Jump to content

Dyskusja o Roadmapie SR


Recommended Posts

26 minut temu, misiekczołgista napisał(a):

A wiesz dlaczego można było na wiosnę  2023 udostępnić pulpit kostkowy Opoczno lub Dorota a np pulpit kostkowy Bukowno, Kozłów musiały czekać rok w kolejce?

Nie wydaje mi się, że sam fakt istnienia już jakichś pulpitów na kostkach upraszcza znacząco dodawanie kolejnych. Każdy nowy pulpit przecież wymaga stworzenia od zera, bo nie ma chyba dwóch takich samych stacji, z takim samym układem torowym i sygnalizacją. A podejrzewam, że powiązanie pulpitu z torami i sygnalizatorami pochłania mnóstwo czasu 😉

Tylko deweloperzy rozumieją być może nieco pokrętną logikę dodawania nowych posterunków. Do dyżurowania na singlu zaś możnaby przecież wykorzystać jakąś już dodaną nastawnie- dlatego pisałem, że klocki zdają się już być na miejscu.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

Scenariusze o konstrukcji do bólu prostej, gdzie wszystko zależy od gracza, wszystko dzieje się dokładnie wtedy, kiedy pojawia się on w konkretnym miejscu. Nie ma w nich żadnej losowości

Ze wszystkim się zgodzę, natomiast co do tej jednej kwestii, to też bym chciał, żeby to nie poleciało w drugi koniec ze skrajności w skrajność. Scenariusze są po to, żeby przećwiczyć konkretny... scenariusz... znaczy się sytuację lub zestaw zdarzeń. Powinno być tak, że rzeczywiście pewne rzeczy SĄ zaszyte na sztywno, np konkretny semafor zawsze jest czerwony kiedy gracz do niego dojeżdża albo akurat właśnie wtedy przejeżdża inny pociąg gdzieś, załącza się deszcz czy cokolwiek, natomiast pozostałe elementy powinny być losowe. To od twórcy scenariusza powinno zależeć co w scenariuszu chce żeby pojawiło się na 100%, a co pozostaje kwestią losową / pochodną z tego co zrobił gracz. Np może być puszczony pociąg AI który zostanie przepuszczony pierwszy jeśli nie dojedziesz gdzieś na czas i będziesz wtedy na niego czekać a jak się pospieszysz, to nie. A inne sytuacje na sztywno. W TSW też widziałem takie rzeczy, że np pociąg AI ruszał dokładnie w momencie kiedy ja przekraczałem daną pozycję na trasie - takie rzeczy są bardzo ok, właśnie po to żeby utrafić konkretne sytuacje (o których jest to scenariusz). Także nie chciałbym żeby była kompletna loteria też, bo to będzie wtedy jak gra na multi, gdzie w zasadzie nie ma żadnych zasad co się zdarzy i wszystko jest loterią od początku do końca, ze spóźnieniem na starcie włącznie, kiedy startujesz grę.

Edited by PeVoo
  • Haha 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, PeVoo napisał(a):

to też bym chciał, żeby to nie poleciało w drugi koniec ze skrajności w skrajność.

sorki, uśmiałem się, bo napisałeś to tak, jakby właśnie cały wysiłek SR szedł w stronę budowy scenariuszy... z losowością 😄 

Ale niech będzie. Dodam, że marzę o losowości w kwestii tekstur, kolorystyki i wysokości traw, ruchu pojazdów (są przewidywalne i jadą jak po sznurku, trasy mają zapętlone - bodajże w Olszamowicach jadą wkoło zabudowań, a w lesie wpadają do rowu - normalnie parodia, ale fajnie się pośmiać 😄), ruchu pieszych obok torów czy w poprzek przejazdów; ruchu zwierzyny, ptaków (np. startujących z sieci), itd. Ech rozmarzyłem się... a teraz pora zejść na ziemię i udać się na spoczynek. 😄😄 

PS. O, proszę, np. takiego łośka na średnicowym:

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-06-25/los-pojawil-sie-na-torach-natychmiastowa-reakcja-maszynisty/

Edited by qbahn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O matko... Co za łoś... 😛😉 
W bok nie mógł zejść 2 metry z torów tylko co, stał jak kołek że trzeba było pociąg aż zatrzymać albo uciekał jak zając do przodu po torach tam gdzie mu światło świeci?

Jestem bardzo ciekawy jak wyhamował z 200/h widząc łosia bo ja to nawet na niespodziewany czerwony semafor (bez żółtego) bym raczej nie zdążył... 😛 Zdolniacha! 😉 (Pewnie tam jechał z 80 ale się szumnie nazywa, że "Pendolino wyhamował") Pewnie się wystraszył że przywali i się całe Pendolino w harmonijkę złoży... 😛 😉

A co do samochodów, to to rzeczywiście nie jest trudne do zrobienia. Sam kiedyś w 1 dzień napisałem programik który emulował ruch na ulicy z przystankiem autobusowym i wsiadającymi ludźmi i wyglądało to dużo bardziej realistycznie (oczywiście w 2D i na prostokątach i kółkach, ale liczy się wyliczanie pozycji, bo modele aut to oni już przecież mają). To nie jest trudne, ruch jednostajnie przyspieszony + wykrywanie że coś z przodu jedzie wolniej i hamowanie. Wystarczy takie coś puścić po tej ścieżce po której teraz jadą te auta i gotowe. Aczkolwiek może czegoś nie wiem, bo to w końcu Unity, z tymi swoimi magicznymi "ułatwiaczami" i gotowcami, które (z racji swojego wysokiego poziomu) zawsze mają swoje ograniczenia, ale tak to już jest jak się samemu nie pisze tylko na gotowe idzie. Potem się człowiek więcej z tym naużera niż jakby samemu od zera napisał sam.

59 minut temu, qbahn napisał(a):

sorki, uśmiałem się, bo napisałeś to tak, jakby właśnie cały wysiłek SR szedł w stronę budowy scenariuszy... z losowością 😄 


Nie no, ja tylko napisałem to na wypadek ("in case of an unlikely event of") gdyby ktoś z SimRail przeczytał co napisałeś i wziął to sobie zbyt mocno do serca, przeginając w drugą stronę i tworząc nam tu całkowitą loterię.

Edited by PeVoo
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, PeVoo napisał(a):

Jestem bardzo ciekawy jak wyhamował z 200/h widząc łosia

Na moście średnicowym nie lecisz 200 tylko 80 do kierunek z Warszawy Centralnej na Wawa Wschodnia

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.06.2024 o 23:50, Arkadio40 napisał(a):

Na moście średnicowym nie lecisz 200 tylko 80 do kierunek z Warszawy Centralnej na Wawa Wschodnia

O masz, zgadłem co do kilometra (na godzinę)! A oceniałem tylko po treści artykułu, nie wiem co to za miejsce tak po nazwie mostu.

Czy to jest ten most przy stadionie może?

 

Nawet spokojnie pospacerować i pomyśleć nie dadzą...

image_2024-06-25_225756007.png.d50a83ed3385ce449688fea119e2a8d0.png

Swoją drogą ten to jakiś taki smutny i zamyślony... jakby mu dziewczyna rogi przyprawiła czy coś...

Edited by PeVoo
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

To może ja zmienię na moment temat i wsadzę kija w mrowisko, odnośnie płatnego dodatku który pojawić ma się tam kiedyś kiedyś, czyli trasa Warszawa Łódź. Jakiej ceny oczekujecie za taką zawartość? 

Sądzicie, że gra w końcu przy najbliższej aktualizacji wyjdzie z ery wczesnego dostępu?

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, KOlorowy napisał(a):

Sądzicie, że gra w końcu przy najbliższej aktualizacji wyjdzie z ery wczesnego dostępu?

Wyjdzie pod warunkiem że nie dostaniemy wszystkiego co było obiecane. Miał być zapis gry, nastawnie mechaniczne. Na to widoków w najbliższej przyszłości nie widzę. Nic nie pokazują w zapowiedziach w tym temacie nam więc uważam że są w lesie z tymi tematami. 

 

48 minut temu, KOlorowy napisał(a):

Jakiej ceny oczekujecie za taką zawartość? 

Szanujmy się Panowie. Nieważne jaka cena. Trzeba mieć honor. Mam płacić a w zamian mam być niewinnie banowany na kilka dni, kasowany na forum plus olewany jak o coś pytam? Może być nawet po 99 groszy w promocji.  Nie i koniec.  Może jak już będzie po wyjściu z EA i będą w tym DLC fajne pulpity kostkowe na nastawni to się skusze. Ala na razie ja kończę ze sponsorowaniem tego projektu i tym samym pewnych osób związanych z tym projektem.  

  • Haha 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Czy to jest ten most przy stadionie może?

dokładnie ten.

Godzinę temu, KOlorowy napisał(a):

Sądzicie, że gra w końcu przy najbliższej aktualizacji wyjdzie z ery wczesnego dostępu?

Kiedyś napisałem, że gwiazdka w roadmapie oznacza, że zmiany wejdą na gwiazdkę. I tu się nie pomyliłem. Jednak teraz muszę swoje przewidywania zaktualizować, bo nie napisałem, na którą gwiazdkę - teraz widzę, że nie na najbliższą. 😉

 

  • Sad 1
  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Czy to jest ten most przy stadionie może?

ta to ten most bo jak zobaczysz nagranie to w tle widać Stadion Narodowy i tam jest 80km/h po za tym przejedź się pendolino z Wawy do Katowic to sam zobaczysz

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, KOlorowy napisał(a):

To może ja zmienię na moment temat i wsadzę kija w mrowisko, odnośnie płatnego dodatku który pojawić ma się tam kiedyś kiedyś, czyli trasa Warszawa Łódź. Jakiej ceny oczekujecie za taką zawartość? 

Sądzicie, że gra w końcu przy najbliższej aktualizacji wyjdzie z ery wczesnego dostępu?

Miałem nawet założyć nowy temat z ankietą ile jesteście skłonni wydać za to DLC 🙂 Ja wiem, ale nie chcę nic sugerować 🙂 Takie ankiety czy sugestie mogą się obrócić przeciwko nam.

Oczywiście to DLC zamierzam kupić jak będzie mnie stać i w zależności od ceny/mojej sytuacji finansowej albo poczekam na promki albo kupię.

Możliwe, że jeszcze nie wyjdzie z EA bo taki The Bus ile już miał updateów i wciąż jest w EA. Nieważne czy w EA czy nie - ważne żeby zaczęli wdrażać to wszystko o czym tu piszemy:

-save

- losowość pogody

- tryb rozkładów jazdy lub jazdy wolnej

- ustawianie pory dnia i roku

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, PeVoo napisał(a):

O masz, zgadłem co do kilometra (na godzinę)! A oceniałem tylko po treści artykułu, nie wiem co to za miejsce tak po nazwie mostu.

Czy to jest ten most przy stadionie może?

Ile masz godzin przejechanych w SimRail?

Edited by Conrad
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, adamets2 napisał(a):

ważne żeby zaczęli wdrażać to wszystko o czym tu piszemy

6 godzin temu, adamets2 napisał(a):

losowość pogody

Na dobrą sprawę to losowość pogody już jest.... tzn. ta losowość zależy od twórcy scenariusza. Jakiś czas temu jak bawiłem się tworzeniem scenariuszy to stworzyłem scenariusz który losuje pogodę, temperature oraz wilgotność powietrza - teoretycznie nie uświadczysz dwa razy tej samej pogody, a w praktyce to wilgotność czy temperatura zmienia tak mało w pogodzie że w sumie można się ograniczyć do losowania czy pada czy nie - a i to nie do końca chyba działa jak powinno. To samo można zrobić z ruchem AI, ale tego już mi się nie chciało robić bo w obecnej chwili tworzenie scenariuszy to mozolna katorga dla masochistów.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Rafał napisał(a):

, ale tego już mi się nie chciało robić bo w obecnej chwili tworzenie scenariuszy to mozolna katorga dla masochistów.

O to mi właśnie chodzi... W normalnej grze jak TSW czy Fernbus to zmiana pogody to dwa kliknięcia w menu, a nie edytowanie scenariuszy.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.06.2024 o 00:38, Piotr ET22 napisał(a):

Rozumiem niedoróbki i wymianę informacji ale jak ktoś zaczyna marnować mój czas to  nerw mnie bierze.Jeszcze parę takich strzałów i spadam

Dlatego właśnie likwidowanie mocno denerwujących niedoróbek jest ważniejsze niż dodawanie nowych wspaniałych funkcjonalności.

Chyba się za daleko cofnąłem, ale niech już będzie.

Czy ktoś może wie dlaczego moje wpisy zostały automagicznie połączone w 1 tutaj? Teraz nawet nie wiadomo które reakcje są do którego posta...

 

W dniu 25.06.2024 o 13:22, adamets2 napisał(a):

Z wyjątkiem gier sieciowych w każdej grze multi jest dodatkiem, a nie podstawą. Oczywiście, że fajnie, że to jest i to duży plus bo np. TSW4 nie ma, ale nie może być jako główna funkcja zamiast singla. Single powinno być na pierwszym miejscu, a to jedynie jako uzupełnienie, a nie na odwrót, ale

Z tym bym się śmiał zgodzić. Wiadomo, że są wyjątki, gry typowo na multi, ale symulator kolei to chyba niekoniecznie. Tutaj najważniejsza nie jest rywalizacja/współdziałanie z innymi maszynistami, tylko stosowanie się do przepisów i obsługa pociągów, a to jest robota niezależna od innych ludzi. 

W dniu 25.06.2024 o 13:22, adamets2 napisał(a):

ale Twórcy to sprytnie wymyślili, że ZANIM ogarną ruch Ai pociągów niech ludzie tym kierują na multi. Tym posunięciem dodali nową funkcjonalność rzadko spotykaną w symulatorach a od 3 lat mogą ogarniać ruch Ai... 🙂 I o ile na początku to było WOW

Szczerze to nie sądzę. Wydaje mi się, że technicznie ogarnięcie problemów związanych z serwerami i synchronizacją multiplayer jest dużo gorszym problemem niż stworzenie AI do pociągów. Zauważ, że ich autopilot wcale nie jest prawdziwym autopilotem - bo jakby był, to by nie łamał praw fizyki zwalniając pociąg do swojej pożądanej wyliczonej prędkości w momencie jak się go włącza, tylko by zaciągał hamulec i by wjeżdżał w czerwony semafor robiąc SPAD w sytuacji kiedy nie było możliwe wyhamować. Prawdziwe AI emulowałoby zachowanie maszynisty a nie tylko wyliczało prędkość jaka ma być w danym punkcie trasy. Widać z tego, że jest to gigantycznie uproszczone (powiedzmy sobie szczerze: oszukane). A takiego oszukanego autopilota to bardzo łatwo jest zrobić i tak samo mogłoby działać AI (jako maszynista). Dyżurki moim zdaniem też nie powinny stanowić większego wyzwania algorytmicznego dla AI. Jeśli stanowią, to być może podeszli do tego złą metodą i sobie skomplikowali życie. Algorytmy na grafach nie są wcale aż tak skomplikowane, a dyżurny zbyt ciężkiej pracy nie ma - wystarczy, że wyliczy któremu pociągowi ile zajmie dojechanie do kolejnej dyżurki i puści je zgodnie z tym i z priorytetami, jeśli trzeba to skieruje jakiś na tor boczny żeby czekał i w zasadzie nawet nie musi pamiętać co robił (stanu swojego), bo wystarczy, że zobaczy że stoi mu pociąg, który powinien już odjechać i w zależności od sytuacji zajętości toru go puści lub będzie czekał dalej. Do tego prosta interakcja z sąsiednimi dyżurkami typu włączanie i akceptowanie blokad. Dla mnie to by była czysta przyjemność takie coś napisać. Fajny, ciekawy challenge i dużo frajdy jak już zadziała. 

W dniu 25.06.2024 o 19:36, mluczak.kutno napisał(a):

Od początku EA single zwisa i powiewa twórcom.

Niestety prawda.

W dniu 25.06.2024 o 19:36, mluczak.kutno napisał(a):

Czekam więc na wysyp nowych scenariuszy, bo ten przecież nastąpi. Nastąpi, prawda?

No... Jeśli PlayWay sypnie kasą... i przestanie ich cisnąć żeby inne trailery robili... to może...

W dniu 25.06.2024 o 19:36, mluczak.kutno napisał(a):

Nie rozumiem, naprawdę nie rozumiem baraniego wręcz oporu deweloperów przed dołożeniem trybu dyżurnego do singla. Ruch AI już przecież w trybie jednoosobowym jest, w zasadzie wszystkie klocki zdają się już być na miejscu. Nie bo nie.

Ja też nie. Może uznali, że to zbyt dużo roboty żeby zrobić do tego nie-nudne scenariusze, bo dużurki już i tak generalnie są nudne, albo uznali, że spośród małej grupy ludzi, którzy grają na dyżurkach, jeszcze dużo mniejsza grupa będzie chciała to robić na singlu. A może uznali, że to zmniejszy ludzi chętnych do dyżurowania na multi i przez to multi straci fun i sens. Ciężko zgadywać, lepiej by było jakby ISTNIAŁA KOMUNIKACJA od strony deweloperów.

W dniu 25.06.2024 o 20:02, misiekczołgista napisał(a):

Dlaczego nie ma Starzyn w grze z takim banalnym małym pulpitem? 

Może właśnie dlatego? Że mały i nieciekawy więc mało kogo to ucieszy?

W dniu 25.06.2024 o 20:06, adamets2 napisał(a):

A mamy de facto od początku odcinek Warszawa - Katowice - Sędziszów i parę scenariuszy + te od społeczności (na całe szczęście).

Jakby tak jeszcze nie było durnych problemów z tymi wszystkimi scenariuszami...

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, PeVoo napisał(a):

Może właśnie dlatego? Że mały i nieciekawy więc mało kogo to ucieszy?

Starzyny i Sprowa mają działać z jednej dyżurki tworząc tzw. "Mini LCS". Z powodu błędu tuż przed kwietniową aktualizacją, dyżurka ostatecznie nie została dopuszczona do użytku. Podobnie jest z Józefinowem, który też nie został dopuszczony, bo ma działać z Pruszkowem.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.06.2024 o 20:37, mluczak.kutno napisał(a):

Nie wydaje mi się, że sam fakt istnienia już jakichś pulpitów na kostkach upraszcza znacząco dodawanie kolejnych. Każdy nowy pulpit przecież wymaga stworzenia od zera

A mi się wydaje, że nie powinno. Klocki do pulpitu powinny być już zaimplementowane i działać od ręki i jedyne co trzeba to zbudować taki pulpit z tych klocków i połączyć wirtualne kabelki do odpowiednich zwrotnic i semaforów. Także techniczne sprawy powinny działać od ręki, a to co zostaje to tylko łącznie klocków, z czego nie muszą tego projektować, a jedynie skopiować gotowy układ z istniejącego fizycznego stołu. To chyba nie jest aż tak dużo roboty.

W dniu 26.06.2024 o 08:33, KOlorowy napisał(a):

Jakiej ceny oczekujecie za taką zawartość? 

Niemoralnej 😛
A czy zapłacę to inna sprawa :P To zależy 😆

W dniu 26.06.2024 o 09:30, misiekczołgista napisał(a):
W dniu 26.06.2024 o 08:33, KOlorowy napisał(a):

Sądzicie, że gra w końcu przy najbliższej aktualizacji wyjdzie z ery wczesnego dostępu?

Wyjdzie pod warunkiem że nie dostaniemy wszystkiego co było obiecane. Miał być zapis gry, nastawnie mechaniczne. Na to widoków w najbliższej przyszłości nie widzę. Nic nie pokazują w zapowiedziach w tym temacie nam więc uważam że są w lesie z tymi tematami. 

Ekhm... ekhkmhkhm... khkhlokomotywa parowakmhkkhkh... 😛

W dniu 26.06.2024 o 10:05, Arkadio40 napisał(a):

ta to ten most bo jak zobaczysz nagranie to w tle widać Stadion Narodowy i tam jest 80km/h po za tym przejedź się pendolino z Wawy do Katowic to sam zobaczysz

Ja po prostu nazwy tego mostu nie znałem (bo nie jestem z Warszawy) oraz nie widziałem wideo w tym artykule. Stąd to zamieszanie.

W dniu 26.06.2024 o 19:01, Conrad napisał(a):

Ile masz godzin przejechanych w SimRail?

Więcej niż postów na chwilę obecną. Ale tym mostem to przejeżdżałem może z 10, góra 20 razy. Najwięcej przy okolicach Katowic jeździłem i kiblami od około Zachodniej w drugą stronę (w zależności jaki się udało upolować wolny o godzinie, o której wchodziłem) przez tą trefną stację co jej nie zaliczało 😉

W dniu 27.06.2024 o 13:35, adamets2 napisał(a):

O to mi właśnie chodzi... W normalnej grze jak TSW czy Fernbus to zmiana pogody to dwa kliknięcia w menu, a nie edytowanie scenariuszy.

Właśnie tu może być problem. Bo niby lepiej by było, żeby nie duplikowali tych samych scenariuszy bo to bez sensu, potem będzie trzeba obowiązkowo przechodzić to samo przez wszystkie pory roku żeby mieć 100% odhaczone. Z drugiej jednak strony, jak ktoś tworzy wyżyłowany scenariusz na lato, w którym ledwo ledwo da się podjechać pod górę, to jak ktoś zmieni sobie na zimę lub deszcz to może się okazać, że scenariusz jest niewykonalny nawet przy najlepszych umiejętnościach - i kaplica. Jedyną sensowną opcją byłoby, żeby twórca scenariusza zaznaczał w opcjach scenariusza co można zmieniać, a co jest stałą narzuconą przez twórcę. Zwłaszcza jakby jeszcze miała powstać ogólnoświatowa lista najlepszych wyników punktowych dla każdego scenariusza (czego bym sobie bardzo życzył!), to warto, żeby nie można było sobie ułatwić sprawy też (wybierając mniej śliską pogodę czy mocniejszą lokomotywę) - ew. ignorować wszelkie wyniki jeśli gracz zmienił COKOLWIEK.

Edited by PeVoo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PeVoo napisał(a):

Zauważ, że ich autopilot wcale nie jest prawdziwym autopilotem - bo jakby był, to by nie łamał praw fizyki zwalniając pociąg do swojej pożądanej wyliczonej prędkości w momencie jak się go włącza, tylko by zaciągał hamulec i by wjeżdżał w czerwony semafor robiąc SPAD w sytuacji kiedy nie było możliwe wyhamować.

To się rzuca w oczy. Bot działa tyle o ile, żeby tylko pociągi krążyły w multi bez przestojów. Nie ma problemu z ruszeniem pod górę nawet bardzo ciężkim składem, aby przypadkiem nie utknął i nie zrobił krzywdy innym, jadącym za nim. Tak samo nie przewali S1, nikt nie przewali S1. Czerwone znaczy stój, więc stoisz- najwyżej w bardzo realistyczny sposób zostaniesz cofnięty za semafor. Zrobienie bardziej realistycznego bota jest możliwe, pokazuje to taka pewna inna polska gra kolejowa. Już sobie wyobrażam ten chaos na serwerach, jakby bot nie zawsze dał radę wjeżdżać pod stromy podjazd albo rozrywał skład. Chaos tym większy, bo nie ma manewrów i niektóre sytuacje naprawiłby tylko reset serwera.

W Run8 nauczyli bota nawet zmieniać światła na krótkie przy mijaniu innych pociągów. Z pewną szansą, że zachowa się jak palant i tego nie zrobi🙂

W ogóle Run8 to przykład kolejowego symka, który ma i multi i dyżurowanie i mnóstwo realistycznych "ficzerów", takich jak chociażby potrafiące się zblokować na amen hamulce w wagonach (ratunek to wyłączenie hamulca w takim wagonie, trzeba go wpierw oczywiście znaleźć) albo konieczność ręcznego otwierania zaworów na końcach wagonów przy ich sprzęganiu. Chciałbym takie coś kiedyś widzieć w SR.

Godzinę temu, PeVoo napisał(a):

jedyne co trzeba to zbudować taki pulpit z tych klocków i połączyć wirtualne kabelki do odpowiednich zwrotnic i semaforów

To brzmi prosto, ale co chociażby z uzależnieniami między sygnalizatorami a rozjazdami? Im większa stacja, tym więcej takich "kombinacji", które trzeba oskryptować i przetestować.

A tak jeszcze wracając do tematu. Co tam słychać z tym zaginionym wagonem z DLC Cargo? Bym sobie akurat powoził kontenery...

... parowozem 🙂

Edited by mluczak.kutno
  • Like 2
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

 

W Run8 nauczyli bota nawet zmieniać światła na krótkie przy mijaniu innych pociągów. Z pewną szansą, że zachowa się jak palant i tego nie zrobi🙂

 

 

 🙂

https://forum.simrail.eu/topic/7202-przyciemnianie-reflektorów/#comment-27300 proponowałem coś takiego kupę czasu temu. Temat przemilczany (na próbę mogłyby boty dostać taką funkcjonalność)

  • Sad 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, KOlorowy napisał(a):

https://forum.simrail.eu/topic/7202-przyciemnianie-reflektorów/#comment-27300 proponowałem coś takiego kupę czasu temu. Temat przemilczany (na próbę mogłyby boty dostać taką funkcjonalność)

"a komu to potrzebne? a dlaczego"? 😉 Te światła są tak słabe, że nikogo nie oślepiają a zasięg mają jak we fiacie 126p. Nawet nie są w stanie oświetlić czoła lokomotywy (zero symulacji odbić) przez to wyglądają jakby były laserowe. Ale nie ma co się nastawiać na nie wiadomo jaki realizm... Natomiast pomarzyć zawsze można 😉 

Edited by qbahn
  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie panowie. Obrzucamy cały zarząd ,wszystkich twórców błotem jacy to niekompetentni , nie dotrzymują terminów , mają nas gdzieś , wypuszczają nie dokończone dlc za osiem dych, składają puste obietnice , nie zrobili jeszcze podstawowych rzeczy jak save i edytor scenariuszy ALE zrobili rzecz którą nie wiem czy ktokolwiek zauważył a tą rzeczą jest…….

 

Animacja kropli które wpadają do kałuży podczas deszczu👍


Znaczy się tak na poważnie ja nie mam problemu że takie coś jest lubię takie szczegóły jednak mogli by poświęcić ten czas z tych całych kropli na save’a także no… prędzej będziemy mieli realistyczną fizykę cystern,wiatr,zaspy śnieżne nie będziemy rozróżniali świata prawdziwego od tego w simrail a save’a i Krakowa nie będziemy mieli. O parowozie nie wspominając🥹

  • Haha 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, hubertsielewicz napisał(a):

 

 O parowozie nie wspominając🥹

Zapłakałem w sercu na myśl o tym nieszczęsnym parowozie. Jeśli jakimś cudem wyjdzie to raczej będziemy nim cieszyć się tylko w trybie dla pojedynczego gracza. Swoją drogą, już dawno powinien zostać dodany

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, hubertsielewicz napisał(a):

Animacja kropli które wpadają do kałuży podczas deszczu👍


Znaczy się tak na poważnie ja nie mam problemu że takie coś jest lubię takie szczegóły jednak mogli by poświęcić ten czas z tych całych kropli na save’a także no… prędzej będziemy mieli realistyczną fizykę cystern,wiatr,zaspy śnieżne nie będziemy rozróżniali świata prawdziwego od tego w simrail a save’a i Krakowa nie będziemy mieli

Krople w kałuży to mogli wziąć z biblioteki jakieś? Ogólnie kałuże wyglądają przyzwoicie. Gorzej z kroplami deszczu, choć je jakoś nieco tuningowali i szło to w dobrą stronę, ale niestety utknęło na białych pionowych kreskach, których wygląd nie zależy od ruchu kamery.

PS. Z biblioteki na pewno mają te klony łażące jak po mocnych proszkach. Ech, strach włączać nocą. 😉 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, mluczak.kutno napisał(a):

To brzmi prosto, ale co chociażby z uzależnieniami między sygnalizatorami a rozjazdami? Im większa stacja, tym więcej takich "kombinacji", które trzeba oskryptować i przetestować.

Ja zapewnie nie wiem jak to wygląda w praktyce, ale:

  1. Patrząc na pulpity kostkowe (o których nic nie wiem) widać po nich, że firma która je wynalazła i je produkuje zrobiła wszystko żeby zminimalizować czas produkcji i czas wdrożenia, tworząc sobie takie "klocki LEGO", które na 100% mają wszystkie ten sam interfejs (ew. kilka typów interfejsów), w sensie złącz na kable, napięcia itp. i są w pełni wymienialne na analogiczne klocki tego samego typu. Inaczej to wszystko nie miałoby sensu i lepiej byłoby robić na zamówienie konkretne gotowe stoły z bardziej realistycznie przedstawionym układem torów.
  2. W programowaniu postępuje się podobnie, tworzy się takie klocki i dopiero z klocków buduje się większe rzeczy. Tak samo jak każdy fizyczny klocek typu przycisk do zmiany zwrotnicy jest identyczny, wymienialny oraz przyjmuje i wysyła te same sygnały po tych samych kolorach kabli, tak samo dokładnie można zrobić z kodem, a już zwłaszcza w C#. Jak stworzysz takie klocki (klasy w C#) które implementują ten sam interfejs, to wymiana jednego na drugi trwa kilka sekund (zmianę jednej linii kodu) i nic w zasadzie nie trzeba testować, bo każdy z tych klocków został już wcześniej przetestowany oraz oba działają dokładnie tak samo na tym samym interfejsie. Różnica jest tylko taka, że nie musisz użerać się z kablami i odkręcać śrubek czy coś, tylko zmieniasz kod w narzędziu, które samo podpowiada każdy wyraz tego co próbujesz napisać, jak wyszukiwarka kiedy wpisujesz adres strony, tylko jeszcze lepiej.
  3. Więc jeśli masz spisany gotowy zaprojektowany schemat z realnego pulpitu kostkowego + zrobione semafory i zwrotnice na torach + zaimplementowany każdy rodzaj klocka (kostki), który musisz użyć i każdy z nich oddzielnie przetestowany, to w praktyce pozostaje tylko "przepisać" układ realnego stołu ze zdjęcia do jakiegoś pliku, w którym zapisany zostanie układ wirtualnego pulpitu oraz podłączenie kabli, czyli dodanie połączeń (wszystko jedno w jakim formacie oni to robią) pomiędzy danym klockiem od zwrotnicy a zwrotnicą przy torze, pomiędzy klockiem ze światełkiem od semafora a semaforem, pomiędzy klockiem z torem a fizycznym odcinkiem toru (w celu pokazywania zajętości) itp. Klocki, które są na pulpicie obok siebie powinny być zaprogramowane tak, że się same połączą ze sobą, jeśli potrzebują ze sobą współpracować. Także naprawdę, jak dla mnie takie coś to nie powinno być więcej niż 1 dzień roboty, jeśli jest to dobrze zaprojektowane i o ile nie ma tam jakichś super skomplikowanych rzeczy, o których nie mam pojęcia, ale wygląda mi to generalnie na prosty temat. Algorytm sprawdzający przebiegi od semafora do semafora powinien być już zaimplementowany przecież z poprzednich pulpitów, a klocki z torami powinny same się połączyć i zbudować grafy na podstawie swoich pozycji, więc jeśli to zostało RAZ zrobione dobrze, to pozostałe razy zrobią się same. Pytanie, czy zostało to zrobione dobrze, bo może tylko zostało to zrobione SZYBKO (i teraz za to płacą dodatkowym czasem, którego mogłoby nie być).
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 77
          • Percentage filling 3%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 85
          • Percentage filling 1%
          • Most players 78
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 73
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 2 / 62
          • Percentage filling 3%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 2 / 75
          • Percentage filling 3%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 86
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 83
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 31
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 15 / 1673 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy