All Activity
- Past hour
-
Michal2020 changed their profile photo
-
Guzik mnie obchodzą opinie innych. MI się podoba DLC.
-
Orzeł85A started following Czy ta gra umiera?
-
Gram od dłuższego czasu i powiem tak – SimRail to nie jest martwa gra, ale też nie rozwija się tak szybko, jak wielu by chciało. Gra dalej działa, są ludzie na serwerach (choć nie wszędzie), deweloperzy co jakiś czas coś dodają… ale tempo zmian jest, delikatnie mówiąc, ślamazarne. Plusy? Fajnie odwzorowane polskie trasy. Naprawdę – 500 km torów, w tym Śląsk, Warszawa, Zawiercie itd. Jak ktoś zna te rejony z życia, to buzia się sama cieszy. Tryb multiplayer to złoto. Maszynista gada z dyżurnym, ludzie naprawdę grają z zaangażowaniem, jak w symulator lotów. Modele pociągów? EN57, EU07, wszystko zrobione porządnie, fizyka też daje radę. Ale są też schody: Optymalizacja... dramat w niektórych miejscach. Jak masz starszy komputer, to się przygotuj na pokaz slajdów. Single-player to prawie nie istnieje – brakuje AI, zapisów, scenariuszy, wszystko robione pod multiplayer. Aktualizacje? Są, ale rzadko. Czasem człowiek się cieszy, że coś ruszyło, a potem znowu miesiące ciszy. Społeczność trochę się wykrusza – zwłaszcza na mniej popularnych trasach. Nie zawsze kogoś spotkasz. Czy gra umiera? Nie. To raczej takie „przyczajone życie”. Ci, co lubią kolej i symulatory, jeszcze tu są i grają, ale nowi gracze raczej nie walą drzwiami i oknami. Gdyby twórcy częściej dawali znać, że nad czymś pracują, i szybciej wrzucali nowe trasy czy pociągi – byłoby super. Na przyszłość? Są plany, niby mają być trasy z Niemiec, USA, jakieś nowe systemy... tylko że znając tempo, to jeszcze poczekamy. Ale mimo wszystko – jak ktoś kocha kolej i chce czegoś bardziej realistycznego niż Train Sim World, to SimRail ma potencjał.
- Today
-
Minik_koko_1 changed their profile photo
-
Ooooo, a ja myślałem, że tylko WoT umiera od zarania dziejów i dalej nie może umrzeć mimo głupoty Wargaming. SimRail jeszcze się dobrze nie narodził i nie widzę żadnych możliwości by umarł.
-
Pomorski193 changed their profile photo
-
Sharik changed their profile photo
-
To jest zupełnie inny temat, ja tego nie ruszam. W sumie mam podejrzenie, od czego to się bierze, ale nie obiecuję, że od razu będzie to zmienione.
- 17 replies
-
- 10
-
-
-
Zasięg świecenia reflektorów lokomotywy
Masterczulki replied to mateusz424's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
A czy Twoje testy obejmują też widoczność światel innych składów? Bo na razie jest dziwny efekt, że najpierw widać skład jadący z naprzeciwka, a dopiero potem, kiedy jest już blisko, jego światła. W realu chyba jest odwrotnie 🙂 -
Zasięg świecenia reflektorów lokomotywy
Conrad replied to mateusz424's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
A jak już majstrujecie przy światłach, to jest szansę zmienić te niebiesko swiecące latarnie uliczne na chłodne światło o temperaturze 4000-5000K. -
KAMIeŃ1608 changed their profile photo
-
Komunikaty o zatrzymaniu na przystankach ale bez otwierania drzwi widoczne są tylko, jeżeli ma się włączony HUD. Ja gram bez niego, w Twoim pierwszym scenariuszu (tym Cargo) miałem problem z pominięciem jednej tarczy- nie widziałem komunikatu i bez włączania HUD nie miałem nawet niestety szansy go zobaczyć. Aktualnie stoję na Wschodniej, połączyłem już oba Elfy, dałem ZEW przed próbą hamulca i czekałem, czekałem... Aż wreszcie odpaliłem czat (nadal gram bez HUD) i zobaczyłem, że była tam komenda do zahamowania, niestety żaden komunikat głosowy się nie odtworzył. Może można to zrobić tak, aby ci grający bez wizualnych pomocy też widzieli te komunikaty? Na razie tyle, jadę dalej 🙂 Edycja. Scenariusz zakończony bez błędów, bardzo przyjemny.
-
A co w Koluszkach jest aż tak trudne, że potrzeba tam dwóch dyżurnych?
-
Zasięg świecenia reflektorów lokomotywy
mateusz424 replied to mateusz424's topic in Sugestie usprawnień [Tryb jednoosobowy]
Fajnie, dzięki. Czekamy zatem cierpliwie z nadzieją. -
PioterSky started following Tryb zwiedzania
-
Moim zdaniem taki tryb zwiedzania jest kompletnie niepotrzebny jak na to że deweloperzy musieli by spędzić nad tym dużo czasu... Jak chodzi o dodatkowe tryby gry, to moim zdaniem najlepiej możliwość wspólnego dyżurowania (co może być szczególnie pomocne np. na Koluszkach) i tryb pomocnika maszynisty. Ja bym widział to w taki sposób, że na liście nastawni i pociągów była by też opcja "Pomocnika". Wtedy główny dyżurny / maszynista dostawałby requesta i mógłby to zatwierdzić albo odrzucić. Te sugestie pojawiały się wielokrotnie i z tego co pamiętam ktoś proponował żeby zajęli się tym moderzy. Póki co nie ma ani modów, ani wolnej chwili dla deweloperów, więc takie coś na 100% nie pojawi się szybciej niż za pół roku. Teraz czekamy na co było już obiecane...
-
Miguel changed their profile photo
-
Jako iż nadal nie ma samouczka ED250 w grze, postanowiłem zrobić poradnik krok po kroku jak taki skład przygotować do jazdy. Uruchamianie ED250 w SimRail.pdf
-
Mikol666 changed their profile photo
-
Nie_Lubię_Masła changed their profile photo
- Yesterday
-
George Droid changed their profile photo
-
Myślę, że niedługo będę w stanie coś zaproponować, bo od paru dni sprawdzam różne funkcje w tym zakresie i zapowiada się obiecująco. Więcej szczegółów, jak będzie na finiszu.
- 17 replies
-
- 15
-
-
-
-
jmluengor started following [patwrobel] Misja 1 - Strzemieszyce 3xEN57
-
bestia ze skierniewic changed their profile photo
-
Pisząc misje w LUA zauważyłem problem z mechaniką gdy. Chodzi o BOTy - podam przykład złego działania: Wjeżdzam do Grodziska Mazowieckiego od strony Warszawy i LUA tworzy BOTa Pendolino na LK1 od strony Żyrardowa jakieś 1500-2000 m przed semaforem Gr_Z następnie ustawia mu przejazd Gr_Z -> Gr_H2 oraz Gr_H2 -> Gr_Ckps. Niestety po dojechaniu do peronu okazuje się że pociąg zdążył wejść w ten tryb zniknięcia z serwera i jego pozycja jest symulowana i pokazuje się przy semaforze Gr_N4, bo symulator uznał że pojedzie na wprost - nie wiem czemu. Druga sytuacja jesteśmy w Milanówku na torze 4 i wracamy "pod prąd" do Grodziska a po torze 3 jedzie towar i ma wjazd od Grodziska zrobiony na Gr_B -> Gr_O3 i ustawione SignalTrigger 100m przed Gr_O3 żeby się Despan'ował. Niestety ponieważ pociąg przeszedł w ten tryb usunięcia z gry i symulacji jak gracz dojeżdża do Grodziska to towar sobie stoi jakieś 15m przed O3 a nie powinien tam wogóle być bo wcześniej ma event i on nie zadziałał. Trzecia sytuacja i najgorsza. Gracz w Grodzisku na torze postojowym rozłącza 2xELF i zostawia jednego w torze jakieś 100m przed Tm i jedzie do Milanówka na dodatkowe prace manewrowe. Niestety gra usunęła jego zostawiony pociąg jak odjechał na większą odległość a po powrocie do Grodziska okazuje się że jego pozostawiony skład stoi w torze ale 15m od Tm co uniemożliwia ponowne połączenie (trzeba znów cofać) i jest to przekłamanie. Pociąg stał nie miał prędkości a mimo to gra go zdespawnowała w złym miejscu! Generalnie bardzo duży problem jest zapanować nad ruchem kolejowym (większym niż w misjach wbudowanych) - taki jak zrobiłem w misji "Misja 3 - Sprinter KM - RE1" jeżeli pociąg nie zatrzymuje się na S1 tylko despawn'uje się nagle po semaforze a z ustawień wynika że nigdy go tam nie powinno być. Lub omija event'y lub wręcz bez jazdy zmienia pozycję. Czy nie dało by rady zrezygnować z tego zachowania BOTów - tego ich usuwania jak za daleko od gracza? A jeżeli nie to czy nie dało by rady chociaż dać w LUA możliwość ustawiania że dany BOT jest istotny i jego nie usuwa gra tylko liczy jego pozycję cały czas. Taka zmiana stanu pociągu na NIE_USUWAJ powodowałaby że ten konkretny pociąg jest cały czas na planszy i liczy się dokładnie jego przebieg i pozycja. Autor misji decydowałby które pociągi można symulować a które liczyć dokładnie co do metra. Pozdrawiam.
-
ED250 i RZEKOMO poprawiona blacha karoserii w ostatnim patchu.
Tom_89 replied to Vee's topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Jeśli ta wersja jest już dostępna to w opcjach gry w Steam trzeba ustawić wersję beta. Poszukam o tym na forum bo było przy okazji wcześniejszej dużej aktualizacji. -
Sorki podczas dodawania nowej misji zmieniłem swój CORE i nie dodałem parametrów w starych misjach. Już poprawione w wersji 1.1.6 Najnowsza wersja 1.1.6 dostępna pod adresem: 44_patwrobel.7z
-
ED250 i RZEKOMO poprawiona blacha karoserii w ostatnim patchu.
Vee replied to Vee's topic in Dyskusja [Tryb jednoosobowy]
Można już tę "next" jakoś przetestować? Jak to zrobić? Czy komentujesz tylko screena? -
ronr started following byczek silniki odłączanie
-
byczek silniki odłączanie
ronr replied to misiek_131415's topic in Sugestie usprawnień [Tryb wieloosobowy]
Gdzie jest taka możliwość odłączania silników? Do szafy WN nie ma wejścia.