Jump to content

Recommended Posts

Posted
5 godzin temu, error723 napisał(a):

Ruch pomiędzy Gdynią, Tczewem, a Bydgoszczą z jednej strony i Malborkiem/Elblągiem z drugiej strony, jest całkiem spory - olbrzymia ilość ruchu pasażerskiego, ale także obsługa dwóch portów kontenerowych, nabrzeży przesyłowych i.t.p. Tam nawet pomiędzy Helem, a Redą byłoby co robić, bo wszędzie mijanki, a z letnim rozkładem jazdy, to nie ma Panie spania na dyżurce 🙂
Jakkolwiek, nie sądzę, że to jest nawet rozpatrywane - szczegółowość tras, jakie mamy obecnie, mówi wprost, że przygotowanie scenerii na północy zajęłoby lata i nie ma pewności, by się to zwróciło. Jeśli będą mieli zamówienie na ten rejon, to w grze także go zobaczymy.
 

Jeśli oddanie możliwości graczom tworzenia malowania jest legalne (ominie prawa do wizerunku, czy cokolwiek innego), to właściwym kierunkiem, będzie uruchomienie warsztatu - niestety, będzie on pewnie dostępny jedynie na singlu, ale zawsze coś.

Natomiast to i tak nie zmienia faktu, że twierdzenie, iż gra "umiera" to bzdura, z resztą taka sama, jak ta, która mówi o bylejakości SR - ja bym takie posty kasował, po co kolejna jałowa dysputa o tym czego brakuje i co jest nie tak. Ogólnie z zapowiedzi brakuje jedynie interfejsu I/O, który mam nadzieję powstanie, a poza tym, czekam na kolejny DLC, który rozszerzy i tak już całkiem spory zakres zabawy.

 

Masz absolutną rację — ruch w tym rejonie to nie przelewki. Trójmiasto, Tczew, Bydgoszcz, a dalej Malbork i Elbląg to naprawdę newralgiczne punkty nie tylko dla pasażerów, ale i dla transportu towarowego. Obsługa portów, bocznic, mijanek, stacji węzłowych – to wszystko sprawia, że północna Polska mogłaby być bardzo wdzięcznym, ale i wymagającym tematem dla twórców symulacji.

Problem w tym, jak sam zauważyłeś, że złożoność tego rejonu – nie tylko pod względem infrastruktury, ale też odwzorowania realiów ruchu i logistyki – to gigantyczna robota, która bez konkretnego zlecenia lub wsparcia sponsorskiego mogłaby się zwyczajnie nie opłacać. Tym bardziej, że twórcy symulacji często muszą balansować między realizmem a dostępnością materiałów i czasem produkcji.

Mam ciekawy pomysł - Można by podejść do tego etapami – np. zacząć od „mini-scenerii” obejmującej tylko odcinek Reda–Hel. To nietypowa linia, z charakterystycznym sezonowym natężeniem ruchu, pojedynczym torem, klimatem nadmorskim i nieco inną specyfiką pracy dyżurnego. Świetnie nadawałaby się na oddzielny, letni scenariusz – symulacja wakacyjnego szczytu z ruchem osobowym i towarowym, z dodatkowymi wyzwaniami w postaci ograniczonej przepustowości i mijanek.Taki wycinek mógłby być pierwszym krokiem do szerszej scenerii, a jednocześnie niezłą reklamą potencjału północnych linii. Gdyby zebrać społeczność wokół jednego odcinka, możliwe, że reszta "sama się dobuduje" – oddolnie albo z inicjatywy twórców.

 

 

  • I agree 1
Posted
W dniu 5.10.2025 o 13:34, PL_Andrev napisał(a):

Ha! Dlatego też nie rozumiem dlaczego osoby proponują trasy typu Zakopane, Hel czy SMK - toż to sama nuda, do przejechania może z 5-6 razy...

No... w gruncie rzeczy to na kolei wszystkie trasy są nudne... Jeśli nie od razu to na pewno po tym 5-6 razie. To się monotonia nazywa. 

Wszak... z jakiegoś powodu czuwak wymyślono 😁 Przy czym CMK jest pod tym względem jednak wybitna, bo jakby nie było posiada po naście kilometrów niemal prostego toru pomiędzy posterunkami, zero przystanków, zero przejazdów. To jest wyższy poziom nudy.

  • I agree 2
Posted
19 godzin temu, Orzeł85A napisał(a):

Dobra tylko że na Zawodziu  po 22:00 wieje nudą brak w godzinach nocnych pociągów pasażerskich 1 pociąg co 20-15 min to stanowczo za mało

A były czasy, kiedy od 23 do 4:00 nie jechało kompletnie NIC. XDD

W sumie to idealny punkt aby właśnie w tych godzinach zawalić łącznicę towarami na odcinkach Brynów-Szabelnia, Towarowy-Szabelnia (i z powrotem). Tak co 5 minut w każdym kierunku coby dyżurni musieli się napocić. XDDD

  • I agree 1
Posted (edited)

Tak czytam te argumenty o Północnej części kraju w SimRail i zastanawiam się nad jednym... Jaki to w tej chwili ma sens?

Wszystko co w tej chwili powstaje w SimRail będzie można prędzej czy później połączyć. Odcinek za odcinkiem i Łódź będzie można połączyć choćby z Częstochową. Od Sędziszowa pójść w stronę Kielc, Skarżyska, Radomia. Za Radomiem w Czachówku choćby w lewo na Tarczyn, Mszczonów i łączymy z Puszczą Mariańską czy CMK. Itd, itp. Takie tworzenie ma jakikolwiek sens, a nie pierdyknięcie Trójmiasta z czapy bo ktoś tam mieszka i bardzo by chciał. Czas i ogrom pracy IMO bez sensu dla całokształtu w SimRail. 

Tu padają też Koleje Mazowieckie i kierunek na Wołomin, Tłuszcz i Małkinię. Tak, kultowa trasa dla Warszawiaków, ale jest wiele, wiele bardziej potrzebnych odcinków w około aglomeracji Warszawskiej żeby można było także Cargo pchnąć. Wspomniane przez @PL_Andrev pójście przez Gołąbki, WGT, Gdańską na Warszawę Pragę i WPT ma sens po stokroć większy niż walanie się po Wołominie. 

Mam nadzieję, że twórcy szybko, wolno czy w żółwim tempie będą taką wizję realizować, a nie trasy porozsiewane od czapy. 

Edited by Grandal74
  • I agree 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy