Jump to content

Brakujący cel gry + sprytny zapis uniemożliwiający oszukiwanie


Recommended Posts

Witam. Mam dwie powiązane sugestie:

Zastanawiałem się dlaczego ostatnio gram w TSW zamiast w SimRail mimo, że generalnie mam większą ochotę pojeździć polskimi pociągami - i wyszło mi, że to dlatego, że (w przeciwieństwie do TSW), SimRail nie ma żadnego celu gry. Owszem, można pojeździć, można podyżurować, ale nic się z tego nie ma oprócz rosnącego levela (który średnio cokolwiek daje bo jest kompletnie niemiarodajny). Za to w TSW nadal zostało mi pełno journey-ów do odhaczenia w wielu trasach, więc to robię. Moim celem jest odhaczenie wszystkich, a następnym będzie doszlifowanie nieudanych na złoto. Dlatego to czego brakuje mi najbardziej w SimRail, to odhaczania misji (scenariuszy), tak żeby było widoczne w menu które misje już przeszedłem oraz czy perfekcyjnie czy nie. Poza oczywiście samym faktem, że tych scenariuszy nadal tam NIE MA (w single player). Jestem pewien, że ta gra utrzymywałaby moją (i nie tylko moją) uwagę wielokrotnie dłużej gdyby można było przechodzić po kolei misje i mieć je potem co najmniej odhaczone w menu (a najlepiej jeszcze na złoto/srebro/brąz lub gwiazdki lub cokolwiek innego). Ja wiem, że Wy to sobie zostawiliście na koniec, rozumiem też dlaczego, ale weźcie to sobie do serca, że liczba grających na raz graczy Wam spadnie/ła szybko i ludzie zapomną o grze zanim to w ogóle wyjdzie, a chociaż to odhaczanie tego co już jest, jest dość łatwe do zrobienia. Dajcie cokolwiek już teraz na single player. Człowiek często chce po prostu pojeździć dla relaksu i nie chce mu się użerać z losowymi dyżurnymi z głośnika, nie ma mikrofonu, lub chce posłuchać jakiegoś wywiadu z jutuba w tle, a tu mu ludzie krzyczą co chwilę (i nawet nie wiadom czy do niego tym razem). A nie odpowiadać im to też chamówa, więc trzeba słuchać i odpowiadać. Dajcie też coś dla zmęczonych życiem introwertyków 😛

Drugi (chyba unikalny na rynku) pomysł, powiązany z pierwszym i w kontekście zapisywania gry: Jak będziecie robić sejwy, to zróbcie tak żeby nie dało się oszukiwać i np. wczytywać po SPADzie i nadal dostać złoty medal na koniec. Oddzielcie grę, którą gracz przeszedł bez wczytywania od gry z cofaniem czasu bo się coś nie udało (wczytywaniem) - ale jednocześnie nie w sposób upierdliwy. A mój pomysł na to jest taki: są 2 opcje w menu: 1. Zapisz i wyjdź oraz 2. Zapisz i kontynuuj. Opcja nr 2 wywala ostrzeżenie w stylu "Ten zapis gry będzie oznaczony jako już rozegrany i ukańczając go nie będzie można dostać najwyższej oceny. Kontynuować? [Y/N] [x] Nie pokazuj ponownie". I generalnie każdy wczytany sejw (po to żeby go dalej grać) automatycznie byłby tak oznaczany, co powoduje, że każdy sejw można użyć tylko raz (żeby dostać najwyższą ocenę), ale też można potem używać tych samych sejwów do woli jeśli komuś na tej ocenie nie zależy i chce sobie coś poćwiczyć. Pozostawiam Wam do wykminienia jaka będzie różnica - czy ponowne wczytanie gry będzie skutkowało np. o jeden gorszym medalem względem tego co gracz ugrał, czy może w ogóle nie otrzymaniem medalu, czy może brakiem dodatkowego znacznika, że dana misja została ukończona bez wczytywania (jednym ciągiem). - bo może też być taki dodatkowy znacznik obok oceny/medalu. Za to opcja nr 1 da graczowi możliwość wyjścia z misji 3-godzinnej i kontynuowanie jej następnego dnia BEZ utraty możliwości otrzymania najwyższej oceny pomimo wczytania gry. Myślę, że to jest rozwiązanie idealne i rozwiązuje wszystkie problemy na raz. I chyba nikt na to jeszcze nie wpadł w żadnej grze (ja przynajmniej takiej nie znam). A chyba zgodzicie się, że jest różnica między przejściem czegoś idealnie, a przejściem idealnie po tym jak pod koniec zaliczyłeś SPAD bo się zgapiłeś, ale wczytałeś więc nie policzyło. Dodatkowe nagradzanie za przejście jednym ciągiem bez oszukiwania to jest to, bo w prawdziwym życiu nie ma sejwów jak skaszanisz tylko prokurator, a to jest symulator, ale rzeczywistej kolei jednak.

Mam nadzieję, że pomysł się podoba i że będzie nam dane go zobaczyć w akcji. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Jesteśmy w Early Access - polega to dokładnie na tym, że my Wam "daliśmy pojeździć" w niegotowej grze, żebyście zobaczyli, jak wygląda, a w zamian chcemy od Was jak najwięcej zgłoszeń co poprawić, co nie działa, co można ulepszyć (aktualnie mamy 392 otwarte i 2116 zamkniętych ticketów). Punktacja w singlu i multi jeszcze nic nie "robi", poza - jak zauważyłeś - obecnie niepotrzebnym poziomem gracza. Scenariusze w singlu w przyszłości dostaną więcej miłości.

  • Like 1
  • I agree 14
Link to comment
Share on other sites

@PeVoo może ja jestem z innej gliny ulepiony (co jest normalne, bo nudno byłoby na tym świecie jakby każdy był podobny charakterem), ale decydując się na wejście w świat SimRail wiedziałem, że kupuję wczesny dostęp. To chyba nie ulega wątpliwości, że twórcy dali możliwość obcowania z SimRail w Early Access, a nie w pełnej wersji. O jakim odpływie graczy piszesz? Odchodzenie jakiejś części graczy we wczesnym dostępie to rzecz naturalna przy każdej produkcji, a gra/symulator dopiero po wejściu pełnej wersji pokaże czy wszystko jest ok i czy wtedy lawinowo nie ubywa graczy. Wtedy twórcy zobaczą czy nie podjęli błędnych decyzji i czy nie pogubili się w tym co mieli przekazać w finalnej wersji. Teraz niech spokojnie pracują i rozwijają projekt. On nie umrze, jeśli będzie miał porządnie zrobiony edytor (w co mocno wierzę). W takich projektach naprawdę społeczność później przez długie lata daje zastrzyk nowości. 

Co ważne, jeśli nawet odsuwa się od SimRail grupa graczy, którzy grali tylko po to żeby "nabałaganić dla radochy" to... bardzo dobra wiadomość. 

Cierpliwości w wyczekiwaniu na kolejne patche i pełny dostęp.

 

Edited by Grandal74
  • Like 1
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, PeVoo napisał(a):

Dajcie cokolwiek już teraz na single player. Człowiek często chce po prostu pojeździć dla relaksu i nie chce mu się użerać z losowymi dyżurnymi z głośnika, nie ma mikrofonu, lub chce posłuchać jakiegoś wywiadu z jutuba w tle, a tu mu ludzie krzyczą co chwilę (i nawet nie wiadom czy do niego tym razem). A nie odpowiadać im to też chamówa, więc trzeba słuchać i odpowiadać. Dajcie też coś dla zmęczonych życiem introwertyków 😛

 

Ja się z tym w 100% zgadzam. Mamy pół roku po EA, przez ten czas pokazał się aż jeden scenariusz na singla, w dodatku nie pochodził on od deweloperów a od społeczności. Racja, człowiek chce pograć dla relaksu, bez presji (rozkład), chce sobie wcisnąć pauzę i przez chwilę zająć się czymś innym (tak, jest bot ale to nie to samo). No i człowiek chce sobie porobić to, czego na multi niestety nie ma-uruchomić sobie pociąg od zera i porobić nim manewry. Ileż można jeździć sobie pociągiem przejętym gdzieś "w powietrzu", dojechać do końca mapy i po prostu zniknąć?

Swoją drogą, ten singlowy scenariusz zachęcił mnie do odpalenia SR po naprawdę dużej przerwie. Nie żaden patch. No i ten singlowy scenariusz dał więcej radości niż ostatnie jazdy w multi. Także trzymam kciuki, żeby słowa dewelopera o miłości do scenariuszy singlowych jednak się potwierdziły.

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Grandal74 napisał(a):

@PeVoo może ja jestem z innej gliny ulepiony (co jest normalne, bo nudno byłoby na tym świecie jakby każdy był podobny charakterem), ale decydując się na wejście w świat SimRail wiedziałem, że kupuję wczesny dostęp. To chyba nie ulega wątpliwości, że twórcy dali możliwość obcowania z SimRail w Early Access, a nie w pełnej wersji. O jakim odpływie graczy piszesz? Odchodzenie jakiejś części graczy we wczesnym dostępie to rzecz naturalna przy każdej produkcji, a gra/symulator dopiero po wejściu pełnej wersji pokaże czy wszystko jest ok i czy wtedy lawinowo nie ubywa graczy. Wtedy twórcy zobaczą czy nie podjęli błędnych decyzji i czy nie pogubili się w tym co mieli przekazać w finalnej wersji. Teraz niech spokojnie pracują i rozwijają projekt. On nie umrze, jeśli będzie miał porządnie zrobiony edytor (w co mocno wierzę). W takich projektach naprawdę społeczność później przez długie lata daje zastrzyk nowości. 

Co ważne, jeśli nawet odsuwa się od SimRail grupa graczy, którzy grali tylko po to żeby "nabałaganić dla radochy" to... bardzo dobra wiadomość. 

Cierpliwości w wyczekiwaniu na kolejne patche i pełny dostęp.

Spokojnie, ja też wiedziałem i czekam cierpliwie. Niemniej jednak zawsze warto podkreślić to czego najbardziej brakuje oraz doczepić fajny pomysł na sejwy i punktację, które to dopiero będą robione, więc lepiej od razu dobrze je zrobić, niż ludzi przyzwyczaić do gorszej wersji, bo potem już będzie opór do wszelkich zmian. Także mam nadzieję, że moje sugestie nie zostaną olane i ktoś się jednak nad nimi pochyli (bo z odpowiedzi to czuję się jakbym się z tymi sugestiami jednak narzucał).

A co do tego odpływu graczy, to napisałem o tym, bo ostatnio oglądałem na yt fajny filmik z analizą upadku Cyberpunka, który to (w przeciwieństwie do Wiedźmina 3) stracił chyba 97% graczy (jednocześnie grających na Steamie) po zdaje się ledwo 2 miesiącach od premiery - i to była wina źle zaprojektowanej gry, bo nie było warto do niej wracać po jej przejściu, tego typu sprawy. Dlatego chciałem już teraz zwrócić uwagę na to, że warto o utrzymanie gracza zadbać od początku - stąd moja (nieproszona) odpowiedź na pytanie dlaczego ostatnie miesiące gram znacznie więcej w (dużo wcześniej kupione) TSW zamiast w SimRail, mimo że wolałbym jednak pojeździć polskimi. Nie chciałem krytykować (co najwyżej konstruktywnie) i mam nadzieję, że moje przemyślenia się komuś tu jednak przydadzą. Dziękuję za uwagę.

PS:

Nie wiem czemu wszyscy z góry zakładają, że skoro napisałem sugestię tego czego mi najbardziej brakuje, to znaczy że mam postawę roszczeniową i trzeba mi przypomnieć, że to jest Early Access i że "wiedziałem co brałem". Ja dobrze o tym wiem i nie przychodzę z pretensjami, po prostu podsuwam dobre pomysły PÓKI JESZCZE jest ten Early Access jest i jeszcze wszystkie opcje są na stole. Jak napisałem wyżej, kiedy coś zostanie już raz wypuszczone, to potem już będzie opór graczy przed wszelkimi zmianami. No to kiedy mam to pisać jak nie teraz? Jak będzie "po ptokach", czy może rok temu? Z dobrymi intencjami pisałem przecież.

Edited by PeVoo
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

For me, the goal of the game should not be in achievements, it's not esports. The point should be in transportation, there should be an industry. The movement of trains should be realized as something real and beneficial. And not just for the sake of perfect passing.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Loongeron napisał(a):

For me, the goal of the game should not be in achievements, it's not esports. The point should be in transportation, there should be an industry. The movement of trains should be realized as something real and beneficial. And not just for the sake of perfect passing.

One does not exclude another. There are many different kind of people and reasons why they are playing. Some people like challenges, some just want to relax, some people like to watch nice scenery while driving or virtual travelling to real places they can't really go to, some don't care about that and focus on realistic simulation. But many people, when they see a list of things to complete plus a result showing how well they did on each item, they just want to make the list complete (tick all the boxes) and perfect (score/stars/medal). That's why so many games do just that. It keeps the player motivated to play more and it gives them additional satisfaction (apart from the game itself) from completing the list or from comparing their progress with friends. It's a very simple and harmless psychological trick to keep players playing and more satisfied. And it's trivial and fast to implement (in comparison with coding the whole rest of the game). And if you don't care about the score, it should not bother you that it's there and you don't have it 100% perfect, you can just ignore it and it doesn't stop you from anything in the game, right? So, since it's beneficial for the (I think) majority of players and it's harmless to you, I don't see any reason why would we NOT want that implemented. Do you?
Regards.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.06.2023 o 01:25, PeVoo napisał(a):

Człowiek często chce po prostu pojeździć dla relaksu i nie chce mu się użerać z losowymi dyżurnymi z głośnika, nie ma mikrofonu, lub chce posłuchać jakiegoś wywiadu z jutuba w tle, a tu mu ludzie krzyczą co chwilę (i nawet nie wiadom czy do niego tym razem). A nie odpowiadać im to też chamówa, więc trzeba słuchać i odpowiadać. Dajcie też coś dla zmęczonych życiem introwertyków 😛

Myślę, że na Twoje potrzeby odpowie serwer EU2. Ruch jest sterowany przez boty, a do tego masz nutkę losowości - a to sygnał zastępczy (10% szans na Sz), a to puszczanie, a to towar przed Tobą itd 😉 No i bardzo mało graczy, a rozkład taki sam jak na pozostałych serwerach. Niby multi, ale nie do końca - bardzo lubię ten serwer (nie ma tam też trolli). 

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, BrejSki napisał(a):

Myślę, że na Twoje potrzeby odpowie serwer EU2. Ruch jest sterowany przez boty, a do tego masz nutkę losowości - a to sygnał zastępczy (10% szans na Sz), a to puszczanie, a to towar przed Tobą itd 😉 No i bardzo mało graczy, a rozkład taki sam jak na pozostałych serwerach. Niby multi, ale nie do końca - bardzo lubię ten serwer (nie ma tam też trolli). 

A dzięki za tipa, natomiast to rozwiązuje tylko 1 problem. Nadal po pierwsze nie ma "celu gry" (nic nie dostajesz za to, że coś ukończysz, a ja tego potrzebuję), a po drugie wiesz jak jest z wsiadaniem do pociągu w biegu. Najpierw ciężko jest znaleźć coś, co Ci w ogóle pasuje pod względem lokomotywy + pożądanego czasu trwania + rodzaju pociągu + ewentualnie obszaru trasy w którym byś chciał pojeździć (np. Warszawa albo Katowice) - generalnie filtry w menu są za słabe żeby to się dało szybko zrobić i często trzeba się posługiwać mapą pod Alt+Tab. Generalnie zawsze grasz "końcówki" (tyle ile masz czasu) a nigdy początki tras. Potem wsiadasz w biegu i wszystko masz na gotowe i tylko jedziesz, nawet się już rozpędzać nie musisz. Brakuje mi bardzo uruchamiania zimnej lokomotywy oraz ciekawych zdarzeń przewidzianych przez twórców gry (w szczególności z komentarzami edukacyjnymi co i dlaczego należy wtedy zrobić). W multiplayer jedyne zdarzenie losowe jakie możesz trafić to czerwony semafor tam gdzie go nie powinno być (powodujący spóźnienia) lub korek bez wyjścia (co generalnie psuje i uniemożliwia dalszą grę). Jednak co misje to misje - tam wszystko jest dobrze zaplanowane przez twórców gry i pod kontrolą i na pewno się da przejść i poziom trudności jest wyważony i wszystko co się dzieje ma sens i może zdarzyć się w rzeczywistości.

Wiesz co jest najśmieszniejsze? Po części jest to wina tego, że nadal nie ma sejwów, ale ja (mimo że tu chyba najgłośniej krzyczę o ten single player) praktycznie w niego nie gram wcale (co zresztą być może nawet twórcy widzą w statystykach użytkowania gry u nas - i jest to bardzo wprowadzające w błąd pod kątem zapotrzebowania na to). Tutoriale przeszedłem, no bo to tutoriale więc trzeba oraz fajne, a planszy po 3 godziny nie ma co grać, bo po pierwsze jest to niemożliwe bez sejwów, a po drugie wolę poczekać na to aż taki wyczyn zostanie przynajmniej nagrodzony zielonym haczykiem informującym, że dana plansza jest już zaliczona. I tak oto wcale nie gram w single player obecnie. Na początku tylko raz zrobiłem trasę 3 godzinną, hibernując kompa kilka razy. Potem dałem sobie spokój i czekam.

Natomiast już za 2 dni wychodzi bardzo długo oczekiwany update do Derail Valley, który całkowicie odmieni tę grę, spowoduje, że będzie ona prześliczna, doda nowe lokomotywy, nowy interfejs, nowe możliwości - więc zapewne na jakiś czas mnie (i paru innych) to pochłonie kompletnie (obstawiam liczba graczy na serwerach też spadnie). Oni dopiero niedawno podnieśli cenę do pełnej, kiedy ogłaszali datę wypuszczenia tego najważniejszego update'a, jeszcze nawet przez jakiś czas po jego ogłoszeniu dało się kupić za te stare dobre pół ceny. Dziś kiedy już prawie nie ma ryzyka i wiadomo, że dowiozą wszystko to co obiecali na wczesnym dostępie, dopiero teraz cena jest pełna. Bardzo mi się podoba uczciwe podejście tego zespołu.

Pozdrawiam!

Edited by PeVoo
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 5 / 64
          • Percentage filling 8%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 88
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 66
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 3 / 45
          • Percentage filling 7%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 75
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 1 / 68
          • Percentage filling 1%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 67
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 67
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 84
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 65
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 66
          • Percentage filling 2%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 23 / 1569 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy