba.

Każdy nowy gracz po przejściu podstawowego samouczka ma pełne prawo grać na multi. Gra im na to zwyczajnie pozwala. Nigdzie nie ma jakiejkolwiek informacji, że tryb multi jest tylko dla doświadczonych graczy, a single do nauki. Każdy może sobie grać tam gdzie mu się podoba

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Według mnie bany mogły by być dobrym rozwiązaniem, ale fajnie jakby można dodać funkcję, aby np. odblokować się dwa razy szybciej powrórzyć wyhamowanie przed semaforem w trybie single (np. jako powtórka z ostatniego kilometra lub więcej itd, i w przypadku powiedzmy udanej ponownej próby za pierwszym razem albo dwa razy z rzędu czas bana skraca się o połowę)

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Corrazone napisał(a):

Każdy nowy gracz po przejściu podstawowego samouczka ma pełne prawo grać na multi. Gra im na to zwyczajnie pozwala. Nigdzie nie ma jakiejkolwiek informacji, że tryb multi jest tylko dla doświadczonych graczy, a single do nauki. Każdy może sobie grać tam gdzie mu się podoba

Po przejściu podstawowego samouczka gracz już ma pewne pojęcie co i jak, więc nie będzie odwalał takich rzeczy by niszczyć grę innym graczom, jeśli nie jest złośliwy. Dodatkowo są inne scenariusze, więc jeśli ktoś nie czuje się na siłach by grać w multi, to zawsze może je ukończyć i się podszkolić. Jeśli ktoś notorycznie wykoleja pociągi, przejeżdża na S1 i robi inne dziwne rzeczy, wtedy należy się takiemu graczowi kara.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Domin92 napisał(a):

Po przejściu podstawowego samouczka gracz już ma pewne pojęcie co i jak, więc nie będzie odwalał takich rzeczy by niszczyć grę innym graczom, jeśli nie jest złośliwy. Dodatkowo są inne scenariusze, więc jeśli ktoś nie czuje się na siłach by grać w multi, to zawsze może je ukończyć i się podszkolić. Jeśli ktoś notorycznie wykoleja pociągi, przejeżdża na S1 i robi inne dziwne rzeczy, wtedy należy się takiemu graczowi kara.

Nawet po przejściu wszystkich samouczków i scenariuszy, większość początkujących graczy nie będzie miało bladego pojęcia jak prowadzić pociąg. To wymaga wielu godzin praktyki - nawet grając w trybie "zręcznościowym" z Hud'em. Tacy gracze będą dość często przestrzeliwać S1 lub się wykolejać - tu rzadziej - nawet, jeżeli będą się starać jechać poprawnie. Pomijam już kwestię znajomości podstaw przepisów kolejowych i sygnalizacji, która w znacznym stopniu przyczynia się do poprawnego prowadzenia pociągu.

Co innego oczywiście gracze, którzy z pełną premedytacją przekraczają prędkość, wykolejają pojazdy i ogólnie nie stosują się do przepisów. W tym przypadku można ich zgłaszać, a niech administracja wyda wtedy odpowiedni "wyrok".

Edited by Corrazone
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

To widocznie jestem jakiś superman, skoro po 2 godzinach w demie zanim wyszedł Early Access mniej więcej ogarnąłem o co chodzi w sterowaniu Elfem, nie mając wcześniej styczności z grami tego typu. Po wyjściu EA, ogarnięcie EU07 to była chwila - miałem pewien problem tylko z hamulcem, ale po kilku stacjach już go wyczułem i hamowałem niemal idealnie. Wiadomo, bez HUDa byłoby dużo trudniej, ale po to jest HUD by było łatwiej.

Prawda jest taka że nie jestem supermanem, ale zwykłym średnim graczem. To nie jest takie skomplikowane, wystarczy troszkę dobrej woli i myślenia. Jeśli ktoś przejechał np 5 tys kilometrów a wykoleił już pociąg z 10 razy, to coś jest z gościem nie tak. Tak samo z częstym przejeżdżaniem S1.

Edited by Domin92
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 61 / 87
          • Percentage filling 70%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 59
          • Percentage filling 10%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 19 / 83
          • Percentage filling 23%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 10 / 85
          • Percentage filling 12%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 24 / 81
          • Percentage filling 30%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 52
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 43 / 83
          • Percentage filling 52%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 85
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 58
          • Percentage filling 2%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 83
          • Percentage filling 8%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 9 / 85
          • Percentage filling 11%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 17 / 82
          • Percentage filling 21%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 315 / 1674 Total players
    • 19% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy