Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Sn1ck3rs

Recommended Posts

5 godzin temu, PeVoo napisał(a):

To jest zbyt piękne żeby było prawdziwe. I może jeszcze po Poznaniu w tej jakości będzie można pojeździć...

Kto to robi i gdzie? Znalazłem tylko zdjęcia na jakimś forum niemieckim... Gdzie to ma wyjść??

Czy do tego nie istnieje żadna strona poza fb? Bo ja tam nie wejdę, nie przepuszcza bez logowania 😕 Jak ktoś ma konto na fb (i nie ma wstrętu żeby tam wchodzić) to niech napisze co tam jest w środku napisane, albo jakiś screen wstawi pls... Z góry dzięki. Chciałbym wiedzieć czy, gdzie i kiedy to ma wyjść.

 

img_1_1731177410268.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Kto to robi i gdzie?

A dwóch ludzi, jeden o ile dobrze pamiętam, udzielał się w Maszynowej społeczności.

7 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Czy do tego nie istnieje żadna strona poza fb?

No nie, w przyszłości jest szansa na kanał na YT. Z wiadomości już wrzuconych na facebookowy profil, wiadomo że:
-tramwajów będą trzy modele (GT6, GT8 i 105Na),
- planują dwie poznańskie linie (11 i 12) w stanie na rok 2005
-nie ma daty premiery (nawet szacowanej),
-udostępnienie dla społeczności narzędzi edycyjnych jest planowane,
-będzie możliwość podłączania dedykowanych kontrolerów,
-że celują głównie w komputery PC.

Chyba tyle. Swoją drogą, temat o Simrailu a od ostatnich kilku dni, jedynie co się w nim pojawia to posty o symulatorze tramwajów 🙂 Niby nie konkurencja, ale ekipa od RailWord odpisała mi w komentarzu, że nie wykluczają pójścia w tematy typowo kolejowe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.11.2024 o 17:55, maszynista_ezt napisał(a):

Railworld: Tram Simulator wygląda zacnie na zdjęciach. Tworzony na UE5, trzymam kciuki za twórców!

Co kto lubi...

Jest tutaj taki wątek "co chcielibyście zobaczyć w grze" i są tam setki propozycji nowych tras. Ale taką trasę przejedzie się najwyżej kilka razy i zaczyna się marudzenie że przydałoby się coś nowego - i na tym żerują twórcy TSW wydając scenariusze.  Dlatego też jestem dość sceptyczny w temacie BusSimów, TramSimów, trybów pasażerskich czy konduktorskich.

W SimRailu wielu graczy opuszcza składy zaraz za Zawierciem i czy Grodziskiem. Zastanawialiście się dlaczego? Bo po pierwsze to powtarzalna i NUDNA trasa, po drugie nie ma kooperacji z dyżurnymi, po trzecie nie ma drobnych rozbieżności opóźnień w wyniku rozjeżdżania się rozkładów jazdy z rzeczywistością, kwestii pierwszeństwa, itp. Cała magia w SimRailu dzieje się na etapie maszynista-dyspozytor. I to może być game-changer dla całej branży. 

 

W dniu 7.11.2024 o 20:12, Rafał napisał(a):

O super już w piątek 13go grudnia będą awarie i losowe scenariusze! xDDD

image.png.5e2882b98c524affc03a42ee75bca079.png 

Wziąłeś po uwagę że dojdzie cała masa nowych graczy którzy będą testować opcje "a co jeśli" łącznie z wykolejeniem składu, dyspozytorzy nie będą wiedzieli jak zwolnić blok końcowy czy jak odwołać przebieg, a maszyniści będą płakać że gra zepsuta, bo na multi spadnie napięcie w sieci trakcyjnej? Będzie się działo XD

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Ale taką trasę przejedzie się najwyżej kilka razy

Czyli nie dajemy nowych tras? Przecież każda z nich może się znudzić 🙂 Moim zdaniem, to nie trasa się nudzi, nudzą się scenariusze na niej. Jestem tutaj chyba w mniejszości, ale jak dla mnie obecne trasy są zupełnie wystarczające. Brakuje po prostu na nich czegoś nowego do roboty. Ile to już w multi ujeżdżacie ten sam rozkład?  W singlu też nie ma co narzekać na nadmiar scenariuszy.

55 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Bo po pierwsze to powtarzalna i NUDNA trasa

Że CMK nudna? E tam, na Sędziszów to jest dopiero nudno 🙂 Ot kolejowe życie, ciągle jeździsz po kilku trasach w te i nazad i zapewne co pół godziny nie masz jakiejś sytuacji awaryjnej (czytaj: eventu w multi) 🙂 

Powtarzalność i nudność trasy to też zapewne częściowo pokłosie sposobu jej tworzenia. Nie powiem, widoki zza okna w Simrail nie zawsze są ciekawe. Coś za coś, może krajobrazy nie łapią za serce, za to trasa jest naprawdę długa. Zamiast jeszcze te kilometry torów pompować, można tchnąć nowe życie w to, co jest.

55 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

na multi spadnie napięcie w sieci trakcyjnej

A to nie miało być tylko w single? Coś mi się wydaje, że na multi to by się skończyło katastrofą.

Ps. Skoro o sceptycyzmie i mapach mowa. Ja podchodzę z dystansem do zapewnień, że "jak tylko wydadzą dla społeczności edytor, to zaraz pół kolejowej Polski powstanie". W TD2 jest stosunkowo prosty edytor (patrząc chociażby na to, co jest w Maszynie...) i pojedyncze, krótkie odcinki szlaku powstają powoli. Tu- obstawiam- byłoby podobnie jak w Maszynie. Pierwszy dzień po wydaniu edytora otwieramy setki projektów na tysiące kilometrów tras, z czego po miesiącu zostanie aktywnych ledwo kilka a po latach (sic) zostanie wydany z jeden albo dwa.

Edited by mluczak.kutno
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

Czyli nie dajemy nowych tras? Przecież każda z nich może się znudzić 🙂 

W sensie jedziesz jedziesz i nic się nie dzieje. Do Zawiercia niby znasz trasę, ale nigdy nie wiadomo który dyżurny Cię zatrzyma bo albo nie ogarnia, albo ma za dużo składów na raz, albo mu taka Dańdówka czy Kozioł narzuci skład z wyższym priorytetem. Zawsze co innego. Dlatego wolę duże a gęste węzły kolejowe nad trasy widokowe.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

TD2 jest stosunkowo prosty edytor (patrząc chociażby na to, co jest w Maszynie...) i pojedyncze, krótkie odcinki szlaku powstają powoli.

Dopóki nie poprawią silnika w zakresie kluczowej funkcji - czyli ladowania scenerii bez lagów - dopóty będzie to produkt niszowy, moim zdaniem.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

No nie, w przyszłości jest szansa na kanał na YT. Z wiadomości już wrzuconych na facebookowy profil, wiadomo że:
-tramwajów będą trzy modele (GT6, GT8 i 105Na),
- planują dwie poznańskie linie (11 i 12) w stanie na rok 2005
-nie ma daty premiery (nawet szacowanej),
-udostępnienie dla społeczności narzędzi edycyjnych jest planowane,
-będzie możliwość podłączania dedykowanych kontrolerów,
-że celują głównie w komputery PC.

Dzięki! Powiadomcie mnie jeśli coś się zacznie dziać w tym projekcie. Co jak co, ale tego to nie odpuszczę jeśli kiedykolwiek wyjdzie. Poza tym tramwajami jeszcze nie jeździłem w ogóle (jeśli jest jakiś darmowy to też dajcie znać).

 

9 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Czyli nie dajemy nowych tras? Przecież każda z nich może się znudzić 🙂 Moim zdaniem, to nie trasa się nudzi, nudzą się scenariusze na niej. Jestem tutaj chyba w mniejszości, ale jak dla mnie obecne trasy są zupełnie wystarczające. Brakuje po prostu na nich czegoś nowego do roboty. Ile to już w multi ujeżdżacie ten sam rozkład?  W singlu też nie ma co narzekać na nadmiar scenariuszy.

Dokładnie, od początku na to narzekam - na brak scenariuszy - i próbuję doradzać jak jeszcze zwiększyć grywalność i ciekawość gry z tym co jest (m.in. poprzez punktację dodatkowych rzeczy, oceny, rankingi, ciekawe tutoriale i scenariusze oraz nawet misje egzaminacyjne i potencjalnie zdobywanie licencji nimi na lokomotywy do multiplayera. Chodzi o to, żeby było ciekawie, żeby było co robić i o co walczyć i piłować do upadłego aż wyjdzie idealnie. Taka najbardziej podstawowa podstawa to właśnie dodanie chociaż scenariuszy do singla. Tego mi cały czas najbardziej brakuje. Nawrzucałem jakichś plików co ludzie robią na forum, zrobił mi się śmietnik, nie wszystko dobrze działa, nie wszystko w ogóle działa po czasie i aktualizacjach (z tego co ludzie piszą), nie mogę odróżnić firmowych tras od dorzuconych i nawet nie mogę już tego skasować bo nie pamiętam które pliki wrzuciłem ani który jest od której trasy. Mówcie co chcecie, ale bajzel jest z tym i generalnie nie zdaje to egzaminu w obecnej formie. Trzeba się napierdzielić z tym i zmarnować kilka godzin żeby w końcu pojechać godzinę na czymś fajnym. Kto dzisiaj ma czas na to i siłę. Jeśli firma nie wypuści oficjalnych scenariuszy (i po części nie narzuci standardu jakości i niezawodności), to będzie lipa.

 

9 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Że CMK nudna? E tam, na Sędziszów to jest dopiero nudno 🙂 Ot kolejowe życie, ciągle jeździsz po kilku trasach w te i nazad i zapewne co pół godziny nie masz jakiejś sytuacji awaryjnej (czytaj: eventu w multi) 🙂 

Z drugiej strony jak jesteś rajdowcem to też nie ścigasz się co 5 minut jak w jakimś NFS czy Forza. Gry to jednak pewne uproszczenie, które po części ma za zadanie wyciąć z życia niepotrzebne nudne kawałki i zostawić same ciekawe. W każdym gatunku gier tak jest (a nawet w filmach).

 

9 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Powtarzalność i nudność trasy to też zapewne częściowo pokłosie sposobu jej tworzenia. Nie powiem, widoki zza okna w Simrail nie zawsze są ciekawe. Coś za coś, może krajobrazy nie łapią za serce, za to trasa jest naprawdę długa. Zamiast jeszcze te kilometry torów pompować, można tchnąć nowe życie w to, co jest.

No, przydałoby się...

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Powtarzalność i nudność trasy to też zapewne częściowo pokłosie sposobu jej tworzenia. Nie powiem, widoki zza okna w Simrail nie zawsze są ciekawe. Coś za coś, może krajobrazy nie łapią za serce, za to trasa jest naprawdę długa. Zamiast jeszcze te kilometry torów pompować, można tchnąć nowe życie w to, co jest.

Zawsze można jechać bez HUD w nocy. Jeszcze jakaś mgła, wtedy wrażenia i punkty karne gwarantowane.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Przecież oni nawet nie skończyli jeszcze autobusów, które dawno zaczęli, a biorą się za tramwaje? Przecież jeszcze miesiąc temu studio twierdziło, że wszystkie inne projekty oprócz SimRail są zawieszone a teraz wyskakują z nowym?

No chyba, że rzeczywiście w przyszłym roku zatrudnią więcej ludzi to wtedy może wszystko mocniej ruszy co z pewnością będzie z pożytkiem dla wszystkich fanów symulatorów.

A tego nie tworzą zupełnie inni ludzie, niezwiązani bezpośrednio z SimRailem?

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, adamets2 napisał(a):

Ale w sensie nowi, że producentem nie jest: SimRail SA, a wydawcą PlayWay S.A. ? Jak z SimBus, który ma od lat status na steam: "wkrótce dostępne" i doczekał się nawet trailera 🙂 

https://store.steampowered.com/app/1472730/SimBus/

Tak, robią to zupełnie inne osoby niezwiązane z Simrail

Edited by adisuper
  • Like 1
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.11.2024 o 10:12, mluczak.kutno napisał(a):

A dwóch ludzi, jeden o ile dobrze pamiętam, udzielał się w Maszynowej społeczności.

No nie, w przyszłości jest szansa na kanał na YT. Z wiadomości już wrzuconych na facebookowy profil, wiadomo że:
-tramwajów będą trzy modele (GT6, GT8 i 105Na),
- planują dwie poznańskie linie (11 i 12) w stanie na rok 2005
-nie ma daty premiery (nawet szacowanej),
-udostępnienie dla społeczności narzędzi edycyjnych jest planowane,
-będzie możliwość podłączania dedykowanych kontrolerów,
-że celują głównie w komputery PC.

Chyba tyle. Swoją drogą, temat o Simrailu a od ostatnich kilku dni, jedynie co się w nim pojawia to posty o symulatorze tramwajów 🙂 Niby nie konkurencja, ale ekipa od RailWord odpisała mi w komentarzu, że nie wykluczają pójścia w tematy typowo kolejowe.

Czyli linie ze Starołęki na Sobieskiego i z os. Lecha na Winiary... No to ilość obiektów do wymodelowania sprawia, że spadają mi kapcie. 

Edited by MALECKI
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.11.2024 o 10:37, PL_Andrev napisał(a):

Wziąłeś po uwagę że dojdzie cała masa nowych graczy którzy będą testować opcje "a co jeśli"

Nie, bo przecież w tej grze ani nie będzie ani losowych scenariuszy (tryb rozkładu) ani losowych awarii a opis na steam jest  ohydnym kłamstwem.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Zawsze można jechać bez HUD w nocy. Jeszcze jakaś mgła, wtedy wrażenia i punkty karne gwarantowane.

Problem jaki ja z tym mam (bo generalnie, to bardzo chętnie bym takich akcji próbował), to to, że jest to dla mnie niewykonalne, bo nie ma się jak nauczyć jechać bez HUDa. Zawsze się co najmniej nałapie punktów za prędkość (jak masz zero HUDa, to nawet się nie dowiesz, że od 10 minut jedziesz za szybko bo nie zauważyłeś znaku! Jeden gupi niezauważony limit może Cię kosztować więcej punktów niż przejechanie czerwonego!!). Przynajmniej nie jest to wykonalne dla zwykłego człowieka, nie zafiksowanego na kolei (konkretnie POLSKIEJ!) do tego stopnia, że jest wszystkowiedzący jak co po niektórzy tutaj. Garstka jest takich ekstremistów (z czego większość właśnie tutaj), a gra powinna być też dobra dla mas, bo się nie zwróci. Od dawna apeluję o dobre tutoriale, które by WSZYSTKIEGO nauczyły. Niektóre tego typu rzeczy (jak robić lub co znnaczą) wiem tylko dlatego, że ktoś z Was tutaj mi je napisał w odpowiedzi na coś. Co ma powiedzieć 90% graczy, których tu w ogóle nie ma nawet, a co dopiero czytać to wszystko? Ja np. chętnie się doćwiczę w jeździe bez HUDa, tylko niech mi ktoś najpierw powie jak w ogóle zacząć żeby mieć w ogóle jakieś szanse.

A tak w ogóle to powinno być dużo więcej możliwości konfigurowania HUD-a (żeby się móc stopniowo różnych rzeczy uczyć a nie od razu sru na głęboką wodę). Np. wyłączyć ostrzeżenia o czuwaku ale bez wyłączania wszystkich komunikatów tekstowych. Albo wyłączanie pokazywania następnych semaforów bez wyłączania pokazywania następnych zmian prędkości. Albo możliwość wyłączenia tooltipów od myszy na przyrządach, bo to tak gigantycznie ułatwia sterowanie, że można powiedzieć, że jest to oszustwo (i potem człowiek myśli, że umie jeździć, a jak wyłączy to się okazuje, że kaplica bo np. wszystko po niemiecku - albo po polsku dla zagranicznego gracza!). Tego typu rzeczy. Nie muszą na wszystko być klawisze, ale chociaż w opcjach żeby się dało to poustawiać.

Edited by PeVoo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

awsze można jechać bez HUD w nocy. Jeszcze jakaś mgła, wtedy wrażenia i punkty karne gwarantowane.

2 lata EA  i jeszcze jazda na HUD? 

 

11 minut temu, PeVoo napisał(a):

Zawsze się co najmniej nałapie punktów za prędkość (jak masz zero HUDa, to nawet się nie dowiesz, że od 10 minut jedziesz za szybko bo nie zauważyłeś znaku! Jeden gupi niezauważony limit może Cię kosztować więcej punktów niż przejechanie czerwonego!!). Przynajmniej nie jest to wykonalne dla zwykłego człowieka, nie zafiksowanego na kolei (konkretnie POLSKIEJ!) do tego stopnia, że jest wszystkowiedzący jak co po niektórzy tutaj

Zanim zagrałem w SIMRAIL nie miałem pojęcia jakie są sygnalizatory na kolei, jak się czyta znaki kolejowe itp itd. To nie jest wiedza magiczna. To normalny średnio ogarnięty człowiek ogarnia po paru godzinach grania. A co do prędkości. Mamy w kabinie pdf z rozkładem jazdy. Możesz go mieć w kabinie na szybie, możesz na monitorze drugim, na tablecie, wydruk na kompie. Tam masz podane z grubsza jaka prędkość gdzie obowiązuje. Masz podane od którego słupka jedziesz 120km/h w okolicy olkusza i 60km/h w okolicy Tunelu. Czy też 70km w Charsznicy. Inwokację od podstawówki pamiętasz a nie zapamiętasz że jadąc przez Dańdówkę masz pod wiaduktami 30km/h?  Słupki ok, w pendo słabo widać tabliczki. Ale ktoś zabrania zwolnić? No ale ile to pendo zwalnia. 16xx tylko w idzikowicach raz. Każdy skład ma 120km/h tam. No nie gadaj że to masz problem zapamiętać. Od idzikowic do włoszczowej 160km/h.  

Ale jadąć towarem 50km/h to jak można nie zauważyć tabliczki na słupku? A jak nie widzisz to hamulec i 10km/h aż POZNASZ SZLAK. 

 

A te pkt to są do czegoś potrzebne? To symulator. Ma cieszyć jazdą. Pkt sa bez znaczenia. 

  • I disagree 4
  • Haha 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Rafał napisał(a):

Nie, bo przecież w tej grze ani nie będzie ani losowych scenariuszy (tryb rozkładu) ani losowych awarii a opis na steam jest  ohydnym kłamstwem.

Hmmm... ja zrozumiałem że na multi planują spadki napięcia w sieci trakcyjnych. Ale rzeczywiście nie będą to przypadki losowe, a pewnie zależeć od bieżącego obciążenia sieci trakcyjnej.

Ale rzeczywiście - opis jest "lekko niezgodny" z rzeczywistością, chociaż już zdarzyło mi się mieć problemy ze odwołaniem blokady liniowej między stacjami i to przy dobrej komunikacji z sąsiednim dyżurnym. Także różnie może być - wciąż zdarzają się mało ogarnięci gracze na dużych nastawniach, a co dopiero jak dołączą osoby które jeszcze w SimRaila nie grały.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
W dniu 13.11.2024 o 17:11, PL_Andrev napisał(a):

Hmmm... ja zrozumiałem że na multi planują spadki napięcia w sieci trakcyjnych. Ale rzeczywiście nie będą to przypadki losowe, a pewnie zależeć od bieżącego obciążenia sieci trakcyjnej.

Na wartość napięcia w pojeździe możemy mają wpływ trzy składowe:
1) wartość napięcia jałowego podstacji (tj. bez obciążenia, np. obecnie w Polsce ok. 3,4-3,5 kV),
2) spadek napięcia na podstacji wynikający z całkowitego obciążenia podstacji i jej oporu wewnętrznego - przy pełnym obciążeniu prostowników chcemy uzyskać ok. 3,3 kV),
3) spadek napięcia na sieci trakcyjnej wynikający z obciążenia pojazdu i oporu sieci - nominalnie przyjmuje się, że te straty wynoszą ok. 10%.

Do gry już teraz są (tzn. będą w paczu na wyjście z EA) zaimplementowane wszystkie trzy mechanizmy, przy czym:
1) w single player w misji LUA będzie można zmieniać sobie to napięciem dla podstacji; w multiplayer ta funkcja jest zablokowana, bo w sumie nie ma kto tego używać - nie mamy dyspozytora zasilania,
2) mamy gotowy uproszczony* mechanizm rozdziału prądu pobieranego przez pociąg na najbliższe podstacje oraz potem pomiędzy podstacjami; na chwilę obecną wstrzymane są prace związane z obciążaniem podstacji przez boty (w obu trybach) i innych graczy (w multiplayer) oraz fizyką działania podstacji i ich zabezpieczeń,
3) to działa w obu trybach i widać znaczne wahania napięcia na woltomierzu zależnie od pobieranego prądu, zwłaszcza przy trakcji wielokrotnej.

Ta funkcjonalność została przygotowana w takim kształcie, bo była potrzebna w symulacji do realizacji czegoś innego i taki niepełny zakres wystarcza. Słowo wyjaśnienia do *, to chwilowo nie mamy potrzeby przygotowywać pełnej i dokładnej symulacji sieci trakcyjnej, w szczególności że część rzeczy jest z naszego poziomu nieweryfikowalna (np. napięcie w sieci trakcyjnej linii 062 w kilometrze 50,219 przy obciążeniu sieci trakcyjnej w torze numer 1 prądem o natężeniu 100 A i 900 A). Jest to liczone w trochę oszukany i uproszczony, ale mimo wszystko sensowny sposób. Istotne jest przede wszystkim uzyskane urealnienie zakresu wahań napięcia na pantografie (osiągających kilkaset V), co ma wpływ na fizykę jazdy i pracy napędu. Natomiast przygotowany zakres symulacji daje wyniki w rozsądnym zakresie zbieżne z rozważaniami teoretycznymi dotyczącymi wpływu podstacji i rozdziału obciążeń pomiędzy nimi na odcinku zasilania - przede wszystkim nie będzie u nas tak, że tylko jedna podstacja będzie musiała udźwignąć ruszające ze stacji składy.

  • Like 1
  • Thanks 13
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Na wartość napięcia w pojeździe możemy mają wpływ trzy składowe:
1) wartość napięcia jałowego podstacji (tj. bez obciążenia, np. obecnie w Polsce ok. 3,4-3,5 kV),
2) spadek napięcia na podstacji wynikający z całkowitego obciążenia podstacji i jej oporu wewnętrznego - przy pełnym obciążeniu prostowników chcemy uzyskać ok. 3,3 kV),
3) spadek napięcia na sieci trakcyjnej wynikający z obciążenia pojazdu i oporu sieci - nominalnie przyjmuje się, że te straty wynoszą ok. 10%.

Do gry już teraz są (tzn. będą w paczu na wyjście z EA) zaimplementowane wszystkie trzy mechanizmy, przy czym:
1) w single player w misji LUA będzie można zmieniać sobie to napięciem dla podstacji; w multiplayer ta funkcja jest zablokowana, bo w sumie nie ma kto tego używać - nie mamy dyspozytora zasilania,
2) mamy gotowy uproszczony* mechanizm rozdziału prądu pobieranego przez pociąg na najbliższe podstacje oraz potem pomiędzy podstacjami; na chwilę obecną wstrzymane są prace związane z obciążaniem podstacji przez boty (w obu trybach) i innych graczy (w multiplayer) oraz fizyką działania podstacji i ich zabezpieczeń,
3) to działa w obu trybach i widać znaczne wahania napięcia na woltomierzu zależnie od pobieranego prądu, zwłaszcza przy trakcji wielokrotnej.

Ta funkcjonalność została przygotowana w takim kształcie, bo była potrzebna w symulacji do realizacji czegoś innego i taki niepełny zakres wystarcza. Słowo wyjaśnienia do *, to chwilowo nie mamy potrzeby przygotowywać pełnej i dokładnej symulacji sieci trakcyjnej, w szczególności że część rzeczy jest z naszego poziomu nieweryfikowalna (np. napięcie w sieci trakcyjnej linii 062 w kilometrze 50,219 przy obciążeniu sieci trakcyjnej w torze numer 1 prądem o natężeniu 100 A i 900 A). Jest to liczone w trochę oszukany i uproszczony, ale mimo wszystko sensowny sposób. Istotne jest przede wszystkim uzyskane urealnienie zakresu wahań napięcia na pantografie (osiągających kilkaset V), co ma wpływ na fizykę jazdy i pracy napędu. Natomiast przygotowany zakres symulacji daje wyniki w rozsądnym zakresie zbieżne z rozważaniami teoretycznymi dotyczącymi wpływu podstacji i rozdziału obciążeń pomiędzy nimi na odcinku zasilania - przede wszystkim nie będzie u nas tak, że tylko jedna podstacja będzie musiała udźwignąć ruszające ze stacji składy.

No to  w przyszłości można dodać funkcję dyspozytora  zasilania

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Ekscytujący tryb gry polegający na podkręcaniu napięcia w sieci w miejscach, gdzie jest duże natężenie ruchu pociągów. Myślę, że ludzie będą na tym nocki zarywać! 

SimRail jest symulatorem pracy maszynisty i dyżurnego ruchu. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • I agree 10
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, GoppelPL napisał(a):

Ekscytujący tryb gry polegający na podkręcaniu napięcia w sieci w miejscach, gdzie jest duże natężenie ruchu pociągów. Myślę, że ludzie będą na tym nocki zarywać!  

Są różne zboczenia o charakterze kolejowym 😉

  • Haha 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy