Jump to content

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
Posted

Robienie Częstochowy i reszty wiedenki bez dorobienia pewnych funkcji w samej grze na razie mija się z celem w kontekście multiplayera. To ponad 120 kilometrów bez znaczących odnóg. Według stanu gry na pacza z dnia 13.03 musielibyśmy pociągi osobowe KŚ puścić na Wyczerpy i Chorzew Siemkowice albo aż do Koluszek, żeby mogły zniknąć z mapy. Z drugiej strony osobowe z Łodzi musiałyby też gdzieś skręcić na Koniecpol albo Stradom.
 

image.png

  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 2
Posted
18 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Robienie Częstochowy i reszty wiedenki bez dorobienia pewnych funkcji w samej grze na razie mija się z celem w kontekście multiplayera.

Bez jakich funkcji? Byłem przekonany że silnik gry (za wyjątkiem mechanicznych nastawni i cofania pociągów AI) jest już kompletny i teraz (o ile DLC się sprzeda dobrze) to pójdzie z górki...

 

16 godzin temu, Grandal74 napisał(a):

Ok, ok, ale do Myszkowa można byłoby dociągnąć. 🙃

No ale jak, za darmola? Szkoda że nie jest planowany edytor tras, bo takie "uzupełnienia" to idealne właśnie do rozwinięcia przez społeczność.   

  • I agree 1
Posted

Jakby został udostępniony edytor tras to byśmy we własnym zakresie zabrali się za tą niewiarygodnie ciężką pracę z podciągnięciem jedynki na Poraj.  

@PL_Andrev Bez przesady, DLC z całą Częstochową za odpowiednio rozsądną cenę jest ok, ale Myszków? No, ale zaraz o roszczeniach człowiek usłyszy. 😉

Posted (edited)
59 minut temu, Grandal74 napisał(a):

Jakby został udostępniony edytor tras to byśmy we własnym zakresie zabrali się za tą niewiarygodnie ciężką pracę z podciągnięciem jedynki na Poraj.  

Tylko single, na 99,9% nie jest obecnie w planach że gracze mogą coś na multi wrzucać. 

 

59 minut temu, Grandal74 napisał(a):

ale Myszków?

To też czas. Za darmo umarło. 

 

2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Bez jakich funkcji? Byłem przekonany że silnik gry (za wyjątkiem mechanicznych nastawni i cofania pociągów AI) jest już kompletny i teraz (o ile DLC się sprzeda dobrze) to pójdzie z górki...

Wg informacji jakie są udzielane przez Twórców wynika że boty nie umieją manewrować, nie rozróżniają długości toru na przykład. Czyli bot nie zmieni kierunku kibelka, nie zrobi oblotu siódemką a na dodatek może się długim towarowym wpakować na krótki tor i tył zablokuje rozjazd. Jak w maju 2024 było np przykład na multi w Olkuszu. Tak więc nie może być obecnie trasa bez zjazdów/wjazdów bo by boty musiały z Łodzi jechać do Koluszek. Co by przy najmniejszym problemie całkowicie zakorkowało trasę. I koniec z grania na multi byłby. Jakby nie te manewry botami to juz dawno by kibelki jeździły jak w realu typu np Trzebinia - Wolbrom. Albo jakiś Kraków - Miechów. Towar DGT - Bukowno. Nie ma opcji że skład zacznie na stacji i skończy na stacji. Musi wjechać na mapę i zjechać z mapy. A jak Pan Królik pokazał wyżej od czewy do koluszek jest prosto bez zjazdów. 

Zapraszam Pana na discord na kanał główny poczytać co się dzieje w simrail:)  

 

 

Edited by misiek_131415
  • Thanks 1
  • I agree 1
Posted
Godzinę temu, Grandal74 napisał(a):

@PL_Andrev Bez przesady, DLC z całą Częstochową za odpowiednio rozsądną cenę jest ok, ale Myszków? No, ale zaraz o roszczeniach człowiek usłyszy. 😉

Postaw się w ich sytuacji: to nie jest grupa pasjonatów utrzymująca się ze publicznych zbiórek. To normalni pracownicy, którzy po pracy chcą odpocząć, a za wykonaną przez siebie pracę chcą wypłaty. A wypłata jest tylko za zadania zlecone przez prezesa.

A Myszków to nie tylko "zwykłe" wydłużenie torowiska, ale i modelowanie otoczenia (stacja), sygnalizacja wjadzdowo-wyjazdowa, dyżurka - najlepiej grywalna, zakres prac "tylko Myszkowa" się skokowo zwiększa.

Posted (edited)

Rozwiązaniem może być za Myszkowem, kilometr, dwa np... jakiś układ torowy, którego nie ma w realu. Taki Myszków Nowa Wieś z nierealnym układem torów, idealny dla botów, po to żeby był spawn i respawn.  

Przecież teraz to co się dzieje w okolicach Szczakowej z układami torowymi to my nie wiemy, nie mamy wglądu bo nas odcina i koniec jazdy. To samo może być za Myszkowem. 

Rozumiem, że za darmo nie ma w tej chwili nic i na nic nie naciskam, ale argument... jak to strasznie dużo pracy jest z doprowadzeniem Myszkowa żeby był grywalny (z całą infrastrukturą) nie trafia do mnie. Nie mówimy o 100km, 50km, 20km, czy nawet 10km infrastruktury. My mówimy o 3 - 3.5km.  Tu zapala mi się czerwona lampka. 

Nie ciągnę tego jednak dłużej, bo jest to niewykonalne, a jeśli nawet wykonalne w symulatorze z tak dużymi aspiracjami to prace nad tym są wręcz karkołomne. 

S1 z mojej strony. 

Edited by Grandal74
Posted

Trasy które  chciałbym zobaczyć w

Warszawa -Gliwice

Wrocław-Warszawa

Gliwice-Kraków

Kraków-Gliwice

Katowice-Karków

Kraków-Katowice

Katowice-Lublin.

 

  • SIMRAIL Team
Posted

Nie mówię, że to jest niewykonalne, tylko pozostaje jeszcze kwestia celu. Zaczęło się od przesunięcia despawnu dla graczy i pociągów, a teraz jest mowa o uruchomieniu w ogóle jako stacji dla dyżurnych. W tym drugim przypadku wypadałoby, że jednak zgadzała się w miarę odległość do sąsiedniej stacji, ilość odstępów blokowych i prędkość drogowa, żeby prowadzenie ruchu w kierunku Poraja miało cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.

Sam najprostszy spawn/despawn składów to dwa tory szlakowe i dwa tory "stacyjne" połączone przejściem trapezowym - wygląda to nawet bardziej jak posterunek odgałęźny niż stacja, więc tutaj filozofii nie ma. Kwestia nazwania tego odpowiednio, żeby bot na nastawni wiedział, co robi i z kim się ma dogadać.

Odrębną sprawą jest to, co taka nastawnia by mogła zaoferować - przy obecnym ruchu z i do Zawiercia możliwe, że byłoby kilka wyprzedzań składów, natomiast nie spodziewałbym się jakichś karkołomnych zagadek ruchowych. Myślę, że nieco ciekawszy już byłby Poraj, gdzie mamy rozgałęzienie linii.

  • Like 3
  • I agree 1
Posted (edited)

Kraków - Bielsko B.

Kraków - Zakopane

Kraków - Częstochowa

Kraków - Katowice

Kraków - Gdynia

 

Edited by Krzychu
Posted
1 godzinę temu, Królik Uszasty napisał(a):

Nie mówię, że to jest niewykonalne, tylko pozostaje jeszcze kwestia celu. Zaczęło się od przesunięcia despawnu dla graczy i pociągów, a teraz jest mowa o uruchomieniu w ogóle jako stacji dla dyżurnych. W tym drugim przypadku wypadałoby, że jednak zgadzała się w miarę odległość do sąsiedniej stacji, ilość odstępów blokowych i prędkość drogowa, żeby prowadzenie ruchu w kierunku Poraja miało cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.

Sam najprostszy spawn/despawn składów to dwa tory szlakowe i dwa tory "stacyjne" połączone przejściem trapezowym - wygląda to nawet bardziej jak posterunek odgałęźny niż stacja, więc tutaj filozofii nie ma. Kwestia nazwania tego odpowiednio, żeby bot na nastawni wiedział, co robi i z kim się ma dogadać.

Odrębną sprawą jest to, co taka nastawnia by mogła zaoferować - przy obecnym ruchu z i do Zawiercia możliwe, że byłoby kilka wyprzedzań składów, natomiast nie spodziewałbym się jakichś karkołomnych zagadek ruchowych. Myślę, że nieco ciekawszy już byłby Poraj, gdzie mamy rozgałęzienie linii.

No i to jest odpowiedź, która w pewnym sensie pokazuje jak można tą sprawę rozwiązać. Spokojna i rzeczowa. W takim wypadku trzeba czekać na spokojnie. Jeśli weszłoby to do jakiejkolwiek realizacji to super. Czy byłoby jako niewielkie DLC czy za darmo to decyzja wydawcy. Ja takie małe DLC bym kupił. Tyle w temacie.  

Posted (edited)
W dniu 14.03.2025 o 15:29, Królik Uszasty napisał(a):

Robienie Częstochowy i reszty wiedenki bez dorobienia pewnych funkcji w samej grze na razie mija się z celem w kontekście multiplayera. To ponad 120 kilometrów bez znaczących odnóg. Według stanu gry na pacza z dnia 13.03 musielibyśmy pociągi osobowe KŚ puścić na Wyczerpy i Chorzew Siemkowice albo aż do Koluszek, żeby mogły zniknąć z mapy. Z drugiej strony osobowe z Łodzi musiałyby też gdzieś skręcić na Koniecpol albo Stradom.

A nie można zlokalizować spawna / despawna na torach odstawczych? Czy to jest właśnie jedna z brakujących funkcji w grze?

Edited by Masterczulki
  • SIMRAIL Team
Posted
W dniu 15.03.2025 o 10:06, PL_Andrev napisał(a):

Bez jakich funkcji? Byłem przekonany że silnik gry (za wyjątkiem mechanicznych nastawni i cofania pociągów AI) jest już kompletny i teraz (o ile DLC się sprzeda dobrze) to pójdzie z górki...

No właśnie chodzi o kwestie zawracania pociągów w multiplayerze, przechodzenia składów między pociągami, a w dalszej części - manewry lokomotywami wokół składu. Póki musimy wjechać spoza mapy i z niej zjechać, to nasze możliwości są ograniczone.

W dniu 15.03.2025 o 12:59, misiek_131415 napisał(a):

Jakby nie te manewry botami to juz dawno by kibelki jeździły jak w realu typu np Trzebinia - Wolbrom. Albo jakiś Kraków - Miechów. Towar DGT - Bukowno. Nie ma opcji że skład zacznie na stacji i skończy na stacji. Musi wjechać na mapę i zjechać z mapy. A jak Pan Królik pokazał wyżej od czewy do koluszek jest prosto bez zjazdów. 

No mniej więcej tak, bo wtedy można by kilka fajnych i bardzo fajnych rzeczy zrobić.

37 minut temu, Masterczulki napisał(a):

A nie można zlokalizować spawna / despawna na torach odstawczych? Czy to jest właśnie jedna z brakujących funkcji w grze?

Przyjęte założenie było, że skład ma przyjeżdżać spoza mapy i nie pojawiać się znikąd na stacji. Wyjątkiem jest tutaj KWK Staszic, no ale tam się inaczej nie da i nie mamy tam nastawni dla graczy. Co do samej grupy postojowej no to wjazd/wyjazd z zasady jest na sygnał manewrowy, czasem do przodu, czasem do tyłu i to już jest problem.

Posted
1 godzinę temu, Królik Uszasty napisał(a):

Przyjęte założenie było, że skład ma przyjeżdżać spoza mapy i nie pojawiać się znikąd na stacji. Wyjątkiem jest tutaj KWK Staszic, no ale tam się inaczej nie da i nie mamy tam nastawni dla graczy. Co do samej grupy postojowej no to wjazd/wyjazd z zasady jest na sygnał manewrowy, czasem do przodu, czasem do tyłu i to już jest problem.

Skoro manewry to problematyczna rzecz przy oblotach, a jeśli już się pojawią to uproszczone to może właśnie wysłać pociągi na KWK, aby tam znikały. Wymaga to konkretnych 2 torów (najlepiej obok siebie), aby bot tam kierował pociągi. Despawn dla graczy byłby na ostatnim rozjeździe, a po wjeździe pociągu na te około 15m przed semaforem serwer kasowałby pociąg. Nie byłoby raczej problemu dla graczy, ponieważ i tak w czasie jazdy czy na nastawni jak pociągi nagle znikają na chwilę, bo gracze wchodzą i wychodzą.

Posted (edited)
16 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

No właśnie chodzi o kwestie zawracania pociągów w multiplayerze, (...)

A nie można to rozwiązać poprzez zmianę "w locie" rozkładu jazdy dla danego pociągu?

Co prawda nie wiem jaka jest struktura kodu, ale ja bym to rozwiązał w ten sposób: skład który kończy bieg (1410) patrzy jaki ma mieć kolejny numer (4120), wczytuje rozkład jazdy dla 4120 - czyli wystarczałoby aby taki skład wiedział kiedy kończy bieg i miał podpiętą dodatkową listę numerów wahadła: np. 4110 / 1410 / 4120 / 1420.

Na upartego manewrowanie podobnie*: dojazd na stację docelową,

  • zmiana numeru (rozprzęg, wyjazd na odcinek)
  • zmiana numeru (przejazd przez stację)
  • zmiana numeru (wjazd na tor** z wagonami, sprzęg)
  • zmiana numeru, rozkład docelowy.     

* z różnicą że "kończy bieg" na odcinku toru poza semaforem, a nie na kolejnej stacji

** tu uwaga: tor może być inny niż w rozkładzie.

16 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

No właśnie chodzi o (...) przechodzenia składów między pociągami, 

Co to jest "przechodzenie składów między pociągami" ? Podpięcie wagonów pod inną lokomotywę?

Edited by PL_Andrev
  • SIMRAIL Team
Posted

No właśnie w swoim poście poruszyłeś dwie rzeczy,  ale opis pierwszej powinien być do drugiej. Zawracanie = poprawna zmiana kierunku jazdy, reakcje na sygnały itd. To w dużej mierze zostało już wyczyszczone przy okazji wprowadzenia manewrów na singlu i misji lua.

Przechodzenie składów = zmiana numeru pociągu i rozkładu w już zespawnowanym zestawie pojazdów. Sama mechanika działa, bo w singlu nadajemy różne rozkłady dla pociągu gracza i to działa ok. Przygotowanie listy rozkładów i samoczynna ich zmiana to też nie wydaje się być kosmos, zwłaszcza dla pociągów pasażerskich, gdzie można to na sztywno wpisać.

Musimy zacząć od tego, żeby ezt i luzaki dobrze jeździły do tyłu i się synchronizowały poprawnie, w tym w momencie przejmowania i opuszczania ich przez gracza. Jak to będzie, to już się w paru miejscach uatrakcyjni ruch krótszymi pociągami.

  • Like 1
  • I agree 1
Posted
6 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Co prawda nie wiem jaka jest struktura kodu, ale ja bym to rozwiązał w ten sposób: skład który kończy bieg (1410) patrzy jaki ma mieć kolejny numer (4120), wczytuje rozkład jazdy dla 4120 - czyli wystarczałoby aby taki skład wiedział kiedy kończy bieg i miał podpiętą dodatkową listę numerów wahadła: np. 4110 / 1410 / 4120 / 1420.

To jest spoko rozwiązanie, ale z założeniem, że wszystko jeździ w miarę punktualnie. Zazwyczaj jednak na multi mamy opóźnienia, czasem całkiem spore i to mogłoby rodzić problemy. A robienie sporego zapasu pomiędzy przyjazdem na stację końcową, a odjazdem jako kolejny pociąg nie różni się w sumie niczym od zjazdu poza mapę.

 

21 godzin temu, Marcion napisał(a):

Nie byłoby raczej problemu dla graczy, ponieważ i tak w czasie jazdy czy na nastawni jak pociągi nagle znikają na chwilę, bo gracze wchodzą i wychodzą.

Zgadzam się! Dużo większą korzyścią jest rozpoczynanie / kończenie jazdy na torach odstawczych niż "magiczne" znikanie / pojawianie się składów.

Posted
2 godziny temu, Masterczulki napisał(a):

To jest spoko rozwiązanie, ale z założeniem, że wszystko jeździ w miarę punktualnie. Zazwyczaj jednak na multi mamy opóźnienia, czasem całkiem spore i to mogłoby rodzić problemy. A robienie sporego zapasu pomiędzy przyjazdem na stację końcową, a odjazdem jako kolejny pociąg nie różni się w sumie niczym od zjazdu poza mapę.

Prawda, ale takie rozwiązanie umożliwia robienie wahadła nie tylko na stacjach końcowych, ale również na szlaku, np. Sosnowiec-Łazy. 

Posted
W dniu 15.01.2023 o 18:23, CenariusPL napisał(a):

Zdecydowanie na początek przydałoby się wydłużyć trasy odcinkowe:

Sędziszów-Sitkówka Nowiny-Kielce jak i Tunel-Kraków Główny (PLK8), tym samym:

Kraków Główny - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice (PLK133)

I mamy piękne regio i IC między Krakowem, Katowicami i Kielcami.

W drugą stronę do Gliwic i Opola Głównego (i dalej Wrocław Główny)

Potem nic nie stoi na przeszkodzie by regularnie linie wydłużać o dalsze kierunki.

z trasą Warszawa(przez Kielce) do Krakowa mógłby być problem. Ponieważ na tej trasie są aż 3 duże stacje techniczne Sitkówka Nowiny,Skarżysko Kamienna i Radom

 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy