Jump to content

Manewry


LIWCIA

Recommended Posts

3 godziny temu, Arkadio40 napisał(a):

Raczej nie

 

3 godziny temu, MavPL napisał(a):

Raczej dopiero w patchu kończącym EA.

Jeden Rabin powie tak

Drugi Rabin powie nie

 

Wczoraj widziałem, że semafor manewrowy działa. :classic_cool:

Edited by Prądzik
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Manewry działają, ale są i będą wyłączone w multiplayerze, dopóki nie nauczymy bota jeździć do tyłu. Bez tego byle troll byłby w stanie zablokować każdą stację podając sygnał manewrowy na semaforze wyjazdowym - skład utknąłby pod wskaźnikiem W5 i koniec jazdy dla każdego. Jest to na tyle skomplikowane, że na ten moment nie zostało to jeszcze wprowadzone, ale oczywiście będzie, kiedy gra będzie w pełni gotowa (a może i wcześniej).

  • Like 5
  • Thanks 9
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 21.11.2023 o 01:44, GoppelPL napisał(a):

dopóki nie nauczymy bota jeździć do tyłu.

Kiedyś pociągiem Regio z Sędziszowa, poprosiłem SPł o podanie zastępczego na LK62, aby zmienić kabinę na peronie w SG, i jechać 2 stroną do Zawodzia, wyjechałem tak z SG, zmieniłem pociąg na Regio w 2 stronę, ten sam pociąg którym jechałem wcześniej jechał w złą stronę 😕

 

Link to comment
Share on other sites

Ja akurat nie cierpię manewrów 🙂 Dla mnie może nie być. Ważniejsze poprawiać świat gry. Dodać pieszych na drogach, pieski i kotki, a może i jakieś ptactwo. Generalnie wzbogacić świat gry. W TSW4 omijam wszystkie scenariusze z manewrami. Oby w ogóle nie było albo były wyłącznie opcjonalne do wyłączenia jak czuwak i kanały.

edit// - Dobra, dobra - już nie dawajcie mi tych emotionek... Zrozumiałem... 🙂 Niech te zwierzątka poczekają. Manewry na wyższy priorytet 🙂

I tak wszystko siedzi w głowach (i kieszeniach) producentów...

Edited by adamets2
  • I disagree 5
  • Confused 2
  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, adamets2 napisał(a):

Ja akurat nie cierpię manewrów 🙂 Dla mnie może nie być. Ważniejsze poprawiać świat gry. Dodać pieszych na drogach, pieski i kotki, a może i jakieś ptactwo. Generalnie wzbogacić świat gry. W TSW4 omijam wszystkie scenariusze z manewrami. Oby w ogóle nie było albo były wyłącznie opcjonalne do wyłączenia jak czuwak i kanały.

Teraz, Igx napisał(a):

Ty np. nie lubisz manewrów , ale ja osobiście na nie czekam i tak jak  myślę wielu innych graczy . Prace manewrowe jest to nierozłączny element koleji więc jak to jest symulator związany z tym tematem  to wypada aby  manewry się pojawiły   ,a pieski i kotki ptaki  to tylko ozdoba w grze co można dodać w dalekiej przyszłości

 

 

52 minuty temu, adamets2 napisał(a):

 

 

  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

No każdy ma inne oczekiwania i trzeba uszanować każde zdanie. Nie wiem czy dokładnie się rozumiemy? Przez manewry rozumiecie ganianie po torowisku i ręczne zmienianie zwrotnic jak to było w TSW? Czy coś innego? Manewry po prostu niech będą częścią scenariuszy albo jako opcja. Miejmy nadzieję, że jak gra wyjdzie z EA to będą po prostu rozkłady jak w TSW, a manewry np. w scenariuszach czy na multi.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Przez manewry rozumiecie ganianie po torowisku i ręczne zmienianie zwrotnic jak to było w TSW? Czy coś innego?

W Polsce na zdecydowanej większości stacji są urządzenia zcentralizowane, więc układanie zwrotnic odbywa się w jednym miejscu, zwanym nastawnią. To o czym ty piszesz, czyli przekładanie zwrotnic bezpośrednie odbywa się w większości na bocznicach. Manewrowanie w stacji polega głównie na omówieniu manewrów z kierownikiem manewrów (domyślnie dyżurnym ruchu) i jazdą "od tarczy do tarczy" ewentualnie do wskaźnika W5, zmiana kabiny i jazda na kolejny przebieg manewrowy. To nie będzie, żadne bieganie po torach i ustawianie zwrotnic ręcznie przez maszynistę - a przynajmniej mam taką nadzieję 😄

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

A co jak inni gracze wyjdą z serwera? Ktoś musi zadecydować gdzie, na jak długo i którędy odstawić skład. Maszynista AI nie zmieni kierunku jazdy, a dyżurny AI nie jest w stanie zakomunikować dokąd skład manewrowy by miał dojechać, ani zaplanować przebiegów manewrowych.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.12.2023 o 19:58, adamets2 napisał(a):

Ja akurat nie cierpię manewrów 🙂 Dla mnie może nie być. Ważniejsze poprawiać świat gry. Dodać pieszych na drogach, pieski i kotki, a może i jakieś ptactwo. Generalnie wzbogacić świat gry. W TSW4 omijam wszystkie scenariusze z manewrami. Oby w ogóle nie było albo były wyłącznie opcjonalne do wyłączenia jak czuwak i kanały.

Zaraz zrobi się z tego Red Dead Redemption 2. Świat gry jest całkiem ok na ten moment, mogliby tylko te szpetne domki poprawić, bo wyglądają mało realistycznie. No i pasażerów oczywiście. Manewry na pewno dodadzą grze kolorytu, szczególnie w multi. Chciałbym sobie przejechać trasę widząc, jak ktoś manewruje na boku. 🙂

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Pytanie tylko czy na multi maszyniści i dyżurni by to umieli dobrze ogarnąć? Pomijam oczywiste problemy z Ai o których pisał @GoppelPL

Domki wg mnie też do poprawy. Szczególnie nocne oświetlenie. Wprowadzenie zwierzą domowych z właścielami na peronach i w pociagach i dzikich np. wbiegających na tory na pewno by wyróżniło ten symulator na tle TSW4 i w ogóle symulatorów.

Edited by adamets2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, adamets2 napisał(a):

Wprowadzenie zwierzą domowych z właścielami na peronach i w pociagach i dzikich np. wbiegających na tory na pewno by wyróżniło ten symulator na tle TSW4 i w ogóle symulatorów.

Symulator wyróżnia się pod względem trybu wieloosobowego i zaawansowanej inteligencji botów (mam na myśli dyżurnych), gdzie algorytm jest mocno rozbudowany, a jakakolwiek zmiana może mieć wpływ na połowę innych linijek kodu. Pieski, kotki? Naprawdę? Takie rzeczy niech lepiej pozostaną na samym końcu. Na razie trzeba skupić się na dużych projektach, aby gra wyszła z wczesnego dostępu.

  • I agree 11
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, adamets2 napisał(a):

Wprowadzenie zwierzą domowych z właścielami na peronach i w pociagach i dzikich np. wbiegających na tory na pewno by wyróżniło ten symulator na tle TSW4 i w ogóle symulatorów.

Myślę że większość nie chciałaby opóźnienia trasy na Kraków i manewrów o pół roku bo ktoś poprosił o "pieski i kotki".

:classic_laugh:

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, PL_Andrev napisał(a):

Myślę że większość nie chciałaby opóźnienia trasy na Kraków i manewrów o pół roku bo ktoś poprosił o "pieski i kotki".

Zgadzam się. W pewnym znanym symulatorze kolejowym mało ekranu nie oplułem ze śmiechu, gdy przeczytałem że wprowadzili ruchome schody i grające pianino czy coś w ten deseń, podczas gdy gra tonie w nadal nie naprawionych bugach zgłoszonych kilka nawet nie miesięcy, a lat temu.

Takie niuanse są fajne, nie ukrywam, ale na pewno nie powinny być na górze listy priorytetów. Inna sprawa, że jeśli zostałaby np. wprowadzona dzika zwierzyna, która może na tory sobie wejść to zaraz by symulator dostał PEGI 18 bo się jucha leje... (sarkazm!)

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Averrnor napisał(a):

Zgadzam się. W pewnym znanym symulatorze kolejowym mało ekranu nie oplułem ze śmiechu, gdy przeczytałem że wprowadzili ruchome schody i grające pianino czy coś w ten deseń, podczas gdy gra tonie w nadal nie naprawionych bugach zgłoszonych kilka nawet nie miesięcy, a lat temu.

Takie niuanse są fajne, nie ukrywam, ale na pewno nie powinny być na górze listy priorytetów. Inna sprawa, że jeśli zostałaby np. wprowadzona dzika zwierzyna, która może na tory sobie wejść to zaraz by symulator dostał PEGI 18 bo się jucha leje... (sarkazm!)

Oj było... Na jakiejś trasie były chyba też pluszowe zabawki czy tam dmuchane do zbierania XD A na trasie Wuppertal-Hagen jak słupy stały na środku torów, tak stoją. Na trasie S-Bahn, jakby ktoś chciał sprawdzić. Ja bym nie przesadzał z tymi zwierzętami. A pasażerowie to jak ufam kwestia czasu.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, PL_Andrev napisał(a):

Myślę że większość nie chciałaby opóźnienia trasy na Kraków i manewrów o pół roku bo ktoś poprosił o "pieski i kotki".

:classic_laugh:

Do tej większości należę i ja. Oczywiście, że DLC trasowe to coś na co czekamy wszyscy. Co do manewrów to myślę, że mogą być znacznie trudniejsze do zaimplementowania niż dodanie paru zwierzaków na peronach, które być może da się zrobić szybko 🙂 Każdy lubi co innego 🙂 Przyjmuję do wiadomości po emotionach, że manewry są dla was bardzo ważne.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Averrnor napisał(a):

Inna sprawa, że jeśli zostałaby np. wprowadzona dzika zwierzyna, która może na tory sobie wejść to zaraz by symulator dostał PEGI 18 bo się jucha leje... (sarkazm!)

Można by to rozwiązać tak jak w Bus World, że jak się trąbi to uciekają. Natomiast jak się wjedzie to niekoniecznie musiałaby być jakaś drastyczna sytuacja. Można by np. tak zrobić, że zawsze zwierzaki uciekną, ale za zatrąbienie dodatkowe +50pkt 🙂 Musicie przyznać, że są w grze odcinki mega nudne tak od Grodziska do Zawiercia i takie losowe zwierzątka mogły by dużo dać do gry. Tym bardziej, że w realu chyba też są takie sytuacje.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, dzika zwierzyna przy torach to dość interesujące zjawisko, aczkolwiek myślę że samo wprowadzenie przewalenia semafora z sygnałem S1 jeśli zostanie wprowadzone może narobić wiele więcej ciekawych sytuacji. Ale np, dzik który wlezie pod pociąg 🙂 nagłe hamowanie gdzieś w polu, zgłoszenie do najbliższego posterunku zatrzymanie pociągu i podanie powodu, sprawdzenie całego składu czy wszystkie przewodu pneumatyczne są ze sobą połączone w składach, przeprowadzenie uproszczonej próby hamulca. Ponowne zgłoszenie o podjęciu kontynuowania drogi do dyżurnego. 
Pytanie jest banalnie proste, na ile twórcy gry i sama gra może pozwolić. 
Kolejne pytanie to trole których i teraz nie brakuje, a co dopiero będzie jak zaczną pojawiać się nowe możliwości na robienie niepotrzebnych problemów i np, specjalne pomijanie sygnału S1, zatrzymywanie składu co jakiś czas pod pretekstem potrącenia zwierzyny. I tak dalej.

Manewry w brew pozorom nie są takie trudne, Kwestia jaka mnie nurtuje to jak będzie rozwiązana komunikacja.
Oczywiście w realu stosuje się konkretne kanały i tak dalej. Tutaj może to być dosyć skomplikowane. Zwłaszcza dla maszynisty. Gdy nagle będzie słyszał wszystkie komunikaty ze wszystkich stron w swoim radiu jeśli będzie miał wykonać manewry dajmy na to w takim Zawierciu albo gdzieś w pobliżu.
(Chyba że dyżórny będzie miał pod przyciskiem możliwość aktywowania jednego albo drugiego radia. Czyli albo nadajemy na "pociągowym" albo nadajemy na "manewrowym" dodatkowo możliwość wybrania odpowiedniego kanału manewrowego.) 
Dodatkowo dochodzą problemy aby AI poprawnie ogarniało manewry w czasie kiedy nie będzie gracza na danym posterunku tak aby to przebiegało sprawnie i bez problemowo.
Choć i z tym czasami pojawiają się dość dziwne sytuacje zwłaszcza jak gra się na serwerach mniej obleganych. Czasami BOTy potrafią bardzo ciekawe pomysły miewać na prowadzenie ruchu. Co potrafi wprowadzić nie lada zamieszanie zwłaszcza na posterunkach dużych z dość intensywnym natężeniem ruchu. Dla osób które np odblokowały sobie dajmy na to Zawiercie. To czasami i tam mogą spodziewać się próby przepchnięcia osobowego przez grupę towarową z Łaz ŁA jeśli na niej jest BOT. Odwołanie takiego przyjęcia pociągu niesie pewne konsekwencje. I tu też taka mała uwaga nawet dla osób z dużym doświadczeniem, odmówienie przyjęcia danego pociągu na konkretną prośbę kierowaną do nas przez BOTa też robi dalsze komplikacje i tak dalej. Tu nic się nie dzieje bez większych konsekwencji 🙂 
Ale myślę że te konsekwencje to jest tak na prawdę plus tego symulatora. Szkoda tylko że jeszcze nie każdy maszynista potrafi zrozumieć że coś co miało miejsce 5 minut wcześniej może się na nim odbić dopiero za jakiś czas na zupełnie innym posterunku gdzieś w przestrzeni mapy. A wyzywanie kogoś za coś na co nie miało się wpływu albo, nie można było inaczej jest dla mnie nadal nie zrozumiałe.


I tak możemy sobie tutaj gdybać i rozmawiać o wprowadzaniu nowych rzeczy, czy to zwierząt czy to samochodów które potrafią zatrzymać się między rogatkami, a może losowych tymczasowych ograniczeń prędkości bo to też można by było wprowadzić. Nagle na trasie pojawiałyby się co reset serwera w wybranych miejscach ograniczenia tymczasowe. Czy może awarie rozjazdów, które blokowałyby na jakiś czas konkretny rozjazd na losowym posterunku, albo jeszcze inne aspekty.
Tylko na ile my możemy sobie dyskutować a na ile pozwala sam symulator wiedzą tylko deweloperzy. Zaś dodatkowo trzeba znaleźć złoty środek, po między miłośnikami kolei którzy chcieliby super symulatora gdzie zdarzyć się może dosłownie wszystko i mają przepisy w małym palcu, a amatorami którzy wiedzą mniej więcej jak co działa i powiedzmy mają ogarnięte podstawy a też chcą czerpać z możliwości prowadzenia składu, czy też prowadzeniu ruchu nie koniecznie wgłębiając się w te wszystkie przepisy kolejowego świata. Które w kilku kwestiach nie są jednoznaczne i dają pole do interpretacji. 🙂 
A dodatkowo dochodzą osoby którym jedynym celem życiowym jest wchodzenie tylko po to na muti by rujnować dobrą zabawę innym. 
Tym samym myślę że z tego powodu zostało też wprowadzone coś takiego iż jeśli dyżurny popełni błąd i skieruje skład nie tak jak trzeba to prócz skasowania przebiegu również skład który miał ustawiony zły przebieg jest usuwany. 
Choć z tym nie wiem komu bardziej na rękę SR poszło, czy trolom czy graczom, bo przykładowo już miałem taką sytuację że skład mój został usunięty zaraz po złym ustawieniu przebiegu. I nie winię tutaj dyżurnego każdy miał prawo się pomylić albo nie zauważyć źle ustawionego rozjazdu 🙂 bywa. Ale żeby od razu usuwać skład? A nie była to jedna przygoda z takim zjawiskiem.

Rozpisałem się, myślę że trzeba poczekać za wyjściem gry z EA, i zobaczymy jak dalej projekt będzie się rozwijał. Bo jeszcze pracy jest sporo przed ekipą z SimRail i masa rzeczy do ogarnięcia.
Cóż przepraszam za ten długi referat.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Jesteśmy co prawda w wątku o multi, ale dzika zwierzyna mogła by być w single. Wg mnie nie musi być wszystko symulowane w 100% jak w realu bo to ma być rozrywka, a nie męczarnia... Dla mnie wystarczyłoby jakby dzika zwierzyna wpadała i po zatrąbieniu uciekała, a bez trąbienia uciekała w ostatniej chwili. Zawsze by uciekła. To by było dość proste, chyba do zrobienia na zasadzie losowości i dodało kolorytu do gry. Nie chodzi mi o jakieś sprawdzanie od nowa pociągu i jego uruchamianie i zgłaszanie itd Oprócz Bus World nie ma tego w żadnym innym symulatorze ze wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 102
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 2 / 32
          • Percentage filling 6%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 82
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 84
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 31
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 31
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 13 / 1279 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy