Jump to content

Likwidacja punktów ujemnych za opóźnienie


Jakub

Recommended Posts

Proponuję wywalić całkowicie punkty ujemne za opóźnienie. Co ma zrobić gracz, jeśli ma sygnał "Stój" na semaforze? No nic nie zrobi, bo to nie od niego zależne jest podanie sygnału na semaforze. A opóźnienie rośnie 😄

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Tak, ale wtedy punkty dodanie też nie mają specjalnie sensu. Wstępnie cały system był zaprojektowany do single'a, więc sporo głupot wyszło z tym jak go przenieślmy do multiplayera. Jak ogarniemy trochę bugi to będziemy myśleć jak lepiej podejść do punktacji w multiplayerze, choć możliwe, że tymczasowo po prostu zrobimy jak mówisz i wywalimy te punkty z multi, dopóki nie opracujemy czegoś lepszego.

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Moim zdanie na multi punkty mogły by być przyznawane za:
- planowe dojechanie do stacji/przystanku osobowego;
- podanie sygnału Rp1 w odpowiednim miejscu (wskaźnik, jazda na SZ);
- jazda z odpowiednim oświetleniem w zależności od sytuacji (Tb1/Pc1/Pc2);
- jazda na dobrym kanale radiołączności.

Natomiast ujemne za:
- jazda z nieprawidłowym oświetleniem (lub jego brakiem);
- przekraczanie prędkości - imo należy zwiększyć wrażliwość, bo obecnie bodajże przekroczysz o 3 km/h i już dostajesz minusowe punkty;
- nie otwieranie drzwi podróżnym po zatrzymaniu się przy krawędzi peronowej (jeśli masz ph) - zatrzymałeś się w dobrym miejscu, stoisz, ruszyłeś, ale zapomniałeś na postoju drzwi otworzyć no to dostajesz w nagrodę minusowe punkty;
- jazda na złym kanale radiołączności (lub z wyłączonym radiotelefonem).

Edited by Jakub
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Tak naprawdę najbardziej sprawiedliwie byłoby jakby w momencie dotarcia do stacji B komputer robił symulację ile JEMU zajęłoby dotarcie z poprzedniej stacji A do tej B (z uwzględnieniem stanu wszystkich semaforów po drodze) z maksymalną dozwoloną prędkością i porównywał swój czas z czasem gracza. Jesli gracz będzie partaczył i jechał wolno LUB przez to że ruszy z opóźnieniem załapie się na dodatkowe czerwone, to komputer będzie ileś sekund/minut wcześniej i może za to naliczyć punkty ujemne, bo gdyby gracz grał dobrze to miałby ten sam czas co komputer (oczywiscie z pewnym marginesem bo nikt nie jeździ idealnie). Z powyższego algorytmu wynika też automatycznie to, że jeśli zaczniesz z 10 minutami spóźnienia a skończysz na 15 minutach spóźnienia, to "płacisz" (punktami ujemnymi) tylko za 5 minut spóźnienia - chyba że wynika ono z kolejnego czerwonego światła, na którym komputer także by musiał stać. Moim zdaniem i sprawiedliwe i wszystkie problemy rozwiązane.

PS: Zamiast robić symulację w momencie dotarcia do B, mógłby po prostu puszczać niewidzialny dla nikogo pociąg w momencie (najwcześniejszego możliwego) startu z A (równolegle z graczem z tego samego miejsca) - i kiedy on dotrze do B, zapamiętywać jego czas. Jeśli gracz dotrze pierwszy, kasować taki niewidzialny pociąg i tworzyć nowy w punkcie B (zmierzający do C). Większość kodu gry mogłaby zostać do tego wykorzystana i jest to bardzo mało inwazyjne w kod gry (jedyne co, to trzeba nadać takiemu pociągowi 3 atrybuty: niewidzialny + brak kolizji z innymi pociągami + nie wpływa na semafory i zajętość torów).

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie możecie dodawać punkty ujemne za wszystko co jest niezgodne z realnymi procedurami - o ile tylko będzie to wytłumaczone w tutorialu, żeby tacy ludzie jak ja mogli poznać te zasady i  się ich nauczyć. Obstawiam, że większość graczy ze Steama jednak nie będzie fanatykami kolei polskich i nie będą rozumieć nawet kolorów świateł (sygnałów), a co dopiero nazw typu "S1", "Rp1", czy "SZ". Pamiętajcie o tym, bo w tej chwili są tu prawie sami eksperci w testach.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze co do punktów za przekraczanie prędkości, to mi się tutejszy system podoba. Po pierwsze odejmuje bardzo mało, a po drugie przyznawane co chwilę punkty ujemne się zwiększają w czasie jeśli gracz nie hamuje - super! W TSW na przykład po prostu nalicza 15 punktów ujemnych (50%) za przekroczenie do 5km/h oraz 30 punktów (100%) za "znaczne" przekroczenie (o więcej niż 5). Niby nie ma punktów ujemnych, ale jeśli nie przekraczasz to za każdy kawałek torów dostajesz 30 punktów dodatnich, więc to to samo jest (jedynie wygląda bardziej na marchewkę niż kij). Mało tego! Tory na całej trasie są podzielone na równe odcinki i te 15/30 punktów jest odejmowane (lub nie) w każdym odcinku, w którym przekroczysz prędkość, ale informowany jesteś o tym dopiero na koniec odcinka, kiedy widzisz ile dostajesz. Wynikają z tego 2 patologie: 1. w momencie w którym zauważasz że dostałeś 15 zamiast 30 jest już za późno, bo właśnie zaczął się kolejny odcinek pomiarowy, więc za ten odcinek TAKŻE z góry dostaniesz nie więcej niż 15 - oraz 2. jeśli na danym odcinku ograniczenie jest 15km/h to wystarczy raz dotknąć 16 i potem jedziesz 2 minuty wiedząc że dostaniesz i tak 15, więc równie dobrze możesz jechać 19 aż do końca. A jak już przekroczyłeś o więcej niż 5 to opłaca się "depnąć gaz" na maxa i nadrobić spóźnienie (bo wykoleić się nie jest łatwo, ograniczenia prędkości mają duży bufor bezpieczeństwa). Natomiast jeśli jest to szybka trasa i jedziesz 100 albo 300km/h, to te odcinki naliczają się dużo szybciej. Jest to bez sensu, bo to powinno oceniać uwagę i zachowanie gracza W CZASIE, a nie względem pozycji na trasie. Tak samo wykres prędkości na koniec mają względem pozycji a nie czasu, co jest tak samo bez sensu. Moim zdaniem w tej dziedzinie SimRail błyszczy.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

PS: W TSW2 można naprawdę dużo nakaszanić (np. się pospóźniać) i nadal dostać złoty medal na koniec. To też nie jest motywujące. Bardziej motywująca byłaby lista najlepszych wyników żeby rywalizować ze znajomymi o nawet drobne różnice punktowe. To jest coś, co bym bardzo chciał zobaczyć, bo to motywuje żeby być najlepszym. Tylko to raczej do Single Player opcja.

Edited by PeVoo
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Kwestia jest taka, że nie chodzi o to, żeby jechać szybko i planowo, a rozważnie, bezpiecznie i zgodnie z przepisami, nawet kosztem opóźnienia pociągu. Jeśli chodzi o punkty za przekroczenie szybkości to w realu przy przekroczeniu o 1km/h w nagrodę otrzymuje się punkty ujemne do premii i wezwanie do złożenia wyjaśnień. Proponuję jeździć 118 na ograniczeniu do 120, to punkty się nie będą naliczały.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem kto Ci tego nagadał, ale za przekroczenie o 1 km/h nikt premii nie zabiera i żadnych wyjaśnień nie ma. I ma być jeżdżone zgodnie z rozkładem jazdy, czyli planowo. Prędzej dostaniesz po premii jak będziesz wiecznie opóźniać pociągi niż jak Ci raz na jakiś czas prędkość o 1 km/h przeskoczy.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

To nie wiem w jakiej spółce takie "bezpieczniki" są, bo przy nawet nowoczesnych ATMach granica błędu to ok. 1%, a przy Haslerach nawet o +/- 5km/h. 

Co do punktów, faktycznie w obecnej formie to bezsens, tym bardziej jeśli już wchodzimy na opóźniony pociąg przez innego gracza / bota. Minusy za opóźnienie wyjazdu powinny być naliczane, jeśli po podaniu semafora maszynista zwleka z wyjazdem (np. po zwłoce 2-3 minuty). I kolejna kwestia, że w żaden sposób dyżurny nie jest nagradzany, a tym bardziej karany za złe decyzje na posterunku.  

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 18 / 72
          • Percentage filling 25%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 66
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 4 / 73
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 71
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 5 / 71
          • Percentage filling 7%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 38
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 17 / 71
          • Percentage filling 24%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 63
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 71
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 69
          • Percentage filling 1%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 18 / 34
          • Percentage filling 53%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 20 / 34
          • Percentage filling 59%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 107 / 1454 Total players
    • 7% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy