PL_Andrev Posted December 21, 2024 Posted December 21, 2024 43 minuty temu, rtek napisał(a): Czy jest możliwość dodania karty z rozkładem? Obecnie jest tylko pusta kartka. To jest generalny bug. Czekamy.
w.wojnar Posted December 21, 2024 Author Posted December 21, 2024 (edited) 8 godzin temu, Vee napisał(a): Dokładnie tak samo mam po próbie podmiany wagonów. EDIT: Wojnar a jaki wpis sprawia ze podsumowanie scenariusza pojawia sie po 5 minutach? Moglabym dodac taki wpis do kazdego scenariusza ktory jest w grze? Nie cierpie tego, ze od razu ta tabelka sie wlacza, jak tylko sie dojedzie do stacji. Jesli mozesz podpowiedz jak to zrobic, co dodac i gdzie. Szukasz w pliku lua takiej linii: FinishMission(MissionResultEnum.Success) I przed nią ustawiasz linie z tzw. 'delay' w sekundach, jak w kodzie poniżej ustawione na 3 minuty -> 180 sekund: coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForSeconds, 180) FinishMission(MissionResultEnum.Success) 8 godzin temu, Vee napisał(a): A czy jest jakiś sposób nad podmianę wagonów na te z IC ? Które wagony chcesz podmienić? Te na bocznicy czy w składzie, który prowadzisz? 9 godzin temu, fsim70 napisał(a): Niestety, w ten sam sposob wlasnie probowalem. Efekt jak na screenie. Scenariusz laduje sie zupelnie normalnie i zamarza bez lokomotywy i mozliwosci zrobienia czegokolwiek... Masz tutaj z podmienionym dragonem zamiast EP08, ale na tym kończę indywidualne implementacje 🙂 (spakowany plik mission.lua) mission.zip Edited December 21, 2024 by w.wojnar 1 1
Vee Posted December 22, 2024 Posted December 22, 2024 W składzie który prowadzę. Do innego scenariusza zrobiłam sobie raz taki skład Z2/a9emnouz_61511970214-5+Z2/a9mnouz_61511970234-3+Z2/b11mnouz_61512170064-0+Z2/b10bmnouz_61512071105_1+Z2/wrmnouz_61518870191_1+Z2/b11mnouz_61512170098-8+Z2/b11gmnouz_61512170107-7+Z2/b10bmnouz_61512071105_1+Z2/b11mnouz_61512170064-0 I różnie te kody wpisywałam w Twój scenariusz. z Z2 i bez, b z malej B z dużej, i cyfry dzieliłam jak w lokomotywowni się wyświetlają czyli np. 6561_1970 itd albo zamiast _ dawałam - i mimo to żadna opcja nie działała. Za każdym razem po wpisaniu kodów tych wagonów skład się nie wczytywał.
w.wojnar Posted December 22, 2024 Author Posted December 22, 2024 (edited) To co wskazujesz to budowa składu z pliku w formacie *.json gdzie składnia jest kompletnie inna w porównaniu do nowych w formacie *.lua, Poprawnie powinno być tak, znajdź funkcje która buduje skład: function SpawnPlayer(loc)Trains[0] = SpawnTrainsetOnSignal( "Player", FindSignal("5465_KGA_Tm131"), 250, false, -- is reversed true, --is player vehicle false, --dummy vehicle true, --teleport to cabin { CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(loc, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.Bc9ou_5051_5978_003_8, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9ou_5151_1970_003_4, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10ou_5151_2070_829_9, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10nouz_5151_2071_102_0, false, "", 0, BrakeRegime.R) } ) I zamień na: function SpawnPlayer(loc)Trains[0] = SpawnTrainsetOnSignal( "Player", FindSignal("5465_KGA_Tm131"), 250, false, -- is reversed true, --is player vehicle false, --dummy vehicle true, --teleport to cabin { CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(loc, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_234_3, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10bmnouz_6151_2071_105_1, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.WRmnouz_6151_8870_191_1, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_098_8, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11gmnouz_6151_2170_107_7, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B10bmnouz_6151_2071_105_1, false, "", 0, BrakeRegime.R), CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.B11bmnouz_6151_2170_064_0, false, "", 0, BrakeRegime.R) } ) Przypilnuj aby zachować identyczną strukturę całego bloku - mam na myśli } ) Nazwy taboru znajdują się pod ścieżką: ..\steamapps\common\SimRail\SimRail_Data\StreamingAssets\LuaModules\SimRailEnums.lua Podmiana wagonu jest bardzo prosta, szukasz takiego wpisu np.: CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.A9mnouz_6151_1970_214_5, false, "", 0, BrakeRegime.R), i zmieniasz tą sekcje: CreateNewSpawnFullVehicleDescriptor(PassengerWagonNames.[nazwa innego wagonu z pliku SimRailEnums.lua], false, "", 0, BrakeRegime.R), Edited December 22, 2024 by w.wojnar
fsim70 Posted December 22, 2024 Posted December 22, 2024 15 godzin temu, w.wojnar napisał(a): Masz tutaj z podmienionym dragonem zamiast EP08, ale na tym kończę indywidualne implementacje 🙂 (spakowany plik mission.lua) mission.zip 6.81 kB · 4 pobrania Dziekuje slicznie ! Naprawde nie wiem jak to zrobiles, bo moj wpis byl identyczny. Byc moze DeveloperMode jako true bylo rozwiazaniem (?) (ale wroc.. tego tez probowalem...) 🙂 Nie wazne. wspanialy scenariusz, poprosimy o wiecej takich perelek.
Vee Posted December 22, 2024 Posted December 22, 2024 (edited) SUPER !! Dzięki, wszystko ładnie działa 🙂 A czy jakiś wpis definiuje czas początkowy od zrespienia się składu? Chodzi o to, że np. w Twoim scenariuszu jest 10 minut na wjazd w perony i odjazd o czasie. Można to wydłużyć np. do 20 minut? EDIT: Mam problem. Ja sobie ustawiłam inny dzień i godzinę odjazdu i dyżurny nie daje mi manewrowego. STÓJ jest na tarczy Tm131 Chyba, że ja mam wpychać wagony w tył? (o jejku tak !! nie czytałam tego opisu na samym początku po załadowaniu 😛 bo wyłączyłam to od razu) Sorka. Edited December 22, 2024 by Vee
tomek080893 Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 (edited) Ciekawy scenariusz! Ale w wersji Wawa - Kraków nie mogę ruszyć z Wawy Wsch - cały czas wyświetla się STÓJ. Próbowałem wywołać przez radio zmianę ale nic nie pomaga.... Edited December 29, 2024 by tomek080893
Fifek Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Przestaw sobie radio na kanał drugi i wywołaj dyżurnego. Wszystko zagra jak być powinno 🙂
saku Posted December 29, 2024 Posted December 29, 2024 Great scenarios. Indeed, it could be made clearer which radio channel to use but other than that great work. It's clear that you've put effort into this work, well done.
PL_Andrev Posted January 31 Posted January 31 W dniu 21.12.2024 o 14:44, CenariusPL napisał(a): Do poprawki są tłumaczenia polskie, pokazuje mi tylko paceholdery w oknie czatu. I te manewry mogłyby być krótsze 😉 @w.wojnar, masz pomysł jak zmienić te opisy polskie dla czatu?
w.wojnar Posted January 31 Author Posted January 31 Nie mam, to jest problem którego nie umiem rozwiązać. To samo mam w scenariuszu z lat 80. Teoretycznie jak wrzucę dialogi do 'Locals' to powinny się wyświetlać. Ktoś ma jakiś pomysł?
PL_Andrev Posted February 2 Posted February 2 W dniu 31.01.2025 o 16:08, w.wojnar napisał(a): Nie mam, to jest problem którego nie umiem rozwiązać. To samo mam w scenariuszu z lat 80. Teoretycznie jak wrzucę dialogi do 'Locals' to powinny się wyświetlać. Ktoś ma jakiś pomysł? Myślę że @Eridor mógłby pomóc.
SIMRAIL Team Eridor Posted February 3 SIMRAIL Team Posted February 3 Heja! Strzelam w ciemno że korzystasz z funkcji Comms z mojej biblioteczki? Ona generalnie wywołuje wewnętrzne zasoby językowe. Jeśli chcesz wrzucic własne - powinna tam, być podobna funkcja `CommsNoTranslation` Jak obie porównasz to zauważysz że dodatkowy # jest dodawany by dostać się do wewnętrznych zasobów 🙂
w.wojnar Posted February 3 Author Posted February 3 Dokładnie tak, testowałem to, i według dokumentacji (https://wiki.simrail.eu/en/LUA/functions/DisplayMessage), jeżeli dla metody DisplayMessage nie podaje ("#" ..) to powinien odpytać 'local' ze scenariusza. Tak, korzystam z Twojej bliblioteki EridorCommon.lua, wywaliłem z niej na próbę cały Comms, i napisałem prosty w pliku mission.lua: function Comms(text) DisplayChatText(text) PlayNarrationAudioClip(text) coroutine.yield(CoroutineYields.WaitForAudioFinishedPlaying, text) end I dalej nic...
SIMRAIL Team Eridor Posted February 3 SIMRAIL Team Posted February 3 (edited) Nie wiem.. powinno to zadziałać. Ot przykład scenariusza który mam obecnie rozgrzebany: - Wywołanie: CommsNoTranslation(nil, "HelloMsg") - Fragment Commsa: function CommsNoTranslation(caller, text) if caller == nil then DisplayMessage(text, 10) DisplayChatText(text) - Locales/en.lang HelloMsg=Welcome msg Edited February 3 by Eridor
bart_dem Posted February 4 Posted February 4 (edited) W dniu 31.01.2025 o 16:08, w.wojnar napisał(a): Nie mam, to jest problem którego nie umiem rozwiązać. To samo mam w scenariuszu z lat 80. Teoretycznie jak wrzucę dialogi do 'Locals' to powinny się wyświetlać. Ktoś ma jakiś pomysł? Sprawdź jak to wygląda u kolegi @vardazed W jego scenariuszu wszystko ładnie się wyświetla. Edited February 4 by bart_dem 1
PL_Andrev Posted February 9 Posted February 9 (edited) W końcu udało się ukończyć ten scenariusz (ach, ten SAVE, teraz wiem czemu kolega @adamets2 tak się skarzy na jego brak)... @w.wojnar, w czasie gry zauważyłem dwie rzeczy: (1) Z Korytowa na Grodzisk mamy 14km, rozkład przewiduje przejazd w 4 minuty (przy 120km/h bez rozpędzania i hamowania zajmuje to 7 minut) Z Grodziska na Pruszków mamy 12km, a rozkład przewiduje przejazd w 3 minuty (przy 120km/h bez rozpędzania i hamowania zajmuje to 6 minut) Czy ten rozkład nie jest hmmm.... zbyt podkręcony czasowo? (2) Dojeżdżając do Raciborowic skład z naprzeciwka chyba ma za szybko despawn, nie zdążył przejechać a już zniknął. (3) Papierowy rozkład jazdy - działa tylko strona tytułowa Może trochę brakowało składów towarowych na CMK, Idzikowice też pustawe. Scenariusz generalnie 10/10 - duży ruch, odjazd w kierunku Bronowic, czuć że gra "żyje". Wycofanie składu w asyście manewrowych przy zawalonych bocznicach wagonami robi kapitalny klimat - dzięki za świetną robotę. Edited February 9 by PL_Andrev 2 1
w.wojnar Posted February 9 Author Posted February 9 Dzięki, tak wiem, że rozkład wymaga korekty, wrócę do poprawy tych scenariuszy jak tylko ukończe Katowice-Sędziszów 80, gdzie trwają już tylko dialogowe wykończeniówki. 1 1
Recommended Posts