Jump to content

Recommended Posts

Posted
1 godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Nie mogą respawnować się na bocznicy na S1 jak jest w samouczku?

To też nie jest takie proste, bo muszą być spełnione kryteria:

  • Musi to być bocznica (nie może być możliwa jazda pociągowa)
  • Tor musi być wolny
  • Nie może być na ten tor podany żaden przebieg
  • Muszą być odblokowane prace manewrowe
  • Dla dyżurnego powinna wyświetlić się informacja, że pociąg pojawił się do obsługi

Już chyba lepiej jak będą relacje w stylu Gliwice - Zawiercie; Zawiercie - Katowice; Katowice - Częstochowa (mam na myśli osobowe). Słabo będzie wyglądać jak pociąg pojawia się na środku mapy, zwłaszcza jak dyżurny to będzie gracz. Na takie bardziej zaawansowane rzeczy pozwolą manewry, które jeszcze nie ma, a to co przedstawiłem wyżej to mogłoby być rozwiązanie na teraz.

  • I agree 3
  • 2 weeks later...
Posted
W dniu 27.11.2023 o 20:47, Grandal74 napisał(a):

Też mi się marzy żeby na multi mieć możliwość rozpocząć jazdę w stojących składach, a jak jest możliwość na danej stacji to nawet wygaszonych. W składach regio sam sobie symuluję zmianę drużyny dając botowi poprowadzić pociąg do najbliższej stacji i wyłączam bota jak pociąg stanie i otworzy drzwi. Z IC i TLK jest gorzej bo następna stacja może być kawał drogi od przejęcia składu, ale jeśli np. jest za 2-3 km to też daję dociągnąć do ph botowi. Cóż, z towarowymi robię inaczej. Jeśli widzę na jednej z map on line, że jakiś skład towarowy z PKP Cargo stoi gdzieś na S1, a przed nim jeszcze długa droga to taki właśnie wybieram. Tak, czasami muszę poczekać, ustrzelić, ale mam jakąś namiastkę większego realizmu. 

Wkurza mnie tylko kończenie towarami w szczerym polu/lesie, a jeszcze bardziej dobija, taka sytuacja przed Myszkowem do którego jest rzut beretem. Marzy mi się kończenie towarem w Myszkowie czy Sędziszowie z jakimś choćby pt.

Pisałem o tym już dawno. Sędziszów Towarowy ma zbudowaną infrastrukturę. Skoro scenariusz się tam kończy, co stoi na przeszkodzie zjechać na bok, zakończyć służbę i dalej niech sobie jedzie bot.  Gorzej ze składami jadącymi na Śląsk. Tu rzeczywiście kończy się w polu.

  • I agree 2
Posted

Dla mnie na obecną chwilę bez sensu jest  rozkład jazdy pokazany dalej niż jest w stanie dojechać gracz, więc jeżeli mam skład np Bohumin  Wa wa grochów to jadę  Bohumin Warszawa a nie od połowy, może kiedyś  wszyscy się doczekamy.

Posted
3 godziny temu, adisuper napisał(a):

Dla mnie na obecną chwilę bez sensu jest  rozkład jazdy pokazany dalej niż jest w stanie dojechać gracz, więc jeżeli mam skład np Bohumin  Wa wa grochów to jadę  Bohumin Warszawa a nie od połowy, może kiedyś  wszyscy się doczekamy.

Powód jest prosty, brak manewrów. Jak pociągi mają kończyć bieg w Katowicach, Zawierciu itd. skoro nie ma możliwości podawania manewrów? Muszą jechać gdzieś poza mapę, więc żeby nie było że np. każdy pociąg towarowy kończy w Myszkowie to są podane różne miejscowości w tamtym kierunku aby wyglądało to w miarę realnie. Zresztą nie rozumiem w czym to przeszkadza, jak wybierasz skład z listy masz jako docelową stację podaną ostatnią stację na mapie, w rozkładzie papierowym też masz tylko stacje znajdujące na mapie.

  • I agree 3
  • SIMRAIL Team
Posted

Nie wszędzie, nie będziemy przecież dodawać pociągów dalekobieżnych o głupich relacjach typu Kraków - Tunel, tylko żebyś mógł sobie skończyć trasę siódemką. Relacja pozostanie np. do Poznania, ale wyrzuci cię na despawnie. Tak samo nie będziemy budować linii do Bogumina ani Wrocławia tylko po to, żeby dokończyć relację pociągów z Warszawy.

  • I agree 1
  • 4 weeks later...
Posted
W dniu 10.12.2023 o 16:30, jumps napisał(a):

Powód jest prosty, brak manewrów. Jak pociągi mają kończyć bieg w Katowicach, Zawierciu itd. skoro nie ma możliwości podawania manewrów? Muszą jechać gdzieś poza mapę, więc żeby nie było że np. każdy pociąg towarowy kończy w Myszkowie to są podane różne miejscowości w tamtym kierunku aby wyglądało to w miarę realnie. Zresztą nie rozumiem w czym to przeszkadza, jak wybierasz skład z listy masz jako docelową stację podaną ostatnią stację na mapie, w rozkładzie papierowym też masz tylko stacje znajdujące na mapie.

Potwierdzam, jednakże w Katowicach, czy Wawie Wschodniej by mogły kończyć bieg w peronach, wyłączenie baterii, i dezaktywacja kabiny itd. Tak samo w Sędziszowie by mogło być.

Do manewrów niestety chyba daleko, bo muszą boty do tyłu jezdzic nauczyć.

Nie chciałbym również patrzeć na dziwne relacje niewiadomo jakie wymyślne aby pociągi właśnie tak mogły kończyć bieg, ale realne, takie jak pociągi z Sędziszowa zamiast na Ligotę to na dworzec główny.

 

  • I agree 2
Posted

Ale przecież na singlu jak się kończy bieg nie ma żadnych manewrów. Wjeżdża się na stację docelową, wypuszcza ludzi i scenariusz jest zaliczony. Tak samo w TSW4 w rozkładach. Co stoi na przeszkodzie, żeby pociągi na multi kończyły tak samo swój bieg jak na singlu, a potem jakby bot przejął to by pociąg zniknął i pojawił się w drugą stronę?

Posted
11 minut temu, olivers2137 napisał(a):

Potwierdzam, jednakże w Katowicach, czy Wawie Wschodniej by mogły kończyć bieg w peronach, wyłączenie baterii, i dezaktywacja kabiny itd. Tak samo w Sędziszowie by mogło być.

W sumie to nic nie stoi na przeszkodzie żeby robić tak teraz. Podjeżdżasz do końcowej stacji, wyłączasz wszystko w lokomotywie i wychodzisz z serwera przez menu. Może lekka prowizorka, ale punkty dostajesz, więc nic straconego oprócz tych kilkunastu sekund jazdy dalej do granicy mapy.

Posted

Wprowadzając to rozwiązanie znowu trzeba skrypt botów zmieniać (nie zalecane), zrobić odpowiednie zabezpieczenia antykolizyjne (zwłaszcza w Katowicach). Lepiej zaczekać na te manewry.

  • I agree 4
Posted

  

6 minut temu, adamets2 napisał(a):

Ale przecież na singlu jak się kończy bieg nie ma żadnych manewrów. Wjeżdża się na stację docelową, wypuszcza ludzi i scenariusz jest zaliczony. Tak samo w TSW4 w rozkładach. Co stoi na przeszkodzie, żeby pociągi na multi kończyły tak samo swój bieg jak na singlu, a potem jakby bot przejął to by pociąg zniknął i pojawił się w drugą stronę?

Jedyny minus jaki widzę to że jakoś ten pociąg musi z tej stacji odjechać, bo przecież nie zniknie nagle w peronach. Dziwnie z perspektywy dyżurnego i innych graczy wyglądałoby to że pociąg "gaśnie" i opuszcza pantografy, żeby po chwili jak przejmie go bot znowu je podnieść i w przeciągu sekundy odjechać. Ale mimo to myślę, że takie rozwiązanie byłoby lepsze. Tak samo przy pojawieniu się pociąg mógłby być prowadzony przez bota do pierwszej stacji i tam gracz mógłby przejąć go "na zimno" i samodzielnie uruchomić.

Pytanie jednak czy jest sens wprowadzać tego typu zmiany, jeśli zaraz i tak mają pojawić się te manerwy. Skoro twórcy już nad nimi pracują to chyba lepiej zaczekać na wypuszczenie manewrów i wtedy zmiana kierunku po prostu będzie się odbywać w obrębie stacji.

  • I agree 4
Posted

Zależy kiedy by te manewry miały być wprowadzone. To może być dosyć trudne. Z tego co słyszałem i sam zaobserwowałem w symulatorach najtrudniejszy do ogarnięcia jest ruch Ai. Najlepiej wychodzi to w ETS2/ATS i dosyć ciężko w Fernbusie gdzie czasami jak się nie staranuje samochodów to się po prostu nie wyjedzie.

@jumps jestem pewien, że nawet jak wprowadzą te manewry i tak pociągi będą musiały znikać bo po prostu Ai jest na tyle głupie, że zawsze gdzieś coś się zakorkuje. We wszystkich znanych mi symulatorach (nawet zdarzało się tak w ETS2) trzeba było zrobić save i od nowa wgrać i ruch Ai się resetował. Jest też w niektórych grach opcja - resetuj ruch Ai.

Generalnie przed producentami SimRail stoi cholernie trudne zadanie bo żeby zrobić dobry ruch Ai (pociągów) i do tego na multi gdzie są żywi gracze to mega trudne zadanie.

  • I agree 1
Posted

Zrobienie manewrów jest bardzo trudne (zwłaszcza patrząc, że oprócz ezt nie możemy jeździć w trakcji wielokrotnej). Pierwsze manewry jakie pojawią się w mp to będą proste zmiany kabiny w pociągach osobowych, w krótszych relacjach np. Gliwice - Zawiercie.

  1. Prawdopodobnie trzeba będzie zrzucić te osobowe na bocznice, bo może w rozkładzie jest odjazd za 50 minut.
  2. Bot musi załączyć oświetlenie manewrowe i dojechać do kozła lub Tm. Jeżeli bot nauczy się wyłączać pociąg to będzie stać wygaszony.
  3. W momencie kiedy pociąg będzie stać gdzieś z boku serwer automatycznie przydzieli nowy rozkład jazdy wraz ze zmienionym numerem pociągów
  4. Jeżeli z tyłu zostanie podany sygnał manewrowy to bot automatycznie uruchomi się, zmieni kabinę i ruszy. W przypadku uruchomienia wiemy czy bot zrobi to 1 sekundę czy zasymuluje 50 sekund.
  5. Kiedy zostanie podany wyjazd bot zmieni oświetlenie i pojedzie.

Trzeba jeszcze zrobić pewne zabezpieczenia:

  • Co ma zrobić bot kiedy gracz zbyt wcześnie wpuści pociąg w perony i sobie ucieknie? Dyżurny AI wpuści z powrotem na bocznicę?
  • Po wjeździe w perony bot ma pojechać przy jeździe pociągowej czy tylko ma reagować na sygnały manewrowe?
  • Na pulpitach trzeba oddzielić zrobione zajętości przeciw trollom, aby nie wysłać pociągu do lasu od zajętości, na którym stoi pociąg.

Teraz to co napisałem wyżej trzeba zamienić w skrypt co zajmie mnóstwo czasu. Oczywiście moja wypowiedź raczej nie będzie 1:1 co faktycznie będzie w grze, bo część rzeczy przypuszczam jak może to zostać zrobione. Cały czas mówię o tych pierwszych manewrach, mam nadzieję, że będą też manewry ze składami wagonowymi, gdzie trzeba znowu uwzględnić, w którym momencie bot ma odczepić się, czy może dyżurny będzie mógł o tym poinformować. Nad wszystkim trzeba się zastanowić jak to ma wyglądać oraz przygotować zabezpieczenia. Mógłbym wymienić jakie mogą być problemy, ale raczej powinniście się domyśleć. Mam nadzieję, że rozjaśniłem osobom, które nie zdawały sobie sprawy nad iloma rzeczami trzeba uwzględnić, żeby zrobić najprostsze manewry.

 

 

  • I agree 3
Posted

Niech producenci lepiej skupią się na nowych DLC 🙂

A jak to jest w TSW4? Tam jest normalnie ruch Ai. Zresztą na multi w SimRail też obecnie jest - często sterowany przez boty. Chodzi o to, że pociągi nie są w stanie jeździć z powrotem/ do tyłu? Jak tak to nie można po prostu puścić gdzieś za stację i żeby po przejściu po za poziom mapy znikały? Tak chyba jest w TSW4. A ten, który ma wrócić wjechał na stację z granicy mapy? Przecież jakoś musi to być rozwiązane w innych symulatorach?

Jako pasażer kiedyś przejechałem się w TSW takim pociągiem po za granicę mapy i dosyć ciekawe doświadczenie bo zacząłem latać po niebie 🙂 Najpierw zniknął pociąg, potem drzewa, potem trawa i cała reszta i zostało tylko niebo 🙂

Posted

Kolega Marcion pisał o manewrach, a nie o bocie, który za zadanie ma tylko dojechać do punktu despawnującego. Implementacja manewrów, to bardzo duże zadanie ze względu na tonę scenariuszy i sytuacji do rozpatrzenia. Stworzenie odpowiedniego algorytmu, który będzie odpowiednio reagował na wszystko co się może zdarzyć (a przez to, że w grze biorą udział ludzie, którzy przecież nie działają według ściśle określonego schematu) i przełożenie go na kod, to masa roboty, która na pewno wymagać będzie jeszcze równie dużej masy testów (i pewnie poprawek).

  • Thanks 1
  • I agree 3
  • SIMRAIL Team
Posted

Jak już kiedyś pisałem obecnie są prowadzone prace które umożliwią uproszczone manewry oraz zmianę relacji pociągów na wybranych stacjach (Sędziszów, Katowice, Grodzisk Mazowiecki, Warszawa Wschodnia, Zawiercie, Sosnowiec Główny). Dzięki temu będziecie w stanie jednym EZT przejechać całą trasę z Katowic do Sędziszowa gdzie wirtualny dyżurny przestawi was na tor boczny a po kilkudziesięciu minutach oczekiwania będziecie mogli wrócić jako pociąg zwrotny do stacji Katowice.

Na początku mechanizm ten będzie dotyczył tylko i wyłącznie pociągów prowadzonych przez EZT.

  • Like 14
  • Thanks 1
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy