Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Proponuję następujące usprawnienia gry, zgodnie z działem:

- Na pasku HUD pokazywanie na pasku kolejnych kilku semaforów i ograniczeń prędkości

Uzasadnienie: W TSW2 i TSW3 było tak jak jest obecnie w SimRail tj pokazywany był na pasku HUD wyłącznie kolejny semafor. Od TSW4 wprowadzono kolejne semafory. Nie każdy zna i chce się uczyć oznaczeń na szlaku. Chce po prostu pograć. A czasami miałem tak, że nie wiedziałem czy za pomarańczowym będę mieć czerwone czy zielone. Przyjemniej się gra jak wiadomo jakie będą kolejne semafory i ograniczenia prędkości

- Historia progresu w grze

Uzasadnienie: niemal w każdej grze nawet w Omsi 2 mamy historię progresu. W MFS jest to np. dziennik pilota. W ETS2 historia od samego początku. Fajnie by było mieć to wszystko co nam się wyświetla po zakończeniu scenariusza czyli ilość pkt, i ocena całej trasy - zapisane w historii - zarówno z single jak i multi

- Dynamiczna pogoda / realna pogoda

Uzasadnienie: nie wiem czy już o tym pisałem, ale to mega ważne usprawnienie. Żeby losowo zmieniała się pogoda w scenariuszach czy rozkładach - co tam planujecie w przyszłości. Nie żeby zaprogramować z góry w scenariuszu tylko żeby to było losowe. Na multiku chyba jest losowo, że np jest ładnie, a potem zaczyna padać. A już super by było jakby oprócz trybu dynamicznego był tryb sync, że tam gdzie się jedzie o jakieś porze pora zmienia się tak jak w realu. Ale to znów by było możliwe raczej jakbyście dali rozkłady, a nie scenariusze albo opcję: jedź zgodnie z realnym czasem. I np teraz mamy 22:52 i ruszam z Warszawy i mam dokładnie taką pogodę jak tam jest, a kończę w Katowicach po północy ale już tam pada. To byłoby super usprawnienie.

I nie chcąc zakładać nowego tematu pytanie: jak jest w grze czy rzeczywistości - bo to mnie zawsze nurtowało w symulatorach pociągów - na jaką dokładnie odległość muszę się zatrzymać przed czerwonym semaforem: czy to ma być 50m, 100m., a może 10m? I drugie pytanie - czy jeśli tuż za stacją mam czerwone to czekając na zmianę światła mogę wpuszczać pasażerów i ruszyć jak się zmieni (oczywiście mowa o sytuacji kiedy minęła planowa godzina odjazdu) czy muszę zamknąć drzwi i podjechać jeszcze bliżej pod semafor?

 

Edited by adamets2
  • Like 1
Posted (edited)
W dniu 12.02.2024 o 22:53, adamets2 napisał(a):

I nie chcąc zakładać nowego tematu pytanie: jak jest w grze czy rzeczywistości - bo to mnie zawsze nurtowało w symulatorach pociągów - na jaką dokładnie odległość muszę się zatrzymać przed czerwonym semaforem: czy to ma być 50m, 100m., a może 10m? I drugie pytanie - czy jeśli tuż za stacją mam czerwone to czekając na zmianę światła mogę wpuszczać pasażerów i ruszyć jak się zmieni (oczywiście mowa o sytuacji kiedy minęła planowa godzina odjazdu) czy muszę zamknąć drzwi i podjechać jeszcze bliżej pod semafor?

W rzeczywistości przepisy mówią, że sygnał ma być widoczny z kabiny. Tzn, że nie możesz się zatrzymać metr od semafora tak, że jego sygnały są już dla Ciebie niewidoczne lub nieczytelne. Jeśli koniec pociągu mieści się w torze i nigdzie nie wystaje to możesz się zatrzymać 20, 50, albo 150 metrów od semafora jak chcesz, ale tak, żebyś go widział. W grze bot podjeżdża na 12 metrów. Z kabin niektórych pojazdów w grze z tej odległości już nie widać co na nim jest.
 

Jeśli chodzi o semafor za stacją to w realu jest zwykle tak, że nie dostajesz od kierownika sygnału odjazdu jeśli nie będzie na semaforze sygnału zezwalającego. Niestety w grze jeśli na semaforze jest "stój" to i tak o czasie musisz ruszyć i podjechac do semafora bo inaczej masz odjazd z opóźnieniem i odjęte punkty. Absurd.

Jeśli chodzi o światła to HUD nie precyzuje jaki sygnał dokładnie jest na semaforze. To raczej sugestia. Natomiast sygnalizator przy torach na którym wyświetla się pomarańczowe ciągłe światło zawsze mówi o tym, ze następny wskazuje "stój".

Edited by Japaw
  • Thanks 1
Posted
3 minuty temu, Japaw napisał(a):

W grze bot podjeżdża na 12 metrów. Z kabin niektórych pojazdów w grze z tej odległości już nie widać co na nim jest.

Na jakiejś stacji, nie pamiętam już której. Zaraz za semaforem jest od razu bezprądowa. bot podjeżdża tam za blisko.

Posted

Raczej nie. Jak padał śnieg w całej Polsce i Europie to wchodziłem na multi na różne serwery, a tam było lato... Chyba to ktoś ustawia ręcznie na serwerze. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Posted
32 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Raczej nie. Jak padał śnieg w całej Polsce i Europie to wchodziłem na multi na różne serwery, a tam było lato... Chyba to ktoś ustawia ręcznie na serwerze. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Pogoda jest pobierana w czasie rzeczywistym, natomiast ręcznie jest zmieniana pora roku - tzn. serwer odczytuje tylko, że coś pada, ale czy ma to być śnieg czy deszcz jest ustawiane ręcznie i może być zmienione tylko przy restarcie serwera. Więc jak śnieg zacznie padać o 14, to najbliższy restart serwera jest o 16, jeśli ktoś zmieni pogodę ręcznie to śnieg wtedy będzie.

Co nie znaczy, że na wszystkich serwerach jest ta sama pora roku - na części jest np. czerwiec, żeby się tak szybko ciemno nie robiło, więc wiadomo, że tam nie będzie śniegu.

Śnieg na pewno jest (jak pada) na PL2, chyba też na PL4. Na zagranicznych nie gram, więc nie wiem.

  • Thanks 1
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted
W dniu 17.02.2024 o 12:37, Japaw napisał(a):

Jeśli chodzi o semafor za stacją to w realu jest zwykle tak, że nie dostajesz od kierownika sygnału odjazdu jeśli nie będzie na semaforze sygnału zezwalającego. Niestety w grze jeśli na semaforze jest "stój" to i tak o czasie musisz ruszyć i podjechac do semafora bo inaczej masz odjazd z opóźnieniem i odjęte punkty. Absurd.

image.png.18406834e6e2db73bf501cca59283123.png

Ir-1 par. 63, ust. 4

Na osobowych wręcz naciska się na kierowników, by nie stać bez sensu przy peronie z odblokowanymi drzwiami i wysuniętymi stopniami, tylko podjechać sobie pod semafor, i po wyświetleniu sygnału zezwalającego od razu dać gazu i uciekać.

  • Thanks 2
  • I agree 1
Posted (edited)

Par. 62 🙄

Oprócz gołych instrukcji są jeszcze regulaminy techniczne posterunków (już chyba nawet o tym pisałem w sumie...). No i życie codzienne. I komunikacja międzyludzka - coś czego w przypadku człowiek-AI również brakuje w SimRail*.

Tam są np. zapisy dotyczące powyższej sytuacji. Są takie stacje, gdzie nie widać semafora wyjazdowego z miejsca zatrzymania przy krawędzi peronowej. I tak - znam przynajmniej jedną taką, która jest w SimRail. Wówczas najczęściej w regulaminie technicznym takiej stacji jest zapis, że sygnał na semaforze wyjazdowym należy wyświetlać w taki sposób, aby już o podanym wyjeździe informował semafor wjazdowym. W skrócie - przelot. Mimo, że dobry zwyczaj zakłada podawanie wyjazdu dopiero po zatrzymaniu się pociągu z ph przy krawędzi peronowej. 

Jak przewoźnik postanowi, że jego pociągi mają stać przy krawędzi peronowej przed S1 nawet na szlaku z blokadą wieloodstępową - to będą stać. Jest to chociażby podyktowane tym, że wówczas pasażerowie mają szansę "uciec" z takiego pociągu i nie zrywać plomb. Już nie mówiąc o EZTach pewnego przewoźnika, które nie są wyposażone w WC... 

Życie to nie instrukcja.

*Formułka nie z instrukcji - życiowa: 

- Pyrowce do 19918 

- Zgłaszają się Pyrowce

- Wyjazdowy dla 19918 świeci? 

- Nie. Poczekamy 20 min, bo towarowy ma defekt i jedzie 10 km/h. 

- Przyjąłem. 

I po co ciągnąć pod wyjazdowy? 

Edited by en57
  • Thanks 1
  • I agree 1
Posted
26 minut temu, en57 napisał(a):

I po co ciągnąć pod wyjazdowy? 

Dokładnie!

Z życia w pewnej firmie - Kierpoć podaje XXXXX gotów, pod semafor. - i tu powtórka z tego co powyżej. Pół godziny z życia spędzone w przysłowiowych krzakach... A że przewoźnik obsługuje zasadniczo linie jednotorowe i niezelektryfikowane, takie sytuacje to codzienność...

  • Thanks 1
Posted (edited)
W dniu 24.02.2024 o 08:07, GoppelPL napisał(a):

image.png.18406834e6e2db73bf501cca59283123.png

Ir-1 par. 63, ust. 4

Na osobowych wręcz naciska się na kierowników, by nie stać bez sensu przy peronie z odblokowanymi drzwiami i wysuniętymi stopniami, tylko podjechać sobie pod semafor, i po wyświetleniu sygnału zezwalającego od razu dać gazu i uciekać.

Niestety instrukcja instrukcją, a życie życiem. Nigdy się nie spotkałem z zastosowaniem tego przepisu w realu. Jeśli kierownik nie widzi semafora bo np. peron jest na łuku w prawo (domyślnie z wysiadką po lewej) to zawsze jest " Mechaniku proszę podpowiedzieć jak będzie zezwolenie" i dopiero wtedy dają gotów do odjazd. Zwłaszcza, że w znacznej części przypadków semafor wyjazdowy bądź drogowskazowy ustawiony jest tuż za peronem. W instrukcjach jest wiele przepisów, których się nie stosuje, lub których stosowanie jest niezwykle rzadkie. 

Edited by Japaw
Posted (edited)

Wracając do paczki pomysłów. Bardzo prosiłbym o następujące usprawnienie:

- po przestawiania siły mocy czy hamowania żeby na pasku HUD pojawiała się informacja co robimy: np. zadanie mocy, wyluzowanie itd - analogicznie jak w TSW4

UZASADNIENIE: wiem, że już teraz to się pojawia po najechaniu myszką i ustawianiu myszką, ale jak się gra padem to widok jest wycentrowany, skupiamy się na prowadzeniu pociągu i dokładnie nie wiadomo co robimy. Zdarzało mi się, że nie wiedziałem np. czy mam pełne hamowanie czy wstępne itp - tak samo z mocą. Byłoby super jakby się to pojawiało na pasku HUD na górze na kilka sekund.

Edited by adamets2
Posted (edited)
W dniu 25.02.2024 o 10:20, Japaw napisał(a):

W instrukcjach jest wiele przepisów, których się nie stosuje, lub których stosowanie jest niezwykle rzadkie. 

Jak to w Polsce w niemal każdej dziedzinie życia... 🙂 No i teraz producenci gry i kochana społeczność musi rozkminić czy ta gra ma być REALNA w sensie życiowym co się naprawdę robi czy REALNA w sensie obowiązujących przepisów? 🙂

Edited by adamets2
  • 5 months later...
Posted (edited)

Po przerwie odpaliłem sobie znów SR i mimo wkurzenia, że wszystko robiłem jak należy nie mogłem uruchomić radia. Co do tego radia to po ostatnim update doszło zasilenie go na samej górze z tyłu co kompletnie mi nie przyszło do głowy. Chwała Producentom, że zamieścili to w samouczku. Więc tak - rozumiem, że tak jest w realu i musi być w grze więc wkurzenie minęło 🙂 Ale w związku z tym mam taką sugestię:

- Dajcie to włączenie również spod przycisku Y na padzie czyli szybkiego włączania funkcji! Czy to tak, że tam jest zamurowane na stałe i nic się nie da? To super fajna funkcja dla niecierpliwych graczy lub/i grających padem bo tak precyzyjnie jak myszką się nim nie gra żeby zaznaczać różne wskaźniki. Osobiście jak tylko mogę gram z pulpitu. Czasami tylko z Y

Druga sprawa to tak, poruszana już przeze mnie kwestia na łamach forum w innych wątkach, dotycząca zwierzątek i jakiegoś uatrakcyjnienia rozrywki. Wiem, że to było przyjęte z mieszanymi odczuciami, ale jak tak grałem teraz w SR to naszła mnie taka myśl, że na multi ciągle coś się dzieje więc nie ma monotonii, ale na singlu jest. I teraz o co chodzi? Jak się jedzie na scenariuszach Warszawa - Katowice tak od Warszawy do Grodziska Maz. wszystko jest super, fajne - piękne widoczki. Nic się nie nudzi. Coś się wciąż dzieje czy to na szlaku czy na poboczu - jakieś fabryki, autobusy itd. Natomiast jak się zjeżdża na Korytów, Szeligi, Białą Rawską, Strzałki, Idzikowice aż do Opoczna są bardzo długie odcinki po 12km, często w pośpiesznych pociągach, gdzie nawet i te stacje się mija gdzie jest totalna monotonia.  Było wiele na forum argumentów, że tak jest w realu, a ja sobie życzę kosmitów spadających na pociągi 🙂 Nie - nie o to mi chodziło. Zgadzam się, że jest tak w realu: las, las, las, pole, pole, las, 🙂 ale... i w realu może coś się dziać na tym poboczu, a to może jakaś para odpoczywająca w lesie, a to jakiś piesek na poboczu... Dlatego:

- Na tych bardziej monotonnych odcinkach myślę, że naprawdę fajnie byłoby zrobić jakieś urozmaicenie na poboczu (w singlu, jesteśmy w dziale dot. usprawnień w singlu) oczywiście w pełni zgodne z realnym światem. Bo po prostu jak się wjeżdża na Korytów, szczególnie po bardzo ciekawym odcinku od Warszawy do Grodziska Maz. to gra zaczyna się strasznie nudzić. Piszę - może się nudzić, a nie mnie się nudzi bo ja jak będzie save z przyjemnością sobie zasejwuję na tym Korytowie i będę grać dalej... Tym nie mniej część graczy może paść od tej monotonii. I po prostu SimRail może być lepszy jak na tych "monotonnych" odcinkach coś dodacie. Może jakieś ptaszki za oknem, jakąś sarenkę w lesie, dzieci bawiące się - cokolwiek, żeby nie było tylko: las, las, las, pole, pole i o kurczę znowu las 🙂 

A na koniec napiszę, że SimRail to naprawdę fajna gra. To jest prawdziwe odczucie symulatora, gdzie są długie dystanse, a nie jak w TSW4 gdzie czasami się jedzie 20min. W SimRail zrobiono kawał świetnej roboty. To bez dwóch zdań. Moja i innych krytyka, drodzy Producenci dotyczy wyłącznie tego, żeby ta gra była jeszcze wspanialsza.

Edited by adamets2
  • I disagree 1
Posted

Proszę, masz tu wszystko, dziki sarny na torach, nawet złamane drzewa. Wiem, nie lubisz towarów, ale podejmij wyzwanie😁

 

  • Thanks 1
Posted
53 minuty temu, adamets2 napisał(a):

- Na tych bardziej monotonnych odcinkach myślę, że naprawdę fajnie byłoby zrobić jakieś urozmaicenie

Dużego urozmaicenia dałoby już samo dodanie większej różnorodności roślinności na polach niż tylko kukurydza, ale to pewnie w celu zapewnienia lepszej optymalizacji.

img.png

  • I agree 3
Posted
W dniu 27.02.2024 o 16:01, adamets2 napisał(a):

Wracając do paczki pomysłów. Bardzo prosiłbym o następujące usprawnienie:

- po przestawiania siły mocy czy hamowania żeby na pasku HUD pojawiała się informacja co robimy: np. zadanie mocy, wyluzowanie itd - analogicznie jak w TSW4

UZASADNIENIE: wiem, że już teraz to się pojawia po najechaniu myszką i ustawianiu myszką, ale jak się gra padem to widok jest wycentrowany, skupiamy się na prowadzeniu pociągu i dokładnie nie wiadomo co robimy. Zdarzało mi się, że nie wiedziałem np. czy mam pełne hamowanie czy wstępne itp - tak samo z mocą. Byłoby super jakby się to pojawiało na pasku HUD na górze na kilka sekund.

Chciałem bardzo podziękować zespołowi SimRail za wprowadzenie tego pomysłu. Od ostatniej aktualizacji nie ma dokładnie tego co pisałem, ale na pasku HUD przy pasku hamowania jest graficzne oznaczenie np 3 strzałki w dół oznaczające pełne hamowanie czy 2 strzałki do góry oznaczające jazdę. Bardzo to poprawiło przyjemność z grania. Dziękuję.

Posted (edited)
W dniu 16.08.2024 o 16:14, BUZZER napisał(a):

Dużego urozmaicenia dałoby już samo dodanie większej różnorodności roślinności na polach niż tylko kukurydza

w temacie roślinności jest dużo kompromisów: mała różnorodność - np. kwiaty polne występują sporadycznie (gdzie te polskie maki???); mały zakres widzialności traw - pewnie dlatego, że jest kiepska 😛; zbytnia powtarzalność rozmieszenia, wysokości, kolorystyki (upraw, zarośli, itp); brak modelu różnych stadiów wegetacji - np. owa kukurydza nie znika z pól zimą; itp. Przez to wnoszę, że roślinność niestety w chwili obecnej, znajduje się na końcu przewodu... pokarmowego w SR. 😉 

Edited by qbahn
  • I agree 2
Posted (edited)
W dniu 12.02.2024 o 22:53, adamets2 napisał(a):

Dynamiczna pogoda / realna pogoda

a może niech dokończą najpierw obecny model? Bo np. gwałtowne zmiany (jak choćby spadające/znikające chmury w 3 sekundy) mogą przyprawić człowieka o zawał 😉 😄. Koniecznie powinni dodać to do ostrzeżeń na początku 😛 

Edited by qbahn
  • I agree 1
Posted

Mnie akurat zjawiska pogodowe w SR podobają się. Może nie poziom TSW4, ale w TSW4 uważam za jedne z najlepszych ze wszystkich symulatorów więc poprzeczka bardzo wysoko, ale w SimRail też nie narzekam choć niestety za dużo ich nie widziałem 🙂 Raz deszcz, raz śnieg, reszta bezchmurnie 🙂 bo niestety w scenariuszach pogoda jest zaprogramowana. Nawet jak się zmienia jest zaprogramowana. Mówię o singlu oczywiście. W tym aspekcie SR marnuje swój potencjał. Ale to wszystko uważam, za choroby wieku dziecięcego. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i wszystko będzie z czasem.

Posted
2 godziny temu, adamets2 napisał(a):

Mnie akurat zjawiska pogodowe (...)  niestety za dużo ich nie widziałem 🙂 Raz deszcz, raz śnieg, reszta bezchmurnie 🙂

Rzeczywiście, brakuje np. gęstej mgły, czy intensywnych opadów deszczu / śniegu.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy