Jump to content

Recommended Posts

Posted

Proponuję dodać możliwość wdrażania w życie rozkazów pisemnych - w szczególności rozkazu unieważniającego SBL. Było by to przydatne po tym jak jakieś dzieci bawiły się SBL i teraz jakiś pociąg wlecze się 20km/h przez 1,5h.

  • I disagree 1
  • Haha 2
  • I agree 4
Posted

Właśnie wczoraj stałem się ofiarą takiej zabawy. 30 km jazdy z ograniczeniem do 20 km/h... Żadna przyjemność.

  • I disagree 1
Posted

Sorki nie jestem jeszcze doswiadczonym dyzurnym ale jak mozna ingerowac w sbl? bo mialem sytuacje ze w Zawierciu przejalem dyzurke i z GW wlekl sié wlasnie pendolino 20km/h i mial ciemne sbl. Jak to naprawic?

 

Posted

I dlatego jestem Przeciwny takim durnowatym pomysłom  ok rozumiem zamknięcie na PL2 toru ok nie mam nic przeciwko ale takie podawanie pisemnego rozkazu to dodatkowa robota  I zapewniam że na pewno nie zamierzam się stosować do takich rozkazów pisemnych bo se jakiś dyżurny to Wymyślił

  • I disagree 6
  • Confused 2
  • Haha 1
  • I agree 1
Posted

Chcąc nie chcąc to jest element kolei, czasami niezbędny i na pewno unieważnienie wskazań SBL nie byłoby jedynym zadaniem rozkazów pisemnych.

  • I disagree 1
  • I agree 5
Posted (edited)
1 godzinę temu, Arkadio40 napisał(a):

I dlatego jestem Przeciwny takim durnowatym pomysłom  ok rozumiem zamknięcie na PL2 toru ok nie mam nic przeciwko ale takie podawanie pisemnego rozkazu to dodatkowa robota  I zapewniam że na pewno nie zamierzam się stosować do takich rozkazów pisemnych bo se jakiś dyżurny to Wymyślił

Co sobie dyżurny wymyślił? Istnienie rozkazów pisemnych? Twoje podejście do sumulacji wyraźnie pokazuje podział na pasjonatów kolei i tych, którzy chcą tylko pojeździć sobie pociągiem. Byle jak, bez żadnych przepisów, zasad, przestrzegania rozkładu jazdy, byle szybciej, byle do przodu. Ten symulator miał być produktem przez duże S, umożliwiającym wcielenie się w rolę maszynisty lub dyżurnego z możliwie wiernym odwzorowaniem realizmu kolejowego i mam nadzieję, że w tym kierunku pójdzie jego rozwój.

Osobiście jestem mało zainteresowany uczestnictwem w SimRail osób, którym przeszkadza postój na posterunku do godziny planowego odjazdu, bo biedak ledwo się zdążył rozbujać swoim Pendolino, a już go wredny dyżurny zatrzymuje na bocznym torze. I gdyby mógł, to poprzestawiał by se zwrotki i przejechałby S1, aby popędzić dalej w swojej euforii jeżdżenia.

P.S. Nielubiących dziwnych wymysłów dyżurnych odsyłam do trybu single, tam są tylko boty. Wiem, to zły pomysł, botowi na posterunku nie można nawtykać, pokłócić się z nim, no po prostu zero atrakcji z gry!

Edited by 0x8000ffff
  • Like 1
  • Haha 1
  • I agree 6
Posted
3 minuty temu, 0x8000ffff napisał(a):

Co sobie dyżurny wymyślił? Istnienie rozkazów pisemnych? Twoje podejście do sumulacji wyraźnie pokazuje podział na pasjonatów kolei i tych, którzy chcą tylko pojeździć sobie pociągiem. Byle jak, bez żadnych przepisów, zasad, przestrzegania rozkładu jazdy, byle szybciej, byle do przodu. Ten symulator miał być produktem przez duże S, umożliwiającym wcielenie się w rolę maszynisty lub dyżurnego z możliwie wiernym odwzorowaniem realizmu kolejowego i mam nadzieję, że w tym kierunku pójdzie jego rozwój.

Osobiście jestem mało zainteresowany uczestnictwem w SimRail osób, którym przeszkadza postój na posterunku do godziny planowego odjazdu, bo biedak ledwo się zdążył rozbujać swoim Pendolino, a już go wredny dyżurny zatrzymuje na bocznym torze. I gdyby mógł, to poprzestawiał by se zwrotki i przejechałby S1, aby popędzić dalej w swojej euforii jeżdżenia.

Źle myślisz rozkazy pisemne to istna głupota i na pewno ich nie będę przestrzegał  rozkazy pisemne były w latach 90 lub 80 mamy 2023 więc sorry dla mnie to istna głupota wprowadzać coś przez Dzieci  jak Ci nie pasuje to idź na singla

  • I disagree 7
  • Confused 1
Posted
27 minut temu, Arkadio40 napisał(a):

Źle myślisz rozkazy pisemne to istna głupota i na pewno ich nie będę przestrzegał  rozkazy pisemne były w latach 90 lub 80 mamy 2023 więc sorry dla mnie to istna głupota wprowadzać coś przez Dzieci  jak Ci nie pasuje to idź na singla

Nie sądzę, aby PKP PLK czy inny przewoźnik byli zainteresowani Twoją opinią o rozkazach pisemnych. Są one faktem i jako element kolejowego realizmu powinny być także w tym symulatorze. Na zatruwających realizm kolejowej symulacji zawsze można wymyślić jakąś szczepionkę.

  • Like 1
  • I disagree 1
  • Haha 1
  • I agree 3
Posted

Na pewno nie zamierzam do niech się stosować i jak ktoś mi poda taki coś żę mam jechać 20  to na pewno nie zamierzam tego robić

  • I disagree 3
  • Haha 3
  • I agree 1
Posted

Jeżdżenie w tą i z powrotem bez możliwych przygód mogłoby się szybko znudzić.
Jeździłem sporo w Euro Truck Simulator 2 i tam wszelkiego rodzaju wypadki, roboty drogowe, nawet dziwne zachowania kierowców - bardzo rozgrywkę urozmaicają i poprawiają wrażenie realizmu. Ważna jest jednak rozsądna ich ilość a jeśli zostanie to tak jak teraz - jesteśmy skazani na rozsądek graczy. No a z tym to już loteria... 🙂

Ja widzę tylko opcję taką, żeby w grze - wszelkiego rodzaju zdarzenia - generowały się same. Nastawniczy powinien odpowiednio na nie zareagować, a wszelkie odstępstwa od normy czy jakaś "semaforowa samowolka" - powinna być karana. Wówczas zyskamy "ewenty" w grze Single i dodatkowo nie będzie przykrych sytuacji stworzonych przez graczy, których wyobraźnia poniesie za daleko z symulowaniem katastrof...

Chętnie usłyszałbym informację od deweloperów - czy jest w planach takie usprawnienie. Ucięłoby to nam dyskusję - trzeba by tylko poczekać i na razie przeboleć. 
No i serwer by się przydał może taki specjalnie oznaczony - może "RPG dozwolone"? Akurat serwerów jest sporo, więc to chyba nie powinno problemów przyspożyć.

  • Like 1
Posted
W dniu 28.02.2023 o 08:46, Adamek365 napisał(a):

Proponuję dodać możliwość wdrażania w życie rozkazów pisemnych - w szczególności rozkazu unieważniającego SBL. Było by to przydatne po tym jak jakieś dzieci bawiły się SBL i teraz jakiś pociąg wlecze się 20km/h przez 1,5h.

W końcu ktoś oprócz mnie na to wpadł. Jestem absolutnie za 😄

Liczę też na wsparcie ze strony innych zawodowców, bo tego systemu zintegrowanych rozkazów pisemnych serio brakuje.

  • Like 1
  • Haha 1
  • I agree 5
Posted
1 godzinę temu, Arkadio40 napisał(a):

Źle myślisz rozkazy pisemne to istna głupota i na pewno ich nie będę przestrzegał  rozkazy pisemne były w latach 90 lub 80 mamy 2023 więc sorry dla mnie to istna głupota wprowadzać coś przez Dzieci  jak Ci nie pasuje to idź na singla

Rozkazy są aktualne do dziś, będą aktualne jutro i na pewno przez kilka parę dobrych lat. To że były w latach 80 nic nie zmienia 

  • Confused 1
  • I agree 3
Posted

Jakby były serwey normalne i dla zaawansowanych graczy oczywiście dla tej drugiej grupy można dodać rozkazy pisemne. 

 

  • I agree 1
Posted
1 godzinę temu, Igx napisał(a):

Jakby były serwey normalne i dla zaawansowanych graczy oczywiście dla tej drugiej grupy można dodać rozkazy pisemne. 

Tu nie ma czegoś takiego, jak "serwery dla normalnych i zaawansowanych". Albo to jest symulator, albo arcade. Jeżeli ktoś czegoś nie potrafi to niech się za to nie zabiera i po sprawie. Nie po to jest to robione profesjonalnie, żeby osoby niedoedukowane w temacie mogły się najzwyczajniej w świecie bawić. Z resztą - chyba nie po to się wydaje ponad 100 zł 😛

  • I disagree 1
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Na tę chwilę jest bardzo dużo do poprawy w już istniejących w symulatorze funkcjonalnościach, jednak w przyszłości planujemy wprowadzenie serwerów dla tych, którzy lubią mieć zielone przez 500km i tylko kasować czuwaka, oraz dla tych, których faktycznie interesuje kolej i zasady na niej panujące - w tym możliwość naprawienia błędu poprzednika na nastawni poprzez przedyktowanie rozkazu S na unieważnienie wskazań sbl, czy nakazanie pominięcia semafora, który nie chce się podać w żaden sposób i obecnie blokuje serwer do najbliższego jego restartu. Rozkazy pisemne to jedno z najtrudniejszych zagadnień, których muszą się nauczyć maszyniści i dyżurni ruchu, ale posiadanie takiej wiedzy i możliwość używania jej w praktyce w symulatorze jest bardzo satysfakcjonujące, o czym na pewno użytkownicy decydujący się na korzystanie z serwera realistycznego przekonają się w przyszłości.

  • Like 3
  • Sad 1
  • Thanks 3
  • I agree 7
Posted

Czy ktos moze mi powiedziec na czym polegaja te rozkazy pisemne? Z kontekstu wyczytalem ze chodzi o ignorowanie wskazan SBL

1.co lezy po stronie dyzurnego a co po stronie mechanika?

2. czy na pulpicie wtedy trzeba wykonywac jakies dodatkowe czynnosci?

Bede wdzieczny za rozjasnenie mi sytuacji

 

  • SIMRAIL Team
Posted

Tak jak napisałem, to dość trudne zagadnienie. Tak w skrócie to są trzy rozkazy - "N" odnoszący się do jazd pociągu po torze lewym (wyjazd na szlak, wjazd na szlak), popychania pociągu (i powrotu do stacji - w którąś stronę pociąg będzie jechał po torze lewym), "S" odnoszący się do pomijania semaforów - wjazdowych, wyjazdowych, drogowskazowych i sbl, oraz "O", w którym są doraźne ostrzeżenia dotyczące trasy przejazdu pociągu. Znajdują się tam informacje o konieczności zwolnienia szybkości jazdy i zachowania ostrożności, bo dzieciak sobie wymyślił przy torach pracują drogowcy, na przejeździe jest uszkodzona sygnalizacja, na jakimś odcinku należy opuścić pantografy albo też pociąg wjedzie na tor częściowo zajęty. Po więcej szczegółów odsyłam do instrukcji Ir-1, naprawdę warto przeczytać interesujące zagadnienia u źródła. Po stronie dyżurnego jest, aby prawidłowo wydać polecenie ("S", "N") lub ostrzeżenie ("O"), a maszynisty, by prawidłowo wykonać polecenie. Maszyniści muszą się znać na rozkazach, aby dyżurni nie nadużywali swojej "władzy" i postępowali zgodnie z przepisami.

  • Thanks 3
  • I agree 1
Posted (edited)
11 godzin temu, Arkadio40 napisał(a):

Źle myślisz rozkazy pisemne to istna głupota i na pewno ich nie będę przestrzegał  rozkazy pisemne były w latach 90 lub 80 mamy 2023 więc sorry dla mnie to istna głupota wprowadzać coś przez Dzieci  jak Ci nie pasuje to idź na singla

Plik:DSC04103.JPG – Train Driver 2 (td2.info.pl)

Hmm... Dziwny ten wydruk z lat 90tych 🤣 Jakiś taki nie żółty. I ta data... chyba się pomylili. 

Jak już gdzieś pisałem, są stacje z których maszynista NIE MA PRAWA WYJECHAĆ bez otrzymania takiego świstka (wydruku KOMPUTEROWEGO lub tradycyjnego druku). Generalnie tradycyjny rozkaz pisemny "O" dyktuje się lub przekazuje stosunkowo rzadko.  Jeśli chodzi o ograniczenia prędkości. 

I teraz przechodzimy do faktu oczywistego: trzeba wiedzieć o co chodzi, żeby to krytykować, a przede wszystkim mówić innym, że źle myślą. Rozkazy pisemne wydawane dla pociągów mają zasadniczo na celu UMOŻLIWIENIE JAZDY przy głupawce USRK poprzez unieważnienie wskazań semaforów. Jak semafor będzie wskazywał sygnał stój i "Dziecko" podyktuje Ci pięknie rozkaz na pominięcie semafora wskazującego sygnał stój i unieważnienie wskazań semaforów SBL to się zaprzesz jak kobyła i będziesz stał pod tym semaforem do końca świata? Taki rozkaz to nic innego jak dupokryjka dla maszynisty. Rozkaz pisemny tego typu ("S", "N") jest wydawany po to, żeby NIE JECHAĆ 20 km/h.. lub w ogóle żeby pojechać. Natomiast same ograniczenia wydawane rozkazem pisemnym "O" są wprowadzone zazwyczaj na odległości od ZERA metrów (np. uszkodzenie punktowe) do kilkuset metrów. Bardzo rzadko zdarza się ograniczenie prędkości przekazane rozkazem pisemnym na dłuższy fragment linii. Choć teoretycznie można taki rozkaz wydać, ale wówczas nie będzie się to różniło niczym od dzisiejszego zgłupienia SBL, a nawet gorsze, bo rozkazu już nie wydasz przez przypadek z fundamentem w postaci niewiedzy - zrobisz to celowo. 

Edited by en57
  • Haha 1
  • Thanks 3
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy