maszynista_ezt Posted January 19 Posted January 19 10 godzin temu, PeVoo napisał(a): PS: Odwołaliśmy prezesa! 😛 Taka jest prawda! https://www.simkol.pl/index.php/about/ Nie ma żadnej informacji o zmianie prezesa. Co Pan za dezinformację siejesz??? 2 2
zbynak Posted January 19 Posted January 19 (edited) W dniu 19.01.2025 o 13:05, maszynista_ezt napisał(a): https://www.simkol.pl/index.php/about/ Nie ma żadnej informacji o zmianie prezesa. Co Pan za dezinformację siejesz??? Nikt nigdy nie mówił o odwołaniu prezesa Simkolu, jeśli już to chodzi o spółkę Simrail S.A. ale i tak dopiero wszystko jest w trakcie, aktualizacja strony to ostatnia rzecz w kolejności. Jak już kolega się tak czepia o dezinformację to trzeba samemu widzieć co i jak 😆 Edited January 21 by zbynak 1
MALECKI Posted January 19 Posted January 19 W dniu 18.01.2025 o 14:12, KOlorowy napisał(a): Sądzę, że nikt nie będzie w stanie odpowiedzieć koledze, jak bardzo "coming soon" jest Łódź. Ja to rozumiem, że data dzienna jest zbyt ryzykowna. Ale moze chociaż jakiś pasek postępu? Ile procent zostało do wykończenia. To byłoby fair.
PL_Andrev Posted January 19 Posted January 19 28 minut temu, MALECKI napisał(a): Ale moze chociaż jakiś pasek postępu? Ile procent zostało do wykończenia. Trochę mi dało do myślenia dlaczego piękne rendery były z nami już od połowy roku, a nadal - jak to ktoś uchylił rąbka tajemnicy - w grudniu było "jeszcze wiele do zrobienia". Wydaje się że nawet nie ma możliwości śledzenia progresu tras, bo nawet jeżeli trasa zostanie uznana za "skończoną", to kolejny tester znowu wynajduje jakieś niezgodności. A nikt nie jest w stanie przewidzieć ile tych iteracji będzie. Dodatkowo na samej trasie trzeba testować różne przebiegi tras, współpracę sygnalizacji z dyżurkami, scenariusze. No i jeszcze w czasie gry może urodzić się kilka pomysłów, że np. z jakiś tam względów trzeba rozszerzyć trasę. Potem jeszcze rozkład jazdy, który powinien być tak spięty aby była wystarczająca gęstość ruchu, ale jednocześnie nigdzie nie tworzyć korków. Także... no słabo to widzę. 2
DeDe ツ Posted January 20 Posted January 20 (edited) Aktualizacja 20.01.2025 Edited January 20 by DeDe ツ
adamets2 Posted January 20 Posted January 20 No, ale po co to tu wklejać jak jest w changelogu na forum? 6
adamets2 Posted January 20 Posted January 20 O kurczę - i to jest news! Czyżby SimKol zmienił politykę robienia update i nie będzie jeden na 9 miesięcy tylko co tydzień? Pobiera mi się już na steam ta aktualizacja.
Tom_89 Posted January 20 Posted January 20 Gdzieś była zapowiedź że miało być w niedziele więc jest 🙂
Bulbulator Posted January 20 Posted January 20 29 minut temu, PL_Andrev napisał(a): Szczerze myślałem że wrzucą Kraków Główny... Od kiedy powstał Kraków Główny dla ISDR, to praktycznie gotowe rozwiązanie jest położone na tacy, do "zainspirowania" się i dodania tej dyżurki w SimRailu.
misiek_131415 Posted January 20 Posted January 20 26 minut temu, Bulbulator napisał(a): Od kiedy powstał Kraków Główny dla ISDR, to praktycznie gotowe rozwiązanie jest położone na tacy, do "zainspirowania" się i dodania tej dyżurki w SimRailu. w ISDR masz kostkę w Simrail komputer. Taka mała rozbieżność. 1 1
Bulbulator Posted January 20 Posted January 20 Simrail odzwierciedla stan z bodaj 2016 czy 2018r., a że Kraków Główny dostał komputerową nastawnię pod koniec 2023, to mam szczerą nadzieję, że w grze pojawi się jednak kostkowa, bo komputerowa byłaby zwyczajnie nudna. 1
PeVoo Posted January 20 Posted January 20 (edited) W dniu 19.01.2025 o 11:35, MALECKI napisał(a): Link? Cytat Nie ma żadnej informacji o zmianie prezesa. Co Pan za dezinformację siejesz??? Nie ma linka. A ta "dezinformacja" była tylko na podstawie danych z postów innych ludzi powyżej mojego. Założyłem, że nie kłamią i że rzeczywiście był oficjalny komunikat o potencjalnej zmianie zarządu (która właśnie trwa). Założyłem też, że jeśli ktoś coś takiego wygłasza publicznie (zwłaszcza odnośnie spółki która rzekomo ma wyjść na giełdę lada dzień), to to już jest pewna informacja, bo inaczej nie ryzykowaliby strachu inwestorów dla ogłoszenia niepewnej informacji (która generalnie z definicji oznacza, że w spółce bardzo źle się dzieje). Jeśli się nie sprawdzi, no to trudno, natomiast nadal uważam, że zrobiliśmy swoje (głośno pisząc smutną prawdę). Edited January 20 by PeVoo 2
Roxy Migurdia Posted January 20 Posted January 20 Nosz kurde nawet nie moge sobie przejrzeć składów na Multi 1 3
misiek_131415 Posted January 20 Posted January 20 3 godziny temu, Bulbulator napisał(a): Simrail odzwierciedla stan z bodaj 2016 czy 2018r., a że Kraków Główny dostał komputerową nastawnię pod koniec 2023, to mam szczerą nadzieję, że w grze pojawi się jednak kostkowa, bo komputerowa byłaby zwyczajnie nudna. Simrail odzwierciedla Katowice- Warszawa oraz Katowice - Sędziszów na rok 2018, Tunel - Kraków na rok chyba 2023 i nowe DLC Łódz będzie chyba rok 2023. Po prostu w tym roku kiedy simkol robił symulator dla klienta to ten rok mamy na danym odcinku grze. Kraków będzie komputer bo to było już potwierdzone na discord. Jeśli będzie:))) 2
PeVoo Posted January 21 Posted January 21 5 godzin temu, Roxy Migurdia napisał(a): Nosz kurde nawet nie moge sobie przejrzeć składów na Multi 😮 Co to jest?? Nigdy tego nie widziałem jeszcze... Teraz coś dodali takiego ostatnio?? W co tak "podejrzanie klikałeś"?? Nie wolno się krzywo spojrzeć, nie można krzywo kliknąć, co to kurde jest... 2
zbynak Posted January 21 Posted January 21 5 godzin temu, PeVoo napisał(a): 😮 Co to jest?? Nigdy tego nie widziałem jeszcze... Teraz coś dodali takiego ostatnio?? W co tak "podejrzanie klikałeś"?? Nie wolno się krzywo spojrzeć, nie można krzywo kliknąć, co to kurde jest... Od wczoraj taką nowość mamy, nie można sobie poklikać po kolei w pociągi i wybrać najbardziej pasujacego 😑 12 godzin temu, Bulbulator napisał(a): Simrail odzwierciedla stan z bodaj 2016 czy 2018r., a że Kraków Główny dostał komputerową nastawnię pod koniec 2023, to mam szczerą nadzieję, że w grze pojawi się jednak kostkowa, bo komputerowa byłaby zwyczajnie nudna. Simrail różne daty odwzorowuje, w zależności kiedy dana trasa była robiona do profesjonalnego symulatora. Kraków Główny ma być z komputerem niestety, stan po modernizacji, czyli bodajże końcówka 2023. 4 1
PeVoo Posted Sunday at 11:23 PM Posted Sunday at 11:23 PM Dlaczego SimRail usiłuje zdobyć moją fizyczną lokalizację? Ładnie to tak? 4 1
zbynak Posted Monday at 06:10 PM Posted Monday at 06:10 PM Tymczasem nowy prezes coraz bliżej. A obecny prezes dalej zaginął i kontaktu nie ma. 3 4
PeVoo Posted Monday at 10:20 PM Posted Monday at 10:20 PM (edited) 4 godziny temu, zbynak napisał(a): Tymczasem nowy prezes coraz bliżej. A jak pisałem, że zmieniliśmy prezesa to mnie zhejtowaliście za to 😛 Jak te wszystkie teorie spiskowe szybko faktem się stają ostatnio 😛 PS: Jeśli Pan Prezes też to przypadkiem czyta (zza krzaka), to polecam wziąć to wszystko na klatę, spotkać się z tymi dobijającymi się ludźmi i zakończyć. To jedyna opcja wyjścia z tego z jakimkolwiek honorem na chwilę obecną jeszcze. Wieczna ucieczka nic nie da, będzie tylko gorzej. Edited Monday at 10:24 PM by PeVoo 1 2
misiek_131415 Posted Monday at 10:39 PM Posted Monday at 10:39 PM 17 minut temu, PeVoo napisał(a): Jeśli Pan Prezes też to przypadkiem czyta (zza krzaka), to polecam wziąć to wszystko na klatę, spotkać się z tymi dobijającymi się ludźmi i zakończyć. To jedyna opcja wyjścia z tego z jakimkolwiek honorem na chwilę obecną jeszcze. Wieczna ucieczka nic nie da, będzie tylko gorzej. a ta sytuacja jest ciekawa. niby zmiana prezesa simrail. I co? w simrail masz innego prezesa a w simkol innego? te same biurka:))) tym samym się zajmujesz. dziwna sytuacja.
PeVoo Posted Tuesday at 12:57 AM Posted Tuesday at 12:57 AM Napiszę coś dla twórców do przemyślenia (bo a nuż projekt nie upadnie jeszcze). Wczoraj zostało mi góra ze 2 godzinki weekendu, byłem zmęczony, chciałem się przejechać czymś jeszcze na koniec bo już i tak nic innego nie byłem w stanie robić. Oto jak mój wieczór wyglądał: Najpierw zacząłem naiwnie szukać jakiegoś krótkiego scenariusza tak co najmniej poniżej 1.5h, no i najlepiej jakbym go jeszcze nie grał. Oczywiście brak - same tutoriale tylko w tym zakresie czasowym, oraz dorzucone jakieś pościągane scenariusze z forum. Tutoriali nie będę w kółko grał, zwłaszcza, że chciałem jeszcze w tle wywiadu posłuchać z yt, a scenariuszy od ludzi nie chciałem ryzykować - i tak połowa nie działa, a teraz jeszcze była duża aktualizacja "premierowa", więc pewnie kolejna połowa z tej działającej połowy przestała działać, szkoda czasu i nerwów, odpuściłem. Stwierdziłem, że trudno, zagram początek jakiegoś scenariusza i haniebnie wyłączę w połowie, bo co mi zostało. A, no wcześniej też przejechałem się 3 końcowe przystanki jakimś pociągiem na multi - od środka lasu aż do nagłego końca świata zaraz po 3.5 minutowym postoju, na pół minuty zanim urwało... Nawet nikogo żywego nie uświadczyłem na drodze, ani nawet czatu. Generalnie czułem mocny niedosyt po tym. Baj de łej, o ile lepiej byłoby, gdyby po najechaniu na ten głupi koniec świata nastąpił przeskok kamery na zewnętrzną (najlepiej kinową, oddalającą się w górę wolno) i nastąpiła parosekundowa scenka jak nasz pociąg odjeżdża dalej "w siną dal" i następuje fade out ekranu... No nie mam racji? Zupełnie inny byłby odbiór takiego czegoś niż nagłe JEB: "Ukończyłeś scenariusz!" (message box). A jakie to proste do zrobienia jest. Blokada kontroli użytkownika z klawiatury + stała (bieżąca) prędkość + kamera + delay i gotowe. Te tory i tak tam dalej są jeszcze kawałek więc pociąg ma po czym jechać sam. Nawet jakby akurat ktoś hamulec włączył chwilę przed i by pociąg zahamował na tym oddaleniu kamery, też by to dobrze wyglądało mimo wszystko. Ale wracając do tematu... Więc jak już zdecydowałem się na jakiś scenariusz singlowy (a raczej jego początek, z trasy do Krakowam, no bo wiadomo - nowe), to odpaliłem pociąg - i nie ujechałem nawet 5 minut... zanim zostałem udupiony na czerwonym do końca świata. Aż mi się znudziło i wyłączyłem. Kilka razy próbowałem zdaje się. Zakładam, że błąd gry, bo bardzo mocne spóźnienie w rozkładzie dostałem za to, którego nie dałoby się nadrobić - i nic. Następnie włączyłem inny scenariusz, zdaje się Kraków Warszawa na Pendolino - nie wyjechałem nawet z dworca, utknąłem na niebieskim... Albo na czerwonym a w poprzednim było na niebieskim, nie pamiętam już, w każdym razie "różnorodnie" i "kolorowo" było... Żeby było jeszcze fajniej, to pociąg był już odpalony, więc nawet nie miałem zabawy z odpalaniem na zimno, ani nawet szansy zapomnieć zamknąć drzwi po sobie po wejściu do kabiny, za to i tak narobił mi tyle problemów z ruszeniem, że wystarczyło zabawy na dobre paręnaście minut, jeśli nie pół godziny. Z hamowaniem natychmiast po ruszeniu włącznie. Fakt że moja wina, bo wszystko już zapomniałem o tym pociągu, ale jednak robił dodatkowe problemy, mające charakter dość bym powiedział losowy (pewnie było to dobrze symulowane, nie mówię że nie, natomiast pół godziny poszło, a nawet nie wystartowałem tego około 2.5-godzinnego scenariusza!). Jeszcze robiłem to kilka razy, kilka razy restartowałem, żeby nie mieć ogromnego opóźnienia już na starcie. Niestety jak już przewalczyłem start, to na końcu i tak blokada, na wieki wieków (amen). No to stwierdziłem "Dobra... Przepadło. Czasu już prawie nie mam, włączę chociaż coś co wiem, że działa i co jeszcze pamiętam jak obsługiwać". Włączyłem jakiś stary scenariusz na byQ. Kazało mi nawybierać wszystko co możliwe, oprócz lokomotywy pogodę, a nawet co wiozę w wagonach... (jakby to miało znaczenie, albo w ogóle było to widać). Wiecie CO ja bym chciał móc wybrać zamiast tych pierdół? To czy startuję na zimnym loko czy odpalonym - TO by dopiero miało sens. Ludzie tacy jak @adamets2 krzyczą, że chcą mieć scenariusze bez tego odpalania i manewrów, a ja chcę mieć zawsze na zimno start i manewry bo dla mnie to główna atrakcja - czemu nie rozwiązać tego problemu głupią ramką na start, skoro wszystko inne i tak już powybierać można? Da się to przecież zrobić i wtedy każdy scenariusz będzie dla każdego, a nawet dopasowany do jego aktualnego humoru i czasu na grę. No ale dobra, przynajmniej w tym scenariuszu dostałem zimne loko. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że NIE DA się go odpalić... Wiecie, ja uważam, że zrozumiałem zasadę działania tego wszystkiego na tyle, że jestem w stanie zawsze to odpalić bo po prostu na logikę wiem co muszę zrobić żeby coś innego mi zaczęło działać. Może nie zawsze idealnie bez pomyłek, ale zawsze mi się to udawało odpalić, mimo że jest to niby najbardziej skomplikowane loko do odpalenia w grze. No ale tym razem się nie dało. Po prostu NIC nie działało, nie dało się włączyć przetwornicy i sprężarki, cokolwiek bym nie robił, a pantograf był w górze. Śmiem twierdzić, że coś się zablokowało niesłusznie. W tym momencie odpuściłem - czas się skończył - i to był koniec mojej wczorajszej przygody z SimRail. Przejechałem 3 marne przystanki nudnego multi po nocy, namęczyłem się z dziwnymi błędami i to by było na tyle, czas iść spać. Generalnie miałem poczucie zmarnowanego wieczoru - lepiej było film obejrzeć. I teraz pytanie. Czy aby na pewno to była wszystko moja wina? I czy aby na pewno nie dało się tego zrobić lepiej i temu zapobiec? Błędy to jest sprawa oczywista - jeśli są to trzeba było je naprawić a nie puścić grę na żywioł bez testów, no ale tego się już nie dowiemy, czy one tam były czy nie w mojej rozgrywce. Natomiast co można było zrobić lepiej. Przede wszystkim można było stworzyć jakiekolwiek krótkie scenariusze poza tutorialami - zwłaszcza w sytuacji, kiedy gra nie ma sejwów. O samych sejwach nawet nie wspominam, bo to by też mocno sprawę rozwiązało, bym grał na raty po prostu wieczorami jeden scenariusz i gitara. Można było testować scenariusze czy aby na pewno da się (nadal) je przejść. Można było po "premierze" zarzucić wszelkie inne rzeczy i testować i naprawiać zaległe błędy, których nie było czasu nawet wyłapać. Można było dać do każdego scenariusza opcję czy loko ma być zimne czy wystartowane (przy wystartowanym po prostu startujesz z trochę późniejszą godziną i włączonym wszystkim, a dalej tak samo, ten sam rozkład - ETS też się na koniec każdej trasy pyta czy chcesz zaparkować ręcznie i czy łatwa opcja czy trudna, chyba się to sprawdza dość dobrze, a do tego podczas długiego parkowania proponuje pominięcie jak ktoś się męczy - żeby się nie męczył, bo może już się zaczyna wkurzać na grę, to lepiej mu odpuścić). Można też było oczywiście porobić więcej scenariuszy generalnie. Można było zrobić ludziom pobieralnię do scenariuszy od społeczności, jak w BeamNG.drive, gdzie na klik można pobrać czyjąś twórczość i jeszcze oceniać i widzieć średnią oceną, ilość pobrań - czyli generalnie CZY WARTO (plus zdjęcia, filmy i opisy twórców). To jest przecież bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze. Jak jest coś otwarte to zawsze są miliony nieudolnych prób, a perełek nie ma za dużo w tym śmietniku, więc te oceny i ilości pobrań naprawdę są krytyczne i ratują sytuację. W dodatku mogą mocno spaść jeśli plansza przestanie działać po aktualizacji gry i wtedy nie ściągniesz. Na forum tego wszystkiego nie ma (jeśli w ogóle ktoś się dokopie do takiego wątku ze scenariuszami i dowie o jego istnieniu... a następnie zaryzykuje mieszać samodzielnie w plikach gry). To co jest, jest nie do użytku. Robi się sieczka - jedni wrzucają nowe kafelki z "trasami" żeby je dobitnie podpisać, że TO WŁAŚNIE ONI je stworzyli i to są ICH zajebiste plansze!!! Inni z kolei wpierdzielają sieczkę w fabrycznych trasach wciskając swoje między inne fabryczne scenariusze (czasem nawet zastępując jakieś pliki!) i robi się taka sieczka, że nie sposób się połapać potem który jest oryginalny, a który ściągnięty, a co dopiero który działa, który dobry i o czym. W dodatku potem przechodzisz jeden, a odhacza wszystkie... masakra. Dlaczego nie zadbać o to, żeby zmieść te wszystkie upierdliwości graczom, żeby mogli się po prostu bawić zamiast tracić czas na wybieranie i testowanie co w ogóle działa, skoro już nie daliście swoich scenariuszy? Przecież jakby to było porządnie zrobione to by się tak dobrze kręciło, że nikt by się nawet Was nie czepiał o brak scenariuszy, bo by były dziesiątki innych fajnych za darmo od pasjonatów. Wystarczyło zrobić porządną obciągarkę do tego (z możliwością wrzucania tam modów przez twórców oczywiście), system ocen po gwiazdkach - i by była zabawa na całego, samo by się kręciło to wszystko. A jeszcze jakby były globalne rankingi punktowe do tych scenariuszy, to już w ogóle by był wypas. Ale jak już NIC z tego wszystkiego nie ma, do mogliście chociaż uratować sytuację tym co również sugerował @adamets2 od dawna - podpowiedziami kiedy gracz się zacina, takimi jak są w TSW nowym. Może i gracz "powinien" być mądrzejszy, lepiej pamiętać, albo bardziej wytrwale szukać po necie jak coś zrobić, ale kurde traktując go z buta też sami sobie podkładacie kłodę pod nogi. Kilka razy się wkurzy na zmarnowany wieczór i co? Nie wróci więcej, a wtedy też nie kupi kolejnego DLC. Do tego jeśli byłby taki ratunkowy "telefon do przyjaciela" (podpowiedź na żądanie, nawet za punkty karne, lub po prostu po czasie i nie za punkty, ale z możliwością wyłączenia tego w opcjach na wypadek jakby ktoś był hardkorowcem i musiał wszystko sam), to wtedy byście WIEDZIELI, że gdzieś jest błąd, a nie ktoś czegoś nie umie zrobić - bo jeśli ktoś zgłasza, że się nie da ruszyć, to znaczy że się nie da ruszyć mimo podpowiedzi, a to znaczy, że jest błąd i coś nie działa (lub sama podpowiedź jest błędna / niewystarczająca). Poza tym czemu w ogóle macie to tak zrobione, że DA SIĘ zablokować na amen na czerwonym świetle? System powinien być tak zrobiony, żeby uniemożliwiał w ogóle stworzenie takiej sytuacji. Śmierdzi mi to jakąś amatorszczyzną, na zasadzie, że ktoś sobie wymyślił sekwencję pt. co jego scenariusz ma robić, pododawał parę IF-ów, a jak użytkownik zrobi coś innego, to wtedy jest to nieprzewidziane i następuje blokada. Wiecie, w programowaniu są różne metody, żeby zawsze wyjść cało z nieprzewidzianej opresji, np. pewne rzeczy robi się w bloku finally, bo chce się mieć 100% pewności, że nawet jakby się wszystko wysypało (a przecież "tutaj i tak nie ma się co wysypać!"), to to zostanie i tak wykonane, żeby posprzątać coś co grozi wysypką całego programu lub utratą danych. Rozumiecie o co chodzi. Na tej samej zasadzie powinny działać scenariusze. Nie, że jakaś akcja czeka na konkrety warunek, typu godzina musi być równa X, a pociąg gracza musi być w sekcji Y, bo to się może NIGDY nie zdarzyć, jeśli gracz zrobi coś nie tak jak sobie tego autor życzył lub jeśli godzina przeleci, a druga połowa warunku nie była spełniona! Ma być tak, że jak czas nadchodzi to coś się dzieje i koniec, albo czeka do skutku aż będzie mogło się zadziać, ale warunek ten zawsze da się zrobić. Wiecie, na tej samej zasadzie są timeouty przy połączeniach sieciowych. Źle zawieje wiatr, pakiet danych nie dojdzie przez Internet - i co? Komputer będzie czekał na niego do końca świata? No nie. Pół minuty czy coś i uznaje że on już nigdy nie dojdzie i wywala error, pozwala użytkownikowi spróbować ponownie. A u Was program CZEKA, jak ten debil. Na coś, co nigdy się już nie wydarzy. I nawet o tym NIE WIE. Nie można tak programować. I to nie, że wystarczy przetestować dobrze i wyłapać+naprawić wszystkie takie miejsca - bo nigdy tak wszystkich nie wyłapiecie - to trzeba systemowo zabezpieczać, tworzyć idiotoodporny system, którego się po prostu zablokować NIE DA. A już zwłaszcza jeśli chcecie żeby na tym systemie zwykli ludzie robili swoje scenariusze! Jak Wasi ludzie nie dają rady, to jak inni mają dać?!? Jak otwieracie w programie połączenie sieciowe to też wymusi na Was timeout nawet jeśli nic nie zrobicie i poleci wyjątek, który przerwie program jeśli go nie złapiecie bo byliście za słabi i go nie przewidzieliście. Jeśli macie jakieś obiekty czekające na inne obiekty i działa to równolegle a nie liniowo, no to budujecie graf oczekiwań, żeby sprawdzić, czy czasem nie stworzył się deadlock (cykl zamknięty w kółko, że nikt nigdy się nie doczeka bo każdy jest zablokowany i każdy blokuje innego nawzajem). Wy też musicie wymuszać na twórcach scenariuszy takie rzeczy "A co jeśli nie? Co jeśli to się NIE stanie? Ile mam czekać? Co wtedy?". Nawet jeśli jedynym wyjściem będzie wywalenie "Niepowodzenie!" i przerwanie, bo już nic się nie da z tym zrobić, to też zawsze to lepiej niż pozwolić graczowi kwitnąć pod czerwonym światłem przez bite pół godziny aż się zmęczy i wkurzy na grę i wyjdzie. A już na pewno nie można wypuszczać czegoś co się stale zawiesza i w większości przypadków zwyczajnie nie da się przejść. Wy wiecie, że już nie jesteście w EA, prawda? Nie ma wymówek już. Trzeba było nie oszukiwać i nie wychodzić. A jak już się mleko wylało, to trzeba posprzątać - i to jak najszybciej zanim wsiąknie w dywan. Wiecie, prezes prezesem, ale Wy tam na dole, to przecież wiecie co macie robić, nie? I to dużo lepiej od niego. Wręcz bym powiedział, że prezes to tak bardziej przeszkadza niż pomaga w dbaniu o jakość kodu. Ja bym korzystał, że mam spokój, nikt nie truje i nic nie chce - i bym ponaprawiał i porefaktorował co się tylko da. Wbrew pozorom wszystkim to wyjdzie na dobre. Także zastanówcie się, jakie wnioski można wyciągnąć z mojej wczorajszej "przygody", z moich problemów, a także z moich sugestii. Może to jest właśnie to uzasadnienie, którego zawsze potrzebowaliście żeby coś zrobić porządnie lub nawet od nowa. I pamiętajcie, że złe rzeczy bolą dużo bardziej niż cieszą dobre rzeczy - i zwykle szybciej też się je naprawia (niż tworzy nowe). Weźcie zróbcie porządek z tą grą wreszcie. Naprawcie scenariusze, zróbcie sejwy, a potem zróbcie obciągarkę do scenariuszy społeczności (taki "mod manager") - ponaprawiajcie te najbardziej wkuRRRrrrzające błędy najpierw. Klient nie natrafiający na błędy jest mniej awanturujący się. Dopicujcie tutoriale, zadbajcie o pierwsze wrażenie człowieka zielonego (np. youtubera streamującego filmy z serii "first look" oraz "review", bo oni mają gigantyczne przełożenie na ilość sprzedaży gry i generalnie opinię o niej i nastawienie innych ludzi). Jak się raz ludzie nakręcą, że coś jest do dupy, to to się już zawsze będzie ciągnąć. Po co to Wam? Po co sobie strzelać w kolano? Naprawcie upierdliwości. Dopiero potem nowe funkcje, DLC i wyciąganie ręki o kasę. Już chyba nauczyliście się na tym błędzie, co? Wystarczająco dużo razy go popełniliście już myślę. Już Wam się połowa najwierniejszych fanów zbuntowała i piekli na forum, a reszta zwyczajnie olała sprawę i zapomniała o grze (i nie wróci więcej). Trzeba ratować opinię. Bez tego nie ujedziecie. I być może wiąże się to także z odzyskiwaniem zaufania zawiedzionych graczy poprzez obniżanie ceny i gratisy, a nie wyciąganiem łapy po jeszcze więcej za jeszcze mniej. Nie jesteście jeszcze takim dużym graczem jak DTG, żeby sobie móc pozwolić na ogromną rotację zawiedzionych graczy. Nie macie takiej marki wyrobionej żeby nowi ludzie i tak do Was przychodzili co by się nie działo, bo w necie jest takie multum pozytywnych starych filmów, że na te krytyczne ciężko w ogóle trafić. A niestety, ale markę wyrabia się jakością, rzetelnością i uczciwością (za niską cenę), a nie mamieniem i nieuczciwym wyłudzaniem na obietnice bez pokrycia jedna za drugą. Także życzę powodzenia i szczęścia - będzie Wam potrzebne. 1
PL_Andrev Posted Tuesday at 05:47 AM Posted Tuesday at 05:47 AM 4 godziny temu, PeVoo napisał(a): Wiecie CO ja bym chciał móc wybrać zamiast tych pierdół? To czy startuję na zimnym loko czy odpalonym - TO by dopiero miało sens. Ludzie tacy jak @adamets2 krzyczą, że chcą mieć scenariusze bez tego odpalania i manewrów, a ja chcę mieć zawsze na zimno start i manewry bo dla mnie to główna atrakcja - czemu nie rozwiązać tego problemu głupią ramką na start, skoro wszystko inne i tak już powybierać można? Zdaje się że była już odpowiedź na ten postulat: generalnie na rozruch jest przewidziane kilkanaście minut i gracz startujący z gotową lokomotywą musiałby przeczekać ten czas pod semaforem. Z drugiej strony - co z tego, skoro na multiku też trzeba kilaka(naście) minut przeczekać na wyjazd w Kato czy Wawie.
MirekmiraS Posted Tuesday at 08:41 AM Posted Tuesday at 08:41 AM 2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a): Zdaje się że była już odpowiedź na ten postulat: generalnie na rozruch jest przewidziane kilkanaście minut i gracz startujący z gotową lokomotywą musiałby przeczekać ten czas pod semaforem. Z drugiej strony - co z tego, skoro na multiku też trzeba kilaka(naście) minut przeczekać na wyjazd w Kato czy Wawie. Powinna być taka funkcja "Pomiń", coś w rodzaju jak się kręci pauzę w ETS2. Startujesz na zimnym loku, ale jak nie chcesz się bawić w odpalanie, dajesz na Pomiń, czas się przewija o np 15 min. 1
PeVoo Posted Tuesday at 11:48 AM Posted Tuesday at 11:48 AM Ale drodzy koledzy, o czym Wy mówicie? Ja tu nie widzę żadnego problemu kompletnie. Jeśli w scenariuszu masz przewidziane 5 minut na odpalenie loko i potem już masz być na peronie, to po wyborze opcji "gorący start" (jakkolwiek by się nazywała), po prostu gra przestawia zegar na 4 minuty później i wszystko w loko na włączone i zostaje ci minuta na dojechanie do peronu. Proste? Proste. A jeśli są na początku scenariusza wpisane pozycje pociągów AI i się martwicie, że nastąpi przeskok czasu bez zmiany ich pozycji (i ma to jakiekolwiek znaczenie, bo przecież pociągi AI w scenariuszach i tak raczej albo są nieistotne, albo czekają z ruszeniem aż znajdziesz się w jakimś punkcie, żeby się z graczem w ciekawym miejscu spotkać), to po prostu dajecie w scenariuszu 2 sekcje inicjalizacyjne - jedna normalna, a druga dla gorącego startu, w której twórca scenariusza może ustawić ile czasu zostanie pominięte i w jakiej pozycji ma się pojawić gracz, z jakim składem i gdzie mają być pewne inne pociągi AI. Jeśli gracz wybierze pominięcie startu, to odpalana jest druga sekcja i cały czas zostaje pominięty bez konieczności symulacji tego nawet (chociaż teoretycznie i to można by było zrobić - puścić symulację na x100 bez obrazu i z autopilotem). Wszystko się da jak się chce. 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now