SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted March 14 SIMRAIL Team Posted March 14 Robienie Częstochowy i reszty wiedenki bez dorobienia pewnych funkcji w samej grze na razie mija się z celem w kontekście multiplayera. To ponad 120 kilometrów bez znaczących odnóg. Według stanu gry na pacza z dnia 13.03 musielibyśmy pociągi osobowe KŚ puścić na Wyczerpy i Chorzew Siemkowice albo aż do Koluszek, żeby mogły zniknąć z mapy. Z drugiej strony osobowe z Łodzi musiałyby też gdzieś skręcić na Koniecpol albo Stradom. 1 1 2
PL_Andrev Posted March 15 Posted March 15 On 3/14/2025 at 2:29 PM, Królik Uszasty said: Robienie Częstochowy i reszty wiedenki bez dorobienia pewnych funkcji w samej grze na razie mija się z celem w kontekście multiplayera. Expand Bez jakich funkcji? Byłem przekonany że silnik gry (za wyjątkiem mechanicznych nastawni i cofania pociągów AI) jest już kompletny i teraz (o ile DLC się sprzeda dobrze) to pójdzie z górki... On 3/14/2025 at 4:37 PM, Grandal74 said: Ok, ok, ale do Myszkowa można byłoby dociągnąć. 🙃 Expand No ale jak, za darmola? Szkoda że nie jest planowany edytor tras, bo takie "uzupełnienia" to idealne właśnie do rozwinięcia przez społeczność. 1
Grandal74 Posted March 15 Posted March 15 Jakby został udostępniony edytor tras to byśmy we własnym zakresie zabrali się za tą niewiarygodnie ciężką pracę z podciągnięciem jedynki na Poraj. @PL_Andrev Bez przesady, DLC z całą Częstochową za odpowiednio rozsądną cenę jest ok, ale Myszków? No, ale zaraz o roszczeniach człowiek usłyszy. 😉
misiek_131415 Posted March 15 Posted March 15 (edited) On 3/15/2025 at 11:00 AM, Grandal74 said: Jakby został udostępniony edytor tras to byśmy we własnym zakresie zabrali się za tą niewiarygodnie ciężką pracę z podciągnięciem jedynki na Poraj. Expand Tylko single, na 99,9% nie jest obecnie w planach że gracze mogą coś na multi wrzucać. On 3/15/2025 at 11:00 AM, Grandal74 said: ale Myszków? Expand To też czas. Za darmo umarło. On 3/15/2025 at 9:06 AM, PL_Andrev said: Bez jakich funkcji? Byłem przekonany że silnik gry (za wyjątkiem mechanicznych nastawni i cofania pociągów AI) jest już kompletny i teraz (o ile DLC się sprzeda dobrze) to pójdzie z górki... Expand Wg informacji jakie są udzielane przez Twórców wynika że boty nie umieją manewrować, nie rozróżniają długości toru na przykład. Czyli bot nie zmieni kierunku kibelka, nie zrobi oblotu siódemką a na dodatek może się długim towarowym wpakować na krótki tor i tył zablokuje rozjazd. Jak w maju 2024 było np przykład na multi w Olkuszu. Tak więc nie może być obecnie trasa bez zjazdów/wjazdów bo by boty musiały z Łodzi jechać do Koluszek. Co by przy najmniejszym problemie całkowicie zakorkowało trasę. I koniec z grania na multi byłby. Jakby nie te manewry botami to juz dawno by kibelki jeździły jak w realu typu np Trzebinia - Wolbrom. Albo jakiś Kraków - Miechów. Towar DGT - Bukowno. Nie ma opcji że skład zacznie na stacji i skończy na stacji. Musi wjechać na mapę i zjechać z mapy. A jak Pan Królik pokazał wyżej od czewy do koluszek jest prosto bez zjazdów. Zapraszam Pana na discord na kanał główny poczytać co się dzieje w simrail:) Edited March 15 by misiek_131415 1 1
PL_Andrev Posted March 15 Posted March 15 On 3/15/2025 at 11:00 AM, Grandal74 said: @PL_Andrev Bez przesady, DLC z całą Częstochową za odpowiednio rozsądną cenę jest ok, ale Myszków? No, ale zaraz o roszczeniach człowiek usłyszy. 😉 Expand Postaw się w ich sytuacji: to nie jest grupa pasjonatów utrzymująca się ze publicznych zbiórek. To normalni pracownicy, którzy po pracy chcą odpocząć, a za wykonaną przez siebie pracę chcą wypłaty. A wypłata jest tylko za zadania zlecone przez prezesa. A Myszków to nie tylko "zwykłe" wydłużenie torowiska, ale i modelowanie otoczenia (stacja), sygnalizacja wjadzdowo-wyjazdowa, dyżurka - najlepiej grywalna, zakres prac "tylko Myszkowa" się skokowo zwiększa.
Grandal74 Posted March 15 Posted March 15 (edited) Rozwiązaniem może być za Myszkowem, kilometr, dwa np... jakiś układ torowy, którego nie ma w realu. Taki Myszków Nowa Wieś z nierealnym układem torów, idealny dla botów, po to żeby był spawn i respawn. Przecież teraz to co się dzieje w okolicach Szczakowej z układami torowymi to my nie wiemy, nie mamy wglądu bo nas odcina i koniec jazdy. To samo może być za Myszkowem. Rozumiem, że za darmo nie ma w tej chwili nic i na nic nie naciskam, ale argument... jak to strasznie dużo pracy jest z doprowadzeniem Myszkowa żeby był grywalny (z całą infrastrukturą) nie trafia do mnie. Nie mówimy o 100km, 50km, 20km, czy nawet 10km infrastruktury. My mówimy o 3 - 3.5km. Tu zapala mi się czerwona lampka. Nie ciągnę tego jednak dłużej, bo jest to niewykonalne, a jeśli nawet wykonalne w symulatorze z tak dużymi aspiracjami to prace nad tym są wręcz karkołomne. S1 z mojej strony. Edited March 15 by Grandal74
Orzeł85A Posted March 15 Posted March 15 Trasy które chciałbym zobaczyć w Warszawa -Gliwice Wrocław-Warszawa Gliwice-Kraków Kraków-Gliwice Katowice-Karków Kraków-Katowice Katowice-Lublin.
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted March 15 SIMRAIL Team Posted March 15 Nie mówię, że to jest niewykonalne, tylko pozostaje jeszcze kwestia celu. Zaczęło się od przesunięcia despawnu dla graczy i pociągów, a teraz jest mowa o uruchomieniu w ogóle jako stacji dla dyżurnych. W tym drugim przypadku wypadałoby, że jednak zgadzała się w miarę odległość do sąsiedniej stacji, ilość odstępów blokowych i prędkość drogowa, żeby prowadzenie ruchu w kierunku Poraja miało cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. Sam najprostszy spawn/despawn składów to dwa tory szlakowe i dwa tory "stacyjne" połączone przejściem trapezowym - wygląda to nawet bardziej jak posterunek odgałęźny niż stacja, więc tutaj filozofii nie ma. Kwestia nazwania tego odpowiednio, żeby bot na nastawni wiedział, co robi i z kim się ma dogadać. Odrębną sprawą jest to, co taka nastawnia by mogła zaoferować - przy obecnym ruchu z i do Zawiercia możliwe, że byłoby kilka wyprzedzań składów, natomiast nie spodziewałbym się jakichś karkołomnych zagadek ruchowych. Myślę, że nieco ciekawszy już byłby Poraj, gdzie mamy rozgałęzienie linii. 3 1
Krzychu Posted March 15 Posted March 15 (edited) Kraków - Bielsko B. Kraków - Zakopane Kraków - Częstochowa Kraków - Katowice Kraków - Gdynia Edited March 15 by Krzychu
Grandal74 Posted March 15 Posted March 15 On 3/15/2025 at 8:47 PM, Królik Uszasty said: Nie mówię, że to jest niewykonalne, tylko pozostaje jeszcze kwestia celu. Zaczęło się od przesunięcia despawnu dla graczy i pociągów, a teraz jest mowa o uruchomieniu w ogóle jako stacji dla dyżurnych. W tym drugim przypadku wypadałoby, że jednak zgadzała się w miarę odległość do sąsiedniej stacji, ilość odstępów blokowych i prędkość drogowa, żeby prowadzenie ruchu w kierunku Poraja miało cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. Sam najprostszy spawn/despawn składów to dwa tory szlakowe i dwa tory "stacyjne" połączone przejściem trapezowym - wygląda to nawet bardziej jak posterunek odgałęźny niż stacja, więc tutaj filozofii nie ma. Kwestia nazwania tego odpowiednio, żeby bot na nastawni wiedział, co robi i z kim się ma dogadać. Odrębną sprawą jest to, co taka nastawnia by mogła zaoferować - przy obecnym ruchu z i do Zawiercia możliwe, że byłoby kilka wyprzedzań składów, natomiast nie spodziewałbym się jakichś karkołomnych zagadek ruchowych. Myślę, że nieco ciekawszy już byłby Poraj, gdzie mamy rozgałęzienie linii. Expand No i to jest odpowiedź, która w pewnym sensie pokazuje jak można tą sprawę rozwiązać. Spokojna i rzeczowa. W takim wypadku trzeba czekać na spokojnie. Jeśli weszłoby to do jakiejkolwiek realizacji to super. Czy byłoby jako niewielkie DLC czy za darmo to decyzja wydawcy. Ja takie małe DLC bym kupił. Tyle w temacie.
egonolson Posted March 16 Posted March 16 Rybnik nie wim dlaczego nie ma najlepszego miasta na ślasku , Gliwice , Bielsko
Masterczulki Posted March 16 Posted March 16 (edited) On 3/14/2025 at 2:29 PM, Królik Uszasty said: Robienie Częstochowy i reszty wiedenki bez dorobienia pewnych funkcji w samej grze na razie mija się z celem w kontekście multiplayera. To ponad 120 kilometrów bez znaczących odnóg. Według stanu gry na pacza z dnia 13.03 musielibyśmy pociągi osobowe KŚ puścić na Wyczerpy i Chorzew Siemkowice albo aż do Koluszek, żeby mogły zniknąć z mapy. Z drugiej strony osobowe z Łodzi musiałyby też gdzieś skręcić na Koniecpol albo Stradom. Expand A nie można zlokalizować spawna / despawna na torach odstawczych? Czy to jest właśnie jedna z brakujących funkcji w grze? Edited March 16 by Masterczulki
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted March 16 SIMRAIL Team Posted March 16 On 3/15/2025 at 9:06 AM, PL_Andrev said: Bez jakich funkcji? Byłem przekonany że silnik gry (za wyjątkiem mechanicznych nastawni i cofania pociągów AI) jest już kompletny i teraz (o ile DLC się sprzeda dobrze) to pójdzie z górki... Expand No właśnie chodzi o kwestie zawracania pociągów w multiplayerze, przechodzenia składów między pociągami, a w dalszej części - manewry lokomotywami wokół składu. Póki musimy wjechać spoza mapy i z niej zjechać, to nasze możliwości są ograniczone. On 3/15/2025 at 11:59 AM, misiek_131415 said: Jakby nie te manewry botami to juz dawno by kibelki jeździły jak w realu typu np Trzebinia - Wolbrom. Albo jakiś Kraków - Miechów. Towar DGT - Bukowno. Nie ma opcji że skład zacznie na stacji i skończy na stacji. Musi wjechać na mapę i zjechać z mapy. A jak Pan Królik pokazał wyżej od czewy do koluszek jest prosto bez zjazdów. Expand No mniej więcej tak, bo wtedy można by kilka fajnych i bardzo fajnych rzeczy zrobić. On 3/16/2025 at 6:44 PM, Masterczulki said: A nie można zlokalizować spawna / despawna na torach odstawczych? Czy to jest właśnie jedna z brakujących funkcji w grze? Expand Przyjęte założenie było, że skład ma przyjeżdżać spoza mapy i nie pojawiać się znikąd na stacji. Wyjątkiem jest tutaj KWK Staszic, no ale tam się inaczej nie da i nie mamy tam nastawni dla graczy. Co do samej grupy postojowej no to wjazd/wyjazd z zasady jest na sygnał manewrowy, czasem do przodu, czasem do tyłu i to już jest problem.
Marcion Posted March 16 Posted March 16 On 3/16/2025 at 7:23 PM, Królik Uszasty said: Przyjęte założenie było, że skład ma przyjeżdżać spoza mapy i nie pojawiać się znikąd na stacji. Wyjątkiem jest tutaj KWK Staszic, no ale tam się inaczej nie da i nie mamy tam nastawni dla graczy. Co do samej grupy postojowej no to wjazd/wyjazd z zasady jest na sygnał manewrowy, czasem do przodu, czasem do tyłu i to już jest problem. Expand Skoro manewry to problematyczna rzecz przy oblotach, a jeśli już się pojawią to uproszczone to może właśnie wysłać pociągi na KWK, aby tam znikały. Wymaga to konkretnych 2 torów (najlepiej obok siebie), aby bot tam kierował pociągi. Despawn dla graczy byłby na ostatnim rozjeździe, a po wjeździe pociągu na te około 15m przed semaforem serwer kasowałby pociąg. Nie byłoby raczej problemu dla graczy, ponieważ i tak w czasie jazdy czy na nastawni jak pociągi nagle znikają na chwilę, bo gracze wchodzą i wychodzą.
PL_Andrev Posted March 17 Posted March 17 (edited) On 3/16/2025 at 7:23 PM, Królik Uszasty said: No właśnie chodzi o kwestie zawracania pociągów w multiplayerze, (...) Expand A nie można to rozwiązać poprzez zmianę "w locie" rozkładu jazdy dla danego pociągu? Co prawda nie wiem jaka jest struktura kodu, ale ja bym to rozwiązał w ten sposób: skład który kończy bieg (1410) patrzy jaki ma mieć kolejny numer (4120), wczytuje rozkład jazdy dla 4120 - czyli wystarczałoby aby taki skład wiedział kiedy kończy bieg i miał podpiętą dodatkową listę numerów wahadła: np. 4110 / 1410 / 4120 / 1420. Na upartego manewrowanie podobnie*: dojazd na stację docelową, zmiana numeru (rozprzęg, wyjazd na odcinek) zmiana numeru (przejazd przez stację) zmiana numeru (wjazd na tor** z wagonami, sprzęg) zmiana numeru, rozkład docelowy. * z różnicą że "kończy bieg" na odcinku toru poza semaforem, a nie na kolejnej stacji ** tu uwaga: tor może być inny niż w rozkładzie. On 3/16/2025 at 7:23 PM, Królik Uszasty said: No właśnie chodzi o (...) przechodzenia składów między pociągami, Expand Co to jest "przechodzenie składów między pociągami" ? Podpięcie wagonów pod inną lokomotywę? Edited March 17 by PL_Andrev
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted March 17 SIMRAIL Team Posted March 17 No właśnie w swoim poście poruszyłeś dwie rzeczy, ale opis pierwszej powinien być do drugiej. Zawracanie = poprawna zmiana kierunku jazdy, reakcje na sygnały itd. To w dużej mierze zostało już wyczyszczone przy okazji wprowadzenia manewrów na singlu i misji lua. Przechodzenie składów = zmiana numeru pociągu i rozkładu w już zespawnowanym zestawie pojazdów. Sama mechanika działa, bo w singlu nadajemy różne rozkłady dla pociągu gracza i to działa ok. Przygotowanie listy rozkładów i samoczynna ich zmiana to też nie wydaje się być kosmos, zwłaszcza dla pociągów pasażerskich, gdzie można to na sztywno wpisać. Musimy zacząć od tego, żeby ezt i luzaki dobrze jeździły do tyłu i się synchronizowały poprawnie, w tym w momencie przejmowania i opuszczania ich przez gracza. Jak to będzie, to już się w paru miejscach uatrakcyjni ruch krótszymi pociągami. 1 1
Masterczulki Posted March 17 Posted March 17 On 3/17/2025 at 11:31 AM, PL_Andrev said: Co prawda nie wiem jaka jest struktura kodu, ale ja bym to rozwiązał w ten sposób: skład który kończy bieg (1410) patrzy jaki ma mieć kolejny numer (4120), wczytuje rozkład jazdy dla 4120 - czyli wystarczałoby aby taki skład wiedział kiedy kończy bieg i miał podpiętą dodatkową listę numerów wahadła: np. 4110 / 1410 / 4120 / 1420. Expand To jest spoko rozwiązanie, ale z założeniem, że wszystko jeździ w miarę punktualnie. Zazwyczaj jednak na multi mamy opóźnienia, czasem całkiem spore i to mogłoby rodzić problemy. A robienie sporego zapasu pomiędzy przyjazdem na stację końcową, a odjazdem jako kolejny pociąg nie różni się w sumie niczym od zjazdu poza mapę. On 3/16/2025 at 9:07 PM, Marcion said: Nie byłoby raczej problemu dla graczy, ponieważ i tak w czasie jazdy czy na nastawni jak pociągi nagle znikają na chwilę, bo gracze wchodzą i wychodzą. Expand Zgadzam się! Dużo większą korzyścią jest rozpoczynanie / kończenie jazdy na torach odstawczych niż "magiczne" znikanie / pojawianie się składów.
PL_Andrev Posted March 17 Posted March 17 On 3/17/2025 at 6:20 PM, Masterczulki said: To jest spoko rozwiązanie, ale z założeniem, że wszystko jeździ w miarę punktualnie. Zazwyczaj jednak na multi mamy opóźnienia, czasem całkiem spore i to mogłoby rodzić problemy. A robienie sporego zapasu pomiędzy przyjazdem na stację końcową, a odjazdem jako kolejny pociąg nie różni się w sumie niczym od zjazdu poza mapę. Expand Prawda, ale takie rozwiązanie umożliwia robienie wahadła nie tylko na stacjach końcowych, ale również na szlaku, np. Sosnowiec-Łazy.
mkostrzes Posted March 21 Posted March 21 On 1/15/2023 at 5:23 PM, CenariusPL said: Zdecydowanie na początek przydałoby się wydłużyć trasy odcinkowe: Sędziszów-Sitkówka Nowiny-Kielce jak i Tunel-Kraków Główny (PLK8), tym samym: Kraków Główny - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (PLK133) I mamy piękne regio i IC między Krakowem, Katowicami i Kielcami. W drugą stronę do Gliwic i Opola Głównego (i dalej Wrocław Główny) Potem nic nie stoi na przeszkodzie by regularnie linie wydłużać o dalsze kierunki. Expand z trasą Warszawa(przez Kielce) do Krakowa mógłby być problem. Ponieważ na tej trasie są aż 3 duże stacje techniczne Sitkówka Nowiny,Skarżysko Kamienna i Radom
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now