Jump to content

Możliwość zaczynania jazdy od początku rozkładu w multiku


Sn1ck3rs

Recommended Posts

Jak w temacie proponuje by w miarę możliwości dodać możliwość rozpoczęcia jazdy od stacji początkowej i w tedy by po prostu do aktualnego rozkładu jazdy były by dodawany nasz rozkład jazdy oczywiści taki spawn był by ograniczony co x czasu dało by to większy fan bo są zwolennicy którzy wolą jeździć całą trasę, a sytuacja na pl 2 wiele razy nie pozwala na jechanie za długo bo większość składów jak się wchodzi to są już na końcu trasy albo w połowie.

  • Like 1
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Sn1ck3rs napisał(a):

Jak w temacie proponuje by w miarę możliwości dodać możliwość rozpoczęcia jazdy od stacji początkowej 

1) Wchodzisz na jakiś pusty serwer jako dyżurny (Katowice / Grodzisk) 

2) Sprawdzasz interesujący Cię pociąg (skąd - dokąd i o której) (sprawdzasz kolejne pociągi o tym samym numerze - pojawiają się o stałych porach)

3) Patrzysz o której przejeżdża koło pierwszej dyżurki na grywalnej mapie (np. Wawa Grochów, Katowice)

4) Czekasz aż się pojawi na PL2, po kilku minutach pojawia się jako dostępny na serwerze - i wtedy wchodzisz ty cały na biało. 

  • Haha 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem powinno być tak ze idziesz  do lokomotywowni lub dyżurnego ruchu tam jest tablica i wybierasz wolny skład który Cię interesuje . Idziesz na bocznice i czekasz do planowanej godziny odjazdu . Jedziesz powiedzmy do końca i dostajesz zapytanie czy kontynuujesz   kurs z powrotem . Ale to chyba szybko nie nastąpi 

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

A jak miałby wyglądać rozkład jazdy gdyby gracze mogli dodawać sobie składy? Przecież obecnie stanowi on spójną całość, dzięki której pociągi towarowe nie wjeżdżają na szlak przed pośpieszne, dwa pociągi nie mają postoju na tym samym torze itd. To byłby jeden wielki chaos, chyba jedynym rozwiązaniem tego byłoby coś w rodzaju AI które na bieżąco tworzy rozkład jazdy dla pociagów na serwerze, ale po pierwsze to na pewno byłoby technicznie bardzo trudne do zrealizowania, a po drugie nie rozwiązałoby wszystkich problemów. Bo co na przykład kiedy ktoś zespawnuje nowy skład w trakcie gry i załóżmy jego czas odjazdu na jednej ze stacji będzie pokrywał się z czasem odjazdu towarowego utworzonego wcześniej? Przecież towarowemu nie zmieni się rozkładu w połowie drogi, a pendolino nie będzie miało 20-minutowego pt na CMK czekając aż towar przejedzie

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

 

19 minut temu, jumps napisał(a):

Bo co na przykład kiedy ktoś zespawnuje nowy skład w trakcie gry i załóżmy jego czas odjazdu na jednej ze stacji będzie pokrywał się z czasem odjazdu towarowego utworzonego wcześniej? Przecież towarowemu nie zmieni się rozkładu w połowie drogi, a pendolino nie będzie miało 20-minutowego pt na CMK czekając aż towar przejedzie

 

Ty grasz / grałeś w tą grę? Są priorytety i AI się do nich stosuje przytrzymując mniej istotne składy na bocznicach. Gracze-dyżurni nieco naginają te zasady, ale też zdarza się że popełniają większe błędy. Zagraj dowolnym towarem albo PWJ - raczej nie dojedziesz o czasie. To są obecnie typowe sytuacje i jakoś wszyscy żyją.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

 

  

Godzinę temu, PL_Andrev napisał(a):

Ty grasz / grałeś w tą grę? Są priorytety i AI się do nich stosuje przytrzymując mniej istotne składy na bocznicach. Gracze-dyżurni nieco naginają te zasady, ale też zdarza się że popełniają większe błędy. Zagraj dowolnym towarem albo PWJ - raczej nie dojedziesz o czasie. To są obecnie typowe sytuacje i jakoś wszyscy żyją.

Taką logiką jeśli każdy będzie sobie tworzył pasażerski skład (a takimi większość ludzi jeździ), to towarowe będą w nieskończoność stać na bocznicy bo co 5 minut będzie jechać Intercity. Poza tym to jest inna sytuacja. Obecnie opóźnienia towarów i próżnych biorą się z przepuszczania opóźnionych pasażerskich. Natomiast w teoretycznej sytuacji o jakiej ja mówiłem, planowo i zgodnie z rozkładem miałyby się znaleźć dwa pociągi na tym samym torze lub towarowy miałby pojechać przed Pendolino. To pierwsze nie ma sensu biorąc pod uwagę że ta gra to symulator i musi zachować chociaż minimalne poziomy realizmu, a druga opcja czyli towarowy jadący przed pośpiesznym powodowałaby tak znaczące ochylenia od rozkładu jazdy, tj. ogromne opóźnienia towarowych i pośpieszne jadące o wiele przed czasem żeby potem stać 30 minut na ph itd. że rozkład całkowicie przestałby mieć tu zastosowanie bo i tak wszyscy by jeździli jak im się podoba. Po prostu nie widzę jak takie coś miałoby zostać wprowadzone w obecnej formie multiplayera.

 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Wszystko jest do zrobienia, wystarczy chcieć i dobre chęci. Jakoś w TD2 można generować rozkłady w czasie rzeczywistym a przecież TD2 to nie szczyt możliwości. Ja jakoś nie wyobrażam sobie żeby w SimRail czegoś nie dało się zrobić. A o ile zyskała by sama gra jeśli można by było osobowym zacząć z bocznicy i wjechać w perony a potem dalej według rozkładu. Albo kto nie chciałby zrobić swój skład towarowy i zacząć jazdę z wybranej bożnicy i odstawić na innej wybranej bocznicy a później podjechać i zabrać inne towarowe wagony i zawieźć je znów gdzieindziej, tam gdzie dyżurny wygeneruje nowy rozkład.  Tak zwracając uwagę to w rzeczywistości towarowe nie mają rozkładów jazdy, po prostu jest wolne to się je puszcza do następnej stacji, wcale nie trzeba im nic generować 🙂  i bez chaosu czekają na wolny szlak a bocznic po trasie jest od zatrzęsienia i wszystkie puste, więc można je wykorzystać  i chociaż trochę je zapełnić jakoś.

Edited by Korsarz
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Korsarz napisał(a):

Wszystko jest do zrobienia, wystarczy chcieć i dobre chęci. Jakoś w TD2 można generować rozkłady w czasie rzeczywistym a przecież TD2 to nie szczyt możliwości. Ja jakoś nie wyobrażam sobie żeby w SimRail czegoś nie dało się zrobić.

Kolega "jumps" jasno wyraził się w tej kwestii i opisał, dlaczego to nie ma sensu. To, że coś da się zrobić w innym symulatorze, nie znakiem tego, że i tutaj to musi być. Nazywamy to różnorodnością i taka w branży gier jest potrzebna (i niezbędna)

Link to comment
Share on other sites

Tak jak w realu, infrastruktura kolejowa ma ograniczoną przepustowość, i o ilości połączeń na danych liniach kolejowych o konkretnych godzinach decyduje PKP PLK. W przypadku gry, decydują o tym moderatorzy serwerów/twórcy. Moim zdaniem nie ma takiej opcji aby maszyniści sobie "zamawiali" składy do poprowadzenia na konkretnych trasach na jakich mają ochotę jeździć o danej porze dnia lub nocy. Pewnie jeszcze przez jakiś czas, wybieranie pociągów będzie się odbywało na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy" i sam nie miałbym aktualnie pomysłu jak to usprawnić.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Ja myślę że jeżeli ktoś chce na na zmianę jechać 25 minut i stać 50 minut na S1 to powinno to być możliwe.  Jeżeli chcę siedzieć 5h na serwerze to powinno to być możliwe. Powiedzmy że np w Będzinie jest zlecenie na jakiś towarowy.  Biorę w Katowicach lokomotywę, jadę luzakiem do Będzina. W rozkładzie mamy start z Katowic i jakieś tam założenia, ramy czasowe.  W Będzinie manewry i dyżurny decyduje kiedy mogę ruszyć na szlak. I jadę. Sędziszów, Idzikowice, Pruszków. Gdzie tam jest ustalone.  A co w przypadku kolizji z osobowym jadącymi wg rozkładu? To już robota dyżurnego. Kooperacja z innymi dyżurnymi. Duża rola dużych stacji które by np przechowywały towarowe które przyjechały i nie mogą jechać dalej z powodu braku wolnego toru.  Idzikowice, Łazy Ła, Zawiercie aż się proszę o taką funkcję z ich ilością torów.  No i formując skład w Będzinie mogę zdecydować czy chcę jechać do Idzikowic przez Dąbrowe Górniczą i Ząbkowice czy też przez  Dorotę i Kozioł czy też kółko przez Sławków Tunel, Starzyny. Mamy tylko podane stację gdzie bierzemy luzaka, stację gdzie formujemy skład i stację docelową. Wszystko pozostałe to już zależy od nas w mniejszym stopniu i większym od dyżurnych.  Dowolność wybrania trasy byłaby super opcją.  Jakby doszły DLC typu Bukowno - Dorota przez Maczki, Katowice - Jaworzno - Kraków. Ile możliwości generowania tras. Godzinami można by siedzieć na serwerze.  

Takie są moje marzenia odnośnie manewrów i tworzenia własnych składów towarowych. 

A tak w sumie to SIMKOL ma już wszystko przegadane, przemyślane, plany na kolejne DLC obcykane 5 lat do przodu:):):)  Tak że możemy sobie tylko poklikać :):):)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Korsarz napisał(a):

Tak zwracając uwagę to w rzeczywistości towarowe nie mają rozkładów jazdy, po prostu jest wolne to się je puszcza do następnej stacji, wcale nie trzeba im nic generować 🙂

WSZYSTKIE POCIĄGI PORUSZACZAJĄCE SIĘ PO SIECI KOLEJOWEJ PKP PLK S.A. MUSZĄ POSIADAĆ WEWNĘTRZNY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGU. Bez niego maszynista nie ma podstaw do poprowadzenia pociągu. 

W rzeczywistości rozkład jazdy to nie tylko godziny odjazdów i przyjazdów. Znajduje się tam tona innych informacji. Chociażby w ogóle określenie trasy jazdy...

Od jakiegoś czasu wewnętrzny rozkład jazdy muszą także posiadać pojazdy pomocnicze PKP PLK poruszające się na zasadach ustalonych dla pociągów, nawet jeśli ma to być przejazd kilka kilometrów.

  • Like 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, jumps napisał(a):

 Taką logiką jeśli każdy będzie sobie tworzył pasażerski skład (a takimi większość ludzi jeździ), to towarowe będą w nieskończoność stać na bocznicy bo co 5 minut będzie jechać Intercity. 

Zrozumiałem że chodzi o wejście na skład zanim ten wyruszy w drogę, a nie tworzenie sobie składu znikąd po kliknięciu guzika "wyczaruj skład".

Aczkowliek jako niezorientowany jestem ciekawy jak organizowane są przejazdy składów specjalnych / naprawczych.

 

 

8 godzin temu, Corrazone napisał(a):

Moim zdaniem nie ma takiej opcji aby maszyniści sobie "zamawiali" składy do poprowadzenia na konkretnych trasach na jakich mają ochotę jeździć o danej porze dnia lub nocy. 

No niekoniecznie. Wszelkie wahadła jakie mamy w grze (np Wawa-Kato) odjeżdżają na bocznicę. Czas od zakończenia rejsu (zameldowania się na bocznicy) do godziny odjazdu w perony mógłby być wykorzystany do rezerwowania składu poprzez maszynistów.

Teraz działa system "kto pierwszy ten lepszy" i to jest OK - chcący mogą polować na dany skład, tylko że łapanie składu mogło by się zaczynać jak w samouczkach - na bocznicy.   

 

 

7 godzin temu, misiekczołgista napisał(a):

No i formując skład w Będzinie mogę zdecydować czy chcę jechać do Idzikowic przez Dąbrowe Górniczą i Ząbkowice czy też przez  Dorotę i Kozioł czy też kółko przez Sławków Tunel, Starzyny.

No chyba nie - obowiązuje ekonomia, czyli trasa jak najkrótszą trasą. Nie ma jazdy z Kato do Wawy przez Wrocław.

Ale rzeczywiście zdarzają się sytuację gdy pociągi jeżdżą objazdami z powodu awarii, tyle że nie nie jestem znawcą i nie wiem jak to jest organizowane. Ale skoro dyżurni dawali radę ogarnąć to za PRLu, to chyba algorytm też jest w stanie to ogarnąć. 

 

 

4 godziny temu, en57 napisał(a):

Od jakiegoś czasu wewnętrzny rozkład jazdy muszą także posiadać pojazdy pomocnicze PKP PLK poruszające się na zasadach ustalonych dla pociągów, nawet jeśli ma to być przejazd kilka kilometrów.

Czyli wyjazd z bocznicy o konkretnej godzinie, konkretną trasą, w konkretne miejsce. Ale jak to jest układane? Nie wiem jak teraz, ale kiedyś to PKP transportowały brygady do miejsc które wymagały interwencji, a przejazd musiał uwzględniać większe węzły kolejowe, oraz zapewniany był chyba odpoczynek brygady gdzieś na bocznicach? (spotkałem się z taką sytuacją za dzieciaka, ale szczegółów nie znam). 

Edited by PL_Andrev
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Aczkowliek jako niezorientowany jestem ciekawy jak organizowane są przejazdy składów specjalnych / naprawczych.

Generalnie przewoźnik zamawia rozkład jazdy na dany pociąg u zarządcy infrastruktury (PKP PLK) a ten w miarę możliwości tworzy tenże rozkład. Być może spółki powiązane, np. PKP Energetyka ma tworzone rozkłady na specjalnych zasadach, tego nie wiem. 

2 godziny temu, PL_Andrev napisał(a):

Ale rzeczywiście zdarzają się sytuację gdy pociągi jeżdżą objazdami z powodu awarii, tyle że nie nie jestem znawcą i nie wiem jak to jest organizowane.

Takich rzeczy nie będzie do póki nie dostaniemy rozkazów pisemnych. Bez tego nie da rady.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W przypadku ruchu pasażerskiego, to na dany okres są planowane pociągi i nie zdarza się, że nagle dodawany jest do rozkładu pociąg z czapy (chociaż i pewnie takie akcje też były, ale nie jest to normą). Jeżeli są towary o stałym czasie kursowania, to również są zaplanowane i powinny jeździć według tego rozkładu.

Co do reszty, przewoźnicy mogą zamawiać rozkłady na bieżąco, przecież pełno jeździ o dowolnej porze pociągów roboczych, służbowych czy nawet towarowych i pojawiają się dyżurnym w SWDR. Więc wydaje mi się, że jedyna opcja na starty z bocznic to tylko pociągi towarowe, robocze, służbowe, jakieś luzaczki itp. I wtedy wiąże się to z tym, że taki pociąg chciał nie chciał jest najniższej kategorii i jedzie wtedy, kiedy nie przeszkadza planowym pociągom (a to jak gracze puszczą to raczej wpływu nie ma). 
 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.11.2023 o 18:57, PL_Andrev napisał(a):

Czyli wyjazd z bocznicy o konkretnej godzinie, konkretną trasą, w konkretne miejsce. Ale jak to jest układane? Nie wiem jak teraz, ale kiedyś to PKP transportowały brygady do miejsc które wymagały interwencji, a przejazd musiał uwzględniać większe węzły kolejowe, oraz zapewniany był chyba odpoczynek brygady gdzieś na bocznicach? (spotkałem się z taką sytuacją za dzieciaka, ale szczegółów nie znam). 

Tak jak każdy inny zamawiany indywidualnie rozkład jazdy. Żyjemy w czasach cyfrowych. Chodzi o to, żeby dyżurny miał na monitorku, że taki "pociąg" w ogóle będzie.

  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.11.2023 o 09:21, adamets2 napisał(a):

A może po prostu najlepiej żeby dodać do trybu single player rozkłady jak w TSW4 lub nawet w ETS2 gdzie by można było określić jaki odcinek chce się jechać, jakim pociągiem, o jakiej porze dnia czy nocy i w jaką pogodę?

Taka opcja powinna być łatwiej dostępna w warsztacie, o ile w końcu wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że każdy zapomniał o stacji Katowice Muchowiec Staszic. Można zmienić parametry respienia i kasowania pociągów. Pociąg pojawi się, gdy do odjazdu zostało 15 minut. Lokomotywa jest wyłączona, ale wagony są już podłączone. Jeżeli na 5 minut przed startem pociągiem będzie sterować bot to z automatu może uruchomić pociąg, a VD nie może podać wcześniej niż 2 minuty przed planowym odjazdem. Natomiast jak pociąg przyjechałby z drugiej strony to w momencie zatrzymania serwer by odliczył 3 minuty do usunięcia pociągu, a gracz na spokojnie może wygasić lokomotywę. Takie rozwiązanie może być w przypadku zablokowanych manewrów.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Marcion napisał(a):

Można zmienić parametry respienia i kasowania pociągów. Pociąg pojawi się, gdy do odjazdu zostało 15 minut. 

Czemu Staszic? Taki numer mógłby działać na każdej stacji "towarowy" czy dowolnego przystanku przed wjazdem na trasą właściwą (np. Brynów) . Pociąg się spawnuje i kto może dłużej postać na czerwonym ten łapie skład. I podobnie w drugą stronę: trasa się kończy na sygnał S1 na przystanku, a nie w niespodziewanie w połowie trasy. Wydaje mi się że ma to sens, ale może mi się tylko wydaje.

Link to comment
Share on other sites

Problem polega na tym, że pociągi właśnie już są w trasie, więc ciężko odpalić od zera pociąg. Na Brynowie jest podg., więc słaba sprawa tak samo z KTC. Ponadto ruch pociągów jest duży, więc trzeba było fikcyjnie poszerzać mapę, aby każdy pociąg mógł na spokojnie wystartować, a tego nie chcemy. Twórcy bardziej mogliby, pójść na niekorzyść graczy czyli symulacja zmiany drużyny, ale to też ciężko zsynchronizować pociągi towarowe. Na ten moment trzeba się powstrzymać z takimi rzeczami, poczekajmy jak gra się rozwinie, mapa, manewry i wtedy można pokombinować. Na początku same manewry będą polegać na tym, że będzie można zmieniać kabinę w pociągach osobowych (jeździliby na trasach skróconych).

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Marcion napisał(a):

Problem polega na tym, że pociągi właśnie już są w trasie, więc ciężko odpalić od zera pociąg. 

Nie mogą respawnować się na bocznicy na S1 jak jest w samouczku?

Aczkolwiek rozumiem że trzeba by było rozszerzyć mapę o Katowice Towarowy, Dąbrowę Tow. czy Grochów, a pewnie są teraz inne priorytety.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Też mi się marzy żeby na multi mieć możliwość rozpocząć jazdę w stojących składach, a jak jest możliwość na danej stacji to nawet wygaszonych. W składach regio sam sobie symuluję zmianę drużyny dając botowi poprowadzić pociąg do najbliższej stacji i wyłączam bota jak pociąg stanie i otworzy drzwi. Z IC i TLK jest gorzej bo następna stacja może być kawał drogi od przejęcia składu, ale jeśli np. jest za 2-3 km to też daję dociągnąć do ph botowi. Cóż, z towarowymi robię inaczej. Jeśli widzę na jednej z map on line, że jakiś skład towarowy z PKP Cargo stoi gdzieś na S1, a przed nim jeszcze długa droga to taki właśnie wybieram. Tak, czasami muszę poczekać, ustrzelić, ale mam jakąś namiastkę większego realizmu. 

Wkurza mnie tylko kończenie towarami w szczerym polu/lesie, a jeszcze bardziej dobija, taka sytuacja przed Myszkowem do którego jest rzut beretem. Marzy mi się kończenie towarem w Myszkowie czy Sędziszowie z jakimś choćby pt.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 47 / 78
          • Percentage filling 60%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 81
          • Percentage filling 6%
          • Most players 78
      • PL4
      • pl4
      • 5 / 75
          • Percentage filling 7%
          • Most players 87
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 87
          • Percentage filling 2%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 15 / 82
          • Percentage filling 18%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 3 / 83
          • Percentage filling 4%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 89
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 24 / 76
          • Percentage filling 32%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 2 / 74
          • Percentage filling 3%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 83
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 76
          • Percentage filling 8%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 73
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 56
          • Percentage filling 2%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 77
          • Percentage filling 4%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 75
          • Percentage filling 5%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 26 / 34
          • Percentage filling 76%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 31
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 17 / 34
          • Percentage filling 50%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 188 / 1675 Total players
    • 11% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy