Jump to content

Juliusz - jak wysylac pociągi?


Recommended Posts

Dobry wieczór

 

Próbuje swoich sił z Juliuszem. I mam problem.

20230418233731_1.thumb.jpg.ddc6e85cace18dabbc7467590faaac44.jpg

Podałem przebieg, odwołałem go (w nie tę stronę podałem, a po przelocie do Doroty chciałem otworzyć przejazd). Niemniej zablokowało mnie tor do Dańdówki.

"Rejoin" pomaga... Mogę też zablokować blok początkowy, ale Dańdówka go nie zwolni... Mogę tylko na Sz wysłać... Ale wtedy zaś Dorocie nie zwolnię przebiegu....

Czy jest jakiś sposób rozwiązania tego problemu? Poza oczywiście "nie rozwiązywać przebiegów"?

Link to comment
Share on other sites

 

Ja bym zrobił tak:

Uzgodnij przyjęcie twojego pociągu u sąsiedniego dyżurnego,

Ułóż drogę przebiegu - sprawdź dwa razy,

Zakomunikuj maszyniście, że wyjazd będzie na sygnał przestępczy (Sz),

Po zgłoszeniu gotowości przez maszynistę podaj mu Sz (on działa około 90 sekund, więc trzeba zdążyć minąć semafor w tym czasie),

Po wjeździe tego składu do Dańdówki powinien ci tamten dyżurny zwolnić blokadę - "oddać ją", potwierdzając tym samym wjazd pociągu w całości.

Ale musiałbym to sam przepracować na żywca, żeby mieć pewność że zadziałało. Może jakiś zawodowy DR jeszcze napisze.

W ogóle gdyby były dostępne to na rozkaz S bym ten skład wypchnął - ale nie ma - także Sz.

Edited by Nieciej
O rozkazie
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Nieciej.

I to działa, z tym, że ma 1 wadę. Wówczas nie mogę zwolnić blokady z Doroty do Juliusza i Dorota musi następny pociąg na Sz słać... (i to, że ciężko uzgodnić przyjęcie z botem na Dańdówce).

Czyli 1 błąd jednego dyżurnego powoduje lawinę.

 

Link to comment
Share on other sites

Gdyby był człowiek na Dańdówce - byłoby łatwiej, ale ważne że pociągi jakoś jeżdżą, choć powoli.

Te blokady są niezależne, bo pomiędzy nimi jest twoja stacja, także to nie wada. Zrób zmianę kierunku blokady i puść coś do Doroty po lewym (na zezwalający lub zastępczy - blokadę to nie obchodzi, ważne żeby osie policzyła i sąsiad oddał blokadę) i następnie znowu zmiana kierunku - powinno wrócić do normy.

Właśnie dlatego nie powinno być zero lub tylko jednego restartu serwera na dobę - restart błyskawicznie naprawia błędy takie, jak właśnie ten.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Nieciej napisał(a):

 

Właśnie dlatego nie powinno być zero lub tylko jednego restartu serwera na dobę - restart błyskawicznie naprawia błędy takie, jak właśnie ten.

Bzdura totalna, zadne restarty, Finek zadal pytanie i otrzymal konkretna odpowiedz co ma zrobic, restarty jak juz powinny odbyqac sie raz na dobe juz wcale. Kazdy restart psuje rozgrywke. Bylbym sklonny, zeby bardziej wykonac restart pulpitu lub stacji ale nie calego serwera

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Nieciej napisał(a):

Gdyby był człowiek na Dańdówce - byłoby łatwiej, ale ważne że pociągi jakoś jeżdżą, choć powoli

 

Czyli rozwiązanie lepsze od Sz ma Dańdówka i dopóki nie będzie tam gracza, nic nie poradzimy i tylko Sz zostaje?

Ps. Zrób zmianę kierunku blokady i puść coś do Doroty po lewym (na zezwalający lub zastępczy - blokadę to nie obchodzi, ważne żeby osie policzyła i sąsiad oddał blokadę) i następnie znowu zmiana kierunku - powinno wrócić do normy.

Dobry pomysł. Tylko... skoro mam czerwoną, zablokowaną strzałkę... To jak zmienić kierunek? Bo chyba żaden przycisk przy wjeżdzie nie reaguje (bo próbowaliśmy różnych, aby zwolnić blok)

Link to comment
Share on other sites

Przyciski doraźnego zablokowania też nie działają? Czyli albo ludzie na wszystkich trzech nastawniach, którzy wiedzą co i po co naciskać, albo zostaje czekanie na restart serwera, bo trzeba by zgłosić automatykom awarię blokady, żeby to poogarniali 😁 a takiego to uuu, nie ma i nie będzie 😄

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Nieciej napisał(a):

Przyciski doraźnego zablokowania też nie działają? Czyli albo ludzie na wszystkich trzech nastawniach, którzy wiedzą co i po co naciskać, albo zostaje czekanie na restart serwera, bo trzeba by zgłosić automatykom awarię blokady, żeby to poogarniali 😁 a takiego to uuu, nie ma i nie będzie 😄

Właśnie nie działa. U mnie jest doraźne zwolnienie... A Dorota nie mogła wysłać do mnie pociagu bez Sz 😞. Próbowaliśmy i zwykłego zwolnienia i doraźnego. Tylko na Sz mógł wysłać.
Dlatego też ten temat założyłem. Bo jeden błąd powoduje, że dwa posterunki muszą słać pociągi na Sz.

 

3 godziny temu, kojonek2 napisał(a):

Zanim przyjmiesz pociąg na sygnał zastępczy po prostu użyj przycisku dKo. Wtedy będzie się dało zwolnić blokadę do Doroty pomimo wyjazdu na Sz.

No, ale to dalej wyjazd na Sz. A całość chodzi, aby nie było Sz więcej, niż potrzeba.

 

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Blokada między Juliuszem a Dańdówką charakteryzuję się tym, że po wyprawieniu składu do Dańdówki należy zablokować blok początkowy w tamtą stronę, gdy SD przyjmie skład powinna wtedy ten blok zwolnić.

Podobnie to działa między Dąbrową Górnicza Wschodnią a DG Strzemieszyce.

Cytat

Właśnie nie działa. U mnie jest doraźne zwolnienie... A Dorota nie mogła wysłać do mnie pociagu bez Sz 😞. Próbowaliśmy i zwykłego zwolnienia i doraźnego. Tylko na Sz mógł wysłać.

Możliwe, że zablokowałeś doraźnie blok końcowy w momencie, kiedy skład do ciebie już wjechał. DKo robisz w momencie gdy skład stoi lub zbliża się do semafora wjazdowego. Wówczas gdy pojedzie na Sygnał Zastępczy, zaświeci się blok końcowy i powinieneś być w stanie go zwolnić.

Edited by OlgierdOs
Link to comment
Share on other sites

Ale.. ale... ja mogłem użyć DKo i wysłać pociąg. I to zadziałało.

Tylko sprawa jest taka:

1) zepsułem, że mam zablokowany tor na Dańdówkę.

2) Wysyłam pociąg na Sz - tor zwolniony, działa

3) Po tym Sz nie mam możliwości zwolnienia toru z Doroty

4) Dorota musi wysłać pociąg na na Sz do mnie

5) ja przyjmuje go z DKo i wszystko wraca do normy... O ile nie ma problemów Dorota teraz na tym, ze nie zwalnia toru z Dąbrową Górniczą...


I chodzi o to, że punkt 2) powoduje, że Dorota nie może do mnie wysłać inaczej, niż na Sz. To jest ten problem. Bo jeden błąd powoduje konieczność wysłania dwa razy pociągu na Sz...
Chyba, ze wysyłając na Sz mam też użyć wcześniej DKo?

Link to comment
Share on other sites

Ah, to tu był mój błąd 🙂 Nie dałem tego, więc dopiero następny, gdy dałem dKo mogłem zwolnić...

Człowiek całe życie się uczy 🙂


20230428231445_1.thumb.jpg.6ab034db2b535e22da526014bd68685b.jpg

Dziś 0 SZ przez długi czas 🙂 I cały czas do przodu 🙂

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.04.2023 o 00:07, Finek napisał(a):

Dobry wieczór

Próbuje swoich sił z Juliuszem. I mam problem.

20230418233731_1.thumb.jpg.ddc6e85cace18dabbc7467590faaac44.jpg

Podałem przebieg, odwołałem go (w nie tę stronę podałem, a po przelocie do Doroty chciałem otworzyć przejazd). Niemniej zablokowało mnie tor do Dańdówki.

"Rejoin" pomaga... Mogę też zablokować blok początkowy, ale Dańdówka go nie zwolni... Mogę tylko na Sz wysłać... Ale wtedy zaś Dorocie nie zwolnię przebiegu....

Czy jest jakiś sposób rozwiązania tego problemu? Poza oczywiście "nie rozwiązywać przebiegów"?

Klasyczny problem ludzi na Juliuszu, który powoduje bałagan zarówno w Dańdówce jak i w Dorocie. Kolejność (zakładając, że nic nie jest namieszane) wygląda tak: Układasz przebieg do Dańdówki. Wyświetlasz semafor. W momencie gdy pociąg z Doroty minie w Juliuszu semafor "A" wciskasz "Po 1SD" czyli blokadę bloku początkowego i ot cała filozofia. Po dotarciu składu do Dańdówki bot zwalnia Ci blok i możesz słać kolejne pociągi tym samym systemem bez jeżdżenia na zastępczych.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Japaw napisał(a):

Układasz przebieg do Dańdówki.

 

Tytułem czepiania się, uściślę nieco wypowiedź kolegi 😉 Jest  j.w. w cytacie, a powinno być, że ustawiasz zwrotnice na rozjazdach stosownie do uzyskania żądanej drogi przebiegu, gdyż sam przebieg ustawiany jest po naciśnięciu przycisku przed symbolem semafora. Szczeliny zaświecą na biało i to jest dopiero ustawiony przebieg 😉

 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Podyżurowałem sobie dziś na Juliuszu. Na pierwszy rzut oka... pfff... też mi nastawnia... dwa tory... ale nuda... Nic bardziej błędnego. Bo o ile po prawej stronie pulpitu (kierunek na Dorotę) mamy półsamoczynną blokadę liniową typu Eap, która jest dość intuicyjna w obsłudze, o tyle po lewej jest już półsamoczynną blokadę liniową typu C. Ta już nie jest intuicyjna i bez odrobiny teorii upTrzednio zapoznanej tak łatwo się nie da. Tak długo, jak gracze będą się bronić od wiedzy, tak długo będą problemy. Ten symulator ma być z założenia grą edykacyjną, a nie tylko po prostu grą.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Japaw napisał(a):

Układasz przebieg do Dańdówki. Wyświetlasz semafor. 

2 godziny temu, 0x8000ffff napisał(a):

ustawiasz zwrotnice na rozjazdach stosownie do uzyskania żądanej drogi przebiegu, gdyż sam przebieg ustawiany jest po naciśnięciu przycisku przed symbolem semafora. Szczeliny zaświecą na biało i to jest dopiero ustawiony przebieg 😉

 

Tytułem czepiania się zatem: UKŁADASZ drogę przebiegu (czasem nie musisz przestawiać ani jednej zwrotnicy, jeśli były w stanie zasadniczym (+), a jechać chcesz "na prosto" - po prostu sprawdzasz czy droga "leży"), a potem UTWIERDZASZ ją poprzez podanie semafora - jeśli utwierdzenie nastąpiło, zapalają się na biało szczeliny i zostaje wyświetlony sygnał zezwalający (nieważne jaki konkretnie, po prostu zezwalający na jazdę - resztę "robią" zależności).

Semafora nie można podać (i tym samym drogi utwierdzić), jeśli nie są spełnione zależności dla danej drogi przebiegu (zgoda sąsiedniego posterunku dana tobie blokadą a nie tylko telefonem, spuszczone szlabany jeśli są uzależnione, itd).

Normalnie masz to wszystko łopatologicznie podane w dokumentacji stacji, w tym w jej regulaminie. W S.R. NIE MA dokumentacji żadnej stacji.

Uproszczona dokumentacja jest w symulatorze ISDR i tam polecam uczyć się zarządzać ruchem kolejowym na różnych blokadach (jest zapis stanu symulacji, nawet automatyczny) - S.R. to "głęboka woda" od razu i takie szukanie po omacku psuje co najwyżej nerwy innym dyżurnym i maszynistom. Oto dlaczego nie siadam na nastawnie kostkowe w S.R. - zapomniałem jak działa Testowo z wyjazdami na trzy różne blokady naraz - ot co!

Edited by Nieciej
Redakcyjne zmiany
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W zasadzie żaden problem.
Świecący pwl nie pozwoli na ustawienie ponownego przebiegu. 
Trzeba puścić skład na SZ, a jak skład wjedzie na odcinek nacisnąć Po (zapali się na czerwono szczelina).
Po wjeździe pociągu na południowy zostaje zwolniona blokada i wszystko wraca do normalności (przynajmniej powinno).

Natomiast żeby puścić skład na SZ przed podaniem samego sygnału należy wcisnąć dKo po stronie wjazdu. Wówczas będzie można normalnie zwolnić blok Ko

Edited by Ten_Łon
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 75 / 96
          • Percentage filling 78%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 15 / 85
          • Percentage filling 18%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 9 / 88
          • Percentage filling 10%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 7 / 85
          • Percentage filling 8%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 29 / 81
          • Percentage filling 36%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 84
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 83
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 55 / 87
          • Percentage filling 63%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 86
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 10 / 88
          • Percentage filling 11%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 10 / 84
          • Percentage filling 12%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 83
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 29
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 83
          • Percentage filling 10%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 93
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 20 / 34
          • Percentage filling 59%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 347 / 1745 Total players
    • 20% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy