Jump to content

Paczka pomysłów :)


Recommended Posts

Proponuję następujące usprawnienia gry, zgodnie z działem:

- Na pasku HUD pokazywanie na pasku kolejnych kilku semaforów i ograniczeń prędkości

Uzasadnienie: W TSW2 i TSW3 było tak jak jest obecnie w SimRail tj pokazywany był na pasku HUD wyłącznie kolejny semafor. Od TSW4 wprowadzono kolejne semafory. Nie każdy zna i chce się uczyć oznaczeń na szlaku. Chce po prostu pograć. A czasami miałem tak, że nie wiedziałem czy za pomarańczowym będę mieć czerwone czy zielone. Przyjemniej się gra jak wiadomo jakie będą kolejne semafory i ograniczenia prędkości

- Historia progresu w grze

Uzasadnienie: niemal w każdej grze nawet w Omsi 2 mamy historię progresu. W MFS jest to np. dziennik pilota. W ETS2 historia od samego początku. Fajnie by było mieć to wszystko co nam się wyświetla po zakończeniu scenariusza czyli ilość pkt, i ocena całej trasy - zapisane w historii - zarówno z single jak i multi

- Dynamiczna pogoda / realna pogoda

Uzasadnienie: nie wiem czy już o tym pisałem, ale to mega ważne usprawnienie. Żeby losowo zmieniała się pogoda w scenariuszach czy rozkładach - co tam planujecie w przyszłości. Nie żeby zaprogramować z góry w scenariuszu tylko żeby to było losowe. Na multiku chyba jest losowo, że np jest ładnie, a potem zaczyna padać. A już super by było jakby oprócz trybu dynamicznego był tryb sync, że tam gdzie się jedzie o jakieś porze pora zmienia się tak jak w realu. Ale to znów by było możliwe raczej jakbyście dali rozkłady, a nie scenariusze albo opcję: jedź zgodnie z realnym czasem. I np teraz mamy 22:52 i ruszam z Warszawy i mam dokładnie taką pogodę jak tam jest, a kończę w Katowicach po północy ale już tam pada. To byłoby super usprawnienie.

I nie chcąc zakładać nowego tematu pytanie: jak jest w grze czy rzeczywistości - bo to mnie zawsze nurtowało w symulatorach pociągów - na jaką dokładnie odległość muszę się zatrzymać przed czerwonym semaforem: czy to ma być 50m, 100m., a może 10m? I drugie pytanie - czy jeśli tuż za stacją mam czerwone to czekając na zmianę światła mogę wpuszczać pasażerów i ruszyć jak się zmieni (oczywiście mowa o sytuacji kiedy minęła planowa godzina odjazdu) czy muszę zamknąć drzwi i podjechać jeszcze bliżej pod semafor?

 

Edited by adamets2
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.02.2024 o 22:53, adamets2 napisał(a):

I nie chcąc zakładać nowego tematu pytanie: jak jest w grze czy rzeczywistości - bo to mnie zawsze nurtowało w symulatorach pociągów - na jaką dokładnie odległość muszę się zatrzymać przed czerwonym semaforem: czy to ma być 50m, 100m., a może 10m? I drugie pytanie - czy jeśli tuż za stacją mam czerwone to czekając na zmianę światła mogę wpuszczać pasażerów i ruszyć jak się zmieni (oczywiście mowa o sytuacji kiedy minęła planowa godzina odjazdu) czy muszę zamknąć drzwi i podjechać jeszcze bliżej pod semafor?

W rzeczywistości przepisy mówią, że sygnał ma być widoczny z kabiny. Tzn, że nie możesz się zatrzymać metr od semafora tak, że jego sygnały są już dla Ciebie niewidoczne lub nieczytelne. Jeśli koniec pociągu mieści się w torze i nigdzie nie wystaje to możesz się zatrzymać 20, 50, albo 150 metrów od semafora jak chcesz, ale tak, żebyś go widział. W grze bot podjeżdża na 12 metrów. Z kabin niektórych pojazdów w grze z tej odległości już nie widać co na nim jest.
 

Jeśli chodzi o semafor za stacją to w realu jest zwykle tak, że nie dostajesz od kierownika sygnału odjazdu jeśli nie będzie na semaforze sygnału zezwalającego. Niestety w grze jeśli na semaforze jest "stój" to i tak o czasie musisz ruszyć i podjechac do semafora bo inaczej masz odjazd z opóźnieniem i odjęte punkty. Absurd.

Jeśli chodzi o światła to HUD nie precyzuje jaki sygnał dokładnie jest na semaforze. To raczej sugestia. Natomiast sygnalizator przy torach na którym wyświetla się pomarańczowe ciągłe światło zawsze mówi o tym, ze następny wskazuje "stój".

Edited by Japaw
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Japaw napisał(a):

W grze bot podjeżdża na 12 metrów. Z kabin niektórych pojazdów w grze z tej odległości już nie widać co na nim jest.

Na jakiejś stacji, nie pamiętam już której. Zaraz za semaforem jest od razu bezprądowa. bot podjeżdża tam za blisko.

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie. Jak padał śnieg w całej Polsce i Europie to wchodziłem na multi na różne serwery, a tam było lato... Chyba to ktoś ustawia ręcznie na serwerze. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Raczej nie. Jak padał śnieg w całej Polsce i Europie to wchodziłem na multi na różne serwery, a tam było lato... Chyba to ktoś ustawia ręcznie na serwerze. Jak się mylę to mnie poprawcie.

Pogoda jest pobierana w czasie rzeczywistym, natomiast ręcznie jest zmieniana pora roku - tzn. serwer odczytuje tylko, że coś pada, ale czy ma to być śnieg czy deszcz jest ustawiane ręcznie i może być zmienione tylko przy restarcie serwera. Więc jak śnieg zacznie padać o 14, to najbliższy restart serwera jest o 16, jeśli ktoś zmieni pogodę ręcznie to śnieg wtedy będzie.

Co nie znaczy, że na wszystkich serwerach jest ta sama pora roku - na części jest np. czerwiec, żeby się tak szybko ciemno nie robiło, więc wiadomo, że tam nie będzie śniegu.

Śnieg na pewno jest (jak pada) na PL2, chyba też na PL4. Na zagranicznych nie gram, więc nie wiem.

  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
W dniu 17.02.2024 o 12:37, Japaw napisał(a):

Jeśli chodzi o semafor za stacją to w realu jest zwykle tak, że nie dostajesz od kierownika sygnału odjazdu jeśli nie będzie na semaforze sygnału zezwalającego. Niestety w grze jeśli na semaforze jest "stój" to i tak o czasie musisz ruszyć i podjechac do semafora bo inaczej masz odjazd z opóźnieniem i odjęte punkty. Absurd.

image.png.18406834e6e2db73bf501cca59283123.png

Ir-1 par. 63, ust. 4

Na osobowych wręcz naciska się na kierowników, by nie stać bez sensu przy peronie z odblokowanymi drzwiami i wysuniętymi stopniami, tylko podjechać sobie pod semafor, i po wyświetleniu sygnału zezwalającego od razu dać gazu i uciekać.

  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Par. 62 🙄

Oprócz gołych instrukcji są jeszcze regulaminy techniczne posterunków (już chyba nawet o tym pisałem w sumie...). No i życie codzienne. I komunikacja międzyludzka - coś czego w przypadku człowiek-AI również brakuje w SimRail*.

Tam są np. zapisy dotyczące powyższej sytuacji. Są takie stacje, gdzie nie widać semafora wyjazdowego z miejsca zatrzymania przy krawędzi peronowej. I tak - znam przynajmniej jedną taką, która jest w SimRail. Wówczas najczęściej w regulaminie technicznym takiej stacji jest zapis, że sygnał na semaforze wyjazdowym należy wyświetlać w taki sposób, aby już o podanym wyjeździe informował semafor wjazdowym. W skrócie - przelot. Mimo, że dobry zwyczaj zakłada podawanie wyjazdu dopiero po zatrzymaniu się pociągu z ph przy krawędzi peronowej. 

Jak przewoźnik postanowi, że jego pociągi mają stać przy krawędzi peronowej przed S1 nawet na szlaku z blokadą wieloodstępową - to będą stać. Jest to chociażby podyktowane tym, że wówczas pasażerowie mają szansę "uciec" z takiego pociągu i nie zrywać plomb. Już nie mówiąc o EZTach pewnego przewoźnika, które nie są wyposażone w WC... 

Życie to nie instrukcja.

*Formułka nie z instrukcji - życiowa: 

- Pyrowce do 19918 

- Zgłaszają się Pyrowce

- Wyjazdowy dla 19918 świeci? 

- Nie. Poczekamy 20 min, bo towarowy ma defekt i jedzie 10 km/h. 

- Przyjąłem. 

I po co ciągnąć pod wyjazdowy? 

Edited by en57
  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, en57 napisał(a):

I po co ciągnąć pod wyjazdowy? 

Dokładnie!

Z życia w pewnej firmie - Kierpoć podaje XXXXX gotów, pod semafor. - i tu powtórka z tego co powyżej. Pół godziny z życia spędzone w przysłowiowych krzakach... A że przewoźnik obsługuje zasadniczo linie jednotorowe i niezelektryfikowane, takie sytuacje to codzienność...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.02.2024 o 08:07, GoppelPL napisał(a):

image.png.18406834e6e2db73bf501cca59283123.png

Ir-1 par. 63, ust. 4

Na osobowych wręcz naciska się na kierowników, by nie stać bez sensu przy peronie z odblokowanymi drzwiami i wysuniętymi stopniami, tylko podjechać sobie pod semafor, i po wyświetleniu sygnału zezwalającego od razu dać gazu i uciekać.

Niestety instrukcja instrukcją, a życie życiem. Nigdy się nie spotkałem z zastosowaniem tego przepisu w realu. Jeśli kierownik nie widzi semafora bo np. peron jest na łuku w prawo (domyślnie z wysiadką po lewej) to zawsze jest " Mechaniku proszę podpowiedzieć jak będzie zezwolenie" i dopiero wtedy dają gotów do odjazd. Zwłaszcza, że w znacznej części przypadków semafor wyjazdowy bądź drogowskazowy ustawiony jest tuż za peronem. W instrukcjach jest wiele przepisów, których się nie stosuje, lub których stosowanie jest niezwykle rzadkie. 

Edited by Japaw
Link to comment
Share on other sites

Wracając do paczki pomysłów. Bardzo prosiłbym o następujące usprawnienie:

- po przestawiania siły mocy czy hamowania żeby na pasku HUD pojawiała się informacja co robimy: np. zadanie mocy, wyluzowanie itd - analogicznie jak w TSW4

UZASADNIENIE: wiem, że już teraz to się pojawia po najechaniu myszką i ustawianiu myszką, ale jak się gra padem to widok jest wycentrowany, skupiamy się na prowadzeniu pociągu i dokładnie nie wiadomo co robimy. Zdarzało mi się, że nie wiedziałem np. czy mam pełne hamowanie czy wstępne itp - tak samo z mocą. Byłoby super jakby się to pojawiało na pasku HUD na górze na kilka sekund.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.02.2024 o 10:20, Japaw napisał(a):

W instrukcjach jest wiele przepisów, których się nie stosuje, lub których stosowanie jest niezwykle rzadkie. 

Jak to w Polsce w niemal każdej dziedzinie życia... 🙂 No i teraz producenci gry i kochana społeczność musi rozkminić czy ta gra ma być REALNA w sensie życiowym co się naprawdę robi czy REALNA w sensie obowiązujących przepisów? 🙂

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 73 / 84
          • Percentage filling 87%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 48 / 90
          • Percentage filling 53%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 54 / 90
          • Percentage filling 60%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 35 / 94
          • Percentage filling 37%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 63 / 83
          • Percentage filling 76%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 9 / 73
          • Percentage filling 12%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 3 / 81
          • Percentage filling 4%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 67 / 90
          • Percentage filling 74%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 12 / 87
          • Percentage filling 14%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 28 / 86
          • Percentage filling 33%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 7 / 84
          • Percentage filling 8%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 36
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 33 / 83
          • Percentage filling 40%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 5 / 80
          • Percentage filling 6%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 20 / 34
          • Percentage filling 59%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 22 / 34
          • Percentage filling 65%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 25 / 34
          • Percentage filling 74%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 16 / 34
          • Percentage filling 47%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 651 / 1617 Total players
    • 40% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy