Jump to content

Punkty za podanie sygnału RP1.


Pantograf

Recommended Posts

Witam, po dzisiejszej aktualizacji na całej lk. Sędziszów - Sosnowiec Południowy nie otrzymuje się punktów za podanie sygnału RP1 przy wskaźnikach W6a oraz W6b. Rozumiem, że to jest zamierzone, lecz przed stacją Wolbrom przed semaforem wjazdowym jest ustawiony wskaźnik W7, przy którym dostaje się normalnie punkty za podanie sygnału RP1, tak samo jest dopiero przy Sosnowcu Południowym i Katowicach Zawodzie, że już otrzymuje się za to punkty.

Poniżej zamieszczę filmik potwierdzający, że się nie otrzymuje punktów, oraz zrzut ekranu, pokazujący, że za wskaźnikiem W7 otrzymuje się. 

 

20230407144943_1.jpg


 

 

 

 

Edited by Pantograf
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

A tak w ogóle to dlaczego punktowanie za podanie sygnału RP1 zostało wyłączone? Przed przypadek czy celowo? Ma stałe czy tylko na testy? 

Brak tej punktacji nie wyrabia nawyku obserwacji wskaźników na szlaku

Link to comment
Share on other sites

z jednej strony dobrze żeby ich nie było bo 50pkt za Rp1 to moim zdaniem dużo i szybciej można uzyskać duży lvl. Ja od kilku tygodni zadaje sobie natomiast pytanie za co i jak oceniany jest dyżurny ruchu. bo maszynista za wszystko ma ujemne punkty a dyżurny tylko wbija godziny aby odblokować lepszą stacje do dyżurowania

Link to comment
Share on other sites

Około 2,5 raza przejechałem wczoraj Sędziszów pociągiem regionalnym (w zasadzie bez znajomości szlaku), trochę tych przejazdów tam jest i w większości przypadków punktowania Rp1 nie było, ze dwa razy dostałem ujemne za brak i w niektórych miejscach zaliczało podanie w odpowiednim momencie. Także coś jest popsute lub zasady się zmieniły. Olać, nie zależy mi, mam pokrętło głośności, mogę trąbić bez przerwy xD

13 minut temu, Komandos2509 napisał(a):

Ja od kilku tygodni zadaje sobie natomiast pytanie za co i jak oceniany jest dyżurny ruchu. bo maszynista za wszystko ma ujemne punkty a dyżurny tylko wbija godziny aby odblokować lepszą stacje do dyżurowania

Ja też się nad tym zastanawiam... Dyżurny ruchu w SimRail za swoje działania lub zaniechania w ogóle nie odpowiada, a tymczasem te błędy, np. sprowadzenie pociągu z postojem handlowym na tor główny dodatkowy bez krawędzi peronowej, czasem zatrzymują ruch na połowie "mapy", psując zabawę kilkudziesięciu maszynistom i innym dyżurnym ruchu.

Edited by Nieciej
xD
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.04.2023 o 07:13, mluczak.kutno napisał(a):

Jak dla mnie, punkty za RP1 (jak i za wszystko w sumie) to rzecz pasująca bardziej do gry niż do symulatora i mogłoby ich nie być w ogóle 😉

To jest ocena stylu i poprawności jazdy. I tak póki co to te punkty to taka informacja dla Ciebie co nadal robisz źle bo niczego innego ten lvl nie daje ... tak, że jak dla mnie to może zostać jak jest.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, pijany mechanik napisał(a):

To jest ocena stylu i poprawności jazdy. I tak póki co to te punkty to taka informacja dla Ciebie co nadal robisz źle bo niczego innego ten lvl nie daje ... tak, że jak dla mnie to może zostać jak jest.

Dodatkowo przy wskaźniku We 8a także powinny być naliczane punkty 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, pijany mechanik napisał(a):

To jest ocena stylu i poprawności jazdy. I tak póki co to te punkty to taka informacja dla Ciebie co nadal robisz źle bo niczego innego ten lvl nie daje ... tak, że jak dla mnie to może zostać jak jest.

Bardziej ocena tego, czy w ogóle umiesz jechać przed siebie (punkty za przejechanie punktów kontrolnych nawet zdrowo po czasie), otwierać drzwi i zatrzymywać się na stacjach. Kara za przekroczenie prędkości, przejechanie S1 czy pominięcie przystanku jest śmieszna i szybko można ją sobie "nadrobić", szczególnie na jakimś Regio albo KM.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mluczak.kutno napisał(a):

Bardziej ocena tego, czy w ogóle umiesz jechać przed siebie (punkty za przejechanie punktów kontrolnych nawet zdrowo po czasie), otwierać drzwi i zatrzymywać się na stacjach. Kara za przekroczenie prędkości, przejechanie S1 czy pominięcie przystanku jest śmieszna i szybko można ją sobie "nadrobić", szczególnie na jakimś Regio albo KM.

System nie jest doskonały (jak chociażby demokracja) ... jest w fazie rozwoju, nie mam zamiaru na siłę niczego nikomu narzucać. Wyraziłem tylko swoją opinię nt. i to ,że mi to pasuje. Tyle.

Edited by pijany mechanik
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, krzysk napisał(a):

A tak w ogóle to dlaczego punktowanie za podanie sygnału RP1 zostało wyłączone? Przed przypadek czy celowo? Ma stałe czy tylko na testy? 

Brak tej punktacji nie wyrabia nawyku obserwacji wskaźników na szlaku

Prawdopodobnie skrypt się na całej lk. popsuł, bo zauważyłem, że jak już zjechałem za Sosnowcem Południowym, czy nawet przy samym posterunku jest W6b i zaliczyło mi punkty, a zapomniałem o W6b na Zawodziu i tam odjęło mi punkty.

Link to comment
Share on other sites

Od Starzyn do Kozłowa większość W6a oraz W6b działa. Czy jest to celowy zabieg, aby usunąć punkty za podanie sygnału RP1? Bo nie wiem, czy zgłaszać nadal miejsca, w których nadal się je otrzymuje.

20230410211217_1.thumb.jpg.6ea91ed03e2f25462be457a84b441108.jpg

20230410211213_1.thumb.jpg.9c05c1c24ad6e79b0a6ea3ad13f7f7b5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wiem ocb, ale po co się tym tak przejmować i dyskutować o tym tydzień - tego już nie rozumiem. Wystarczy zgłosić raz jako błąd, jak to tu już zostało zrobione u góry, a po uzyskaniu numeru czekać na poprawkę/ aktualizację... Po co drążyć temat w nieskończoność...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie ma. Dostajesz za sam fakt prowadzenia pociągu, zatrzymywania się przy peronach i odjeżdżania z nich (za przekraczanie maksymalnej dozwolonej prędkości odejmuje się 1 co kilka sekund) i mijanie punktów kontrolnych - przed czasem, o czasie lub po czasie, bo to niekoniecznie zależy od maszynisty. Były jeszcze punkty za ortodoksyjne podejście do wskaźnika W6b, czyli "trąbienie" wniebogłosy tuż po jego minięciu (podanie sygnału Rp1), ale jakoś trochę umarło, może przeszkadzało okolicznym mieszkańcom 🤣 .

Edited by Nieciej
odejmowanie za przekraczanie prędkości
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.04.2023 o 07:13, mluczak.kutno napisał(a):

Jak dla mnie, punkty za RP1 (jak i za wszystko w sumie) to rzecz pasująca bardziej do gry niż do symulatora i mogłoby ich nie być w ogóle 😉

No chwila moment. Stop. A nie na odwrót? W rzeczywistości, gdy dojdzie do jakiegoś wypadku, zbierze się komisja UTK, policja, prokuratura i znajdzie się świadek lub świadkowie, którzy stwierdzą, że pociąg przejechał dany odcinek bez podania sygnału RP1, gdzie było obowiązkiem przy mijaniu wskaźnika W7 lub W6a/b. Oczywiście winny wtedy jest maszynista. Symulator ma SYMULOWAĆ realia pracy na kolei. W tym przypadku SimRail kładzie duży nacisk w systemie punktacji. Pozytywnej, jak za w/w czyn, lub negatywnej, jak np. przejechanie S1, czy minięcie W4, albo brak reakcji na SHP. Robisz coś dobrze - jest nagroda (w rzeczywistości np. premia), popełnisz błąd to masz karę (w rzeczywistości np. wyrok, zawieszenie w pracy na czas wyjaśnienia itp.)

Dlaczego tak dużo osób myli pojęcie GRY od pojęcia SYMULATORA? To tak jakby powiedzieć, że trakcja się zerwała i druty wiszą...

Edited by Quentis
  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

No właśnie nie na odwrót. Przecież prawdziwy maszynista nie dostaje jakichś wyimaginowanych punktów, za które może sobie ulepszyć lokomotywę zrobić zupełnie nic. Czy prawdziwy maszynista dostaje jakąś premię za to, że w ogóle zatrzymał się na jakimś przystanku? Nie, to jego obowiązek. Gra za to głaszcze go punktami po głowie. Tak samo jak głaszcze go po głowie za samo to, że w ogóle jedzie przed siebie, nawet jak przez swoją ślamazarną jazdę nabiera regularnie opóźnienia i rozwala ruch na połowie mapy. Skoro zresztą gra ma symulować realia pracy na kolei, to gdzie jest normalny, zgodny z rzeczywistością rozkład jazdy dla maszynisty? Nie ma. A może maszynista dostaje WOS? Nie. Podobno dyżurni mają mnóstwo makulatury do wypełniania. Wypełniają? Nie.  A co się stanie, jak przefrunie się przez S1 "na pełnej"? No nic. Minus 500 albo 1000pkt, stoisz zatrzymany pod sygnalizatorem, potem jedziesz sobie dalej jakby nigdy nic. W tym akurat aspekcie symulacji jest BARDZO niewiele.

Edycja. A co z punktami za sygnał Pc2? Wiem, że wielu okazji na pojechanie torem lewym nie ma, ale jednak skoro Rp1 dostaje multum punktów, to włączenie Pc2 powinno dawać od razu dostęp do przepremierowego EN57.

Edited by mluczak.kutno
Złota myśl
Link to comment
Share on other sites

Nie dramatyzujmy z tymi punktami. One niczego nie dają więc po co bić pianę. Jak komuś nie zależy na nich, to niech nie patrzy i wyłączy sobie pasek ze swoim levelem. Ciężko będzie wszystkim dogodzić. Jeśli miałoby być takie ostre podejście jak w prawdziwym życiu to po przejechaniu S1 byś prawdopodobnie musiał dostać BANA na grę, po czym gdybyś chciał grać i oszukać system, musiałbyś założyć nowe konto i kupić ponownie grę. Mniej hardcorowym rozwiązaniem byłoby odebranie wszystkich puntów i przywrócenie Levelu do poziomu 0.

 

Z innej beczki:

ile jest punktów za minięcie punktu kontrolnego i jak to działa?

Na serwerze ktoś mówił, że za przejazd o czasie jest 500 pkt. Próbowałem mijać punkt kontrolny punktualnie o czasie, minutę przed oraz minutę po i system zawsze nalicza 250 pkt. Czy te 500 pkt. to wymysł gracza, czy faktycznie da się tyle zdobyć, ale coś robię źle?

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Indiana napisał(a):

 

ile jest punktów za minięcie punktu kontrolnego i jak to działa?

Na serwerze ktoś mówił, że za przejazd o czasie jest 500 pkt. Próbowałem mijać punkt kontrolny punktualnie o czasie, minutę przed oraz minutę po i system zawsze nalicza 250 pkt. Czy te 500 pkt. to wymysł gracza, czy faktycznie da się tyle zdobyć, ale coś robię źle?

 

W dniu 27.04.2023 o 00:08, Nieciej napisał(a):

Nie ma. Dostajesz za (...) i mijanie punktów kontrolnych - przed czasem, o czasie lub po czasie, bo to niekoniecznie zależy od maszynisty. (...)

+250 - innej liczby nigdy nie odnotowałem.

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, mluczak.kutno napisał(a):

No właśnie nie na odwrót. Przecież prawdziwy maszynista nie dostaje jakichś wyimaginowanych punktów, za które może sobie ulepszyć lokomotywę zrobić zupełnie nic.

Prawdziwy mechanik dostaje realną kasę za realnie wykonywany zawód. Pewnie inne byłoby podejście gdyby w wirtualnej kolei, wirtualny mechanik dostawał wirtualne "simcoiny", które mógłby wydać na coś w SimRail. Tak jednak nie jest i dostaje się jedynie wirtualne punkty, które na dzień dzisiejszy do niczego nie służą. Ok, służą tylko do tego żeby zobaczyć czy ktoś nie odpala SimRail i nie kończy jedynie na zakładkach w symulatorze. 

Oczywiście takie np. "simcoin" zbierane razem z poziomem, mające wydatne przełożenie na to "coś" w symulacji, spowodowałoby urealnienie i mniejsze zezwierzęcenie na serwerach, ale dopóki nie poprawione zostanie AI, które potrafi S1 trzymać jak jej się żywnie podoba to nie ma sensu nic więcej wprowadzać. Nie chcąc dostawać ujemnych punktów mam ograniczone zaufanie do przelotów przy AI i wolę troszkę wcześniej zwolnić towarem, żeby nie liczyć na fart, a w najgorszym wypadku przewalić S1. 

Edited by Grandal74
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Grandal74 napisał(a):

Prawdziwy mechanik dostaje realną kasę za realnie wykonywany zawód. Pewnie inne byłoby podejście gdyby w wirtualnej kolei, wirtualny mechanik dostawał wirtualne "simcoiny", które mógłby wydać na coś w SimRail. Tak jednak nie jest i dostaje się jedynie wirtualne punkty, które na dzień dzisiejszy do niczego nie służą. Ok, służą tylko do tego żeby zobaczyć czy ktoś nie odpala SimRail i nie kończy jedynie na zakładkach w symulatorze. 

Oczywiście takie np. "simcoin" zbierane razem z poziomem, mające wydatne przełożenie na to "coś" w symulacji, spowodowałoby urealnienie i mniejsze zezwierzęcenie na serwerach, ale dopóki nie poprawione zostanie AI, które potrafi S1 trzymać jak jej się żywnie podoba to nie ma sensu nic więcej wprowadzać. Nie chcąc dostawać ujemnych punktów mam ograniczone zaufanie do przelotów przy AI i wolę troszkę wcześniej zwolnić towarem, żeby nie liczyć na fart, a w najgorszym wypadku przewalić S1. 

Czyli teraz wchodzimy w życiowy temat pod tytułem "coś za coś"?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 39 / 78
          • Percentage filling 50%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 71
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 29
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 5 / 74
          • Percentage filling 7%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 42
          • Percentage filling 2%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 6 / 78
          • Percentage filling 8%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 76
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 6 / 79
          • Percentage filling 8%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 74
          • Percentage filling 8%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 10 / 27
          • Percentage filling 37%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 110 / 1472 Total players
    • 7% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy