Jump to content

Następna Stacja dla dyżurnego


Recommended Posts

Dlatego jestem za eventami moderowanymi, lub po prostu jakimś losowym wrzuceniem czegoś na konkretne serwery. Nie dziwię się, że ludzie robią takie rzeczy przez brak nowych zawartości, żeby jako urozmaicić grę, ale w większości nie mają pojęcia jak to dobrze zrobić i nikt nad tym nie panuje. Na początku gdzieś tam było to w miarę rzadkie, bo większość uczyła się samej rozgrywki - obecnie co chwila można usłyszeć o rurach PCV, samobójcach, pożarach, katastrofach itd. Idzie to w zdecydowanie złym kierunku. 

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Mnie mało interesuje czyjeś pojęcie i czy umie to zrobić czy nie. Chodzi o to, że tak jak był ten jeden oficjalny event to niech sobie takie będą, było info na forum. Było info w grze w nazwie serwera i dołączasz na swoją własną odpowiedzialność więc jest okej. No ale tutaj to jest ewidentne przegięcie i to czy komuś się nudzi czy nie, nie jest żadnym wytłumaczeniem. Jak się komuś nudzi to niech zrobi inicjatywę, napisze do devów i ukręci jakiś kolejny event a nie robi sieczkę na "codziennych" serwerach, gdzie jednak jakieś konkretne zasady są. Jak już takie rzeczy są, to niech sobie jeszcze nie wiem, Zawiercie zamkną na godzinę w dwie strony na PL2 bo niewybuch na stacji znaleźli i nara czekasz z opóźnieniem a po godzinie na rozkazy pisemne będą wpuszczać gdzie nawet takich nie ma oficjalnie na teraz w SimRailu więc ciężko oczekiwać ich znajomości od wszystkich co wchodzą na serwer. Oczywiście mówię to sarkastycznie bo to jest absolutny odjazd i absurd, jakie niektórzy sobie w ostatnim czasie zasady ustalają z czapy. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Na takie przypadki, ktoś bardzo mądry, wymyślił coś takiego jak serwery prywatne. 

W trzeciej dekadzie XXI wieku powinien to być standard w tego typu projektach. 

Wtedy każdy sobie mógłby robić na swoim serwerze co chce, z kim chce i ile chce. Taki kolejny przejaw uniwersalności oprogramowania.

Ale z pewnością nikt na publicznych serwerach nie może sobie samowolnie robić co chce, z kim chce i ile chce. Szczególnie na tych najbardziej uczęszczanych. Chyba, że pójdzie oficjalny komunikat. A z tym jak wiemy tutaj i tak trudno 🙂 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Robbie Louda napisał(a):

Odezwał się ogarnięty dyżurny. Popisy ładne daliście wczoraj na serwerze i jeszcze pokazywałeś to na streamie. Szkoda, że najlepsze było po wyłączeniu streama. Właśnie dobrze pokazaliście dlaczego tego typu eventy powinny być realizowane pod okiem moderacji na forum. Bierzecie się za coś nie mając nawet dobrze wiedzy jak działają systemy na których siedzicie, gadacie między nastawniami na radiu i namawianie do jechania szybciej "a najwyżej punkty stracisz" xD Wisienką na torcie było wypuszczenie przez "ogarniętego dyżurnego" pociągów na siebie i ulotnienie się szybciutkie jak zaczęło się robić ciepło. Jeśli tak mają wyglądać evenciki to naprawdę super rozgrywka. No daliście radę mega profesjonalizm, czad super! Gratuluje 🚅

Przypominam, że wszystkie serwery są publiczne 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Robbie Louda napisał(a):

Odezwał się ogarnięty dyżurny. Popisy ładne daliście wczoraj na serwerze i jeszcze pokazywałeś to na streamie. Szkoda, że najlepsze było po wyłączeniu streama. Właśnie dobrze pokazaliście dlaczego tego typu eventy powinny być realizowane pod okiem moderacji na forum. Bierzecie się za coś nie mając nawet dobrze wiedzy jak działają systemy na których siedzicie, gadacie między nastawniami na radiu i namawianie do jechania szybciej "a najwyżej punkty stracisz" xD Wisienką na torcie było wypuszczenie przez "ogarniętego dyżurnego" pociągów na siebie i ulotnienie się szybciutkie jak zaczęło się robić ciepło. Jeśli tak mają wyglądać evenciki to naprawdę super rozgrywka. No daliście radę mega profesjonalizm, czad super! Gratuluje 🚅

A jeśli chodzi o korek poza streamem to pretensje proszę kierować do DR z Zawiercia, który wiedząc, że tor 1 jest zamknięty wyprawił pociąg, w wyniku czego nie można było zmienić blokady w kierunku przeciwnym. A poza tym tego typu zdarzenia doskonale pokazują, kto tak naprawdę umie być DR a kto nie. I kolejny raz przypomnę, że jest to symulator SZKOLENIOWY, z którego zrobiono grę. Więc jak nie umiesz w DR to się nie zabieraj. Ja będąc na dyżurce, często miałem problem z rozładowaniem korka, bo jakiś nieogar, pokorkował szlak i poszedł w cholerę. Co do przekraczania prędkości, niestety maszynista musiał ją przekraczać, ponieważ za nim jechało Pendolino, a tak jak napisałem wcześniej dyżurny z Zawiercia, wiedząc, że jest zamknięty tor 1 wypuścił pociąg na szlak. Ciekaw jestem czy ty znasz przepisy kolejowe, bo nie wydaje mi się.  

Edited by Krisu TV
  • I disagree 14
Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Krisu TV napisał(a):

Co do przekraczania prędkości, niestety maszynista musiał ją przekraczać, ponieważ za nim jechało Pendolino, a tak jak napisałem wcześniej dyżurny z Zawiercia, wiedząc, że jest zamknięty tor 1 wypuścił pociąg na szlak. Ciekaw jestem czy ty znasz przepisy kolejowe, bo nie wydaje mi się.  

To stwierdzenie że maszynista musiał przekraczać prędkość, bo pendo jechało za nim podsumowuje wiedzę na temat przepisów. 

  • Like 4
  • Thanks 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Krisu TV napisał(a):

"[...] Ciekaw jestem czy ty znasz przepisy kolejowe, bo nie wydaje mi się."

Zapewniam cię, że kolega Robie Louda lepiej zna treść instrukcji zna niż szanowny pan powołujący się na eventy bez podstawowej wiedzy, a po obejrzeniu połowy zapisu z twojego live'a mogą wymienić następujące błędy, które popełniłeś:
- Zbędne zastopowanie sem. E, F, N, O 
- Błędna treść telefonogramu zamykający tor szlakowy pomiędzy dwoma posterunkami zapowiadawczymi [Ir-1 § 53 ust. 4]
- Brak jakiejkolwiek informacji dla siebie o zamknięciu toru nr. 1 na pulpicie nastawczym do 50'tej minuty live, czyli do ~połowy
- Co to najniższy piorytet przelotu? (26:40)[https://youtu.be/GqF0-lfs4g4?t=1587]
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 24139 [Ir-1 § 24 ust. 5]
- "Proszę się nie pchać, aby nie blokować szlaku" - ??? jaki jest kontekst pod tym i co przez to mam rozumieć (30:15)[https://youtu.be/GqF0-lfs4g4?t=1811]
- Mówienie maszynistom, że podasz przelot pomimo tego, że skład już się znajduje w stacji (32:03)[https://youtu.be/GqF0-lfs4g4?t=1923]
- Brak informacji dla 24139 o jeździe po torze lewym (32:30)[https://youtu.be/GqF0-lfs4g4?t=1950]
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 242239 + brak informacji o tym, iż jest to lokomotywa luzem [Ir-1 § 24 ust. 5 + § 24 ust. 13]
- Błędne danie zgody Zawierciu na wypuszczenie 4136 [Ir-1 § 24 ust. 9]
- Co to jest brak trakcji elektrycznej? (52:20)[https://youtu.be/GqF0-lfs4g4?t=3140]
- Naużywanie radiotelefonu i zrzucanie tego na "witaj w PKP", zamiast przyznać, że tego i tego dnia o godz. xx:xx został ustalony jakiś event [Ir-5]
- Brak zapytania i danie zgodny od Zawiecia na wyprawienie 14135, 14137 i 1439 [Ir-1 § 24 ust. 5 + § 24 ust. 9]
- Brak informacji dla 14135, 14137 i 1439 o jeździe po torze lewym [Ir-5]
- Namawianie maszynistów na przekraczanie prędkości rozkładowej i konstrukcyjnej lokomotyw (1:15:30)[https://youtu.be/GqF0-lfs4g4?t=4530]
- Informacja o wyjeździe na konkretny numer toru NIE JEST informacją o wyjeździe na tor przeciwny do zasadniczego (1:29:00)[https://youtu.be/GqF0-lfs4g4?t=5335]

Dalej nie byłem w stanie już obejrzeć, gdyż uszy więdną przez te pańskie wychwalanie się wiedzą, której nie ma. Następnym razem proszę przeczytać instrukcję o prowadzeniu ruchu kolejowym zanim się Pan będzie zabierał za organizowanie jakichkolwiek eventów @Krisu TV

Cały zapis z eventu można obejrzeć z tego linku:
https://youtu.be/GqF0-lfs4g4

Edited by pan kura
  • Like 6
  • Confused 1
  • Haha 2
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, pan kura napisał(a):

Zapewniam cię, że kolega Robie Louda lepiej zna treść instrukcji zna niż szanowny pan powołujący się na eventy bez podstawowej wiedzy, a po obejrzeniu połowy zapisu z twojego live'a mogą wymienić następujące błędy, które popełniłeś:
- Zbędne zastopowanie sem. E, F, N, O
- Błędna treść telefonogramu zamykający tor szlakowy pomiędzy dwoma posterunkami zapowiadawczymi
- Brak jakiejkolwiek informacji dla siebie o zamknięciu toru nr. 1 na pulpicie nastawczym
- Co to najniższy piorytet przelotu? (24:50)
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 24139
- "Proszę się nie pchać, aby nie blokować szlaku" - ??? jaki jest kontekst pod tym i co przez to mam rozumieć
- Mówienie maszynistom, że podasz przelot pomimo tego, że skład już się znajduje w stacji
- Brak informacji dla 24139 o jeździe po torze lewym
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 242239 + brak informacji o tym, iż jest to lokomotywa luzem
- Błędne danie zgody Zawierciu na wypuszczenie 4136
- Co to jest brak trakcji elektrycznej? (52:50)
- Naużywanie radiotelefonu i zrzucanie tego na "witaj w PKP", zamiast przyznać, że tego i tego dnia o godz. xx:xx został ustalony jakiś event
- Brak zapytania i danie zgodny od Zawiecia na wyprawienie 14135, 14137 i 1439
- Brak informacji dla 14135, 14137 i 1439 o jeździe po torze lewym
- Namawianie maszynistów na przekraczanie prędkości rozkładowej i konstrukcyjnej lokomotyw
- Informacja o wyjeździe na konkretny numer toru NIE JEST informacją o wyjeździe na tor przeciwny do zasadniczego (1:29:30)

Dalej nie byłem w stanie już obejrzeć, gdyż uszy więdną przez te pańskie wychwalanie się wiedzą, której nie ma. Następnym razem proszę przeczytać instrukcję o prowadzeniu ruchu kolejowym zanim się Pan będzie zabierał za organizowanie jakichkolwiek eventów @Krisu TV

Co do wyprawiania pociągów po torze lewym, to kolega maszynista nie słyszał informacji o której wcześniej powiedziałem, że z powodu zamknięcia toru 1 jazda po torze lewym, do czego później mi się przyznał. Po drugie, wiedza chyba zaczerpnięta z symulatora TD2 (wiem z pewnych źródeł, że większość graczy to właśnie środowisko TD2), a jak wiadomo TD2 nawet koło PRAWDZIWEGO symulatora nie stało, co potwierdzi ci 90% graczy w SimRaila, a po trzecie przypominam, że SimRail to symulator SZKOLENIOWY, z którego zrobiono grę, więc osoby, które albo nigdy nie grały (kolegi o nicku Robie Louda nigdy nie widziałem na żadnym serwerze) w SimRaila, albo grały w pseudo symulator TD2 będą miały problem z tym tytułem. I wszystko w tym temacie 

  • Haha 7
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, pan kura napisał(a):

Zapewniam cię, że kolega Robie Louda lepiej zna treść instrukcji zna niż szanowny pan powołujący się na eventy bez podstawowej wiedzy, a po obejrzeniu połowy zapisu z twojego live'a mogą wymienić następujące błędy, które popełniłeś:
- Zbędne zastopowanie sem. E, F, N, O
- Błędna treść telefonogramu zamykający tor szlakowy pomiędzy dwoma posterunkami zapowiadawczymi
- Brak jakiejkolwiek informacji dla siebie o zamknięciu toru nr. 1 na pulpicie nastawczym
- Co to najniższy piorytet przelotu? (24:50)
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 24139
- "Proszę się nie pchać, aby nie blokować szlaku" - ??? jaki jest kontekst pod tym i co przez to mam rozumieć
- Mówienie maszynistom, że podasz przelot pomimo tego, że skład już się znajduje w stacji
- Brak informacji dla 24139 o jeździe po torze lewym
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 242239 + brak informacji o tym, iż jest to lokomotywa luzem
- Błędne danie zgody Zawierciu na wypuszczenie 4136
- Co to jest brak trakcji elektrycznej? (52:50)
- Naużywanie radiotelefonu i zrzucanie tego na "witaj w PKP", zamiast przyznać, że tego i tego dnia o godz. xx:xx został ustalony jakiś event
- Brak zapytania i danie zgodny od Zawiecia na wyprawienie 14135, 14137 i 1439
- Brak informacji dla 14135, 14137 i 1439 o jeździe po torze lewym
- Namawianie maszynistów na przekraczanie prędkości rozkładowej i konstrukcyjnej lokomotyw
- Informacja o wyjeździe na konkretny numer toru NIE JEST informacją o wyjeździe na tor przeciwny do zasadniczego (1:29:30)

Dalej nie byłem w stanie już obejrzeć, gdyż uszy więdną przez te pańskie wychwalanie się wiedzą, której nie ma. Następnym razem proszę przeczytać instrukcję o prowadzeniu ruchu kolejowym zanim się Pan będzie zabierał za organizowanie jakichkolwiek eventów @Krisu TV

I tu cię mam. Zgodnie z zasadami wyprawiania pociągów w pierwszej kolejności jedzie Pendolino, później Express IC, następnie osobówki i na końcu dopiero towarowe. Kolejna sprawa. Pociąg Pendolino dostał informacje o tym, żeby zwolnić prędkość, ponieważ przed nim znajduje się inny skład. Jeśli chodzi o przekraczaniu prędkości, to skład musiał jechać szybciej, z powodu znajdującego się za nim Pendolino. Stało się tak, ponieważ DR w Zawierciu już na samym poy ( o 20:00) dostał informacje o awarii sieci trakcyjnej i zamkniętym torze 1, a pomimo tego, wypuścił pociąg na zamknięty tor. Stwierdzenie "Witamy w PKP" było stwierdzeniem humorystycznym. Jeśli chodzi o informację o zamkniętym torze, była tabliczka z informacją tor zamknięty. Jak widzisz, jestem w stanie ci powiedzieć, że większość rzeczy była zrobiona dobrze. Ciekaw jestem, czy tu grając jako DR a będąc zapewne graczem TD2 poprawnie wykonujesz swoją pracę. Żeby komuś zwracać uwagę, trzeba samemu cis robić dobrze 

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Melok napisał(a):

To stwierdzenie że maszynista musiał przekraczać prędkość, bo pendo jechało za nim podsumowuje wiedzę na temat przepisów. 

To w takim razie, jak masz lepszą wiedzę, to powiedz co powinno się zrobić, jeżeli nie dało się zmienić WBL ponieważ pociąg już znajdował się na torze? Słucham. Bo widzę, że wszyscy tutaj mądrzy, a przychodzi co do czego, to sami walicie błędami aż się niedobrze robi. Przykład. "Ogarnięty" dyżurny będąc na Włoszczowie Pólnoc, wyprawił pociąg z Żelislawic i do Żelislawic na czołówkę. Gdyby nie S1 doszło by do katastrofy. Takich przykładów "ogarniętych" DR można mnożyć i mnożyć. 

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, pan kura napisał(a):

Zapewniam cię, że kolega Robie Louda lepiej zna treść instrukcji zna niż szanowny pan powołujący się na eventy bez podstawowej wiedzy, a po obejrzeniu połowy zapisu z twojego live'a mogą wymienić następujące błędy, które popełniłeś:
- Zbędne zastopowanie sem. E, F, N, O
- Błędna treść telefonogramu zamykający tor szlakowy pomiędzy dwoma posterunkami zapowiadawczymi
- Brak jakiejkolwiek informacji dla siebie o zamknięciu toru nr. 1 na pulpicie nastawczym
- Co to najniższy piorytet przelotu? (24:50)
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 24139
- "Proszę się nie pchać, aby nie blokować szlaku" - ??? jaki jest kontekst pod tym i co przez to mam rozumieć
- Mówienie maszynistom, że podasz przelot pomimo tego, że skład już się znajduje w stacji
- Brak informacji dla 24139 o jeździe po torze lewym
- Błędy telefonogram z zapytaniem o drogę dla 242239 + brak informacji o tym, iż jest to lokomotywa luzem
- Błędne danie zgody Zawierciu na wypuszczenie 4136
- Co to jest brak trakcji elektrycznej? (52:50)
- Naużywanie radiotelefonu i zrzucanie tego na "witaj w PKP", zamiast przyznać, że tego i tego dnia o godz. xx:xx został ustalony jakiś event
- Brak zapytania i danie zgodny od Zawiecia na wyprawienie 14135, 14137 i 1439
- Brak informacji dla 14135, 14137 i 1439 o jeździe po torze lewym
- Namawianie maszynistów na przekraczanie prędkości rozkładowej i konstrukcyjnej lokomotyw
- Informacja o wyjeździe na konkretny numer toru NIE JEST informacją o wyjeździe na tor przeciwny do zasadniczego (1:29:30)

Dalej nie byłem w stanie już obejrzeć, gdyż uszy więdną przez te pańskie wychwalanie się wiedzą, której nie ma. Następnym razem proszę przeczytać instrukcję o prowadzeniu ruchu kolejowym zanim się Pan będzie zabierał za organizowanie jakichkolwiek eventów @Krisu TV

A co streama, to nie mów, że oglądałeś, bo ja doskonale wiem, kto ogladał i ile czasu. 

  • Haha 8
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Krisu TV napisał(a):

To w takim razie, jak masz lepszą wiedzę, to powiedz co powinno się zrobić, jeżeli nie dało się zmienić WBL ponieważ pociąg już znajdował się na torze? Słucham. Bo widzę, że wszyscy tutaj mądrzy, a przychodzi co do czego, to sami walicie błędami aż się niedobrze robi. Przykład. "Ogarnięty" dyżurny będąc na Włoszczowie Pólnoc, wyprawił pociąg z Żelislawic i do Żelislawic na czołówkę. Gdyby nie S1 doszło by do katastrofy. Takich przykładów "ogarniętych" DR można mnożyć i mnożyć. 

Ale co to ma do poganiania mechanika i stwierdzenia, że "musiał przekraczać prędkość, bo jechało za nim Pendolino"? Kolega wyżej ładnie wypunktował błędy w dyżurowaniu, a tego typu stwierdzenia utwierdzają tylko w przekonaniu kto zna przepisy, a kto nie. Nawet nie odniosłeś się do konkretów, tylko rzucasz ogólnikami że ktoś nie oglądał (tymczasem łatwo zweryfikować, że te wymienione błędy faktycznie miały miejsce), że ktoś nie gra (może grać na innych serwerach, sam mam nabite kilkaset godzin a nie mijaliśmy się na serwerze). A gdzie konkrety odnośnie błędów które tutaj są wymienione? Oczywiste jest to, że nikt nie jest nieomylny, każdy się może uczyć. Jednak popełnianie takich błędów przy okazji wytykając wszystkim innym, że się nie znają, że nie ogarniają, że źle dyżurują, a później organizowanie eventów bez wiedzy jak to powinno wyglądać, robiąc jakieś zapisy na fb, gadając na radiu w grze zapraszając na live i robiąc tam prywatę... To jest słabe. Po prostu. Ponadto odpowiedzi powinno się pisać w jednym poście, a nie rozbijać post pod postem przez co ciężej się odnosić do wypowiedzi. 

  • Haha 1
  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, Melok napisał(a):

Ale co to ma do poganiania mechanika i stwierdzenia, że "musiał przekraczać prędkość, bo jechało za nim Pendolino"? Kolega wyżej ładnie wypunktował błędy w dyżurowaniu, a tego typu stwierdzenia utwierdzają tylko w przekonaniu kto zna przepisy, a kto nie. Nawet nie odniosłeś się do konkretów, tylko rzucasz ogólnikami że ktoś nie oglądał (tymczasem łatwo zweryfikować, że te wymienione błędy faktycznie miały miejsce), że ktoś nie gra (może grać na innych serwerach, sam mam nabite kilkaset godzin a nie mijaliśmy się na serwerze). A gdzie konkrety odnośnie błędów które tutaj są wymienione? Oczywiste jest to, że nikt nie jest nieomylny, każdy się może uczyć. Jednak popełnianie takich błędów przy okazji wytykając wszystkim innym, że się nie znają, że nie ogarniają, że źle dyżurują, a później organizowanie eventów bez wiedzy jak to powinno wyglądać, robiąc jakieś zapisy na fb, gadając na radiu w grze zapraszając na live i robiąc tam prywatę... To jest słabe. Po prostu. Ponadto odpowiedzi powinno się pisać w jednym poście, a nie rozbijać post pod postem przez co ciężej się odnosić do wypowiedzi. 

Ja nie mówię, że jestem nieomylny. Tylko, że akurat doczepili się wszyscy do mnie, nie widząc swoich błędów, które popełniają jako dyżurni ruchu, a śmiem twierdzić, że ty również popełniasz błędy jako dyżurny, ale nie. Lepiej nie widzieć swoich błędów i wytykać komuś innemu. Co do zapisów, to nie tylko z tego tytułu robię zapisy, bo materiału jest sporo. Zresztą tak jak napisałem, najpierw żeby komuś zwracać uwagę, trzeba samemu być w miarę ogarniętym. Ja też mogę powiedzieć (zresztą nie tylko ja), że większość DR podaje informacje o podanym czy to przelocie, czy wyjeździe przy podanym wcześniej sygnale S2. Pytanie, po co? Skoro sygnał się świeci to nie trzeba już mówić, że przelot czy wyjazd podany. To samo jest z wjazdem. Chyba, że robisz przelot, czy wjazd/wyjazd to wtedy ok, podajesz, żeby maszynista wiedział, że może wjechać w perony , czy przejechać. Ale nie widzę potrzeby, żeby przy podanym S2 jeszcze dodatków na radiu informować o tym. Ty jako DR pewnie też to robisz. 

Edited by Krisu TV
Link to comment
Share on other sites

 

Witam,

Zasady kolei i kolejek:

 

1. Zasada - Bezpieczeństwo (przepisy)

2. Zasada - Punktualność 

I tak kolej się toczy w przepisach każdego kraju i kazde zaniedbanie tych zasad ma takie konsekwencje jakie ma. Dobrze ze to tylko gra, a zarazem symulator który wiele uczy i prowokuje dyskusje 😉😆👍

  • Like 1
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Krisu TV napisał(a):

1) A jeśli chodzi o korek poza streamem to pretensje proszę kierować do DR z Zawiercia, który wiedząc, że tor 1 jest zamknięty wyprawił pociąg, w wyniku czego nie można było zmienić blokady w kierunku przeciwnym. A poza tym tego typu zdarzenia doskonale pokazują, kto tak naprawdę umie być DR a kto nie.

2)  I kolejny raz przypomnę, że jest to symulator SZKOLENIOWY, z którego zrobiono grę. Więc jak nie umiesz w DR to się nie zabieraj. Ja będąc na dyżurce, często miałem problem z rozładowaniem korka, bo jakiś nieogar, pokorkował szlak i poszedł w cholerę.

3) Co do przekraczania prędkości, niestety maszynista musiał ją przekraczać, ponieważ za nim jechało Pendolino, a tak jak napisałem wcześniej dyżurny z Zawiercia, wiedząc, że jest zamknięty tor 1 wypuścił pociąg na szlak. Ciekaw jestem czy ty znasz przepisy kolejowe, bo nie wydaje mi się.  

Oj dzieje się ale tu muszę się nieco wtrącić 🙂 Bo coś mi tu nie gra w samej wypowiedzi kolegi. Zatem postanowiłem sobie ją podzielić na pewne części by łatwiej było mi się odnieść do tematu.
Tak więc:

1) Prętęsję powinny być kierowane do osoby która event zorganizowała i to mocne. Nie do dyżurnego. Przypominam że jako osoba organizująca jakiekolwiek wydarzenie jest się odpowiedzialnym za jego przebieg. Ale też taka osoba powinna odpowiedzialne dobierać sobie osoby na poszczególne posterunki jako dyżurnych !
Więc jakakolwiek spychologie nie powinna mieć miejsca. Tak więc szanowny kolego skoro gdzieś coś było robione nie tak jak powinno to odpowiedzialność spada na Ciebie ponieważ nie dobrałeś odpowiedniej osoby na kluczowy posterunek. Przykro mi taka prawda. (Jak pojedziesz na koncert, na który wydałeś kasę, okaże się że jakiś zespół da dupy i nawet nie przjedzie na ten koncert albo jakaś osoba z obsługi koncertu da ciała i padnie zasilanie? pretensje będziesz miał do kogo, organizatora czy konkretnej osoby?

2) Skoro symulator szkoleniowy co zostało pięknie wyłuszczone to znaczy że daje możliwość szkolenia się czyż nie? A przynajmniej powinien taką możliwość dawać. Z tego co wiem na każdym posterunku w realnym życiu są instrukcje i tak dalej.
Wytyczne dotyczące tylko i wyłącznie konkretnego posterunku na jakim się znajdujemy. Te rzeczy są cały czas pod ręką dyżurnego. Ponieważ może pojawić się sytuacja która występuje na danym posterunku raz na jakiś długi czas, bardzo długi.
Ale nie jest wykluczona. Już nie wspomnę o tym że jak wchodzimy (obejmuje się zmianę na posterunku) nie ma informacji co jest grane. W grze możemy przejąć posterunek w totalnym bałaganie, nikt nam nic nie przekaże co się działo i co jest aktualnie wykonane. Sami musimy dochodzić do pewnych spraw, często gęsto to może powodować nie lada problemy. Więc słowo SZKOLENIOWY tu bym był ostrożny tego słowa używać. A skoro zostało użyte to nie powinno być dalej wypowiadziane że jak nie umiesz w DR to się za to nie bierz. Wręcz przeciwnie jeśli szkoleniowy to tym bardziej jak nie umiesz to się za to bierz żeby się naumieć ( Natomiast na bardziej ogarniętych dyżurnych powinna przyświecać zasada podszkolenia nowego w tajnikach DR ) a nie opierniczanie i mówienie że masz się za to nie brać 🙂

3) no i jest wisienka na torcie. Maszynista musiał przekroczyć prędkość bo jechał za nim pendolino 🙂 wow.
Rozumiem że przepisy kolejowe pozwalają na to by narażać sprzęt na uszkodzenie i pasażerów, oraz infrastrukturę kolejową na uszkodzenia bo jedzie za mną pociąg który ma możliwość szybszej jazdy.  Kurczę chciałbym zobaczyć ten przepis. 
Bowiem na logikę lepiej przegiąć i uszkodzić lokomotywę. Co spowoduje zablokowanie szlaku na dłuższą chwilę, niż narazić na opóźnienie pendolino. No faktycznie albo przepisy są naprawdę popierdzielone i nie wynikają z logiki. Albo coś tu poszło nie tak. A jeszcze wyżej padło słowo SZKOLENIOWY. Gdzie uważam iż co jak co ale jeśli chodzi o prowadzenie pociągu to ta gra potrafi nauczyć wielu spraw.

Tak powołuję się na logikę. A nie konkretne przepisy. Choć mógłbym tutaj pewien zapis przytoczyć jeśli chodzi o maszynistów. Lecz wydaje się to zbędne w całej tej dyskusji.
Tak mogę dodać tylko jedno od siebie. 
Nie jestem wykształcony w aspektach kolejowych. Nie pracowałem i raczej nie będę pracował w kolejnictwie, nawet szeroko pojętym. 
Nie znając przepisów jakoś większych problemów nie posiadam czy to prowadząc skład czy to będąc na posterunku. Tak nie jednokrotnie zastanawiam się czy dane decyzje jakie podjąłem nie przyniosą nie pożądanego efektu jakim jest opóźnienie innego składu. 
Co często wynika ze zbyt małej liczby godzin spędzonych na danym posterunku, i zbyt późnym wyłapaniu pewnych cech charakterystycznych w ruchu jaki panuje w grze.
Tak przyznaję się że jestem nie ogarem, ale to znaczy że nie mogę się rozwijać grając?
To że jestem nie ogarem oznacza że mam obowiązek przeczytać wszystkie instrukcje? (Nie oszukujmy się na tym etapie wiele instrukcji nie ma odniesienia do gry, ponieważ ta nie posiada wszystkich funkcjonalności a jak będzie już posiadała to zobaczymy ile tak naprawdę będzie pokrywało się z rzeczywistością, na to jednak będą potrafiły odpowiedzieć osoby które są biegłe w tych tematach)
Kolejna sprawa to taka że jeżeli ja nieogar DR mam sobie przyswoić i zapamiętać instrukcje których jest co nieco. To osoby grające jako maszyniści też powinni sobie przyswoić jako lekturę obowiązkową zasady poprawnego prowadzenia składów. Zasady co oznaczają semafory i tak dalej.

Myślę że popadamy w niezłą skrajność przerzucając się przepisami i wiedzą. Wiele spraw można na logikę rozwiązać. Nie koniecznie zagłębiając się w przepisy. 
Co nie oznacza że mówiąc i zaczynając dyskusję powołując się na przepisy i wytykając błędy z niewiedzy u innych, samemu, właśnie samemu popełniając błędy, nic dziwnego że rozpętała się burza. 
W całej tej wielkiej dyskusji wielokrotnie słyszę że kolega @Krisu TV pisze o przepisach, pisze że sami robimy błędy. I nie potrafimy ich dostrzec.
A ja nie dostrzegłem ani razu ze strony organizatora, jednej małej informacji. 
Która myślę wiele spraw by uspokoiła. 
A mianowicie przyznania się do tego że wydarzenie nie poszło w stu procentach tak jak by się chciało. Że gdzieś w wyniku czegoś powstał błąd. Że przyjrzymy się temu, wyciągniemy wnioski. Przemyślimy kilka spraw. Zero konkluzji. Za to zdziwienie że jest się że tak powiem bombardowanym opiniami. Które są często ciężkie. No cóż. 
Przypomnę:
Organizator zawsze bierze odpowiedzialność za całe wydarzenie. 
Organizator powinien ba jest zobowiązany aby dobrać odpowiednie osoby na odpowiednie posterunki.
Na organizatorze spoczywa sprawne przeprowadzenie wydarzenie od samego początku do samego końca.
No niestety jak coś nie pyknie to gromy posypią się na organizatora.

 

Edited by PrykStary
  • Like 2
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Jedną mam konkluzję jeśli chodzi o ten cały młynek jaki się zrobił do wokół tego wydarzenia.
Prawda jest taka że nikt z nas nie jest nie omylny 🙂 natura człowieka. 
Jednak przyznanie się do tego jest bardzo ciężkie u wielu z nas. To też wynika po części z naszej natury. Ale jest bardziej zagmatwane. Bo nie chodzi tylko o osobę która się przyzna do tego że popełnia błędy, ale o to że inni, w wielu przypadkach nie potrafią się odpowiednio zachować i zamiast przekazać coś wartościowego po prostu walną pocisk to się za to nie bierz.
Taki tekst świadczy niestety o naszym poziomie, i nie chodzi tutaj wcale o poziom wiedzy 🙂 

Zauważyłem że sami dyżurni lubią po sobie jechać i przekrzykiwać się jeśli chodzi o przepisy. Jestem ciekaw ile tak naprawdę jest osób które znają przepisy i potrafią je w grze jaką jest SimRail stosować w obecnym stanie gry, oraz czy za każdym, każdym jednym razem działają w zgodzie z przepisami, do każdej jednej jednej relacji jaka przejeżdża przez ich posterunek.
Czy nigdy nie pozwolili sobie na odejście od przepisów.


Kolejna sprawa to taka że zachowując się w taki sposób, pisząc takie słowa (jak nie umiesz w DR to się za to nie bierz) po części niszczymy ten projekt jakim jest SR. Mało tego dajemy pożywkę dla innych graczy którzy najczęściej wiele czasu spędzają robiąc kilometry pociągami. (i tu nie mam zamiaru wszystkich wrzucać do jednego worka) że oni są nie omylni a każda sprawa która jest spowodowana w czasie ich jazdy wynika z niewiedzy dyżurnego. No nie do końca.

@Krisu TV przytoczył pewien aspekt odnośnie komunikacji i informowania maszynisty o przelocie. Jeśli przelot świeci i przebieg jest ustawiony na długo przed przyjazdem do danego punktu (posterunku) to jaki jest sens informowania o tym fakcie maszynistę? Z logicznego punktu widzenia jako dyżurny wnioskuję iż maszynista podstawy w sygnalizacji semaforowej powinien wiedzieć i znać. Co wynika z zasad prowadzenia pociągu. I nie trzeba się tam zagłębiać.
I nie rozumiem pytania się przez maszynistę na 20km przed posterunkiem czy będzie przelot. 
Najczęściej pada z mojej strony odpowiedź że nie wiem. A już wcale nie rozumiem oburzenia, tłumaczonego że przecież jadę pendolino i mam już opóźnienie, a prze de mną jedzie pociąg który mnie spowalnia.
No to chłopie pomyśl że jeśli jedzie przed tobą pociąg to logiczne jest z czego wynika opóźnienie które się powiększa, mało tego logiczne jest że nie będzie gładkiego przelotu, do momentu aż pociąg przed tobą nie zwolni toru, rozjazdów, nie zostanie zatwierdzona droga przejazdu dla ciebie co zajmuje czas. A dyżurny nie ma bladego pojęcia jak szybko pociąg który jedzie przed tobą wjedzie w perony czy na tor boczy. Może to być z pręskością 100km/h ale może być mniejsza. A ty masz semafory i powinieneś tak dostosowywać prędkość by przed wjazdowym móc się zatrzymać jeśli ten będzie wskazywał S1.

Wiele aspektów można sobie zarzucać lecz moim zdaniem, obrzucając się niewiedzą przytaczając wycinki z instrukcji (myślę że warto czytać całość) wytykając sobie niewiedzę popełniamy wielki błąd. Powinniśmy się uczyć.
Zwłaszcza jeśli ktoś ma większą wiedzę powinien pomóc komuś kto ma tę wiedzę mniejszą. Podpowiedzieć. Doradzić.
A nie walić tekstem "Jak nie umiesz w DR to się za to nie bierz"
I nie czepiam się tutaj jednej konkretnej osobie. Tylko wszystkim tym co tak piszą.
Niestety trochę takich ludzi jest na forum którzy mają takie podejście a myślę że nie w tym kierunku powinniśmy iść, jako społeczność często gęsto składająca się z hobbystów, pasjonatów, czy też osoby które po prostu lubią pociągi i mają okazję teraz sobie pojeździć jakimś konkretnym zespołem trakcyjny, czy lokomotywą. Nie koniecznie znając wszystkie przepisy. 
Bowiem uważam że osoby które je znają, powinny uczyć tych którzy ich jeszcze do końca nie znają.

  • Like 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, PrykStary napisał(a):

Jedną mam konkluzję jeśli chodzi o ten cały młynek jaki się zrobił do wokół tego wydarzenia.
Prawda jest taka że nikt z nas nie jest nie omylny 🙂 natura człowieka. 
Jednak przyznanie się do tego jest bardzo ciężkie u wielu z nas. To też wynika po części z naszej natury. Ale jest bardziej zagmatwane. Bo nie chodzi tylko o osobę która się przyzna do tego że popełnia błędy, ale o to że inni, w wielu przypadkach nie potrafią się odpowiednio zachować i zamiast przekazać coś wartościowego po prostu walną pocisk to się za to nie bierz.
Taki tekst świadczy niestety o naszym poziomie, i nie chodzi tutaj wcale o poziom wiedzy 🙂 

Zauważyłem że sami dyżurni lubią po sobie jechać i przekrzykiwać się jeśli chodzi o przepisy. Jestem ciekaw ile tak naprawdę jest osób które znają przepisy i potrafią je w grze jaką jest SimRail stosować w obecnym stanie gry, oraz czy za każdym, każdym jednym razem działają w zgodzie z przepisami, do każdej jednej jednej relacji jaka przejeżdża przez ich posterunek.
Czy nigdy nie pozwolili sobie na odejście od przepisów.


Kolejna sprawa to taka że zachowując się w taki sposób, pisząc takie słowa (jak nie umiesz w DR to się za to nie bierz) po części niszczymy ten projekt jakim jest SR. Mało tego dajemy pożywkę dla innych graczy którzy najczęściej wiele czasu spędzają robiąc kilometry pociągami. (i tu nie mam zamiaru wszystkich wrzucać do jednego worka) że oni są nie omylni a każda sprawa która jest spowodowana w czasie ich jazdy wynika z niewiedzy dyżurnego. No nie do końca.

@Krisu TV przytoczył pewien aspekt odnośnie komunikacji i informowania maszynisty o przelocie. Jeśli przelot świeci i przebieg jest ustawiony na długo przed przyjazdem do danego punktu (posterunku) to jaki jest sens informowania o tym fakcie maszynistę? Z logicznego punktu widzenia jako dyżurny wnioskuję iż maszynista podstawy w sygnalizacji semaforowej powinien wiedzieć i znać. Co wynika z zasad prowadzenia pociągu. I nie trzeba się tam zagłębiać.
I nie rozumiem pytania się przez maszynistę na 20km przed posterunkiem czy będzie przelot. 
Najczęściej pada z mojej strony odpowiedź że nie wiem. A już wcale nie rozumiem oburzenia, tłumaczonego że przecież jadę pendolino i mam już opóźnienie, a prze de mną jedzie pociąg który mnie spowalnia.
No to chłopie pomyśl że jeśli jedzie przed tobą pociąg to logiczne jest z czego wynika opóźnienie które się powiększa, mało tego logiczne jest że nie będzie gładkiego przelotu, do momentu aż pociąg przed tobą nie zwolni toru, rozjazdów, nie zostanie zatwierdzona droga przejazdu dla ciebie co zajmuje czas. A dyżurny nie ma bladego pojęcia jak szybko pociąg który jedzie przed tobą wjedzie w perony czy na tor boczy. Może to być z pręskością 100km/h ale może być mniejsza. A ty masz semafory i powinieneś tak dostosowywać prędkość by przed wjazdowym móc się zatrzymać jeśli ten będzie wskazywał S1.

Wiele aspektów można sobie zarzucać lecz moim zdaniem, obrzucając się niewiedzą przytaczając wycinki z instrukcji (myślę że warto czytać całość) wytykając sobie niewiedzę popełniamy wielki błąd. Powinniśmy się uczyć.
Zwłaszcza jeśli ktoś ma większą wiedzę powinien pomóc komuś kto ma tę wiedzę mniejszą. Podpowiedzieć. Doradzić.
A nie walić tekstem "Jak nie umiesz w DR to się za to nie bierz"
I nie czepiam się tutaj jednej konkretnej osobie. Tylko wszystkim tym co tak piszą.
Niestety trochę takich ludzi jest na forum którzy mają takie podejście a myślę że nie w tym kierunku powinniśmy iść, jako społeczność często gęsto składająca się z hobbystów, pasjonatów, czy też osoby które po prostu lubią pociągi i mają okazję teraz sobie pojeździć jakimś konkretnym zespołem trakcyjny, czy lokomotywą. Nie koniecznie znając wszystkie przepisy. 
Bowiem uważam że osoby które je znają, powinny uczyć tych którzy ich jeszcze do końca nie znają.

Dlatego, w którymś poście napisałem, że nie jestem nieomylny i zdaje sobie sprawę, że pewne (no nie wszystkie) rzeczy poszły nie tak. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Krisu TV napisał(a):

Ja nie mówię, że jestem nieomylny. Tylko, że akurat doczepili się wszyscy do mnie, nie widząc swoich błędów, które popełniają jako dyżurni ruchu, a śmiem twierdzić, że ty również popełniasz błędy jako dyżurny, ale nie. Lepiej nie widzieć swoich błędów i wytykać komuś innemu. Co do zapisów, to nie tylko z tego tytułu robię zapisy, bo materiału jest sporo. Zresztą tak jak napisałem, najpierw żeby komuś zwracać uwagę, trzeba samemu być w miarę ogarniętym. Ja też mogę powiedzieć (zresztą nie tylko ja), że większość DR podaje informacje o podanym czy to przelocie, czy wyjeździe przy podanym wcześniej sygnale S2. Pytanie, po co? Skoro sygnał się świeci to nie trzeba już mówić, że przelot czy wyjazd podany. To samo jest z wjazdem. Chyba, że robisz przelot, czy wjazd/wyjazd to wtedy ok, podajesz, żeby maszynista wiedział, że może wjechać w perony , czy przejechać. Ale nie widzę potrzeby, żeby przy podanym S2 jeszcze dodatków na radiu informować o tym. Ty jako DR pewnie też to robisz. 

Muszę się do tego odnieść: jako DR odzywam się na radiu wtedy kiedy jest taka potrzeba, czyli jak zostanę wywołany, jazda odbędzie się po torze lewym, na sygnał zastępczy, lub przebieg został ułożony gdy maszynista minął tarczę ostrzegawczą/ostatni semafor na SBL. Nie namawiam maszynistów do przekraczania prędkości. Nie używam niepoprawnych telefonogramów w momencie gdy na nastawni obok siedzi inny dyżurny. Nie paplam na radiu, że zapraszam na live'a. Jak ktoś mi zwróci uwagę, że robię coś niepoprawnie to patrzę w instrukcję i sprawdzam jak się powinno robić, a nie wytykam wszystkim, że "inni też robią błędy, a tylko mnie się czepiają" (choćby jeśli chodzi o użytkowanie torów w Sosnowcu Południowym). Radzę nie oceniać, że "jako DR pewnie też to robisz", że "nikt nie zauważa błędów u siebie". Zwłaszcza gdy nadal nie było żadnego merytorycznego odniesienia do innych postów gdzie były wypisane błędy ze streama w dyżurowaniu, a kilka postów wcześniej padło zdanie "Więc jak nie umiesz w DR to się nie zabieraj". W tym momencie to zdanie mogłoby paść w drugą stronę 🙂

  • Like 3
  • Thanks 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Krisu TV napisał(a):

A co streama, to nie mów, że oglądałeś, bo ja doskonale wiem, kto ogladał i ile czasu. 

A proszę bardzo. Wyedytowałem wiadomość tak, aby Pan miał pewność, że live w 3/4 obejrzałem, a rzeczy na które się powołuję zostały uzupełnione źródłami z aktualnych instrukcji stosowanych na sieci PKP PLK 🙂

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Krisu TV napisał(a):

Ciekaw jestem czy ty znasz przepisy kolejowe, bo nie wydaje mi się.  

Mi pojawia się uśmiech na twarzy, kiedy wielokrotnie słyszę stwierdzenie "tor boczny" w omawianym filmie. To jest wiedza ogólna, zarazem elementarna i dużo cenniejsza niż gołe instrukcje. 

5 godzin temu, PrykStary napisał(a):

Jestem ciekaw ile tak naprawdę jest osób które znają przepisy i potrafią je w grze jaką jest SimRail stosować w obecnym stanie gry, oraz czy za każdym, każdym jednym razem działają w zgodzie z przepisami, do każdej jednej jednej relacji jaka przejeżdża przez ich posterunek.

Przepisy to esencja.  Do ich pełnego zrozumienia potrzebna jest właśnie wiedza ogólna, na której można zbudować odpowiednią interpretacje zapisów w instrukcjach.

Ja też ciekaw jestem, jestem ciekaw. Przykład: Jak ktoś, kto nie wie co to tor boczny, zrozumie początek paragrafu 38, Ir-1. 

Cytat

Ruch pociągów należy prowadzić po torach głównych, po zorganizowanych pociągowych drogach przebiegu. W razie zakłóceń w ruchu, dyżurny ruchu może prowadzić ruch pociągów po torach głównych, nieposiadających zorganizowanych przebiegów dla danego kierunku jazdy, przy czym powinien stosować się do postanowień § 44 i regulaminu technicznego. Przyjęcie pociągu na tor boczny lub wyprawienie go z tego toru może nastąpić tylko w razie wypadku lub uszkodzenia torów głównych.

Co to tor główny i czym się charakteryzuje? 

Czym się różni tor główny zasadniczy od toru głównego dodatkowego?

Czym charakteryzuje się tor boczny?

Co to zorganizowana pociągowa droga przebiegu? 

----

Od tych pytań kolejne same powinny się narzucić: jakie są inne drogi przebiegu, co to w ogóle ta droga przebiegu, jakie mogą być tory boczne, co to tor szlakowy, od czego zależy numeracja torów szlakowych i stacyjnych. 

A to tylko 3 zdania. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy to ważne, ale mamy zapisy ogólne. Jak i też zapisy a dokładnie przepisy stosowane na poszczególnych posterunkach które czasami są nieco inne niż założone w głównym zbiorze przepisów często przytaczanym "IR" 
Wszystko pięknie ładnie. Jednak zauważyłem że znów popadamy w skrajność.
Owszem pytania się nasuwają. 
Jednakże wielokrotnie oglądając różne źródła video o pracy dyżurnego. Zauważyłem jedną wspólną cechę.
DOKUMENTACJA POSTERUNKU a w niej wiele wytycznych. Często gęsto odpowiednie rozporządzenia co do obsługi samych urządzeń jak i rozporządzenia do prowadzenia ruchu kolejowego. Właśnie odnośnie główny torów, dodatkowych torów torów bocznych i tak dalej i dalej. 
Każdy posterunek jest specyficzny. W grze nie zauważyłem żadnych dokumentacji odnośnie danego posterunku, ba nawet nie ma schematów przebiegu torowiska na danym posterunku.
Tak ktoś powie że schemat masz na kafelkowym, czy też na komputerowym systemie.
Ale podejdę do tego trochę pod mój zawód. To tak jakby ktoś dał mi schemat ideowy jakiegoś układu elektronicznego a ja żeby go wykonać potrzebuję schematów elektronicznych. Gdzie jest znacznie więcej szczegółów. 🙂

A za chwile ktoś się wypowie że gra powinna być grywalna a nie nie osiągalna z powodu wielu przepisów, i obowiązku ich przyswojenia. 

Coraz mocniej przychylam się by powstał na próbę jeden serwer. Z dopiskiem, DLA ZAAWANSOWANYCH. Zobaczymy jaki będzie rezultat i skutek. Co tez mnie ciekawi.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, PrykStary napisał(a):

A za chwile ktoś się wypowie że gra powinna być grywalna a nie nie osiągalna z powodu wielu przepisów, i obowiązku ich przyswojenia. 

Ta gra* w tym momencie i tak jest średnio grywalna. I ze względu na AI, i ze względu na wiele innych błędów, i ze względu na to:

GRA:

*1. «zabawa towarzyska prowadzona według pewnych zasad»

I teraz kwestia kto ma ustalać te zasady i na podstawie czego. Wydaje mi się, że o tym jest fundament tej dyskusji. O niczym innym. Nie o przepisach, albo wiedzy z zakresu kolejnictwa. Jedni by chcieli, żeby zasady były jak najmniej rygorystyczne, drudzy chcą "prawdziwo kolej". I tu znowu pojawia się moja ulubiona kwestia - uniwersalność. 

Osobiście należę do grupy "prawdziwo kolej", ale jednocześnie rozumiem tych, którzy odbierają ten twór w inny sposób. Zawsze można w ogóle zrobić z tego Trainz, w którym swego czasu (2004), nie wiem czy nadal, był kręcioł szybciej - wolniej. Ale jednocześnie można było sobie wybrać tryb kabinowy. Na tym polega uniwersalność.

Resztą nawet w tym cytacie z Ir-1 jest odwołanie do instrukcji technicznej 😉 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Krisu TV napisał(a):

Co do wyprawiania pociągów po torze lewym, to kolega maszynista nie słyszał informacji o której wcześniej powiedziałem, że z powodu zamknięcia toru 1 jazda po torze lewym, do czego później mi się przyznał. Po drugie, wiedza chyba zaczerpnięta z symulatora TD2 (wiem z pewnych źródeł, że większość graczy to właśnie środowisko TD2), a jak wiadomo TD2 nawet koło PRAWDZIWEGO symulatora nie stało, co potwierdzi ci 90% graczy w SimRaila, a po trzecie przypominam, że SimRail to symulator SZKOLENIOWY, z którego zrobiono grę, więc osoby, które albo nigdy nie grały (kolegi o nicku Robie Louda nigdy nie widziałem na żadnym serwerze) w SimRaila, albo grały w pseudo symulator TD2 będą miały problem z tym tytułem. I wszystko w tym temacie 

Ciężko nazwać TD2 symulatorem przydało by się wprowadzić OBOWIĄZKOWE ZAPOWIADANIE POCIĄNGÓW.Jeśli chodzi o wyprawianie pociągnów po lewym torze to jeśli jest dwóch ogarniętych dyżurnych którzy potrafią obsłygiwać blokady to nie mam problemu gorzej jest jak dyżurny nie ogarnia blokad i puszcza pociąg po lewym torze na Sz bez poinformowania następnego posterunku o tym.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, en57 napisał(a):

Ta gra* w tym momencie i tak jest średnio grywalna. I ze względu na AI, i ze względu na wiele innych błędów, i ze względu na to:

GRA:

*1. «zabawa towarzyska prowadzona według pewnych zasad»

I teraz kwestia kto ma ustalać te zasady i na podstawie czego. Wydaje mi się, że o tym jest fundament tej dyskusji. O niczym innym. Nie o przepisach, albo wiedzy z zakresu kolejnictwa. Jedni by chcieli, żeby zasady były jak najmniej rygorystyczne, drudzy chcą "prawdziwo kolej". I tu znowu pojawia się moja ulubiona kwestia - uniwersalność. 

Osobiście należę do grupy "prawdziwo kolej", ale jednocześnie rozumiem tych, którzy odbierają ten twór w inny sposób. Zawsze można w ogóle zrobić z tego Trainz, w którym swego czasu (2004), nie wiem czy nadal, był kręcioł szybciej - wolniej. Ale jednocześnie można było sobie wybrać tryb kabinowy. Na tym polega uniwersalność.

Resztą nawet w tym cytacie z Ir-1 jest odwołanie do instrukcji technicznej 😉 

Powiem szczerze iż pomysł z taką autoryzacją to wcale nie takie głupie. 
Sam chętnie bym przeszedł prze takie autoryzacje na posterunki które po prosu lubię, na które lubię wchodzić.
Raz z czystej ciekawości czy bym przeszedł takowe cudo. Dwa że czegoś więcej bym się dowiedział.
Takie rozwiązanie też byłoby myślę dobrze przyjęte przez graczy. A zarazem można by było wówczas powiedzieć że gra uczy. 
Na razie mogę tak powiedzieć jeśli chodzi o tryb maszynisty. Ten tryb coś tam uczy, aczkolwiek gdzie nie gdzie i dla mnie są pewne niejasne sytuacje i jestem że tak powiem zmieszany. Owszem mogę to potwierdzić szukając kwestii w przepisach. Ale nie o to chodzi. To właśnie ta uniwersalność powinna być tak by człowiek który nie ma wiele do czynienia z koleją był wstanie przyswoić sobie na tyle dobrze podstawy aby zagrać później bezproblemowo na serwerach MP. 
I to byłoby bardzo fajne. 
Można by było zrobić autoryzację zarówno na dyżurki konkretne. I tak samo autoryzację na konkretne lokomotywy oraz konkretne szlaki. Byłoby to bardzo podobne do tego jak ta sytuacja wygląda w rzeczywistości. 
Zarówno jako dyżurny chętnie bym przeszedł taką autoryzację na wybrane przez siebie posterunki. A także jako maszynista z wielką chęcią przeszedłbym autoryzację na jakąś konkretną lokomotywę i konkretny szlak czy też szlaki w przyszłości.

W zależności od tego jak ta gra będzie się rozwijać.
Mimo wszystko dodatkowo wprowadziłbym serwery z informacją DLA ZAAWANSOWANY ( czyli dla tych co to prawdziwo kolej, mają we krwi) I myślę że wówczas nawet i forum można by było podzielić na dwa elementy.
rozgrywka MP dla zaawansowanych
rozgrywka MP dla średniozaawansowanych 
🙂 ale może za wiele wymagam już w tej kwestii. Choć sam osobiście przypisuję siebie do najmniej zaawansowanych 🙂

 

Edited by PrykStary
  • I disagree 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, PrykStary napisał(a):

W zależności od tego jak ta gra będzie się rozwijać

Dlatego ja osobiście uważam, że to nie jest czas na jakieś eventy i inne wymysły. Chyba że w celach tylko i wyłącznie testowych, z nadzorem. Będzie wszystko zrobione jak powinno być - wtedy można się bawić i przez to również UCZYĆ. 

Wiadomo, że najgłośniej o swojej tzw. wiedzy krzyczą prawdziwi MiKole. A to jest zawsze przebieg sprzeczny. Zdobywanie wiedzy to pytania - odpowiedzi. Czasem odpowiedzi przychodzą same, czasem trzeba się dopytać. Czasem ktoś inny zada pytanie, na które trzeba znaleźć odpowiedź. Ale na pewno nie można człowieka, który chce zdobyć tą wiedzę "karać", "wyrzucać", "opieprzać". 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy