Jump to content

Reset serwerów


Czy powinien być reset serwerów tak czy nie ?  

64 members have voted

  1. 1. Czy według was reset serwerów jest powinien być czy nie , a może tylko raz ?

    • Tak - jestem za resetem co 8 godzin
      19
    • Nie - jest on nie potrzebny co 8 godzin
      4
    • Nie wiem
      2
    • Tak - ale tylko raz na dobę w godzinach nocnych np. o 4,00
      32

This poll is closed to new votes

  • Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 04/15/23 at 10:00 PM

Recommended Posts

Mi bardziej chodzi jeżeli nic się nie dzieje nie na problemów to po co resetować serwery .

Dać dyżurnemu możliwość ewentualnie usunięcia składu który blokuje szlak . 

Resety psuja rozgrywkę nie raz . 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Uważam, że resety są tymczasowym rozwiązaniem. Nie wiem co twórcy SR mają w planach w kwestii rozwiązania problemów, które obecnie rozwiązują resety, ale na pewno nie są rozwiązaniem wszystkich bolączek symulacji. Mnie osobiście reset o północy dość mocno przeszkadza, gdyż zazwyczaj na grę mogę sobie pozwolić tylko gdzieś w okolicach północy właśnie.

Edited by 0x8000ffff
  • I disagree 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Na moje oko, reset serwerow ma rozwiazac efekt zapchanej stacji przez boty czy przez ludzi, jak dla mnie reset o 0.00 i znikniecie PL2 jest jednym wielkim nie porozumieniem, to nie rozwiazuje sytuacji a psuje gre i atmosfere. Powinni Panowie tworcy albo pelnic dyzury zeby w razie koniecznosci zadzialac albo dac komus mozliwosc usuniecia problemu. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.04.2023 o 01:25, 0x8000ffff napisał(a):

Uważam, że resety są tymczasowym rozwiązaniem. Nie wiem co twórcy SR mają w planach w kwestii rozwiązania problemów, które obecnie rozwiązują resety, ale na pewno nie są rozwiązaniem wszystkich bolączek symulacji. Mnie osobiście reset o północy dość mocno przeszkadza, gdyż zazwyczaj na grę mogę sobie pozwolić tylko gdzieś w okolicach północy właśnie.

Przestaje grac w ta gre, bo to nie jest symulator, o polnocy reset serwerow i jedziesz sobie do Krakowa ale nie dojedziesz bo musi byc reset.....

A tworcy maja to w D..... jakis MOD uzywa stwierdzenia "dyzurka" zamiast "posterunku"..... takich mamy adminow, ale spoko w koncu dla ŁKA beda tworzyli symulator.... ciekawe co jak, maszynisci z ŁKA beda na szkoleniu w tracie o polnocy to co reste???

Edited by plu96
  • I disagree 4
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, KIEROWNIK napisał(a):

56.14 procent graczy uważa ze reset  powinien być  tylko raz na dobę o godzinie  04.00 rano czasu polskiego .

Miejmy nadzieje ze twórcy zmienią ilość i godzinę resetów .

Potem będziesz narzekał że na PLx wszystko stoi przez 12 godzin, bo resety są za rzadko, a wszyscy uciekli z serwera, na którym zawisła ważna dla jego przejezdności stacja (nastawnia) lub zdechł pociąg pośrodku istotnego węzła - zobaczysz. To tylko oprogramowanie, które działa dopóki się nie zawiesi, bez gwarancji producenta, niezależnie od zachcianek użyszkodników (tak w IT nazywają takich jak Ty). Nie miej wtedy pretensji, że wszystko na jakimś serwerze stoi kilkanaście godzin i nie żądaj ręcznego restartu od mitycznych twórców, bo 150 żeś zapłacił...

Edited by Nieciej
O użyszkodnikach
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, plu96 napisał(a):

Przestaje grac w ta gre, bo to nie jest symulator, o polnocy reset serwerow i jedziesz sobie do Krakowa ale nie dojedziesz bo musi byc reset.....

A tworcy maja to w D..... jakis MOD uzywa stwierdzenia "dyzurka" zamiast "posterunku"..... takich mamy adminow, ale spoko w koncu dla ŁKA beda tworzyli symulator.... ciekawe co jak, maszynisci z ŁKA beda na szkoleniu w tracie o polnocy to co reste???

Resety serwerów maja rozwiązać problem INGERENCJI LUDZI w działanie oprogramowania służącego symulowaniu określonego zjawiska - w tym przypadku ruchu pociągów po określonych trasach z przejazdem przez określone węzły kolejowe. Gdyby jeździły i sterowały ruchem wyłącznie komputery, wszystko byłoby piękne, płynne i o czasie - tymczasem jeden z drugim człowieki jeżdżą za wolno/za szybko, przekładają wajchy za późno, hamują za wcześnie, ruszają za późno, przejeżdżają przez S1, hamują bez uzasadnienia na posterunku z przelotem, nie podają wjazdu zawczasu, podają Sz na szlak, na którym stoi cały ruch w obu kierunkach z powodu symulowanej awarii rozjazdu (symulowanej przez innych człowieków). To MY, LUDZIE jesteśmy najsłabszym ogniwem tego łańcucha, a ci którzy tego nie są w stanie zrozumieć, nie powinni bawić się w kolejarzy, bo to nie kto inny, jak ludzie spowodowali większość katastrof kolejowych na przestrzeni historii kolei, a nie technika! Także żegnam pana Plu96, szerokiej drogi!

 

PS: Maszyniści z ŁKA nie będą na szkoleniu o północy (UWAGA! przyjmuję tu, że twórcy symulatorów SimRail i/lub MaSzyna - to personalnie zbliżony zespół, gdyby ktoś nie wiedział - pozyskali zamówienie publiczne na symulator służący szkoleniu maszynistów na zamówienie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - ŁKA), bo symulator ma to do siebie, że warunki identyczne z nocą w czasie burzy i z huraganem można zadawać też w dzień, w godzinach pracy OBSŁUGI tego symulatora, a oni nie tyrają na 3 zmiany jak byś chciał, tj. 24h  - oni W NOCY nie pracują - maszynista przychodzi na szkolenie ZAMIAST ZA NASTAWNIK, wypoczęty i bez zbędnego stresu, w godzinach pracy normalnych ludzi. Chyba ci się PRACA z NIEWOLNICTWEM pomyliła, jak chciałbyś dla producentów tego symulatora i wszelkich innych pracowników... Do Żabki pewnie też pukasz w szybę o 5:55/23:03, bo TOBIE SIĘ WSZYSTKO NALEŻY przez całą dobę...

Edited by Nieciej
O symulatorze dla ŁKA i niewolnictwie... o zespole SimRail/MaSzyna
Link to comment
Share on other sites

Komputery nauczyły ludzi dziwnego postępowania, niespotykanego chyba nigdzie w przyrodzie. Jak tylko coś źle idzie, to zaraz "reset" - wszystko od nowa. Zepsuła się jakaś rzecz? Nie naprawiaj jej, kup nową! Zachorowało Twoje dziecko? Nie lecz go, zrób sobie nowe!

Wiele już było takich sytuacji, że wchodził na zakorkowany posterunek ogarnięty dyżurny i przywracał płynność ruchu - obywało się bez resetu. Znalazło by się wiele chętnych osób, które za darmo wzięłyby na siebie trud monitorowania stanu symulacji i odpowiedniego reagowania na nie, zamiast wylewania dziecka razem z kąpielą ileś tam razy na dobę.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Nieciej napisał(a):

Potem będziesz narzekał że na PLx wszystko stoi przez 12 godzin, bo resety są za rzadko, a wszyscy uciekli z serwera, na którym zawisła ważna dla jego przejezdności stacja (nastawnia) lub zdechł pociąg pośrodku istotnego węzła - zobaczysz. To tylko oprogramowanie, które działa dopóki się nie zawiesi, bez gwarancji producenta, niezależnie od zachcianek użyszkodników (tak w IT nazywają takich jak Ty). Nie miej wtedy pretensji, że wszystko na jakimś serwerze stoi kilkanaście godzin i nie żądaj ręcznego restartu od mitycznych twórców, bo 150 żeś zapłacił...

Zawsze można zgłosić problem na Discord i oni to ogarną 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, 0x8000ffff napisał(a):

Komputery nauczyły ludzi dziwnego postępowania, niespotykanego chyba nigdzie w przyrodzie. Jak tylko coś źle idzie, to zaraz "reset" - wszystko od nowa. Zepsuła się jakaś rzecz? Nie naprawiaj jej, kup nową! Zachorowało Twoje dziecko? Nie lecz go, zrób sobie nowe!

Wiele już było takich sytuacji, że wchodził na zakorkowany posterunek ogarnięty dyżurny i przywracał płynność ruchu - obywało się bez resetu. Znalazło by się wiele chętnych osób, które za darmo wzięłyby na siebie trud monitorowania stanu symulacji i odpowiedniego reagowania na nie, zamiast wylewania dziecka razem z kąpielą ileś tam razy na dobę.

Nowe dzieci, kiedy "stare" zachorują? To nieznane mi rozwiązanie problemu chorych lub w inny sposób zepsutych dzieci, np. przez rodziców. Dziecko choruje, bo żyje (przeciwdziałanie lekarzami i farmakologią nie musi być skuteczne - tak też bywa), a zepsuć je możesz bez problemu - ucząc je TYLKO JEDEN RAZ niewłaściwego zachowania - ta nauka w nim zostanie i będzie już zepsute do końca życia - zawsze powie "tata/mama kazał/a mi tak robić". Wśród maszyn, także obliczeniowych, te zasady nie działają - można je wyłączać i włączać - restartować/resetować - jak zwał, tak zwał. Można je także złomować jeśli już nie działają jak trzeba - dzieci poddawać kasacji jakoś nie wypada.

Trzy razy na dobę - co 8 godzin jest ten restart. Proszę wylicz sytuacje odkorkowywania serwera przez ogarniętych "wolontariuszy", bo raczej częściej stoi korek składów, wszyscy narzekają, że serwer niegrywalny i nikt niczego nie odblokowuje, a ten korek na dodatek szybko rośnie ze wszystkich stron, bo sloty są gęste jak w szczycie przewozowym, tyle że przez całą dobę, a jeszcze znajdzie się zmęczony dyżurny ruchu przyjmujący pociąg z "ph" na tor bez krawędzi, żeby EIP mógł mieć przelot "na prosto"... Tego nie ogarniesz na wszystkich serwerach jednocześnie bez elektrycznego zlikwidowania całego "swiata" gry, a potem załadowania tego "świata" na nowo - w położeniach i porządku zgodnym z rozkładem jazdy co do sekundy i rozjazdu. Problem ten dotyczył i dotyczy wszelkich gier typu MMO, a takim swoistym MMO jest niestety SR w multi.

Po to jest taki mechanizm, żeby działało wszystko jak w zegarku częściej niż raz na dobę lub raz na tydzień także bez "zatrudniania" tłumu "wolontariuszy" do "ogarniania" dość skomplikowanego świata tej symulacji - restart jest szybszy i bardziej radykalny od innych rozwiązań - po prostu zwalnia wszystkie zasoby, a potem one się przydzielają na nowo, nie ważne kto zepsuł lub co zawisło - wszystko się naprawi i odwiesi.

Edited by Nieciej
O awariach dzieci i maszyn oraz trwałości xD
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, KIEROWNIK napisał(a):

Zawsze można zgłosić problem na Discord i oni to ogarną 

Już widzę jak biegną ogarniać o każdej porze dnia i nocy, bo tak...

Na szczęście my tu sobie jedynie możemy podyskutować i w tej dyskusji lub oddzielnie od niej zasugerować jakieś rozwiązania lub zmiany - tymczasem decyzje podejmuje ktoś inny, nawet jeśli jednym one pasują, a innym nie.

Edited by Nieciej
Link to comment
Share on other sites

Kolego @Nieciej słyszałeś kiedyś o czymś takim jak ironia? Jeśli tak, po co się rozpisujesz na temat "nowych dzieci"? Jeśli jednak nie rozumiesz...

Powtórzę krótko i zwięźle moją opinię na temat restartu serwerów:

  • wyrażam nadzieję, że jest to rozwiązanie tymczasowe i zostanie zastąpione z czasem poprzez "moderację",
  • nie pasuje mi restart o północy, wiele osób o tym pisało i proponowało zamiast tego godz. 4; sporo ludzi o północy nie tylko że jeszcze gra, ale w ogóle o tej porze jedynie może grać.

Powyższe "postulaty" to takie moje prywatne chcenie, które ktoś kiedyś może uwzględni, a może nie. Wypowiedzieć się zawsze warto, elaboraty na ten temat nie są konieczne 😛

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

Na żadną tymczasowość to bym tu nie liczył - wszystkie "światy" MMO są restartowane, nawet prosta według dzisiejszych kryteriów Tibia - nie ma lepszego sposobu i im bardziej skomplikowane technicznie środowisko, które może być postępująco uszkadzane przez graczy, tym częściej należy je doprowadzać do "położenia startowego". Niekoniecznie o północy, ale trzeba i nie raz na dobę, bo prąd dla bezużytecznego serwera z zablokowanym ruchem przez kluczowe posterunki, to też koszt.

 

Nie mów mi, proszę, czy mam pisać krótko czy właśnie tworzyć elaboraty - nie masz mojej zgody aby narzucać mi swoją wolę lub czegoś ode mnie oczekiwać. Do czytania nie zmuszam. Prawo do wyrażania swojej opinii posiadam niezależnie czy się to komukolwiek podoba, czy nie.

Edited by Nieciej
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 4 / 80
          • Percentage filling 5%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 38
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 37 / 1408 Total players
    • 3% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy