Jump to content

Podawanie sygnałów przez AI.


Recommended Posts

Błagam, zróbcie coś z opieszałością AI przy podawaniu sygnałów. Wielokrotnie jest tak, że podanie S2 następuje na kilkadziesiąt metrów przed sygnalizatorem. Jeżdżę głównie towarami i to naprawdę jest problem. Człowiek wyhamowuje cały skład z węglem bo jest już przekonany, że będzie miał S1 na szlaku , a tu fiku miku i na 180m przed sygnalizatorem S2 (czy inne podające drogę). Można wiele zarzucić nawet tym mniej rozgarniętym użytkownikom, ale nawet u takich... nawet bez rozmowy na radiu, jak świeci S1 to raczej niespodzianki nie będzie z podaniem przelotu w ostatniej chwili i trzeba będzie zahamować i postać. Niech mechanik w SimRail ma świadomość, że jak świeci S1 to tylko w skrajnych przypadkach o S2 dowie się na 100m przed sygnalizatorem, tylko w skrajnych a nie notorycznie. 

Nie, nie wynika to z sytuacji na szlaku, ale nie potrafię powiedzieć z czego wynika tak bezdennie głupie podejście AI.

Proszę zróbcie coś z tym denerwującym problemem.  

Edited by Grandal74
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
Thank you for reporting this issue. A similar problem has already been reported by other users.
Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu. Podobny problem był już zgłaszany przez innych użytkowników.
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, uetam napisał(a):

Hej, w najnowszej aktualizacji która się wkrótce pojawi powinno być lepiej w tym temacie. 

Ale lepiej bo np. po podaniu ZEW3 AI poda wjazd/przelot?

Link to comment
Share on other sites

W singlu jest zasada że trzeba podać ZEW3 aby pojechać, bo taki jest skrypt,  i ja tę zasadę stosuję w multi zbliżając sie do nastawni z botem. Mam wrażenie że ZEW3 w multi działa skutecznie dopiero w odległości 1 km od semafora, ale to wystarczy aby jechać bez hamowania. Czy tak jest rzeczywiście?

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, krzysk napisał(a):

W singlu jest zasada że trzeba podać ZEW3 aby pojechać, bo taki jest skrypt,  i ja tę zasadę stosuję w multi zbliżając sie do nastawni z botem. Mam wrażenie że ZEW3 w multi działa skutecznie dopiero w odległości 1 km od semafora, ale to wystarczy aby jechać bez hamowania. Czy tak jest rzeczywiście?

Nie dziala, testowalem to 2 dni, i nie wazne czy jedziesz przed, o planie, czy opozniony, czy jestes zatrzymany przed wjazdowym, jestes od niego, 10, 50, 200, 500 metrow czy 1, 2 , 5 km, ze nie.ma przed Toba zadnego skladu, czy to jest stacja przelotowa, czy z peronami, czy posterunek jest wyposasazony w urzadzenia przekaznikowe czy komputerowego, powtarzam NIE MA TO ZADNEGO znaczenia, wlasnie brak jakiej kolwiek informacji od AI po np. wywolaniu ZEW3 powoduje,.ze nie wiadomo czego sie mam spodziewac, moglby AI podac informacje np. 4124 przelot/wjazd podaje sie, 4124 chwilowo brak wjazdu,a tak no nic.nie wiesz, jak jest czlowiek na posterunku mozesz zazwyczaj zawsze sie dogadac. Slabo to wyglada

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, uetam napisał(a):

Hej, w najnowszej aktualizacji która się wkrótce pojawi powinno być lepiej w tym temacie. 

Super informacja. Dzięki. 

To tak przy okazji zerknijcie na poszatkowany ograniczeniami fragment przed stacją Gajówka w stronę Sędziszowa. Nie pamiętam jak jest w stronę Olkusza, bo już tam na pamięć jeżdżę, ale w pewnym momencie ograniczenia kompletnie rozmijają się z HUD. Jako, że ten szlak jadę na pamięć to nie zwracam na to aż takiej uwagi, ale ktoś kto jeździ tam rzadko i głównie zerka na HUD to padnie z wrażenia na odwalające się szaleństwo i walące mu ujemne punkty mimo, że na HUD było co innego. 🙂

Edited by Grandal74
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Nie pamiętam już gdzie to było, ale kochany BOT podał mi wyjazd na szlak z SBL na Sz, nie wiem czy z powodu ograniczonej inteligencji, czy też to taki rodzaj atrakcji dla graczy 😛 Wolałbym postać pod S1 i pojechać normalnie. Mam zwyczaj sprawdzać na mapie odpalonej na drugim monitorze co mam przed sobą na szlaku. Nic nie było, był wolny, a BOT mi daje zastępczy. Przecież w realu w takiej sytuacji nie podaje się zastępczego na zajęty odstęp, a jak ten się zwolni, wyświetla się na semku górne ciągłe pomarańczowe, to wiadomo, że jeden odtęp wolny.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.05.2023 o 15:10, krzysk napisał(a):

W singlu jest zasada że trzeba podać ZEW3 aby pojechać, bo taki jest skrypt,  i ja tę zasadę stosuję w multi zbliżając sie do nastawni z botem. Mam wrażenie że ZEW3 w multi działa skutecznie dopiero w odległości 1 km od semafora, ale to wystarczy aby jechać bez hamowania. Czy tak jest rzeczywiście?

Robię dokładnie tak samo jednak nie byłem pewien czy wogole przynosi to jakikolwiek skutek.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy