adamets2 Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 18 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Staruszka miała też super udźwiękowienie (czym moim zdaniem bije na głowę SR) i fizykę. No i chyba też save 🙂
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 4 minuty temu, adamets2 napisał(a): No i chyba też save Niestety nie, nad czym ubolewam. Co prawda żadna mapa (przynajmniej dostępna oficjalnie) nie zbliża się długością do tej z SR, ale scenariusze potrafiły być tam równie długie. Myślę, że jakkolwiek nie potoczy się ewentualne modernizowanie Maszyny, to funkcji zapisu gry w niej nie będzie. Problemy zapewne takie same jak w Simrailu, szczególnie że Maszyna również na którymś tam etapie życia miała mieć scenariusze pisane w LUA.
en57 Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Na usprawiedliwienie SR powiem, że łatwiej bawić się światłem w zamkniętej tubie, gdzie własne reflektory są często jedynym źródłem oświetlenia. Otwarta przestrzeń to inna sprawa. No to niestety kolego nie pyknie takie usprawiedliwienie 😉
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 Faktycznie. A więc można zrobić normalne oświetlenie w tunelu i przy wyjeździe z niego? Można... było. Kiedyś 🙂 Mam wrażenie, że pomimo wszystko obecnie oświetlenie i tak jest poprawione. Pamiętam, że na początku EA o pewnej porze dnia świat wyglądał jakby właśnie doszło w nim do wybuchu nuklearnego. Nie miałem ostatnio okazji grać w porze nocnej (mówię o nocy w grze oczywiście). Czy takie rzeczy jak księżyc albo nasze własne światła rzucają już cień, czy jeszcze nie?
PL_Andrev Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 19 godzin temu, Rafał napisał(a): No dokładnie, w dodatku całe to DLC traci wtedy sens. Niekoniecznie - przecież cały ruch będzie obejmował Warszawę i fragment ruchu na Śląsk i Kraków. Jedyny minus to taki że nie przejedziemy bezpośrednio, ale i tak by nie było takiej możliwości: trasa Kraków-Łódź wymaga odcinka biegnącego przez Tomaszów Mazowiecki, którego na chwilę obecną nie ma, a trasa Katowice-Łódź wymaga Myszkowa, Częstochowy, Piotrkowa Tryb., których na chwilę obecną także nie ma. Jedyna możliwość to manewry w Grodzisku Mazowieckim, a skoro manewry to tylko scenariusz. 5 godzin temu, zbynak napisał(a): Tak było pisane na discordzie około roku temu, pamiętam, bo też nie rozumiałem po co serwer liczy fizykę dla gracza, który ma przecież swój komputer. Tu odpowiedź wydaje się prosta: docelowym klientem SimKola jest klient branżowy, a SimRail to jedynie "budżetowa" adaptacja produktu dla użytku graczy. Klient branżowy wymaga żeby "produkt" był w całości w pakiecie, więc wszystkie obliczenia wykonywane są przez serwer globalny. Nie ma zmian w kodzie, a my - jako gracze, przejmujemy tylko kontrolę nad kolejnymi składami AI.
PL_Andrev Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 (edited) 2 godziny temu, en57 napisał(a): No to niestety kolego nie pyknie takie usprawiedliwienie 😉 Ciekawostka - w tym przykładzie, w tunelach nic nie rzuca cieni. Edited December 30, 2024 by PL_Andrev 1
dos1 Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 (edited) 7 hours ago, zbynak said: Tak było pisane na discordzie około roku temu, pamiętam, bo też nie rozumiałem po co serwer liczy fizykę dla gracza, który ma przecież swój komputer. Być może to było jakieś przejęzyczenie albo niedopowiedzenie, ale raczej co do zasady niestety tak to wygląda. Nie wygląda, bo serwer ufa temu, co podaje gracz. Łatwo to zobaczyć gdy ograniczysz sobie FPS do jednej klatki gdy jesteś rozpędzony w trakcie gry multi i poobserwujesz, co zwraca API dla pociągu, którym jedziesz. Zaczniesz przemieszczać się w żółwim tempie po mapie (delta czasu jest najwyraźniej ograniczona do jakiejś niskiej wartości), jednocześnie mając prędkość taką, jaką podaje HUD. Edited December 30, 2024 by dos1
maszynista_ezt Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 https://www.gry-online.pl/newsroom/playway-chwali-sie-sprzedaza-gier-w-2024-roku-uboat-crime-scene-c/z42bde7 Przeczytajcie o Simrail. 1 1 5
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 Cytat "Przyznano także, że porażką okazało się opuszczenie wczesnego dostępu przez SimRail. PlayWay podkreśla, iż w tym przypadku ma małą kontrolę nad tym, co robi odpowiedzialne za grę studio i ostatnio trudno jest nawet skontaktować się z prezesem tego zespołu" Rozumiem, że komunikacja z graczami idzie kiepsko. Ale z wydawcą? 11
maszynista_ezt Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 11 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Rozumiem, że komunikacja z graczami idzie kiepsko. Ale z wydawcą? To jest już poniżej pasa. Dla mnie to ten prezes powinien się podać do dymisji, bo jak tak dalej pójdzie, to za pół roku najdalej projekt upadnie. 4
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 30, 2024 SIMRAIL Team Posted December 30, 2024 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Faktycznie. A więc można zrobić normalne oświetlenie w tunelu i przy wyjeździe z niego? Można... było. Kiedyś Biorąc pod uwagę jak mocno świecą światła na peronie w słoneczny dzień i jak się w 17:00 ściemnia tunel w oddali, to tam też coś jest kombinowane. 5
mluczak.kutno Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 50 minut temu, Królik Uszasty napisał(a): to tam też coś jest kombinowane. Racja, aczkolwiek trochę mniej rzuca się w oczy. No i jak to ktoś już zauważył, nie ma cieni. A propos, możemy kiedyś liczyć na to, że reflektory w SR będą rzucać nocą cień? Jak są obawy o wydajność, to niech będzie to osobne ustawienie, dla hipotetycznych posiadaczy RTX 5090 🙂
zbynak Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 10 minut temu, mluczak.kutno napisał(a): Racja, aczkolwiek trochę mniej rzuca się w oczy. No i jak to ktoś już zauważył, nie ma cieni. A propos, możemy kiedyś liczyć na to, że reflektory w SR będą rzucać nocą cień? Jak są obawy o wydajność, to niech będzie to osobne ustawienie, dla hipotetycznych posiadaczy RTX 5090 🙂 Niech te reflektory najpierw zaczną świecić jak w pociągu, nie jak od roweru z dynamem. 2
Lukaszszsz Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a): Rozumiem, że komunikacja z graczami idzie kiepsko. Ale z wydawcą? Wydawca: Może pozostaniecie w Early Access? Prezes: Nie no, co ty wydawco. W: No spróbujcie dokończyć grę. P: No daj spokój. W: No dokończ grę no. P: Weź się wydawco. W: Bo nie dokończysz gry. P: Taa, nie dokończę. W: No to dokończ grę. No, zrobię zapis ... P: Zrobię zapis ... W: ... gry. P: No wiem, zrobię zapis gry. W: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. P: Dodatkowo poprawię scenariusze i dodam nowe. No sam powiem dalej. W: Ale nie mówisz sam. P: Bo ty ... W: Co ja, co ja? P: ... mnie stresujesz. W: Ja cię stresuję, RP1, kończysz grę od ponad trzech lat raz na jednym dysku raz na drugim, i wszystko to jak krew w piach. P: Taa, krew odrazu. 😄 1 11 1
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 30, 2024 SIMRAIL Team Posted December 30, 2024 Godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a): możemy kiedyś liczyć na to, że reflektory w SR będą rzucać nocą cień? Nie wiem, jakie będą decyzje, ale wstępne sprawdzenie parę dni temu pokazało, że obciążenie GPU renderingiem światłami od naszej lokomotywy to jakieś drugie tyle i efekt trochę niewart swojej ceny... PS. Ja te tematy graficzne to tak z reguły omijam z daleka, więc może można to zrobić jakoś bardziej optymalnie. Natomiast same cienie z kabiny były mało widoczne, bo przecież kamera jest mniej więcej na środku trójkąta świateł. 2
PL_Andrev Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 3 godziny temu, maszynista_ezt napisał(a): To jest już poniżej pasa. Dla mnie to ten prezes powinien się podać do dymisji, bo jak tak dalej pójdzie, to za pół roku najdalej projekt upadnie. To jest chyba jakaś antyreklama. Dobrze że chłopaki z zespołu przynajmniej raz na jakiś czas się odezwą. Ale znów: ani sneak-peeków, ani raportów, ani updateów. 49 minut temu, Królik Uszasty napisał(a): Nie wiem, jakie będą decyzje, ale wstępne sprawdzenie parę dni temu pokazało, że obciążenie GPU renderingiem światłami od naszej lokomotywy to jakieś drugie tyle i efekt trochę niewart swojej ceny... Czy obciążenie GPU renderingiem nie powinno się odbywać na komputerze gracza? Dla serwera chyba nie jest istotne co gracz w danym momencie widzi, a tylko jego reakcja na środowisko. Podobnież światła rażące gracza (flary) - ich wielkość może być liczona przez serwer, ale sam efekt oślepienia powinien być generowany przez GPU gracza. 2
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 30, 2024 SIMRAIL Team Posted December 30, 2024 Oczywiście, że to jest na komputerze gracza. Natomiast dla każdego włączonego światła trzeba policzyć odrębną mapę cieni, czyli wyrenderować geometrię sceny w jakimś zakresie. I żeby to miało jakiś sens to raczej większą niż mniejszą, bo np. słupy trakcyjne mają kilkanaście, kilkadziesiąt cm. 1
Rafał Posted December 30, 2024 Posted December 30, 2024 Godzinę temu, Królik Uszasty napisał(a): Oczywiście, że to jest na komputerze gracza. Natomiast dla każdego włączonego światła trzeba policzyć odrębną mapę cieni, czyli wyrenderować geometrię sceny w jakimś zakresie. I żeby to miało jakiś sens to raczej większą niż mniejszą, bo np. słupy trakcyjne mają kilkanaście, kilkadziesiąt cm. Przecież możecie to zrobić jako toggle w ustawieniach graficznych. Każdy kto będzie miał ochotę i zapas to sobie włączy lub wyłączy. 1 2
qbahn Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 7 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Oczywiście, że to jest na komputerze gracza. Natomiast dla każdego włączonego światła trzeba policzyć odrębną mapę cieni, czyli wyrenderować geometrię sceny w jakimś zakresie. I żeby to miało jakiś sens to raczej większą niż mniejszą, bo np. słupy trakcyjne mają kilkanaście, kilkadziesiąt cm. A ten silnik Unity użyty w SR, to liznął cokolwiek RTXDI? Dzięki temu można od 2 lat mieć miliony dynamicznych świateł, a nie jedno czy kilka.
en57 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 (edited) 18 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Biorąc pod uwagę jak mocno świecą światła na peronie w słoneczny dzień i jak się w 17:00 ściemnia tunel w oddali, to tam też coś jest kombinowane. Oczywiście. Wszędzie jest kombinowane. Właśnie cała sztuka dobrego odbioru grafiki gry polega na "graniu" światłem. I dopiero to w połączeniu z resztą technologii grafiki, modelami, dźwiękami i fizyką tworzy całość. Wiadomo, że zawsze będzie to sztuka kompromisów, bo dzisiaj już można niemal wszystko zrobić (zależy też czy nie ma się kagańca w postaci silnika....), ale nie każdy ma w domu komputer za 20-30 tys. Skoro w innych grach to wygląda lepiej (nawet mimo wszystko w takiej sprzed 13 lat), a w SimRailu nie wygląda nawet zadowalająco, to przepraszam. 7 godzin temu, qbahn napisał(a): A ten silnik Unity użyty w SR, to liznął cokolwiek RTXDI? Podstawowym błędem jest w tym przypadku druzgocące zaniżenie wymagań sprzętowych. Raz, że na tym co jest wypisane na Steamie w zalecanych, po prostu nie da się zagrać porządnie. A dwa, żeby gra wyglądała w dzisiejszych czasach dobrze, to trzeba użyć jak najnowszych dostępnych technologii i umieć nimi żonglować... 13 godzin temu, Rafał napisał(a): Przecież możecie to zrobić jako toggle w ustawieniach graficznych. Każdy kto będzie miał ochotę i zapas to sobie włączy lub wyłączy. ...oraz stworzyć możliwości i je udostępnić. Ale wydaje mi się, że i tak nie ma co strzępić twarzy, bo skoro nie rozmawia się w ogóle z nikim, nawet z "dojną krową" w postaci wydawcy. To i reszta niech pozostanie ciszą... Edited December 31, 2024 by en57 2
PeVoo Posted Sunday at 07:58 PM Posted Sunday at 07:58 PM W dniu 28.12.2024 o 22:55, broniewskijarek napisał(a): Może to wyglądać prosto - cała trasa Warszawa Wschodnia - Łódź Widzew będzie na oddzielnym serwerze i będzie oddzielona od innych tras, a dostęp do tego serwera będą miały tylko osoby, które kupiły DLC. Trochę słabo, bo ludzie z dwóch serwerów nie będą się widzieć stojąc przy tym samym peronie... Ciekawe czy w takiej sytuacji człowiek będzie widział chociaż pociąg bota w miejscu gracza z drugiego serwera (w którego nie da się wejść), czy pusty tor. Bo na 99% pozycja tego samego pociągu nie będzie synchronizowana między serwerami. W dniu 28.12.2024 o 23:51, PL_Andrev napisał(a): Problemem są serwery które nie dźwigną dodatkowe 40 składów. Jeżeli chcą oddzielić, to co, jak to? Jedziecie w najlepsze dziobakiem prosto z pięknie odwzorowanej Centralnej na Kraków/Katowice a tam zaraz kawałek za Grodziskiem kick i plansza "zapraszamy na serwer YYY, ps nie trzeba nowego DLC"? XD Wiecie... Może ja się nie znam na tych nowomodnych serwerach z Unity (być może gotowcach jakichś), ale tak na zdrowy chłopski rozum programisty, to taki problem na serwerze powinien zwyczajnie nie istnieć. Te serwery nie liczą fizyki nawet (że o grafice nie wspomnę), a jedynie synchronizują pozycje i prędkości graczy + jakiś tam czat. To ani nie wymaga procesora ani dużej ilości danych do przesyłu, a pociągi też nie zmieniają prędkości nagle o 180 stopni tylko ze z grubsza stałym przyspieszeniem, czyli na dobrą sprawę nawet zmiany prędkości (przy hamowaniu i rozpędzaniu) mogłyby być przez jakiś czas liczone zamiast przesyłane. Mało tego, gracze są i tak podzieleni na rejony po kilka osób dosłownie, nawet się nie słyszą przez radio i czat jak są za daleko, więc taki serwer może spokojnie się podzielić na ileś mniejszych serwerów. Rozumiem, że może chodzić o przepustowość łącza, ale to i tak. Ile pociągów żywych graczy możesz zobaczyć jednocześnie? Jak będą dwa (i oba jadące a nie stojące na tym samym semaforze) to już będzie ponad normę. Czy to tak trudno zsynchronizować jeden obcy pociąg przy aż takiej jego bezwładności? No chyba nie. W inne gry ludzie po dziesiątki osób biegają i strzelają po tej samej planszy i dobrze jest. Jak dla mnie, to albo to jest nieprawda (że serwery się dławią), albo są po prostu źle po amatorsku napisane. W dzisiejszych czasach przepustowość łącza serwera na chmurze to nie jest problem. Ba, nawet auto-skalowalność jest, więc nie trzeba bulić za pełną przepustowość/moc jeśli nikt nie gra bo naliczy rachunek za tyle ile było zużyte. Naprawdę nie rozumiem tych problemów z serwerami, może mi to ktoś wytłumaczy? Czy oni to w domu na starym kompie babci postawili i Neostrada nie wyrabia bo babcia Klan na Netfliksie ogląda? Ludzie, weźcie pomyślcie logicznie. Masz jeden, góra dwa pociągi żywe obok siebie, które muszą Ci się synchronizować w miarę dobrze żeby nie skakały, ALE pozostałe 80 Ty i Twoja lokalna gra macie głęboko w duszy, bo jedyne czym one dla Ciebie są, to bardzo wolno przesuwającymi się kropkami gdzieś daleko na mapie (o ile taką mapę w ogóle masz, bo w grze nawet tego elementu nie uświadczysz). Przecież to może być przesyłane nawet raz na ileś sekund. To co to jest 80 pozycji do przesłania na raz? Teleportować się nie teleportują, więc w zasadzie ich pozycja to jedna liczba - kilometry na słupku przy którym są tyle, że z ułamkami. No to jedna taka pozycja zajmuje 8 bajtów. 8*80 = 640 bajtów do przesłania raz na ileś sekund!!! No to ile to jest wymaganych megabitów na sekundę? Około 0.001 Mbps. Do tego dochodzą pary pozycji pociągów, które się widzą wizualnie (są w odległości mniejszej niż 1km) i które nie stoją - no to ile takich par na raz będzie przy 80 osobach? 10? To co, nie uciągnie serwer wysłać tych 10 par współrzędnych+identyfikatora+prędkości+przyspieszenia? A jeszcze przecież po UDP można serwery robić a nie TCP. Może mi ktoś objaśnić w czym tu jest problem? A może tu wcale nie chodzi o serwer jako taki, tylko o system botów na dyżurkach, które tego nie ogarniają i knocą jak jest gęstszy ruch? Może to to jest do poprawki i nie potrafią tego zrobić. W dniu 29.12.2024 o 14:39, mluczak.kutno napisał(a): Cóż, w takie sytuacji zapewne tylko amatorzy singla zaznają prawdziwej przyjemności przejechania się z Łodzi do Krakowa 😉 Bez zapisu gry oczywiście. Nie zaznają, bo nadal nie mają scenariuszy. W dniu 29.12.2024 o 15:18, PL_Andrev napisał(a): Z informacji dewsów wynika że nie będzie takiej możliwości nawet na singlu: brakuje odcinka Idzikowice-Tomaszów Maz. - Koluszki, chyba że mówimy o scenariuszu uwzględniającym manewry w Grodzisku Mazowieckim. No to czekamy na "DLC Koluszki". Zaraz po "DLC Save Game" i "DLC Single Player Scenario Pack". A jak dobrze pójdzie to może i "DLC Bug Fixes" będzie. W dniu 29.12.2024 o 15:18, PL_Andrev napisał(a): A ciągle czekamy na: nastawnie Dańdówka, edytor pociągów i tras, save dla scenariuszy, rozkazy pisemne, manewry, Uważaj czego sobie życzysz, bo jeszcze się spełni. Oglądałem ostatnio film FanSima, w której to pokazywał nowo-wypuszczoną lokomotywę ST44 w (darmowym!) TD2 (który wygląda niewiele gorzej!) i on tam opowiadał jaką plagą są rozkazy pisemne. Jacyś fanatycy na dyżurkach każą wyjąć bloczek i pisać rozkaz pisemny, po czym na czacie publicznym leci cała długa treść rozkazu, którą on jak debil ma przepisywać z powrotem na ten sam czat i jeszcze się go czepiali, że nieprawidłowo coś albo że ma być całe... Nożeszkurjapier... Jaki to ma sens? Jeszcze jakby to było na zasadzie że wciskasz jakieś F8 i leci, ale nie kurna takie kpiny!!! Żenada po prostu. Nie pozwólcie sobie tego zrobić na SimRailu też. Niestety jak się gra z fanatykami to to przestaje być zabawne. Aż przykro było patrzeć. Przez 3 godziny gry (tego filmu) więcej stał i czekał niż jechał. Ja np. stwierdziłem, że to nie jest gra dla mnie w tym momencie. Ja nie mam tylu godzin, a jeszcze na końcu weźmiesz scenariusz na 2 godziny i po 3 musisz i tak wyłączyć w połowie (tak jak on musiał), no bo nie możesz już więcej przeginać z czasem. Nie idźcie tą drogą. Niech ci skrajni fanatycy się tam nawzajem męczą w tych darmowych symulatorach, a tutaj niech będzie lepszy standard rozgrywki. Taki dający więcej frajdy i mniej stresu i zmarnowanego czasu. Nie mówię, żeby iść w łatwiznę jak TSW, ale przecież na Singllu nie ma takich problemów nawet jak są trudne scenariusze. Kto się będzie chciał męczyć z trudnym scenariuszem ten się będzie męczył, a kto nie ten włączy inną opcję gry. Natomiast nie czekasz po 50 minut na czerwonym na singlu, nikt normalny takiego kretyńskiego scenariusza nie zrobi. Wiecie, już nie wspominam nawet faktu, że to jest GRA a nie oficjalny symulator szkoleniowy, natomiast NAWET GDYBY to był oficjalny symulator szkoleniowy/egzaminacyjny, to o ile jego celem nie byłoby sprawdzenie granic Twoich wytrzymałości i czy nie zaśniesz patrząc 2 godziny na czerwone światło, to nawet i w tym przypadku nie byłoby to korzystne, bo dużo barzdziej korzystne dla takiego kursanta byłoby (zamiast zmarnowania godziny nie robiąc nic) przeskoczenie czasu i przećwiczenie nawet drugi raz tego samego, nawet za cenę "realizmu" zasypiania godzinę przed szybą kabiny/monitora. Ja tak uważam. Symulator (tak generalnie) to jest po to, żeby coś przećwiczyć OMIJAJĄC ograniczenia świata rzeczywistego, a konkretnie: ryzyko (wypadku), koszty (paliwa/naprawy) oraz czasu właśnie (zarówno kursanta jak i trenera, którego w tym momencie nawet nie ma i może szkolić na prawdziwym sprzęcie tych którzy już symulator przeszli). A do tego dochodzą opcje wielokrotnego testowania ludzi w konkretnych, dokładnie określonych trudnych sytuacjach (czytaj SCENARIUSZE NA SINGLA), czego po prostu nie da się zrobić w rzeczywistości - a już zwłaszcza jeśli są to sytuacje katastrofalne, w których uczysz się wychodzić z nich cało. Tym się różnią symulatory od rzeczywistości dla mnie. Wcale realizm nie polega na ślęczeniu godzinami - o ile to nie jest symulator ślęczenia oczywiście. Jest to jedna z rzeczy, którą symulator powinien właśnie eliminować, a nie symulować. Bo nie jest to coś, co wymaga nauki (każdy umie robić NIC), ani zabawne to nie jest (w kontekście gry). Nie rozumiem dlaczego niektórzy cisną na taki "realizm" właśnie, ale dla mnie jest to już fanatyzm. W dniu 29.12.2024 o 15:30, Rafał napisał(a): Przede wszystkim nie wyobrażam sobie dzielenia serwererów na te z DLC Łódź, bo jak wyjdą (o ile wyjdą) inne dodatki ze scenerią to jak to zmierzają ogarnąć? Dla każdego DLC oddzielny serwer? No dramat. Dla mnie to by było OK, pod warunkiem, że te serwery będą się ze sobą komunikować i chociaż trochę synchronizować, tak żeby dało się spotkać w tej samej Warszawie Zachodniej gracza z innego DLC stojącego przy tym samym peronie. Jest to generalnie trudniejsze do zrobienia niż jeden duży serwer który ogarniałby wszystko (a jedynie dla graczy w menu gry widzialny podział byłby logiczny taki jak jest teraz). Konkretnie serwery z tych samych stref czasowych / światów (jeśli są 2 światy w tej samej strefie czasowej) powinny być synchronizowane pomiędzy DLC lub ogarniać wszystkie DLC jednocześnie - tak żeby każdy gracz z "PL2" na trasie do Katowic widział każdego gracza z "PL2" na trasie do Łodzi, jeśli stoją obok siebie. Inaczej będzie lipa pod tytułem: "- Stachu a czemu ja cię nie widzę skoro stoimy obaj w Zachodniej? - A bo ja jadę do Łodzi to mnie nie widzisz. - Ale jak to? - No tak to, gram na innym DLC." W dniu 29.12.2024 o 16:41, mluczak.kutno napisał(a): W dniu 29.12.2024 o 15:30, Rafał napisał(a): Według mnie Łódź (i inne DLC) powinno być na ogólnodostępnych serwerach z dostępem dla wszystkich graczy Darmowo dla tych, którzy kupili Cargo DLC i ciągle czekają na swój brakujący wagon 🙂 No, w ramach rekompensaty za straty moralne, lub ew. "odsetek za zwłokę" :] W dniu 29.12.2024 o 20:46, PL_Andrev napisał(a): W dniu 29.12.2024 o 16:41, mluczak.kutno napisał(a): Cóż, jest trzecia droga. Single, bo tam chociaż działają manewry 😄 Żeby pograć manerwami na Łodzi też będziesz musiał mieć DLC. Wygląda więc na to, że będzie cały serwer z trasą CMK+Kraków+Łódź i na niej można będzie tworzyć scenariusze dla całego setu. Pozostaje jeszcze 4-ta droga: oczekiwanie na edytor tras i odtworzenie Łodzi jako fanowskiego dodatku. Jeśli będzie wszystko podzielone na serwery (kawałki tras), to nie będzie możliwości tworzenia scenariuszy na dowolną trasę przez fanów, a jedynie na tych samych odcinkach co zawsze, czyli będzie straszna lipa. W dniu 29.12.2024 o 16:43, Rafał napisał(a): W dniu 29.12.2024 o 15:56, ShazzShank napisał(a): Jeśli ktoś nie miałby DLC, to po prostu nie mógłby tego składu wybrać. Proste Tak też to można rozwiązać, w teorii niczego to nie zmienia dla osób bez DLC Za to w praktyce, jak wyjdzie więcej DLC, to okaże się, że co drugi pociąg w który próbujesz wejść na multi (szybko zanim ktoś go zajmie) będzie reklamą sklepu z zakupem DLC, czyli coś czego nienawidzę najbardziej, takiego żulenia poprzez robienie nadziei na coś i na końcu paywall. Jeśli już, to to by absolutnie musiało być odfiltrowane żeby w ogóle nie pojawiały się na liście takie pociągi (chyba że ktoś specjalnie to sobie włączy przestawiając domyślne filtry). W dniu 29.12.2024 o 20:52, Bazinga napisał(a): Ktoś z teamu linijkę tekstu skrobnął pomiędzy gierkami w call of duty, a ci już sie pokłócili o formę serwera DLC. Pamięć złotej rybki. 😂 Może tak być! A najgorsze jest to, że przez tą ich komunikację metodą "morda w kubeł" (czyli totalną blokadę informacyjną) to potem musimy się wszystkiego domyślać i brniemy w te wszystkie bezsensowne nierealne rozważania, a oni na to patrzą i potem traktują nas jak idiotów, którzy "niczego nie rozumieją". No a jak mają rozumieć, skoro NIKT NIGDY NIC NIE POWIEDZIAŁ? W myślach Panu Prezesowi nie czytamy jakie ma plany i problemy. W dniu 29.12.2024 o 21:27, zbynak napisał(a): W dniu 29.12.2024 o 15:18, PL_Andrev napisał(a): To prawda, ale czy masz jakiś inny pomysł aby pogodzić te max 80 składów na całą mapę? A niby dlaczego to ma być limit 80 składów na całą mapę? W 2025 roku nie takie serwery/technologie istnieją, które mogłyby to ogarnąć. Bardziej konkretnie, to problem z wydajnością serwera polega na tym (a przynajmniej tak jeden z developerów pisał przy poprzedniej aktualizacji rok temu, ale nie widać, żeby coś się zmieniło), że w chwili obecnej serwer wykonuje obliczenia fizyki dla każdego wagonu każdego pociągu, który jest w danym momencie w grze. O kur.... O ja pier.... ŻE KUR CO?!?! FIZYKĘ TAM LICZĄ?!?!?! A myślałem, że widziałem już wszystko w tej branży... 😕 To ile oni tam płacą tym studentom praktykantom co projektowali to wszystko? 😕 W dniu 29.12.2024 o 21:27, zbynak napisał(a): Ale jest też możliwość, żeby te obliczenia przenieść na dodatkowe serwery, które będą liczyć tą fizykę i przekazywać wyniki do serwera głównego. Tak. Te dodatkowe serwery nazywają się "lokalne komputery graczy". To one liczą fizykę każdego wagonu (już teraz i na bieżąco). Wyniki tych obliczeń (pozycje i prędkości) powinny być przekazywane do serwera a nie odwrotnie!!! Każdy liczy za siebie. "Umiesz liczyć? Licz za siebie. Innych twoja fizyka je*ie." Jeśli w obrębie gracza jest pociąg bota, to niech komp tego gracza liczy fizykę tego pociągu, nie ma problemu, nawet jeśli miałaby być bardziej uproszczona niż jazda na autopilocie, w której bot steruje bezpośrednio prędkością pociągu zamiast wajchami pociągu (co można łatwo udowodnić np. stawaniem jak wryty przy włączaniu go przed czerwonym lub w peronie jak jedziesz za szybko). Wiecie, nie chcę nic mówić, ale np w takim Bus Simulator 21, co ostatnio był na Epic za darmo, to jak autobus (w którym jesteś) przejmie kierowca bot, to on zaczyna jechać ruchem tak uproszczonym, że to aż widać na oko (z najeżdżaniem tylnym kołem na krawężnik bez żadnych efektów ubocznych włącznie!). A na mapie widać jak wół, że autobusy przesuwają się z jednakową jednostajną prędkością nawet na zakrętach. Nie mówię, że ma to być wzór do naśladowania, tylko są jakieś granice zdrowego rozsądku w symulacji. Jak czegoś nie widać, to fizyka tego czegoś NIE MA ZNACZENIA. A jak już coś widać u konkretnego gracza, to nie jest tego na tyle dużo, żeby jego komp sobie miał z tym nie poradzić. Jaka kuźwa fizyka na serwerze?!? Ktoś tu się naprawdę minął z powołaniem... Trzeba było jednak do tej budowlanki iść i rowy kopać. Ten student co zaprojektował to genialne rozwiązanie, to pewnie zaliczył studia bo ktoś za niego projekety pisał... No nie no brak słów po prostu... To mnie kurna zagiąłeś. W dniu 29.12.2024 o 21:36, Rafał napisał(a): Serio? Dla pociągów graczy też? Przecież to bez sensu. To nie gra że któryś z nas będzie czitował dodając sobie lepszą przyczepność jeżeli obliczenia fizyki będą odbywały się client-side. Dokładnie. Nawet GTA 5 Online tego nie robi. Za to ostatnio poszli w instalowanie ludziom rootkitów szpiegujących w komputery żeby oszukiwali, przez co ja tak jakby zakończyłem swoją karierę tam. Musiałbym mieć oddzielny komputer do GTA, bo się zwyczajnie boję. Nie zaufam takiemu komputerowi, można całą kasę stracić i wszystkie dane. Oni mogą nawet zdalny kod podrzucać do wykonania jako admin kompa tym trojanem swoim. Moim zdaniem przekroczyli granice zdrowego rozsądku. Trzeba było poświęcić nawet wymagania sprzętowe do gry i dodać jakieś szyfrowanie czy coś, a nie tak. Ale "ludzie są tak głupi że to działa", więc przeszło. Nikt dzisiaj nie przejmuje się takimi rzeczami jak bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych, czytanie polityki prywatności itd... W dniu 29.12.2024 o 23:30, qbahn napisał(a): Z różnych przesłanek wnoszę, że mogli użyć takiej technologii, która nie skaluje się zbyt latwo. To trzeba pójść po rozum do głowy i naprawić swój błąd. Nie jest problemem to że jesteś w czarnej D, tylko to, że zaczynasz się tam urządzać. W dniu 30.12.2024 o 19:15, Królik Uszasty napisał(a): Biorąc pod uwagę jak mocno świecą światła na peronie w słoneczny dzień i jak się w 17:00 ściemnia tunel w oddali, to tam też coś jest kombinowane. Gratuluję bardzo sprawnego odwrócenia uwagi od postów powyżej odnośnie artykułu o SimRail i komunikacji Pana Prezesa. 😏👍 Co do samego światła, to kiedyś (lata temu!) słyszałem, że istnieje taka technika do grafiki 3D jak HDR... Że można liczyć światło w realnych wartościach, a na końcu okroić to wszystko do pewnego widzialnego zakresu jasności - dokładnie tak jak to robi ludzkie oko, czyli możesz się przyzwyczaić do ciemności i widzieć, a jak wyjedziesz z tunelu w słońce to jedzie po oczach tak, że nic nie widać przez chwilę zanim się nie przyzwyczaisz. Co się stało, nie ma tego w Unity? Ja myślę, że takie coś by rozwiązało bardzo wiele problemów, jakby nie trzeba było oszukiwać, bo wszystko wyliczałoby się samo ze zwykłej fizyki światła. W dniu 30.12.2024 o 23:57, Rafał napisał(a): Przecież możecie to zrobić jako toggle w ustawieniach graficznych. Każdy kto będzie miał ochotę i zapas to sobie włączy lub wyłączy. Kiedyś daawno daaawno temu, za czasów jak komputery się tak drastycznie rozwijały, że po roku każdy komp był przestarzały, była taka stara dobra praktyka, że ustawienia ULTRA to były dla kompów, które jeszcze nie istniały na rynku. Tak na wypadek, jakby przypadkiem za chwilę okazało się, że komp gracza spokojnie wyrobi tak nierealną rzecz (na przykład gigantyczną rozdzielczość w czasach monitorów 1024x768). Nie raz już się to przydało po latach. W dniu 31.12.2024 o 13:39, en57 napisał(a): Ale wydaje mi się, że i tak nie ma co strzępić twarzy, bo skoro nie rozmawia się w ogóle z nikim, nawet z "dojną krową" w postaci wydawcy. To i reszta niech pozostanie ciszą... Ja tak się zastanawiam jeszcze, czy to jest rzeczywiście prawda obiektywna (co by zresztą wyjaśniało prawie wszystko), czy może jednak PlayWay nie zrobił sobie z zespołu kozła ofiarnego do swojej porażki, którą własnoręcznie wykreował swoimi rozkazami odgórnymi jako sponsor. Wiecie, tak żeby nie stracić twarzy - bo mógł. Czytaliście przecież co to za człowiek to stworzył i tym zarządza... Apropopo "pełnej wersji gry", polecam fragmencik odtąd: https://www.youtube.com/live/V-VDjKI69OY?feature=shared&t=4920 1 1
PeVoo Posted Sunday at 09:01 PM Posted Sunday at 09:01 PM (edited) PS: A także odtąd co najmniej do 1:41:30: https://www.youtube.com/live/V-VDjKI69OY?t=5982s a także od 1:41:52 i od 1:43:25 i od 1:44:13 (aż do 1:47:25 albo i dalej bo tam też są kwiatki interfejsowe pokazane). Nie mówiąc nawet o tym, że ludzie na tym filmie wyłapali pełno nowoczesnych rzeczy, których nie powinno być w latach 80 (typu nowoczesna budka telefoniczna, nowoczesna budka sterownicza, spawane tory zamiast skręcane, złe nazwy stacjij itp). I jeszcze gdzieś było takie bardzo trafne zdanie (teraz nie znajdę), że skoro jest dosłownie sztuk jeden scenariuszy na lokomotywę parową (co samo w sobie jest kpiną bo powinno być minimum 4-5 na każdy nowy pociąg), to wystarczyło CHOCIAŻ RAZ go przejechać żeby wyłapać te wszystkie proste błędy - a nikt nawet tego nie zrobił. No trudno nie przyznać temu racji. Edited Sunday at 09:07 PM by PeVoo 6
PeVoo Posted Sunday at 09:16 PM Posted Sunday at 09:16 PM Ja to wszystko powyżej skwituję tak: Ignorowanie i zamykanie zgłaszanych błędów na PlayTestach plus brak szacunku dla ludzi zgłaszających nie tylko sugestie ale i błędy (+pełna cena gry z góry za EA) ➡️ Strike one. Niedotrzymane obietnice i wypuszczenie ciężko płatnego i niedorobionego DLC dla gry w trybie EA (zamiast zająć się skończeniem obiecanej i zapłaconej gry) ➡️ Strike two. Nagłe wypuszczenie zabugowanej gry, nie tylko bez obiecanych rzeczy (i taniej niż za EA), ale wręcz z brakującym absolutnym minimum funkcjonalności gry (w tym sejwów oraz treści dla single player) ➡️ Strike three, you're out. Ktoś ma inne odczucia? 10
PL_Andrev Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago 23 godziny temu, PeVoo napisał(a): Uważaj czego sobie życzysz, bo jeszcze się spełni. Oglądałem ostatnio film FanSima, w której to pokazywał nowo-wypuszczoną lokomotywę ST44 w (darmowym!) TD2 (który wygląda niewiele gorzej!) i on tam opowiadał jaką plagą są rozkazy pisemne. Rozkazy pisemne w formie kilku opcji czatu chyba rozwiążą problem - podobnie jak mamy komunikację z botami, wykorzystywaną do komunikacji z graczami. 23 godziny temu, PeVoo napisał(a): Jeśli będzie wszystko podzielone na serwery (kawałki tras), to nie będzie możliwości tworzenia scenariuszy na dowolną trasę przez fanów, a jedynie na tych samych odcinkach co zawsze, czyli będzie straszna lipa. Wszystko możliwe, ale wydaje mi się że będzie cała trasa, a serwer będzie tylko spawnował składy w okolicach Korytowa / Skierniewic i Koluszek (Łódź) i Żyrardowa (nie-Łódź). Fajnie byłoby żeby była synchronizacja... ale bez żartów. Mimo wszystko w takim układzie wydaje się że nie będzie problemów z scenariuszami Kraków-Grodzisk-Łódź. 23 godziny temu, PeVoo napisał(a): Za to w praktyce, jak wyjdzie więcej DLC, to okaże się, że co drugi pociąg w który próbujesz wejść na multi (szybko zanim ktoś go zajmie) będzie reklamą sklepu z zakupem DLC, czyli coś czego nienawidzę najbardziej, takiego żulenia poprzez robienie nadziei na coś i na końcu paywall. Nie rozumiem. Przecież tak samo było przy DLC Cargo: składy które wymagały wagonów albo ET22 były oznaczone. Może taka ikonka będzie teraz przy serwerze. 23 godziny temu, PeVoo napisał(a): Jeśli w obrębie gracza jest pociąg bota, to niech komp tego gracza (...) Tylko to "niech" to prawdopodobnie przebudowa całego silnika.
PL_Andrev Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago 23 godziny temu, PeVoo napisał(a): Ktoś ma inne odczucia? Osobiście położyłem już na to lagę - założyłem już sobie że Zgorzelec / USA to były pobożne życzenia prezesa, serwery prywatne (z opcjami przejechania S1, i radio-stopu) to mrzonki, manewry i rozkazy specjalne to raczej nie w multi, składy na bocznicach to tylko w scenariuszach, edytor to tylko do scenariuszy i to jak se go sam zrobisz w LUA, a Warszawy nie będzie bo jak bot sobie nie radzi, to gracz tym bardziej. Ale z tym brakiem "absolutnego minimum funkcjonalności" to trochę pojechałeś. 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now