Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 21.09 | The next summary of the week will be published on 21.09

Spawnowanie jako człowiek na stacji zamiast w pędzącym pociągu


Recommended Posts

Napisałem to w w wątku o road mapie, ale to pomysł więc lepiej tu.

Na multi gdzie wskakuję w środku lasu do już najczęściej opóźnionego pociągu jadącego np. do Gdańska po to żeby za 30 min dojechać do końca "obszaru gry" kłóci się z moją ideą gry w symulatory 🙂 A jeszcze po tym co niektórzy piszą, że czy to ludzcy gracze czy Ai albo blokuje na jakimś szlabanie na 30 min, albo wyrzuca z serwera to w ogóle jakieś nieporozumienie. Ale najgorsze dla mnie w multi jest to i mega nierealistyczne, że wskakuje się do jadącego składu. Może choć to mogliby Producenci zmienić żeby po skończonej jeździe usuwać pociąg i żeby było tak, że jak ktoś chce grać to na stacji spawnuje mu się? Jak myślicie miałoby to sens? I żeby np było na liście wyboru w multi, że zaczynam w stacji A i jadę do Katowic albo do stacji C, a pociąg jest relacji takiej i takiej. Maszyniści w realu zmieniają się na stacjach, ale nie teleportują do pędzącego pociągu 🙂 Jakbym miał coś takiego, że wybieram sobie jakąś stację, mam podane dokładnie ile czasu będzie trwała jazda (w ramach obszaru gry, a nie wirtualnego) to z pewnością bym grał na multi i nawet poczekał te 30 min. na czerwonym.

Nawet fajnie by było żeby spawnował się ludzik i żeby nim dojść do pociągu i wymienić się z kolegą. To by było naprawdę, jak dla mnie, mega. Byłby podany czas do odjazdu, trzeba by dojść do pociągu albo np. na niego poczekać na jakiejś stacji? O widzicie - to by chyba nawet nie było tak trudne do zrobienia bo pociągi byłyby nadal sterowane przez Ai ale gracz by spawnował się jako ludzik na stacji i musiał np. poczekać na pociąg + jedynie dodanie w opcji menu danych dotyczących trwania gry. Dam to do pomysłów 🙂 

Edited by adamets2
  • Like 3
  • I disagree 3
  • Confused 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

I jak chcecie to połączyć z ułożonymi dla wszystkich rozkładami jazdy? Bo jedyna opcja to czekać kilkanaście, kilkadziesiąt, kilkaset minut na dwuminutowe okno na przejęcie składu podczas postoju na stacji. Druga sprawa, że idąc podobnym tokiem rozumowania to pociągi powinny stać w miejscu dopóki ktoś nie wsiądzie.
 

 

4 hours ago, JoeBlack72 said:

To ja dodam jeszcze  taką atrakcję..... Spawn następuje np w Sosnowcu i jako pasażer jedziemy np do Katowic żeby tam przejąć jakiś skład...

Świetny pomysł. Oby tylko spawn nie był na stacji, lecz w domu w łóżku. Poranna toaleta, śniadanie i kilkunastominutowy spacer na peron w Sosnowcu.

 

Edited by Bazinga
  • Haha 6
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Druga sprawa, gdzie chciałbyś przejąć skład towarowy, który nie zawsze zatrzymuje się tam gdzie ma zaplanowany PT. I co z pociągami dalekobieżnymi? Już sobie wyobrażam tłumy graczy czekających na swój skład na peronie we Włoszczowej🤣 A najlepsze przed nami😁 wyobraź sobie, że jesteś graczem, który nie do końca ogarnia numery pociągów, jakie mają relacje itd... wybierasz sobie pociąg 16xxx, czekasz na niego 1,5 godziny we Włoszczowej i gdy już wreszcie się doczekasz, rozsiadasz się w kabinie i ruszasz w podróż do Żelisławic🤣😂 Sorry, ale Twój pomysł to bzdura kłócąca się z ideą trybu multiplayer.

  • Confused 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Godzinę temu, Bazinga napisał(a):

Świetny pomysł. Oby tylko spawn nie był na stacji, lecz w domu w łóżku. Poranna toaleta, śniadanie i kilkunastominutowy spacer na peron w Sosnowcu.

Tak - teraz jest bardzo realistycznie jak się teleportujesz do pędzącego 200 km/h pociągu po środku ciemnego lasu... Jak w grze akcji tylko jeszcze strój supermena na człowieka i wszystko by się zgadzało 🙂 

@bart_dem to nie mnie płacą tysiące zł za tą grę. Dałem pomysł kierunkowo. Oczywiście przy obecnych mechanikach masz rację, ale to gra komputerowa więc programistycznie być może by się dało ogarnąć, że pociąg po przejęciu przez gracza, a wcześniej sterowany przez Ai, spawnuje się na najbliższej stacji a ludek przy nim. Co do towarów tak samo. Najbliższa stacja po prostu, a w towarach bardzo często stacja początkowa. Można by np zrobić tak, że pociąg już wjeżdża kiedy ty czekasz na niego. Nie miałem oczywiście na myśli czekania na pociąg 1,5 godziny.

Edited by adamets2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Bazinga napisał(a):

Bo jedyna opcja to czekać kilkanaście, kilkadziesiąt, kilkaset minut na dwuminutowe okno na przejęcie składu podczas postoju na stacji. Druga sprawa, że idąc podobnym tokiem rozumowania to pociągi powinny stać w miejscu dopóki ktoś nie wsiądzie.
 

Gracz miałby na hud licznik w jakim czasie musi przejąć pociąg np 2 min. Po tym czasie by przejmowało Ai

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, adamets2 said:

Tak - teraz jest bardzo realistycznie jak się teleportujesz do pędzącego 200 km/h pociągu po środku ciemnego lasu... Jak w grze akcji tylko jeszcze strój supermena na człowieka i wszystko by się zgadzało 🙂 

@bart_dem to nie mnie płacą tysiące zł za tą grę. Dałem pomysł kierunkowo. Oczywiście przy obecnych mechanikach masz rację, ale to gra komputerowa więc programistycznie być może by się dało ogarnąć, że pociąg po przejęciu przez gracza, a wcześniej sterowany przez Ai, spawnuje się na najbliższej stacji a ludek przy nim. Co do towarów tak samo. Najbliższa stacja po prostu, a w towarach bardzo często stacja początkowa. Można by np zrobić tak, że pociąg już wjeżdża kiedy ty czekasz na niego. Nie miałem oczywiście na myśli czekania na pociąg 1,5 godziny.

Czekaj, czyli wejście do pociągu przy 200km/h nie jest realistyczne, ale jego teleportacja do najbliższej stacji już tak? Nie nadążam za narracją.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, bart_dem napisał(a):

Mamy tu rozkład, tylko jeden i obowiązujący wszystkich. To nie TD2. Zresztą temat był już kiedyś poruszany.

Tak zgadza się - trzeba by to jakoś ogarnąć z rozkładami. Ale to tylko gra więc myślę, że w XXIw. dałoby radę.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Bazinga napisał(a):

Czekaj, czyli wejście do pociągu przy 200km/h nie jest realistyczne, ale jego teleportacja do najbliższej stacji już tak? Nie nadążam za narracją.

Od strony gracza nie byłoby żadnej teleportacji. Ty czekałbyś na pociąg na stacji, który by wjeżdżał na nią.

Link to comment
Share on other sites

A co z ludźmi którzy mieli teleportowany skład w zasięgu wzroku? Co się dzieje z tym składem na panelu w dyżurkach? Pendolino wjeżdża sobie na peron w Opocznie i nagle jest przed czołem dziobaka spawn pociągu z losowego miejsca na trasie i pojawia się adamets2 na peronie? 

Edited by Bazinga
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Z pociągami pasażerskimi możesz to rozwiązać w inny sposób. Łapiesz jakiś skład, do pierwszej stacji prowadzi AI, ty przejmujesz skład na stacji podczas ph. Przy towarowych analogicznie możesz przejąć skład od AI albo jak stoi na S1 lub pt co często się zdarza, albo jak gdzieś się turla 20-30-40 km/h. Trochę sobie urealnisz rozgrywkę. 

Edited by Grandal74
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Grandal74 napisał(a):

Z pociągami pasażerskimi możesz to rozwiązać w inny sposób. Łapiesz jakiś skład, do pierwszej stacji prowadzi AI, ty przejmujesz skład na stacji podczas ph. Przy towarowych analogicznie możesz przejąć skład od AI albo jak stoi na S1 lub pt co często się zdarza, albo jak gdzieś się turla 20-30-40 km/h. Trochę sobie urealnisz rozgrywkę. 

Dokładnie, wystarczy patrzeć na mapkę i czekać na pojawienie się składu w Katowicach, Staszicu czy w Warszawie, po czym ten skład zająć i jechać sobie "od początku". Nikt nikomu nie każe zaczynać jazdy pendolino w środku lasu.

Link to comment
Share on other sites

Na jaką mapkę? Weszły jakieś zmiany po ostatnim update? Po uruchomieniu gry i naciśnięciu na przycisk multiplayer jest tylko czarna plansza z nazwami serwerów i jaki pociąg można wybrać, jakiej relacji. Nie ma nawet podanego czasu samej gry bo są abstrakcyjne (w sensie, że nie w grze) rozkłady na Hel albo do Zakopanego. Jak grałem żadnej mapki nie widziałem. Po za tym co jak ktoś jeszcze inny wpadnie na taki pomysł? wtedy "polować" na kolejny?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, Bazinga napisał(a):

A co z ludźmi którzy mieli teleportowany skład w zasięgu wzroku? Co się dzieje z tym składem na panelu w dyżurkach? Pendolino wjeżdża sobie na peron w Opocznie i nagle jest przed czołem dziobaka spawn pociągu z losowego miejsca na trasie i pojawia się adamets2 na peronie? 

Kwestia ogarnięcia przez dyżurki to kwestia programistyczna. Kwestia teleportacji dla innych graczy niż ten co zajął tak samo. Mamy XXIw i wychodzą gry bardzo złożone, a wy tu piszecie jak o jakiejś magii. Nie mówimy o życiu tylko o grze... Jeśli nie ma żadnych możliwości programistycznych na 2024r do wdrożenia tego pomysłu to oczywiście ok. Ja poddałem sam pomysł. Oczywiście mi chodzi o taki model, że z punktu widzenia gracza wchodzącego do gry spawnuje się on na jakiejś stacji, ma 2 min. i wchodzi do pociągu, który nadjeżdża albo stoi na postoju. Ale to tylko dla niego. Dla dyżurek to i tak są punkciki na pulpicie więc tu by trzeba było się zastanowić jak to rozwiązać. Myślę, że warto.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

No tak, fajnie, że społeczność stworzyła taką mapkę. Ale czy zwykły gracz zza granicy, który kupi SimRail jako entą grę będzie w ogóle wiedział o tym? A jak tak to będzie miał ochotę na jakieś "polowania"... No ja osobiście jak chcę rozrywkę to odpalam grę i gram, a nie bawię się w "polowania"... Dlatego pisałem o rozwiązaniu wewnątrz gry.

I jak rozumiem - jak wyjdą DLC na USA, Chiny i Bóg wie co jeszcze to wszędzie będą robione podobne mapki? Ja pisałem o kompleksowym pomyśle.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, adamets2 said:

Kwestia ogarnięcia przez dyżurki to kwestia programistyczna. Kwestia teleportacji dla innych graczy niż ten co zajął tak samo. Mamy XXIw i wychodzą gry bardzo złożone, a wy tu piszecie jak o jakiejś magii.

Skoro to żadna magia to wytłumacz mi jak "podstawić" pociąg graczowi pod peron, jednocześnie nie zmieniając jego miejsca na szlaku. Wytłumacz na chłopski rozum, programistycznie faktycznie da się ogarnąć rzeczy, które są realne.

 

Swoją drogą, rodzi to kolejny problem - kto podstawia ten pociąg na peron? I co z nim się później stanie? O 3 w nocy może być problem z autobusem do domu, więc może warto byłoby dodać taksówki AI, które odwiozą poprzedniego mechanika po tym jak podstawił pociąg.

 

Quote

Ale czy zwykły gracz zza granicy, który kupi SimRail jako entą grę będzie w ogóle wiedział o tym? 

Najpierw będzie musiał mieć problem z tym, że przejmuje skład od "autopilota" 😉

Edited by Bazinga
  • Like 1
  • Confused 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Bazinga napisał(a):

Skoro to żadna magia to wytłumacz mi jak "podstawić" pociąg graczowi pod peron, jednocześnie nie zmieniając jego miejsca na szlaku. Wytłumacz na chłopski rozum, programistycznie faktycznie da się ogarnąć rzeczy, które są realne.

Swoją drogą, rodzi to kolejny problem - kto podstawia ten pociąg na peron? I co z nim się później stanie? O 3 w nocy może być problem z autobusem do domu, więc może warto byłoby dodać taksówki AI, które odwiozą poprzedniego mechanika po tym jak podstawił pociąg.

Najpierw będzie musiał mieć problem z tym, że przejmuje skład od "autopilota" 😉

A to akurat da się rozwiązać przy obecnym układzie dając graczowi do wyboru pociąg i spawn w środku lub w najbliższym punkcie zatrzymania (podając przybliżony czas oczekiwania). Wtedy to nie pociąg pojawi się "magicznie" gdzieś, ale to gracz zostanie "teleportowany" tam gdzie trzeba, żeby w realnym czasie dany skład przejąć od bota.

W niektórych przypadkach będzie to początek trasy (np. stacja początkowa - ale czekasz na odjazd 20 minut), a w niektórych może być np. semafor przy jakimś posterunku.

  • I disagree 1
  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Jedna osoba sugeruje podróż z Sosnowca do Katowic jako pasażer, kolejna polowanie kilkadziesiąt minut na skład, a następna czekanie aż pociąg dojedzie do punktu przechwycenia. A wszystko po to, żeby rozwiązać problem, który nie istnieje.

 

Panowie, po pierwsze zazdroszczę Wam ilości wolnego czasu w życiu, ale niestety sprowadzając Was na ziemię zapewniam, że jeżeli ktoś nie jest emerytem, rencistą, bezrobotnym czy uczniem w czasie wakacji to nie ma na tyle wolnego czasu w ciągu swojego dnia, żeby tracić takie ilości czasu na dojeżdżanie jako pasażer czy czekanie pół godziny pod semaforem aż mu pociąg przyjedzie. 

 

 

Hours-Spent-Gaming-Per-Week-2-2.webp

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Może nie wyraziłem się jasno, ale oczywiście mnie też nie chodzi żeby gracz czekał. Jak pisałem - gracz wybiera miasto w którym już czeka na niego pociąg, albo właśnie wjeżdża na peron. Pociąg spawnować może się przed stacją. Ja nie wiem czy to problem, ale wiem, że osobiście grałbym na multi jakby tak było, a spawnowanie się w już jadącym pociągu (po kimś) często opóźnionym, w środku lasu - jak pisałem wcześniej - jest moim zdaniem zaprzeczeniem jakiegokolwiek realizmu. W życiu też maszyniści wymieniają się na stacjach. Nawet w singlu tak jest, że nie spawnujesz się w pociągu tylko na zewnątrz... Pograć razem z żywymi ludźmi, ale bez teleportacji to byłaby jak dla mnie super fajna sprawa. Już wiem dzięki uprzejmości forumowiczów, że można w ten sposób upolować skład i pewno dla zagorzałych sympatyków SimRail to jakieś rozwiązanie, ale to wciąż teleport do pociągu tylko na stacji i jak pisałeś - kto ma czas i chęci na takie "polowania"?

Tak czy inaczej zgłosiłem to jako pomysł i tyle. Może za 10 lat ktoś coś zrobi w tym temacie. Obecnie nawet ostatnia road mapa została zrobiona zaledwie w paru %.

Edited by adamets2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Pociąg spawnować może się przed stacją. Ja nie wiem czy to problem, ale wiem, że osobiście grałbym na multi jakby tak było, a spawnowanie się w już jadącym pociągu (po kimś) często opóźnionym, w środku lasu - jak pisałem wcześniej - jest moim zdaniem zaprzeczeniem jakiegokolwiek realizmu

Adam pomyśl trochę, co to znaczy spawnować? Jak ten pociąg ma Ci się zespawnować, gdzie i kiedy, skoro one wszystkie JADĄ według jednego rozkładu jazdy. Ok niektóre opóźnione, ale JADĄ! Rozumiesz to? Chyba nie. Już kiedyś pisałem, że ta gra nie jest dla Ciebie i nadal to podtrzymuję. Ty jesteś typem gracza single player i Twoje pomysły mają sens jedynie do takiego trybu. Niestety (dla Ciebie) SimRail w głównej mierze opiera się na multiplayer i dla znakomitej większości użytkowników (w tym dla mnie) tryb single mógłby w ogóle nie istnieć. W tej grze nie chodzi o to żeby zdobywać kolejne osiągnięcia i pierdyliard punktów, przechodzić etapy czy odblokowywać ukrytą zawartość. Na multi możesz jeździć dzień w dzień tym samym pociągiem i gwarantuję Ci, że każdy przejazd będzie inny, dlatego to się nie nudzi. A, że przejmuje się skład w ruchu ...no cóź, mam to gdzieś, tym bardziej, że pociąg, jak już wcześniej wspomniałem, JEDZIE i nie ma innej możliwości. 

  • I disagree 1
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

No to jak poczytasz opinie na steam to sporo ludzi pisze, że single powinien być obok multi na równych prawach i zaniedbanie single to duży błąd. Ale zostawmy to. Ja właśnie cenię to, że w symulatorach każdy przejazd jest inny. I wystarczy w single dać element losowości i też masz każdy przejazd inny tym samym pojazdem. W SimRail element losowości został zrobiony poprzez dodanie graczy do innych pociągów i dyżurek i to jest fajne. I też jakoś specjalnie nie zależy mi na osiągnięciach. Ale to co piszę w tym temacie czyli to wskakiwanie do jadącego pociągu najbardziej mnie odpycha od tego trybu. Fajnie, że jest ta mapka co mi tu pokazaliście - to umożliwi pewne obejście, ale jak dla mnie można by pomyśleć nad zbliżonymi rozwiązaniami do tego co proponuję. Pomyśleć w przyszłości bo wiadomo jakie jest tempo zmian.

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Drogi adametsie2, Twoja z pozoru prosta propozycja niesie jednak szereg komplikacji.

Najsensowniejsze rozwiązanie bez psucia reszty gry to możliwość zarezerwowania składu i oczekiwanie na peronie na jego przyjazd. Tylko że nie wydaje mi się, aby było to intencją Pierwszego Save'ującego*, na którego się od dłuższego czasu tutaj kreujesz. Przecież to wydłuży czas przejazdu dodatkowo o oczekiwanie nawet do godziny. Przy trasach osobowych to mniej więcej drugie tyle, co cały rozkład. 

Jeśli natomiast chciałbyś sztucznie przesuwać pociągi wzdłuż linii, no to Twoja imersja zaburzy imersje wszystkich pozostałych graczy na danym odcinku. Nie można tego zbyć słowami, że to tylko problem programistyczny. Pociąg jedzie po zadanej trasie i według zadanego czasu. W przypadku skoku zniknie on najbliższemu dyżurnemu, któremu de facto zmieni się kolejność pociągów na szlaku. Może on nawet nie być świadomy,  że szlak się zwolnił (bo gra bez huda). Odrębną kwestią jest teraz, co z tym pociągiem. Czekamy do planowego odjazdu? No to wracamy do pkt 1. Jedziemy wg przesuniętego rozkładu? No to odsyłam do wątków dot. własnego rozkładu jazdy.

Trzecie rozwiązanie to pozostawienie na planszy tylko pociągów kierowanych przez graczy, ale to rozwiązanie po części też już było omawiane przy okazji własnego rozkładu jazdy. No i w godzinach nocno-porannych na mapie można nie spotkać żywej duszy, co kłóci się z ideą grania w multi z innymi.

Osobnym humorystyczno-ironicznym wątkiem tej dyskusji byłoby ograniczenie możliwości wychodzenia z pociągów podczas jazdy i np. tryb szpitala na leczenie obrażeń, jeśli ktoś jednak zdecyduje się zniknąć z gry przy 200 km/h. Coś, co miałoby jakiś aspekt imersyjny, zdecydowanie odbiłoby się na grywalności - bo kto by chciał grać w grę w pociągi, żeby odleżeć swoje w szpitalu?

 

* żaden przytyk, widzę, że najbardziej i przy kazdej okazji się upominasz o te funkcję. 

 

 

16 minut temu, adamets2 napisał(a):

I wystarczy w single dać element losowości i też masz każdy przejazd inny tym samym pojazdem

 

Obecny system scenariuszy singleplayer umożliwia stosowanie elementów losowych w wielu miejscach, więc jeszcze wszystko przed nami 🙂

  • Like 5
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.08.2024 o 10:44, Bazinga napisał(a):

I jak chcecie to połączyć z ułożonymi dla wszystkich rozkładami jazdy? Bo jedyna opcja to czekać kilkanaście, kilkadziesiąt, kilkaset minut na dwuminutowe okno na przejęcie składu podczas postoju na stacji. Druga sprawa, że idąc podobnym tokiem rozumowania to pociągi powinny stać w miejscu dopóki ktoś nie wsiądzie.
 

Świetny pomysł. Oby tylko spawn nie był na stacji, lecz w domu w łóżku. Poranna toaleta, śniadanie i kilkunastominutowy spacer na peron w Sosnowcu.

No dokłądnie spacer po torach do danej grupy by przejąć skład

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy