Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 05/28/25 in Posts

  1. Disclaimer: This is by no means intended to be a rant, but rather a call for improvement and to find out whether others feel the same way. Since the new DLC, a fear I had in the beginning when it was announced that the routes will be split due to technical limitations became true: 1. The only english speaking map where plenty of players are left is INT1. 2. With barely any people going south as the journey will be split half way to Krakow / Katowice 3. Which makes being a dispatcher and to me even train driver less enjoyable because the community effect is lacking 4. This is getting even more severe in all other servers which cover the Krakow / Katowice routes, because of points 1-3 it seems nobody likes to drive the full length north/south trains anymore, including me, it just feels deserted. 5. Result: For a multiplayer lover like me, there is now effectively less interesting stations and trains to drive than before. --- I do not know about the actual technical limitations, but I thought about this idea since the new set-up was announced: Server handovers: Keep servers as they are, but: Once you approach the edge of a server territory, copy the trains exact configuration including delay etc. onto the other server where it would spawn. Shortly before the server border would be reached, switch over the driver to the train on the new server. Even a slight pause could work here where the train is run by AI to bridge a potential gap. Ideally maps would join all 3 servers (Lodz, Katowice, Krakow) into one, while also the joining screen has the one whole map + time zone combined with the server allocation running in the background. Anyways, would like to hear all your thoughts and whether I am the only one who struggles a bit with liking the new Simrail environment. And Devs, if you are here I am very happy to hear out what the actual technical limitations are and whether you already think about a solution for it. Thanks and happy sunday!
    7 points
  2. Simkol ma się podzielić swoją wiedzą wykorzystywaną do komercyjnych profesjonalnych symulatorów. Yhym. Na pewno. To nie Caritas tylko biznes. Cały czas nie rozumiem tego jęczenia o dzielenie się, że miliony graczy będzie mapy robiło. Na pewno. 5 na miesiąc. Zobacz ile scenariuszy powstało w rok od DLC CARGO. A to małe piwo przy mapie i taborze. Jak na razie tedek ma 71% pozytywów na steam a simrail 85%. Mimo że wieszaliśmy psy na całej ekipie SR przez 2 lata mają 85%. Założyłem konto w tedeku, przejechałem się 1 raz single i 2 razy towarem multi. Moim zdaniem dupy nie urywa. Moim:) Wróciłem z przyjemnością do jazdy byczkiem z Ząbkowic do Zawiercia:) Ten mega rozbudowany jak mówisz to jedziesz jedziesz przez las, ciągle las, ciągle las, ciągle las i nagle komp laguje i teleportuje cię w inny las. Jedziesz jedziesz jedziesz przez las i stacja. I wszyscy na peronie machają Tobie :D:D:D Nie wiem czy to przypadek ale tak było. A co do super hiper realizmu. Kabina siódemki z SR wciąga nosem kabinę siódemki z tedeka. Wyglądem i detalami które mogę ruszać i klikać. Jazda na ustawieniach medium grafiki to jak nie dasz zoom to nie widzisz wskazówek na voltomierzu i amperomierzu. Wskaźniki ograniczenia prędkości na trasie widzisz bez cyfr. Pojawiają się metr przed kabiną cyfry dopiero. Może wina internetu. Może. Ale w SR mam taki sam i widzę wszystko i wszystko się ładuje. Wole zapłacić za kolejne DLC SR niż za darmo śmigać w tedeka. No i może sie mylę ale chyba teraz o północy to możesz w tedeku tylko po ciemku jeździć. Nie zauważyłem nigdzie opcji że mogę teraz w dzień jechać. W SR mogę. Raz na jakiś czas przejechać się żeby zobaczyć inne lokomotywy jakich nie ma w SR. Ale żeby mnie zauroczył tedek? Co to to nie.
    6 points
  3. W ostatniej aktualizacji pojawił się błąd, gdzie zasięg rogatki jest za duży i zahacza o tor, co powoduje błędne uruchamianie funkcji stłuczenia szyby po najechaniu na przeszkodę. Problem dotyczy dwóch przejazdów skośnych, gdzie napęd rogatki jest po drugiej stronie jezdni niz torowisko - jeden pod samym Olechowem, drugi na łącznicy między Skierniewicami P i S. Mamy na to przygotowane dwie niezależne poprawki (poprawka przejazdów i zabezpieczenie wyzwalacza zbicia szyby). Na chwilę obecną trwa przygotowywanie pacza z optymalizacjami, więc poprawka czeka na niego. Pozwolę sobie nie odpowiadać na każde pytanie tylko odnieść do meritum sprawy - możliwość uszkodzenia szyby czołowej jest standardowym wymaganiem dla symulatorów, dzięki którym ta gra w ogóle mogła powstać. Nie jest to więc fanaberia dla "umilenia" rozgrywki graczom.
    5 points
  4. Nie musisz się domyślać, możesz po prostu zapytać... 😉 Ostatnim razem, gdy edytowałem scenerię do TD2 (na oko z 8 lat temu), na końcach sekcji pojawiał się tzw. magiczny lasek o stałym przekroju - można było zmienić tam przebieg linii (długości odcinków, promienie łuków), ale zawsze wierzchołki końcowe wypadały dokładnie w tym samym miejscu, żeby dowolne scenerie dało się ze sobą połączyć bez widocznego przeskoku. Doładowywania kolejnej stacji też w jakiś sposób działało, ale tam było jeszcze przełączanie się między serwerami/stacjami - gracz dyżurny zarządzał i koordynował to, co się dzieje na jego planszy (stacji). Nie wiem, jak to jest teraz, ale w zamyśle pierwotnym ten lasek był łącznikiem i takim buforem. Dodatkowo tam była kiedyś blokada, że nie można było dołączyć pociągiem do stacji dyżurnego, póki nie zostały obsłużone pociągi wjeżdżające przed Tobą, żeby dało się dosyć swobodnie grać bez jakichkolwiek blokad i komunikacji z sąsiadami.
    4 points
  5. We are working on/looking for the optimisation of servers in hardware and software. Some inefficiencies has been found yet and now we are preparing a patch for them. Then we will do public tests to check if the profiler did a good job in finding bottlenecks. On the other hand, more people on Łódź than base map is not unexpected. This route is fresh and offer a bit different driving and dispatching. I think that in couple of weeks a situation will be more stable and most of signal boxes became more available as everyone will have them played. However, people tend to attract themselves, so if they want to play DLC there is not much we can do.
    3 points
  6. Tedek jest o wiele starszy, w jednej grze masz modele pamiętające pewnie same początki jej rozwoju jak i modele nowoczesne, z dużą ilością detali 3d i wysokiej jakości teksturami PBR. Nawet najlepszy silnik nie sprawi, że modele sprzed dekady zaczną wyglądać tak, jak te współczesne. Trzeba te stare modele wymienić, co nie jest proste i musi swoje trwać.
    3 points
  7. Mateusz nic się nie zmieniło od kilku/ kilkunastu miesięcy...Dziobak jak był zrobiony z pogniecionej gazety tak dalej jest. Był temat na forum o tym.
    3 points
  8. Luz, rozumiem. Te dwa kłopotliwe przejazdy akurat znajdują się w takim miejscu, że w jedną stronę nie jest to duży problem, bo misja się kończy. Gorzej, gdy ktoś właśnie złapał skład i musi się tak męczyć przez całą drogę. Jesteśmy chwilowo na takim etapie, że próbujemy zmontować pacza kompletnego, a nie wyciągać dwie-trzy łaty.
    3 points
  9. Było chyba na discord że to praktycznie niemożliwe takie coś udostępnić graczom. To nie jest tak proste jak Ty piszesz. Mamy chyba 15 miesiąc LUA w SR. Od DLC Cargo jak dobrze pamiętam. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby ktoś zrobił scenariusz. Nic. Masz LUA, Visual Studio Code, pomoc devsów na discord i forum. I cisza. Ani jednego krótkiego scenariusza. Z Krakowem simkol dał 8 scenariuszy, z Łodzią 9. Za 50 zł 9 scenariuszy to chyba nie jest mało. Z wyborem lokomotywy i brutta na haku. Więc przez 15 miesięcy nikt nie zrobił prostego scenariusza 30 minut. I nadal Pan uważa że ktoś zrobi tabor, linie kolejowe, scenerię? Myślę że lata byśmy czekali na jakąś trasę. Kilka lat. Proszę Cię. Porównywanie zrzucenie filmiku do sieci z tworzeniem linii kolejowej. Trochę Pana poniosło. Jest na steam z okazji 10 lecia. Ma 10 lat a nie kilka dni.
    3 points
  10. Ale oczywiście, że jest problem 🙂Połowa scenariuszy się nie włącza, sypie błędami albo jeszcze przed załadowaniem albo zaraz po. Albo w trakcie wyrzuca błąd wirtualnego dyżurnego i też nic nie poradzimy. Najśmieszniejsze, że nawet samouczka się nie da uruchomić, bo od razu wraca do menu z komunikatem błędu. 😆 Co do jakości scenerii to powiedziałbym, że jest porównywalna, w obu przypadkach głównie lasy i pola - nic dziwnego, tak wygląda większość tras. Jakość modeli drzew czy krzaków w TD2 też nie powala, chociaż muszę przyznać, że jest tam ich zdecydowanie więcej i to robi dobra robotę. Według mnie TD2 przydałby się nowy silnik i updated graficzny, bo obecnie wygląda jak gry sprzed dobry kilkunastu lat. Zdaje też sobie sprawę, że porównujemy tytuł płatny do darmowego, ale tak czy inaczej każdy z symulatorów ma wady i zalety i jednoznaczne stwierdzenie, że coś jest we wszystkim lepsze to nie jest po prostu prawda, w części jest lepszy SR, w części TD2.
    3 points
  11. W TSW5 jest akurat bardzo dużo scenariuszy i wg rozkładów 30min kursów. Na potrzeby gier rzeczywiście jazda pociągiem może znużyć po dłuższym czasie więc wydaje się, że TSW poszło w tą stronę aby właśnie były stosunkowo krótkie trasy. Max ok 70min. Ma to swoje wady i zalety. Zaletą jest to, że nie znudzi, ale wadą to, że praktycznie nie ma jak przejechać się pomiędzy np. 2 dużymi miastami i ja osobiście zazwyczaj czułem niedosyt. I tam paradoksalnie jest save nawet na te krótkie trasy a w SimRail nie ma choć bardzo doceniam starania w postaci bety i pracy nad tym aby był w pełni funkcjonalny. Z działającymi w pełni save ja osobiście chciałbym długie trasy takie jak w SimRail
    2 points
  12. To jest wycinek dłuższej polemiki i wytłuszczone tylko jedno zdanie. To by trzeba się cofnąć wstecz kilka dni i przeczytać wszystko. Miałem na myśli to że nikt nie zrobił przez kilkanaście miesięcy scenariusza króciutkiego. Nie że nie zrobili wogóle scenariuszy. Tylko taki jeden jedyny na 30 minut. Ale to nie jest jakiś przytyk do kogoś tylko stwierdzenie faktu. Doceniam prace graczy którzy dają nam scenariusze własne. Chociaż jak teraz się zastanowiłem to się pomyliłem. Pan Budnix i Dragon Zawiercie - Łazy. Chyba to był króciutki scenariusz. Ale on był grywalny tylko na początku EA jakoś jak ja single się nie interesowałem. A teraz już niestety nie działa ten scenariusz.
    2 points
  13. Ich kann sehr die ETCS Tutorials empfehlen. Die erklären auch viel zu den genannten Problemen.
    2 points
  14. Nie zrobisz. W TD2 nie używasz żadnego języka skryptowego do tworzenia singlowych scenariuszy. Ot wybierasz scenerie startową, wskazujesz pod jakim semaforem/ tarczą manewrową chcesz się "zrespić", wskazujesz szlak, którym chcesz z tej scenerii wyjechać i przechodzisz do kolejnej scenerii. W każdej kolejnej wskazujesz już tylko szlak wjazdowy i wyjazdowy. Jak już mówiłem, nie ma ruchu AI a jedyny "event" na jaki możesz napotkać to czasem przejazd przez rozjazd nie na wprost, a w bok. Tu jest tylko jedna rzecz, którą można zepsuć- jak wskażesz ten sam szlak jako wjazd i wyjazd z danej scenerii. Wirtualny dyżurny nie ogarnie oblotu składu, więc wywali błąd. Wszystko to robisz z wygodnego, graficznego "edytora". Tryb single nie jest stworzony do robienia "poważnych" rzeczy. Ot zapoznasz się ze szlakami, nauczysz się prowadzić wóz, tyle. Cała reszta już NIESTETY tylko w multi. Skoro nie ma "poważnych" rzeczy, to i nie ma czego zepsuć 🙂 Oj, te dwie siły się nigdy nie dogadają. Skoro OIDP nigdy mapy z TD2 nie trafiły do Maszyny, z Maszyny do TD zresztą też nie... Szkoda, że między tymi produkcjami nie ma i nie było jakiejś większej współpracy, grupa docelowa obu jest inna, więc bratobójczej konkurencji by tu chyba nie było... Pozlepiałem sobie taki rozkład na prawie 1.5h przez kilka scenerii fikcyjnych i ani razu nie widziałem ekranu ładowania. Była krótka ścinka przy doczytywaniu kolejnej scenerii, ale do przeżycia. Gra siedzi sobie na szybkim dysku SSD. Także te loadingi nie zawsze są widoczne i irytujące. To nie fanatyzm. To ograniczenia mechaniki gry, którą trzeba by teraz postawić na głowie. Wczoraj na chacie TD2 rzuciła mi się w oczy taka informacja, że pomimo przybycia kilkuset nowych userów, to od początku steamowej bytności złożono tylko 4 skargi na zachowanie innych. Bez obaw, tam naprawdę "stara gwardia" robi co może, aby pomóc innym. No, chyba że ktoś kilka razy z rzędu wali radiostop albo z premedytacją przewala S1. Tacy raczej nie przyszli, by pograć.
    2 points
  15. PS: Ja to muszę ograniczyć sobie wchodzenie tutaj, bo jak zaczynam się rozpisywać, to za dużo czasu leci - i mojego i Waszego.
    2 points
  16. Dzięki wszystkim za pomoc w testach 🙂 Dorzucam jeszcze parę ficzerków do obecnych scenariuszy po modernie: a) Dodatkowe warianty ładunków dla scenariuszy cargo - super ciężkie oraz luzak dla Łodzi, oraz puste wagony dla Łodzi i Krakowa b) Dynamiczne skalowanie pasażerów na peronach zależne od godziny - od mnożnika x0.1 dla 2:00 nad ranem, do 3.5-4.0 w najbardziej ludnych godzinach. Jeśli okaże się że taka ilość pasażerów zacznie wam mocno dławić komputery - spłaszczę górkę c) Modernizacja scenariusza Sgnsowego - ale tam już bez większych szaleństw z ładunkami 😉 I.. na razie tyle! Scenariusze powinny zostać podbite w następnych patchu Simraila! Ciekawostka na koniec: obecnie liderem pod kątem ilości startowych wariantów jest scenariusz towarowy z Łodzi do Pruszkowa. Można go skonfigurować na 34560 sposobów
    2 points
  17. Yeah, and it also looks like ratio of drivers/dispatchers has changed with the new update. What I mean is that normally if all signalboxes were taken, then there would be a lot of drivers too. However, this update changed it. Right now, 28/68 trains are player controlled, but 19/20 signalboxes are taken on PL2. Almost always all signalboxes are taken, whether it's the morning, noon, afternoon, evening... It seems like now people prefer to play as a dispatcher on the Łódź extension rather than be a driver. And this is what I personally hate while dispatching. It's kind of lonely to dispatch on a station where only bots come. They don't say anything and it just feels artificial with no interaction whatsoever. Edit: Now when I checked, the ratio is even worse. 19/64 trains are controlled by a human, while only one signalbox is available.
    1 point
  18. I think part of the problem stems from there not being a server with the same timezone has int1 that has the basic map. You have to switch time (and season most of the time) if you wanna drive south. This leads to less players on that server and therefor less dispatchers and therefor less player, in a loop.
    1 point
  19. Gra w pociągi chyba z natury rzeczy zajmuje więcej czasu, bo kolej nie jest taka szybka w wielu rzeczach. Z mojego doświadczenia na kolei np. "zaraz" czy "za chwilę" oznaczają godzinę 😉 Na niektórych nastawniach w tym czasie przepuści się jeden czy dwa pociągi - mało porywająca perspektywa. Atrakcyjność takich półgodzinnych scenariuszy może być też różna, zależnie od tego, czym i po którym kawałku się jedzie. Pociągiem towarowym po CMK to można nawet dwóch stacji nie przejechać. Pociągiem osobowym już kilka przystanków da się przejechać, ale startując z dużej stacji za daleko się nie dojedzie. Pośpiesznym w zasadzie wyjedziemy z węzła Katowickiego czy Warszawskiego i to by było na tyle atrakcji. Co do scenariuszy, to ktoś początku ostatnio zarzucił pytaniem, od czego zacząć. Poradziłem od kartki papieru i napisać słowami, co ma się dziać w scenariuszu. Tak w punktach. Od trasy przejazdu, przez mijane składy i inne zdarzenia. Najpierw ogólnie, potem dodawać szczegóły, a na koniec przetłumaczyć to na LUA, gdy już będzie się wszystko miało zaplanowane. Nie sądzę, żeby edytor w formie graficznej, który i tak wygeneruje kod LUA dużo zmienił w zasadach tworzenia scenariusza. Być może byłby bardziej przystępny na samym początku, gdy ktoś będzie chciał układać bloczki "Zdarzenie 1 - po najechaniu pociągu [GRACZ] na na tor [X] - wykonaj akcję [Y]", "Akcja Y - (1) podstaw pociąg [EU07][5 wagonów], (2) ułóż drogę spod semafora [Koluszki F104] do [Płyćwia, tor 2]", natomiast nie liczyłbym tutaj na jakieś ciekawe fikołki do zrobienia. No i nie zastąpi to myślenia np. o wariantach dróg przebiegu, żeby się pociągi nie zakleszczyły, o kolejności wyprawiania, czy gdzie można wstawić mijane składy.
    1 point
  20. I have to agree on this one..... I play a lot less since the DLC is out because the Katowice / Krakow part is pretty dead now. It's just way more fun when you can communicate with other players, especially signal boxes. A special note to the devs: this is the first train simulator with advanced multiplayer. You are far ahead on this part in comparison with TSW or other trainsims. Don't let the game and servers die... It would really be a shame as this is one of the best train sims IMO.
    1 point
  21. Piszę to w kategorii błędów, bo moim zdaniem są to błędy niepodlegające działowi dyskusji, ani usprawnień. Jechałem dziś poc. 4510 (serwer PL3). Na nastawniach na odc. Włoszczowa Płn. - Idzikowice same boty. We Włoszczowie Płn. jestem 3 min. po planie. Wyjeżdżam, przede mną jadą dwa towary: 412148 i 412036. Bot w Olszamowicach kieruje pierwszego towara (412148) na bok na tor czwarty. Myślę - super, zdejmie go na bok i da mi przelot. Otóż nie. Po tym, jak dał mu wjazd na czwarty, to od razu daje mu wyjazd. Z następnym towarem (tym, co jest bezpośrednio przede mną - 412036) robi to samo - daje mu wjazd na bok, na tor czwarty, żeby po sekundzie dać mu wyjazd. To samo robi bot na stacji Opoczno Płd. - puszcza oba towary bokiem spowalniając je do 60 km/h, ale żadnego nie zatrzymuje, aby mnie przepuścić. A ja jadę EIP. I tak we Włoszczowie mam 3 min. opóźnienia, w Olszamowicach 7, w Pilichowicach już 14, w Opocznie 17, a w Idzikowicach 20 min. Oczywiście rozkład jest tak wyżyłowany, że jadąc z Idzikowic do W-wy z maksymalną dozwoloną prędkością 200, a od Grodziska 160, nie nadrobiłem ani minuty, a miejscami byłem nawet jedną minutę więcej spóźniony (jadąc pod kreskę, a nawet ponad kreskę 203-205 i dalej 163-165). Proszę twórców, aby zrobili porządek z botami. To naprawdę nie jest już śmieszne, jak gonię towara przez pół trasy, bo bot nie ogarnie zatrzymania go na stacji. Po drugie - jak bot jest zaprogramowany, że daje towara na bok i zaraz daje mu wyjazd? To już lepiej niech go puści na wprost, a nie po boku, chociaż nie będzie go spowalniać i innych pociągów. W związku z tym mój wniosek - usunąć wszystkie towary z CMK. Nierealnym jest, że tyle pociągów towarowych jeździ w dzień po CMK. Blokują ruch, dyżurni z nimi sobie nie radzą. Zostawić towary na CMK, ale jedynie w godzinach nocnych, gdzie nie odbywa się ruch pasażerski.
    1 point
  22. But playing signal boxes is just more fun when there is people around 😄
    1 point
  23. Bardzo proszę o poprawienie w najbliższej aktualizacji wyglądu ED250. Poszycie Pendolino wygląda szkaradnie i mało realistycznie. Jak po ciężkim gradobiciu albo po zderzeniu z wielkim stadem wron. To prawda, że w trakcie eksploatacji tabor się zużywa ale tu ktoś mocno przesadził. Przy okazji: "zacieki" na szybach okien też nie są dobrym pomysłem, przed podstawieniem w perony tabor jedzie przecież na myjnię. Rozumiem pęd do realizmu ale może bardziej warto go spożytkować na dodawanie nowych funkcjonalności, uruchamianie nieaktywnych na dziś przycisków, ekranów, itp. w kabinie 😉
    1 point
  24. Czytałem, czytałem. Na początku dziobak podobno był gładki. Na Elfa to aż miło jest popatrzeć. Trzeba temat powtarzać i podtrzymywać, żeby nie było że nam takie "Celulitto" pasi 😉
    1 point
  25. Żadna nowość. Ta funkcjonalność pod F8 została dodana jakieś 2-3 tygodnie temu właśnie po to żeby widzieć, które stacje mamy zaliczone, a które nie. Była informacja na forum w którymś temacie, pisał o tym chyba @Królik Uszasty
    1 point
  26. Zgadza się. Przejechałem przed chwilą scenariusz offline w TD2 na towarowym z ET41 v max 70 km i również żadnych ekranów ładowania nie zauważyłem, poza właśnie przycinkami w trakcie ładowania nowej scenerii. Jeżeli już mowa o TD2, grałem także w niego na samym początku, potem lata przerwy, aż do teraz, ponieważ rzeczywiście symulator ten rozwinął się niesamowicie i widać również graficzny postęp. Podsumowując, trzeba będzie na dobre wrócić do TD2, gdyż bardzo mi się od tamtego czasu spodobał, nie odpuszczając oczywiście SimRail i kilku innych projektów, które także dostarczają mi wiele radości. Zgadzam się, że TD2 to solidny projekt, mający swoją ścisłą grupę docelową i dobrze się w niej odnajdujący. 🙂
    1 point
  27. [DZIAŁAJĄCE AUTORSKIE ROZWIĄZANIE PROBLEMU OSIĄGNIĘCIA "STARSZY DYŻURNY RUCHU] Witam! Sam miałem z tym duży problem, długo szukałem odpowiedzi i wygląda na to, że znalazłem problem wraz z rozwiązaniem. Zacznę od początku. Przy postępie osiągnięcia na 38/40 ściśle notując godziny i zaliczone posterunki w notatniku, wyszło mi, że z jakiegoś powodu nie zalicza mi nastawni Łazy Ła i Sosnowiec Główny. Przesiedziałem na obu z nich ponad 10h bez żadnych rezultatów. Szukałem na forum i w na innych stronach w necie, ale nic nie przynosiło skutku. W końcu z nudów wpisałem pytanie o ten błąd w ChatGPT nie spodziewając się niczego odkrywczego. Jednak czat po zaznaczeniu opcji "głębokiego reasearchu" wypisał mi możliwe przyczyny i rozwiązania (jak to Chat, mało konkretów), ale jeden z nich podsunął mi odpowiedź. Od najnowszej aktualizacji twórcy dodali opcję w grze "postęp w osiągnięciach" (domyślnie pod klawiszem F8 w symulatorze). Okazuje się, że są tam wypisane dokładne godziny (co do minuty) dyżurów zatwierdzonych przez system. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że nastawnie Łazy Ła i Sosnowiec Główny są zaliczone i mają po 120min. Dwie, które miały mniej to Opoczno Południe (116min) i Psary (88min). Po przesiedzeniu na obu do 120min osiągnięcie bez problemów się ODBLOKOWAŁO. Doszedłem do wniosku, że zwyczajnie system naliczania czasu na nastawniach ma swoje humorki i zwyczajnie "cofnął" mi godziny tylko z tych dwóch nastawni z powodu błędów multiplayera. To samo zdarzyło mi się w nowym DLC Łódź. Nastawnia Żakowice Południowe - realnie 2h 13min dyżurowania, a pod F8 tylko... 14min! Wystarczy, że innym razem faktycznie przesiedzę te 2h, system normalnie to zaliczy i osiągnięcie zaliczone. Mam nadzieję, że moje rozwiązanie problemu przyda się również innym użytkownikom symulatora 😉
    1 point
  28. Pewnie to wiecie ale nie zaszkodzi napisać. Laptop odpięty od zasilania, czyli działający na baterii ma dużo gorszą wydajność. Do gier podpinamy ładowarkę.
    1 point
  29. Ja u siebie tuż po instalacji widzę scenariusze na trasie Witonia- Zgierz- Domianiewice oraz Zwardoń- Milówka. One działają w 100%. Tym bardziej nie widzę tam żadnego samouczka, który nie działa 🙂 Przecież chwilę temu dostali potężny update graficzny, dzięki któremu chociażby noc w grze wygląda super. A co do nowego silnika... Przecież to Unity, które znamy z Simraila. I to dodatkowo w nowszej wersji 🙂
    1 point
  30. Powinny i stoją w miarę ok - chodzi o widoczność semaforów w relatywnie ciasnym łuku.
    1 point
  31. Tor 4 na stacji Płyćwia nie działa. Brak możliwości skierowania tam pociągu od strony Rogowa w stronę Skierniewic, od razu rozwiązuje przebieg i podaje komunikat: "Nastawiony przebieg 3551_PL_M wysłał by pociąg (numer pociągu) w złym kierunku. Rozwiązanie przebiegu!". Po ręcznym ustawieniu zwrotnicy również kasuje przebieg. Obecnie tor 4 na tej stacji jest nie możliwy do wykorzystania.
    1 point
  32. Jestem w trakcie zdobywania osiągnięcia "Starszy dyżurny ruchu (DLC Łódź-Warszawa)". Zaliczyłem już Żakowice Południowe, Rogów, Płycwia. Dzisiaj teoretycznie zaliczyłem Gałkówek ale mimo przesiedzenia 2h w Gałkówku zamiast wyskoczyć postęp 4/9 wyskoczyło postęp 3/9 po sprawdzeniu pod F8 wychodzi na to, że czas na wszystkich posterunkach został zresetowany. Po resecie gry Gałkówek również się praktycznie wyzerował. Przesyłam screeny oraz log. Pozdrawiam SimRail_log_2025-05-23_21-00-23.txt
    1 point
  33. Pozdrawiam Szybkiego Podróżnika 😉
    1 point
  34. Mam na myśli doczytywanie scenerii w trakcie, jedziesz i w moemncie w jazdu na kolejną, ekran ładowania. Zainteresuję się jak to juz wyjdzie na steam i nie zjedzą mnie tam później za brak znajomości klawiszologii czy opieszałość na początku a słyszałem różne historie.
    1 point
  35. A tymczasem inny, obecny na rynku od 10 lat*, darmowy symulator wrzuca następny bieg, osiągając wręcz nieprzyzwoite tempo dodawania dodatków i poprawiania tego, co już jest. Nie dość, że wychodzi z "undergroundu" i- dosłownie chwilę po poważnej aktualizacji silnika graficznego- debiutuje na platformie Steam, to jeszcze dodał kolejny model lokomotywy, spalinowe SU45. Kolejny lok spalinowy, jak zawsze jakość na poziomie równym projektom komercyjnym, jak nie lepsza. Smaczki w rodzaju całej masy różnych malowań, kilku(nastu) wariantów kabin, mnóstwa klikalnych przełączników to już w tym projekcie standard. Razem z "suką" dojdzie przy okazji kolejny wagon towarowy, w kilku wariantach malowania. Kiedy i do SR dotrze trakcja spalinowa albo chociaż może jeszcze jeden, malutki wagonik? Pogadajmy o taborze. Czy do SR szykuje się coś innego niż ta czeska lokomotywa? Ps. Swoją drogą, Maszyna w tym roku dostać ma Vectrona. Przydałby się w SR, co nie? *chwilę temu mieli urodziny, także STO LAT!
    1 point
  36. To ja pisałem. 🙂 Ktoś z developerów pisał na Discordzie, dawno temu, że fizyka jest liczona na serwerach i przez to serwery nie radzą sobie z dużą ilością pociągów. Pewnie, że mogło to być zmienione w pewnym momencie, jednak według mnie fakt, że nikt nie zaprzecza, a ja nie mam jeszcze bana za nieprawdziwe informacje jednak wskazuje na to, że nic się nie zmieniło i jednak coś na rzeczy jest z tym liczeniem fizyki przez serwer. Boty mają uproszczoną fizykę i to też było potwierdzone przez liczne wypowiedzi, natomiast pytanie jak duże jest to uproszczenie, bo serwery z samymi botami też potrafią się zapchać, co się wielokrotnie zdarzało.
    1 point
  37. To ja się również wypowiem. SimRail potrzebuje dużo poprawek. Bardzo dużo. Twórcy powinni stosować priorytety, najpierw naprawiać to, co ma duży wpływ na rozgrywkę (np. błędy, jest ich sporo), a dopiero później zastanawiać się nad tym, co jest mniej ważniejsze. Sceneria nie wpływa na działanie gry, tylko ją upiększa. Oczywiście nie mówię, że infrastruktura ma nie być ulepszona, tylko to, że w najbliższej przyszłości to się pewnie nie stanie. Masa postów jest o błędach, sfrustrowanych graczach, bo gra nie działa jak powinna, twórców mówiących, że będzie poprawione. Ja też chcę, aby sceneria była lepsza, ale trzeba być cierpliwym. Myślę, że lepsza jest gra z dużą funkcjonalnością, ale słabą grafiką, niż gra z dobrą grafiką, ale małą funkcjonalnością. Zresztą uważam, że z obecnym wyglądem budynków można jakoś wytrzymać. Nie jest na takim poziomie, jaki mają gry z krajów Zachodu, ale lepiej jest tak, jak jest teraz, niż gdyby tej infrastruktury wcale nie było.
    1 point
  38. When I send 6140xx towards signal F in Plycwia (setting route from signal U->M first, and then from M->F), the message is give that "The set route from signal 3251_Pl_M would send train 6140xx in the wrong direction. Route will be released!" However, this train can only go to Skierniewice from that siding. Setting the route from M->F first and subsequently U->M was accepted for 914030, but is not for 614014. For some reason, a path for 6140xx may only be set towards track 4, if a route is set from F to signal A.
    1 point
  39. Yes I can see the logistics challenge. What the loco really needs is a nice little branch or even heritage (preserved) railway DLC where you can just run steam specials exclusively up and down all day.
    1 point
  40. SimRail is a kind of side project for the guys who's main job is making the professional training simulators used to train real life drivers, It's not like other 'train games' where the company exists purely to make money, and the content they make is dictated by what will sell the best.. hence the tons of uk and German content out there, as that's the biggest market guaranteed to make them millions. A fair bit of the stuff we have in SimRail is from them getting permission to put content in SimRail that was created for train operators paying ?? billions ?? of Złotys for a specific route and rolling stock for their driver training program. To use content from the professional sim is not as simple as dragging a few folders into unity and clicking 'make game' (well, i don't think it is, i could be wrong of course) What works perfectly on the dev's computers often does not work well with home users setups that may be at the budget end of the spectrum, so i imagine a lot of the dev's time is spent getting things to play nicely on a range of computer specs, something that is likely not needed with the professional sim where the finished product includes the computer system it was written for. : I imagine that the software a group of professional devs use to create routes is not going to be very suitable for general home use, firstly that software could need a computer system that will cost 10 grand or more to build, it'd be designed for professionals using pro spec computers, not a home user with a 5+ year old consumer budget pc. Then you will need to learn how to use the software, that's ok if your day job is a software dev / graphics artist etc, but for the general public where some expect to drag and drop a few pre-made sections and click a few buttons to make it all work, it ain't gonna be easy to learn, So the devs need to find time to 'dumb down' the route builder software and make it 'idiot general public proof' which means taking devs off working on other parts of the sim. People have mentioned releasing DLC's when the main sim is not 'finished' is not on.... The cargo pack DLC was made by an outside company, and the reason one of the cargo waggons was missing for a year after release is because it didn't meet the SimRail teams quality standards, so the dev's had to find time to remake it themselves in-between all their other work. i believe the EN57 / Kibble (which was added for free to the main sim) was also from an outside company. The Kraków route extension was made by the main devs (i believe) and was added for free to the main sim. The 1980's route was also made by the main team i believe, again added for free (only to single player, would love it to be available in multiplayer with a full timetable) And the SimRail team have been working on the Lódż extension which will be a DLC, this is only fair, devs are humans who need to earn money to live you know. And then we get to the real issue, everyone wants something different out of SimRail, and the devs have to prioritize things. i personally couldn't care less about a route editor, i've also never spent any time dispatching, nor ever loaded up the TY2 steam loco, i only drive the EU07, EP08, ET22 and EN57 trains as i find modern trains boring, The thing i am eagerly waiting for is the I/O api / sdk, so i can get the lights working on my laptop controllers, then start making a full size replica EU07 driving cab. But i can imagine most people don't want to have their computer desk looking like the cab of a train, let alone build a full size train cab in their house (for some that could be grounds for divorce), so most people are perfectly happy using the keyboard and mouse to drive, as the computer is used for other things. The most important thing with SimRail is to get the core parts of the sim working perfectly before releasing route editors, as how well will it go down if you spend a year working on a route to have a core update that's needed to ... say, get shunting working properly ... break everything you've done so far,
    1 point
  41. Jest coś takiego. Nawet już miałem wydrukowany model. Model ten jednak używa potencjometru do zwiększania i zmniejszania zadanej mocy z automatycznym powrotem na 0. Nie widzę jednak większego problemu w przemodelowaniu na to co potrzebujesz. Tutaj masz link do tego projektu
    1 point
  42. A, to nie wiem, bo mnie nie ma na Discord. Jest jakiś grubszy powód niż jak-zwykle-brakujące moce przerobowe? (np. że wszystkie jest źle napisane i trzeba by było w tym celu wszystko zaorać i od nowa napisać inaczej?) Może się mylę, ale mam wrażenie, że wynika to bardziej z tego, że początkowy entuzjazm został zgaszony latami oczekiwań i tym wszystkim co tu się działo - i to bardziej z tego wynika, że ludzie po prostu stracili nadzieję i część wręcz zraziła się do tej gry. Dodatkowo TD kwitnie jak widać itd. Może być równie dobrze tak, że po początkowym szale ludzie tworzący scenariusze po prostu wrócili do swoich starych symulatorów, gdzie tworzy im się lepiej, ale gra, albo cokolwiek (np. bardziej im pasuje taka bardziej hardkorowa społeczność z rozkładami pisemnymi itd.). Nie znam statystyk, ale tak na czuja bym powiedział, że w SR jest z zaangażowaniem dużo gorzej niż na początku. Ludzie bardziej grają już z rozpędu, niż z wypiekami, że tak powiem. Nikt już się nie łudzi, że ta gra podbije światowy rynek symulatorów kolejowych (chociaż nadal twierdzę, że mogła). Dodatkowo tutaj działa magia skali. Nikt nie tworzy bo nikt nie gra. Nawet na forum mało kto już odpowiada. Jeśli SR by nagle zdobył rzeszę entuzjastycznych fanów, to zaraz by się znaleźli wśród nich i twórcy. Dodatkowo jeśli byłaby bezprecedensowa opcja zarabiania na swojej twórczości dla symulatora kolejowego, to podejrzewam, że znakomita większość twórców z darmowych symulatorów rzuciłaby się na SR żeby spróbować swoich sił i wreszcie dostać coś grosza za swoje umiejętności i pracę - bo oni już mają wprawę a inni nie, więc mają przewagę w doświadczeniu. Ja bym się na pewno rzucił na ich miejscu. Natomiast obecnie, mają do wyboru: albo za darmo tworzyć dla SR gdzie są 2 trasy, garstka ludzi (z czego większość pewnie i tak casualowi co tylko "psują zabawę", do tego i tak 95% nie ma na forum i nie ściągnie tych scenariuszy nawet) i gdzie nie da się dodać swojego kawałka trasy i gdzie ktoś inny będzie trzepał kasę korzystając z ich darmowej twórczości - albo tworzyć dla symulatora darmowego, w którym mogą zrobić wszystko, gdzie już potrafią tworzyć dobrze, gdzie ludzie potrafią docenić dobrą robotę i gdzie nie czują się jak frajerzy, że nie dość, że ktoś inny zarabia na ich twórczości, to jeszcze oni musza zapłacić żeby sami z niej skorzystać (zapłacić za SR i za wszystkie DLC). Takie coś może być demotywujące, a każde nowe płatne DLC przypomina o tym problemie. Nie wiem też jak wygląda sam proces tworzenia, ale widziałem, że w TD2 to jest nawet jakiś graficzny edytor tras (wyglądał na trudny i skomplikowany, ale większość ludzi i tak będzie wolała uczyć się tego niż jakiegoś LUA i programowania generalnie). Widzę, że się nie możesz zdecydować jak się zwracać, więc mówmy sobie wszyscy na "ty" żeby było prościej. Ja sobie zdaję sprawę, że to nie jest tak proste jak filmy. Niemniej jednak ludzie (fani) są też skłonni zapłacić o wiele więcej za DLC z trasą czy lokomotywą, niż za obejrzenie filmiku na YT - zgodzisz się? Także złożoność pracy i tak zostanie wynagrodzona. Na YT jeden widz płaci dosłownie grosze za obejrzenie albo wręcz zero (tylko za reklamy których nie przewinie). Przy płatnym DLC to nawet jeśli będzie ono kosztować 1zł, to za 100 osób masz już 100zł (oczywiście do podziału itd, ale jednak). A z racji tego, że takie DLC może się sprzedawać nawet latami, no to daje to przychód pasywny - więc już pojedynczy człowiek może sobie tak dorabiać tworząc te DLC, które mu będą ciurkać kasą i się kumulować. Dodatkowo jeśli cenę będzie mógł ustalać twórca, to powstanie konkurencja i wolny rynek, który sam wyreguluje ceny tak żeby wszystkim się to opłacało. Jeśli ktoś będzie tworzył wybitne trasy, to będzie mógł sobie życzyć nawet tyle co twórcy gry, bo mu to ludzie i tak kupią (z czego i tak twórcy dostaną działę za nicnierobienie). W takim wypadku firma dostaje DARMOWEGO PRACOWNIKA, w dodatku wymiatacza. Mogą się skalować bez kosztów. A jeszcze przecież można rozważyć model subskrypcyjny dostępu do tych DLC (jak YT Premium czy Spotify). Ja bym naprawdę tego pomysłu tak z miejsca nie skreślał, bo może da się go dopracować i wdrożyć, nawet z ogromnym sukcesem. Wszyscy by na tym zyskali, a SR stałby się liderem rynku. Miałby połączenie wszystkiego co najlepsze z projektów komercyjnych i z darmowych. A twórcom zwolniłby się czas i zamiast dziurgać jakieś słupki przy jednej trasie to by się mogli zająć poprawianiem silnika gdy (np. sejwowaniem). Ponadto mogłoby się nagle okazać, ze ludzie z Niemiec zaczynają tworzyć swoje trasy bo oni też chcą mieć swojego SR z dyżurkami i co tylko, Amerykanie swoje itd - i nagle SR się skaluje na cały świat jak TSW, tylko za darmo i w tempie wykładniczym. Ale żeby nie było, zdaję sobie sprawę, że napisanie dobrego edytora to jest bardzo gruba robota. Ale może warto... Sami tego po prostu nie uciągną - gracze wymrą zanim oni to skończą w obecnym składzie i budżecie. Darmowy entuzjasta nie ciągnie gwarantowanej pensji. Bierze ryzyko na siebie. Jak mu się nie uda stworzyć czegoś co się sprzedaje, no to on zmarnował swój własny czas tylko. A jak mu się uda, to on zarabia i firma zarabia, a my mamy trasy i scenariusze. Jeszcze jedna sprawa. Może kojarzycie taką sytuację, kiedy w firmie (lub jakiejś dziedzinie naukowej) czegoś się nie da zrobić i wszyscy to wiedzą (bo wielokrotnie próbowano), więc nikt tego nie robi. Następnie przychodzi "młody" (niedoświadczony entuzjasta), który jeszcze NIE WIE, że czegoś się nie da zrobić, więc to ROBI. Skutecznie. To tacy ludzie zmieniają często reguły gry i robią przełom. Może potrzeba właśnie kogoś takiego, kto wierzy, że się da i to udowodni, jeśli w firmie panuje atmosfera stypy, że nic już się nie da zrobić. Bo wiecie, w tych darmowych projektach, to są bardziej entuzjaści właśnie - i dlatego to się kręci (i nawet są jakieś edytory). Ja pisząc to wszystko to też bardziej myślę jak taki "młody" właśnie, no bo mnie tam nie ma w tym projekcie i mnie nie dojechała ta cała stypa i degrengolada tam, czyli te tzw. "realia". Możecie mnie za to zjechać (że się "nie znam i nie wiem o czym piszę"), ale możecie też rozważyć, no i możecie też spróbować wdrożyć - na to nie mam wpływu przecież. Ale chyba pomysł podrzucić warto. Tak przynajmniej uważam. A, i jeszcze polecałbym twórcom gry obczaić sobie coś takiego jak Cursor AI - bo może im to zmieni reguły gry kompletnie. Lada chwila wszyscy zaczną tego używać, a wtedy to dopiero będzie problem... Pokaż ten tekst swoim rodzicom, albo kolegom "ze siłowni" i zobaczysz jaka będzie reakcja. Szczerze, sam wiem co nieco o kodowaniu, a jak to słyszę to od razu widzę przed oczami te piętrzące się problemy niewiedzy (na temat cudzych, zwykle słabo lub nieudokumentowanych rozwiązań) i nawet nie startuję. Zapomnij, że jakikolwiek nie-programista w ogóle tego spróbuje dotknąć. I tak jak rozumiem podejście, że w tym kodzie się może to robić najlepiej i "najłatwiej", tak bariera ta jest po prostu nie do przejścia dla mugoli. Jeśli chcecie mieć dużo twórców, to niestety musi być edytor gdzie można wszystko wyklikać i wszystko jest zrozumiałe i objaśnione. Ludzie Waszego pokroju są już na wymarciu generalnie. Teraz są TikTokersi i pokolenie TL;DW (już nawet nie TL;DR). A tacy ludzie jak ja są zwyczajnie zbyt zmęczeni na kolejną nową dziedzinę wiedzy. Do tego jeszcze musi się to złożyć razem z byciem entuzjastą kolejowym, możliwością poświęcania setek godzin na darmową pracę (w tym posiadaniu siły na to po robocie - zgadnij jakiej - umysłowej jako programista zwykle, no bo inni tego nie tkną kijem nawet). W zasadzie tylko młode geeki mają czas na takie coś, a młodzi dzisiaj to raczej TikTok i oglądanie ambitnego ruszania dupą, niż programowanie i kolej. No ciężko będzie to rozkręcić jeśli nie wyciągnięcie do nich ręki jakoś (np. edytorem). Nie każdy entuzjasta kolei będzie artystą (lub po prostu kreatywnym twórcą). A nie każdy artysta będzie programistą. Na chwilę obecną dostęp do tworzenia treści dla SR jest ekstremalnie zawężony - i mamy tylko kilku autorów w zasadzie. A jak już nawet oni coś zrobią, to 95% grających nie ma do tego dostępu, lub nie umie sobie tego zainstalować, lub im się po prostu nie chce tego uczyć (bo wolą TikTok i ich tresowany mózg nie jest w stanie włożyć w zrozumienie czegoś więcej wysiłku niż 30 sekund, a jak coś nie jest "fajne" w ciągu pierwszej sekundy, to to wywalają nie zastanawiając się nawet czy jest szansa, że potem stanie się to ciekawsze - po co skoro w kolejce czeka nieskończoność innych treści). Takie są "realia". Brzmi dobrze, ale wiesz jaki ja mam z tym problem? W zasadzie dwa. Po pierwsze nie znam się za dobrze na realnych procedurach kolejowych, więc zrobię coś nierealnego, a chciałbym jednak grając obserwować jak to wszystko wygląda naprawdę od środka, a nie jak JA sobie to wyobrażam od zewnątrz. Rozumiesz o co mi chodzi? Po drugie jest to trochę tak jakbym sam sobie tworzył plansze do gry. Siłą rzeczy będę wiedział czego się spodziewać, jakie są pułapki i jak najlepiej to rozegrać. Nic mnie nie zaskoczy. Żadne sytuacje losowe ani nic. Dlatego uważam, że tworzenie scenariuszy DLA SIEBIE nie ma sensu. Tworzyć można co najwyżej dla innych. A przy moim braku wiedzy i tak bym to spieprzył. Dlaczego więc miałbym się teraz godzinami uczyć Waszego LUA i studiować jakieś Wasze Wiki? Rozumiesz o co chodzi. Na końcu i tak to ludzie zjadą, że kiepskie i nierealne. Zwłaszcza, że dotrze to tylko do tych 5% największych kolejarzy, którzy są TU. Gdyby to było bardzo łatwe do zrobienia, to MOŻE bym się pokusił zaryzykować, bo przynajmniej bym dużo życia na to nie stracił. A tak to wolę zostawić to specjalistom, którzy wiedzą co robią. A jakby to było naprawdę dobre to może bym i groszem sypnął za to. No elegancko to wygląda. Bardzo przyszłościowo. Jakby to dobrze rozegrać w SR i zrobić np. taki importer tras z TD2... to by dopiero było... Nagle by się okazało, że pół Polski jest, bo ludzie by importowali coś co już jest i jeszcze ulepszali przed wydaniem w edytorze, korzystając z dodatkowych funkcji SR... A jeszcze jakby się kasę za to dało zarobić... za coś co JUŻ jest zrobione... Ale by były jaja :D Podejrzewam, że da się przywyknąć do tych Loading-ów i przestać je zauważać. W końcu kiedyś prawie wszystkie gry to robiły, nawet przy wchodzeniu i wychodzeniu z każdego budynku. Do tej pory jest tak np. w Fallout i nikt raczej nie narzeka. Ja jestem generalnie za. Wolę mieć całą mapę Polski w kawałkach niż tylko jedną czy dwie trasy w bardzo dużym 4-godzinnym kawałku (na którym i tak jeszcze nie można sejwować). Ale to jest akurat sztuczny problem. Ja bym po prostu wypieprzył pociąg z gry i nie ma problemu, wszystkie semafory dookoła mogą być zwolnione. Opcja bardziej ambitna: przejmuje to bot AI (jak w SR) i nawet teoretycznie można zaoferować ludziom wskoczenie w taki pociąg za bota (jak w SR). Jeżeli jest to gigantyczny problem, tylko dlatego, że ludzie nie lubią znikających pociągów (bo jest to "nierealistyczne"), no to dla mnie to już jest fanatyzm. Są jakieś granice symulacji. Ew. sama gra mogłaby przymuszać ludzi do odpowiedzialności, poprzez stopniowe i/lub czasowe ograniczanie im długości maksymalnej połączeń jakie mogą brać na multi, żeby nie brali dłuższych niż mogą ogarnąć. A nie żeby blokować ludziom konta od razu. Niedługo to tam zaczną zgłaszać na policję wirtualne katastrofy... Mnie generalnie zniechęca taka agresywna społeczność tam. Już samo to, że posługują się jakimś slangiem czy symbolami na czacie których nie rozumiem jest barierą wejścia (że nie wspomnę o obowiązkowych procedurach, których nie znam). Także im bym z kolei radził skupić się na obniżaniu bariery wejścia dla nowych i ew. obniżania fanatyzmu - chyba że im na tym skrajnie zależy, no to pozostaje obniżać barierę poprzez ułatwianie edukacji na start i redukcji stresu/odpowiedzialności jak ktoś nie umie jeszcze. Wiecie, w GTA 5 Online np. startujesz w trybie pasywnym i nikt Cię nie może ubić na mapie, nawet rozjechać. To jest bardzo mocno ośmielające żeby w ogóle zacząć w to grać. Bo ja np. nie miałem nawet w planie grać w Online, na początku kupiłem bo chciałem tylko singla przejść. A wszedłem tam potem, bo gra jest zajebista i miałem niedosyt. Przydałby się taki "tryb pasywny" w TD2...
    0 points
  43. Byłem. Chciałem sprawdzić byka. Ale drzwi nie da się otworzyć. Do maszynowni również wejść nie można. Podtrzymuję zdanie że SR wciąga jakością wykonania modeli TD2.
    0 points
  44. Bo oni mają taką przewagę, że nie robią tego dla kasy, tylko z czystej pasji - a więc mogą się tą robotą podzielić z dowolną ilością ochotników (nie będą się z nimi musieli potem dzielić zyskami, bo się ich zrzekli od samego początku). W SR muszą wszystko zrobić sami i małym zespołem, żeby im sprzedaż tego w ogóle zwróciła koszty życia (i alternatywne zarobki, np. mogliby w tym samym czasie robić na etacie dla firmy jakiejś). Takie coś nigdy nie wygra z wielką społecznością - chyba, że będą mieć naprawdę zajebisty produkt i naprawdę zajebisty marketing (w tym PR! co JUŻ kuleje!). Dlatego ja sugerowałem kiedyś "podzielenie się" robieniem map i scenariuszy ze społecznością i postawienie na to, że wywinduje to ilość graczy tak bardzo, że się to zwróci mimo wszystko, bo pojawi się więcej pasjonatów, którzy kupią nawet te płatne DLC (nie wspominając o samej grze). Poza tym można też wprowadzić opcję sklepu dla twórców niezależnych - czyli tworzysz swoją mapę i np. jeśli ma bardzo dobre oceny to dostajesz ofertę (nie obowiązek!) zarabiania na swoim DLC, przy czym zysk ze sprzedaży dzieli się np. na pół między twórcę DLC, a twórców gry. W ten sposób dużo ludzi zacznie tworzyć wysokiej jakości DLC (bo będą chcieli się przebić z tym i jak najwięcej zarobić), my będziemy mieli dużo bardzo dobrego contentu, a twórcy zarobią na tym bez wykonywania żadnej pracy - jak YouTube na swoich twórcach. Wilk syty, owca cała. Do rozstrzygnięcia zostaje tylko czy taka mapa jest płatna od samego początku, czy dopiero po zakwalifikowaniu za dobre oceny - a w tym drugim przypadku co z ludźmi którzy już to sobie ściągnęli (czy tracą dostęp czy nie - wydaje mi się, że można by było zaryzykować mniej chamską opcję, że nie tracą, w ramach podziękowania za przetestowanie planszy i jej ocenę, a zarabia się dopiero na następnych chętnych, którzy znajdą ją w sklepie). Ponadto twórca który umieści jedno ze swoich DLC jako bezpłatne, będzie miał reklamę w postaci sekcji "Inne popularne DLC tego autora", co napędzi mu chętnych na zakup jego płatnych DLC, przez co zyskujemy co najmniej jeden darmowy DLC wysokiej jakości (reprezentatywny). Nie jestem żadnym specem od marketingu, ale myślę, że takie coś naprawdę może zadziałać, bo wszystkim się to opłaca. Trzeba tylko przełamać pazerność i zacząć się dzielić z innymi.
    0 points
  45. Bug z przewodem tłumaczy czemu jak zrobiłem pociąg kółeczko na Żmigrodzie o długości 7km nie mogłem go odhamować. Ale połączenie przodu i tyłu pociągu nie powoduje crasha symulatora.
    0 points
  46. Pasażera trochę obrócić w stronę drzwi i by tam pasował 😄
    0 points
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy