Jump to content

Recommended Posts

Posted
43 minuty temu, rtek napisał(a):

Czy jest możliwość dodania karty z rozkładem? Obecnie jest tylko pusta kartka.

To jest generalny bug. Czekamy.

Posted (edited)
8 godzin temu, Vee napisał(a):

Dokładnie tak samo mam po próbie podmiany wagonów. 

EDIT: Wojnar a jaki wpis sprawia ze podsumowanie scenariusza pojawia sie po 5 minutach? 
Moglabym dodac taki wpis do kazdego scenariusza ktory jest w grze? Nie cierpie tego, ze od razu ta tabelka sie wlacza, jak tylko sie dojedzie do stacji. 
Jesli mozesz podpowiedz jak to zrobic, co dodac i gdzie. 

Szukasz w pliku lua takiej linii:
             

  FinishMission(MissionResultEnum.Success)

I przed nią ustawiasz linie z tzw. 'delay' w sekundach, jak w kodzie poniżej ustawione na 3 minuty -> 180 sekund:

coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 180)
FinishMission(MissionResultEnum.Success)

 

8 godzin temu, Vee napisał(a):

A czy jest jakiś sposób nad podmianę wagonów na te z IC ?

Które wagony chcesz podmienić? Te na bocznicy czy w składzie, który prowadzisz?

 

9 godzin temu, fsim70 napisał(a):

Niestety, w ten sam sposob wlasnie probowalem. Efekt jak na screenie. Scenariusz laduje sie zupelnie normalnie i zamarza bez lokomotywy i mozliwosci zrobienia czegokolwiek...

Masz tutaj z podmienionym dragonem zamiast EP08, ale na tym kończę indywidualne implementacje 🙂 

(spakowany plik mission.lua)

 

 

mission.zip

Edited by w.wojnar
  • I disagree 1
  • Thanks 1
Posted

W składzie który prowadzę. Do innego scenariusza zrobiłam sobie raz taki skład
Z2/a9emnouz_61511970214-5+Z2/a9mnouz_61511970234-3+Z2/b11mnouz_61512170064-0+Z2/b10bmnouz_61512071105_1+Z2/wrmnouz_61518870191_1+Z2/b11mnouz_61512170098-8+Z2/b11gmnouz_61512170107-7+Z2/b10bmnouz_61512071105_1+Z2/b11mnouz_61512170064-0

I różnie te kody wpisywałam w Twój scenariusz. z Z2 i bez, b z malej B z dużej, i cyfry dzieliłam jak w lokomotywowni się wyświetlają czyli np. 6561_1970 itd albo zamiast _ dawałam - i mimo to żadna opcja nie działała. Za każdym razem po wpisaniu kodów tych wagonów skład się nie wczytywał. 

Posted (edited)

 

To co wskazujesz to budowa składu z pliku w formacie *.json gdzie składnia jest kompletnie inna w porównaniu do nowych w formacie *.lua, 
Poprawnie powinno być tak, znajdź funkcje która buduje skład:

function SpawnPlayer(loc)Trains[0] = SpawnTrainsetOnSignal(
        "Player",
        FindSignal("5465_KGA_Tm131"),
        250,
        false,  -- is reversed
        true,  --is player vehicle
        false, --dummy vehicle
        true, --teleport to cabin
        {
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(loc, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.Bc9ou_5051_5978_003_8, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10ou_5151_2070_829_9, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R)
        }
    )
    


 I zamień na:
    

    function SpawnPlayer(loc)Trains[0] = SpawnTrainsetOnSignal(
        "Player",
        FindSignal("5465_KGA_Tm131"),
        250,
        false,  -- is reversed
        true,  --is player vehicle
        false, --dummy vehicle
        true, --teleport to cabin
        {
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(loc, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10bmnouz_6151_2071_105_1, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.WRmnouz_6151_8870_191_1, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_098_8, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10bmnouz_6151_2071_105_1, false, "", 0, BrakeRegime.R),
            CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false, "", 0, BrakeRegime.R)
        }
    )


      Przypilnuj aby zachować identyczną strukturę całego bloku - mam na myśli } )

 

Nazwy taboru znajdują się pod ścieżką: ..\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\LuaModules\SimRailEnums.lua

Podmiana wagonu jest bardzo prosta, szukasz takiego wpisu np.:           

 CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false, "", 0, BrakeRegime.R),


i zmieniasz tą sekcje: 

 CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.[nazwa innego wagonu z pliku SimRailEnums.lua], false, "", 0, BrakeRegime.R),

 

Edited by w.wojnar
Posted
15 godzin temu, w.wojnar napisał(a):

 

Masz tutaj z podmienionym dragonem zamiast EP08, ale na tym kończę indywidualne implementacje 🙂 

(spakowany plik mission.lua)

mission.zip 6.81 kB · 4 pobrania

Dziekuje slicznie ! Naprawde nie wiem jak to zrobiles, bo moj wpis byl identyczny. Byc moze DeveloperMode jako true bylo rozwiazaniem (?) (ale wroc.. tego tez probowalem...) 🙂

Nie wazne. wspanialy scenariusz, poprosimy o wiecej takich perelek.

Posted (edited)

SUPER !! Dzięki, wszystko ładnie działa 🙂

A czy jakiś wpis definiuje czas początkowy od zrespienia się składu? Chodzi o to, że np. w Twoim scenariuszu jest 10 minut na wjazd w perony i odjazd o czasie. 
Można to wydłużyć np. do 20 minut?

EDIT: Mam problem. Ja sobie ustawiłam inny dzień i godzinę odjazdu i dyżurny nie daje mi manewrowego. STÓJ jest na tarczy Tm131
Chyba, że ja mam wpychać wagony w tył? (o jejku tak !! nie czytałam tego opisu na samym początku po załadowaniu 😛 bo wyłączyłam to od razu) Sorka. 

Edited by Vee
Posted (edited)

Ciekawy scenariusz!

Ale w wersji Wawa - Kraków nie mogę ruszyć z Wawy Wsch - cały czas wyświetla się STÓJ. Próbowałem wywołać przez radio zmianę ale nic nie pomaga....

Edited by tomek080893
Posted

Great scenarios. Indeed, it could be made clearer which radio channel to use but other than that great work. It's clear that you've put effort into this work, well done.

  • 1 month later...
Posted
W dniu 21.12.2024 o 14:44, CenariusPL napisał(a):

Do poprawki są tłumaczenia polskie, pokazuje mi tylko paceholdery w oknie czatu.

I te manewry mogłyby być krótsze 😉 

@w.wojnar, masz pomysł jak zmienić te opisy polskie dla czatu? 

Posted

Nie mam, to jest problem którego nie umiem rozwiązać. To samo mam w scenariuszu z lat 80. Teoretycznie jak wrzucę dialogi do 'Locals' to powinny się wyświetlać.

Ktoś ma jakiś pomysł?

 

Posted
W dniu 31.01.2025 o 16:08, w.wojnar napisał(a):

Nie mam, to jest problem którego nie umiem rozwiązać. To samo mam w scenariuszu z lat 80. Teoretycznie jak wrzucę dialogi do 'Locals' to powinny się wyświetlać.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Myślę że @Eridor mógłby pomóc.

  • SIMRAIL Team
Posted

Heja! Strzelam w ciemno że korzystasz z funkcji Comms z mojej biblioteczki? Ona generalnie wywołuje wewnętrzne zasoby językowe. Jeśli chcesz wrzucic własne - powinna tam, być podobna funkcja `CommsNoTranslation`
 

Jak obie porównasz to zauważysz że dodatkowy # jest dodawany by dostać się do wewnętrznych zasobów 🙂

Posted

Dokładnie tak, testowałem to, i według dokumentacji (https://wiki.simrail.eu/en/LUA/functions/DisplayMessage), jeżeli dla metody DisplayMessage nie podaje ("#" ..) to powinien odpytać 'local' ze scenariusza. 

Tak, korzystam z Twojej bliblioteki EridorCommon.lua, wywaliłem z niej na próbę cały Comms, i napisałem prosty w pliku mission.lua:
 

function Comms(text)
	DisplayChatText(text)
    PlayNarrationAudioClip(text)
    coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForAudioFinishedPlaying, text)
end

I dalej nic...

  • SIMRAIL Team
Posted (edited)

Nie wiem.. powinno to zadziałać.
Ot przykład scenariusza który mam obecnie rozgrzebany:

- Wywołanie:

CommsNoTranslation(nil, "HelloMsg")
 

- Fragment Commsa:

function CommsNoTranslation(caller, text)
    if caller == nil then
        DisplayMessage(text, 10)
        DisplayChatText(text)

- Locales/en.lang

HelloMsg=Welcome msg

 

Edited by Eridor
Posted (edited)
W dniu 31.01.2025 o 16:08, w.wojnar napisał(a):

Nie mam, to jest problem którego nie umiem rozwiązać. To samo mam w scenariuszu z lat 80. Teoretycznie jak wrzucę dialogi do 'Locals' to powinny się wyświetlać.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Sprawdź jak to wygląda u kolegi @vardazed W jego scenariuszu wszystko ładnie się wyświetla.

 

Edited by bart_dem
  • Thanks 1
Posted (edited)

W końcu udało się ukończyć ten scenariusz (ach, ten SAVE, teraz wiem czemu kolega @adamets2 tak się skarzy na jego brak)...

@w.wojnar, w czasie gry zauważyłem dwie rzeczy:

(1) Z Korytowa na Grodzisk mamy 14km, rozkład przewiduje przejazd w 4 minuty (przy 120km/h bez rozpędzania i hamowania zajmuje to 7 minut)

Z Grodziska na Pruszków mamy 12km, a rozkład przewiduje przejazd w 3 minuty (przy 120km/h bez rozpędzania i hamowania zajmuje to 6 minut)

Czy ten rozkład nie jest hmmm.... zbyt podkręcony czasowo?

(2) Dojeżdżając do Raciborowic skład z naprzeciwka chyba ma za szybko despawn, nie zdążył przejechać a już zniknął.

(3) Papierowy rozkład jazdy - działa tylko strona tytułowa

 

Może trochę brakowało składów towarowych na CMK, Idzikowice też pustawe.

Scenariusz generalnie 10/10 - duży ruch, odjazd w kierunku Bronowic, czuć że gra "żyje".

Wycofanie składu w asyście manewrowych przy zawalonych bocznicach wagonami robi kapitalny klimat - dzięki za świetną robotę.

Edited by PL_Andrev
  • Thanks 2
  • I agree 1
Posted

Dzięki, tak wiem, że rozkład wymaga korekty, wrócę do poprawy tych scenariuszy jak tylko ukończe Katowice-Sędziszów 80, gdzie trwają już tylko dialogowe wykończeniówki.

  • Haha 1
  • Thanks 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy