Jump to content

Najepsza symulacja parowozu - propozycje


Recommended Posts

  • SIMRAIL Team

Dziękuję za porcję uwag. Z racji tego, że obecnie pracuję nad czymś innym, mogę się na szybko odnieść do paru punktów.

W dniu 12.02.2024 o 11:02, green all the way napisał(a):

1. Stan stawidła nie jest pokazany na zewnątrz, gdzie zawsze położenie jest jak dla napełnienia 0.

Możliwe, że w ramach optymalizacji zostało to wyłączone w lokomotywowni. Na scenerii normalnie animuje się całość od drąga stawidłowego przez kulisę do korbowodów dla całego zakresu napełnień.

W dniu 12.02.2024 o 11:02, green all the way napisał(a):

16. Czy piasek zostaje na torach, tak jak sugerowane

To akurat tyczy się nie tylko parowozu. Nie mamy tej mechaniki.

W dniu 12.02.2024 o 11:02, green all the way napisał(a):

30. Nie można otworzyć klap zamykających wlew wody do tendra. Problem, bo parowozy bez tendra kondensacyjnego mają zasięg około 150km

Na obecnym etapie nie mamy na scenerii żurawia i wodowania, natomiast sama animacja jest przygotowana. Biorąc pod uwagę przebiegi dobowe i faktyczną prędkość jazdy parowozów towarowych 150 kilometrów powinno wystarczyć każdemu. Teoretyczny zasięg Ty2 może być nawet większy - 30 m3 wody przy zużyciu pary poniżej 10 t/h daje zapas wody na 3 godziny jazdy z prawie pełną mocą, co przy prędkości 80 km/h przekładałoby się się na 240 km jazdy. Natomiast faktem jest, że na testach prędkość jazdy z ciężkim składem oscyluje w zakresie 25-40 km/h, co drastycznie wpływa na zasięg parowozu bez wodowania.

W dniu 12.02.2024 o 11:02, green all the way napisał(a):

19. Czy wirtualny palacz sam zamyka i otwiera klapy popielnika

Palacz steruje pracą inżektorów i klap popielnika oraz dodaje węgiel na ruszt zależnie od życzenia maszynisty. Dodatkowo otwiera zawory zasilające, jeśli coś ktoś zamknie.

  • Thanks 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a):

Dziękuję za porcję uwag. Z racji tego, że obecnie pracuję nad czymś innym, mogę się na szybko odnieść do paru punktów.

Możliwe, że w ramach optymalizacji zostało to wyłączone w lokomotywowni. Na scenerii normalnie animuje się całość od drąga stawidłowego przez kulisę do korbowodów dla całego zakresu napełnień.

To akurat tyczy się nie tylko parowozu. Nie mamy tej mechaniki.

Na obecnym etapie nie mamy na scenerii żurawia i wodowania, natomiast sama animacja jest przygotowana. Biorąc pod uwagę przebiegi dobowe i faktyczną prędkość jazdy parowozów towarowych 150 kilometrów powinno wystarczyć każdemu. Teoretyczny zasięg Ty2 może być nawet większy - 30 m3 wody przy zużyciu pary poniżej 10 t/h daje zapas wody na 3 godziny jazdy z prawie pełną mocą, co przy prędkości 80 km/h przekładałoby się się na 240 km jazdy. Natomiast faktem jest, że na testach prędkość jazdy z ciężkim składem oscyluje w zakresie 25-40 km/h, co drastycznie wpływa na zasięg parowozu bez wodowania.

Palacz steruje pracą inżektorów i klap popielnika oraz dodaje węgiel na ruszt zależnie od życzenia maszynisty. Dodatkowo otwiera zawory zasilające, jeśli coś ktoś zamknie.

A nad czym pracujesz jeśli można oczywiście wiedzieć ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.02.2024 o 22:39, Królik Uszasty napisał(a):

Dziękuję za porcję uwag. .

Dziękuję za odpowiedź.

Czy w takim razie mam zrobić wpis w dziale zgłaszania błędów odnośnie kilku wymienionych punktów, które uważam za istotne? (bo nie wszystkie są ważne, część jest z kategorii "wishlist")

 

W dniu 21.02.2024 o 22:39, Królik Uszasty napisał(a):

Palacz steruje pracą inżektorów i klap popielnika oraz dodaje węgiel na ruszt zależnie od życzenia maszynisty. Dodatkowo otwiera zawory zasilające, jeśli coś ktoś zamknie.

Wyraziłem się nieprecyzyjnie - chodziło mi o to, czy reaguje na wskaźnik W12?

O ile jest ten wskaźnik gdzieś w terenie 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Posted (edited)

Krótkie retesty dla wersji EAB 21.04.2024 14:12, parowóz w lokomotywowni, bo nie widziałem nigdzie indziej.

Z plusów: da się wejść i wyjść przez drzwi, co chyba ostatnio nie było możliwe.

Odniesienia w tekście są do postu

1. [zewnętrznie stawidło zawsze 0] - problem ciągle jest

2. [teksty popupów] -nie można sprawdzić, bo zniknęły aktywacje owych tekstów (jak również tych poprawnych), niezależnie od stanu włączenia automatycznego palacza

3. [złe opisy] - problem dalej jest

4. [kolizja pokrętła i blokady] - problem dalej jest

6. [odkręcanie zaworów w lewo] - problem dalej jest

7. [analogowość wskazania stanu zaworu] - problem dalej jest

8. [zawór ogrzewania] - obejście problemu metodą uniemożliwienia obracania zaworem (nie aktywuje się)

9. [brak kresek "max" na manometrach] - problem dalej jest

11. [cyfrowość zaworu sprężarki] - problem dalej jest

12. [brak kompletnej funkcjonalności zaworów inżektora Nathana] - problem dalej jest

14. [odluźniacz] - problem dalej jest

22. [oznaczenie najniższego poziomu wody] - problem dalej jest

23. [brak tabliczki + vmax] - problem dalej jest

24. [brak skośnych pasków za wodowskazami] - problem dalej jest

Resztę punktów, chwilowo mniej istotnych pominąłem.

 

Edited by green all the way
dodanie linka do postu oryginalnego
  • Haha 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • SIMRAIL Team

Od tamtego czasu z nic nie było w parowozie ruszane, toteż postępów brak. Odnosząc się do punktów:

1. W lokomotywowni była wyłączona animacja całego układu, poprawiłem.

2. Złe odniesienia do pliku tłumaczenia, poprawiłem.

3. Podpisy do zmiany, zobaczymy co da się zrobić z resztą.

4. Obecnie blokada została odciągnięta. Zastanawiam się nad sensownością i używalnością tego w sytuacji, gdy nam się pokrętło od napełnienia nie przestawia samoczynnie.

5. Tak.

6. Poprawione

7. Propozycja niezgodna z wyglądem GUI - raczej skończy się na paseczku z procentami. Z dźwiękiem trzeba będzie trochę pokombinować.

8. Ogrzewanie chwilowo zablokowałem, przy uruchamianiu ogrzewania parowego w wagonach będzie to nareperowane.

9. Do dorysowania.

10. Nie zawsze opisujemy wszystkie pokrętła i dźwignie, które nie są obsługiwane.

11. Póki co tak musi zostać - to się gryzie z samplem sprężarki i jego modulacją.

12. Dodana obsługa zaworów, animacja wypływu wody w toku.

13. W zasadzie można uruchomić, natomiast nie będzie to miało istotnego wpływu na jazdę.

14. Do uruchomienia.

15. Patrz pkt. 10.

16. To nie tyczy się parowozu, a ogólnego modelu przyczepności. Nie mamy tego i raczej nieprędko będzie zrobione w satysfakcjonujący sposób.

17. Tak, hamulec działa.

18. Nie spodziewałbym się, w zasadzie od tego jest GUI.

19. Trzeba przeczesać mapę w poszukiwaniu wskaźnika, może ich nie być.

20. Łopata do łopatowania jest w toku, mechanika ruszania łopatą też.

21. Masz zdjęcie takiego wodowskazu? Co do węgla, to coś nie poszło z animacją otwierania skrzyni węglowej - sprawdzamy.

22. Do dodania.

23. Do dodania, chociaż wydaje mi się, że coś już jest wybite na teksturze.

24. Wody mamy cały kocioł, dlatego w lokomotywowni nie widać, gdzie się kończy słupek - to samo, co ze stawidłem. Pasek będzie dodany, kolor wody jeszcze dobierzemy mniej niebieski.

25. Zrobione

26. Odwadniacz zbiorników - to jakoś mocno nie wpływa na jazdę w czasie spodziewanym w grze. Animacji hamulca tendra nie ma (jeśli masz na myśli dźwignie i cięgna hamulca), bo w zasadzie nigdzie tego nie animowaliśmy jeszcze.

27. To w zasadzie nie wydaje się być potrzebne w czasie jazdy.

28. Patrz 27.

29. Nie do mnie, bardzo wizjonerskie.

30. Zasięg nie powinien być problemem. Animacja - patrz 21.

31. Można kliknąć na okno i się wychylić. Czy do tego jest potrzebny bind? Jeśli coś w kabinie ruszasz, to i tak w większości myszką, więc masz ją w ręce.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy