Jump to content

Recommended Posts

Posted
8 minut temu, Królik Uszasty napisał(a):

Pod tarczą (ale że w dół, nie w głąb) jest żarówka. Tarczka w swojej dolnej części jest odchylona do tyłu (wgłąb), żeby złapać to światło.

Skąd ta barwa zielona, zielona żarówka?

Posted
13 minut temu, JarkPomsky napisał(a):

Zaraz przyjdzie update i wszystko Ci zepsuje 😄

Oby ;D 

Posted
W dniu 4.02.2025 o 10:57, JarkPomsky napisał(a):

Mam jeszcze jeden pomysł, jak wyciągnąć dane z gry pomimo zmieniających się offsetów po aktualizacji gry. 

Na razie wyciągnę jedną wartość(o ile się uda) i będę czekał do kolejnej aktualizacji czy zostanie czy nie 🙂 

I jak tam zadziałało przesunięcie?

Posted (edited)

Rozumiem że wszystko się zepsuło? 🙂

Nowy sposób nie opierał się na przesunięciach, tylko na wzorcach bajtowych. Nie udało mi się wyciągnąć prawidłowych wartości. 😞

Funkcja co prawda znajdywała wzorzec bajtowy w pamięci, ale pobrana wartość była kompletnie inna.

Potem pomysł porzuciłem, ale pobawię się jeszcze tym później, ale w innej tj. jakiejś prostszej aplikacji, żeby zrozumieć co mogę zrobić.

Edited by JarkPomsky
Posted (edited)

Poddaje się, spędziłem przy tym kilka godzin i nic. Jakby ktoś chciałby spróbować: 

 

 

Zresztą wyczytałem że to może i tak działać tylko na kilka aktualizacji, póki kod znacząco się nie zmieni. 

Edited by JarkPomsky
Posted

Mam dobre wieści. Wpadłem na genialny pomysł.

Znalazłem sposób na pobieranie danych od wszystkich lokomotyw, niezależnie od update gry i bez potrzeby hakowania pamięci. Sposób jest tak absurdalny że aż głupi 🙂

Sposób polega na klikaniu w przycisk "Copy to Clipboard" pod F8 > Vehicle I/O. Okno można przesunąć poza widoczny ekran gry, patrz niżej prawy dolny róg. Reszta jak w instrukcji programu.  Jedyny minus, nie można używać myszki, ale jak potrzeba to można jednym klawiszem wyłączyć i włączyć. Klikacz w żadnym stopniu nie przeszkadza w grze 🙂

Załączam program.

20250221165841_1.jpg

werwer.JPG

StatusLokomotyw.zip

  • Thanks 2
Posted (edited)

Pozostaje przetestować i to w dniu kiedy pojawił się brakujący wagon z DLC 🙂

Są tylko znaki ...

Edited by Conrad
Posted (edited)

Jest kilka problemów z tym sposobem które wychwyciłem, które dyskwalifikują ten sposób dla mnie.

Po 1. samo wyświetlanie Vehicle I/o zabiera na moim złomie jakieś 5-7 FPS przy lokomotywie Dragon. A celuje w 40FPS, więc to duża wartość.

Po 2. Wartości w moim GUI pojawiają się około 0,5 -1 sekundy po tych widzianych w grze, nawet zmniejszając czas klikania i odczytu na 50ms.

Hakowanie pamięci jednak działa dużo lepiej, ale wymaga dużo pracy.

Udostępniam kod dla chcących i lubiących się bawić:

Main  https://pastecode.io/s/btos4qdq

ClientServer https://pastecode.io/s/v3yq1adv

Odpuszczam 😄 czekam na API i już nic nie kombinuje 😄 

gui.JPG

Edited by JarkPomsky
  • I agree 1
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Pozwólcie, że pokażę swoją interpretację pulpitu pod konkretną lokomotywę - Dragon 2. Zachęcił mnie do tego swoimi pracami kolega olo101, który prezentował swoje prace na pierwszych stronach tego wątku.

Trochę technicznych spraw.

Płyta pulpitu to spienione PCV o grubości 3mm. Materiał prosty w obróbce i w miarę sztywny. Stelaż pod spodem z drewna. Całość ma wymiary około metra na pół metra. Przyciski dobierane tak aby były podobne do oryginalnych. Manetki to inwencja twórcza: joysticki z auta na akumulator, dla dzieci, na to nałożone dźwigienki od świateł z Land Rovera, a na górę stopka meblowa. Obrotowe przełączniki to enkodery.
 

Elektronika to dwie płytki STM32F103C8T6 zaprogramowane programatorem ST-LINK v2 do tych płytek. Dzięki programowi FreeJoy, Windows widzi te płytki jako kontrolery gier. Następnie program do emulowania przycisków klawiatury JoyToKey i można śmigać.

Chodziło mi po głowie żeby przenieść ekrany pulpitu z gry na jakieś zewnętrzne urządzenia, ale nie znam się totalnie na programowaniu. Pytanie zatem brzmi? Czy można to zrobić jakimś zewnętrznym programem który klonuje wycinek obrazu (w tym przypadku ekran lokomotywy) i przerzuca go na zewnętrzne urządzenie? Może coś w stylu SimDashboard? 
 

IMG_6344.thumb.jpeg.3ff3f8b5c90b2e67819472375246da28.jpeg

IMG_6348.thumb.jpeg.7dbb17aa087158494ca372e192ad8345.jpeg

IMG_6351.thumb.jpeg.9f822fd3b7efe83d80bdd594533b6ea5.jpeg

IMG_6475.thumb.jpeg.7cc7c15c58a0cee8b8b8011c78bcba70.jpeg

IMG_6514.thumb.jpeg.4d2956cb6ebbacfb74b79d8741928121.jpeg

 

IMG_6351.jpeg

Edited by Wolny Kanał
  • Like 6
Posted
3 godziny temu, Wolny Kanał napisał(a):

Chodziło mi po głowie żeby przenieść ekrany pulpitu z gry na jakieś zewnętrzne urządzenia, ale nie znam się totalnie na programowaniu. Pytanie zatem brzmi? Czy można to zrobić jakimś zewnętrznym programem który klonuje wycinek obrazu (w tym przypadku ekran lokomotywy) i przerzuca go na zewnętrzne urządzenie? Może coś w stylu SimDashboard? 

Nie można, trzeba samemu to zrobić (albo z AI) 😄 Wiem jak budować GUI, wcześniej dawałem filmik z tabletu który pokazuje prąd silników 

Ja też będę robił taki pulpit, z dwoma ekranami dotykowymi 7 cali. 

No i w końcu nie mamy API więc nikomu się nie śpieszy 🙂

Twoje dźwignie działają jak przyciski na klawiaturze rozumiem mają 3 pozycje. Ja szukam takich które mają 5 pozycji, byłoby to jak na obrazku niżej, dzięki temu można by łatwo sterować też starszymi lokomotywami. Dźwignia powracająca do "n", nie blokująca się. Ma ktoś namiar na takie? 

 

123123.png

  • Like 1
Posted
W dniu 11.03.2025 o 16:16, JarkPomsky napisał(a):

Dźwignia powracająca do "n", nie blokująca się. Ma ktoś namiar na takie? 

123123.png

Jest coś takiego. Nawet już miałem wydrukowany model. Model ten jednak używa potencjometru do zwiększania i zmniejszania zadanej mocy z automatycznym powrotem na 0. Nie widzę jednak większego problemu w przemodelowaniu na to co potrzebujesz.

 

Tutaj masz link do tego projektu

 

Posted
W dniu 11.03.2025 o 12:21, Wolny Kanał napisał(a):


 

 

 

 

IMG_6475.thumb.jpeg.7cc7c15c58a0cee8b8b8011c78bcba70.jpeg

 

Jeśli mogę coś zasugerować to zrób sobie jeszcze gruszkę do radia. Taki mały gadżet ale cieszy.

image.thumb.png.0376ee4c6ade2f69a7a0bdc8b3f99dca.png

 

Wyświetlacz radia to atrapa czy faktycznie masz działający wyświetlacz?

image.png.a2df346b9481c2fed7be77c6b706f0bb.png

 

  • Like 1
Posted
19 godzin temu, JarkPomsky napisał(a):

Ja nic nie widzę, gdzie? 🙂

.....SteamLibrary\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\screens\res

  • Thanks 1
Posted

Sam drukowałem. Specjalnie do tego pulpitu kupiłem sobie drukarkę 4k, dzięki czemu mogłem wprowadzić pewne modyfikacje. Np. teraz zamiast enkodera mam zmodyfikowaną tarczę do fotorezystora na której równocześnie są wpusty pod profil sprężynowy który emituje mi to charakterystyczne klikanie podczas kręcenia kierownicą. Na tarczy sparowane są dwa fotorezystory, dzięki czemu uzyskałem efekt enkodera.

a wygląda on tak:

image.thumb.png.45da80850d0ea1dc184668967aa682d2.png

 

Punktem zaczepienia był projekt tego gościa. Podobnie jak on, oś mam ułożyskowaną. W moim przypadku jest to jednak w osi pionowej.

 

  • Like 1
Posted

Ja polecam porządny potencjometr i układ koła zgodny z daną lokomotywą, nastawy EP07 czy ET22, ale gamechangerem został u mnie obrotowy czujnik halla, mega precyzja i pewność działania. Wszystko oparte na arduino.

  • I agree 1
Posted (edited)
2 hours ago, Conrad said:

 but the gamechanger for me was a rotary hall sensor, mega precision and reliability of operation. 

I've just got myself a few 'hall effect potentiometers' thanks to your suggestion before, 
Quickly connected them to an 'arduino beetle' board:

image.thumb.png.d1e22b34d9c3bfb67c47c9d8ca6d82af.png

The precision is pretty amazing, the best bit, absolutely no noise or jitter, and these will never wear out like mechanical potentiometers do (the potentiometer in my EU07 train brake lever is wearing out after a year of use) 

Rather than using a carbon track that a wiper physically moves over as traditional potentiometers use, these use a magnet on the shaft, and hall effect sensors read the magnetic flux as the magnet and shaft rotates to determine the position... so no contact at all and nothing to wear out and produce noise that results in the signal jumping.

The ones i got have no end stops, the reading simply goes up to 980, then changes to 40 as you rotate it past the 'end' (they do not read 0 to 1023 like mechanical pots do, but that is easy to account for if you really do need zero or 1023 in arduino's with the mapping function)
.

These hall effect potentiometers come in different styles, i got some 360 degrees ones, but if you are only going to move the potentiometer say 180 or 90 degrees, you can get ones that have that amount of rotation,
this will give you the full resolution over that smaller angle... i.e. the full 40 to 980 for 10 bit ADC reading, unlike regular potentiometers which reduce the resolution if you restrict their movement... i.e. you'd get say 0 to 250 if you only moved a traditional potentiometer 90 degrees,
so there's no need to use big gear ratios anymore to ensure the potentiometer moves the full amount. 

 

The other thing to be aware of is their operating voltage, i got 5 volt ones that do not work on 3.3 volts that STM and ESP boards use, but it's easy to take 5 volts from the USB pins on those boards and use the input pins that are 5v tolerant, or use a level shifter. 

Edited by Gazz292
Posted

 

Przygotowałem GUI dla lewego ekranu dragona. Niestety mam ekrany 16:9 a oryginalne są 4:3, dlatego mogę upchać dużo mniej informacji. Prawy zrobie tak, że nie będzie tam tarcz prędkości i siły pociągowej - je zastąpię wskazaniami tekstowymi.

Dzięki za uświadomienie że ikony z gry można dorwać w katalogu, bo już chciałem je rysować 😄 

 

Zrzut ekranu (13).png

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy