Jump to content

Przyciemnianie reflektorów


Recommended Posts

W EP07 (nie wiem, jak w innych pociągach) tekstura reflektorów w żaden sposób nie zmienia się, po przełączeniu przełącznika "Przyciemnianie reflektorów". Mają taką samą teksturę, niezależnie od ustawienia przełącznika. Sądzę, iż byłby to miły "smaczek".

Link to comment
Share on other sites

Chyba na wszystkich pojazdach tak jest. Zmienia się tylko stopień oświetlenia obiektów, ale same reflektory wyglądają identycznie we wszystkich ustawieniach. Można by zrobić jakąś "mechanikę" oślepiania jadących z przeciwnej strony dla świateł "długich", żeby trzeba było je przyciemniać, jak to jest w rzeczywistości.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Nieciej napisał(a):

Myślę, że szkoda zasobów sprzętowych na takie pierdoły - naprawdę... nie wszyscy mają komputery za 15 tysięcy upgrade'owane natychmiast po wyjściu nowego steppingu procesora lub nowej grafiki...

Takie pierdoły robią realizm i nie potrzeba kompa za 15k. Oto przykład: https://allegro.pl/oferta/komputer-gamingowy-do-gier-rtx-3060-32gb-ssd-1tb-13914328749

  • I disagree 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Nieciej napisał(a):

Myślę, że szkoda zasobów sprzętowych na takie pierdoły - naprawdę... nie wszyscy mają komputery za 15 tysięcy upgrade'owane natychmiast po wyjściu nowego steppingu procesora lub nowej grafiki...

Tutaj kolega niżej odpowiedział. Nie potrzeba wcale konfiguracji sprzętowej za nie wiadomo jakie pieniądze. Formuła na platformie Steam odnośnie tejże gry mówi jasno: "zaawansowany symulator kolei.". Dziwne, ażeby w zaawansowanym symulatorze kolei nie było "takich pierdół", prawda?

Sądzę, że można pójść na kompromis. Zmienić teksturę samych lamp, przy użyciu przełącznika (nie obciąża to niewyobrażalnie jak, zasobów sprzętowych komputera), a pomysł odnośnie oślepiania światłami jadących z naprzeciwka, dodać w opcjach grafiki jako na przykład dział, bądź rubryka "Oświetlenie". Wtedy gracze z lepszą konfiguracją sprzętową, mogliby ustawić sobie taką opcję, jako nacisk na realizm. (Może sam pomysł czegoś takiego, wcale nie byłby problematyczny, gdyż twórcy zadbali by o to odpowiednio)  

Edited by KOlorowy
  • I disagree 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, KOlorowy napisał(a):

Tutaj kolega niżej odpowiedział. Nie potrzeba wcale konfiguracji sprzętowej za nie wiadomo jakie pieniądze. Formuła na platformie Steam odnośnie tejże gry mówi jasno: "zaawansowany symulator kolei.". Dziwne, ażeby w zaawansowanym symulatorze kolei nie było "takich pierdół", prawda?

Sądzę, że można pójść na kompromis. Zmienić teksturę samych lamp, przy użyciu przełącznika (nie obciąża to niewyobrażalnie jak, zasobów sprzętowych komputera), a pomysł odnośnie oślepiania światłami jadących z naprzeciwka, dodać w opcjach grafiki jako na przykład dział, bądź rubryka "Oświetlenie". Wtedy gracze z lepszą konfiguracją sprzętową, mogliby ustawić sobie taką opcję, jako nacisk na realizm. (Może sam pomysł czegoś takiego, wcale nie byłby problematyczny, gdyż twórcy zadbali by o to odpowiednio)  

To nie jest żaden "kolega", a już na pewno nie dla mnie. To największy malkontent na tym forum - z ujemną reputacją. Jego zdanie DLA MNIE się nie liczy.

WYŻEJ, jeśli już, bo liczy się to w odniesieniu do TWOJEGO postu, w którym napisałeś "niżej", a nie względem mojego.

A co do tematu: przypominam, że powtarzają/(ły, bo z braku aktualizacji ucichło też w tej kwestii) się narzekania na niewspółmierną wydajność tego symulatora (tj. płynność) w stosunku do oczekiwanej i to zwykle na sprzęcie GRUBO przewyższającym zalecane wymagania oraz ŻĄDANIA aby tę płynność poprawić poprzez dalszą OPTYMALIZACJĘ - WIĘC WIDOCZNIE POTRZEBA za kilkanaście tysięcy, bo niektórym NA ZALECANEJ się przycina (mnie na Phenomie II x4/AMD FX x6 dzisiejsza optymalizacja SR zadowala, ale to MNIE - wielu innych NIE, bo w OMSI/2 pewnie nie grali i nie wiedzą co to brak optymalizacji - na nowszym silniku to się dopiero okaże) - a to-to tutaj zadziała akurat w odwrotnym kierunku i... narzekań będzie więcej, bo to zbędne "wodotryski", które nie wpływają na nic, a ich brak mało komu robi tak naprawdę różnicę. Jeśli nad czymś pracować, to zamiast bawić się teksturami, pracować nad "oświetlaniem" w porze nocnej przedmiotów przed pojazdem trakcyjnym, w tym wskaźników (przytorowych, ale także tych zawieszonych na sieci), na ODPOWIEDNIO DUŻĄ odległość (w realu EU07 i reszta polskiego taboru posiadająca wiadra "swieci" tymi wiadrami naprawdę mocno i daleko, a tu jakby miał samochodowe latarki do jazdy dziennej zapalone - i teksturami widocznymi jedynie z przeciwka tego nie zmienisz).

W dniu 3.09.2023 o 00:49, Pasiur napisał(a):

Takie pierdoły robią realizm i nie potrzeba kompa za 15k. Oto przykład: https://allegro.pl/oferta/komputer-gamingowy-do-gier-rtx-3060-32gb-ssd-1tb-13914328749

NIE POTRZEBUJĘ twoich "dobrych" rad. Nie kieruj swoich wypowiedzi bezpośrednio do mnie - już ci swoje zdanie na twój temat wyraziłem i ono się nie zmieni. Twoja reputacja na tym forum świadczy najlepiej z jak daleka należy cię omijać.

-----------------

Ogólnie: takie pierdoły NIC NIE ROBIĄ, bo nie ma w tym wirtualnym świecie realnych snopów światła i realnego oświetlania nimi czegokolwiek (ani oślepienia maszynisty nadjeżdżającego z przeciwnego kierunku), a jedynie dodatkowe tekstury reflektorów do przemielenia przez pamięć jedną, a zaraz potem drugą, graficzną. Magistrale danych w komputerach nie są z gumy i trzeba je racjonalnie wykorzystywać.

Edited by Nieciej
  • I disagree 4
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 38 / 70
          • Percentage filling 54%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 4 / 62
          • Percentage filling 6%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 70
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 32 / 82
          • Percentage filling 39%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 41
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 88
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 4 / 69
          • Percentage filling 6%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 85
          • Percentage filling 8%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 6 / 82
          • Percentage filling 7%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 14 / 88
          • Percentage filling 16%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 85
          • Percentage filling 1%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 26 / 34
          • Percentage filling 76%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 26 / 34
          • Percentage filling 76%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 195 / 1413 Total players
    • 14% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy