Jump to content

Punkty


Recommended Posts

Nie koniecznie można to nazwać usprawnieniem...

Proponuję (przynajmniej w trybie single) likwidację punktowania przejazdu. Jak dla mnie jest to zbędne. To jest symulator a przez takie "bajery" odbiór przyjemności z jazdy jest trochę ograniczony. Ja na przykład nie potrzebuję dodatkowych "motywatorów" bo gdy zasiadam za pulpitem to wystarczy mi, że jest odpowiedni realizm sterowania, konieczność obserwacji szlaku podczas jazdy etc. Te pikające i migające punkciki do niczego nie są potrzebne gdy bawimy się w symulację. Czar pryska bo zaczynamy się zastanawiać, że to jakaś gra (trzeba nabijać punkty i unikać kar) a nie próba odwzorowania realnego świata.

Kompromisowe wyjście jeśli musi zostać? Może jakaś ocena końcowa po całym przejeździe wyświetlana w podsumowaniu. Ewentualnie jako opcja czyli użytkownik może sobie punktowanie w opcja wyłączyć.

  • I disagree 5
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Proponuję usunięcie kar z trąbienie . Kiedyś trąbienie było przyjemnością dziś jest obowiązkiem.  

Albo dodanie obok mikrofonu Ikony TRĄBKA INFORMUJĄCEJ ŻE :1505387737_trbka.thumb.jpg.356fe2a9bfdbe5fb33dcaff61ce2a7b4.jpgOŻEMY TRĄBIĆ MOŻNA ZBIERAĆ PUNKTY A NIE KARAĆ.

NIE KARAĆ / ALE /NAGRADZAĆ/

  • I disagree 4
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 19.01.2023 o 19:17, 77 napisał(a):

Nie koniecznie można to nazwać usprawnieniem...

Proponuję (przynajmniej w trybie single) likwidację punktowania przejazdu. Jak dla mnie jest to zbędne. To jest symulator a przez takie "bajery" odbiór przyjemności z jazdy jest trochę ograniczony. Ja na przykład nie potrzebuję dodatkowych "motywatorów" bo gdy zasiadam za pulpitem to wystarczy mi, że jest odpowiedni realizm sterowania, konieczność obserwacji szlaku podczas jazdy etc. Te pikające i migające punkciki do niczego nie są potrzebne gdy bawimy się w symulację. Czar pryska bo zaczynamy się zastanawiać, że to jakaś gra (trzeba nabijać punkty i unikać kar) a nie próba odwzorowania realnego świata.

Kompromisowe wyjście jeśli musi zostać? Może jakaś ocena końcowa po całym przejeździe wyświetlana w podsumowaniu. Ewentualnie jako opcja czyli użytkownik może sobie punktowanie w opcja wyłączyć.

Dodałbym jeszcze,że jeśli już te punkty dodatnie/ujemne muszą być to przydałoby się,żeby rozgraniczyć "karanie" użytkownika za niezawinione opóźnienie(wleczenie się z powodu podania Sz,albo doraźnych ograniczeń prędkości),a świadomego opóźniania pociągu.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze że są kary i nagrody za trąbienie, owszem nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, ale maszynista ma obowiązek dać sygnał baczność przed wskaźnikami W6, W6a, W6b, W7. Jeśli tutaj tego nie będzie to założę się że 3/4 będzie olewało sobie nakaz dawania sygnału baczność zupełnie jak większość choćby polskich kierowców przepisy. 

  • Confused 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, tomnord15 napisał(a):

Dobrze że są kary i nagrody za trąbienie, owszem nie mają nic wspólnego z rzeczywistością

Te punkty karne w trakcie jazdy są bez sensu. To jest symulator rzeczywistości a nie jakaś zabawna gierka do zbierania punkcików i chwalenia się kumplom jaki ma level 😄. To już lepiej byłoby gdyby po skończeniu scenariusza pokazywało się podsumowanie jazdy. Ilość błędów, przekroczenia prędkości. No i tu można załączyć konsekwencje. Notoryczne olewanie skutkuje na przykład brakiem możliwości jazd w trybie multi do czasu wyrównania poziomu prawidłową jazdą. No to byłoby coś na kształt zabrania premii w rzeczywistości. I dlatego po, żeby nie było w trakcie kombinacji... "a nabiło mi za punktualność to sobie mogę olać trochę inne". Ruszasz na służbę to masz się doinformować o obowiązkach a jak to zaniedbasz to w podsumowaniu brutalne zderzenie z faktami i konieczność douczenia i poprawienia błędów. 😉

Edited by 77
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
W dniu 19.01.2023 o 19:17, 77 napisał(a):

 Czar pryska bo zaczynamy się zastanawiać, że to jakaś gra (trzeba nabijać punkty i unikać kar) a nie próba odwzorowania realnego świata.

No, ale to jest gra. Nic innego jak gra 🙂

Gra z gatunków symulatorów, ale wciąż gra. Program symulacyjny jest dostępny dla kandydatów na maszynistów podczas szkolenia w PKP 🙂 Ja jak najbardziej chcę być oceniany i daje mi to motywację żeby zdobyć jak najwięcej punktów.

Dodam jeszcze, że przecież w normalnej pracy to chyba maszyniści też są jakoś rozliczani np. ze spóźnień lub innych zaniedbań i to w formie jak najbardziej realnej bo finansowej 🙂 I w pracy presja jest znacznie większa niż podczas gry 🙂 więc system punktacji to jak najbardziej próba odwzorowania realnego świata. Ja przykładowo przejechałem wczoraj czerwone i dostałem -1000pkt. W realnej pracy pewno bym był zawieszony 🙂

Edited by adamets2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Są nagrody i kary. Pokazują one dobitnie gdzie popełnia się błędy, albo jak niechlujnie się prowadzi skład na szlaku. Rzeczywiście dopiero byłby lament jakby naliczało kary za jazdę z prądem po minięciu We8, albo za wczesną jazdę prądową przed wskaźnikami We9b i We9a. 

Nie ma co się gorączkować, gorzej jak przez debila na np. Łazach Ła 3m przed wjazdowym dostajesz dla zabawy S1. To też da się przełknąć więc bez spiny z tymi punktami. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 31 / 77
          • Percentage filling 40%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 70
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 4 / 82
          • Percentage filling 5%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 26
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 7 / 79
          • Percentage filling 9%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 82 / 1495 Total players
    • 5% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy