Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 25.11.2024 | The next summary of the week will be published on 25.11.2024

DLC


Recommended Posts

Doszły mnie słuchy, że trasa Warszawa-Łódź i lokomotywa ET22 będą płatne. Inne osoby twierdzą że byk będzie darmowy, co według mnie jest bardziej prawdopodobne.  Z moich dedukcji opieranych na załączonym zdjęciu, przedstawiającym status rozwoju gry na czerwiec 2023. Proszę o jasne wypowiedzi w tej kwestii.

Pozdrawiam.

roadmap.jpg

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Niestety jeżeli pojawiły się informacje o ET-22 jako DLC oraz odcinki tras (w tym przypadku Warszawa- Łódź) jako oddzielne DLC to obawiam się, że twórcy dość mocno inspirują się modelem TSW, czyli pierdyliard DLC i każde osobno płatne. Moim zdaniem może to bardzo szybko zabić tą grę, a w szczególności tryb multiplayer, gdzie co drugi pociąg będzie zablokowany osobnymi dodatkami. 

Obym się mylił w moich przewidywaniach, a jak będzie to się okaże. Trzeba czekać na bardziej konkretne informacje.

  • Sad 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Gdyby twórcy kierowali się modelem TSW to w podstawie by była trasa Zawiercie - Katowice a CMK i Warszawa to by były oddzielne DLC a tak to już w podstawie mamy bardzo dużo km szlaków do tego jeszcze Kraków ma dojść. Ja uważam że nie ma co się bać i że tu DLC będą porządne.

  • I agree 12
Link to comment
Share on other sites

Od wysokości ceny za dodatek DLC będzie zależeć czy dana wersja będzie wymagała podstawowej wersji gry. Jeżeli na "pudełku" będzie widnieć napis "DLC wymaga zainstalowania pełnej wersji gry" to cena powinna się zamknąć w okolicach 60 zł max. Jeżeli na "pudełku" będzie napis "gra nie wymaga zainstalowania pełnej wersji" to może być cena powyżej nawet 200 zł.

  • Confused 5
  • Haha 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Corrazone napisał(a):

Niestety jeżeli pojawiły się informacje o ET-22 jako DLC oraz odcinki tras (w tym przypadku Warszawa- Łódź) jako oddzielne DLC to obawiam się, że twórcy dość mocno inspirują się modelem TSW, czyli pierdyliard DLC i każde osobno płatne. Moim zdaniem może to bardzo szybko zabić tą grę, a w szczególności tryb multiplayer, gdzie co drugi pociąg będzie zablokowany osobnymi dodatkami. 

Obym się mylił w moich przewidywaniach, a jak będzie to się okaże. Trzeba czekać na bardziej konkretne informacje.

Ja słyszałem, że ET22 będzie darmowy.

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję, że nie będzie tak, jak napisał kolega Corrazone. Nikt nie będzie kupował 10, 20 dodatków czy tras (i to krajowych!), bo wtedy nie wpłynie to dobrze na rozrywkę wieloosobową i powstanie zamęt właśnie z pociągami. 

Godzinę temu, glina20 napisał(a):

Od wysokości ceny za dodatek DLC będzie zależeć czy dana wersja będzie wymagała podstawowej wersji gry. Jeżeli na "pudełku" będzie widnieć napis "DLC wymaga zainstalowania pełnej wersji gry" to cena powinna się zamknąć w okolicach 60 zł max. Jeżeli na "pudełku" będzie napis "gra nie wymaga zainstalowania pełnej wersji" to może być cena powyżej nawet 200 zł.

To to jest akurat czysta abstrakcja. Z samodzielnym dodatkiem, jak i ceną, bo nikt normalny tego nie wypuści, ani nie kupi. 

Posiłkując się wpisem Pana Piotra na Twitterze, zrozumiałem to tak, iż ET22 będzie jako dodatek. Ja bym widział to tak, iż NIEKTÓRE trasy krajowe (na przykład Warszawa - Gdańsk, czy inna długa "cholera") mogłaby być jako dodatek, ale w granicach rozsądku, by nie iść w ilość. Do tego trasy zagraniczne powinny być jako dodatek (zupełnie zrozumiałe), jak i niektóre malowania pociągów (sam bym coś zakupił ciekawego). Reszta już jako bezpłatna aktualizacja (tuta w duuużym uproszczeniu i skrócie).

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście jestem zadowolony że jest planowane dodanie DLC do gry w postaci nowych lokomotyw i tras oczywiście w rozsądnych cenach . Dzięki temu gra będzie się rozwijać wiadomo że jak komuś nie będzie pasować jakaś trasa np.USA lub lokowotywa to nie jest zmuszony do kupna tego dodatku.

  • I disagree 2
  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Czy twórcy gry mają w planach również jakiekolwiek "Konta premium" gdzie bedzie mozna np. 30sekund zarezerwowane w wyborach skladow dla nich, a nastepnie dla zwyklych graczy ? lub specjalne "skórki" lokomotyw ? a najlepiej aby takie konto było niczym subskrypcją wszystkich dlc płatne co miesiąc jak w przypadku gier Paradox'u np. Europa Universalis 4 ? Jeśli tak, to ja zapisuje się pierwszy do kolejki do tego 🙂

  • I disagree 11
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Michał_Wx napisał(a):

Gdyby twórcy kierowali się modelem TSW to w podstawie by była trasa Zawiercie - Katowice a CMK i Warszawa to by były oddzielne DLC a tak to już w podstawie mamy bardzo dużo km szlaków do tego jeszcze Kraków ma dojść. Ja uważam że nie ma co się bać i że tu DLC będą porządne.

Dokładnie tak. TSW to silnik + wszystko upchane w DLC.

Jeżeli SimRail ma być jakościowy ze wszystkimi swoimi elementami to DLC są wskazane dla utrzymania płynności finansowej studia. To jest produkt komercyjny, ale dość niszowy. Ciężko z samej podstawy latami zarabiać pieniądze na utrzymanie, a tym bardziej rozwój projektu.

Podstawa, po wyjściu EA, będzie dość bogata jak na symulator tego typu, a DLC będą dodawać nową zawartość dla miłośników. Wygląda to na dość uczciwy model.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Łukaszek napisał(a):

Dokładnie tak. TSW to silnik + wszystko upchane w DLC.

Jeżeli SimRail ma być jakościowy ze wszystkimi swoimi elementami to DLC są wskazane dla utrzymania płynności finansowej studia. To jest produkt komercyjny, ale dość niszowy. Ciężko z samej podstawy latami zarabiać pieniądze na utrzymanie, a tym bardziej rozwój projektu.

Podstawa, po wyjściu EA, będzie dość bogata jak na symulator tego typu, a DLC będą dodawać nową zawartość dla miłośników. Wygląda to na dość uczciwy model.

Absolutnie nie zgadzam się z tym, że model znany z TSW jest uczciwy. Moim zdaniem jest to taktyka opierająca się na dojeniu względnie małego community z kasy, nic więcej. Należy też pamiętać, że nowych graczy w takim systemie raczej nie będzie przybywać, bo jak zobaczy po roku od premiery, że łącznie dodatki kosztują 1000 zł lub więcej to się za głowę złapie i szybko mu się odwidzi.

Oczywiście, że gra aby się rozwijała to musi zarabiać, ale sama gra jest płatna i gdy jest rozwijana, zawartość jest dobra, oceny ma dobre to ilość sprzedanych kopii będzie tylko rosła.

Dobrym przykładem jest moim zdaniem gra Derail Valley, obecnie też we wczesnym dostępie. Gra, która wg. road mapy będzie rozwijana przynajmniej do 2026 roku ma zaplanowane tylko JEDNO płatne duże DLC.

  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Pytanie co takie DLC będzie zawierać i jaką cenę będzie mieć ? Bo jak popatrzymy to co jest wrzucane do TSW  za 184,99 zł (trasa) z już wcześniej wydanym taborem (lokomotywa w nowym malowaniu), trasa ~60km oraz masa błędów, które nigdy nie zostaną naprawione to ja osobiście podziękuje na wstępie 🙂

Jeśli DLC do SimRail, będzie czymś więcej niż szybkim sposobem by zarobić i faktycznie będzie to dobra jakość za uczciwą cenę, to kto wie ? 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Corrazone napisał(a):

Absolutnie nie zgadzam się z tym, że model znany z TSW jest uczciwy. (...)

Nie twierdzę, że jest uczciwy. Zwracam uwagę na to, że TSW to zasadniczo silnik + DLC dla contentu. W przypadku SimRail, nie ma tego problemu. Po wyjściu z EA zawartość podstawowa symulatora będzie dość bogata. Nie widzę więc ryzyka żeby DLC były nieuczciwą zagrywką ze strony studia, a raczej sposobem na dalszy rozwój platformy.

Ciekawym przykładem jest Civilization VI oraz ARMA III. Podstawowe wersje tych gier wyszły już dawno temu, ale wciąż są grywalne dzięki dużemu community i dodatkom.

Wg mnie solidny silnik + podstawa i bogate DLC to bardziej uczciwy sposób na utrzymanie produktu, niż robienie co roku nowej wersji (np. SimRail 2, SimRail 3, etc.).

  • Like 2
  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

Każdy chce, by gra była rozwijana, byle jak najdłużej (może 5-10 lat), ale nikt nie chce płacić za DLC.
Więc pytam - skąd deweloperzy mają wziąć więcej pieniędzy na rozwój? 
Nie będzie DLC, nie będzie rozwoju gry. Jak myślisz, dlaczego studia takie jak DTG i SCS Software mogą nadal rozwijać swoje gry? 
Dam ci małą podpowiedź - to dlatego, że dalszy rozwój gier jest częściowo finansowany przez te DLC.
Oczywiście ważne jest, aby DLC było w odpowiedniej cenie, ale nie martwiłbym się o to w przypadku SimRail, ponieważ sama gra kosztuje tylko 35 euro w porównaniu do innych, znacznie droższych gier.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 14
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Na facebooku pojawiła się informacja o screenach z trasy DLC Łódź-Żyrardów.

Jako fan dyżurek powiem że nastawnie w punktach Skierniewice, Koluszki, Żakowice i Olechów mogą być "ciekawe"... oczywiście zależy od natężania ruchu. Niestety zdjęć z dyżurek nie ma (a tylko stacja Widzew Łódź), a szkoda.

Chyba że będzie to tylko single (bez dyżurek), no to wtedy będzie duży smuteczek. :classic_unsure:

      

Edited by PL_Andrev
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy