Jump to content

Sterowanie zadajnikiem prędkości w ED250 działa w sposób nieoczekiwany i nieintuicyjny.


HTD

Recommended Posts

Wciśnięcie klawisza zmniejszenia prędkości zadanej raz krótko, wiele razy krótko, raz długo - wywołuje zupełnie inne działania.

Wciśnięcie krótkie jednokrotne powoduje zmniejszenie prędkości zadanej o 5. Przytrzymanie powoduje zmniejszanie prędkości o rosnące wartości, a wciśnięcie dwukrotne szybkie powoduje wyłączenie zadajnika i reset prędkości zadanej. Problem ponadto występuje niemal losowo, a w rzeczywistości zależy silnie od czasu wciśnięcia klawisza i odstępu pomiędzy dwoma kolejnymi wciśnięciami. Przy próbie odtworzenia problemu dwukrotne wciskanie przycisku zmniejszenia prędkości zadanej raz powodowało zmniejszenie prędkości o 10, a raz powodowało wyłączenie i reset zadajnika.

Jest to nie tylko nieintuicyjne i nieoczekiwane, ale dodatkowo powoduje często zerowanie prędkości zadanej przy próbie zmniejszenia jej o 10. Jeśli jedno naciśnięcie zmniejsza o 5, to dwa powinny zmniejszać o 10 i tak dokładnie to działa dla Elfa. Dla ED250 wyłączamy zadajnik co jest niedopuszczalne, gdyż powoduje to znaczne opóźnienie w zmniejszeniu prędkości pociągu co prowadzi do przekraczania prędkości i zatrzymywania składu poza wyznaczonym miejscem zatrzymania. Oprócz tego istnieje w ustawieniach przypisanie dla wyłączenia tempomatu, co powinno wywoływać dokładnie tę funkcję, ale nie wywołuje jej (opisane w osobnym zgłoszeniu).

Jeśli można dodać małą sugestię - proponowałbym mały kompromis względem realistycznego odwzorowania zadajnika w grze, aby ustawianie prędkości zadanej z klawiatury było przeprowadzane bardziej intuicyjnie, czyli zmniejszanie i zwiększanie o 5 lub lepiej 10, gdyż większość graczy nie posiada specjalistycznych kontrolerów, a sterowanie myszą jest dużo mniej precyzyjne niż operowanie fizycznym zadajnikiem. Sterowanie z klawiatury również nie jest tak precyzyjne jak operowanie fizycznym kontrolerem, dlatego uproszczenie tego sterowania umożliwiłoby używanie tego zadajnika z precyzją zbliżoną do tej, jaką bez trudu może uzyskać maszynista w realnym ED250, nie wymagając przy tym kosztownego zewnętrznego kontrolera.

Wracając do błędu - wciskanie klawisza zmniejszenia prędkości zadanej nie powinno wyłączać zadajnika. W szczególności, jeśli poprzednia prędkość zadana jest wysoka (daleka od zera).

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy