adamets2 Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 18 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Staruszka miała też super udźwiękowienie (czym moim zdaniem bije na głowę SR) i fizykę. No i chyba też save 🙂
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 4 minuty temu, adamets2 napisał(a): No i chyba też save Niestety nie, nad czym ubolewam. Co prawda żadna mapa (przynajmniej dostępna oficjalnie) nie zbliża się długością do tej z SR, ale scenariusze potrafiły być tam równie długie. Myślę, że jakkolwiek nie potoczy się ewentualne modernizowanie Maszyny, to funkcji zapisu gry w niej nie będzie. Problemy zapewne takie same jak w Simrailu, szczególnie że Maszyna również na którymś tam etapie życia miała mieć scenariusze pisane w LUA.
en57 Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Na usprawiedliwienie SR powiem, że łatwiej bawić się światłem w zamkniętej tubie, gdzie własne reflektory są często jedynym źródłem oświetlenia. Otwarta przestrzeń to inna sprawa. No to niestety kolego nie pyknie takie usprawiedliwienie 😉
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 Faktycznie. A więc można zrobić normalne oświetlenie w tunelu i przy wyjeździe z niego? Można... było. Kiedyś 🙂 Mam wrażenie, że pomimo wszystko obecnie oświetlenie i tak jest poprawione. Pamiętam, że na początku EA o pewnej porze dnia świat wyglądał jakby właśnie doszło w nim do wybuchu nuklearnego. Nie miałem ostatnio okazji grać w porze nocnej (mówię o nocy w grze oczywiście). Czy takie rzeczy jak księżyc albo nasze własne światła rzucają już cień, czy jeszcze nie?
PL_Andrev Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 19 godzin temu, Rafał napisał(a): No dokładnie, w dodatku całe to DLC traci wtedy sens. Niekoniecznie - przecież cały ruch będzie obejmował Warszawę i fragment ruchu na Śląsk i Kraków. Jedyny minus to taki że nie przejedziemy bezpośrednio, ale i tak by nie było takiej możliwości: trasa Kraków-Łódź wymaga odcinka biegnącego przez Tomaszów Mazowiecki, którego na chwilę obecną nie ma, a trasa Katowice-Łódź wymaga Myszkowa, Częstochowy, Piotrkowa Tryb., których na chwilę obecną także nie ma. Jedyna możliwość to manewry w Grodzisku Mazowieckim, a skoro manewry to tylko scenariusz. 5 godzin temu, zbynak napisał(a): Tak było pisane na discordzie około roku temu, pamiętam, bo też nie rozumiałem po co serwer liczy fizykę dla gracza, który ma przecież swój komputer. Tu odpowiedź wydaje się prosta: docelowym klientem SimKola jest klient branżowy, a SimRail to jedynie "budżetowa" adaptacja produktu dla użytku graczy. Klient branżowy wymaga żeby "produkt" był w całości w pakiecie, więc wszystkie obliczenia wykonywane są przez serwer globalny. Nie ma zmian w kodzie, a my - jako gracze, przejmujemy tylko kontrolę nad kolejnymi składami AI.
PL_Andrev Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 (edited) 2 godziny temu, en57 napisał(a): No to niestety kolego nie pyknie takie usprawiedliwienie 😉 Ciekawostka - w tym przykładzie, w tunelach nic nie rzuca cieni. Edited December 30, 2024 by PL_Andrev 1
dos1 Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 (edited) 7 hours ago, zbynak said: Tak było pisane na discordzie około roku temu, pamiętam, bo też nie rozumiałem po co serwer liczy fizykę dla gracza, który ma przecież swój komputer. Być może to było jakieś przejęzyczenie albo niedopowiedzenie, ale raczej co do zasady niestety tak to wygląda. Nie wygląda, bo serwer ufa temu, co podaje gracz. Łatwo to zobaczyć gdy ograniczysz sobie FPS do jednej klatki gdy jesteś rozpędzony w trakcie gry multi i poobserwujesz, co zwraca API dla pociągu, którym jedziesz. Zaczniesz przemieszczać się w żółwim tempie po mapie (delta czasu jest najwyraźniej ograniczona do jakiejś niskiej wartości), jednocześnie mając prędkość taką, jaką podaje HUD. Edited December 30, 2024 by dos1
maszynista_ezt Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 https://www.gry-online.pl/newsroom/playway-chwali-sie-sprzedaza-gier-w-2024-roku-uboat-crime-scene-c/z42bde7 Przeczytajcie o Simrail. 1 5
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 Cytat "Przyznano także, że porażką okazało się opuszczenie wczesnego dostępu przez SimRail. PlayWay podkreśla, iż w tym przypadku ma małą kontrolę nad tym, co robi odpowiedzialne za grę studio i ostatnio trudno jest nawet skontaktować się z prezesem tego zespołu" Rozumiem, że komunikacja z graczami idzie kiepsko. Ale z wydawcą? 8
maszynista_ezt Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 11 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Rozumiem, że komunikacja z graczami idzie kiepsko. Ale z wydawcą? To jest już poniżej pasa. Dla mnie to ten prezes powinien się podać do dymisji, bo jak tak dalej pójdzie, to za pół roku najdalej projekt upadnie. 2
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 30, 2024 SIMRAIL Team Posted December 30, 2024 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Faktycznie. A więc można zrobić normalne oświetlenie w tunelu i przy wyjeździe z niego? Można... było. Kiedyś Biorąc pod uwagę jak mocno świecą światła na peronie w słoneczny dzień i jak się w 17:00 ściemnia tunel w oddali, to tam też coś jest kombinowane. 5
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 50 minut temu, Królik Uszasty napisał(a): to tam też coś jest kombinowane. Racja, aczkolwiek trochę mniej rzuca się w oczy. No i jak to ktoś już zauważył, nie ma cieni. A propos, możemy kiedyś liczyć na to, że reflektory w SR będą rzucać nocą cień? Jak są obawy o wydajność, to niech będzie to osobne ustawienie, dla hipotetycznych posiadaczy RTX 5090 🙂
zbynak Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 10 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Racja, aczkolwiek trochę mniej rzuca się w oczy. No i jak to ktoś już zauważył, nie ma cieni. A propos, możemy kiedyś liczyć na to, że reflektory w SR będą rzucać nocą cień? Jak są obawy o wydajność, to niech będzie to osobne ustawienie, dla hipotetycznych posiadaczy RTX 5090 🙂 Niech te reflektory najpierw zaczną świecić jak w pociągu, nie jak od roweru z dynamem. 2
Lukaszszsz Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Rozumiem, że komunikacja z graczami idzie kiepsko. Ale z wydawcą? Wydawca: Może pozostaniecie w Early Access? Prezes: Nie no, co ty wydawco. W: No spróbujcie dokończyć grę. P: No daj spokój. W: No dokończ grę no. P: Weź się wydawco. W: Bo nie dokończysz gry. P: Taa, nie dokończę. W: No to dokończ grę. No, zrobię zapis ... P: Zrobię zapis ... W: ... gry. P: No wiem, zrobię zapis gry. W: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. P: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. No sam powiem dalej. W: Ale nie mówisz sam. P: Bo ty ... W: Co ja, co ja? P: ... mnie stresujesz. W: Ja cię stresuję, RP1, kończysz grę od ponad trzech lat raz na jednym dysku raz na drugim, i wszystko to jak krew w piach. P: Taa, krew odrazu. 😄 8 1
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 30, 2024 SIMRAIL Team Posted December 30, 2024 Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a): możemy kiedyś liczyć na to, że reflektory w SR będą rzucać nocą cień? Nie wiem, jakie będą decyzje, ale wstępne sprawdzenie parę dni temu pokazało, że obciążenie GPU renderingiem światłami od naszej lokomotywy to jakieś drugie tyle i efekt trochę niewart swojej ceny... PS. Ja te tematy graficzne to tak z reguły omijam z daleka, więc może można to zrobić jakoś bardziej optymalnie. Natomiast same cienie z kabiny były mało widoczne, bo przecież kamera jest mniej więcej na środku trójkąta świateł. 2
PL_Andrev Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 3 godziny temu, maszynista_ezt napisał(a): To jest już poniżej pasa. Dla mnie to ten prezes powinien się podać do dymisji, bo jak tak dalej pójdzie, to za pół roku najdalej projekt upadnie. To jest chyba jakaś antyreklama. Dobrze że chłopaki z zespołu przynajmniej raz na jakiś czas się odezwą. Ale znów: ani sneak-peeków, ani raportów, ani updateów. 49 minut temu, Królik Uszasty napisał(a): Nie wiem, jakie będą decyzje, ale wstępne sprawdzenie parę dni temu pokazało, że obciążenie GPU renderingiem światłami od naszej lokomotywy to jakieś drugie tyle i efekt trochę niewart swojej ceny... Czy obciążenie GPU renderingiem nie powinno się odbywać na komputerze gracza? Dla serwera chyba nie jest istotne co gracz w danym momencie widzi, a tylko jego reakcja na środowisko. Podobnież światła rażące gracza (flary) - ich wielkość może być liczona przez serwer, ale sam efekt oślepienia powinien być generowany przez GPU gracza. 2
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 30, 2024 SIMRAIL Team Posted December 30, 2024 Oczywiście, że to jest na komputerze gracza. Natomiast dla każdego włączonego światła trzeba policzyć odrębną mapę cieni, czyli wyrenderować geometrię sceny w jakimś zakresie. I żeby to miało jakiś sens to raczej większą niż mniejszą, bo np. słupy trakcyjne mają kilkanaście, kilkadziesiąt cm. 1
Rafał Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 Godzinę temu, Królik Uszasty napisał(a): Oczywiście, że to jest na komputerze gracza. Natomiast dla każdego włączonego światła trzeba policzyć odrębną mapę cieni, czyli wyrenderować geometrię sceny w jakimś zakresie. I żeby to miało jakiś sens to raczej większą niż mniejszą, bo np. słupy trakcyjne mają kilkanaście, kilkadziesiąt cm. Przecież możecie to zrobić jako toggle w ustawieniach graficznych. Każdy kto będzie miał ochotę i zapas to sobie włączy lub wyłączy. 1 2
qbahn Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 7 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Oczywiście, że to jest na komputerze gracza. Natomiast dla każdego włączonego światła trzeba policzyć odrębną mapę cieni, czyli wyrenderować geometrię sceny w jakimś zakresie. I żeby to miało jakiś sens to raczej większą niż mniejszą, bo np. słupy trakcyjne mają kilkanaście, kilkadziesiąt cm. A ten silnik Unity użyty w SR, to liznął cokolwiek RTXDI? Dzięki temu można od 2 lat mieć miliony dynamicznych świateł, a nie jedno czy kilka.
en57 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 (edited) 18 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Biorąc pod uwagę jak mocno świecą światła na peronie w słoneczny dzień i jak się w 17:00 ściemnia tunel w oddali, to tam też coś jest kombinowane. Oczywiście. Wszędzie jest kombinowane. Właśnie cała sztuka dobrego odbioru grafiki gry polega na "graniu" światłem. I dopiero to w połączeniu z resztą technologii grafiki, modelami, dźwiękami i fizyką tworzy całość. Wiadomo, że zawsze będzie to sztuka kompromisów, bo dzisiaj już można niemal wszystko zrobić (zależy też czy nie ma się kagańca w postaci silnika....), ale nie każdy ma w domu komputer za 20-30 tys. Skoro w innych grach to wygląda lepiej (nawet mimo wszystko w takiej sprzed 13 lat), a w SimRailu nie wygląda nawet zadowalająco, to przepraszam. 7 godzin temu, qbahn napisał(a): A ten silnik Unity użyty w SR, to liznął cokolwiek RTXDI? Podstawowym błędem jest w tym przypadku druzgocące zaniżenie wymagań sprzętowych. Raz, że na tym co jest wypisane na Steamie w zalecanych, po prostu nie da się zagrać porządnie. A dwa, żeby gra wyglądała w dzisiejszych czasach dobrze, to trzeba użyć jak najnowszych dostępnych technologii i umieć nimi żonglować... 13 godzin temu, Rafał napisał(a): Przecież możecie to zrobić jako toggle w ustawieniach graficznych. Każdy kto będzie miał ochotę i zapas to sobie włączy lub wyłączy. ...oraz stworzyć możliwości i je udostępnić. Ale wydaje mi się, że i tak nie ma co strzępić twarzy, bo skoro nie rozmawia się w ogóle z nikim, nawet z "dojną krową" w postaci wydawcy. To i reszta niech pozostanie ciszą... Edited December 31, 2024 by en57 2
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now