Jump to content

Serwer PL 1(ZAMYKANIE TORÓW ZABRONIONE)


Krisu TV

Recommended Posts

No nie wiem... Jeśli będę chciał puścić pociąg po torze lewym (wyprzedzanie), to najpierw blokada musi być wyłączona (stan neutralny), dopiero można zmienić kierunek na przeciwny. Powrót do właściwego kierunku analogicznie.

Zresztą są szlaki jednotorowe, np. na Starzyny, Czarncę etc. Procedura przełączania kierunku analogiczna.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, 0x8000ffff napisał(a):

Kto będzie tego pilnował?

Nikt. Pewnie jeżeli nie będzie takiej możliwości, to po prostu będzie to wyłączone przez twórców i przebiegi będą nastawione tak jak mają iść. Czyli prawy po prawym, lewy po lewym. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Arkadio40 napisał(a):

.... " wszystkie przebiegi pociągów mają lecieć po swoich torach"

Powodzenia w Opocznie południe, z kierunku Pilichowice gdzie notorycznie mamy czekający skład EC a za nim często opóźniony EIP i jeszcze jeden EIP a w Opocznie Południe w peronach EC z Wawy. Jesli Pilichowice się nie dogadają z Opocznem co by EIP przepchnąć lewym to taka sytuacja może często się powtarzać 🙂 brawo za pomysł.

Na początku gdy zaczynałem dyżurować na Opocznie jak jeszcze był tam system cyfrowy. To nawet bot jak był na Pilichowicach puszczał po lewym EIP żeby nie stało za EC 
Od jakiegoś czasu tak już nie jest i robi się tam korek. A teraz korek będzie jeszcze większy bo doszły połączenia.
Ale, co ja tam wiem.

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę celu wprowadzania takiej zasady no chyba że twórcy chcą zrobić z PL1 serwer doświadczalny na którym będą bopracowywali algorytmy dla botów na poszczególnych stacjach. To jest moim zdaniem jedyna myśl jaka by tłumaczyła takie wprowadzenie tej zasady. Z tym że o tym warto wprost zakomunikować. Obwieścić, opisać co autor ma na myśli a nie pozostawić serwer a my mamy się domyślać i interpretować na swoją potrzebę. Ale przecież zapomniałem. Komunikacji ze strony Autorów o różnych zmianach prócz informacji co wnoszą nowe aktualizacje tak na prawdę nie ma.

 

  • Confused 3
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, rafalp163 napisał(a):

Nie macie racji. To nie jest gra RPG jak ktoś chce odgrywać role niech gra w gry RPG. W Sim Rail najważniejsze żeby każdy maszynista mógł jechać według rozkładu jazdy. A takie symulowanie przez dyżurnych ruchu to zwykły trolling

Hmm. Ciekawy argument, ale zastanów się czy faktycznie jedziesz według rozkładu i czy faktycznie pojedziesz w zgodzie z rozkładem. 
Proponuję kilka razy wsiąść do loka najlepiej tej samej relacji Katowice - Warszawa. Czy to będzie EC czy EIP na serwerze tylko dla maszynistów.
Zobaczymy ile razy będziesz miał tam sytuację że np. przed Opocznem Południe postoisz sobie w EIP 15 minut za EC który czeka na wjazd w perony.

Chodź z pewnymi sytuacjami które na siłę są symulowane przez graczy którzy wybierają rolę dyżurnych są dla mnie zaskakujące. I powiem szczerze nie potrzebne.
Ale zaznaczam są różni ludzie. Każdy podchodzi do gry na swój własny indywidualny sposób. Czasami mam wrażenie że dyżurni zamiast skupić się na tym by nabrać doświadczenia w podstawach obsługi urządzeń na siłę próbują i wymyślają jakieś dziwne sytuacje. A podstawy i sprawność działania na posterunku są odkładane na bok. Byle tylko zrobić coś dziwnego. Nietypowego. Czy to jest trolling, cóż, każdy może mieć swoją definicję, ale czy osoba która będzie jechała EIP z prędkością do 130km/h i powie nam że robi to w zgodzie z przepisami bo jest w pojedynczej obsadzie, to trolling? Miałem taką dyskusję z graczę i powiem szczerze że argumenty które mi przedstawił do mnie trafiły. I uznaję to iż nie był to trolling.
Inny przykład, wielu graczy uznaje iż posterunek Pilichowice jest nudny jak flaki z olejem. Może i tak jeśli na Olszamowicach mamy człowieka który potrafi czytać rozkład jazdy 🙂
Jeśli nie to Pilichowice są bardzo istotnym posterunkiem. Domyślcie się sami. Ja tłumaczyć nie będę. Niema to najmniejszego sensu.

Podpowiem jedno. Jeśli myślicie że grając na jednym posterunki powinien interesować was tylko i wyłącznie ten na którym jesteście to przykro mi bardzo. Jesteście w błędzie. Warto zapoznać się z posterunkami z którymi jesteście połączeni drogami. Jakie są tam rozkłady. Jak to wygląda. Trochę analizy. 

I serio wielokrotnie to powtarzałem i powtarzać będę. Nie ma posterunku nudnego, nie trzeba robić dziwnych rzeczy aby urozmaicać rozgrywkę wystarczy posiedzieć na danym posterunku dłużej niż te przysłowiowe 5 minut. 

Natomiast serwer PL1 jest obarczony takim a nie innym komunikatem po to by nie robić "wahadełka" po jednym torze szlakowym między dwoma punktami. Natomiast nikt tu nie mówi że w razie sytuacji uzasadnionej nie możecie wyprawić pociągu lewym torem.

Przy okazji jeszcze jedna sprawa dla dyżurnych którzy mają w du...ie meldować co wyjechało z ich stacji. Kliknijcie ten cholerny przycisk na tym telefonie i wybierzcie to cholerne menu kontekstowe i wyślijcie info co odjechało. Zapytacie po co?, to ja wam odpowiem wskoczcie sobie na Opoczno nim podejdziecie do kafelków to wciśnijcie sobie klawisz F3
Będziecie mieli no powiedzmy 100% realizmu co wie i może odczytać dyżurny z pulpitu kafelkowego. Bo na pewno pulpit ten nie powie dyżurnemu jaki pociąg do niego jedzie.
Zobaczymy czy będziecie się cieszyć jak ktoś na Pilichowicach będzie miał w du..ie informowanie was o tym co właśnie do was jedzie. 
Pograjcie sobie na kafelkach bez podpowiedzi. Bardzo prosty zabieg tak jak wspomniałem rozpoczynacie grę i pierwsze co robicie F3 dopiero podchodzicie do urządzeń jakie macie dostępne na posterunku. Na kafelkach rewelacja, odechce się wam innych kombinacji.
 

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś wszedłem na dyżur. Widzę że blokada liniowa na prawym torze szlakowym ma ustawiony kierunek do mnie. Ok, coś się pewnie działo wcześniej, co spowodowało taką sytuację. Wtem DR z tego posterunku oznajmia mi odjazd po torze lewym. Pytam o powód. Słyszę jako wyjaśnienie coś o uatrakcyjnieniu sobie gry poprzez symulację zamknięcia toru szlakowego. Ręce mi opadły, bez słowa wyszedłem z gry.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Każde zamykaniw torów jest uzgadniane między 2-3 osobami albo o więcej. Ponadto zawsze informujemy uetam-a. Jest to urozmaicenie rozgrywki i staramy się to robić z głową. Będą też specjalne eventy. Także uzgodnione, i tam będą symulowane bardziej skomplikowane sytuacje. Spotkałem się z pozytywnym odzewem więc reportowanie nie ma sensu. Nikt nie zbanuje DR za prawidłowe prowadzenie ruchu po 1 torze :-) Więcej informacji  o eventach na grupie FB z newsami 24 h, lub u mnie na priv. Promocja jest zakazana :-) 

  • I disagree 4
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, dammul napisał(a):

Każde zamykaniw torów jest uzgadniane między 2-3 osobami albo o więcej. Ponadto zawsze informujemy uetam-a. Jest to urozmaicenie rozgrywki i staramy się to robić z głową. Będą też specjalne eventy. Także uzgodnione, i tam będą symulowane bardziej skomplikowane sytuacje. Spotkałem się z pozytywnym odzewem więc reportowanie nie ma sensu. Nikt nie zbanuje DR za prawidłowe prowadzenie ruchu po 1 torze :-) Więcej informacji  o eventach na grupie FB z newsami 24 h, lub u mnie na priv. Promocja jest zakazana 🙂

Owszem ale skoro na PL1 jest to zabronione, a ludzie robią to nagminnie

Link to comment
Share on other sites

Jedno ale. Ja nie mam nic przeciwko temu żeby ktoś sobie urozmaicał rozgrywkę. Ale ludzie są samolubni i urozmaicają ją sobie kosztem innych graczy którzy zapłacili pieniądze za grę nie po to żeby brać udział w czyjejś zabawie nie będąc zapytanym o zgodę i czy ma się chęć brania w niej udziału. Przykro mi czy Wam się to podoba czy nie multiplayer jest miejscem gdzie są też inni ludzie i uszanujcie to że są też tacy gracze którym wystarczy dobra zabawa z rozgrywki zapewniona przez twórców i nie chcą brać udziału w czyichś pomysłach. Jak nie potraficie tego zaakceptować to przykro mi bardzo ale ja będę takich ludzi reportować

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, krzysk napisał(a):

Patrzę, że od kilku dni frekwencja na PL1 jakby mniejsza. Czyżby ludziom nie zależało tak bardzo  na niezamykaniu szklaków bez uzasadnienia?

Moim zdaniem błędny wniosek. Co jest bardziej prawdopodobne -

1. jest to stosunkowo źle opisane więc może odpychać ludzi od serwera bo nie wiedzą o co chodzi,

2.to nie jest wielką tajemnicą, że ludzie lgną do ludzi, więc im więcej na danym serwerze to tam wchodzą częściej. A siedząc dziś np. pół dnia na PL2 nie zauważyłem aby większość jednak symulowała to czego nie można robić na PL1, wręcz przeciwnie, większość gra na PL2 tak jak powinna to robić na PL1. Jest sporo graczy, którzy potrafią w zaawansowaną symulację i oni raczej unikają PL1 siedząc na PL2/4 a tzw. "niedzielni gracze" przychodzą gdzie więcej ludzi (czyt. więcej ludzi którzy potrafią w symulację bo oni grają najwięcej i najczęściej) i masz, akcja rodzi reakcję i efekt jest taki a nie inny.

Edited by FartingZombie
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Arkadio40 napisał(a):

NO ja miałem teraz taką sytuację w Pilichowicach   dyżurny stwierdził że zamknie sobie szlak i puści po torze lewym za takie coś powinien być BAN

W Pilichowicach często puszczam po lewym do Opoczno południe, zwłaszcza jak na Olszamowicach nie ma obsady. Jakoś jeszcze nikt nie narzekał zwłaszcza ci którzy śmigają na EIP że jadą do Opoczna po lewym. Fakt jest to wymuszone sytuacjcją. Fakt jest to uzgodnione z dyżurnym na Opocznie. Jeśli się nie zgodzi to nie ma zmiłuj jedziemy torem zasadniczym. Jeśli się zgodzi to można co nieco podziałać. 
Przypomnę tylko że zamykanie na jakiś czas konkretnego toru po między dwoma lub większą ilością posterunków jest nie zgodne z zasadami dla celów urozmaicenia. Ale nikt nie zakazuje wyprawienia pociągu w danym kierunku zarówno po torze zasadniczym jak i lewym w celu minięcia się pociągów. Aby zachować płynność ruchu (nie generować niepotrzebnych opóźnień) żeby wyprzedzić jakiś skład, co wiemy że będzie czekał na wjazdowym do Opoczna bo zatrzymuje się w peronach.

Analiza rozkładu i planowanie na przód, daje wiele możliwości. Ale też współpraca z posterunkami z nami skomunikowanymi drogami szlakowymi.
Oczywiście nikogo nie zmuszę do przyjęcia pociągu torem lewym. Za każdym razem kontaktuję się z odpowiednim posterunkiem z dużym wyprzedzeniem. Czekam na odpowiedź do momentu krytycznego jeśli jej nie ma uznaję to jako odpowiedź negatywna, jeśli przyjdzie do mnie za późno to trudno nic już nie poradzę. Nie będę komuś przed nosem zmieniał sygnału na semaforze zwłaszcza jak minie ostatni semafor na SBL. 
Tak że da się ale trzeba to robić z głową. I rozsądkiem. Nic na siłę.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Ja wczoraj wieczorem wpadłem na serwer Pl2 na Zawiercie i to co zobaczyłem to woła o pomstę do nieba 1h odkręcania. Podziękowania dla maszynistów za cierpliwość i pomoc gracza z pendolino co zgodził sie objąć posterunek GW co by mi pomóc wyprostować sytuacje. A mianowicie obydwie blokady z posterunku Góra Wł. ustawione w kierunku Zawiercia po niewłaściwym jedzie pendolino w kierunku Zawiercia 20/h wypuszczony z GW na SZ SBL po drodze ciemne wiec cała droga do Zawiercia 20/h. dodatkowo 3 pociągi w peronach w kierunku GW . Wyprowadzenie tego burdla do sytuacji czystej zajęło godzinę. Nie powiem fajne wyzwanie logistyczne ale słyszałem że ludzie skarżyli sie na dyżurnego w Pilchowicach ze nie odzywa sie i nie przepuszcza pociągów raport poszedł ale tacy ludzie powinni mieć perma niestety. Jestem za urozmaiceniem gry ale niech inwenty będą dodawane losowo na stacjach przez twórców jak swego czasu na Będzinie psuł się elf w rozjazdach i trzeba było kombinować.

Link to comment
Share on other sites

Ale zobacz - Ty miałeś łamigłówkę umysłową, wyzwanie którym zaradziłeś sytuacji, maszyniści coś ciekawszego na trasie niż tylko "same zielone".

Nie demonizowałbym tych przypadków i póki nie jest to specjalne "trollowanie" żeby innym grę uprzykrzyć, to przyjąłbym to jako wypadki losowe, które w prawdziwym życiu przecież również się zdarzają.

Organizowane "ewenty" owszem - super sprawa i bardzo chętnie bym uczestniczył, jednak po pierwsze trzeba by się na takie wydarzenie umawiać na konkretną porę, po drugie przygotowanie na niespodziewaną sytuację psuje niespodziankę. A tak - na trasie zdarza się wypadek i maszyniści z nastawniczymi (?) zwołują się na pomoc na radiowych kanałach. No aż żałuję, że mnie przy tym nie było!

Pewno to zależy od graczy - myślę że można by nas podzielić na dwie grupy:

1. nabijaczy kilometrów i punktów doświadczenia, dla których najważniejsze jest bezproblemowe przeprucie z punktu w punkt

2. takich, którzy wcielając się w maszynistę chcą czerpać przyjemność z jazdy i doznać jak najwięcej wrażeń z nią związanych

Tak przy okazji - pewnie możnaby to rozwiązać jakimiś serwerami specjalnie pod takie grupy.

Edited by Robinus
  • Like 1
  • I disagree 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 67 / 73
          • Percentage filling 92%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 67
          • Percentage filling 4%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 10 / 73
          • Percentage filling 14%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 17 / 78
          • Percentage filling 22%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 28
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 48 / 78
          • Percentage filling 62%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 74
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 79
          • Percentage filling 8%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 70
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 76
          • Percentage filling 8%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 77
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 24 / 27
          • Percentage filling 89%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 13 / 27
          • Percentage filling 48%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 25 / 27
          • Percentage filling 93%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 248 / 1474 Total players
    • 17% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy