Jump to content

Recommended Posts

Posted

 

Witam,
mam propozycję, aby w rozkładach jazdy dla pociągów kursujących pojawiły się tzw. „luki czasowe”, podobnie jak ma to miejsce w rzeczywistości. Obecnie ciężko jest nadrobić opóźnienie, jadąc idealnie np. 140 km/h i nie mając żadnych postojów.

Moja propozycja polega na tym, aby (nie wiem, jak dokładnie tworzy się luki czasowe w rzeczywistości w rozkładach) czas przejazdu między stacjami był wyliczany z uwzględnieniem nieco niższej prędkości — np. zmniejszając prędkość o 5 lub 10 km/h (przykładowo: pociąg o Vmax 200 km/h -> 195 lub 190 km/h).

Czekam na Wasze zdanie na ten temat.

Pozdrawiam serdecznie! 🙂

  • I agree 7
Posted

Moje zdanie jest takie, że przed aktualizacją, pociągami IC (nie EIP) z Katowic potrafiłem przyjechać do Wa-wy Zach. 33 min. przed czasem (to mój rekord, a nadmienię, że jechałem z prędkością 141-143 km/h). Trochę to była przesada taki luźny rozkład (ostatni planowy postój był we Włoszczowie), ale przyznaję, że obecne rozkłady nie dają możliwości nadrobienia nawet kilku minut opóźnienia - są za bardzo wyżyłowane, a w niektórych przypadkach nawet niezgodne z rzeczywistością - już kiedyś przytaczałem na forum czas jazdy EIP Korytów - Szeligi 9 km, czas jazdy 2 min. , więc prędkość powinna być 270 km/h. Takich niedociągnięć jest w rozkładach wieeeele więcej - teman rzeka.

  • I agree 2
Posted

 

Zgadzam się z Panem w 100%, że rozkład nie powinien być zbyt luźny, jednak — jak wspomniałem wyżej — powinien zawierać minimalne luki. Przy aktualnych godzinach, jadąc nawet 141–143 km/h, jest bardzo trudno nadrobić choćby minimalne opóźnienie. Obecny rozkład jazdy jest przystosowany do jazdy z BOT-em, który hamuje idealnie, maksymalnie 5 metrów przed ograniczeniem lub semaforem. W przypadku starszych maszyn BOT również jedzie na najwyższych oporach, podczas gdy normalnie zdarza się, że nadmiarowy wybije. A jednak, gdy ktoś jedzie długo i nie ma dużego doświadczenia, to przy obecnym rozkładzie jazdy liczy się wręcz każda sekunda.

 

  • I agree 6
Posted
21 godzin temu, pan kura napisał(a):

Drobna uszczypliwość, ale to jest w Ir-11 😉

Teraz tak, kiedyś było w Ir-21. O dziwo wczoraj wyszukiwarka wyświetliła mi jako pierwszy dokument z 2012 r., a ja tego nie zauważyłem. Hańba mi!
Aktualny Ir-11 mówi o takich rezerwach eksploatacyjnych:

image.png.5dab69c65eb7f9008570e3fb178fb158.png

  • SIMRAIL Team
Posted

Ostatnio zmieniłem metodę robienia chronometraży i przeszedłem na proces a'la PLK - czasy jazdy biorę od bota co do sekundy, zaokrąglam w górę do pełnych dziesiętnych części minuty i to mam jako skrócone czasy jazdy. Następnie zaokrąglam to do połówek minut i ew. dodaje na wybranych szlakach coś jeszcze, żeby uzyskać wartość B w okolicach tego z postu wyżej (lub trochę więcej). Przy postojach dodawanych ręcznie później zacząłem dodawać "ryczałtowe" wartości wydłużenia czasu jazdy na hamowanie i rozruch.

Stare chronometraże były robione inaczej, z reguły z rezerwą doklejaną ręcznie po 1 minucie co ileś kilometrów. Większość obecnych rozkładów jest oparta jeszcze na starej metodzie. Parę rzeczy fajnie wyszło, parę rzeczy nie do końca - pewne założenia dla kolejnego rozkładu jazdy już się powoli klarują i powinno być lepiej, bo po dwóch rozkładach wiadomo, co się gdzie blokuje lub wywala.

  • Like 2
  • Thanks 13
  • I agree 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy