Dawid_PL Posted Friday at 01:19 PM Posted Friday at 01:19 PM 34 minuty temu, zbynak napisa艂(a): Takie co艣 co proponujesz to jest absurd. Po co mieliby robi膰 z multiplayera singleplayer? 馃槃 Jak kto艣 chce gra膰 w single to gra w single, jak chce gra膰 w multi to gra w multi. Wiele razy by艂o poruszane, 偶e dowolno艣膰 w pojawianiu si臋 sk艂ad贸w nie ma sensu w grze, jak to sobie wyobra偶asz: wypuszczam na CMK towarowy jad膮cy 80km/h i 30 sekund p贸藕niej pojawiaj膮 si臋 znik膮d 2 Pendolino jad膮ce 200. Co w takiej sytuacji? Alb sprawdzam w EDR, 偶e nic nie jedzie przez najbli偶sze 10 minut i wypuszczam poci膮g na jednotor, po czym nagle magicznie pojawia si臋 poci膮g w wi臋kszym priorytetem z naprzeciwka. Dodatkowo jak chcesz wtedy rozwi膮za膰 PH s艂u偶膮ce do przepuszczania szybszych poci膮g贸w? Jak si臋 pojawi 10 sk艂ad贸w z priorytetem, to pozosta艂e maj膮 sta膰 ca艂y czas, bo w ka偶dej chwili kto艣 mo偶e klikn膮膰, 偶e pojawia si臋 EIP? Jakie absurd ? Jaki single player w multi ? To by艂o napisane, 偶eby zaobrazowa膰 koncepcj臋 dla tworzenia w multi w艂asnych sk艂ad贸w. Nie przeczytale艣 chyba tego co napisa艂em ze zrozumieniem.聽 Szukasz problemu 偶e za 30 sekund pojawi si臋 pendolino 200 km/h ? Sk膮d si臋 pytam skoro pojazdy mia艂yby by膰 tworzone na postoju w stacji zatem zamiast negowa膰 zastan贸w si臋 i przeczytaj jeszcze raz.聽 Wiele jest kwestii do rozwi膮zania, ale jak sie przemy艣li spraw臋 i ma sw贸j sens. Nie mo偶na utworzy膰 poci膮gu na tej samej stacji wi臋cej razy ni偶 2 w ci膮gu 10-20 minut.聽 Radz臋 du偶o czyta膰 wtedy umiej臋tno艣膰 czytania ze zrozumieniem jest bardziej rozwini臋ta, zamiast wymy艣la膰 niepoj臋te problemy kt贸rych nie ma a nawet jakby by艂y to rozwi膮zanie znajduje w 30 sekund jak pendolino 200 km/h. 3 1
Dawid_PL Posted Friday at 01:29 PM Posted Friday at 01:29 PM 1 godzin臋 temu, KOlorowy napisa艂(a): Napisz臋 kr贸tko, ale szczerze i dosadnie z racji tego, 偶e troch臋 tutaj wszyscy siedzimy.聽 "Porzu膰cie wszelk膮 nadziej臋, kt贸rzy tu wchodzicie." - tyle w temacie Niestety, nadziej matk膮 .... Jednak brak alternatyw bo graficznie nic nie zbli偶a sie do poziomu SimRail. Jednak masz absolutn膮 racj臋, w tym przypadku nie mo偶na oczekiwa膰, by nie by膰 zawiedzonym.
PL_Andrev Posted Friday at 01:42 PM Posted Friday at 01:42 PM 17 godzin temu, Rafa艂 napisa艂(a): Z dniem 'wyj艣cia' z EA ta gra zupe艂nie mnie przesta艂a interesowa膰. Przeros艂a tw贸rc贸w, a ja z kolei nie jestem jakim艣 mikolem 偶eby inwestowa膰 sw贸j czas i pieni膮dze w upad艂e projekty. A nie przypadkiem dlatego 偶e tras臋 Wawa -Koz艂贸w-Katowice ogrywa艂e艣 rok, a nowo dodany odcinek jest nudny i przykr贸tki? Tak, mnie te偶 SimRail przestaje interesowa膰. Ale przyczyny s膮 inne: "ograna" do b贸lu trasa, nudna CMK, i jeszcze nudniejszy przejazd do Krakowa (martwe w臋z艂y Nowa Huta i Bronowice . Brakuje systemu wyzwa艅, czy to przejazdowych (chocia偶by na minimalne wy艂apanie punkt贸w karnych dla konkretnej linii), czy na dy偶urkach. Zdarzaj膮 si臋 za to ciekawsze "eventy" na dy偶urkach po akcjach trolli puszczaj膮cych sk艂ady na SZ. 聽 Godzin臋 temu, KOlorowy napisa艂(a): Napisz臋 kr贸tko, ale szczerze i dosadnie z racji tego, 偶e troch臋 tutaj wszyscy siedzimy.聽 "Porzu膰cie wszelk膮 nadziej臋, kt贸rzy tu wchodzicie." - tyle w temacie Nie przesadzajmy, cz臋ste aktualizacje sygnalizuj膮 偶e co艣 tam drgn臋艂o, niestety moce przerobowe s膮 niewsp贸艂mierne do potrzeb. Czekam co przyniesie 艁贸d藕, no i co nam zaproponuje edytor. Dy偶urki Wawa, Krak贸w, Koluszki, Olech贸w te偶 mog膮 nieco doda膰 pozytyw贸w w odbiorze gry, szczeg贸lnie je偶eli dojdzie obs艂uga sk艂ad贸w AI z kierunk贸w niegrywalnych (np. linia P艂asz贸w / Bronowice. Aczkolwiek przesta艂em ju偶 wierzy膰 w manewry i rozkazy specjalne na multi.聽 聽 聽 1 3
zbynak Posted Friday at 03:53 PM Posted Friday at 03:53 PM (edited) 2 godziny temu, Dawid_PL napisa艂(a): Jaki single player w multi ? Poczekaj, ju偶 szukam kto proponowa艂 zmian臋 multiplayera na single. A no tak: 聽 4 godziny temu, Dawid_PL napisa艂(a): Je艣li chodzi o multiplayer to zastan贸wcie si臋 nad zrobieniem z niego single player. Tak偶e daruj sobie pisanie o braku czytania ze zrozumieniem, bo co najwy偶ej nie pami臋tasz co pisa艂e艣 4 godziny temu 馃槈 聽 聽 2 godziny temu, Dawid_PL napisa艂(a): Szukasz problemu 偶e za 30 sekund pojawi si臋 pendolino 200 km/h ? Sk膮d si臋 pytam skoro pojazdy mia艂yby by膰 tworzone na postoju w stacji zatem zamiast negowa膰 zastan贸w si臋 i przeczytaj jeszcze raz.聽 Po kolei, 偶eby艣 zrozumia艂: 1. W G贸rze W艂odowskiej stoi poci膮g towarowy z Vmax=75 km/h w stron臋 Psar. Poci膮g przepuszcza艂 2 szybsze sk艂ady i powinien w艂a艣nie wyjecha膰 dalej. 2. W EDR brak innych poci膮g贸w w stron臋 Psar, kt贸re m贸g艂by zablokowa膰 towarowy. 3. Dy偶urny podaje wyjazd dla poci膮gu towarowego. 4. Po 30 sekundach na stacji G贸ra W艂odowska pojawia si臋 magicznie Pendolino z Vmax=200km/h, nie wiadomo jak, nie wiadomo sk膮d, w rozk艂adzie go nie by艂o. Ale przecie偶 tak powinna dzia艂a膰 kolej w symulatorze, w rzeczywisto艣ci te偶 poci膮gi nie maj膮 rozk艂adu, pojawiaj膮 si臋 i znikaj膮 na stacjach magiczn膮 technologi膮. 5. Dy偶urny w tej sytuacji dostaje ochrzan od mechanika w Pendo, bo pu艣ci艂 mu towarowego przed samym nosem. A mo偶e jeszcze bana od administracji za brak priorytet贸w dla poci膮g贸w. W najlepszym razie Pendolino ma kilkana艣cie minut op贸藕nienia i rozwala rozk艂ad na innych stacjach (w sumie po co rozk艂ad, skoro w dowolnym momencie mo偶e si臋 pojawi膰 dowolny poci膮g na dowolnej stacji). 聽 2 godziny temu, Dawid_PL napisa艂(a): rozwi膮zanie znajduje w 30 sekund S艂ucham tego Twojego rozwi膮zania powy偶szego problemu. 聽 2 godziny temu, Dawid_PL napisa艂(a): ma sw贸j sens Nie ma sensu, znikaj膮ce i pojawiaj膮ce si臋 bez rozk艂adu poci膮g i w 偶aden spos贸b nie pasuj膮 do symulatora, utrudniaj膮 偶ycie mechanikom i dy偶urnym, nie daj膮 normalnie prowadzi膰 ruchu. W og贸le jak to by wygl膮da艂o, patrz臋 przez okno w nastawni i nagle si臋 pojawia 2000 ton na moich oczach 馃槃聽 Bardzo sobie ceni臋 w SR, 偶e poci膮gi pojawiaj膮 si臋 i znikaj膮 poza map膮 dost臋pn膮 dla graczy. Edited Friday at 03:56 PM by zbynak 7
misiek_131415 Posted Friday at 05:15 PM Posted Friday at 05:15 PM 3 godziny temu, PL_Andrev napisa艂(a): Brakuje systemu wyzwa艅, czy to przejazdowych (chocia偶by na minimalne wy艂apanie punkt贸w karnych dla konkretnej linii), czy na dy偶urkach. Zgadzam si臋. Co艣 w rodzaju kolorku w WOT, 艣redniej WM8. Ci臋偶ki temat jak to zrobi膰. Jakie kryteria i jak to sprawdza膰. Ale my艣l臋 偶e niekt贸rzy mieli by mniej nudy w grze.聽聽 2
Dawid_PL Posted Friday at 09:15 PM Posted Friday at 09:15 PM 5 godzin temu, zbynak napisa艂(a): Poczekaj, ju偶 szukam kto proponowa艂 zmian臋 multiplayera na single. A no tak: Tak偶e daruj sobie pisanie o braku czytania ze zrozumieniem, bo co najwy偶ej nie pami臋tasz co pisa艂e艣 4 godziny temu 馃槈 Po kolei, 偶eby艣 zrozumia艂: 1. W G贸rze W艂odowskiej stoi poci膮g towarowy z Vmax=75 km/h w stron臋 Psar. Poci膮g przepuszcza艂 2 szybsze sk艂ady i powinien w艂a艣nie wyjecha膰 dalej. 2. W EDR brak innych poci膮g贸w w stron臋 Psar, kt贸re m贸g艂by zablokowa膰 towarowy. 3. Dy偶urny podaje wyjazd dla poci膮gu towarowego. 4. Po 30 sekundach na stacji G贸ra W艂odowska pojawia si臋 magicznie Pendolino z Vmax=200km/h, nie wiadomo jak, nie wiadomo sk膮d, w rozk艂adzie go nie by艂o. Ale przecie偶 tak powinna dzia艂a膰 kolej w symulatorze, w rzeczywisto艣ci te偶 poci膮gi nie maj膮 rozk艂adu, pojawiaj膮 si臋 i znikaj膮 na stacjach magiczn膮 technologi膮. 5. Dy偶urny w tej sytuacji dostaje ochrzan od mechanika w Pendo, bo pu艣ci艂 mu towarowego przed samym nosem. A mo偶e jeszcze bana od administracji za brak priorytet贸w dla poci膮g贸w. W najlepszym razie Pendolino ma kilkana艣cie minut op贸藕nienia i rozwala rozk艂ad na innych stacjach (w sumie po co rozk艂ad, skoro w dowolnym momencie mo偶e si臋 pojawi膰 dowolny poci膮g na dowolnej stacji). S艂ucham tego Twojego rozwi膮zania powy偶szego problemu. Nie ma sensu, znikaj膮ce i pojawiaj膮ce si臋 bez rozk艂adu poci膮g i w 偶aden spos贸b nie pasuj膮 do symulatora, utrudniaj膮 偶ycie mechanikom i dy偶urnym, nie daj膮 normalnie prowadzi膰 ruchu. W og贸le jak to by wygl膮da艂o, patrz臋 przez okno w nastawni i nagle si臋 pojawia 2000 ton na moich oczach 馃槃聽 Bardzo sobie ceni臋 w SR, 偶e poci膮gi pojawiaj膮 si臋 i znikaj膮 poza map膮 dost臋pn膮 dla graczy. Nie chce si臋 k艂贸ci膰 bo nie ma to sensu, ale czepiasz si臋 s艂ow jakby艣 nie mia艂 nic innego do roboty.聽 1. Napisa艂em, 偶e single player w multi w sensie, 偶eby usun膮膰 boty i rozk艂ady na sztywno. 艢rednio mi si臋 podoba poci膮g kt贸ry ruszy艂 z Warszawy 2 godziny temu i podejmuje go na 1,5 godziny do Katowic czy Krakowa. Lepiej tworzy膰 w艂asne rozk艂ady i rusza膰 tam gdzie chce. 2. Sk膮d w twojej g艂owie pojawi艂y si臋 pojawiaj膮ce si臋 i ZNIKAJ膭CE poci膮gi. Napisa艂em, 偶eby je tworzy膰 a pomys艂 znikaj膮cych to ju偶 Twoja interpretacja. Nie ma 偶adnej opcji pojawiaj膮cych si臋 i znikaj膮cych. Chodzi艂o mi o to, 偶eby robi膰 w艂asny rozk艂ad. Jestem programist膮, tak偶e ograniczenia na mapie w Tworzeniu i aktualnym obci膮偶eniu trasy da si臋 ograniczy膰. Je艣li jest wiele poci膮g贸w w danym miejscu to nie mo偶esz tworzy膰. A znikaj膮ce ??? sk膮d ten pomys艂 je艣li kto艣 rozpocz膮艂 gre i nie sko艅czy艂 scenariusza to ... nie wiem brak mo偶liwo艣ci tworzenia kolejnych poci膮g贸w przez 2 godziny, 24 godziny i trzeba je藕dzi膰 tymi co ju偶 zosta艂y stworzone. Zako艅czmy t膮 dyskusj臋 bo to nie ma sensu. Pu艣ci艂em lu藕n膮 koncepcj臋 do przemy艣lenia, ale to i tak bez znaczenia bo opr贸cz mnie i Ciebie to Tw贸rcy i tak tego nie przeczytaj膮 i przemy艣l膮.聽 聽 4
misiek_131415 Posted Friday at 09:44 PM Posted Friday at 09:44 PM 28 minut temu, Dawid_PL napisa艂(a): Lepiej tworzy膰 w艂asne rozk艂ady i rusza膰 tam gdzie chce. Efekt Twojego pomys艂u by艂by taki na serwerach聽 聽聽 聽 4
PeVoo Posted Saturday at 01:24 AM Posted Saturday at 01:24 AM 13 godzin temu, Dawid_PL napisa艂(a): Je艣li chodzi o multiplayer to zastan贸wcie si臋 nad zrobieniem z niego single player. Moja propozycja jest taka, aby doko艅czy膰聽 Edytor i pozwoli膰 tworzy膰 w艂asne poci膮gi. Wchodz臋 w multi i mam znaczniki na stacjach kt贸re mog臋 wybra膰 i tworz臋 sobie poci膮g z Krakowa do S臋dziszowa bo tyle mam dzi艣 czasu. Wybieram lokomotyw臋 oraz konfiguruj臋 sk艂ad na dost臋pnych torach, kt贸re mog臋 wybra膰 aby rozpocz膮膰. + 11 godzin temu, zbynak napisa艂(a): Takie co艣 co proponujesz to jest absurd. Po co mieliby robi膰 z multiplayera singleplayer? 馃槃 Jak kto艣 chce gra膰 w single to gra w single, jak chce gra膰 w multi to gra w multi. Wiele razy by艂o poruszane, 偶e dowolno艣膰 w pojawianiu si臋 sk艂ad贸w nie ma sensu w grze, jak to sobie wyobra偶asz: wypuszczam na CMK towarowy jad膮cy 80km/h i 30 sekund p贸藕niej pojawiaj膮 si臋 znik膮d 2 Pendolino jad膮ce 200. Co w takiej sytuacji? Alb sprawdzam w EDR, 偶e nic nie jedzie przez najbli偶sze 10 minut i wypuszczam poci膮g na jednotor, po czym nagle magicznie pojawia si臋 poci膮g w wi臋kszym priorytetem z naprzeciwka. Dodatkowo jak chcesz wtedy rozwi膮za膰 PH s艂u偶膮ce do przepuszczania szybszych poci膮g贸w? Jak si臋 pojawi 10 sk艂ad贸w z priorytetem, to pozosta艂e maj膮 sta膰 ca艂y czas, bo w ka偶dej chwili kto艣 mo偶e klikn膮膰, 偶e pojawia si臋 EIP? 聽 Pozw贸lcie, 偶e dorzuc臋 swoje 3 grosze na ten temat i jak na z艂o艣膰 tradycyjnie p贸jd臋 pod pr膮d i b臋d臋 broni艂 uci艣nionej mniejszo艣ci.聽馃槢 To wcale nie jest takie g艂upie i niemo偶liwe jak Wam si臋 wydaje. Oczywi艣cie jak kto艣 jest fanatykiem, to tak czy inaczej pomys艂 jest dla niego absurdalny, bo "nierealistyczne teleportowanie si臋 poci膮g贸w znik膮d", no ale pozwol臋 sobie przem贸wi膰 do normalnych ludzi, kt贸rzy jednak rozumiej膮, 偶e gra to gra i (nawet w symulatorze) pewne ograniczenia usuwaj膮ce ograniczenia 艣wiata rzeczywistego s膮 jak najbardziej na miejscu (np. brak ponoszenia konsekwencji za katastrofy i p艂acenia za naprawy, albo czekanie 3 miesi臋cy do nast臋pnego wy艣cigu - t艂umaczy艂em ju偶, 偶e wcale nie o to w symulatorach chodzi). Jak ja przeczyta艂em co napisa艂 kolega Dawid, to pierwsze co mi si臋 skojarzy艂o, to TD2. Przecie偶 tam dok艂adnie tak w艂a艣nie to dzia艂a, 偶e ludzie pojawiaj膮 si臋 wybranymi sk艂adami pod wybranymi stacjami i dostaj膮 rozk艂ad na tyle ile chc膮. Wiecie, raczej i tak Was nie przekonam, bo moje pomys艂y programistyczne s膮 zawsze zbyt ambitne 偶eby ktokolwiek m贸g艂 w nie uwierzy膰, a przynajmniej dop贸ki ich nie zobaczy gotowych i dzia艂aj膮cych... ale moim zdaniem da si臋 to zrobi膰. I powiem wi臋cej, mi by si臋 to podoba艂o. A ju偶 na pewno du偶o bardziej ni偶 wsiadanie w ostatni wolny sk艂ad w 艣rodku lasu i to nawet ju偶 rozp臋dzony. To co ja bym ROZWA呕Y艁, to napisanie inteligentnego plannera rozk艂ad贸w. Konkretnie program by wylicza艂 co jest mo偶liwe jeszcze upchn膮膰 na linii, sugerowa艂 dost臋pne opcje (np. dost臋pne kierunki ze stacji, stacje, z kt贸rych da si臋 stworzy膰 jakie艣 konkretne po艂膮czenia itp, oraz blokowa艂 upychanie nowych poci膮g贸w tam gdzie psuj膮 rozk艂ad). Przecie偶 to wszystko da si臋 policzy膰. Wiadomo kt贸ry odcinek ile trwa (a jak nie wiadomo to mo偶na to wyliczy膰 z pr臋dko艣ci liniowej i odleg艂o艣ci), tak? Znany jest ca艂y dotychczasowy rozk艂ad, tak? No to zak艂adasz start ze stacji A w kierunku B, patrzysz czy tor b臋dzie wolny lub ile b臋dzie trzeba czeka膰. Je艣li d艂u偶ej ni偶 5-10 minut to dajesz u偶ytkownikowi ostrze偶enie "Uwaga! Wybrana trasa b臋dzie zawiera膰 postoje d艂u偶sze ni偶 10 min!". Znasz ju偶 godzin臋 kiedy dojedziesz do B, patrzysz czy tam b臋dzie wolny peron lub tor i dodajesz czas na post贸j je艣li stajesz w B. Je艣li si臋 nie da to odrzucasz po艂膮czenie, je艣li si臋 da to liczysz dalej. Sprawdzasz dost臋pno艣膰 trasy mi臋dzy B a C i ile ew. trzeba b臋dzie czeka膰 na wolny tor. Dalej to samo od nowa w p臋tli a偶 do warunku ko艅cowego lub braku mo偶liwo艣ci kontynuacji. Mo偶na tak ca艂y graf obliczy膰 z danej stacji i od danej godziny, w ka偶dym kierunku i w ka偶de rozwidlenie trasy, a nast臋pnie po wybraniu tej stacji zaproponowa膰 u偶ytkownikowi dost臋pne stacje docelowe, przy czym mo偶na go (by艂o) jeszcze spyta膰 o to jak d艂ugie chce mie膰 to po艂膮czenie i z automatu odrzuci膰 te, kt贸re tego nie spe艂niaj膮 - lub po prostu pozwoli膰 mu sortowa膰 po czasie trwania. Ja bym jeszcze mapk臋 dorzuci艂, 偶eby u偶ytkownik rozumia艂 sk膮d dok膮d jedzie i kt贸r臋dy (szczeg贸lnie istotne dla zagranicznych, nie tylko mnie). A dla tych, kt贸rzy zaczn膮 protestowa膰: nic te偶 nie stoi na przeszkodzie 偶eby zrobi膰 DWA typy serwer贸w - jeden jak jest teraz, a drugi w trybie "Dynamic Timetable" (czy c贸艣). Ludzie pograj膮 w oba i zobaczymy kt贸re b臋dzie bardziej popularne i co si臋 b臋dzie lepiej sprawdza膰. Wersja, kt贸r膮 tu opisa艂em na pewno nie jest banalna do napisania, na pewno wyjd膮 jakie艣 klocki z tym do rozwi膮zania, ale moim zdaniem nie jest to niemo偶liwe oraz rozwi膮zuje problemy, o kt贸rych napisa艂 kolega zbynak. Je艣li dy偶urny pu艣ci艂 ju偶 tego towara, to automatycznie trasa jest zaj臋ta a偶 j膮 zwolni, wi臋c algorytm albo naliczy oczekiwanie, albo nie pozwoli postawi膰 tego Pendolino. A nawet je艣li u偶ytkownik godzi si臋 na czekanie 10 minut na towara w Pendolino, to ja nie widz臋 w tym nic z艂ego - sam si臋 na to zgodzi艂, widocznie ma to w D bo chce pogra膰 Pendolino na ciekawym odcinku trasy. A mo偶e wr臋cz nu偶y go wieczne zielone (jak mnie) i chcia艂by mie膰 jakie艣 hamowanie po drodze od czasu do czasu. Tak偶e podsumowuj膮c, to wcale nie jest g艂upi pomys艂 i wr臋cz mi si臋 osobi艣cie podoba. Nie jestem mikolem, nie znam rozk艂adu kolejowego na pami臋膰 w Pazimiechach Dolnych, wi臋c nie b臋dzie mnie dra偶ni膰, 偶e to jest nierealistyczny rozk艂ad i tam nie powinno by膰 Pendolino o 14:37. Za to m贸g艂bym WRESZCIE pogra膰 "od A do B" na multi! A nawet (jakby dobrze pokombinowa膰) to i z manewrami by si臋 da艂o rozk艂ad stworzy膰!!! Pomy艣lcie czy to nie by艂oby wspania艂e, mie膰 nie tylko start i koniec, ale te偶 manewry na multi! Jak si臋 TAK na to spojrzy, to chyba nie wydaje si臋 to ju偶 takim debilnym pomys艂em, prawda? De facto macie ten "single player w multiplayer" (co jak ja rozumiem, by艂o skr贸tem my艣lowym autora), a jednocze艣nie nadal jest to tryb multi ze wszystkimi tego benefitami. W dodatku tworz膮c manewry mo偶na poci膮g postawi膰 na bocznicy lub tam gdzie akurat nikogo nie ma i nikt nie widzi, rozwi膮zuj膮c kolejny (od razu m贸wi臋 moim zdaniem sztuczny) problem, 偶e komu艣 pojawia si臋 poci膮g na ekranie nagle. Ale jak dla mnie, jak co艣 jest multiplayer, to naturalne jest, 偶e si臋 nowi gracze spawnuj膮 w grze. A ponadto taki planner m贸g艂by te偶 usuwa膰 boty (poci膮gi, kt贸rymi nikt nie jedzie) je艣li one przeszkadzaj膮 w stworzeniu po艂膮czenia lub je艣li robi si臋 t艂oczno. Taki bot te偶 mo偶e znikn膮膰 w szczerym polu i nikt o tym nie musi wiedzie膰. No i jak m贸wi臋, nie trzeba wszystkich uszcz臋艣liwia膰 tym na si艂臋 - to co ju偶 jest mo偶e zosta膰, a nowe zasady mog膮 by膰 na nowym serwerze. Wr臋cz ja bym sugerowa艂 tak膮 strategi臋 przyj膮膰 - robi膰 eksperymentalne tryby na oddzielnych serwerach i patrze膰 co za偶re, a co p贸jdzie w odstawk臋 przez ludzi, a nast臋pnie kasowa膰 to co si臋 nie przyj臋艂o i nie pcha膰 si臋 w kiepskie kierunki rozwoju tylko w te, kt贸re ludzie przetestowali i polubili i na kt贸re "zag艂osowali" swoim czasem w nich sp臋dzonym. Szkoda, 偶e gra jest "uko艅czona", bo w trybie EA mo偶na by by艂o oficjalnie to wr臋cz reklamowa膰, 偶e SimRail ma tak膮 strategi臋 rozwoju poprzez testy na dedykowanych serwerach, 偶eby to gracze decydowali co wol膮, a nie tw贸rcy. Wiecie, to nie jest ca艂a druga gra do napisania - to jest jedynie ten planner do napisania plus podzia艂 serwer贸w i menu obs艂ugi tworzenia tras. Ca艂a reszta ju偶 jest. Tak偶e mam nadziej臋, 偶e pobudzi艂em troch臋 my艣lenie kreatywne. Nie odrzucajcie z miejsca pomys艂贸w, bo czasem te najbardziej zwariowane w艂a艣nie robi膮 z czego艣 hit. Np. kto by wpad艂 na tak idiotyczny pomys艂, 偶eby celowo w grze zrobi膰 pixeloz臋, po tym jak p贸艂 偶ycia ludzie kupowali nowe szybsze kompy w walce o lepsz膮 rozdzielczo艣膰 i jako艣膰 obrazu, a tu prosz臋, jeb: Minecraft. 艢wiatowy hit. Ja na to nie mog臋 patrze膰 nawet, a ludzie napierdzielaj膮 od lat i si臋 nie nudz膮. I kokosy zarobione. 1
PeVoo Posted Saturday at 01:27 AM Posted Saturday at 01:27 AM (edited) 4 godziny temu, misiek_131415 napisa艂(a): Efekt Twojego pomys艂u by艂by taki na serwerach聽 O bo偶e... By艂em pewien 偶e to (jak zwykle) filmik z Indii jest... A tu prosz臋 bardzo, sam 艣rodek cywilizacji. W Indiach jest tylko jedna zasada ruchu drogowego: pierwsze艅stwo ma ten kto ma wi臋kszy samoch贸d. 馃ぃ Edited Saturday at 01:52 AM by PeVoo
PL_Andrev Posted Saturday at 10:27 AM Posted Saturday at 10:27 AM 22 godziny temu, Dawid_PL napisa艂(a): Je艣li chodzi o multiplayer to zastan贸wcie si臋 nad zrobieniem z niego single player. Moja propozycja jest taka, aby doko艅czy膰聽 Edytor i pozwoli膰 tworzy膰 w艂asne poci膮gi. Wchodz臋 w multi i mam znaczniki na stacjach kt贸re mog臋 wybra膰 i tworz臋 sobie poci膮g z Krakowa do S臋dziszowa bo tyle mam dzi艣 czasu. Wybieram lokomotyw臋 oraz konfiguruj臋 sk艂ad na dost臋pnych torach, kt贸re mog臋 wybra膰 aby rozpocz膮膰. Dawid, ale takie mo偶liwo艣ci masz ju偶 teraz, tylko nie s膮 dost臋pne z poziomu gry: 1) Skryptowanie LUA (tak sobie wyobra偶am przysz艂膮 najprostsz膮 wersj臋 edytora) - tu masz pe艂n膮 dowolno艣膰, w najprostszej wersji mo偶esz sobie wpisa膰 prost膮 tras臋 np. luzaka z Olkusza przez Koz艂贸w do Psar "bo na tyle masz dzi艣 czasu". Plusy: pe艂na dowolno艣膰 trasy i sk艂adu Minusy: w艂asny skrypt, dodatkowo sk艂ady AI, zdarzenia losowe czy manewrowanie to koszt wi臋kszego nak艂adu pracy.聽 2)聽Wchodzisz na stron臋聽https://wiki.simrail.eu/en/Tips_and_Tricks/Spawnlist聽wybierasz dowolnie Ci臋 interesuj膮c膮 tras臋, wybierasz interesuj膮c膮 Ci臋 lokomotyw臋 dla danego sk艂adu, patrzysz kiedy jest respawn i szukasz serwera z najbardziej pasuj膮c膮 godzin膮*. Plusy: masz ca艂y ruch AI wok贸艂 Ciebie, w tym niewielkie wydarzenia losowe serwowane przez dy偶urnych AI Minusy: mniej wi臋cej musisz trafi膰 z godzin膮 rzeczywist膮 kiedy sk艂ad si臋 respawnuje albo jest ju偶 w trasie, * W sumie, gdyby dysponowa膰 rozk艂adem jazdy by艂oby to jeszcze prostsze, mo偶na by sobie wyb贸r zaw臋偶a膰 od przystanku do przystanku ale nie wiem czy taki EDR** / rozk艂ad jest publicznie dost臋pny. 1
PL_Andrev Posted Saturday at 11:03 AM Posted Saturday at 11:03 AM 21 godzin temu, ShazzShank napisa艂(a): Daliby nam edytor, to ju偶 mog膮 si臋 zmywa膰, bo do niczego partacze si臋 nie nadaj膮聽 Podoba mnie si臋, szczeg贸lnie ten poziom ignorancji. Edytor powinien mie膰 mo偶liwo艣膰: tworzenia w艂asnego sk艂adu w oparciu o dost臋pne lokomotywy i wagony, mie膰 mo偶liwo艣膰 okre艣lania 艂adunku wagon贸w (ci臋偶ar), okre艣la膰 tras臋 poprzez stacj臋 pocz膮tkow膮, przystanki聽po艣rednie聽i stacj臋 ko艅cow膮, okre艣la膰 rodzaj i czas przystanku, a tak偶e tor na kt贸rym poci膮g ma si臋 znajdowa膰 dodawa膰 sk艂ady聽AI, w oparciu o聽dost臋pne lokomotywy i wagony, okre艣la膰 trasy sk艂ad贸w AI聽poprzez stacj臋 pocz膮tkow膮, przystanki聽po艣rednie聽i stacj臋 ko艅cow膮, okre艣la膰 rodzaj i czas przystanku, a tak偶e tory na kt贸rym sk艂ady AI聽maj膮 si臋 znajdowa膰, umo偶liwia膰 manewry dla wszystkich sk艂ad贸w w grze, umo偶liwia膰 rozkazy specjalne dla wszystkich sk艂ad贸w w grze, 聽 Ci -jak to piszesz- "partacze" ju偶 oddali graczom narz臋dzie umo偶liwiaj膮ce projektowanie w艂asnego scenariusza na podstawie punkt贸w 1-8, i to w zakresie przekraczaj膮cym moje oczekiwania. Z jakim efektem? Wi臋kszo艣膰 graczy pisze "nie chce mi si臋" (nie krytykuj臋, co innego prosty edytor poci膮gu gracza z tras膮 od punktu A do B, a co innego skryptowanie). 聽 Ale to nie wszystko, bo edytor dodatkowo powinien mie膰 jeszcze mo偶liwo艣膰: dodawania w艂asnych modeli wagon贸w, dodawania w艂asnych modeli i charakterystyk lokomotyw, kszta艂towanie krajobrazu (modyfikacji wysoko艣ci terenu), tworzenia otaczaj膮cego krajobrazu (drzewa, krzaki, domy, stacje, dy偶urki, perony, latarnie), tworzenia przebiegu w艂asnych tras, rozjazd贸w, wraz z numeracj膮 tor贸w i trakcj膮, wstawiania r贸偶norodnego typu sygnalizacji wraz a ich numeracj膮 , blok贸w zaj臋to艣ci dla odcink贸w, spinania sygnalizacji i rozjazd贸w do w臋z艂owych posterunk贸w / dy偶urek, 聽 Jak widz臋 ten zakres to mam w膮tpliwo艣ci czy to si臋 w og贸le da zrobi膰, szczeg贸lnie w przypadku niestandardowych bry艂 (np. dy偶urki Groch贸w) i 艂膮czenia linii i logiki semafor贸w (dy偶urki). 7
broniewskijarek Posted Sunday at 03:50 PM Posted Sunday at 03:50 PM Marzenia 艣ci臋tej g艂owy... To nie w tej grze... 呕e Wam si臋 chce jeszcze pisa膰 jakie艣 偶yczenia, propozycje tras, zg艂asza膰 b艂臋dy...
MALECKI Posted Sunday at 04:08 PM Posted Sunday at 04:08 PM (edited) W dniu 30.01.2025 o 21:07, maszynista_ezt napisa艂(a): Mo偶e powiniene艣 pisa膰 bardziej syntetycznie?馃榾 No niestety PeVoo, ja widz膮c twoje wypusty, odruchowo przewijam do nast臋pnej wypowiedzi. Edited Monday at 07:28 PM by MALECKI 4
MALECKI Posted Sunday at 04:13 PM Posted Sunday at 04:13 PM W dniu 31.01.2025 o 14:29, Dawid_PL napisa艂(a): Niestety, nadziej matk膮 .... Jednak brak alternatyw bo graficznie nic nie zbli偶a sie do poziomu SimRail. Jednak masz absolutn膮 racj臋, w tym przypadku nie mo偶na oczekiwa膰, by nie by膰 zawiedzonym. Ch艂opie, gra艂e艣 chocia偶 godzin臋 w TSW?
PeVoo Posted Sunday at 06:45 PM Posted Sunday at 06:45 PM 2 godziny temu, broniewskijarek napisa艂(a): Marzenia 艣ci臋tej g艂owy... To nie w tej grze... 呕e Wam si臋 chce jeszcze pisa膰 jakie艣 偶yczenia, propozycje tras, zg艂asza膰 b艂臋dy... Mi si臋 ju偶 nie chce. Pisz臋 sobie w zasadzie z rozp臋du tylko, ale ju偶 od bardzo dawna 偶adnych b艂臋d贸w ani sugestii nie zg艂aszam oficjalnie, bo wiem 偶e to nie ma sensu i wr臋cz nie jest mile widziane. 聽 2 godziny temu, MALECKI napisa艂(a): W dniu 30.01.2025 o 20:07, maszynista_ezt napisa艂(a): Mo偶e powiniene艣 pisa膰 bardziej syntetycznie?馃榾 No niestesty PeVoo, ja widz膮c twoje wypusty, odruchowo przewijam do nast臋pnej wypowiedzi. A mo偶esz rozwin膮膰 (o tych "wypustach")? Konkrety jakie艣 konstruktywne zamiast pustych atak贸w? Chodzi o to, 偶e Ci臋 ilo艣膰 tekstu przerasta, tak? Czy o co艣 innego mo偶e? I co nazywacie "pisaniem syntetycznym"? Co to za nowomowa jaka艣? AI mam u偶ywa膰 偶eby pisa艂o za mnie czy jak? Z g贸ry dzi臋kuj臋.
maszynista_ezt Posted Sunday at 06:59 PM Posted Sunday at 06:59 PM 11 minut temu, PeVoo napisa艂(a): Mi si臋 ju偶 nie chce. Pisz臋 sobie w zasadzie z rozp臋du tylko, ale ju偶 od bardzo dawna 偶adnych b艂臋d贸w ani sugestii nie zg艂aszam oficjalnie, bo wiem 偶e to nie ma sensu i wr臋cz nie jest mile widziane. A mo偶esz rozwin膮膰 (o tych "wypustach")? Konkrety jakie艣 konstruktywne zamiast pustych atak贸w? Chodzi o to, 偶e Ci臋 ilo艣膰 tekstu przerasta, tak? Czy o co艣 innego mo偶e? I co nazywacie "pisaniem syntetycznym"? Co to za nowomowa jaka艣? AI mam u偶ywa膰 偶eby pisa艂o za mnie czy jak? Z g贸ry dzi臋kuj臋. "Pisanie syntetyczne" u偶y艂em w kontek艣cie Twojego posta o braku szybkiej odpowiedz, czy te偶 reakcji na Twojego poprzedniego posta. Syntetyczne, w rozumieniu, nie pisane przez AI, ale kr贸tkie, zwi臋z艂e.
PL_Andrev Posted Sunday at 09:29 PM Posted Sunday at 09:29 PM 3 godziny temu, MALECKI napisa艂(a): Ch艂opie, gra艂e艣 chocia偶 godzin臋 w TSW? Dla niekt贸rych TSW jest skre艣lony na starcie z powodu 2 parametr贸w: brak interakacji z graczami (nawet je偶eli gracz si臋聽nie odzywa to masz 艣wiadomo艣膰 偶e tam jest) nie ma klimatu polskich kolei聽- tylko w SR czujesz ten charakterystczny smrodek na widok EN57, Mam wra偶enie 偶e do SR w艂a艣nie multi przyci膮ga ludzi - s膮 osoby kt贸re wol膮 zagra膰 na PL2 na jakiej艣 nudnej dy偶urce z innymi graczami, ni偶 wybiera膰 spo艣r贸d wolnych sk艂ad贸w i dy偶urek na nieobsadzonych serwerach, np. na PL4. BTW. Ciekawe, czy tw贸rcy zdaj膮 sobie spraw臋 偶e prawdziw膮 furor臋 zrobi艂y dy偶urki, a im trudniejsza (w sensie g臋sto艣ci ruchu) tym lepiej. O takie dy偶urki jak Wawa, Koluszki czy Krak贸w* to gracze b臋d膮 si臋 zabija膰 XD.聽 聽 * o ile zostanie zapewniona taka g臋sto艣膰 ruchu jak na Koz艂owie. Z膮bkowice du偶o straci艂y, Grodzisk, Idzikowice, Bukowno to niewykorzystany potencja艂, ale na Starzyny i Koz艂贸w to na PL2 nie mo偶na si臋 dopcha膰. 1
adamets2 Posted Sunday at 09:49 PM Posted Sunday at 09:49 PM @zbynak聽Dawidowi chyba chodzi艂o o co艣 na wz贸r trybu rozk艂ad贸w znanego z TSW. Tak czy inaczej taka dyskusja nie ma 偶adnego sensu. Wobec "tempa" zmian i braku mechanizmu parametryzacji b臋dziemy skazani na scenariusze. Cho膰 dobre tyle, 偶e po ostatnim du偶ym update mo偶na wybra膰 sobie por臋 roku co ju偶 momentalnie zwi臋kszy艂o te scenariusze x3 馃檪聽Ja czekam ju偶 tylko na jedno 偶eby wr贸ci膰 do SimRail i nie pisz臋 na co bo ka偶dy wie 馃檪聽
Bulbulator Posted Monday at 12:44 PM Posted Monday at 12:44 PM (edited) Swoj膮 drog膮, przyjemny jest nawet taki zaimplementowany smaczek, jak test radiostopu (trzeba prze艂膮czy膰 radio na kana艂 10, wcisn膮膰 ZEW3, a potem ZEW1). Poprosz臋 o wi臋cej takiego przywi膮zania do detali:) Edited Monday at 12:47 PM by Bulbulator 2 1 3
MALECKI Posted Monday at 07:24 PM Posted Monday at 07:24 PM W dniu 2.02.2025 o 19:45, PeVoo napisa艂(a): A mo偶esz rozwin膮膰 (o tych "wypustach")? Konkrety jakie艣 konstruktywne zamiast pustych atak贸w? Chodzi o to, 偶e Ci臋 ilo艣膰 tekstu przerasta, tak? Czy o co艣 innego mo偶e? Ale nie denerwuj si臋, ja Ci臋 nie chc臋 tym stwierdzeniem atakowa膰. Po prostu nie znajduj臋 w sobie ch臋ci, 偶eby czyta膰 wypowiedzi o obj臋to艣ci dw贸ch stron A4, kiedy siadam do wieczornego relaksu. Nic osobistego.聽 1
MALECKI Posted Monday at 07:26 PM Posted Monday at 07:26 PM 21 godzin temu, PL_Andrev napisa艂(a): Dla niekt贸rych TSW jest skre艣lony na starcie z powodu 2 parametr贸w: brak interakacji z graczami (nawet je偶eli gracz si臋聽nie odzywa to masz 艣wiadomo艣膰 偶e tam jest) nie ma klimatu polskich kolei聽- tylko w SR czujesz ten charakterystczny smrodek na widok EN57, Rozumiem to, ale graficznie jednak jest z przodu w por贸wnaniu do SR. Mo偶e nie pod ka偶dym wzgl臋dem, ale jednak. Pisa艂e艣 wcze艣niej o zaawansowaniu graficznym.
adamets2 Posted Monday at 08:06 PM Posted Monday at 08:06 PM TSW graficznie lepsze od SimRail? Hmm... sam nie wiem. Dla mnie por贸wnywalne graficznie. Na pewno TSW graficznie jest lepsza od Maszyny 馃檪聽 1 1
adamets2 Posted 23 hours ago Posted 23 hours ago Panowie wy偶ej co dali艣cie emotionki mo偶ecie rozwin膮膰 temat w komentarzu bo jestem bardzo ciekawy co napisa艂em nie tak? Czy to, 偶e SimRail reprezentuje przyzwoity graficzny poziom jak i TSW5 czy to, 偶e TSW graficznie jest lepsze od Maszyny? 馃檪聽
PeVoo Posted 22 hours ago Posted 22 hours ago W dniu 2.02.2025 o 21:29, PL_Andrev napisa艂(a): Dla niekt贸rych TSW jest skre艣lony na starcie z powodu 2 parametr贸w: brak interakacji z graczami (nawet je偶eli gracz si臋聽nie odzywa to masz 艣wiadomo艣膰 偶e tam jest) nie ma klimatu polskich kolei聽- tylko w SR czujesz ten charakterystczny smrodek na widok EN57, Mam wra偶enie 偶e do SR w艂a艣nie multi przyci膮ga ludzi - s膮 osoby kt贸re wol膮 zagra膰 na PL2 na jakiej艣 nudnej dy偶urce z innymi graczami, ni偶 wybiera膰 spo艣r贸d wolnych sk艂ad贸w i dy偶urek na nieobsadzonych serwerach, np. na PL4. BTW. Ciekawe, czy tw贸rcy zdaj膮 sobie spraw臋 偶e prawdziw膮 furor臋 zrobi艂y dy偶urki, a im trudniejsza (w sensie g臋sto艣ci ruchu) tym lepiej. O takie dy偶urki jak Wawa, Koluszki czy Krak贸w* to gracze b臋d膮 si臋 zabija膰 XD.聽 聽 * o ile zostanie zapewniona taka g臋sto艣膰 ruchu jak na Koz艂owie. Z膮bkowice du偶o straci艂y, Grodzisk, Idzikowice, Bukowno to niewykorzystany potencja艂, ale na Starzyny i Koz艂贸w to na PL2 nie mo偶na si臋 dopcha膰. Mnie na start przyci膮gn臋艂y wy艂膮cznie polskie koleje. W dodatku zrobione bardzo dobrze. Nawet nie mia艂em poj臋cia, 偶e b臋dzie jakie艣 multi. Od pocz膮tku to by艂 tylko bonus dla mnie. Tak samo GTA 5 kupowa艂em dla single player, my艣l膮c 偶e w Online w og贸le nawet nie zagram (ale mnie bardzo pozytywnie zaskoczy艂o kiedy ju偶 spr贸bowa艂em po przej艣ciu singla). Ale wiem, 偶e s膮 tu ludzie, kt贸rzy maj膮 dok艂adnie na odwr贸t. 聽 23 godziny temu, MALECKI napisa艂(a): Ale nie denerwuj si臋, ja Ci臋 nie chc臋 tym stwierdzeniem atakowa膰. Po prostu nie znajduj臋 w sobie ch臋ci, 偶eby czyta膰 wypowiedzi o obj臋to艣ci dw贸ch stron A4, kiedy siadam do wieczornego relaksu. Nic osobistego.聽 No, czyli wida膰 jeste艣 ju偶 z pokolenia TL;DR. Nie przejmuj si臋, najm艂odsze pokolenie to ju偶 w og贸le bije wszystko na g艂ow臋. Maksymalny czas skupienia: 30 sekund, maksymalna ilo艣膰 pr贸b: 3. A Ty jakby nie by艂o jeszcze wchodzisz na FORUM TEKSTOWE. 1
adamets2 Posted 21 hours ago Posted 21 hours ago (edited) 1 godzin臋 temu, PeVoo napisa艂(a): Mnie na start przyci膮gn臋艂y wy艂膮cznie polskie koleje. W dodatku zrobione bardzo dobrze. Nawet nie mia艂em poj臋cia, 偶e b臋dzie jakie艣 multi. U mnie by艂o tak samo. Nakr臋ca艂em si臋 na t膮 gr臋 od pierwszych informacji i wersji demo, kt贸r膮 zobaczy艂em u WB z uwagi na polskie koleje. O multi nawet nie wiedzia艂em 馃檪聽 Kupi艂bym na premier臋 jak by by艂 save. Kupi艂em... rok p贸藕niej jak wyszed艂 kibelek nie czekaj膮c na ten save 偶eby sobie po prostu poje藕dzi膰 po Polsce. Cel zosta艂 osi膮gni臋ty 馃檪聽Na steam mam obecnie 65 godzin i wracam jak dadz膮 save. Edited 21 hours ago by adamets2
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now