Jump to content

Miganie tekstur w dalszej odległości


Recommended Posts

1 godzinę temu, Piotrek Blaszczak napisał(a):

A ta gra obsługuje HDR ? Nigdzie w opcjach nie możliwości żeby go właczyć , bądź wyłaczyć

A myślisz skąd takie rozjaśnienie? To HDR tylko przesadzony w ustawieniach brakuje wiele opcji do ustawiania może kiedyś w przyszłości dodadzą, sie zobaczy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.01.2023 o 21:51, en57 napisał(a):

Ponoć trzeba mieć RTX, żeby tego nie było, bo mechanizm wygładzania krawędzi RTXy mają "zacniejszy". 

Ząb czasu nieubłaganie nagryza GTX i inne karty bez "zacniejszego" antyaliasingu. A sieć trakcyjna, słupy, semafory itp. to siłą rzeczy cienkie linie.

Mam 1080Ti, grywam w najnowsze tytuły AAA na Ultra, więc to nie wina sprzętu, a symulatora. To takie dorabianie ideologii, że tylko powyżej serii 20XX karty są coś warte. Blackwhite ostatnio nawet zrobił film o tej karcie.

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Arghon napisał(a):

Mam 1080Ti, grywam w najnowsze tytuły AAA na Ultra, więc to nie wina sprzętu, a symulatora. To takie dorabianie ideologii, że tylko powyżej serii 20XX karty są coś warte. Blackwhite ostatnio nawet zrobił film o tej karcie.

Farming Simulator 22 działa na FSR 2 (oczywiście po ustawieniu, bo tam ustawienia to konsola NASA w porównaniu do tych z SimRail). Jedyny problem to tzw. duszki, ale podobno trwają już prace nad ich wyeliminowaniem (DLSS również podobno miał taką chorobę wieku dziecięcego) .

Różnica jest ogromna w porównaniu z FSR 1. No tylko ten... trza chcieć to wsadzić w grę. Najzabawniejsze jest to, że na FSR 1 w Farming Simulator 22 również da się grać. Niektóre elementy sobie migają, typu właśnie słupy, druty itp., ale jest ich stosunkowo mało w porównaniu z resztą otoczenia. Pomijając fakt, że wydaje mi się, iż w Farmingu z FSR 1/FAA wyciągnięto wszystko co się da, a w SimRail jest to tragedia graficzna, szczególnie po aktualizacji z 28 stycznia, gdzie przy takiej ilości drutów to powinna być perełka po tylu miesiącach "pracy". A krawędzie migające w kabinie, albo dużych obiektów w pobliżu nawet już nie ma co komentować...

Ale nie zapomnijmy, że (napiszę to jeszcze raz, aż głęboko wsiąknie) metoda skalowania i wygładzania, w której wiadomo, że cienkie itp. elementy migają, a mamy ich od druta centralnie przed sobą, nie nadaje się, szczególnie w roku 2023, bo tak czy inaczej będzie migało = wprowadzało dyskomfort optyczny.  

W Farmingu FAA jest nazywana ponadto "metodą tymczasową". To o czymś świadczy 🙂 Nie tylko wychodzą nowe karty z nowymi technologiami, ale również technologia pod te starsze próbuje dogonić te nowsze. No tylko ten... trza chcieć to wsadzić w grę. Gdzieś tam głęboko z grudnia jest odpowiedź, któregoś z dev, że to miganie "jest to problem wszystkich gier ostatnich lat" (czy coś w tym stylu) - no już nie. Od prawie roku - nie. 

Łatwiejsze jest jednak wsadzenie gry pod Geforce Now i zamiecenie sprawy pod dywan*. Tylko wówczas w zalecanej karcie graficznej pisze się "RTX 2xxx wzwyż lub abonament Geforce Now", a nie "GTX 1060"... 

 

* Żeby zaraz się nie wylało wapno to tylko podkreślę, że moja opinia na ten temat powstała z uwagi na zawarcie w poście na FB sformułowania "for owners of old computers". Osobiście uważam, że mój 2 letni laptop z GTX 1660 Ti to nie jest "old computer" na tyle, żebym nie mógł zagrać w grę, która korzeniami jakby nie było sięga roku 2020, albo nawet 2019, więc mój laptop jest młodszy, niż ta gra tutaj omawiana. Nie będę miał oczywiście tylu klatek na sekundę, mniej drzewek, gorsze cienie w porównaniu z RTX - zdaje sobie sprawę. No ale są pewne granice. Sama idea Geforce Now jest zacna, ale wydaje mi się, że nie dla owners of GTX 1060 and newer GTX graphic cards.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 7.02.2023 o 21:03, Arghon napisał(a):

Mam 1080Ti, grywam w najnowsze tytuły AAA na Ultra, więc to nie wina sprzętu, a symulatora. To takie dorabianie ideologii, że tylko powyżej serii 20XX karty są coś warte.

Mam RTX3070 (laptop). Też mi migają cienkie obiekty na TAA (bardzo) oraz DLSS (trochę mniej). Przy czym DLSS jeszcze dodatkowo smuży - widoczne podczas szybkiego ruchu. Ustawienia DSR na 4K (mam monitor 1440) niczego nie zmieniają. Może nie jest wspierane?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.02.2023 o 17:12, Piotrek Blaszczak napisał(a):

Spotkał się ktoś z powyższym problemem ?

Przepraszam za post pod postem , ale nie mogę nic wpisać pod tym video

Karta grafiki Radeon 6800xt , najnowsze sterowniki 23.2.2. Nie jest podkręcona , wczesniej było wszystko w porządku.

Mam to samo. Z forum na Steamie wnoszę, że problem jest szczególnie widoczny na Radeonach serii 6.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.03.2023 o 03:02, qbann napisał(a):

Mam RTX3070 (laptop). Też mi migają cienkie obiekty na TAA (bardzo) oraz DLSS (trochę mniej). Przy czym DLSS jeszcze dodatkowo smuży - widoczne podczas szybkiego ruchu.

Tak jeszcze wracając do tematu podstawowego to pozwólmy sobie, dzięki uprzejmości technologii wirtualizacji, porównać właśnie te oto "bardzo" z "trochę mniej". 

Albo to efekt dobrego sprawiającego, że złe jest jeszcze bardziej złe, albo znowu przy ostatniej aktualizacji zostało to "poprawione" 🙂 Ja wiem jedno - raz zapłaciłem za przyjemność skorzystania z wirtualnego komputera, ale nie będę dla jednej gry kupował tej usługi, gdy do innych gier po prostu jej nie potrzebuję. Szczególnie, że nawet na tym wirtualnym komputerze SimRail się dławi jak i na mojej 1660 Ti. GeForce Now wygrywa tylko tym że nie ma efektu telewizora kineskopowego...  I AŻ TYM... 

Edited by en57
Link to comment
Share on other sites

Jakiś powód tego migotania jest, jednak nie wszyscy go mają. Obejrzałem filmik z tym migotaniem en57 i u mnie tego migotania kompletnie nie ma. Gdy lokomotywa stoi nie znajdziesz niczego co by migotało.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/28/2023 at 5:12 PM, Piotrek Blaszczak said:

Spotkał się ktoś z powyższym problemem ?

Przepraszam za post pod postem , ale nie mogę nic wpisać pod tym video

Karta grafiki Radeon 6800xt , najnowsze sterowniki 23.2.2. Nie jest podkręcona , wczesniej było wszystko w porządku.

Na Radeon 6700 XT pojawił się powyższy problem po aktualizacji sterowników do wersji 23.2.2. Z poprzednią 23.11.2 wszystko było ok.

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, kiedd napisał(a):

Na Radeon 6700 XT pojawił się powyższy problem po aktualizacji sterowników do wersji 23.2.2. Z poprzednią 23.11.2 wszystko było ok.

I jak wrażenia w odbiorze gry? 😂

Twój ból potwierdza tylko teorię, że coś w tych sterownikach jest (było) zaszyte. Być może po aktualizacji się to coś wyłącza i trzeba włączyć lub... wyłącza się bo tak i koniec do widzenia. 

Ale wszak nie takie rzeczy sterowniki AMD potrafią "poprawić" 🙃 Dobrze, że nie rozwala Windows'a. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, en57 said:

I jak wrażenia w odbiorze gry? 😂

Twój ból potwierdza tylko teorię, że coś w tych sterownikach jest (było) zaszyte. Być może po aktualizacji się to coś wyłącza i trzeba włączyć lub... wyłącza się bo tak i koniec do widzenia. 

Ale wszak nie takie rzeczy sterowniki AMD potrafią "poprawić" 🙃 Dobrze, że nie rozwala Windows'a. 

Właśnie sobie przypomniałem, że nowsze sterowniki mam od paru tygodni, ale problem z migającą trawą pojawił się dopiero dziś po wczorajszej aktualizacji gry. Próbowałem dziś też najnowsze sterowniki 23.3.1, ale to nie pomogło.

Zakładam, że problem jednak jest w samej grze, a konkretnie we wczorajszej aktualizacji.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 3/12/2023 at 8:44 AM, Piotrek Blaszczak said:

A weź zainstaluj sterowniki whql 22.11.2. U mnie na tych sterownikach trawa przestała migać 

Można też wyłączyć trawę, na razie tak zrobiłem, po zmroku i tak nie widać różnicy 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jedynie jak wyeliminowałem migotanie tekstur nie pogarszając znacząco grafiki w 2K to uruchomienie DLSS na ultra. Jasne, że musi być jakaś utrata jakości obrazu, ale naprawdę zdecydowanie lepiej jest bez migoczących drutów i słupów. 

Niestety to dotyczy tylko tych, którzy mogą sobie pozwolić na DLSS. Przykre, ale prawdziwe.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 72 / 77
          • Percentage filling 94%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 4 / 77
          • Percentage filling 5%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 22 / 81
          • Percentage filling 27%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 7 / 77
          • Percentage filling 9%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 24 / 80
          • Percentage filling 30%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 29
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 43 / 79
          • Percentage filling 54%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 8 / 77
          • Percentage filling 10%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 13 / 78
          • Percentage filling 17%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 7 / 78
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 25 / 27
          • Percentage filling 93%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 18 / 27
          • Percentage filling 67%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 22 / 27
          • Percentage filling 81%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 305 / 1517 Total players
    • 20% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy