Conrad Posted February 9 Posted February 9 8 minut temu, Królik Uszasty napisał(a): Pod tarczą (ale że w dół, nie w głąb) jest żarówka. Tarczka w swojej dolnej części jest odchylona do tyłu (wgłąb), żeby złapać to światło. Skąd ta barwa zielona, zielona żarówka?
Conrad Posted February 9 Posted February 9 (edited) coś takiego znalazłem https://darpol.bydgoszcz.pl/sklep/tabor-szynowy/hasler/zarowka-oswietlenia-tarczy-szybkosciomierza-51534167/ Chyba zamontowana jest pod licznikiem, ale zastanawia mnie ta poświata wokół, co to za element, to on wysyła to zielonkawe światło. Edited February 9 by Conrad
Conrad Posted February 9 Posted February 9 13 minut temu, JarkPomsky napisał(a): Zaraz przyjdzie update i wszystko Ci zepsuje 😄 Oby ;D
Conrad Posted February 14 Posted February 14 W dniu 4.02.2025 o 10:57, JarkPomsky napisał(a): Mam jeszcze jeden pomysł, jak wyciągnąć dane z gry pomimo zmieniających się offsetów po aktualizacji gry. Na razie wyciągnę jedną wartość(o ile się uda) i będę czekał do kolejnej aktualizacji czy zostanie czy nie 🙂 I jak tam zadziałało przesunięcie?
JarkPomsky Posted February 14 Posted February 14 (edited) Rozumiem że wszystko się zepsuło? 🙂 Nowy sposób nie opierał się na przesunięciach, tylko na wzorcach bajtowych. Nie udało mi się wyciągnąć prawidłowych wartości. 😞 Funkcja co prawda znajdywała wzorzec bajtowy w pamięci, ale pobrana wartość była kompletnie inna. Potem pomysł porzuciłem, ale pobawię się jeszcze tym później, ale w innej tj. jakiejś prostszej aplikacji, żeby zrozumieć co mogę zrobić. Edited February 14 by JarkPomsky
JarkPomsky Posted February 15 Posted February 15 (edited) Poddaje się, spędziłem przy tym kilka godzin i nic. Jakby ktoś chciałby spróbować: Zresztą wyczytałem że to może i tak działać tylko na kilka aktualizacji, póki kod znacząco się nie zmieni. Edited February 15 by JarkPomsky
JarkPomsky Posted February 21 Posted February 21 Mam dobre wieści. Wpadłem na genialny pomysł. Znalazłem sposób na pobieranie danych od wszystkich lokomotyw, niezależnie od update gry i bez potrzeby hakowania pamięci. Sposób jest tak absurdalny że aż głupi 🙂 Sposób polega na klikaniu w przycisk "Copy to Clipboard" pod F8 > Vehicle I/O. Okno można przesunąć poza widoczny ekran gry, patrz niżej prawy dolny róg. Reszta jak w instrukcji programu. Jedyny minus, nie można używać myszki, ale jak potrzeba to można jednym klawiszem wyłączyć i włączyć. Klikacz w żadnym stopniu nie przeszkadza w grze 🙂 Załączam program. StatusLokomotyw.zip 2
Conrad Posted February 21 Posted February 21 (edited) Pozostaje przetestować i to w dniu kiedy pojawił się brakujący wagon z DLC 🙂 Są tylko znaki ... Edited February 21 by Conrad
JarkPomsky Posted February 22 Posted February 22 (edited) Jest kilka problemów z tym sposobem które wychwyciłem, które dyskwalifikują ten sposób dla mnie. Po 1. samo wyświetlanie Vehicle I/o zabiera na moim złomie jakieś 5-7 FPS przy lokomotywie Dragon. A celuje w 40FPS, więc to duża wartość. Po 2. Wartości w moim GUI pojawiają się około 0,5 -1 sekundy po tych widzianych w grze, nawet zmniejszając czas klikania i odczytu na 50ms. Hakowanie pamięci jednak działa dużo lepiej, ale wymaga dużo pracy. Udostępniam kod dla chcących i lubiących się bawić: Main https://pastecode.io/s/btos4qdq ClientServer https://pastecode.io/s/v3yq1adv Odpuszczam 😄 czekam na API i już nic nie kombinuje 😄 Edited February 22 by JarkPomsky 1
Wolny Kanał Posted yesterday at 11:21 AM Posted yesterday at 11:21 AM (edited) Pozwólcie, że pokażę swoją interpretację pulpitu pod konkretną lokomotywę - Dragon 2. Zachęcił mnie do tego swoimi pracami kolega olo101, który prezentował swoje prace na pierwszych stronach tego wątku. Trochę technicznych spraw. Płyta pulpitu to spienione PCV o grubości 3mm. Materiał prosty w obróbce i w miarę sztywny. Stelaż pod spodem z drewna. Całość ma wymiary około metra na pół metra. Przyciski dobierane tak aby były podobne do oryginalnych. Manetki to inwencja twórcza: joysticki z auta na akumulator, dla dzieci, na to nałożone dźwigienki od świateł z Land Rovera, a na górę stopka meblowa. Obrotowe przełączniki to enkodery. Elektronika to dwie płytki STM32F103C8T6 zaprogramowane programatorem ST-LINK v2 do tych płytek. Dzięki programowi FreeJoy, Windows widzi te płytki jako kontrolery gier. Następnie program do emulowania przycisków klawiatury JoyToKey i można śmigać. Chodziło mi po głowie żeby przenieść ekrany pulpitu z gry na jakieś zewnętrzne urządzenia, ale nie znam się totalnie na programowaniu. Pytanie zatem brzmi? Czy można to zrobić jakimś zewnętrznym programem który klonuje wycinek obrazu (w tym przypadku ekran lokomotywy) i przerzuca go na zewnętrzne urządzenie? Może coś w stylu SimDashboard? Edited yesterday at 11:23 AM by Wolny Kanał 4
JarkPomsky Posted yesterday at 03:16 PM Posted yesterday at 03:16 PM 3 godziny temu, Wolny Kanał napisał(a): Chodziło mi po głowie żeby przenieść ekrany pulpitu z gry na jakieś zewnętrzne urządzenia, ale nie znam się totalnie na programowaniu. Pytanie zatem brzmi? Czy można to zrobić jakimś zewnętrznym programem który klonuje wycinek obrazu (w tym przypadku ekran lokomotywy) i przerzuca go na zewnętrzne urządzenie? Może coś w stylu SimDashboard? Nie można, trzeba samemu to zrobić (albo z AI) 😄 Wiem jak budować GUI, wcześniej dawałem filmik z tabletu który pokazuje prąd silników Ja też będę robił taki pulpit, z dwoma ekranami dotykowymi 7 cali. No i w końcu nie mamy API więc nikomu się nie śpieszy 🙂 Twoje dźwignie działają jak przyciski na klawiaturze rozumiem mają 3 pozycje. Ja szukam takich które mają 5 pozycji, byłoby to jak na obrazku niżej, dzięki temu można by łatwo sterować też starszymi lokomotywami. Dźwignia powracająca do "n", nie blokująca się. Ma ktoś namiar na takie? 1
Conrad Posted 11 hours ago Posted 11 hours ago Co do GUI to pogrzebcie po katalogach to tam znajdziecie grafiki pod to z SimRaila,
Recommended Posts