Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Dziękuję serdecznie za tak liczny odzew w kwestii mojego pytania o... pytania na forum. Cieszę się i jestem rad, że w społeczeństwie jest tak silne wsparcie dla osób z upośledzeniami. 

A teraz tak na poważnie to po przejrzeniu odpowiedzi na wybrane pytania, nie dowiadujemy się zbyt wiele. 
Jest kilka pozytywów i mniej więcej wiemy już coś o: manewrach w trybie wieloosobowym, o innych pojazdach jako dodatki (tutaj to rozumiem w zupełności, jednak mam jedno ważne zastrzeżenie, jak przy dodatku Cargo - cena, musi być ADEKWATNA do zawartości) - jednak dalej nie znamy szczegółów, jakie to będą pojazdy, o poprawie jakości dźwięków i dodaniu echa, o nieregularnym rozkładzie (ale to CHYBA było już wiadomo od dawna), o tym jak będzie wyglądała praca w lokomotywie (ale tutaj wyczuwam ogromna irytację wśród użytkowników z powodu pewnego problemu o którym napiszę w odpowiednim czasie), o urządzeniach SRK w trybie jednoosobowym, o rozkazach pisemnych i to tyle.

Pytań w wersji Polskiej było aż na 9 stron (niektóre były bezsensowne i powtarzały się), a w wersji angielskiej 4 strony. Część z nich, niezwykle ważnych i ciekawych nie znalazła ostatecznie odpowiedzi, a powinna!


Dalej nic, albo niewiele wiemy: o dalszych planach po wyjściu z wczesnego dostępu, rozszerzeniu linii w kierunku Zwardonia, Opola, Częstochowy, Zakopanego, Chorzowa, Gliwic, Zabrza itd. wraz z posterunkami, co z trasą Warszawa - Wrocław, co z ostatnim wagonem z dodatku Cargo (a przypominam, to powinno znaleźć się jako jeden z obowiązkowych punktów), co z możliwością zapisu gry, co z lokomotywami spalinowymi, co z tzw. SKM, co z trasą Katowice - Kraków, jak będzie wyglądało działanie urządzeń mechanicznych, co z bocznicą Warszawa Grochów, co z rozpoczynaniem jazdy na bocznicy w trybie wieloosobowym, co z resztą nastawni (a w szczególności te w obrębie Warszawy), czy pojawianie się tras jest uwarunkowane od zleceń przewoźników, czy jest możliwa zmiana sposobu w jaki kończymy jazdę (to pytanie od użytkownika KIEROWNIK), co z większą ilością pasażerów (i rzeczy z nimi związanych), co z wyświetlaniem komunikatu o restarcie serwera, co z okienkami stacyjnymi w trybie dyżurnego ruchu, co z jazdą bezprądową, co z wagonami sypialnymi, co z dedykowanymi wyświetlaczami (pytanie od Pana Kury), co z odwzorowaniem szafy WN (jako "grywalnej" części lokomotywy, jak jest to w przypadku ET22) w innych jednostkach, pojawiło się również humorystyczne pytanie o machanie do siebie między mechanikami (dodałem ze względu na duże zainteresowanie) i wiele wiele innych. Wybierałem te, które cieszyły się sporym zainteresowaniem, ale odpowiedzi na nie, nie uzyskaliśmy. Nie muszę mówić, że większość pytań (w wątku pytań i odpowiedzi) była brana z angielskiego wątku, przypadek? 😉 

Jeśli chodzi o resztę pytań, na które zostały udzielone odpowiedzi, nieźle podsumował to kolega Bazinga. (Na zasadzie - nie wiemy, może, w przyszłości, zastanowimy się itd.) Nie spodziewałem się innej odpowiedzi odnośnie pytania w kwestii stabilności i płynności finansowej projektu (gdyby coś było nie tak, my gracze dowiemy się, jak będzie po wszystkim). Mój śmiech rozbudziła odpowiedź na pytanie o PRAWDZIWĄ przyczynę opóźnień. Halo halo! To, co zostało tam napisane, zostało już dodane dawno temu, więc dlaczego TERAZ wszystko ślimaczy się niemiłosiernie? Zostało to napisane na tym forum (przez graczy, ale i kiedyś jeden z twórców przyznał się), że to BRAK ludzi, o czym sami twórcy napisali kilka dni temu. Planują zatrudnić dodatkowe osoby w momencie, kiedy gra wyjdzie z wczesnego dostępu :v czyli, jak będzie po wszystkim. Apelowaliśmy o to już ROK temu!
Uśmiałem się również przy pytaniu o częstsze wydawanie aktualizacji...naprawdę? NAPRAWDĘ?! Tutaj żadne wyimaginowane przestoje, ani szukanie stabilnej wersji nie są przyczyną. Jest pewna taka osoba, która stwierdziła, że nie ma już czego wydawać w mniejszych aktualizacjach, co czas pokazał, jest poglądem błędnym! Dzięsiątki, jak nie setki studiów na bieżąco wydają poprawki, a tutaj rzekomo nie da się? Pięciu lat nie mam, więc nie wierzę w coś takiego. 

Jednak to nie koniec zaskoczeń, gdyż na pytanie o bardziej szczegółowy regulamin serwera, pada odpowiedź "...Na ten moment nie planujemy modyfikacji regulaminu..." - zaraz zaraz...GDZIE jest ten regulamin serwera? Na jakiej podstawie blokowani są gracze i według jakiego taryfikatora? Od ROKU (jak nie więcej) apelujemy o przejrzysty regulamin. Państwo kpicie, czy o drogę pytacie? Na ten moment to CHYBA tyle. Tak to widzę i taki mam na to pogląd. Kropla w morzu - tak bym to ocenił.

Edited by KOlorowy
  • Like 3
  • Haha 1
  • I agree 4
Posted (edited)
W dniu 1.11.2024 o 10:06, misiek_131415 napisał(a):

Mam w szufladzie jeszcze stare gry z Win98. FM 2005 jeszcze mam oryginalny. 20 lat prawie. Tylko czy pograsz w to z nowym windowsem, nowymi sterownikami?   Kilka starych gier nie działa już. Teraz planują założyć do kompa napęd cd żeby pograć w stare HoI2.  Na płycie mam legalną PL wersję. Na steam nie ma PL. Ciekawe czy zainstaluje się na nowym systemie. 

Zainstaluj sobie VM VirtualBox lub inny tego typu program i zrób maszynę wirtualną ze starym Windowsem (nawet takim 95). Nie dość, że będzie śmigać, to jeszcze możesz sejwować stejty całej maszyny (coś jak hibernacja tylko jeszcze lepsze) a do tego możesz to łatwo całkowicie odciąć od netu, więc taki dziurawy Win95 nie złapie tony wirusów i robali. A nawet jak złapie to możesz przywrócić poprzedni zapisany stan i z głowy. Możesz sobie w takim programie zdaje się nawet jakiś plik ISO lub katalog zamontować jako napęd CD itp.

Cytat

Na jakimś starym dysku mam jeszcze OPERACJĘ GLEMB.:)))) Teraz to już dla mnie problem dysk podpiąć bo pewnie kable inne i nie mam przejściówek jak takie są nawet. 

Na Allegro (lub gdziekolwiek) możesz znaleźć adaptery do starych dysków. Są takie kostki z zasilaczem, które mają po różnych stronach różnego typu wyjścia na dyski. Do SATA3 też są kabelki na USB.

 

W dniu 1.11.2024 o 11:09, misiek_131415 napisał(a):

Wg mnie potrafią tylko ich ktoś blokuje. Ma swój plan i się go trzyma.  

Nie musi być planu. Wystarczy, że taki przykładowo dystrybutor PlayWay "the trailer company" S.A. zakręci kurek z kasą i powie, że "póki co" zarzucają projekt - a jako, że to oni posiadają prawa autorskie, nikt inny bez ich zgody nie może tego rozwijać. Albo ew. drużyna SimRail może sobie rozwijać jeśli chce, ale kasy nie zobaczy za to, więc trudno się dziwić, że im się odechciewa. W takiej sytuacji raczej nawet pasjonaci by się wypięli na to podejrzewam.

 

W dniu 1.11.2024 o 12:18, LycanAnanas napisał(a):

Trzeba naprawdę być naiwnym aby wierzyć w coś więcej bo nie będzie i tyle. I tak uważam, że jestem optymistą bo mogą to zamknąć, postawić spółkę w stan likwidacji i zamknąć z dnia na dzień serwery.

A w małych firmach udziałowcy mają dużo większy wpływ. Pracowałem w takich projektach i wiem jak to jest.. Biznes uber alles i tyle..

Dlatego dobrze by było jakby zostawili sobie/nam furtkę tylną otwartą poprzez np. opcję dodania prywatnych serwerów po IP do tego (nawet jakby to był program exe który musisz sobie zapuścić na kompie, bez kodu źródłowego). Wtedy jeszcze w razie W ludzie mogliby się takimi serwerami ratować i gra by nie umarła w przypadku takiej zagrywki.

 

W dniu 1.11.2024 o 18:55, adisuper napisał(a):

Na insta widać na zdjęciu tak image.thumb.png.d802a4d5bf591b1e037aa3f577ca13cc.png

Wiecie czego ja się boję? Że tak ich cisnęliście o "obiecane wyjście z EA", że spełnią tę obietnicę za wszelką cenę, tzn. ogłoszą, że od teraz to już jest normalna gra - z tym co jest, przy okazji wrzucając na odczepne parę małych poprawek - i "o co chodzi? Wyszliśmy z EA przecież!" Ja bym wolał żeby 5 lat siedzieli w EA a ostatecznie zrobili wszystko na co obiecali, niż żeby wyszli z EA, a potem albo porzucili prace, albo kasowali za wszystko (co miało być) przez płatne DLC. Lepiej późno niż wcale (albo ze zmianą ceny w górę przy kasie).

 

W dniu 1.11.2024 o 20:13, Bazinga napisał(a):
Cytat

Q: Na czym polega problem z regularnym wydawaniem patchy zawierających hotfixy zgłoszonych i znanych błędów?
A: Ponieważ prace nad grą cały czas trwają, na bieżąco trafiają do kodu źródłowego nowe czy zmienione, nieprzetestowane funkcje, co przy ich wydaniu mogłoby powodować powstanie nowych problemów. Ponadto każdorazowo wydanie aktualizacji wstrzymuje większość prac na kilka tygodni, z uwagi na konieczność uzyskania stabilnej wersji.

No tak, bo SimRail to jedyna gra którą trzeba patchować pomiędzy major releasami. Gdyby tylko ktoś wymyślił branche i staging aby oddzielić środowisko dev od produkcyjnego. 

To nie do końca tak. Skoro wiesz co to są branche, to powinieneś to zrozumieć. Jeśli oni zaorali pół kodu, zrefaktorowali i pozmieniali koncepcje na developie, to nic to wszystko nie da, bo ta sama poprawka będzie musiała mieć zupełnie inny kod do nowej i do starej wersji. A nawet jeśli nie zupełnie inny, to trochę inny - i to wystarcza, bo po pierwsze zabierze to dużo więcej czasu (zrobienie tego 2 razy), a po drugie trzeba testować obie wersje, a w szczególności tę starą właśnie, bo to dostaną ludzie - starą, która za chwile i tak pójdzie do śmieci bo w nowej już wszystko jest kompletnie inaczej i dużo lepiej zrobione. Oczywiście nie wszystko będzie aż tak zaorane i nie wszystkie poprawki będą problematyczne, ale jak zmieniasz jakieś symulacyjne rzeczy to może być naprawdę bardzo duży problem. Dlatego ja bym się akurat nie czepiał tego.
 

W dniu 1.11.2024 o 20:13, Bazinga napisał(a):

Po wyjściu z EA nie trzeba ich szkolić czy może tempo prac można zwolnić jeszcze bardziej niż jeden update na 7 miesięcy? Generalnie z tego wyjścia z EA to sobie zrobiono doskonałą wymówkę na wszystko - zatrudnimy więcej programistów, jak już gra będzie ukończona 🙂

Swoją drogą wyobraziłem sobie jak knajpa czy wulkanizator zatrudnia dodatkową pomoc po sezonie, bo w trakcie sezonu szkoda czasu na szkolenie nowych pracowników 😉 

Z jednej strony tak, ale z drugiej może się za tym kryć taka strategia: jak już wypuścimy pełną grę (wyjdziemy z EA) i się ona sprzeda (warunek, o którym zapomnieli wspomnieć), to wtedy
a) będziemy mieć kasę na kolejnych programistów, których zatrudnimy do tworzenia płatnych DLC, które też się wtedy zwrócą i pokryją ich koszty
b) PlayWay zobaczy że gra ma potencjał i odblokuje nam kolejną transzę, za którą nowi programiści będą tworzyć płatne DLC (...)

Krótko mówiąc, to że wyjdą z EA nie oznacza, że roboty już nie będzie. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to to będzie dopiero początek - potem zawsze można jeszcze wytworzyć 150 różnych DLC jak Dovetail i dobrze z tego żyć. Nie zapominaj o tym.
 

Cytat

spróbujcie znaleźć trzy konkretne odpowiedzi na zadane pytania. Mi się nie udało, pomimo tego, że większość niewygodnych pytań i tak nie została zadana.

Może ja jestem zbyt podejrzliwy, ale nie wydaje mi się, żeby była taka możliwość, żeby te pytania nie zostały przez nikogo z Was zadane... 🤔

 

W dniu 2.11.2024 o 08:22, MALECKI napisał(a):

Z odpowiedzi twórców wynika, że albo silnik nie nadaje się do tego typu gry, albo kod jest tak poplątany, że wszystko się wysypuje przy próbie modyfikacji. Albo jedno i drugie. 

Na plus, że trwają prace nad innymi trasami. To jakakolwiek pociecha na tej stypie.

A może (sądząc po tym co piszesz) przecenili swoje umiejętności i stąd te wszystkie opóźnienia i milczenie? Przy ambitnych projektach takie rzeczy się zdarzają i potem są takie problemy, że nie można się wykopać. To by wyjaśniało bardzo dużo rzeczy jednocześnie...

Edited by PeVoo
  • Confused 1
  • I agree 2
Posted
4 hours ago, PeVoo said:
On 11/1/2024 at 8:13 PM, Bazinga said:

 

To nie do końca tak. Skoro wiesz co to są branche, to powinieneś to zrozumieć. Jeśli oni zaorali pół kodu, zrefaktorowali i pozmieniali koncepcje na developie, to nic to wszystko nie da, bo ta sama poprawka będzie musiała mieć zupełnie inny kod do nowej i do starej wersji. A nawet jeśli nie zupełnie inny, to trochę inny - i to wystarcza, bo po pierwsze zabierze to dużo więcej czasu (zrobienie tego 2 razy), a po drugie trzeba testować obie wersje, a w szczególności tę starą właśnie, bo to dostaną ludzie - starą, która za chwile i tak pójdzie do śmieci bo w nowej już wszystko jest kompletnie inaczej i dużo lepiej zrobione. Oczywiście nie wszystko będzie aż tak zaorane i nie wszystkie poprawki będą problematyczne, ale jak zmieniasz jakieś symulacyjne rzeczy to może być naprawdę bardzo duży problem. Dlatego ja bym się akurat nie czepiał tego.

A ja jednak bym się przyczepił, bo o ile jest absolutnie zrozumiałe, że nie będą polerować brancha sprzed pół roku w nieskończoność, zwłaszcza w trakcie EA, tak niewypuszczenie przez cały ten czas chociażby tak drobnej, a zarazem tak istotnie wpływającej na rozgrywkę poprawki jak ustawienie właściwego trybu pracy hamulców w środkowych wózkach ED250 może świadczyć jedynie o tym, że albo ktoś olał temat, albo coś w projekcie jest wyjątkowo dysfunkcjonalne, bo w takiej sytuacji tłumaczyć się "zaoraniem połowy kodu" może solo-indyk który trzyma opublikowaną wersje gry w "Nowy folder - kopia (8)" a z CD to najwyżej słuchał muzyki, a nie poważna firma 😉

  • I agree 5
Posted (edited)
8 hours ago, PeVoo said:

To nie do końca tak. Skoro wiesz co to są branche, to powinieneś to zrozumieć. Jeśli oni zaorali pół kodu, zrefaktorowali i pozmieniali koncepcje na developie, to nic to wszystko nie da, bo ta sama poprawka będzie musiała mieć zupełnie inny kod do nowej i do starej wersji. A nawet jeśli nie zupełnie inny, to trochę inny - i to wystarcza, bo po pierwsze zabierze to dużo więcej czasu (zrobienie tego 2 razy), a po drugie trzeba testować obie wersje, a w szczególności tę starą właśnie, bo to dostaną ludzie - starą, która za chwile i tak pójdzie do śmieci bo w nowej już wszystko jest kompletnie inaczej i dużo lepiej zrobione. Oczywiście nie wszystko będzie aż tak zaorane i nie wszystkie poprawki będą problematyczne, ale jak zmieniasz jakieś symulacyjne rzeczy to może być naprawdę bardzo duży problem. Dlatego ja bym się akurat nie czepiał tego.

Poprawka z Pendolino powstała chwilę po zgłoszeniu, a developerzy mieli to pchnąć na produkcję pod koniec tygodnia (w kwietniu). Zresztą wcześniej robili poprawki po wypuszczeniu DLC 22 kwietnia było kilka patchy. 23 kwietnia, a później 24 kwietnia. Co im szkodziło wydać poprawki krytyczne do starego kodu?

Skoro wiedzieli, że nie będzie żadnych update do końca roku to mogli podjąć jeden z dwóch kroków:
1) Wrzucić monkey patch na produkcję, skoro i tak nie zostanie niczym nadpisany do czasu wyjścia z EA

2) Nie kłamać, że już naprawione i update wychodzi pod koniec tygodnia (w kwietniu 😉 ).

Tym bardziej, że na singlu działa poprawnie, a problem jest tylko w multi (które wcześniej do wydania DLC działało).

A patrząc szerzej - co gdyby to nie był bug QoL, a wywalający grę? Lub umożliwiający np. przelatywanie na czerwonym czy jazdę 600 km/h? Ewentualnie nie dałoby się uruchomić EU22 z nowowypuszczonego DLC. Też nie byłoby warto ruszać kodu z produkcji, bo wychodzimy z EA pod koniec roku? 

 

Edited by Bazinga
  • I agree 6
Posted
9 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Wiecie czego ja się boję? Że tak ich cisnęliście o "obiecane wyjście z EA", że spełnią tę obietnicę za wszelką cenę, tzn. ogłoszą, że od teraz to już jest normalna gra - z tym co jest, przy okazji wrzucając na odczepne parę małych poprawek - i "o co chodzi? Wyszliśmy z EA przecież!" Ja bym wolał żeby 5 lat siedzieli w EA a ostatecznie zrobili wszystko na co obiecali, niż żeby wyszli z EA, a potem albo porzucili prace, albo kasowali za wszystko (co miało być) przez płatne DLC. Lepiej późno niż wcale (albo ze zmianą ceny w górę przy kasie).

Akurat ja jestem z tych najmniej cisnących a to czego ja się obawiam  to np cen  samych lokomotyw czy tras później, ktoś tu wspomniał żeby cena była adekwatna do zawartości i oby tak było po wyjściu z wczesnego dostępu.

  • I agree 1
Posted
2 hours ago, Bazinga said:

Skoro wiedzieli, że nie będzie żadnych update do końca roku to mogli podjąć jeden z dwóch kroków:

Ja obawiam się, że cała ta sprawa polega na tym, że po wyjściu ostatniej aktualizacji zespół przez jakiś czas zajmował się bieżącymi poprawkami, po czym uznano, że bieżączka związana z przygotowywaniem i testowaniem kolejnych buildów odciąga siły robocze od faktycznej pracy nad grą i stwierdzono "dość!", bo przecież mityczne "wyjście z EA" już tuż za rogiem. Być może nawet dzisiaj już nie istnieje żadne gotowe środowisko zdolne do automatycznego wyplucia builda identycznego z kwietniowym. Jeśli tak jest, a odpowiedzi brzmią jakby tak mogło być, to pytanie tylko, czy pojawiła się w związku z tym jakaś refleksja, gdyż taki stan rzeczy może wynikać wyłącznie z własnego niedopatrzenia i niezorganizowania 😉

  • Like 1
Posted
W dniu 1.11.2024 o 19:23, KOlorowy napisał(a):

. Drugi powód to zwyczajna aktualizacja która sprawiła, że gra stała się pełnoprawnym tytułem, a z nią spora (z tego co pamiętam) nowa zawartość, która zrobiła na mnie dobre wrażenie. Tak to widzę.

Kupiłem. Załamałem się. 66GB do pobrania.  Jak wgram to już miejsca na wyjście z EA Simrail nie będzie.  Nowy dysk na gwałt potrzebny. 

  • Haha 1
  • SIMRAIL Team
Posted
8 godzin temu, dos1 napisał(a):

pojawiła się w związku z tym jakaś refleksja

Tak, pojawiła i myślę, że będzie lepiej pod tym kątem po następnym patchu.

  • Like 4
  • Haha 1
  • Thanks 11
  • I agree 2
Posted (edited)

W sumie poza standardowym 'planujemy, myślimy, zobaczymy, szczegółów podać nie możemy' to tam nic nowego i odkrywczego w tym Q&A się nie pojawiło 😅

No i wybrano 36 pytań na które odpowiadano miesiąc, w większości jednym zdaniem... z literówkami. Nice.

Edited by Rafał
  • Like 1
  • Haha 1
  • I agree 2
Posted
15 godzin temu, Rafał napisał(a):

W sumie poza standardowym 'planujemy, myślimy, zobaczymy, szczegółów podać nie możemy' to tam nic nowego i odkrywczego w tym Q&A się nie pojawiło 😅

Nowe pojazdy i trasy są bądź w produkcji, bądź planowane, a finansowo się spinają.

 

W dniu 3.11.2024 o 00:55, PeVoo napisał(a):

Wiecie czego ja się boję? Że tak ich cisnęliście o "obiecane wyjście z EA", że spełnią tę obietnicę za wszelką cenę, tzn. ogłoszą, że od teraz to już jest normalna gra - z tym co jest, przy okazji wrzucając na odczepne parę małych poprawek - i "o co chodzi? Wyszliśmy z EA przecież!"

Wydaje mi się że nam graczom głównie chodzi o to że gra jest obecnie zbyt powtarzalna i monotonna. Wydaje mi się że wydawanie nowej trasy jako DLC średnio co pół roku (jako rozwinięcie trasy istniejącej) + poprawki / bugfixy wystarczyłoby do podtrzymania dużego zainteresowania tytułem i zaspokojenia potrzeb społeczności.

Ciekawe że dużym zainteresowaniem cieszą się wyłącznie duże (i gęste) węzły kolejowe, dlatego trochę dziwi mnie że trasy nie kończą się fizycznie na bocznicach takich jak Wawa Grochów czy Kato Towarowy.

 

Cytat

Planujemy również możliwość przejęcia pojazdów od botów po ukończeniu przez nas jazdy na przykład w Katowicach lub Warszawie Wschodniej.

Czyżby chodziło właśnie o możliwość przejęcia składu jadącego na bocznicę?

  • Confused 1
  • I agree 2
Posted
16 minut temu, PL_Andrev napisał(a):

Z X-a: wyjście z EA 13 grudzień

image.png.95f84c32c8daee961b08f77d1f7a7ef2.png

Se wybrali datę 😞😉 

Ale przynajmniej na wiosnę prognozowałem nieźle - że na gwiazdkę dadzą 😄 

Posted
11 minut temu, qbahn napisał(a):

Se wybrali datę 😞😉 

Ale przynajmniej na wiosnę prognozowałem nieźle - że na gwiazdkę dadzą 😄 

+/- 3 miesiące, jak zawsze  😄 😄 aczkolwiek mam nadzieję, że tym razem jakieś tam wnioski wyciągnęli. Słaba ta nadzieje ale jednak zawsze jakaś i pomimo tego co napisałem +/- 3 miesiące to mam dość optymistyczne nastawienie. 

 

Posted (edited)
52 minuty temu, dgr_5057 napisał(a):

+/- 3 miesiące, jak zawsze  😄 😄 

Wraz z ogłoszeniem Q&A sądzę że cała trasa Kraków-Tunel była już gotowa, mam wrażenie że ostatni miesiąc to już dopieszczanie. A że okres gorący (głównie z uwagi na okres świąteczny + planowana sprzedaż wersji na PS / X) kolejne przesunięcia to już solidny strzał w kolano. Także tym razem zakładam że data jest realna. Za to spodziewam się wysypu bugów XD i narzekań na forum na wysyp niedoświadczonych graczy na dużych nastawniach XDD.

BTW. Ani słowa o DLC Łódź, a sądziłem że wyjdzie razem z Krakowem...

Eee... to wersja '80 tylko na odcinek Katowice-Sędziszów?

Edited by PL_Andrev
  • Like 1
  • I agree 3
Posted
W dniu 3.11.2024 o 15:10, misiek_131415 napisał(a):

Kupiłem. Załamałem się. 66GB do pobrania.  Jak wgram to już miejsca na wyjście z EA Simrail nie będzie.  Nowy dysk na gwałt potrzebny. 

Może nie będzie tak źle 🙄 u mnie również jest potrzeba nowego dysku (i to z tych szybszych, bo i tak musiałem dokupić kolejny na same dane), bo nie wiem, czy SimRail z dodatkami i nowymi trasami zmieści się na moim "staruszku". 

2 godziny temu, dgr_5057 napisał(a):

+/- 3 miesiące, jak zawsze  😄 😄 aczkolwiek mam nadzieję, że tym razem jakieś tam wnioski wyciągnęli. Słaba ta nadzieje ale jednak zawsze jakaś i pomimo tego co napisałem +/- 3 miesiące to mam dość optymistyczne nastawienie. 

Co do wniosków to szczerze w to wątpię, niemniej pomimo tego gigantycznego zawirowania, komedii i cyrku to...cieszę się, że w końcu dostaniemy pełną wersję i to, na co czekaliśmy około rok. Ile błędów będzie, itp. rzeczy to ocenimy, gdy produkt dostaniemy do przysłowiowej ręki.

1 godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Wraz z ogłoszeniem Q&A sądzę że cała trasa Kraków-Tunel była już gotowa, mam wrażenie że ostatni miesiąc to już dopieszczanie. A że okres gorący (głównie z uwagi na okres świąteczny + planowana sprzedaż wersji na PS / X) kolejne przesunięcia to już solidny strzał w kolano. Także tym razem zakładam że data jest realna. Za to spodziewam się wysypu bugów XD i narzekań na forum na wysyp niedoświadczonych graczy na dużych nastawniach XDD.

BTW. Ani słowa o DLC Łódź, a sądziłem że wyjdzie razem z Krakowem...

Eee... to wersja '80 tylko na odcinek Katowice-Sędziszów?

Sądzę, że nie będzie przesunięć. Sama data może na to wskazywać. 13 grudnia to 1,5 tygodnia przed świętami - te 1,5 tygodnia (tak podejrzewam) twórcy zostawili sobie na ewentualne korekty, naprawy pilnych błędów itd. Jakiekolwiek przesunięcie to strzał już nie w kolano, ale centymetry od serca. Zaryzykują?

Co do dodatku z Łodzią, również bym wolał dostać ten produkt przed końcem roku (i w momencie, kiedy nie wyjdzie wraz z Krakowem, będzie wielkie narzekanie). I tak. wersja z lat 80 jest ino na Katowice-Sędziszów. Z tym też jest związana pewna sytuacja, ale pożyjemy, zobaczymy

  • I agree 1
Posted

Wszystko fajnie tylko bardzo żałuję, że nie dali rady zrobić tego save. Na tym mi najbardziej zależało. Ale dobrze, że będzie za darmo na święta ten Kraków i lata 80te. A może jednak DLC z Łodzią też wyjdzie i będzie niespodzianka? 🙂 

  • Like 1
  • I agree 1
Posted

Podejrzewam że i tym razem na kanale Mój Dzień w KaDe na YT będzie jakaś transmisja, prezentacja  nowości przed aktualizacją.

  • I agree 2
Posted (edited)
W dniu 3.11.2024 o 05:30, dos1 napisał(a):

A ja jednak bym się przyczepił, bo o ile jest absolutnie zrozumiałe, że nie będą polerować brancha sprzed pół roku w nieskończoność, zwłaszcza w trakcie EA, tak niewypuszczenie przez cały ten czas chociażby tak drobnej, a zarazem tak istotnie wpływającej na rozgrywkę poprawki jak ustawienie właściwego trybu pracy hamulców w środkowych wózkach ED250 może świadczyć jedynie o tym, że albo ktoś olał temat, albo coś w projekcie jest wyjątkowo dysfunkcjonalne, bo w takiej sytuacji tłumaczyć się "zaoraniem połowy kodu" może solo-indyk który trzyma opublikowaną wersje gry w "Nowy folder - kopia (8)" a z CD to najwyżej słuchał muzyki, a nie poważna firma 😉

Nie twierdzę, że nie masz racji. Twierdzę, że nie wiemy do końca jak to wygląda, a moje doświadczenie mówi mi, że takie sytuacje są możliwe - zwłaszcza jeśli ktoś jest bardzo ambitny i bardzo szybko refaktoruje kod. A im mniej ludzi w zespole tym łatwiej o takie rzeczy, bo paru ludzi ciągnie wszystko i nie ogląda się na innych i nie ogranicza przy swoich zmianach. Im większa firma tym większy opór przed jakimikolwiek zmianami. Do tego stopnia, że w dużym korpo nikomu nie wolno naprawić nawet najprostszych błędów, które potem ciągną się latami lub nawet dekadami do końca projektu i wszyscy się uczą jak te błędy obchodzić, zamiast je naprawić (na zasadzie "nie dotykać bo jeszcze coś wybuchnie"). To nie jest tylko to, że jak zmienisz główne zasady działania to dana poprawka w starej wersji będzie musiała być zrobiona inaczej. Często w nowej wersji w ogóle nie ma tego błędu bo wynikał on ze złego designu starej wersji - więc poprawiając go w zasadzie robisz coś czego nie musisz bo już jest zrobione i wkładasz w to kupę czasu albo wręcz jest to niemożliwe. Przykładowo teoretycznie tak mogłoby być z hamulcami jeśli został zmieniony kod symulacji fizyki do nich PONIEWAŻ stary robił takie właśnie problemy.

Także ja oczywiście również uważam, że poprawki powinny być wypuszczane (często) - nie mówię nawet o nowych funkcjach ale chociaż błędy naprawiane, które psują rozgrywkę. Prawdopodobnie też masz rację, że lecą sobie w kulki z nami. Po prostu mówię, że jak dla mnie jest to uzasadnienie racjonalne i nie ma dowodów, że to nie jest prawda. Możemy tylko spekulować. W tym oceniać po tym jak nas traktują i jak spełniają obietnice niestety. Z drugiej strony mam przeczucie, że oni chcą nas jeszcze pozytywnie zaskoczyć - jednym wielkim update'em, który doda bardzo dużo rzeczy na raz. Mogą mieć taką (być może lekko trefną) strategię żeby odzyskać dobre imię, albo po prostu więcej zrobić w mniejszym czasie przy niskim budżecie na ludzi. A wskazują na to najnowsze zapowiedzi wyjścia z EA itp. Myślę, że w obecnej sytuacji nie strzelali by sobie w stopę generując kolejne obietnice i nadzieje, tylko po to żeby ich nie spełnić. Już lepiej byłoby milczeć. Dlatego podejrzewam, że jednak coś szykują na te święta. Oby mnie to przeczucie nie zawiodło.

 

W dniu 3.11.2024 o 14:10, misiek_131415 napisał(a):

Kupiłem. Załamałem się. 66GB do pobrania.  Jak wgram to już miejsca na wyjście z EA Simrail nie będzie.  Nowy dysk na gwałt potrzebny. 

Ja ostatnio kupiłem 12TB za jakieś 500zł. Na jakiś czas mam spokój 😁

 

15 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Wydaje mi się że nam graczom głównie chodzi o to że gra jest obecnie zbyt powtarzalna i monotonna. Wydaje mi się że wydawanie nowej trasy jako DLC średnio co pół roku (jako rozwinięcie trasy istniejącej) + poprawki / bugfixy wystarczyłoby do podtrzymania dużego zainteresowania tytułem i zaspokojenia potrzeb społeczności.

To jest po prostu niewykonalne przy ich zasobach. Najpierw trzeba skończyć silnik gry ze wszystkimi funkcjami rozgrywki, żeby te trasy od razu były fajne, od razu było na nich co robić (żeby DLC od razu dostały dobre recenzje na Steamie bo inaczej kaplica) i żeby nie trzeba było potem do nich co chwilę wracać i każdą nową funkcję uzupełniać we wszystkich starych trasach jednocześnie. Przykładowo po co było robić kolejne trasy z ETCS kiedy ETCS jeszcze nie był zrobiony. Wyobraź sobie, że mają teraz jeszcze 10 kolejnych tras zawierających lokomotywy i odcinki z ETCS, tysiące kilometrów, gdzie trzeba dokładnie zmapować gdzie jaki znacznik i czujnik jest na trasie do tego. Takie coś zablokowałoby wypuszczenie ETCS albo bardzo opóźniło, bo nie mogliby (tak jak teraz) wypuścić go na jednej trasie a resztę robić jak będzie na to czas, tylko musieliby wszystkie 10 tras na raz obrobić żeby wypuścić tę jedną drobną funkcję. Oczywiście mogę się mylić w przypadku ETCS bo nie wiem jak to dokładnie wygląda w praktyce tam, ale to tylko przykład był, mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi. To samo np. z tutorialami. Jeśli dopiero po 10 trasie dorobisz funkcję, która pozwala na bardziej inteligentne interaktywne tutoriale, to potem musisz poprawiać (i wielokrotnie testować!!!) wszystkie stare tutoriale z 10 tras wstecz. Mało tego. Jeśli coś zmienisz bo okaże się niedobre (nieświadomy zależności w starych DLC) to w starych planszach (które jadą na tym samym kodzie) pojawiają się nagle idiotyczne i czasem wręcz krytyczne błędy (a ludzie zaczną pluć, że było dobrze a nie działa). Ja np. raz odnotowałem w TSW taki mały błędzik, że po przejściu z jednego TSW na wersję wyżej, jeden scenariusz na jednej trasie stał się NIEMOŻLIWY DO PRZEJŚCIA, tylko dlatego, że zwyczajnie fizycznie nie dało się pod górę podjechać bo tory były za śliskie. Coś delikatnie zmienili, z symulacją tarcia, współczynniki jakieś - i po ptokach, wszystko leży (wystarczyło żeby nie dało się podjechać). Nikt przecież nie będzie ręcznie napierdzielał 30 scenariuszy razy każdy wyprodukowany wcześniej DLC żeby sprawdzić czy nadal wszystko jest ok, bo to cała armia graczy jest do tego potrzebna. Chyba pół roku musieliby nic innego nie robić wszyscy w tej firmie. Testów automatycznych też raczej do tego nikt nie zrobi, bo to nie jest takie łatwe jak unit testy tylko bardziej zakrawa na sztuczną inteligencję (chyba taniej już bandę Hindusów zatrudnić do tego). A jeszcze weź poprawkę na to, że w TSW każdy DLC ma oddzielny kod (co też ma swoje inne tragiczne konsekwencje), a nasi próbują ambitnie na jednym kodzie wszystko zrobić tak jak trzeba. Nie mogą więc mieć miliona płatnych plansz do testowania za każdym razem. Nawet jeśli przy robieniu kolejnej trasy okaże się, że BYŁ błąd, który nie wyszedł przy poprzedniej trasie, to zostanie on wykryty i naprawiony przy testowaniu nowej trasy - a wtedy (dopiero) można też jego poprawkę na starej trasie śmignąć ręcznie jeśli to konieczne. Dlatego do mnie przemawiają argumenty, że najpierw chcą silnik skończyć i wszystkie krytyczne funkcje, a dopiero potem DLC produkować.

15 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Ciekawe że dużym zainteresowaniem cieszą się wyłącznie duże (i gęste) węzły kolejowe, dlatego trochę dziwi mnie że trasy nie kończą się fizycznie na bocznicach takich jak Wawa Grochów czy Kato Towarowy.

Zapewne dlatego, że najwięcej przy nich roboty?

 

8 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Z X-a: wyjście z EA 13 grudzień

O widzisz, chyba przeczucie mnie nie myli.

 

8 godzin temu, qbahn napisał(a):

Se wybrali datę 😞😉

image_2024-11-05_223304730.png.8e53b393e798d46864d057a291154398.png
https://i.imgflip.com/99cwpw.jpg

 

4 godziny temu, adamets2 napisał(a):

Wszystko fajnie tylko bardzo żałuję, że nie dali rady zrobić tego save. 

Może nam zrobią stan wyjątkowy i nas jeszcze pozytywnie zaskoczą.

Pozdrawiam.

 

Edited by PeVoo
  • Like 2
Posted (edited)
8 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Zapewne dlatego, że najwięcej przy nich roboty?

Żeby nie było tak różowo, dorzucę łyżkę dziegciu. Ilość roboty zależy mocno od narzędzi oraz silnika jakim dysponują. Zerknijcie jak może wyglądać efekt 200h pracy jednego człowieka. 200h to przecież miesiąc roboty. Oczywiście idea gry zasadza się na czymś zupelnie innym. Tym bardziej jestem zdumiony jakie efekty wizualne da się uzyskać i jaki niski nakład pracy przy tej skali. Gdyby w takim tempie rozwijali SR, to już byśmy pewnie mieli wszystkie zapowiedziane DLC... i jeszcze trochę. 🤭

Zwróciłem uwagę jak elegancki jest zakres rysowania torów, w ogóle czegokolwiek, przy takiej liczbie obiektów infrastruktury oraz taboru, nie wspominając o budowlach. Efektu aliasingu podkładów prawie nie widać. Roślinność jest duzo bardziej realistyczna mimo, że używają prymitywnych modeli niektórych traw (typu poster). Bardzo ładne cienie. Świetne przejścia miedzy granicami traw, a łatwą torowisk czy dróg, szczególnie gruntowych. Ogólnie daje do myślenia jak cieniutko jest pod wieloma względami w SR. 🧐

 

Edited by qbahn
Posted
8 hours ago, PeVoo said:

Nie twierdzę, że nie masz racji. Twierdzę, że nie wiemy do końca jak to wygląda, a moje doświadczenie mówi mi, że takie sytuacje są możliwe - zwłaszcza jeśli ktoś jest bardzo ambitny i bardzo szybko refaktoruje kod.

Nie; jeśli proces wygląda jakkolwiek sensownie, nie są. To, co działo się w kodzie później nie ma żadnego wpływu na jego wcześniejszy stan, do którego chciałbyś się cofnąć by zbranchować dla hot-fiksa. Od tego mamy pipeliny CI, kontenery, rejestry paczek itp. żeby nie polegać na Unity z dodatkami zainstalowanymi na komputerze Piotrka, który klika przycisk "build". Jeśli działasz amatorsko z kolegami to możesz nawet trzymać kod na Dropboksie, ale branża z problemów z tego wynikających wyrosła już dekady temu 😆

  • Sad 1
Posted
Godzinę temu, qbahn napisał(a):

Zwróciłem uwagę jak elegancki jest zakres rysowania torów, w ogóle czegokolwiek, przy takiej liczbie obiektów infrastruktury oraz taboru, nie wspominając o budowlach. 

A to nie jest render? Bo wiesz, zdaje się że po pierwsze silnik, po drugie nie ma wymiany informacji serwer-gracz, czy gracz-serwer-gracz, a po trzecie aktywność innych graczy przekłada się na to co gracz widzi u siebie (skład - prędkość + światła, sygnalizacja, stan zwrotnic, itp.  

 

 

13 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Wszystko fajnie tylko bardzo żałuję, że nie dali rady zrobić tego save. Na tym mi najbardziej zależało.

Poważnie "najbardziej"? Bo większości najbardziej zależy na Krakowie, Łodzi, nowych nastawniach (z Dańdówką też nie wiadomo), na wjazdach / wyjazdach z bocznic...

Potwierdzili gdzieś że opcji [save] nie będzie na EA?  

Posted
2 godziny temu, qbahn napisał(a):

Zerknijcie jak może wyglądać efekt 200h pracy jednego człowieka.

Świetnie to wygląda. Jeśli chodzi o roślinność to jest ciekawe i to w starym TS : 

 

  • Like 2
Posted
3 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Poważnie "najbardziej"? Bo większości najbardziej zależy na Krakowie, Łodzi, nowych nastawniach (z Dańdówką też nie wiadomo), na wjazdach / wyjazdach z bocznic...

Potwierdzili gdzieś że opcji [save] nie będzie na EA?  

No nie wiem jak innym, ale mnie najbardziej na tym zależało bo ciężko grać godzinami non stop bez save, albo musieć przerwać po środku. Mówię o singlu. Na multi i tak to te trasy są krótkie albo do wywalenia z serwera. Podobno na Discordzie pisali, że mają duże trudności z implementacją save.

Posted

Na steam jest napisane 

 

 

O tej grze

SimRail to nowa era symulatorów kolejowych. Realistyczna fizyka jazdy, scenerie generowane na podstawie danych geodezyjnych oraz rozbudowany tryb multiplayer to tylko niektóre elementy, które zawiera gra.

Dołącz do podróży...

i zwiedź około 500 km prawdziwych tras odwzorowanych ze wszystkimi szczegółami. Wybierz współczesne europejskie szybkie, dalekobieżne i podmiejskie składy lub przenieś się w przeszłość do lat 80-tych i podróżuj parowozem koleją piaskową Górnego Śląska - socjalistycznej krainy węgla i stali.

 

 

Kolej piaskowa? Będzie kolej piaskowa czy to jakiś błąd w opisie? 

https://kolejpiaskowa.eu/mapa

 

 

  • Thanks 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy