Jump to content

Sygnały wątpliwe i rozkazy pisemne


Recommended Posts

 

Rozkazy pisemne - powinny być podstawą, ale nadal ich nie ma.

Fajnie byłoby zobaczyć w grze sygnały wątpliwe, a co się z tym łączy rozkazy pisemne.
Rozkazy pisemne mogłyby znajdować się w zakładce "Dodatkowe akcje posterunku" pod nazwą Rozkazy pisemne, dyżurny mógłby tam wystawić rozkazy pisemne uzupełniając szablon danego rozkazu (numer pociągu, powód, itd), który następnie pojawiałby się na czacie w specyficznym kolorze.
System mógłby dopisywać dany rozkaz do danego pociągu niezależnie czy pociąg prowadzi gracz czy bot, co również dałoby możliwości takie jak chociażby wyjazd ze stacji bez podanego wyjazdu, co fajnie można wykorzystać jako usterkę semafora.
Rozkazy pisemne byłyby również ciekawym urozmaiceniem do różnych eventów, bo narazie do takich zabaw wchodzi jedynie sygnał zastępczy co na dłuższą metę jest męczące.

 

Edited by Data
  • I disagree 1
  • Haha 1
  • Thanks 1
  • I agree 18
Link to comment
Share on other sites

Świetny pomysł! Popieram. Takie rozkazy można by również potwierdzać na linii dyżurny - maszynista. Dodatkowe urozmaicenie dla jednego, jak i drugiego

Edited by KOlorowy
  • Haha 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

A ja myślę, że nie warto się ograniczać i przepisać punkt po punkcie cały egzamin na maszynistów jaki odbywa się w realnym życiu i wprowadzić do gry obowiązkowo, a nie opcjonalnie...😉 🤣 Oczywiście jeden błąd i wylatujesz z gry...😉 😁

Całą resztę typu: jakieś urozmaicone budynki, pojazdy Ai w ruchu typu autobusy, tramwaje, piesi to w ogóle wywalić bo po co? Niech będą tylko rozkazy pisemne, dziesiątki skomplikowanych semaforów i utrudnienia jazdy w każdy możliwy sposób. No i oczywiście wywalić HUD i niech gracze studiują instrukcje, a nie, że mają podpowiedzi w HUD...😉 🤣

Twórcy już idą w dobrą stronę dodając manewry i towary jako DLC, które się prowadzi bardzo ciężko więc niech wywalą całą resztę i skupią się wyłącznie na tym, żeby oddać wszystkie możliwe utrudnienia... Oczywiście systemy bezpieczeństwa obowiązkowo, a nie opcjonalnie jak w TSW4. Generalnie postuluję zrobić grę trudniejszą niż ZUSI 2😉 🤣

Edited by adamets2
  • I disagree 19
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, adamets2 napisał(a):

A ja myślę, że nie warto się ograniczać i przepisać punkt po punkcie cały egzamin na maszynistów jaki odbywa się w realnym życiu i wprowadzić do gry obowiązkowo, a nie opcjonalnie... 🤣 Oczywiście jeden błąd i wylatujesz z gry... 😁

Jeśli jest to ironia to nawet udana. Jeśli kolega napisał to na poważnie to proszę o nie kompromitowanie się. Pragnę przypomnieć, iż jest różnica między egzaminem na maszynistę, a rozkazami pisemnymi (i są chyba tylko podzielone na 3 kategorie, jeśli można tak to nazwać)

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Nie no? Jaka ironia? Jasne, że na poważnie... 😉 🤣 Ja bym więc zaczął od tego, żeby zanim ktoś będzie mógł uruchomić jakikolwiek pociąg to w samouczku powinien być dokładnie taki egzamin jak w PKP... Dopóki nie przejdzie egzaminu w grze, dokładnie wg tych samych zasad co w realu dopóty nie uruchomi pełnej wersji gry...

Edited by adamets2
  • I disagree 11
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, adamets2 said:

A ja myślę, że nie warto się ograniczać i przepisać punkt po punkcie cały egzamin na maszynistów jaki odbywa się w realnym życiu i wprowadzić do gry obowiązkowo, a nie opcjonalnie...😉 🤣 Oczywiście jeden błąd i wylatujesz z gry...😉 😁

Całą resztę typu: jakieś urozmaicone budynki, pojazdy Ai w ruchu typu autobusy, tramwaje, piesi to w ogóle wywalić bo po co? Niech będą tylko rozkazy pisemne, dziesiątki skomplikowanych semaforów i utrudnienia jazdy w każdy możliwy sposób. No i oczywiście wywalić HUD i niech gracze studiują instrukcje, a nie, że mają podpowiedzi w HUD...😉 🤣

Twórcy już idą w dobrą stronę dodając manewry i towary jako DLC, które się prowadzi bardzo ciężko więc niech wywalą całą resztę i skupią się wyłącznie na tym, żeby oddać wszystkie możliwe utrudnienia... Oczywiście systemy bezpieczeństwa obowiązkowo, a nie opcjonalnie jak w TSW4. Generalnie postuluję zrobić grę trudniejszą niż ZUSI 2😉 🤣

skoro nic ci nie pasuje w tej grze (wnioskuje to po twoich wszystkich postach) to może najlepiej będzie ją odinstalować i się od niej odciąć zamiast krytykować wszystko po kolei? 😁

  • Confused 1
  • Thanks 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Data napisał(a):

skoro nic ci nie pasuje w tej grze (wnioskuje to po twoich wszystkich postach) to może najlepiej będzie ją odinstalować i się od niej odciąć zamiast krytykować wszystko po kolei? 😁

Nie pasują mi tylko i wyłącznie propozycje jej utrudniania 🙂 Nie wiem jak czytałeś moje posty i to jeszcze wszystkie? skoro wyciągasz taki wniosek. rozumiem, że przeczytałeś całe moje 280 postów? 🙂 Ale chyba tylko pierwszą literę z każdego 🤣. Bo tyle ile ja się nachwaliłem tej gry to nikt ją tak tu nie chwalił.

SimRail bardzo lubię (na chwilę obecną). Brakuje jedynie save, którego już wiemy, że nie będzie.

Ale nic się nie martw(cie) - Twórcy widać wsłuchują się w wasze głosy, a nie mój... Mamy manewry ale nie mamy save... Mamy DLC Cargo gdzie prowadzenie towarów to katorga, a nie mamy DLC Łódź - Warszawa... 🤣

Edited by adamets2
  • I disagree 8
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, adamets2 said:

Nie pasują mi tylko i wyłącznie propozycje jej utrudniania 🙂 Nie wiem jak czytałeś moje posty i to jeszcze wszystkie? skoro wyciągasz taki wniosek. rozumiem, że przeczytałeś całe moje 280 postów? 🙂 Ale chyba tylko pierwszą literę z każdego. Bo tyle ile ja się nachwaliłem tej gry to nikt ją tak tu nie chwalił.

SimRail bardzo lubię (na chwilę obecną). Brakuje jedynie save, którego już wiemy, że nie będzie.

ale gdzie chcemy ją utrudnić? normalne sytuacje jakie występują w rzeczywistości, sygnały wątpliwe, awarie, w rzeczywistości nikt ci nie będzie podpowiadał jak się odpala maszynę

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Dlatego właśnie, że nikt nie będzie podpowiadał w rzeczywistości jak odpalać maszynę postuluję zrobić obowiązkowy 1:1 egzamin jak w realu zanim gra dopuści do rozgrywki... 😉

Mówisz awarie? super pomysł - ja bym więc dodatkowo wprowadził coś takiego, żeby jeszcze połączyć warsztat - coś się psuje to niech maszynista nie tylko bawi się z 30 min przełącznikami ale może przejdzie się po pociągu - posprawdza wszystko wewnątrz i na zewnątrz - to dopiero będzie zabawa... 😉 🤣

  • I disagree 9
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Data napisał(a):

ale gdzie chcemy ją utrudnić? normalne sytuacje jakie występują w rzeczywistości, sygnały wątpliwe, awarie, w rzeczywistości nikt ci nie będzie podpowiadał jak się odpala maszynę

Normalne sytuacje w rzeczywistości to i to, że maszynista puści sobie radio albo spotify w kabinie, to, że zakleszczy się pojazd na przejeździe, to, że wbiegną zwierzęta przed lokomotywę, to, że pieszy będzie przechodził w niedozwolonym miejscu, to, że będą samobójcy... Nic z tego nie zyskało uznania "społeczności" za to hamulce w wagonach, rozkazy pisemne i wszystkie najnudniejsze rzecze jakie są w realu - owszem...

  • I disagree 9
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Po co utrudniać rozrywkę dodając wbieganie zwierząt na tory? Czy chociaż adamets wie jakie są procedury w przypadku potrącenia? Żyjemy w takich czasach, że żeby coś sprawdzić, to trzeba pójść pieszo do fachowca albo do biblioteki, bo internetu nie mamy.

Rozkazy pisemne powinny być na serwerze profesjonalnym. Na zwykłym obecnym serwerze nie ma to sensu, bo dla niektórych osób obsługa blokady liniowej sprawia problemy, a w pseudo poradniku w grze jest to rozpisane. Dlatego będzie uproszczenie *szok* do tego i będzie możliwość wybrania automatycznego zaznaczania PO i KO. Po prostu brakuje poradników w grze, aby można było wprowadzać więcej możliwości (chociażby też obsługa blokady stacyjnej, która nie jest na razie odwzorowana w grze),

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Marcion napisał(a):

Po co utrudniać rozrywkę dodając wbieganie zwierząt na tory? Czy chociaż adamets wie jakie są procedury w przypadku potrącenia?

adamets2 nie wie jakie są procedury w przypadku potrącenia i bardzo by nie chciał, żeby w grze były potrącenia 🙂 adamets2 nie pisał o potrąceniach tylko o zwierzętach wbiegających pod lokomotywę więc proszę dokładnie czytać co pisze... 🙂 Jak już tu wyjaśniono, z uwagi na PG nie może być żadnych potrąceń co NIE OZNACZA, że nie nie można zrobić wbiegających zwierząt...

Wbiega zwierzę, człowiek, pojazd w niedozwolonym miejscu i mogą być odjęte punkty z komunikatem: "nie zwolniłeś wystarczająco szybko i o mało nie potrąciłeś sarenki"... A sarenka czy człowiek zawsze by uciekły...

Edited by adamets2
  • I disagree 4
  • Haha 10
Link to comment
Share on other sites

@adamets2 ma tutaj reputację, która mówi sama za siebie, więc jeśli krytykuje jakiś pomysł, to jest duża szansa, że to całkiem dobra propozycja.
Tak, rozkazy pisemny, sygnały wątpliwe i usterki srk powinny pojawić się w SR. Po prostu przy tym tempie rozwoju marnie to widzę.

  • Like 2
  • Confused 1
  • Haha 3
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

@adamets2 muszę Ci powiedzieć, że ten pomysł z radiem w lokomotywie (bo nudno na CMK) to podrzuciłem developerom z CDP Red i możliwe, że w najnowszym Wiedźminie będzie się dało przyczepić głośnik Bluetooth do konia aby się miłej przemieszczało między krainami 🤣🤣🤣

  • Confused 1
  • Haha 7
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

 

Ale nic się nie martw(cie) - Twórcy widać wsłuchują się w wasze głosy, a nie mój... Mamy manewry ale nie mamy save... Mamy DLC Cargo gdzie prowadzenie towarów to katorga, a nie mamy DLC Łódź - Warszawa... 🤣

Co do manewrów to będzie tylko to że po przyjedzie pociągu kończącego bieg odstawianie tego składu na tory postojowe ,a potem spowrotem w perony , nie będzie rozrządzania i zestawiania składów pociągów więc zostanie dodany tylko mały element pracy manewrowej.Ta gra jest symulatorem więc powinna z założenia oddawać pracę dyżurnego lub maszynisty jak najbardziej realnie.Zgadzam się z tym że dodanie save powinno być bo wiele osób tego oczekuje . DLC Cargo jak nie odpowiada komuś to nikt nie jest zmuszany do jego kupna mi np. bardzo on odpowiada i czekam na jego wydanie.

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Mnie się ta propozycja podoba, mimo że nie jestem ani jakimś wielkim fanem kolejnictwa, ani tym bardziej znawcą. Zawsze to jednak kolejny, ciekawy aspekt, który w jakimś stopniu urozmaiciłby rozgrywkę, szczególnie dyżurnym.

Tak jak generalnie staram się unikać wypowiedzi niemerytorycznych i nie na temat, tak tym razem zrobię wyjątek. Kolego @adamets2, być może moja wiadomość pomoże Ci uświadomić sobie, dlaczego tak dużo osób tutaj śmieje się z Ciebie i Twoich propozycji. Nie traktuj mojej wypowiedzi jako atak na Ciebie, jednakże chciałbym Ci w jakiś sposób zwrócić uwagę na to, co pewnie już ktoś kiedyś zrobił, ale być może Ci umknęło. Regularnie odwiedzam forum i często czytam Twoje posty. Z jednymi się zgadzam czasami, z innymi mniej. Wydaje mi się, że główny Twój problem, to to, co wynika z cytatu poniżej:

2 godziny temu, adamets2 napisał(a):

Nie pasują mi tylko i wyłącznie propozycje jej utrudniania 🙂

Wynika z niego tyle, że niestety kupiłeś grę, która okazuje się aspirować do czego innego, niż sam oczekujesz. Kupiłeś SimRail, który (nawet w nazwie ma SIM) chce być symulatorem, a nie grą zręcznościową. Symulatory mają to do siebie, że dążą do tego, by jak najwierniej oddać realia tego na czym się skupiają. Wiąże się z tym to, że i poziom trudności i tzw. próg wejścia jest dość wysoki i na pewno nie są to produkty dla każdego. Dodawanie takich elementów, jak zaproponowany, to nie "utrudnianie gry", a rozwijanie jej i próba jeszcze lepszego oddania rzeczywistości. Widać, że czego innego oczekiwałeś, a co innego dostajesz i jedyne co Ci zostaje, to albo pogodzić się z tym, albo porzucić tytuł (tak, możesz równie dobrze nadal grać i forsować swoje pomysły na forum, aczkolwiek, jak pewnie już sam widzisz, na niewiele się to zdaje). Jako przykład, zapytam tylko retorycznie: czy gdyby tak np. w przytaczanym przez Ciebie ETS'ie, twórcy postanowili w pewnym patchu ulepszyć fizykę jazdy, to powiedziałbyś, że utrudniają Ci grę?

I żeby nie było, oczywiście, całkowicie się z Tobą zgadzam, że zapis gry na Single Player jest istotnym brakującym elementem. Do tego porządnie zrobione tutoriale znacznie ułatwiają zaczęcie zabawy z grą. Nie można jednak oczekiwać, że twórcy będą przenosić całe kolejowe instrukcje do gry, bo i tak przeciętny gracz, który nie zna się na rzeczy by ich nie przeczytał, a miłośnicy kolei albo je już znają, albo by sobie poszukali w necie.

Ze swojego przykładu powiem tylko, że, jak już wspominałem z kolejnictwem, poza SimRailem, nie mam nic wspólnego. Ot, kupiłem jako kolejny symulator (tak, grałem też w ETS'a 2 - jeśli nazwać go symulatorem - jakieś Asseto Corsa, DiRT'y 2.0, BeamNG i tym podobne), który osadzony jest w realiach mojego kraju. I sam uczyłem się obsługi "siódemki" czy "kibelka", a to, czego nie wiedziałem (np. oznaczeń tarcz czy wskazań semaforów) po prostu Googlowałem. I jestem bardzo z siebie zadowolony, że dziś np. potrafię uruchomić takie EU-07 albo, że wiem, która tarcza informuje o zmianie kanału radiowego. I to właśnie to, że musiałem wiele od siebie "włożyć", bo gra tego ode mnie wymagała, powoduje, że jestem zadowolony i nawet lekko dumny z siebie.

Kończę ten wywód, więcej już nie będzie 🙂 .

  • Like 11
  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Szczurson napisał(a):

Wynika z niego tyle, że niestety kupiłeś grę, która okazuje się aspirować do czego innego, niż sam oczekujesz. Kupiłeś SimRail, który (nawet w nazwie ma SIM) chce być symulatorem, a nie grą zręcznościową. Symulatory mają to do siebie, że dążą do tego, by jak najwierniej oddać realia tego na czym się skupiają. Wiąże się z tym to, że i poziom trudności i tzw. próg wejścia jest dość wysoki i na pewno nie są to produkty dla każdego. Dodawanie takich elementów, jak zaproponowany, to nie "utrudnianie gry", a rozwijanie jej i próba jeszcze lepszego oddania rzeczywistości. Widać, że czego innego oczekiwałeś, a co innego dostajesz i jedyne co Ci zostaje, to albo pogodzić się z tym, albo porzucić tytuł (tak, możesz równie dobrze nadal grać i forsować swoje pomysły na forum, aczkolwiek, jak pewnie już sam widzisz, na niewiele się to zdaje). Jako przykład, zapytam tylko retorycznie: czy gdyby tak np. w przytaczanym przez Ciebie ETS'ie, twórcy postanowili w pewnym patchu ulepszyć fizykę jazdy, to powiedziałbyś, że utrudniają Ci grę?

Jeśli "trudność" rozgrywki w SimRail będzie na poziomie TSW4 (czyli opcjonalnie systemy bezpieczeństwa/ wstępnie rozgrzana lokomotywa w singlu w trybie rozkładów) + stopień komplikacji obowiązkowych oznaczeń na szlaku będzie na obecnym poziomie to będzie wszystko jak dla mnie idealnie. Np. "trudnością" w stosunku do TSW4 jest podawanie sygnału "baczność" i to akurat mi bardzo się podoba, ale nie chciałbym aby było wprowadzane coś więcej.  A co do ETS2 to ETS2 mimo, że uwielbiany to ma mega zręcznościowy charakter.

Nie - nie chcę, żeby SimRail było grą zręcznościową i tego absolutnie nie oczekuję... Ja też pragnę kolejny raz uświadomić zarówno Ciebie jak i innych bo może wam coś umknęło: nie - ja nie oczekuję i nie chcę, żeby SimRail było grą zręcznościową tylko w stosunku do SimRail jak i generalnie symulatorów mam nieco inne oczekiwania. Nie tak bardzo zależy mi na bawieniu się w uruchamianie i super realistycznym podejściu do sterowania pojazdami/lokomotywami co bardziej na frajdzie z samej jazdy, podziwianiu świata i wczuwaniu się w rolę kierującego maszyną. Dlatego tak ważny jest dla mnie świat gry, zjawiska pogodowe, pasażerowie, a w mniejszym stopniu inne aspekty. Oczywiście mniejszy aspekt nie oznacza, że pojazd może być odwzorowany byle jak, dźwięki czy samo sterowania jak na zręcznościówce... Ale np. w TSW4 nie korzystam z systemów bezpieczeństwa. W SimRail z czuwaka itd i nie chcę aby na siłę tego typu rzeczy były obowiązkowo wdrażane... Co ciekawe dosłownie może były ze 2 posty odnoszące się do fizyki jazdy w SimRail, a to po save wydaje się też dosyć ważne. I poprawa fizyki jazdy nie jest zgłoszona nawet w tym ostatnim road map co wiadomo, że i tak nie będzie...

I nie - gra nawet symulacyjna nie może być jak najbliższa realizmowi bo w życiu realnym każda praca ma plusy i minusy - fajne i niefajne/nudne aspekty, a symulatory (może poza Zusi 2) wybierają tylko te fajne... Za chwilę może być polemika więc odpowiedzcie sobie na pytanie: czy jeśli MFS od Microsfot miałby wyłącznie najwyższy poziom trudności, niemal 1:1 do prawdziwego pilotowania samolotu to czy ta gra sprzedałaby się w milionach egz. Sprawdźcie ankiety jaki % graczy gra na tym najwyższym poziomie, a jaki na najniższym...Podałem celowo ten przykład bo on w największym stopniu udowadnia to co mam na myśli, ale dokładnie odnosi się to do ETS2/ATS/Omsi 2 itd. Celowo nie podaję np. TSW4 czy Fernbusa uznawanego przez część osób za niesymulatory...

Tak - racja być może moje wpisy działają przeciwskutecznie i Twórcy pójdą drogą, której bym osobiście nie chciał. Więc rzeczywiście się zamknę i tyle. Jak coś będzie dla mnie za trudne poproszę o pomoc i tyle. Nie chodzi jednak tu tak naprawdę o mnie tylko o dalszy rozwój gry. Jeśli dodawania realizmu będzie wiązało się z obowiązkowymi, a nie opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa, jeśli wejdą jakieś nowe oznaczenia na szlaku, które jeszcze bardziej skomplikują grę, jeśli samo uruchomienie pociągu od zera w singlu będzie jeszcze bardziej skomplikowane to może ja, Ty i większość osób z tego forum się pouczy i dostosuje, ale nie liczmy na to, że tak postąpi większość potencjalnych klientów. Nie - nastolatek z USA przyzwyczajony do poziomu TSW4 po prostu odda ją po 2 godz. I tyle. Nie wiem czy tylko ja czytam steam i oglądam YT, ale jak taki wielki fan symulatorów jak WB (generalnie symulatorów, a nie wyłącznie pociągów - żeby była jasność) nie mógł przez 40 min odpalić EN57, jak było wiele głosów na steam, że są trudności w odpaleniu pociągów, a nawet na tym forum gdzie raptem okazało się, że trzeba wbić bieg neutralny żeby wyłączyć przewód hamulcowy w jakiejś z lokomotyw (nie pamiętam dokładnie której) to coś jest bardzo nie tak...

Fajnie, że z poziomu pada wywołujemy podręczne menu i to ogromna zaleta w stosunku do TSW4 i moim zdaniem w tą stronę powinna iść ta gra, a nie rozkazów pisemnych itp spraw, chyba, że wyłącznie opcjonalnie i wyłącznie w ostatniej kolejności. A co się okazuje w najbliższej zapowiedzianej aktualizacji?

- system ETCS (utrudnienie - miejmy nadzieję opcjonalne)

- manewry (czyli nie czysta jazda)

- i DLC Cargo (bardzo trudne sterowanie towarami)

Edytor ok, ale adytor nie dotyczy stricte samej gry. Mamy więc z wszystkich zapowiadanych zmian najgorsze wg mnie rzeczy bo brak:

- save (czyli ułatwienie w dużym stopniu możliwości gry)

- przedłużenia do Krakowa (Tunel - Kraków czyli możliwości podziwiania nowych widoków)

- DLC Łódź - Warszawa (jw.)

a nawet "głupiej" scenerii z lat 80tych co bardziej by mnie ucieszyło niż ETCS...

Prawda jednak może okazać się dosyć banalna i wcale nie chodzi o jakieś utrudnianie czy nie czy wsłuchiwania się w te czy inne głosy społeczności tylko to co ma wejść 22.04 będzie po prostu prostsze do wprowadzenia...

Generalnie przepraszam, że się odezwałem w tym temacie rozkazów pisemnych i posłużyłem ironią... Są na tym forum totalni fanatycy więc wiadomo jak jest.. Czas nam pokaże w jaką stronę pójdzie ta gra. Może gdzieś za rok będzie można tak naprawdę to wszystko ocenić.

Edited by adamets2
  • I disagree 9
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Arkadio40 napisał(a):

No bez przesady już nie macie czego wymyślać tylko jakieś Rozkazy Pisemne tego już nikt nie stosuje 

Nie wiem czy żartujesz czy nie, ale dla jasności rozkazy pisemne na kolei się jak najbardziej stosuje, są jej normalną częścią i codziennością.

  • Haha 1
  • Thanks 1
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

O rozkazach nie ma co mowic - to must-have w grze. Co do sygnalow watpliwych, to rozwinal bym to o jakis system usterek, np przepalenie zarowki w semaforze, utrata kontroli zwrotnicy, rozprucie pozorne (utrata kontroli polozenia przy jednoczesnym wykazywaniu zajetosci ukladu torowego.), zajetosci na blokadach liniowych, jakis smieszek powiesil wieszak na przewodzie jezdnym czy wiele innych usterek (z ktorymi DA SIE prowadzic ruch) - taki system byl by fajnym urozmaiceniem rozgrywki.

  • I disagree 2
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

@alekswilc Było zapowiadane, że na serwerze profesjonalnym takie usterki mogłyby się pojawiać.

Obecnie, kiedy trzeba wprowadzać automatyczne blokowanie bloku początkowego/koncowego z powodu nieogarniających graczy nie ma to najmniejszego sensu.

Chyba, że każdy DR mógłby usterki włączyć indywidualnie w momencie objęcia danej nastawieni.

  • Like 2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, adamets2 napisał(a):

ja nie oczekuję i nie chcę, żeby SimRail było grą zręcznościową tylko w stosunku do SimRail jak i generalnie symulatorów mam nieco inne oczekiwania. Nie tak bardzo zależy mi na bawieniu się w uruchamianie i super realistycznym podejściu do sterowania pojazdami/lokomotywami co bardziej na frajdzie z samej jazdy, podziwianiu świata i wczuwaniu się w rolę kierującego maszyną. Dlatego tak ważny jest dla mnie świat gry, zjawiska pogodowe, pasażerowie, a w mniejszym stopniu inne aspekty.

Słowem tobie jest potrzebny symulator łąki abyś mógł pooglądać falujące na wietrze źdźbła trawy.

 

11 godzin temu, adamets2 napisał(a):

I nie - gra nawet symulacyjna nie może być jak najbliższa realizmowi bo w życiu realnym każda praca ma plusy i minusy - fajne i niefajne/nudne aspekty, a symulatory (może poza Zusi 2) wybierają tylko te fajne

Już lecę pisać do iRacing żeby jakoś urozmaicili 24h wyścigi bo strasznie tam nudą wieje. Może niech jakieś radyjko do samochodów dodadzą, automatyczne dohamowywania w zakrętach co bym miał czas widoczki pooglądać. Ile ci trzeba powtarzać że symulator ma symulować, docelowo 1:1 ale z wielu względów jest to jeszcze niemożliwe.

 

11 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Za chwilę może być polemika więc odpowiedzcie sobie na pytanie: czy jeśli MFS od Microsfot miałby wyłącznie najwyższy poziom trudności, niemal 1:1 do prawdziwego pilotowania samolotu to czy ta gra sprzedałaby się w milionach egz. Sprawdźcie ankiety jaki % graczy gra na tym najwyższym poziomie, a jaki na najniższym

Poproszę te ankiety. Od pierwszej wersji alpha jestem stałym bywalcem na forums.flightsimulator.com i pewnie przypadkiem nie rzuciły mi się w oczy narzekania ludzi na zbyt wysoki poziom skomplikowania samolotów. Wręcz przeciwnie, przez długi czas było dużo markotnego pisania dlaczego tak mało samolotów jest study-level. Aha, FSX, FS9 i poprzednie też miały ułatwiacze. Dokładnie takie same ułatwiacze. One nie są i nie były siłą MSFS. MSFS był chętnie kupowany przez casuali ze względu na grafikę, która jak na tą skalę gry jest świetna.

A i tak mi się przypomniało. W 2012 roku wyszła bardzo uproszczona gra względem FSX'a. Nazywała się 'Microsoft Flight'. Sprzedała się w trzech kopiach co skutkowało anulowaniem całego projektu w kilka miesięcy po premierze.

 

11 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Celowo nie podaję np. TSW4 czy Fernbusa uznawanego przez część osób za niesymulatory.

ATS/ETS2 też ciężko nazwać w pełni symulatorem, bo fizyka jazdy to jest jakiś żart.

11 godzin temu, adamets2 napisał(a):

wielki fan symulatorów jak WB (generalnie symulatorów, a nie wyłącznie pociągów - żeby była jasność) nie mógł przez 40 min odpalić EN57, jak było wiele głosów na steam, że są trudności w odpaleniu pociągów, a nawet na tym forum gdzie raptem okazało się, że trzeba wbić bieg neutralny żeby wyłączyć przewód hamulcowy w jakiejś z lokomotyw (nie pamiętam dokładnie której) to coś jest bardzo nie tak

Tak, coś jest nie tak. Samouczki są złe.

 

11 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Tunel - Kraków czyli możliwości podziwiania nowych widoków

O mój bobrze.... Weź sobie jakieś demo technologiczne UE5 pobierz i oglądaj widoczki, albo przejdź się na spacer, pojedź w góry, nad morze.

Edited by Rafał
  • Like 1
  • I disagree 2
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

A teraz weźmy tą kwestię na logikę.

Jadę sobie pociągiem... oglądam widoczki zamiast obserwować szlak, bo i tak żadna sarenka, samochód ciężarowy i inne rzeczy, pojazdy, zwierzęta lub osoby nie staną na drodze mojego drogiego jak cholera ET22 DLC. Jadę, jadę... lasek, jeziorko, trochę laguje, ale trudno. Jadę... jadę... Patrzę... patrzę... EKSTRA. 

Nagle... o nie... Ostatni SBL wskazuje S5... Zginiemy. Nie no. Hamuje sobie, hamuje. Widoczki coraz wolniej. I w końcu wjazdowy na stój. Naglę słyszę/widzę "xxxxx będziemy dyktowali rozkaz pisemny S na pominięcie semafora wjazdowego B wskazującego sygnał stój". Matko kochano... ja nie chce żadnego rozkazu... Dajże spokój gościu. Co robię? 

a) lecę na forum hejtować rozkazy pisemne 

b) słucham sobie jak dyżurny się produkuje lub próbuje się produkować, ale generalnie mam to gdzieś... po co mam to pisać... czy UTK mi wbije na chatę i mnie zamkną na 48 h w pokoju tortur CEMM?

c) zaciskam zęby i pisze rozkaz pisemny, bo przecież trzeba, na pewno wiem jak to zrobić poprawnie

d) wyłączam SimRail i idę się popłakać, bo są rozkazy.

 

A morał z tej bajki jest taki... jedyną grupą graczy, których powinno to ruszać w jakikolwiek sposób są dyżurni, a jeśli zostanie wprowadzone COŚ co powinna posiadać każda współczesna gra tj. tzw. tryb uproszczony, to nikogo to nie będzie ruszało. OMSI posiada uproszczony tryb sprzedaży biletów. Można? Można... Zamiast wypełniania całego druku, wystarczy ptaszki z przypadkami, które mogą wystąpić w SimRail. Nie ma tego dużo... Rozkaz pisemny "O" z bloczka tak naprawdę nie ma w SimRail racji bytu. Za to komputerowy R-307 już tak... I te komputerowe R-307 powinny być do POBRANIA na tym forum oraz w samej grze do wglądu. Tak samo (a może nawet bardziej) Dodatek 2 do WRJP... 

  • Like 2
  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 6 / 86
          • Percentage filling 7%
          • Most players 93
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 87
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 46
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 84
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 87
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 86
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 86
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 32 / 1708 Total players
    • 2% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy